Sari la conținut

Incarcatoare - Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

In primul rand mobrei tale ii trebuie baterie de 10 Ah. Asta de care zici tu e aproape dubla. Desi pare, asta nu-i un lucru bun. Ca altfel iti spunea japonezul de la Suzuki in manual sa pui baterie YTX 12 sau oricat mai mare.

 

Nu e dubla, ala e ratingul lor intern, estimat probabil pe baza curbei de descarcare diferita la LiFePO4 :D Bateria din link are "18Ah PbEq 12V eq", dar in realitate probabil are vreo 6-7Ah. Performanta reala si nu cea de marketing e greu de apreciat din parerile altora. E o tehnologie inca tanara, si parerile posesorilor nu acopera toate scenariile.

 

Pe de alta parte, bateriile astea sunt destul de belalii prin natura lor. Daca m-ar bate gandul sa iau o baterie din asta m-ar preocupa in mod special ce se intampla cand se topeste, si ce temperaturi se ating in momentul ala, sau cum se manifesta scurtcircuitul intre celule. Daca as avea bateria sub rezervor, probabil m-ar interesa si mai mult informatiile astea :D

 

Motive pentru scurtcircuite mi-as putea imagina destule -- socuri mecanice, defecte de fabricatie, relee de incarcare iesite din parametri, pinii aia mici ai bateriei (pe care vine regulatorul) scurtcircuitati de la ploaie torentiala sau trecutul prin garla, jumpstart cu bateria descarcata complet, etc. Un search pe net dupa shorai in combinatie cu fire, melted, damage*, etc, ar putea fi util. Bateriile LiFePo sint mai stabile decat alea Li-I, foc n-or lua, dar cred ca nu e foarte greu sa le faci sa scoata fum. Intrebarea e, ce se intampla concret in momentul ala ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bateria din link are "18Ah PbEq 12V eq", dar in realitate probabil are vreo 6-7Ah.

Aaa?! P-asta n-am mai auzit-o. Pai atunci aia recomandata de Yuasa pentru motoreta aia si pe care scrie 10 Ah cat are? 3Ah?

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia de la Yuasa daca e cu plumb are 10Ah, eu ma refeream la ce zic astia de la Shorai. La producatorii de baterii cu litiu e un obicei sa isi declare bateriile cu o capacitate mai mare decat cea reala specificata pe celule, din cauza curbei de descarcare diferita fatza de bateriile cu plumb. Cam cum era ratingul la AMD-urile XP fatza de pentiumuri. Ideea e ca la plumb dupa ce ai descarcat o baterie de 10Ah la jumate, n-o sa mai ai 5Ah utilizabili, din cauza ca scade tensiunea atat de mult ca probabil nu mai faci mare branza cu ea. Bateriile cu litiu merg descarcate mult mai mult inainte sa scada tensiunea sub cea utila, astfel incat capacitatea utilizabila la o baterie cu litiu de 4-5Ah e probabil cam ca la o baterie cu Pb de 9-10Ah. Ceva de genul, n-am date exacte :D

 

La incarcare insa, capacitatea bateriei cu litiu nu e de 18Ah, nu e ca si cum ti-ar trebui alternator dublu ca sa o tii in parametri si sa nu umbli cu ea in permanenta jumate goala. Oricum probabil ca nici daca ar avea 18Ah reali n-ar fi o problema, banuiesc ca litiul are un randament mai bun la incarcare.

 

Legat de marketingul lor cu 2-3x capacitatea echivalenta la Pb, o sa se lamureasca in timp cat de adevarat e si ce virgule mai apar. In momentul de fatza bateriile moto cu litiu au o raspandire atat de mica incat inevitabil oricine isi cumpara una acum intra la beta-testeri. Probabil ca asta e viitorul bateriilor moto, insa deocamdata au si dezavantaje legate de pret si riscuri.

 

http://www.shorai.com.sg/faq/product#P5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am inteles mare lucru, tehnic vorbind, dar am inteles ce-ai vrut sa spui.

