ali baba Postat August 19, 2010 Share Postat August 19, 2010 Salut. Faptul ca este posibil, desi improbabil, ca un anumit mare campion sa nu fi fost instruit in ideea celor expuse de Dan Nastase, nu inseamna ca respectivul nu aplica aceleasi reguli. In aceeasi masura nu inseamna ca orice motociclist poate sa invete singur, dupa ureche, sa foloseasca corect utilajul din dotare. Mie personal, desi am un pic de experienta, mi s-a parut foarte utila informatia. Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chv Postat August 28, 2010 Share Postat August 28, 2010 d-le nastase, apreciez pe cei experimentati, care impartasesc si incepatorilor. daca imi puteti da un sfat: cit de curind imi achizitionez motocicleta, un transalp xl700v. daca ma orientez spre modelul cu ABS, pretul urca cu 1000 - 1500 euroi. merita acel ABS la o motocicleta de acest gen, avind invedere ca probabil o voi folosi doar ocazional, fara excese de iarna si intemperii. ca ocazional ma va prinde ploia, asta nu ai cum sa prevezi, dar merita ABS-ul acela la o motocicleta de acest gen? intreb punctual la motocilceta, pentru ca, cel putin la auto pe care il posed, cred ca in 0,1% din situatiile de frinare, am simtit sistemul intrind in functiune ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat August 28, 2010 Autor Share Postat August 28, 2010 @ ali baba: Multumesc pentru apreciere. transalp xl700v. merita acel ABS la o motocicleta de acest gen? Un raspuns laconic, desi subiectul merita o discutie exhaustiva: Nu as dori sa fiti macar o singura data in ipostaza de a va parea rau ca nu l-ati avut... Eu l-am avut si pe BMW R1200GS model 2006 si pe Kawa Z750 fabricat in 2008... si nu mi-a parut rau ! Da, pilotul merita orice investitie pentru siguranta lui ! Sa auzim numai de bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat August 28, 2010 Share Postat August 28, 2010 d-le nastase, apreciez pe cei experimentati, care impartasesc si incepatorilor.daca imi puteti da un sfat: cit de curind imi achizitionez motocicleta, un transalp xl700v. daca ma orientez spre modelul cu ABS, pretul urca cu 1000 - 1500 euroi. merita acel ABS la o motocicleta de acest gen, avind invedere ca probabil o voi folosi doar ocazional, fara excese de iarna si intemperii. ca ocazional ma va prinde ploia, asta nu ai cum sa prevezi, dar merita ABS-ul acela la o motocicleta de acest gen? intreb punctual la motocilceta, pentru ca, cel putin la auto pe care il posed, cred ca in 0,1% din situatiile de frinare, am simtit sistemul intrind in functiune ... fara a ma compara cu "greii" in lumea moto de la noi - personal am trecut printr-o experienta EXACT cu motorul de care intrebi - TA nou, cu ABS. Daca n-ar fi avut ABS nu mai postam aici. Nici o clipa nu te gandi sa renunti la ABS pe acest motor ( si pe orice motor modern ai lua daca are acest optional in lista ). TA-ul franeaza exceptional cu el. Parerea bazata pe comparatie ( ta 700 vs TA 1993 ( habar n am ce model e , pe carburatie) este ca singurul avantaj al TA nou este ABS. demaraj, consum, roata fata 21 fata de 19 la cel nou, sunt in avantajul celui vechi. ma rog, TA nou nu mai este in acceasi clasa cu cel vechi din motive cunoscute de "adaptare la cerintele pietei". Mi-as lua maine un TA "vechi" daca ar fi la aceeasi bani. Dar ABS-ul isi face toti banii. Si ma uit si la seria honda pe care o am - ABS(+CBS ) pe Varadero la fel este super ok . O idee care imi vine - o singura data daca a intrat ABS-ul in functiune in toata istoria motocicletei respective si s-a amoritizat instantaneu Spun asta pentru ca eu am simitit "ce face" de 3 ori in peste 60.000 km - o data pe TA si de 2 ori pe Varadero. Si am pupat pamanul pe care a pasit japonezu'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat August 28, 2010 Share Postat August 28, 2010 O idee care imi vine - o singura data daca a intrat ABS-ul in functiune in toata istoria motocicletei respective si s-a amoritizat instantaneu Spun asta pentru ca eu am simitit "ce face" de 3 ori in peste 60.000 km - o data pe TA si de 2 ori pe Varadero. Si am pupat pamanul pe care a pasit japonezu'. Corect! Ca incepator, o sa ajungi de cateva ori pe an in situatii in care