Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Deci pe firele galbene ar trebui sa vina de la alternator curent alternativ care ulterior e redresat si transformat in cc de catre relu? Cum sa masor cu releul deconectat nu inteleg. Fii amabil si detaliza un pic procedura de masurare mai pe intelesul meu adica asa babeste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cu motorul pornit trebuie să apară acolo de la 20 la 80 de volţi dar între un galben şi masă să nu apară tensiune.

Poţi încerca cu un bec de far dacă nu ai voltmetru.

După asta bagi firele în releu şi vezi dacă scoate ceva între G şi +B.

Acolo între G şi +B trebuie să fie tensiunea bateriei.

Editat de Penetru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci pe firele galbene ar trebui sa vina de la alternator curent alternativ care ulterior e redresat si transformat in cc de catre relu? Cum sa masor cu releul deconectat nu inteleg. Fii amabil si detaliza un pic procedura de masurare mai pe intelesul meu adica asa babeste.

Adica scoti cele doua fire galbene din releu si pui pe ele un voltmetru (pe scala de alternativ) dai drumul la motor si masori tensiunea, la ralanti si in ture.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt 60 euro , iti vind un releu cu mosfet-uri, nu are moarte, provine de la un R1 2008, are 5 fire, 3 pt alternator, 2 pt baterie, adica universal.


» Post actualizat in 31 Mar 2015 09:40

Si vezi sa nu ai scurt circuit intre infasurarea generatorului (statorului) si minusul bateriei (shasiului mobrei).


» Post actualizat in 31 Mar 2015 09:41

De cele mai multe ori strapungerea izolatiei infasurarii statorului este buba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa fac masuratorile. Intre cele doua fire galbene nu am tensiune deloc. Am mers pe traseul lor pana la iesirea din alternator si nici acolo nu am tensiune fireste cu motorul pornit. M-am apucat de demontat volanta ca sa ajung la alternator sau cum s-o numi el la motociclete. Acolo o sa am nevoie din nou de ajutor ca sa stiu ce sa verific. Pana una alta pt a putea scoate volanta de pe axul cu pana imi trebuie o presa. M-am apucat de facut presa si sper ca maine sa o desfac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa fac masuratorile. Intre cele doua fire galbene nu am tensiune deloc. Am mers pe traseul lor pana la iesirea din alternator si nici acolo nu am tensiune fireste cu motorul pornit. M-am apucat de demontat volanta ca sa ajung la alternator sau cum s-o numi el la motociclete. Acolo o sa am nevoie din nou de ajutor ca sa stiu ce sa verific. Pana una alta pt a putea scoate volanta de pe axul cu pana imi trebuie o presa. M-am apucat de facut presa si sper ca maine sa o desfac.

Nu uita sa vii cu poze.

Aparatul de masura sper ca l-ai pus pe alternativ, intreb si eu ca nu se stie.

De curiozitate, continuitatea intre cele 2 fire galbene si izolatia fata de masa ai masurat-o?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema, recunosc ca n-am citit cele 77 de pagini, am o mobra mica CBR 125 R cu care n-am mai mers de 2-3 ani - bateria ei are undeva la 3-4 ani, nu mai se incarca nici cu redresor de moto (opti ..... si ceva cu 4) nici cu redresor de masina (un amarit de bosh). Ce ma intereseaza este - o reciclez din prima (bateria)? ca mobra a pornit la a-4a cheie cu curent de la alta baterie. Multumesc anticipat!

 

PS. Si mai face o chestie ciudata (pentru mine), cu bateria ei mufata, porneste cu cabluri (ca atunci cind ceri pe drum cuiva) de la alta baterie, dupa care daca interup cablul de ajutor (mobra mergind) ..... se stinge motorul ....... n-ar trebui sa suplineasca cu curent generatorul ei ?

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E minune daca o baterie mai poate acumula curent dupa cateva luni de stat pe dreapta, iar tu iti pui problema dupa 3 ani?

 

Schimb-o, gasesti baterii la preturi acceptabile si aici: http://www.sorgeti.ro/18-baterii-moto

 

Nu le fac reclama, dar eu am una de 3 ani si functioneaza foarte bine.

Editat de Gnraloo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai o impresie gresita .... mobra n-a mai mers de x ani, batericiul (Varta) a fost pus destul de regulat pe redresor dedicat moto. Buba este ca acum nici bordul nu reuseste sa-l aprinda.

 

PS. Multumesc oricum de raspuns!


» Post actualizat in 01 Apr 2015 12:39

Cand ai pus-o pe Optimate 4 ce ti-a dat ca rezultat dupa 30 min, de ex. ?

