Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

Multumiri pentru multumiri !

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Iata si un test foarte profesional facut unde se studiaza franarea cea mai eficienta in linie dreapta.

Cititi-l ca nu e mare,e o chestie din care toata lumea poate invata.

Bike_Braking_Tests.pdf

 

la tine toate franarile sunt de urgenta? te-ai gandit vre-o clipa ca aici se discuta despre franarea uzuala si nu aia de urgenta? primul sezon nu am calcat frana spate apoi mi-am dat seama singur ca mobra e mai controlabila si se opreste mai lejer actionand ambele frane.

 

ia o mobra cu un singur disc pe fata si cu amortizoare de strada, da-i peste 120 pune frana fata si vezi ce se-ntimpla, repeta treaba cu ambele frane.

 

actionand prima data frana spate incarci fata progresiv si in siguranta (pregatesti motocicleta pentru franarea cu roata fata), prefer sa ma infig cu siguranta in frana fata decat sa dezechilibrez motoreta, de cand franez asa nu am mai blocat fata .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ bec :

???Nu inteleg,te plictisesti si nu ai cu cine sa te certi?Vad ca ai dat cu quote acolo la ce am scris eu,tu ai citit la ce ai dat quote ???Hai sa-ti dau eu quote inca odata,poate de data asta citesti si ce am scris :

Iata si un test foarte profesional facut unde se studiaza franarea cea mai eficienta in linie dreapta.

Cititi-l ca nu e mare,e o chestie din care toata lumea poate invata.

Bike_Braking_Tests.pdf ( 864.81K ) Number of downloads: 7

Cand am vorbit eu de franarea de urgenta???Ai scris "te-ai gandit vre-o clipa ca aici se discuta despre franarea uzuala si nu aia de urgenta?"

Da,despre asta si vorbeam,unde vezi tu scris franare de urgenta,nu esti in stare sa citesti alea 2 randuri pe care le-am scris??

A,sau poate confunzi cuvantul "eficient" cu cuvantul "urgent" ?! De asta ai sarit asa si ai inceput sa baigui despre frana spate si fata si amortizoare?

Nu pricep,sa mor.

Eu am dat share unui test facut foarte profesional despre cum sa franezi cat mai eficient,eficient,adica cat mai bine,sa scoti 100% din frane,cum sa mai zic ca sa intelegi?

OMG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, ma plictisesc

 

franarea pana la 0 in cel mai scurt timp posibil se numeste franare de urgenta, sunt unul si acelasi lucru, credeam ca se subantelege acest lucru... sau tu pui si picioarele pe jos sa franezi mai repede in cazuile de urgenta :))

 

 

cat despre testul ala, sincer ma cacao pe el , atat timp cat fatalau ala de a facut testul are roti ajutatoare pe mobra e fix 0 pentru mine, si iti explic si de ce, cu roti ajutatoare te infigi ca uluiu in frana fata si te doare-n cwr ce se intimpla cu mobra pentru ca nu ai cum sa franezi cu pielea pe asfalt.

 

ai declarat pe forum ca ai blocat de 3 ori frana spate, blocheaz-o de cateva sute si vei intelege. eu am blocat fata de 3 ori intr-o singura frana (asta inainte sa folosesc frana spate tot timpul)

 

sa fie clar , eu nu sustin aici ca poti frana mai repede folosind doar frana fata, doar ca franezi mai in siguranta aplicand intai frana spate (la interval de sub o secunda)

 

e mai clar acum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am postat testul ala pt ca acolo se studiaza si se arata cum sa franezi cel mai eficient.Asa se si numeste titlul topicului,seretele franarii,eficiente.Aia au roti pe laterale in caz ca..sa nu imprastie datele pe jos :),nu cred ca au vreo problema cu mersul sau ceva,sunt piloti profesionisti,in orice caz mai buni ca mine si indraznesc sa zic si ca tine.Da,am declarat pe forum,dar nu aici,ca de cand am blocat spatele in situatii de urgenta,nu prea mai folosesc spatele decat rar la vit mici sau in curbe,preferand sa ma concentrez pe fata in totalitate.Si toata lumea mi-a sarit in cap dar eu nu am zis nimanui sa faca ca mine,desi mai e un baiat,Kevin Schwantz pe numele lui,care frana ca mine,adica,na,eu m-am cam luat dupa el :).E o practica des intalnita la piloti si eu m-am luat dupa ei si am vazut ca teoretic nu,dar practic rezultatele sunt mai bune,dar n-ai ce sa le explici frumos alora de pe acolo.

