Butch Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 capacelele alea ies de tot? ca am invartit la ele.si ies putin.si apoi invart si nu mai ies de acolo..pai pe redresor arata ca baga 4,atat arata ultima oara 4A..si scade usor.. deci capacelele sa le scot de tot de acolo? Mesaj completat cer scuze,dar nu ma pricep.nu stiu daca e cu intretinere,dar mai are pe lateral un capacel mic..orientat in jos.asa ca se poate sa fie cu intretinere.iar nivelul in baterie e la max.e plina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 daca ai spune modelul bateriei tale ne-ar ajuta sa vedem ce tip este. daca acele capace se misca, incearca sa le tragi afara, astea fara intretinere sunt sigilate, nu misti nimic in ele, pe ele, sub ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Butch Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 eh..astea se misca..adica am incercat sa invart unul,si se invarte.si ies putin afara.nu e sigilat nimic.imediat va zic si modelul.deci sa o incarc cu toate capacelele scoase nu>? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 cu toate capacele scoase si la 1.4 A 10 ore sau 4 A vreo 3...4 ore o incarcare lenta la maxim 1.4A e mai buna si protejeaza si bateria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Butch Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 asa,pe bateria mea scrie Varta YB14L-A2 12N14-3A am zis prost prima oara 12V 14AH 140A(EN) Mesaj completat incarca cu 3.5Ah acum.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 ce alt electrolit?ca cele capsate nu sunt cu electrolit sunt cu gel http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriil...re/baterii-moto gresit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 (editat) Limitezi la Q/10Ex:bat de 12V, 9Ah limitezi la 0.9A. Fiind descarcata, are rezistenta interna mare (va absorbi curent mic), pe masura ce se incarca scade rezistenta interna (absoarbe curent mare,de aceea trebuie limitat).Daca nu ma insel in prima faza se incarca cu curent constant apoi cu tensiune constanta. Bafta Nu limitez nimic. Intrebarea mea, inca fara raspuns este: cati amperi poate 'trage' dintr-o sursa de 14.4V o baterie descarcata?. Nu am intrebat cum e mai bine, nu am intrebat cum se face. Am intrebat doar cati amperi poate trage. Adicatelea daca sunt io tembel si pun direct bateria pe o sursa de tensiune constanta de 13.8V, cati amperi va avea curentul ce va trece prin baterie? 5A? 10A? 15A? Stiu ca pe masura ce se incarca, trage din ce in ce mai putin curent. De aia ma intereseaza curentul cand e descarcata prostia. Editat Martie 12, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 13, 2010 Share Postat Martie 13, 2010 Nu limitez nimic. Intrebarea mea, inca fara raspuns este: cati amperi poate 'trage' dintr-o sursa de 14.4V o baterie descarcata?. Nu am intrebat cum e mai bine, nu am intrebat cum se face. Am intrebat doar cati amperi poate trage. Pai e simplu, I = U / Ri - unde Ri = rez. interna a bateriei. U il stii, e 14,4V mai ramane sa afli Ri a bateriei descarcate. Habar nu am cat e exact, dar e mai mare cand e descarcata si scade pe masura ce se incarca.. pana ajunge la ordinul miliohmilor, adica aproape in scurt. De aceea curentul trebuie limitat. Daca o sa conectezi bateria la o sursa nelimitata in curent aceasta va suge curent fara numar, cat poate duce sursa respectiva. Ce zicea colegul @Rila pe care l-ai citat mai sus e perfect adevarat. Mesaj completat Din ce stiu, poate "suge" initial cam jumatate din capacitatea ei, deci la o baterie de 6Ah, daca e complet goala, poate trage in prima ora 3A. Daca o baterie e complet goala - adica tensiune pe ea 0V (daca asta intelegi prin goala) nu se mai incarca niciodata. Poti sa o trimiti la reciclat. Un articol foarte bun despre baterii aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=196 