Nimic ..... n-aprinde nici becurile de bord, si pe acela de masina, ma asteptam macar sa se incalzeasca un pic ... nimic.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate nu m-am exprimat cum trebuie: ai pus bateria pe OPTIMATE 4 -> ce becuri s-au aprins pe Optimate dupa 30 min, de ex. ? Grila de galbene pt incarcare, cel rosu de baterie moarta, etc. ?

optimate-4-battery-charger-lights.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS. Daca-i cazul s-o "ingrop" .... am curte nu-i bai, sint eu mai ecologist cred de cit este cazul ..... mai ales ca proprietarul este frate'miu - la o adica iau alta.


» Post actualizat in 01 Apr 2015 12:49


Poate nu m-am exprimat cum trebuie: ai pus bateria pe OPTIMATE 4 -> ce becuri s-au aprins pe Optimate dupa 30 min, de ex. ? Grila de galbene pt incarcare, cel rosu de baterie moarta, etc. ?

Omule, daca l-am tinut 1-1.2h pe incarcator de masina si n-a luat curent nici s-aprinda bordul la moto f.mic, mai merita tinuta?

 

PS. Optimus arata ca incarca de "final" ..... tind sa cred ca avea dreptate!

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot ai ustensila asta (Optimate) fa o incercare, pune acolo si vezi ce-ti da. Are si functie de testare, abia dupa poti sa-ti faci o idee daca o schimbi sau nu. Altfel ceri parerea degeaba aici :), solutia simpla este "ia alta" si basta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

oare ma puteti ajuta cu cateva informatii despre redresorul urmator?

Model: Bosch Battmax 8

Nominal Charging Voltage: 6 V / 12 V
Charging current:
- arithmetic: 6A
- effective: 8A
Switch position:
- 12V High -> battery capacity 28…112 Ah
- 12V Low -> battery capacity 10…40 Ah

Specs: http://www.scribd.com/doc/166667891/BOSCH-BATTMAX-SERIES-SPECIFICATION-SHEET#scribd


446903051e038ffc11f3d169c73db4c4_big.jpg

 

1. ce inseamna "arithmetic charging current"? Mai exact, care este diferenta dintre arithmetic si effective, pana la urma cu cati amperi incarca?

2. redresorul este echipat si cu ampermetru, care, pe masura ce bateria se incarca, indica valori din ce in ce mai mici,
iar eventual va ajunge spre 0 cand bateria este incarcata. Asta inseamna ca de fapt nu incarca constant la 6A?

3. este potrivit pentru incarcarea unei baterii de tip YTX7L-BS 12v 6Ah (folosind doar setarea LOW)?

Pe eticheta si in manual este descris si ca redresor pt acumulatori moto, insa doar pentru baterii cu capacitate de minim 10Ah?

 

 

Thx.

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ampermetru de pe el nu are nimic de a face cu realitatea. Cand scrie ca incarca cu 4 dabia incarca cu 2 in realitate. Pe modulul low incarca cam cu 0,8 A, iar pe masura ce creste voltaju in baterie scade si curentu care tinde spre 0. Singura problema e ca nu e foarte inteligent, iar cand ajunge la 0 si pui voltmetru vezi cum creste voltaju chiar pana la 15V si se incalzeste bateria. Daca il folosesti pe high pe baterie de masina si ai capacele deschise la baterie incarcata vezi efectiv cum fierbe electrolitu.

 

Teoria zice ca incarcarea la acumulatori se face cu a 10 parte din cat scrie pe ea. Deci teoretic la cei 6 Ah ai tai ar trebui sa incarci cu 0,6. Personal am incarcat baterie de 8Ah cu incarcatoru asta si am masurat 0,8 A pe incarcare, deci nu mi-am facut probleme. Sunt convins totusi ca pe motor acumulatoru se incarca cu mult mai mult decat a zecea parte din capacitate :) deci raspunsu e, incarca linistit si ori verifici cu un voltmetru cand e incarcat la maxim, ori decuplezi cand a ajuns la 0.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iati un redresor inteligent, eventual cauta la LIdl cand baga la oferta asta Bosh e de pe vremea bunicii, de exemplu si redresorul de la Lidl baga 0,8 A dar taie incarcarea peste 14,2V, dupa care intra-n regim de intretinere, nu ai sanse sa fierbi bateria.

 

 

Teoria zice ca incarcarea la acumulatori se face cu a 10 parte din cat scrie pe ea. Deci teoretic la cei 6 Ah ai tai ar trebui sa incarci cu 0,6. Personal am incarcat baterie de 8Ah cu incarcatoru asta si am masurat 0,8 A pe incarcare, deci nu mi-am facut probleme. Sunt convins totusi ca pe motor acumulatoru se incarca cu mult mai mult decat a zecea parte din capacitate :) deci raspunsu e, incarca linistit si ori verifici cu un voltmetru cand e incarcat la maxim, ori decuplezi cand a ajuns la 0.

Dar pe motor nu-i permite sa se duca-n 15v, nu fierbe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...