Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca o baterie e foarte descarcata, dar buna (nu sulfatata sau ceva), cam ce curent de incarcare isi poate trage dintr-un redresor?

 

 

Limitezi la Q/10

Ex:bat de 12V, 9Ah limitezi la 0.9A.

Fiind descarcata, are rezistenta interna mare (va absorbi curent mic), pe masura ce se incarca scade rezistenta interna (absoarbe curent mare,de aceea trebuie limitat).Daca nu ma insel in prima faza se incarca cu curent constant apoi cu tensiune constanta.

Bafta

Editat de Rila
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pus si eu bateria mea la incarcat acum pe un redresor auto.

pe a mea zice 14A...

 

iar redresorul imi arata ca baga 5.iar dupa 10 minute baga 4 si putin..e ok?cat sa o las la incarcat?

 

PS:daca risca sa bubuie sa imi spuneti,ca o am in bucatarie :))

Mesaj completat

bateria are 6 capacele mici,trebuiesc desfacute toate sau ceva?cand o incarc.ca alea sunt de umplere,daca nu ma insel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.4 A 10 ore la tine, daca e cu intretinere desfa capacelele si daca este cazul,completeaza cu apa distilata. daca dupa 10 ore bateria nu isi revine, verifica la un magazin specializat densitatea electrolitului.

 

daca nu ai aceeasi densitate la toti elemenii, inseamna ca este in scurt si poti sa o pastrezi pentru a beneficia de un discount la achizitionarea unei baterii noi.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

capacelele alea ies de tot? ca am invartit la ele.si ies putin.si apoi invart si nu mai ies de acolo..pai pe redresor arata ca baga 4,atat arata ultima oara 4A..si scade usor..

 

deci capacelele sa le scot de tot de acolo?

Mesaj completat

cer scuze,dar nu ma pricep.nu stiu daca e cu intretinere,dar mai are pe lateral un capacel mic..orientat in jos.asa ca se poate sa fie cu intretinere.iar nivelul in baterie e la max.e plina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai spune modelul bateriei tale ne-ar ajuta sa vedem ce tip este. daca acele capace se misca, incearca sa le tragi afara, astea fara intretinere sunt sigilate, nu misti nimic in ele, pe ele, sub ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh..astea se misca..adica am incercat sa invart unul,si se invarte.si ies putin afara.nu e sigilat nimic.imediat va zic si modelul.deci sa o incarc cu toate capacelele scoase nu>?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Limitezi la Q/10

Ex:bat de 12V, 9Ah limitezi la 0.9A.

Fiind descarcata, are rezistenta interna mare (va absorbi curent mic), pe masura ce se incarca scade rezistenta interna (absoarbe curent mare,de aceea trebuie limitat).Daca nu ma insel in prima faza se incarca cu curent constant apoi cu tensiune constanta.

Bafta

Nu limitez nimic.

 

Intrebarea mea, inca fara raspuns este: cati amperi poate 'trage' dintr-o sursa de 14.4V o baterie descarcata?. Nu am intrebat cum e mai bine, nu am intrebat cum se face. Am intrebat doar cati amperi poate trage.

 

Adicatelea daca sunt io tembel si pun direct bateria pe o sursa de tensiune constanta de 13.8V, cati amperi va avea curentul ce va trece prin baterie? 5A? 10A? 15A? Stiu ca pe masura ce se incarca, trage din ce in ce mai putin curent. De aia ma intereseaza curentul cand e descarcata prostia.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu limitez nimic.

 

Intrebarea mea, inca fara raspuns este: cati amperi poate 'trage' dintr-o sursa de 14.4V o baterie descarcata?. Nu am intrebat cum e mai bine, nu am intrebat cum se face. Am intrebat doar cati amperi poate trage.

Pai e simplu, I = U / Ri - unde Ri = rez. interna a bateriei.

U il stii, e 14,4V mai ramane sa afli Ri a bateriei descarcate. Habar nu am cat e exact, dar e mai mare cand e descarcata si scade pe masura ce se incarca.. pana ajunge la ordinul miliohmilor, adica aproape in scurt. De aceea curentul trebuie limitat.

Daca o sa conectezi bateria la o sursa nelimitata in curent aceasta va suge curent fara numar, cat poate duce sursa respectiva.

Ce zicea colegul @Rila pe care l-ai citat mai sus e perfect adevarat.

 

Mesaj completat

Din ce stiu, poate "suge" initial cam jumatate din capacitatea ei, deci la o baterie de 6Ah, daca e complet goala, poate trage in prima ora 3A.

Daca o baterie e complet goala - adica tensiune pe ea 0V (daca asta intelegi prin goala) nu se mai incarca niciodata. Poti sa o trimiti la reciclat.

Un articol foarte bun despre baterii aici:

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=196

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Complet goala inseamna voltaj sub 12V.

 

:wacko:

 

 

Dupa atatea si atatea topicuri si dezbateri pe banala tema a incarcarii acumulatoarelor cu Pb, inca se mai fac confuzii.

 

 

Rezistenta interna a bateriei la incarcare nu scade, ci creste iar curentul de incarcare (cand nu este limitat) scade, nu creste.