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 13, 2010 Share Postat Martie 13, 2010 Complet goala inseamna voltaj sub 12V. Dupa atatea si atatea topicuri si dezbateri pe banala tema a incarcarii acumulatoarelor cu Pb, inca se mai fac confuzii. Rezistenta interna a bateriei la incarcare nu scade, ci creste iar curentul de incarcare (cand nu este limitat) scade, nu creste. Problema e ca la terminarea ciclului de incarcare (punctul unde tensiunea la borne si densitatea electrolitului nu mai cresc) rezistenta interna nu atinge valori suficient de mari pentru a intrerupe sau a cobori curentul la valori nesemnificative. Electrolitul odata saturat procesul chimic "normal" este incheiat, iar relativ micul curent care inca circula prin circuit de aici incolo va produce doar caldura care, neputand fi disipata decat partial, in timp, poate cauza distrugerea sau chiar explozia bateriei. Schemele "ideale" de incarcare sunt diferite functie compozitia chimica a diferitelor tipuri de baterii insa la toate exista regula interuperii ciclului la atingerea pragului de incarcare maxima, sau limitarea curentului la o valoare "de intretinere". Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 Plus ca din ce am citit eu pe aici multa lume confuzeaza curentii.... Poti sa ai alimentator/sursa/incarcator de 50 A(mperi) ca de "tras" se trage cat ii trebuie bateriei. De preferat este sa folosesti un redresor(incarcator) special pentru baterii.... PS. : La un simplu search pe Goagal (si nu numai) o sa gasiti o serie de date fascinante despre tensiune, amperaj, putere... rezistenta.... si mai ales despre felul in care sunt strans relationate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 Alt articol interesant despre acumulatori in general, puteti citi la cele tip SLA (cele cu plumb) http://www.radioamator.ro/articole/view.php?id=173 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rila Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 (editat) Dupa atatea si atatea topicuri si dezbateri pe banala tema a incarcarii acumulatoarelor cu Pb, inca se mai fac confuzii. Rezistenta interna a bateriei la incarcare nu scade, ci creste iar curentul de incarcare (cand nu este limitat) scade, nu creste. Problema e ca la terminarea ciclului de incarcare (punctul unde tensiunea la borne si densitatea electrolitului nu mai cresc) rezistenta interna nu atinge valori suficient de mari pentru a intrerupe sau a cobori curentul la valori nesemnificative. Electrolitul odata saturat procesul chimic "normal" este incheiat, iar relativ micul curent care inca circula prin circuit de aici incolo va produce doar caldura care, neputand fi disipata decat partial, in timp, poate cauza distrugerea sau chiar explozia bateriei. Schemele "ideale" de incarcare sunt diferite functie compozitia chimica a diferitelor tipuri de baterii insa la toate exista regula interuperii ciclului la atingerea pragului de incarcare maxima, sau limitarea curentului la o valoare "de intretinere". Ride SAfe! Citat din linkul pus de Belbody: Prima problema: Un incarcator in etape pentru SLA va incepe incarcarea la un curent constant pana cand celula atinge o tensiune prestabilita. Aceasta prima etapa dureaza cam 5 ore si incarca bateria la 70% din capacitate. A doua etapa prezinta o reducere treptata a curentului de incarcare pana la atingerea unei capacitati de 100%. Neparcurgerea acestei etape are, de cele mai multe ori, drept consecinta, reducerea dramatica a duratei de exploatare a bateriei precum si imposibilitatea de a o mai incarca la capacitatea nominala. Aceasta etapa dureaza cam 5 ore. Incarcarea maxima se atinge cand curentul de incarcare scade sub 3% din curentul nominal. Partea cu Bold dovedeste exact contrariul la ceea ce spui tu si demonstreaza ca nu e chiar asa cum crezi Sa-ti explic cum sta treaba: Legea lui Ohm :I=U/R, bun: daca se incarca cu