instinctiv o sa strangi disperat frana. Fara sa vrei... reflexul. Inainte sa gandesti, inainte sa intelegi. Textele ca atigi usor frana... incarci fata... sunt poezie in urgenta! Cand nu te astepti, si-ti sare ceva in fata, intr-o zecime de secunda ai sarit cu mainile pe ambreiaj si frana (nici n-ai timp sa inchizi gazul, nu gandesti inca, doar instinctul lucreaza)... si ai blocat fata. Fara ABS te-ai imprastiat inainte sa intelegi ce se intampla. Ce variante sunt: Vine IML-ul, e ok, nu-ti mai trebuie ABS... Vine Smurd-ul, cateva saptamani in spital cu oase rupte si motorul praf. Merita ABS-ul. Te ridici, cu ceva luxat si o usturime groaznica pe unde te-a polizat asfaltul,... iar merita ABS-ul. Varianta cand te ridici doar cu orgoliul sifonat, inseamna ca aveai viteza mica si probabil ai avut timp de reactie, dar din neandemanare, sau nitel praf, sau o sina umeda, te-ai pierdut. ABS-ul te-ar fi iertat. Trebuie doar sa repari motorul si costa mai mult decat un ABS. Iar merita. Deci 3 la 1. Concluzia? Clar! ABS! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat August 28, 2010 Share Postat August 28, 2010 ....plus ca si babutele de pe trecerea de pietoni o sa multumeasca ABS-ului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free-rider Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Dan Nastase. Este foarte bine spus ,si chiar asa se frineaza.Ceea ce tu ai scris eu predau elevilor ,cu toate ca ei au fost sfatuiti de prietenii motociclisti ca frina spate nu se foloseste.Mai mult de atit ,unii chiar au scos pedala sa nu-i incurce.Foarte multi nu inteleg eficienta ei si probabil nu stiu cum sa o foloseasca.In primul rind frina spate este o frina de incetinire si de obicei se foloseste fara sa apesi ambreajul ca sa eviti blocarea rotii.Pe viraje este indicat sa folosesti frina de picior fara sa inchizi gazul pentru a evita blocarea si a creste eficienta .Poti sa incerci asta in linie dreapta.Apesi frina fara sa inchizi gazul si apoi ii dai drumul.O sa vezi cit timp cistigi fata de cei care inchid gazul,plus ca roata nu mai are cum sa blocheze putind sa reglezi asta din acceleratie prin dozarea fortei pe roata.Daca vezi ca incepe sa blocheze deschizi inca putin gazul,dar mare atentie la eliberarea frinei pentru ca motocicleta o sa plece ca din prastie.Si nu uitati ca la folosirea frinei spate ai nevoie de cuplu altfel roata o sa se blocheze .Mult noroc si aveti grija ca fara teorie nu exista practica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chv Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 multumesc tuturor pentru raspunsuri ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DStar Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Foarte bun articolul. Felicitari Dan Nastase. Multe din accidentele in care sunt implicati motociclistii s-ar fi putut evita (sau macar efectele nu ar fi fost asa de grave) daca acei motociclisti ar fi dedicat mai mult timp exersarii franarii. Astia prin vest recomanda ca in fiecare an sa facem cel putin o sedinta cu exercitii de franare (mai ales franare de urgenta). Chiar daca am invatat cum se face, chiar daca stim la nivel teoretic cum se face, chiar daca am exersat priactic, reflexele se mentin "ascutite" doar prin exercitiu continuu. Am scris si eu un articol despre franare: - http://www.moto1.ro/articole/franarea.html Nu sunt pilot de curse, nu sunt instructor, nu consider ca am nici experienta foarte mare (eu sincer sa va spun o sa ma consider incepator toata viata pentru ca mereu voi mai gasi ceva sa invat despre motociclism) dar ceea ce am scris acolo este corect (cel putin seamana foarte mult ca idee cu ce recomanda motociclistii experimentati precum Dan Nastase). Am verificat si pe pielea mea si din carti scrise de altii si din discutii avute cu motociclisti mai buni ca mine. Mihai Stefan (free-rider) este unul din cei de la care am invatat foarte multe si ii multumesc din inima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Dan Nastase. Este foarte bine spus ,si chiar asa se frineaza.Ceea ce tu ai scris eu predau elevilor ,cu toate ca ei au fost sfatuiti de prietenii motociclisti ca frina spate nu se foloseste.Mai mult de atit ,unii chiar au scos pedala sa nu-i incurce.Foarte multi nu inteleg eficienta ei si probabil nu stiu cum sa o foloseasca.In primul rind frina spate este o frina de incetinire si de obicei se foloseste fara sa apesi ambreajul ca sa eviti blocarea rotii.Pe viraje este indicat sa folosesti frina de picior fara sa inchizi gazul pentru a evita blocarea si a creste eficienta .Poti sa incerci asta in linie dreapta.Apesi frina fara sa inchizi gazul si apoi ii dai drumul.O sa vezi cit timp cistigi fata de cei care inchid gazul,plus ca roata nu mai are cum sa blocheze putind sa reglezi asta din acceleratie prin dozarea fortei pe roata.Daca vezi ca incepe sa blocheze deschizi inca putin gazul,dar mare atentie la eliberarea frinei pentru ca motocicleta o sa plece ca din prastie.Si nu uitati ca la folosirea frinei spate ai nevoie de cuplu altfel roata o sa se blocheze .Mult noroc si aveti grija ca fara teorie nu exista practica. Toti motociclistii ar trebui sa bage la cap ce ai scris tu aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Elikratos Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 In primul rind frina spate este o frina de incetinire si de obicei se foloseste fara sa apesi ambreajul ca sa eviti blocarea rotii.Pe viraje este indicat sa folosesti frina de picior fara sa inchizi gazul pentru a evita blocarea si a creste eficienta .Poti sa incerci asta in linie dreapta.Apesi frina fara sa inchizi gazul si apoi ii dai drumul.O sa vezi cit timp cistigi fata de cei care inchid gazul,plus ca roata nu mai are cum sa blocheze putind sa reglezi asta din acceleratie prin dozarea fortei pe roata.Daca vezi ca incepe sa blocheze deschizi inca putin gazul,dar mare atentie la eliberarea frinei pentru ca motocicleta o sa plece ca din prastie.Si nu uitati ca la folosirea frinei spate ai nevoie de cuplu altfel roata o sa se blocheze .Mult noroc si aveti grija ca fara teorie nu exista practica. Multumesc. Este o informatie pe care nu am mai intalnit-o in cele pe care le-am citit pana acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Toti motociclistii ar trebui sa bage la cap ce ai scris tu aici tu esti in continuare de parere ca nu ai cum sa blochezi roata cat timp motorul e cuplat (ambreiajul nu e tras), nu? Ca sa rupi aderenta la roata spate nu trebuie sa apesi frana pana cand roata nu se mai invarte deloc. Gandeste-te retrogradarile violente, sa spunem ca dai 2 trepte in jos, roata 'se blocheaza', spatele iti aluneca. La fel poti rupe aderenta si franand puternic cu spatele, fara sa te atingi de ambreiaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 tu esti in continuare de parere ca nu ai cum sa blochezi roata cat timp motorul e cuplat (ambreiajul nu e tras), nu? Ca sa rupi aderenta la roata spate nu trebuie sa apesi frana pana cand roata nu se mai invarte deloc. Gandeste-te retrogradarile violente, sa spunem ca dai 2 trepte in jos, roata 'se blocheaza', spatele iti aluneca. La fel poti rupe aderenta si franand puternic cu spatele, fara sa te atingi de ambreiaj. sunt 2 lucruri diferite: unu sa blochezi complet spatele si doi sa reduci viteza la roata spate atat de mult incat viteza motocicletei in acel moment, datorita inertiei, sa produca o alunecare, cu efect asemanator cu blocarea (rupere de aderenta); dar in cel de-al doilea caz roata nu se blocheaza si iti ramane posibilitatea de control asupra motocilcetei, avand tractiune (roata aluneca pe asfalt, dar nu cu una si aceeasi suprafata, o aderenta exista acolo!);in plus, durata de alunecare e mai mica in timp ce cu roata spate complet blocata te duci mult si bine, ca pe tobogan; ca se poate bloca complet roata spate si fara sa tragi ambreiajul o fi posibil, dar mie nu mi-a reusit - asta inseamna practic sa-ti moara motorul in mers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DStar Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 (editat) tu esti in continuare de parere ca nu ai cum sa blochezi roata cat timp motorul e cuplat (ambreiajul nu e tras), nu? Ca sa rupi aderenta la roata spate nu trebuie sa apesi frana pana cand roata nu se mai invarte deloc. Gandeste-te retrogradarile violente, sa spunem ca dai 2 trepte in jos, roata 'se