Eu din contra,am zis sa faca cum scrie in testul ala si cum ai descris si tu.Testul ala daca l-ai citit e de acord cu tine,deci nu te contrazice nimeni,stai linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

ma bag si eu ca musca...:wacko:

 

1 - pare ok ce s-a spus acolo, si da, trebuie si teorie, unele lucruri nu le poti invata, ca sunt pe invers (cum e contravirarea), putini sunt cei care au devenit constienti de asta singuri (unii o fac instinctiv, dar nu sunt constienti ca o fac)

 

2 - nu zice nimeni sa iei de bun ce spune unul sau altul, indiferent de "vechime", doar incearca sa vezi ce se intampla.

 

si dupa ce ai incercat si ti se pare o tampenie, da-ti cu parerea aici :laugh:, spune si de ce.

 

3 - da, unele chestii sunt de mare finete, si dureaza mult pana asimilezi experienta necesara, dar e bine de stiut "cum se face"

 

oare de ce se opun unii "schimbarii"? daca e de bine, schimb cat de repede pot, doar e in interesul meu :)

 

4 - primii 2-3000km - am franat doar cu fata(toti cred ca sunt de acord - fata e BAZA), apoi mi s-a recomandat sa incerc si cu spatele - am incercat, mare diferenta ;)

 

5 - asta cu "sa nu debraiezi" pare o idee f buna.. am sa incerc :)

 

 

Mesaj completat

mda, nu stiu ce intelegi tu dintr-un articol care-ti spune sa franezi intr-un fel dar care-ti demonstreaza ca franezi mai repede in alt fel (cu 2 roti ajutatoare)

 

de ce ai sarit asa la beregata omului?(pe un ton normal, doar curios - nu mai pot pune emoticoane)

 

vezi ca faza cu rotile ajutatoare, care pare o tampenie pentru tine, ca doar copiii mici le folosesc, pe bicicleta, e folosita si la scoala lui Keith Code, ca sa invete lumea unde e limita franelor, etc.

 

Rotile ajutatoare nu ajuta deloc la franare, ajuta omul sa depaseasca limitele fara sa-i fie frica (daca ti-e frica nu o faci.).

 

relax + asfalt uscat!

 

UNUL DIN CELE MAI BUNE(COMPLETE) CHESTII PE CARE LE-AM CITIT DESPRE FRANARE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bag si eu ca musca...:wacko:

 

 

 

de ce ai sarit asa la beregata omului?(pe un ton normal, doar curios - nu mai pot pune emoticoane)

 

vezi ca faza cu rotile ajutatoare, care pare o tampenie pentru tine, ca doar copiii mici le folosesc, pe bicicleta, e folosita si la scoala lui Keith Code, ca sa invete lumea unde e limita franelor, etc.

 

Rotile ajutatoare nu ajuta deloc la franare, ajuta omul sa depaseasca limitele fara sa-i fie frica (daca ti-e frica nu o faci.).

 

relax + asfalt uscat!

 

Pai... sar ca omu vorbeste de pe eurosport...

 

rotile alea in plus iti dau un avantaj (in test) pe care noi nu il avem pe strada iar comparatia cu piloti si cum franeaza ei mi se pare de clasa-4a, adica poate eu sunt pilot (auto) asta inseamna ca merg cu masina pe strada ca la VTM?

 

aici vin toti noobii care nici nu au dat de carnet si citesc apoi se vad pe mobre sport cu plasticul proaspat in buzunar si incearca sa faca pe strada ce a spus unul si altul...nu mai zic ca oamenii merg cu gume touring second hand sau ca nu prea-i intereseaza suspensiile si alte amanunte..

 

acum si tu imi spui de keith code... unde-i asta are ghereta langa Louis in Ilioara??? care lume o invata asta?????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ozzy, citeam ce ai scris tu, si chiar ma gindeam: Uite ma ai naibii astia mici ce rai sint...Cind sa dau un post sa-ti zic cita dreptate ai, mi-am adus aminte de nea Petre Roman la Apaca, cu tantile alea voluntare si bine intentionate, si chestia aia dragutza cu "nu vrem bani, nu vrem valuta, vrem ca Roman sa ne (scuze, n-am gasit alta rima)". Eu atita indignare sincera, chiar proletara, nu mi-o pt explica decit daca ma gindesc ca e posibil ca tu sa fi citit topicul asta de pe noul tau iFart (hdtv/hdmi/dmdrq), in timp ce erai pe buda dupa o festanie cu orez. Hai sa-ti explic de ce il gasesc eu extrem de amuzant:

 

Si acum intrebare: Daca ai la fizica 3 note de 4, cite note de 3 ai nevoie ca sa iasa media 5? Ei?