curent constant [i=ct] rezulta ca U/R=ct...corect?Corect...daca numaratorul fractiei creste (element descarcat=tensiune mica pe el) insemna ca numitorul [R] trebuie sa scada, ca raportul sa fie mentinut constant.Corect?Corect... Asta inseamna clar ca rezistenta interna a bateriei descarcate este mare si prin incarcare rezistenta interna va scadea.Ceea ce este logic:de ce ar trebui limitat extern curentul de incarcare daca prin incarcarea bateriei rezistenta interna a bateriei ar creste (dupa cum spui tu), curentul ar fi limitat chiar de rezistenta interna a bateriei...Daca nu ar scadea rezistenta interna, nu ar absorbi curent (o rezistenta mare se opune curentului...).Ca si paralela poti considera transformarea izocora P/T=ct.Exemplu:agiti un spary si observi ca se raceste.De ce?Pentru ca are loc o transformare izocora (volum constant),agitatnd spray-ul creste presiunea (numaratorul) [P] si ca raportul sa fie mentinut constant scade temperatura (numitorul) [T] Q.E.D A doua problema: Determinarea capacitatii Starea unei baterii pe baza de Pb poate fi, cu unele limitari, determinata prin masurarea tensiunii in gol. Astfel, o baterie (generic 12V) care prezinta o tensiune de 12,65V este 100% incarcata. La 12,45-75%, 12,24-50%, 12,06-25%, sub 11,89V este descarcata Ceea ce demonstreaza ca userul Adam nu a mintit cand a spus ca o baterie goala are tensiunea sub 12V Sanatate si numai bine Editat Martie 16, 2010 de Rila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexkovacs81 Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 daca numaratorul fractiei creste (element descarcat=tensiune mica pe el) insemna ca numitorul [R] trebuie sa scada, ca raportul sa fie mentinut constant.Corect?Corect... Gresit 5=5/1=10/2=20/4=30/6... Atat numaratorul, cat si numitorul cresc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 "In prima parte" curentul nu este tinut constant de procesul chimic pe perioada incarcarii ci "artificial", de catre limitatorul de curent al redresorului "activ" (in cazul in care se foloseste un incarcator "inteligent") asa ca, deoarece enuntul problemei este gresit, toate elucubratiile tale stiintifice nu sunt aplicabile. Inainte sa'mi explici mie "cum sta treaba", fa singur un experiment, cupleaza o baterie descarcata la un redresor simplu (traf, punte si eventual filtrare) si monitorizeaza comportamentul curentului din circuit. Evident, daca ai fi facut'o deja toata aceasta discutie ar fi fost inutila. Nu stiu de unde ai scos tu in a "doua parte" a problemei diagrama mentionata, insa daca o baterie este complet descarcata la sub 11.89V ma intreb (retoric) daca la 11.7V vorbim deja de "tensiune negativa"?... Chestiunea este foarte simpla, nu inteleg de ce o complicati atat. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 Yo4hgx, nu vreau deloc sa ma contrazic, dar teoria expusa de Rila e cat se poate de corecta. Eu am probat si am verificat cu un adaptor de 14V pe care scrie ca furnizeaza maxim 500mA. Il pun pe bateria complet incarcata si pun ampermetrul in serie si ghici cat curent "suge" bateria incarcata? 700mA! Daca las asa cateva minute adaptorul se incinge in draci si bateria incepe sa faca bule... deja incepe electroliza apei. Rezistenta interna a bateriei nu creste, chiar daca numai cu formule o putem demonstra e clar ca NU creste cand e incarcata ci scade. Am cautat si niste cataloage pe net si producatorii de baterii se lauda ca bateriile lor au rezistenta interna la incarcare maxima de cativa MiliOhmi. Daca ar fi adevarata teoria ta, atunci cat ar trebui sa fie rez interna cand e descarcata? Cativa microhmi? E absurd... O explicatie a faptului ca atunci cand pui ampermetrul si observi la incarcare ca acel curent scade usor.. este faptul ca electrolitul se incalzeste putin determinand o usoara crestere de moment a rezistentei interne. Probeaza