 

Problema e ca la terminarea ciclului de incarcare (punctul unde tensiunea la borne si densitatea electrolitului nu mai cresc) rezistenta interna nu atinge valori suficient de mari pentru a intrerupe sau a cobori curentul la valori nesemnificative. Electrolitul odata saturat procesul chimic "normal" este incheiat, iar relativ micul curent care inca circula prin circuit de aici incolo va produce doar caldura care, neputand fi disipata decat partial, in timp, poate cauza distrugerea sau chiar explozia bateriei.

 

Schemele "ideale" de incarcare sunt diferite functie compozitia chimica a diferitelor tipuri de baterii insa la toate exista regula interuperii ciclului la atingerea pragului de incarcare maxima, sau limitarea curentului la o valoare "de intretinere".

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plus ca din ce am citit eu pe aici multa lume confuzeaza curentii....

 

Poti sa ai alimentator/sursa/incarcator de 50 A(mperi) ca de "tras" se trage cat ii trebuie bateriei.

De preferat este sa folosesti un redresor(incarcator) special pentru baterii....

 

PS. : La un simplu search pe Goagal (si nu numai) o sa gasiti o serie de date fascinante despre tensiune, amperaj, putere... rezistenta.... si mai ales despre felul in care sunt strans relationate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:bounce:

 

 

Dupa atatea si atatea topicuri si dezbateri pe banala tema a incarcarii acumulatoarelor cu Pb, inca se mai fac confuzii.

 

 

Rezistenta interna a bateriei la incarcare nu scade, ci creste iar curentul de incarcare (cand nu este limitat) scade, nu creste.

 

Problema e ca la terminarea ciclului de incarcare (punctul unde tensiunea la borne si densitatea electrolitului nu mai cresc) rezistenta interna nu atinge valori suficient de mari pentru a intrerupe sau a cobori curentul la valori nesemnificative. Electrolitul odata saturat procesul chimic "normal" este incheiat, iar relativ micul curent care inca circula prin circuit de aici incolo va produce doar caldura care, neputand fi disipata decat partial, in timp, poate cauza distrugerea sau chiar explozia bateriei.

 

Schemele "ideale" de incarcare sunt diferite functie compozitia chimica a diferitelor tipuri de baterii insa la toate exista regula interuperii ciclului la atingerea pragului de incarcare maxima, sau limitarea curentului la o valoare "de intretinere".

 

Ride SAfe!

 

Citat din linkul pus de Belbody:

 

Prima problema:

 

Un incarcator in etape pentru SLA va incepe incarcarea la un curent constant pana cand celula atinge o tensiune prestabilita. Aceasta prima etapa dureaza cam 5 ore si incarca bateria la 70% din capacitate. A doua etapa prezinta o reducere treptata a curentului de incarcare pana la atingerea unei capacitati de 100%. Neparcurgerea acestei etape are, de cele mai multe ori, drept consecinta, reducerea dramatica a duratei de exploatare a bateriei precum si imposibilitatea de a o mai incarca la capacitatea nominala. Aceasta etapa dureaza cam 5 ore. Incarcarea maxima se atinge cand curentul de incarcare scade sub 3% din curentul nominal.

 

Partea cu Bold dovedeste exact contrariul la ceea ce spui tu si demonstreaza ca nu e chiar asa cum crezi

Sa-ti explic cum sta treaba:

Legea lui Ohm :I=U/R,

bun: daca se incarca cu curent constant [i=ct] rezulta ca U/R=ct...corect?Corect...daca numaratorul fractiei creste (element descarcat=tensiune mica pe el) insemna ca numitorul [R] trebuie sa scada, ca raportul sa fie mentinut constant.Corect?Corect...

Asta inseamna clar ca rezistenta interna a bateriei descarcate este mare si prin incarcare rezistenta interna va scadea.Ceea ce este logic:de ce ar trebui limitat extern curentul de incarcare daca prin incarcarea bateriei rezistenta interna a bateriei ar creste (dupa cum spui tu), curentul ar fi limitat chiar de rezistenta interna a bateriei...Daca nu ar scadea rezistenta interna, nu ar absorbi curent (o rezistenta mare se opune curentului...).Ca si paralela poti considera transformarea izocora P/T=ct.Exemplu:agiti un spary si observi ca se raceste.De ce?Pentru ca are loc o transformare izocora (volum constant),agitatnd spray-ul creste presiunea (numaratorul) [P] si ca raportul sa fie mentinut constant scade temperatura (numitorul) [T]

Q.E.D

:)

 

A doua problema:

 

Determinarea capacitatii

Starea unei baterii pe baza de Pb poate fi, cu unele limitari, determinata prin masurarea tensiunii in gol. Astfel, o baterie (generic 12V) care prezinta o tensiune de 12,65V este 100% incarcata. La 12,45-75%, 12,24-50%, 12,06-25%, sub 11,89V este descarcata

 

Ceea ce demonstreaza ca userul Adam nu a mintit cand a spus ca o baterie goala are tensiunea sub 12V

 

Sanatate si numai bine

 

:P

Editat de Rila
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca numaratorul fractiei creste (element descarcat=tensiune mica pe el) insemna ca numitorul [R] trebuie sa scada, ca raportul sa fie mentinut constant.Corect?Corect...