 

Si ca sa fie deruta maxima, eu n-am sustinut ca e cum reiese de acolo, ci doar ca desi teoria generalizata e perfect valabila pe domeniul de aplicare, la limita ar putea fi niste nuante care in functie din ce punct privesti problema, intaresc teoria deoarece regula contine si nuantele, sau o slabesc nefiind incluse in ea. Nici vb de criticat si alte vise.

 

Da' hai, nu fi suparici, am si un banc bun pt tine (din memorie):

 

Vad ca nu mai merge linkul la poza, si prea-i faina:

 

Sa inteleg ca acum te simti mai bine? Ma bucur ca te-ai amuzat. Si sincer nu m-am suparat.

Revin cu aceleasi intrebari. Tu stii cine sunt Dan Nastase si E.Z Rideras?

Tu cine esti?

 

Dupa ce imi raspunzi la aceste intrebari simple iti raspund si eu ce note am avut la fizica, ce anume citeam dupa portia de orez si unde ma aflam in acel moment si alte intrebari interesante la care cauti tu raspuns.

Din pacate nu am inteles ce cauta Petre Roman in discutia asta si nici nu sunt curios sa aflu. Dar probabil exista o logica si in asta.

Asa ca fapt divers eu doar ii respect foarte tare pe cei doi asa cum il respect pe Mihai Barbu, Demostene si pe multi altii care au facut ceva pentru motociclismul romanesc. Ne-au dat speranta ca se poate.

Probabil asta era legatura dintre mine, Petre Roman si APACA. Dar ai cam gresit. Nu prea sunt genul de alpaudac. Ori poate ma insel si nu ai vrut sa spui asta. Eh oricum nu conteaza prea tare.

Cert este ca nu poate nimeni contesta calitatile dovedite de acei oameni. Uneori poate fi frustrant dar trece si asta.

 

Incerca sa meditezi adanc trage are in piept si mai discutam dupa ce iti raspunzi. Poate afli de ce sunt in stare aia mici de care discutai mai sus.

Editat de ozzy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ frigider:

Da,in general ai dreptate,eu inca continui numai pe fata la vit mari,numai sub 30 bag si spatele,e mai bine sa franezi cu amandoua,dar in caz de panica sunt sanse f mari sa blochezi spatele,eu in general dozez fata stas (cred ca ma ajuta mult si pompa radiala)si cand ma panichez,spatele nu.Avand in vedere ca spatele ajuta cam 10% din franare eu prefer sa nu-l pun,mai ales in situatii limita.E o optiune personala insa.

La pct.5,in testul ala se arata ca s-au obtinut valori mai bune cu ambreiajul apasat,si ca urmare ei recomanda sa apesi ambreiajul concomitent cu frana fata.

@ bec :

Tu ai ramas setat pe rotile ajutatoare,da-le draq de roti ajutatoare,cu ce ii ajuta alea la micsorarea perioadei de franare,nu despre rotile alea era vorba.Au pus chestiile alea preventiv,ca si cum ar pune jaloane in fata unei masini si masina sa franeze pana in ele,iar daca le loveste sa loveasca jaloane si nu alta masina,rotile sunt pt a nu da motoru pe jos in caz ca franarea se face peste limita.Scopul acelui test era sa se ajunga la limita limitei de franare si normal ca atunci cand vrei sa ajungi la limita treci si peste,nu?

Nici nu inteleg de ce ne contrazicem de fapt,testul ala demonstreaza cum se face o franare cat mai eficienta,si mi se pare ca si tu ai zis ca franezi exact cum scrie in test,nu inteleg unde e problema,cu ce nu esti de acord.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ bec :

Tu ai ramas setat pe rotile ajutatoare,da-le draq de roti ajutatoare,cu ce ii ajuta alea la micsorarea perioadei de franare,nu despre rotile alea era vorba.

 

pai frigider a redeschis discutia

 

treaba cu rotile e foarte importanta, ce am incercat sa explic dar nu intelege nimeni, sau nu vrea, e ca daca ai roti ajutatoare pe motocicleta strangi frana fata cu incredere cum pune Dorel frana pe basculanta !!! caz in care cam pe orice mobreta de STRADA (cu suspensii setate de primul propetar) BLOCHEZI FATA, asta nu inseamna ca vei cadea, ii dai drumu repede si mai incerci o data, e clar pana aici?