pe orice baterie incarcata cu o sursa de 14V si suficient curent - o sa vezi ca o sa "fierbi" o baterie incarcata. Asta este incontestabil. In plus, orice baterie, daca ar avea o rezistenta interna mai mare decat neglijabila, incat sa limiteze un curent inseamna ca s-ar autolimita cand e pusa intr-un circuit, o tensiune cade si pe rez interna a bateriei, nu? Mesaj completat daca numaratorul fractiei creste (element descarcat=tensiune mica pe el) insemna ca numitorul [R] trebuie sa scada, ca raportul sa fie mentinut constant.Corect?Corect... Gresit 5=5/1=10/2=20/4=30/6... Atat numaratorul, cat si numitorul cresc... Da, este corect ce spui, a spus el gresit acolo in teorie putin. . Asta nu inseamna ca nu e adevarat ca Rinterna scade. Corect acolo este (Us - Ub) / Ri = Iconstant. Ca sa se mentina acolo raportul constant, adica Iconstant, avand in vedere ca (Us-UB) scade, rezulta ca Ri trebuie sa scada si el. Us - tensiunea sursei de incarcare Ub - tensiunea bateriei. Ri - rez interna a bateriei. (Us - Ub) scade pe masura ce bateria se incarca deci si numaratorul Ri trebuie sa scada. daca la inceput avem Us = 13,8v... si Ub = 11,8V... pe masura ce bateria se incarca Ub creste tinzand sa ajunga egal cu Us.. deci ca I sa ramana constant diferenta de tensiuni trebuie sa tinda spre 0 si Rez interna sa tinda spre zero. Si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 ... si bateria incepe sa faca bule... deja incepe electroliza apei. ELECTROLIZA APEI ????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 (editat) Da, electroliza apei - face bul bul bul si se produce hidrogen si oxigen. Se vede ca nu cititi nimic din link-urile puse. De aia am si pus "fierbere" in ghilimele. Uite alta documentatie si despre asta: http://ro.wikipedia.org/wiki/Fabricarea_hidrogenului http://ro.wikipedia.org/wiki/Fabricarea_hi...lectroliza_apei Editat Martie 16, 2010 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rila Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 (editat) Gresit5=5/1=10/2=20/4=30/6... Atat numaratorul, cat si numitorul cresc... ce ai scris tu :5,1,10,2,30,... sunt constante toate omule...wtf?Numerele sunt constante frate... Eu vorbeam de marimi variabile: I=ct=Ubat/Rint Ubat creste de la 1,85V cat are pe element descarcat pana la 2,1V cat are un element incarcat inseamna ca Rint scade. Ce dreaq, e asa grea aritmetica? Normal ca pica o tensiune si pe rezistenta interna a bateriei (cum a remarcat Belbody) Nici un elemet de electrica /electronica nu este perfect:un condensator nu are doar capacitate: are o rezistenta electrica serie(ESR) si are si o inductanta parazita... Ca s intelegi iti explic asa:daca doi oameni tin o sfoara de cate un capat si unul trage mai tare intr-o parte il trage pe celalat dupa el,Corect?Corect...ce trebuie sa faca celalalt ca sa aduca echilibrul?Ai ghicit :sa traga in directia opusa. Tu zici ca ar trebui sa impinga nu? Mesaj completat "In prima parte" curentul nu este tinut constant de procesul chimic pe perioada incarcarii ci "artificial", de catre limitatorul de curent al redresorului "activ" (in cazul in care se foloseste un incarcator "inteligent") asa ca, deoarece enuntul problemei este gresit, toate elucubratiile tale stiintifice nu sunt aplicabile. Inainte sa'mi explici mie "cum sta treaba", fa singur un experiment, cupleaza o baterie descarcata la un redresor simplu (traf, punte si eventual filtrare) si monitorizeaza comportamentul curentului din circuit. Evident, daca ai fi facut'o deja toata aceasta discutie ar fi fost inutila. Nu stiu de unde ai scos tu in a "doua parte" a problemei diagrama mentionata, insa daca o baterie este complet descarcata la sub 11.89V ma intreb (retoric) daca la 11.7V vorbim deja de "tensiune negativa"?... Chestiunea este foarte simpla, nu inteleg de ce o complicati atat. Ride Safe! .Nu a zis nimeni ca