Asadar, revenind, nu vad de ce ar manca pe cineva in curr, mai ales cand nu exista dealer local si garantiile in Romania sunt in general praf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Buna tuturor! :)

 

Am nevoie de o baterie pt Honda CB 500 si ma gandeam ca si varianta la una cu gel, asta: http://depozituldebaterii.ro/baterii-pentru-autovehicule.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=110&category_id=34 , doar ca am dubii in ceea ce o priveste pt ca in cartea motocicletei bateria ar fi de 8Ah, nu 9 - cum e Volton-ul din link. Are vreo importanta in conditiile in care vorbim despre o diferenta de 1 Ah?

 

Alta varianta ar fi tot un Volton: http://depozituldebaterii.ro/baterii-pentru-autovehicule.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=116&category_id=36 sau Yuasa : http://motodiscount.ro/YUASA_YTX9-BS_acumulator .

Sunt incepatoare asa ca sugestiile voastre sunt binevenite. Multumesc! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ma insel bateria pt CB500 e YTX9-BS. (Nu ma uit la linkurile alea, nu-i suport pe aia de la depozituldebaterii) Codul asta conteaza, nu restul detaliilor. (exista, in functie de producator, coduri echivalente - CBTX9-BS, GTX9-BS si altele.

Eu zic sa te duci la un magazin moto, nu la d-astea de vand pentru toti si nu se pricep la nimic. Motodiscout sunt baieti seriosi, Yuasa e marca buna. De Volton n-am auzit.

Poti sa mai incerci la magazinul Mymoto din Cotroceni, daca iti e mai la indemana. Au vreo 4 variante pentru tine, in ordinea preturilor: Kyoto, Unibat, Toplite, Yuasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea de baza din link nu era musai ca "pornesc mobre la -10 grade si 6000 de metri altitudine", ci ca respectivul, cu destula experienta, a avut increde ca nu-l lasa in drum. Si nu l-o lasat. Iar colegul, daca facem referire la acelasi topic: /index.php?/topic/751129-baterie-pe-litiu-aliant-lifepo4-a-song-of-ice-and-fire-mai-mult-fire/page-2&do=findComment&comment=4420873, a descoperit ca pana la urma problema o fost de la mobra, nu de la baterie. Deci as spune ca discutia nu-i chiar asa de usor de transat cu: e proaste toate :D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut sa-mi iau si eu din considerente de greutate si dimensiune si am cautat si tot cautat pe forumuri. Cam 80% din ce am citit au fost contra LiFePO / Li-Ion. Tehnologia asta inca e in experimente si nu stie nimeni cat e de stabila o baterie din aia. Multi le au de ani buni fara probleme, dar mai multi au avut probleme si au revenit la cele clasice. Probabil in cativa ani vom vedea OEM pe unele modele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Studiu de caz: Baterie Varta cumparata anul trecut de la e-piesa in martie-aprilie, cred, montata pe o Yamaha Virago 535 din 1996. Incarcare buna, in jur de 13.9-14.1 V. Am mers cred ca sub 1000 de km sezonul trecut si peste iarna bateria a stat pe motocicleta intr-o parcare subterana unde temperatura nu a scazut sub 7-8 grade. Mentionez ca motocicleta a mai fost pornita de cateva ori in timpul iernii si lasata sa mearga pana se incalzea motorul. Am scos bateria de pe motocicleta sa o pun la incarcat, avea apa sub nivel la toti elementii. Am completat cu apa distilata si am masurat tensiunea: 8,8-9V. Am pus-o la incarcat pe redresor de la Lidl (1.2A) si a stat aproape 24 de ore, insa daca iau redresorul de pe ea are 11.8 V, nici macar 12. Oare mai are vreo sansa sa invie? S-o las mai mult pe redresor? Mie imi pare ca miroase a baterie noua... Chestia e ca display-ul redresorului imi arata tensiuni variate cand sta la incarcat: 11.9, 12.1, 14.6, 15.3, 12.2 etc. La alta baterie pe care am incarcat-o cu acelasi redresor crestea tensiunea treptat, pe masura ce se incarca, pana pe la 14.5, apoi scria FULL dupa un timp, cand bateria era evident incarcata.

Editat de dionysos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e pilaf. trebuia lasata in pace peste iarna, sau scoasa si pusa la incarcat.