Gresit

5=5/1=10/2=20/4=30/6... Atat numaratorul, cat si numitorul cresc... :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"In prima parte" curentul nu este tinut constant de procesul chimic pe perioada incarcarii ci "artificial", de catre limitatorul de curent al redresorului "activ" (in cazul in care se foloseste un incarcator "inteligent") asa ca, deoarece enuntul problemei este gresit, toate elucubratiile tale stiintifice nu sunt aplicabile. Inainte sa'mi explici mie "cum sta treaba", fa singur un experiment, cupleaza o baterie descarcata la un redresor simplu (traf, punte si eventual filtrare) si monitorizeaza comportamentul curentului din circuit. Evident, daca ai fi facut'o deja toata aceasta discutie ar fi fost inutila.

 

 

Nu stiu de unde ai scos tu in a "doua parte" a problemei diagrama mentionata, insa daca o baterie este complet descarcata la sub 11.89V ma intreb (retoric) daca la 11.7V vorbim deja de "tensiune negativa"?...

 

Chestiunea este foarte simpla, nu inteleg de ce o complicati atat.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce demonstreaza ca userul Adam nu a mintit cand a spus ca o baterie goala are tensiunea sub 12V

I-am raspuns si eu la aberatia aia dar un moderator cretinoid (nu stiu exact care ca-s mai multi si nu au bunul simt sa-si semneze mizerile) mi-a sters postul. :bounce:

 

Nu stiu de unde ai scos tu in a "doua parte" a problemei diagrama mentionata, insa daca o baterie este complet descarcata la sub 11.89V ma intreb (retoric) daca la 11.7V vorbim deja de "tensiune negativa"?...

Si ce A/h mai ai la tensiunea aia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yo4hgx, nu vreau deloc sa ma contrazic, dar teoria expusa de Rila e cat se poate de corecta.

 

Eu am probat si am verificat cu un adaptor de 14V pe care scrie ca furnizeaza maxim 500mA. Il pun pe bateria complet incarcata si pun ampermetrul in serie si ghici cat curent "suge" bateria incarcata? 700mA!

Daca las asa cateva minute adaptorul se incinge in draci si bateria incepe sa faca bule... deja incepe electroliza apei.

Rezistenta interna a bateriei nu creste, chiar daca numai cu formule o putem demonstra e clar ca NU creste cand e incarcata ci scade.

 

Am cautat si niste cataloage pe net si producatorii de baterii se lauda ca bateriile lor au rezistenta interna la incarcare maxima de cativa MiliOhmi.

Daca ar fi adevarata teoria ta, atunci cat ar trebui sa fie rez interna cand e descarcata? Cativa microhmi? E absurd...

 

O explicatie a faptului ca atunci cand pui ampermetrul si observi la incarcare ca acel curent scade usor.. este faptul ca electrolitul se incalzeste putin determinand o usoara crestere de moment a rezistentei interne.

 

Probeaza pe orice baterie incarcata cu o sursa de 14V si suficient curent - o sa vezi ca o sa "fierbi" o baterie incarcata. Asta este incontestabil.

 

In plus, orice baterie, daca ar avea o rezistenta interna mai mare decat neglijabila, incat sa limiteze un curent inseamna ca s-ar autolimita cand e pusa intr-un circuit, o tensiune cade si pe rez interna a bateriei, nu?

Mesaj completat

daca numaratorul fractiei creste (element descarcat=tensiune mica pe el) insemna ca numitorul [R] trebuie sa scada, ca raportul sa fie mentinut constant.Corect?Corect...

Gresit

5=5/1=10/2=20/4=30/6... Atat numaratorul, cat si numitorul cresc... :bounce:

 

Da, este corect ce spui, a spus el gresit acolo in teorie putin. :P. Asta nu inseamna ca nu e adevarat ca Rinterna scade.

 

Corect acolo este (Us - Ub) / Ri = Iconstant. Ca sa se mentina acolo raportul constant, adica Iconstant, avand in vedere ca (Us-UB) scade, rezulta ca Ri trebuie sa scada si el.

Us - tensiunea sursei de incarcare

Ub - tensiunea bateriei.

Ri - rez interna a bateriei.

 

(Us - Ub) scade pe masura ce bateria se incarca deci si numaratorul Ri trebuie sa scada.

daca la inceput avem Us = 13,8v... si Ub = 11,8V... pe masura ce bateria se incarca Ub creste tinzand sa ajunga egal cu Us.. deci ca I sa ramana constant diferenta de tensiuni trebuie sa tinda spre 0 si Rez interna sa tinda spre zero.

 

Si gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, electroliza apei - face bul bul bul si se produce hidrogen si oxigen.

 

Se vede ca nu cititi nimic din link-urile puse.

 

De aia am si pus "fierbere" in ghilimele.

 

 

Uite alta documentatie si despre asta:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Fabricarea_hidrogenului

 

http://ro.wikipedia.org/wiki/Fabricarea_hi...lectroliza_apei

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...