este tinut curentul constant de procesul chimic, poate tu ai inteles asta.Incarcatorul tine natural curentul limitat nu artificial.Tensiune negativa inseamna mai mica decat 0.Daca la tine 11.7V insemna tensiune negativa , sincer nu cred ca ai trecut la fizica in scoala generala.Nu trebuie sa fac acel experiment pentru ca stiu ce se intampla,dupa legile fizicii.Pune un ampermetru intre baterie si redresor (conectat serie intre borna plus a redresorului si borna plus a bateriei , cu borna minus de la redresor direct la borna minus a bateriei si vei vedea ca intensitatea curentului creste pe masura ce bateria se incarca.Toata lumea confirma ca e asa,cu exceptia ta desigur.Dar ce stiu eu, sunt doar inginer electronist.Tu le stii pe toate Nu am citit semnatura ta.Daca citeam nu mai ziceam nimica. Editat Martie 16, 2010 de Belbody scos postarea tripla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 Da, electroliza apei - face bul bul bul si se produce hidrogen si oxigen. Se vede ca nu cititi nimic din link-urile puse. De aia am si pus "fierbere" in ghilimele. Uite alta documentatie si despre asta: http://ro.wikipedia.org/wiki/Fabricarea_hidrogenului http://ro.wikipedia.org/wiki/Fabricarea_hi...lectroliza_apei Pai mai devreme se vorbea de electrolit in baterii ... Cum zicea colegul radioamator, se complica inutil problema... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rila Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 (editat) Scuze ca s-a postat de mai multe ori,conexiune proasta la internet... Sanatate si numai bine Editat Martie 16, 2010 de Rila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 Pai mai devreme se vorbea de electrolit in baterii ... Cum zicea colegul radioamator, se complica inutil problema... Man, electrolitul e apa cu acid sulfuric, H2SO4 diluat cu apa... orice acid se dilueaza cu apa. Cand are loc electroliza apei, apa se descompune in H2 + O2 care se degaja iar apa ramasa ramane cu o concentratie mai mare de acid. De aia se completeaza mereu cu apa distilata.. Nu se complica deloc, incercam sa elucidam misterele acestei minunate baterii cu plumb.. al carei principiu de functionare e la fel de cand s-a inventat electrochimia si pila electrochimica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rila Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 Grea stiinta asta cu chimia si fizica si alte cele... Eu zic asa:daca nu dispui de nu stiu ce incarcator smecher e bun si un redresor mai simplu dar neaparat trebuie limitat curentul de incarcare la Q/10 (recomanda multi producatori) si trebuie avuta grija sa nu supraincarci bateria,parca am vazut undeva ca la peste 2.39V/element e pericol de explozie.Asadar vad 2 reguli: curentul limitat la Q/10 si monitorizata tensiunea pe baterie sa nu fie mai mare de 14.4V.Daca stiu bine pe la valoarea asta incarca si alternatorul de masina sau moto.Ca bateria are rezistenta interna mica sau mare nu conteaza (oricum nu e usor de masurat).O baterie full incarcata de 12V 65Ah de exemplu, poate genera un curent instantaneu de 500A ,de altfel cam la atata se ridica consumul instantaneu al demarorului la pornirea unei masini (depinde de motor,...etc).Luand-o matematic asta ar fi asa:R=U/I=12V/500A=0.024Ohm. Treaba este ca o incarcare defectuasa limiteaza drastic viata bateriei. Sanatate si numai bine Mesaj completat Grea stiinta asta cu chimia si fizica si alte cele... m-am incurcat un pic in matematicaEu zic asa:daca nu dispui de nu stiu ce incarcator smecher e bun si un redresor mai simplu dar neaparat trebuie limitat curentul de incarcare la Q/10 (recomanda multi producatori) si trebuie avuta grija sa nu supraincarci bateria,parca am vazut undeva ca la peste 2.39V/element e pericol de explozie.Asadar vad 2 reguli: curentul limitat la Q/10 si monitorizata tensiunea pe baterie sa nu fie mai mare de 14.4V.Daca