 

Da, cred ca e dusa. Chestia e ca in aceleasi conditii au stat si bateriile de pe Varadero si de pe Hornetul de 250 si nu au nicio problema. Pornesc ambele la sfert, au zvac si incarcarea e buna.

» Post actualizat in 26 Apr 2018 14:28

Am gasit Exide la 123 de lei. Eu zic ca e destul de bun pretul... Nu are rost sa iau mai scumpa pt ca nu merg mult cu motocicleta aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am lasat 5 zile motocicleta nepornita iar cand am vrut sa o pornesc bateria era aproape descarcata. Dupa cateva incercari, era si mai rau. Urmatoarea zi am pus redresorul (unul de la Lidl) pe ea si avea o linie. Am dus-o la 3 linii si am pus-o pe motor. M-am plimbat cu ea putin peste jumatate de ora si in turatii mai ridicate (9-10000) astfel incat sa incerc sa o descarc (voiam sa stiu sigur daca nu cumva e releul).

A fost ok. Urmatoarea zi, dimineata, am gasit-o iar descarcata. Am incarcat-o iar, m-am plimbat aproape o ora (tot asa, fun mood). Am oprit 10minute, apoi era moarta.

 

Nu am apucat sa pun voltmetrul sa vad cu cat incarca releul. Acum sunt in Bucuresti, ea in Ploiesti. Din experienta voastra, bateria este de vina? Ma gandesc ca daca nu incarca releul, bateria s-ar fi dus de tot.

 

As prefera sa fie bateria :D

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am lasat 5 zile motocicleta nepornita iar cand am vrut sa o pornesc bateria era aproape descarcata. Dupa cateva incercari, era si mai rau. Urmatoarea zi am pus redresorul (unul de la Lidl) pe ea si avea o linie. Am dus-o la 3 linii si am pus-o pe motor. M-am plimbat cu ea putin peste jumatate de ora si in turatii mai ridicate (9-10000) astfel incat sa incerc sa o descarc (voiam sa stiu sigur daca nu cumva e releul).

A fost ok. Urmatoarea zi, dimineata, am gasit-o iar descarcata. Am incarcat-o iar, m-am plimbat aproape o ora (tot asa, fun mood). Am oprit 10minute, apoi era moarta.

 

Nu am apucat sa pun voltmetrul sa vad cu cat incarca releul. Acum sunt in Bucuresti, ea in Ploiesti. Din experienta voastra, bateria este de vina? Ma gandesc ca daca nu incarca releul, bateria s-ar fi dus de tot.

 

As prefera sa fie bateria :D

 

Multumesc!

N-ai cum sa stii niciodata sigur daca nu masori incarcarea, dar asa ochiometric pare ca bateria nu mai tine curent.

Daca nu incarca corect mergeai pe baterie si la un moment dat murea...sau poate ai un consumator cand motorul e oprit gen alarma sau ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru reply, in primul rand :)

 

Am uitat sa spun, la instalatia electrica nu am schimbat absolut nimic, nici macar un bec. Deci ipoteza asta pica.

Asa ma gandeam si eu, ca daca releul nu incarca, m-ar fi lasat cu siguranta si bateria in scurt timp. Voiam niste pareri pana ajung acasa sambata :D O sa pun voltmetrul pe releu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

M-am plimbat cu ea putin peste jumatate de ora si in turatii mai ridicate (9-10000) astfel incat sa incerc sa o descarc (voiam sa stiu sigur daca nu cumva e releul).

De unde ideea ca daca mergi mai turat se descarca bateria mai repede? E fix pe dos.

» Post actualizat in 03 May 2018 07:26

Atentie cand masori, vezi in manual la ce turatie se face masurarea si cu ce consumatori. Daca masori la ralanti cu faru' stins e degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat incarcarea, 13.7-14.2. Ramane sa cumpar baterie. Ce parere aveti despre Exide? Imi puteti recomanda un magazin cu preturi ok? Am gasit la 210 lei, 8.6Ah si are o tehnologie AGM despre care o sa citesc acum.

Editat de DrLexic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • apriliacluj changed the title to Incarcatoare - Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...