Jump to content

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Recommended Posts

Atentie mare la lifepo si liio - sunt baterii care au capacitatea la jumatate din ce au bateriile plumb - acid. Ca plus pot asigura curent de pornire foarte mare, mult pe ste plumb acid, pot suporta mai multe cicluri de incarcare - descarcare fara sa se strice DAR vor suporta un numar mai redus de porniri fara a lasa motorul sa mearga o vreme (din ce stiu eu pana acum au nevoie cam de acelasi timp pentru a se incarca... ).

 

La plumb acid - pentru a recupera energia folosita la o pornire trebuie sa mergi in principiu cam 15 km cu mobra

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Atentia mare la Lixxx, cele facute pt piata saracilor din SE Europei, este legata de integritatea mecanica a lor. Din cauza ca lipiturile sint facute pe genunchi, contactele nu sint ferme. Am vazut cel putin 2 LIFEPO4 cumparate din RO, noi, care au luat foc. Una a lui Socaci, cealalta a lui Alexandrescu, ambele la Adancata. Cea a lui Alexandrescu s-a aprisns dupa numai o tura parcursa, i-a ars cu ocazia asta interfata de resoftare a ECU-ului care costase 400$$.Ce s-a constatat, ca scria pe baterie LIFEPO4, in ea avea elementi Li I .Plus contactele electrice de 2 bani. Nu-s prosti americanii ca vind bateriile asamblate de ei cu 170$.

Link to post
Share on other sites

Acumulatorii cu Li au o reziztenta interna foarte mica, de aceea un acumulator de genul acesta subtire si usor poate genera un curent mare la pornire. Din pacate, aceasta rezistenta interna le face predispuse la scurcircuit, fenomen care poate fi devastator pentru instalatia electrica. Producatorii de marca echipeaza acumulatorii cu Li cu o siguranta fuzibila in interior pentru protectie la sc. Exemplu acumulatorii Ulrabatt din New Zeeland au fuzibil la interior. Cand vrei sa cumperi un acumulator cu Li trebuie sa ai referinte solide pentru marca.

Link to post
Share on other sites

Interesant subiectul baterii / acumulatori.

 

 

Actuala motoreta (monocilindru, 250cc) va trece prin niste modificari.

 

Vreau o baterie mai micuta / usoara, nu foarte scuNpa care poate fi depozitata si in alta pozitie in afara de verticala. In afara de bateriile Anti-Gravity mai sunt alternative?

Link to post
Share on other sites

Dragilor, nu va mai certati, majoritatea celulelor LiPo si LiFePo vin din China. Ce scrie pe eticheta depinde daca vanzatorul s-a obosit sa-si printeze numele pe ea sau a lasat fabrica sa aleaga pentru el. Si toate iau foc daca-s incarcate sau descarcate prea mult. Sau daca le troznesti prea tare. Sincer, hotararea de a pune celule LiPo pe masini si motociclete mi se pare un pariu interesant cu zeii accidentelor. Din majoritatea punctelor de vedere, un rezervor clasic plin de benzina e mai sigur.

Cat despre bateriile moto LiPo, desi nu am folosit una inca, nu vad cum asa ceva poate fi o investitie inteligenta. In primul rand, sunt foarte pretentioase la mentenanta. Fiecare celula trebuie incarcata si verificata separat. Chiar daca majoritatea vin cu board-uri integrate sa faca incarcarea si citirea tensiunii/celula mai usoara, asta introduce un punct suplimentar de futere. Daca ti se strica balance board-ul, jigodia o sa se umfle si o sa crape. Apoi ai problema mentinerii tensiunii optime pe fiecare celula. Daca o celula scade sub 3V, face ca laptele pe foc si posibil iti da foc si la oo.

Si asta ma duce la urmatorul punct de pe agenda intrebarilor: De ce ai pune o chestie care ia foc din proprie initiativa sub rezervor? Mai ales pe o mobra de concurs, unde riscul sa faci o tumba si sa infigi ceva in baterie e destul de rezonabil?

Link to post
Share on other sites

Stiti cumva daca in loc de ytz10s se poate monta o baterie ytz10s-bs ? Nu stiu cum e cu acel bs in plus. Ms!