stiu bine pe la valoarea asta incarca si alternatorul de masina sau moto.Ca bateria are rezistenta interna mica sau mare nu conteaza (oricum nu e usor de masurat).O baterie full incarcata de 12V 65Ah de exemplu, poate genera un curent instantaneu de 500A ,de altfel cam la atata se ridica consumul instantaneu al demarorului la pornirea unei masini (depinde de motor,...etc).Luand-o matematic asta ar fi asa:R=U/I=12V/500A=0.024Ohm. Treaba este ca o incarcare defectuasa limiteaza drastic viata bateriei. Sanatate si numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 Yo4hgx, nu vreau deloc sa ma contrazic.... Rezistenta interna a bateriei nu creste, chiar daca numai cu formule o putem demonstra e clar ca NU creste cand e incarcata ci scade. Am cautat si niste cataloage pe net si producatorii de baterii se lauda ca bateriile lor au rezistenta interna la incarcare maxima de cativa MiliOhmi. Daca ar fi adevarata teoria ta, atunci cat ar trebui sa fie rez interna cand e descarcata? Cativa microhmi? E absurd... O explicatie a faptului ca atunci cand pui ampermetrul si observi la incarcare ca acel curent scade usor.. este faptul ca electrolitul se incalzeste putin determinand o usoara crestere de moment a rezistentei interne. Rezistenta interna mica cu care se lauda unii producatori este valabila pentru conditia de INCARCARE MAXIMA si determina curentul maxim pe care o baterie INCARCATA il poate debita pentru scurt timp, cu mult mai mare decat cel nominal (capacitatea maxima). Pe masura ce o baterie se descarca, rezistenta interna creste iar curentul maxim livrat scade. Se pare ca in continuare faci confuzie intre comportamentul diferit al rezistentei interne in cele doua situatii - DESCARCARE si INCARCARE. - La descarcare, bateria este debitorul, rezistenta interna este minima astfel incat curentul livrat maxim. Pe masura ce se descarca, rezistenta interna creste iar curentul maxim livrat scade, tragand in jos si tensiunea. - La incarcare fenomenul este identic dar in sens invers. Rezistenta interna a bateriei descarcate va opune curentului care patrunde o rezistenta minima, astfel incat curentul va atinge valori maxime, iar pe masura ce procesul incarcarii se desfasoara rezistenta interna va creste opunandu'se si respectiv limitand curentul din ce in ce mai mult. Probeaza pe orice baterie incarcata cu o sursa de 14V si suficient curent - o sa vezi ca o sa "fierbi" o baterie incarcata. Asta este incontestabil. In plus, orice baterie, daca ar avea o rezistenta interna mai mare decat neglijabila, incat sa limiteze un curent inseamna ca s-ar autolimita cand e pusa intr-un circuit, o tensiune cade si pe rez interna a bateriei, nu? Omiti un element foarte important, limitarea curentului printr'o rezistenta se face prin transformarea sa intr'o alta forma de energie, in cazul nostru - caldura. Cum am mai spus si anterior, relativul mic curent care inca va mai curge prin circuit la terminarea ciclului de incarcare, deoarece procesul chimic este incheiat iar electrolitul saturat, va produce de aici incolo DOAR caldura, care, neputand fi disipata decat partial, poate duce la distrugerea bateriei. Sper ca in sfarsit sa ne punem de acord. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 (editat) Nu trebuie sa fac acel experiment pentru ca stiu ce se intampla,dupa legile fizicii.Pune un ampermetru intre baterie si redresor (conectat serie intre borna plus a redresorului si borna plus a bateriei , cu borna minus de la redresor direct la borna minus a bateriei si vei vedea ca intensitatea curentului creste pe masura ce bateria se incarca.Toata lumea confirma ca e asa,cu exceptia ta desigur.Dar ce stiu eu, sunt doar inginer electronist.Tu le stii pe toate Uite ca nu "toata lumea" confirma , eu spun sa faci experimentul pe care-l descrii si apoi sa vii si sa ne povestesti ce face curentul