 

Fata o blochezi in cele mai multe cazuri pentru ca suspensia nu este incarcata si "greutatea" motocicletei nu apasa roata fata, cel mai usor mod de a incarca fata (IN SIGURANATA) este de a folosi prima data frana SPATE.

 

Toate treburile astea le vei intelege pe o mobra batrana si deloc performanta mult mai bine decat pe un ss, termenul DIVE iti spune ceva? de cate ori l-ai simtit pe r1 si de cate ori pe hornet?

 

In final... pana nu cazi o data pe franare nu cred ca poti respecta frana fata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba cu rotile e foarte importanta, ce am incercat sa explic dar nu intelege nimeni, sau nu vrea, e ca daca ai roti ajutatoare pe motocicleta strangi frana fata cu incredere cum pune Dorel frana pe basculanta !!! caz in care cam pe orice mobreta de STRADA (cu suspensii setate de primul propetar) BLOCHEZI FATA, asta nu inseamna ca vei cadea, ii dai drumu repede si mai incerci o data, e clar pana aici?

Da,corect.Eu inteleg ce zici tu : ca in viata reala noi nu putem pune frana ca ei,ei au pus frana fara frica de a cadea si s-au dus la limita motocicletei.Dar daca nu puneau rotile alea nu se puteau duce pana la limita limitei pe franare,se duceau la 90% probabil,fiind profesionisti,dar niciodata la 100%.Ori asta era si scopul testului,sa vada cat de bine poate frana un motor si cum e cel mai bine sa franezi.

Da,diferenta de suspensie e enorma la r1 fata de hornet,adica la r1 simt ca se incarca fata numai daca las acceleratia din ture mari si ma indrept in sa,la hornet nu simteam suspensia deloc.

Problema este atunci cand ti se pune cutitul la gat ca sa zic asa,mai poti frana cum trebuie?Adica sa pui spatele finutz,ca sa incarci fata si sa lucrezi concomitent cu simt pe frana fata ca sa nu blochezi?Aici e chestia nasoala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauciuc nasol pe fata. Foarte foarte nasol. Si inca ceva. Apasat maneta de frana, nu prea tare, prea repede.

 

 

Parca mergea cu ochii inchisi pana se se apropie de cisterna , iar franarea de toata jena . A zis ca i ninja se opreste pe roata din fata chiar la limita ?

trebuia franat din timp treptat !!!!! Si cel mai important tot timpu dar tot timpul doua degete pe maneta de frana doua pe ambreiaj .

Asta e regula sfanta .Si franare treptata ca nu esti pe computer :() la moto gp 09

 

"Franare treptata" = din punctul meu de vedere , freci placutele de discuri pentru a se incetini in distanta nu bloca discu pentru ca toata forta din spate te impinge ori peste cap ori cum a patit cel din video stanga /dreapta .

Editat de georgerdp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De comentat e cum a facut ala cu cisterna dreapta de pe banda 3.

Pt. ca ala cu mobra nu a condus preventiv, a platit cu buseala. :|

:(

Bun filmuletul oricum,arata ce inseamna neprevazutul si reactia in fata lui,nice.Cisterna de abia iesise pe strada pe banda 3 :D si a vrut sa intre pe straduta urmatoare.Daca observati si masina a degajat spre stg si i-a taiat fata,ea fiind initial in dreapta lui.Mai multi factori au dus la accident : viteza destul de mare pt oras (desi strada era f mare si relativ libera),nesansa combinata cu neatentie (a intors capul in lateral exact cand cisterna a inceput sa vireze,iar cand si-a intors capul in fata a mai accelerat 1-2 sec,dupa-aia s-a auzit ca a lasat accel),masina care i-a taiat calea si bineinteles frana grabita si bruscata de panica plus ca nu a franat in linie dreapta ci a tras dreapta dar din cauza masinii.Ar fi trebuit sa-i atraga atentia ceva atat de mare si portocaliu care intra ca primaru direct pe banda 3,dar nu a lasat o sec accel macar.

Ce m-a frapat,avea viteza f mare cand a cazut pe jos,dar s-a oprit rapid din alunecarea pe asfalt.Bine ca a avut echipament,fac mult si manusile si o geaca+cizme.Ma intreb cum de nu l-a dat motoru cu casca de pamant,a cazut intr-o pozitie sprijinit cu ambele maini in fata si cum ar veni in sezut cu picioarele inainte,f ciudat mi s-a parut,in fine.