BS= bottle supplied , adica vine ne-formatata si cu sticla sau sticlute cu acid pe care le torni tu, e cel mai bine

 

nu stiu cu S-u ala dupa 10 care-i treaba sa nu fie bornele inversate sau alte dimensiuni

Link to post
Share on other sites

metoda oficiala de turnat acid in batrie. instructiunile sunt de la un toplite.

post-351-0-17015500-1495296766_thumb.jpg

recomandareae sa lasi bidonele de acid infipte in baterie minim 20 minute (baeria va fi in continuare calda dupa operatiune)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Salut,

 

Am vandut motorul, un cb500, cumparatorul a vrut verificare in service, unde mecanicul, dupa verificarea incarcarii, a dat verdictul ca releul de incarcare este pe duca, ajungand la aceasta concluzie in urma urmatoarelori valori ale incarcarii:

motorul la relanti (1500 rpm): 13.5v

motorul la 4000 rpm : 14.43

valoarea cu farul aprins nu a masurat-o.

 

Cand l-am intrebat de unde pana unde stie el ca e pe duca releul, mi-a spus ca oscileaza mult incarcarea :|.

Eu nu am auzit niciodata asa ceva, voi? pareri?

Link to post
Share on other sites

pareri?

un releu bun iti tine 14-14.4v constant

 

faptul ca a masurat fara consumatori baga mecanicul in oala cu prosti .

 

releul e pe duca dar poate sa mai duca un sezon sau mai multe daca este tinut sub observatie ... poate sa fie o mufa oxidata poate sa moara maine releul .. poate nu scoate generatorul suficient curent, cert e ca mecanicul nu-i cel mai inteligent.

Link to post
Share on other sites

Eu stiu ca daca tensiunea este cuprinsa intre 13.5 la relanti si nu depaseste 14.5 in sarcina, regulatorul e ok. Ca a masurat fara consumatori si pe langa asta, a mai verificat doar rulmentii rotilor. Motocicleta avea probleme cu rulmentii de la jug (motorul avea un voblaj intre 40-80 km/h), lucru pe care cumparatorul il stia, mecanicul a zis ca acest voblaj este de la cauciuc, cauciucul fiind nou (dot1217), montat la vulcanizare moto si echilibrat (cauciucul fiind schimbat de mine tot la sfatul unui "mecanic", tocmai pentru a scapa de acel voblaj).

Faptul ca nu s-a uitat la ulei, antigel, lichid de frana, nu a zis nimic despre starea lantului, avand in vedere ca cumparatorul nu stia absolut nimic de verificarea unei motociclete, mie unu mi s-a parut lipsa de profesionalism/dezinteres/necunoastere . mi-a parut mie rau de banii platiti de cumparator pentru verificare ......

 

 

P.S. Nu era alex_en, cu toate ca eram sigur ca va aparea aceasta intrebare :D

Link to post
Share on other sites

pai da , 13.5 e minimul , dar cand aprinzi farul porneste ventilatorul si pui frana .. ce crezi ca se intampla ?

 

un regulator bun iti tine constant 14.4 v . scade un pic cand aprinzi farul dupa care urca iar la 14.4v .. d'aia ii zice regulator ca reguleaza :) , rectificatorul face alte chestii ... asta nu-i o problema majora la motociclete se schimba repede si aia e , un fel de consumabila cu viata lunga.

Link to post
Share on other sites

Ba...nu stiu la alte mobre, dar la a mea japonezul zice ca masurarea se face la 4000 rpm si atat. N-am gasit nimic in manual despre masurare la relanti sau cu luminile aprinse. Pe de alta parte de la un anumit an in colo luminile nu se pot stinge. Deci masurarea se va face automat cu faza scurta aprinsa.

Link to post
Share on other sites

se face la relanti si la 4-5k rpm la orice motocicleta , acolo ai puterea maxima produsa de generator, totusi o masuratoare la relanti e foarte importanta pentru ca ... mers in oras

Link to post
Share on other sites

Vinde care vreun redresor din ala de la Lidl cu afisaj? Pe olx sunt nesimtiti cu preturile alea.

Edit: Mi-am luat :peace:

Edited by adidas
Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze ca nu am timp sa citesc toata poliloghia din topicul despre baterii, poate cineva e amabil sa-mi spuna cum sa procedez in urmatoarea situatie:

 

Am cumparat o baterie AGM (Volton, daca conteaza), vinzatorul mi-a spus ca vin gata formate si incarcate din fabrica; am scos-o din cutie, am masurat tensiunea la borne = 12.7V.

In acest caz mai e nevoie sa o pun la incarcat (pe celebrul incarcator Lidl cu afisaj) sau e plug&play ca atare direct pe motoreta?

 

Multumesc anticipat.

Link to post
Share on other sites
  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...