blocheaza', spatele iti aluneca. La fel poti rupe aderenta si franand puternic cu spatele, fara sa te atingi de ambreiaj. e o vorba... "ce treaba are sula cu prefectura?" cine a pomenit de retrogradari violente? era vorba de franare, nu? practic sunt 2 forte de frecare implicate - frecarea dintre placutele de frana si disc, care incearca sa blocheze roata si forta de frecare dintre cauciuc si sol, care incearca sa invarta roata. frecarea dintre placutele de frana si disc depinde de cat de tare apesi frana (cu piciorul) in schimb frecarea dintre cauciuc si sol depinde de greutatea pe roata spate. cand incepi sa franezi greutatea se deplaseaza in fata, roata spate poate sa ramana in aer si de aceea e asa usor sa blochezi spatele. daca motorul ramane cuplat (si gazul deschis deci nu esti in frana de motor) atunci invarte in continuare roata si compenseaza diferenta dintre cele 2 forte de frecare, impiedicand astfel blocarea rotii. ce spune free-rider are logica. cand accelerezi greutatea se muta pe roata din spate, cand inchizi gasul greutatea se muta pe fata. oricum, cand franezi, greutatea se muta pe fata indiferent cum dar daca nu inchizi gazul motocicleta ramane mai echilibrata. si inca ceva - a frana poate sa insemne a incetini sau a te opri pe loc. se poate sa te opresti foarte lin sau foarte brusc. in tot topicul se face referire mai ales la incetinire (inaintea unei curbe sau pe curba doar incetinesti nu te opresti de tot, nu?). Editat August 31, 2010 de DStar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat August 31, 2010 Autor Share Postat August 31, 2010 Romani ! Ramaneti de neclintit ! De mare rock ! Stana de piatra ! Nu studiati nimic din ceea ce merita ! Nu admiteti decat ce vreti voi ! In devalmasie pe forum si fiecare pentru el ! Nu exersati, nu capacitati, nu deveniti virtuosi ! Repetati mereu si mereu - pana in panzele albe - greselile folclorice, parerile infailibile si concluzii amicale, de berarie ! Demonstrati intregii lumi ca aveti ambitie ! Nu bagati in seama studiile oficiale: /index.php?...t&id=627996 ...Si nici concluziile profesionistilor: CLUTCH ENGAGED With the goal of reducing the chance of locking the rear wheel and its negative consequences, certain observers suggested not declutching during a hard stop. The rear wheel thus remaining coupled mechanically to the engine is less susceptible to lock. The mean braking distance recorded over 35 passes with the clutch engaged was 41.51 metres. CLUTCH DISENGAGED In the 11 passes for which the rider was instructed to declutch, that is to pull the clutch lever and disengage the rear wheel from the engine, the mean stopping distance was 39.95 metres. RECOMMENDATION CONCERNING THE CLUTCH In light of these figures we recommend completely declutching during an emergency stop. Traiasca lupta pentru pace ! Mesaj completat Si ca sa simplificam pana la esenta: fazele franarii moto - fara nici un dubiu sunt acestea si in aceasta ordine: SECVENTELE FRANARII EFICIENTE: 1 Decelerare - Inchiderea brusca si totala a acceleratiei cu inducerea franei de motor. - Actionarea franei spate 2 Echilibru, stabilizare - Se indreapta motocicleta - Bratele si picioarele pregatite pentru franare - Indreptarea torsului - Pozitionarea mainilor si talpilor 3 Franare - Actionare cu forta adecvata a franei fata - Debreiere completa 4 Ajustari - Ajustarea fortei de franare fata - Adecvarea fortei de franare spate. Pur si simplu ! Pentru cei care vor sa inteleaga si sa puna in practica: Foarte bine ! Pentru cei care doar vor sa se ”afirme”... sper sa ne mai vedem ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Romani ! Ramaneti de neclintit ! De mare rock ! Stana de piatra ! Nu studiati nimic din ceea ce merita ! Nu admiteti decat ce vreti voi ! In devalmasie pe forum si fiecare pentru el ! Nu exersati, nu capacitati, nu deveniti virtuosi ! Repetati mereu si mereu - pana in panzele albe - greselile folclorice, parerile infailibile si concluzii amicale, de berarie ! Demonstrati intregii lumi ca aveti ambitie ! Nu bagati in seama studiile oficiale: /index.php?...t&id=627996 ...Si nici concluziile profesionistilor: CLUTCH ENGAGED With the goal of reducing