Bine,e f usor sa judecam la rece din fata calc,ma intreb cati dintre noi ar fi putut sa iasa basma curata din situatia aia,eu personal cred ca as fi franat drept si m-as fi infipt in masina.Nu catalogati omul ca prostovan pana nu vi se intampla o treaba din asta si reusiti s-o evitati,oricum,cel mai bine e sa nu te bagi in asemenea situatii.Si eu am mai avut din astea la mustata,dar cu masini/carute si odata un pieton la mm am scapat,dar alta e cand vezi mastodontul,stii ca nu prea mai ai sanse cu ala fata de o masina si esti cu morcovu pana-n maduva...

trebuia franat din timp treptat !!!!! Si cel mai important tot timpu dar tot timpul doua degete pe maneta de frana doua pe ambreiaj .

Asta e regula sfanta .Si franare treptata ca nu esti pe computer ) la moto gp 09

"Franare treptata" = din punctul meu de vedere , freci placutele de discuri pentru a se incetini in distanta nu bloca discu pentru ca toata forta din spate te impinge ori peste cap ori cum a patit cel din video stanga /dreapta

Sa vezi cum iti mai aduci tu aminte sa freci placutele de discuri cand vezi un monstru ca ala ca iti taie calea...Numa franare treptata si frecat placute n-o sa-ti treaca atunci prin cap.Odata ce intervine panica subonstientul preia fraiele si intra refexul.Numai cei foarte experimentati si care au mai patit din astea isi pastreaza cumpatul si actioneaza gandit,majoritatea actioneaza din reflex.Am mai zis treaba asta,e relativ usor sa franezi bine,dar cand ai cutitul la gat,situatia se schimba radical.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa vezi cum iti mai aduci tu aminte sa freci placutele de discuri cand vezi un monstru ca ala ca iti taie calea...Numa franare treptata si frecat placute n-o sa-ti treaca atunci prin cap.Odata ce intervine panica subonstientul preia fraiele si intra refexul.Numai cei foarte experimentati si care au mai patit din astea isi pastreaza cumpatul si actioneaza gandit,majoritatea actioneaza din reflex.Am mai zis treaba asta,e relativ usor sa franezi bine,dar cand ai cutitul la gat,situatia se schimba radical.

 

 

Eu sunt foarte calm de fel , la fel si in mersul pe motor . Am avut cateva situatii critice in care am actionat corect fara panica.

Asta pentru ca de fiecare data cand ma urc pe motor sunt constient de ce se poate intampla , nu doar atunci cand sunt cu el peste mine .

Si stiu sigur ca nu sunt singurul care are temperament de genul , pentru aceia ce pot sa inteleaga am explicat felu meu de franare.

Cel din video nu avea ce sa caute cu viteza aia in intersectie acolo , e sinucidere curata .

Monstrul ala nu ti apare asa de o data pentru ca nu are viteza incat sa zici ca te surprinde .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a franat in 10 metri desi l-a vazut pe ala cu camionul de la 100m :(

de fapt nu prea a mai franat ci a pus-o pe partea dreapta si gata. eu din film nu vad se incarce fata in vreun fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a franat in 10 metri desi l-a vazut pe ala cu camionul de la 100m :(

de fapt nu prea a mai franat ci a pus-o pe partea dreapta si gata. eu din film nu vad se incarce fata in vreun fel

 

Pai nici nu se incarca. Ca sa incarci fata trebuie sa atingi intai pedala spate. Asta mnu inteleg multi. Da' multi, bre! Pentru ei exista doar fata. Si franarea cu carenele pe asfalt.

 

Scuze @Method, am mai avut noi contre, nu vreau sa crezi din nou acelasi lucru. Cine intreba de suspensii, la R1 vs Hornet, avea altceva in minte. Tu insa iar te-ai grabit cu un raspuns, spunand ca simti cum se incarca fata la R1 numai cat lasi acceleratia. Fals.

Ideea era ca suspensiile dure de la R1 nu se incarca atat de usor ca la o mobra cu suspensii traditionale (Hornet, Bandit) care sunt mult mai moi. Dar tu ai zis ca simti exact pe dos. Ma rog, pana la urma totul e o chestiune de feeling. Dar oleaca de "stiinta" nu strica, atunci cand e vorba sa-ti slefuiesti reflexele.

Pentru ca s-a vazut, un reflex brut, needucat, strangerea manetei frana fata prea REPEDE (cum bine a zis @CESAR) te pune jos inainte de a realiza ce se intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a blocat fata ca s-a speriat...tipic....

insa ma mira ca v-ati dat toti seama de lucrul asta si nu ati sarit pe soferul cisternei,ca nu a acordat prioritate motociclistului,ca nu suntem vazuti in trafic....e cel mai bun exemplu de a muri cu legea de partea ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...