ala de incarcare. Dupa cate spui sigur nu l-ai facut. In cate priveste legile fizicii eu nu sunt sigur ca le-ati aplicat corect. Tot vad ca insistati aici cu legea lui OHM numai ca nu tineti cont de faptul ca acumulatorul nu e chiar o rezistenta banala ( "seamana" mai mult cu un condensator decat cu o rezistenta) . Nu-s foarte documentat in domeniul acumulatorilor dar intuitia imi spune ca daca tot vreti sa aplicati legea lui Ohm nu ar trebui sa asimilati acumulatorul cu rezistenta lui interna atat in regim de generator cat si in regim de sarcina/receptor. Aici faceti confuzia mare, in regim de incarcare daca la borne are sa spunem 14V si la un moment dat curentul de incarcare are o valoare sa spunem de 2A rezulta ca rezistenta echivalenta ar fi de 7 ohmi. Totusi daca acestui acumulator i se va masura curentul de scurt circuit va rezulta ca rezistenta lui interna e mult mai mica decat 7 Ohm yo4hgx cand a spus rezistenta interna s-a referit la rezistenta echivalenta a acumulatorului aflat in regim de incarcare. Aceasta rezistenta creste o data cu incarcarea acumulatorului si eu cred ca aceasta rezistenta nu are legatura cu rezistenta interna a acumulatorului aflat in regim de generator. Decat sa va ganditi la analogii cu oameni tragand de sfori mai bine va ganditi la ce se intampla cu acumulatorul auto/moto atunci cand e incarcat de alternator. Daca ar fi asa cum spune "toata lumea" adica rezistenta lui echivalenta ar scadea o data cu incarcarea ar insemna ca la un drum mai lung la un moment dat alternatorul ar fi pus in scurt circuit de acumulator ( pt ca rezistenta lui tinde catre zero) si ar fierbe/exploda/distruge, totusi nu se intampla asa desi nu exista vreun dispozitiv de limitare a curentului de incarcare (doar tensiunea e stabilizata) , oare de ce? Ha ha , ce tare, am scris in acelasi timp aceleasi idei fara sa ne vorbim Editat Martie 16, 2010 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 Sper ca in sfarsit sa ne punem de acord. Ride Safe! Nu, nu ne punem de acord deloc. Curentul incepe sa scada la incarcare pentru ca sursa de incarcare si bateria ajung la acelasi potential, e ca si cum ai echilibra diferenta de nivel intre 2 vase comunicante, pe masura ce unul se umple si celalalt se goleste scade si debitul de lichid care curge intre cele 2 vase. De ce? Pentru ca stranguleaza cineva calea dintre cele 2 vase? Nu. Pentru ca pur si simplu scade diferenta de nivel dintre cele 2 vase, tensiunea este proportionala cu curentul... in cazul lichidelor, nivelul de lichid e proportional cu debitul... Parerea mea sincera este ca rezistenta interna a bateriei nu se modifica deloc pana la urma, indiferent cum ai privi bateria, ca sursa sau sarcina pentru alta sursa. Nu vad de ce.. practic .. fizic, pe o rezistenta nu prea o intereseaza in ce sens curge curentul electric prin ea, ca pana la urma asta e ideea, cand se descarca curentul iese din ea insotit de o reactie chimica reversibila, cand se incarca curentul intra in ea generand reactia chimica inversa. Daca luam Ri constanta putem avea asa: Ri = (Us-Ub) / I sau Us-Ub = Ri * I. Daca Ri este constant atunci clar daca (Us-Ub) scade si I scade. Deci curentul de incarcare se limiteaza pentru ca nu mai exista o diferenta de potential, nu pentru ca l-ar sugruma vreo rezistenta care creste. Totul e dat de diferenta de potential, daca nici legea lui Ohm nu mai explica asta atunci ma duc si ma imbat. De aceea se cauta sa se incarce bateria cu o tensiune cat mai apropiata de tensiunea reala a bateriei, pentru a se evita supraincarcarea, si cu cat e mai exacta valoarea cu atat va fi protejata mai bine bateria de efectele ulterioare ale "supraincarcarii" adica electroliza, incalzire.. (produsa tot de electroliza, btw, degajare de gaze inflamabile, H + O, combinatia ideala de bum) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.