the chance of locking the rear wheel and its negative consequences, certain observers suggested not declutching during a hard stop. The rear wheel thus remaining coupled mechanically to the engine is less susceptible to lock. The mean braking distance recorded over 35 passes with the clutch engaged was 41.51 metres. CLUTCH DISENGAGED In the 11 passes for which the rider was instructed to declutch, that is to pull the clutch lever and disengage the rear wheel from the engine, the mean stopping distance was 39.95 metres. RECOMMENDATION CONCERNING THE CLUTCH In light of these figures we recommend completely declutching during an emergency stop. Traiasca lupta pentru pace ! Mesaj completat Si ca sa simplificam pana la esenta: fazele franarii moto - fara nici un dubiu sunt acestea si in aceasta ordine: SECVENTELE FRANARII EFICIENTE: 1 Decelerare - Inchiderea brusca si totala a acceleratiei cu inducerea franei de motor. - Actionarea franei spate 2 Echilibru, stabilizare - Se indreapta motocicleta - Bratele si picioarele pregatite pentru franare - Indreptarea torsului - Pozitionarea mainilor si talpilor 3 Franare - Actionare cu forta adecvata a franei fata - Debreiere completa 4 Ajustari - Ajustarea fortei de franare fata - Adecvarea fortei de franare spate. Pur si simplu ! Pentru cei care vor sa inteleaga si sa puna in practica: Foarte bine ! Pentru cei care doar vor sa se ”afirme”... sper sa ne mai vedem ! studiul acesta l-am citit si eu, dar acolo e vorba de distanta de franare in conditii de aderenta ideale; nu cred ca diferenta de 1,5 metri dintre cele doua tehnici (raportata la o medie de 40 m) este atat de mare incat sa merite riscul de a-ti crea un reflex care pe teren neaderent sau in caz de apasare prea tare pe frana sa te duca la riscul de a bloca roata spate cu toate consecintele ce decurg de aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 da este periculos sa se foloseasca franele! propun sa se desfinteze iar cei ce stiu sa franeze intradevar sa se ascunda! iar cei care au invatat sa franeze in curba sa fie proscrisi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodomotox Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 sa franeze cu nasul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alpina Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Cam toata lumea s-a lamurit ca e bine sa franezi...asa in general. Acum ca unii mai baga la cap din articole (si exerseaza) iar altii polizeaza cu dintii de asfalt asta e tipic romaneasca. As fi interesat daca persoanele mai initiate au ceva filme (dvd-uri) ca cel pe care l-au facut cei de la Motorradonline.de, intitulat Motorrad Fahren - gut und sicher sau ceva similar. Cu alte cuvinte sa inveti cam cum e cu mersul asta cu motocicleta...ca la noi toti stiu dar 80% total gresit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat August 31, 2010 Autor Share Postat August 31, 2010 da este periculos sa se foloseasca franele! propun sa se desfinteze iar cei ce stiu sa franeze intradevar sa se ascunda! iar cei care au invatat sa franeze in curba sa fie proscrisi! Dorule, Franele ? Ce-s alea frane ?! Da cand ploua ?!! Mai bine recunosti ca - dupa atatia ani de alergat - si pe velodrom si pe sosele - nu ai fost in stare sa inveti nici pana acum reflexul neaderent ! Mai refuza tu cu incapatanare stampilarea rotii pe carosabil prin anihopping de mana si mai foloseste - mai ales in curba - derapajul controlat si dozele infinitezimale de frana-spate ! Mangaie duios - dar lucid - maneta de frana-fata... Si te mai vedem noi... peste alti 20 - 30 de ani ! Veteranule ! Mesaj completat Acum ca unii mai baga la cap din articole (si exerseaza) iar altii polizeaza cu dintii de asfalt asta e tipic romaneasca.Cu alte cuvinte sa inveti cam cum e cu mersul asta cu motocicleta... ca la noi toti stiu dar 80% total gresit. Spilul e in felul urmator: Minus din teorie cu minus de pe teren... Super-plus la ratingul de tara ! Ceilalti 20% sa faca un partid in opozitie ! Noi sunteem roomani... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 binenteles ca nu am ratat ploaia de azi si nu stiu cine m-a punea sa franez fals ca sa pot incalzi franele! basca ABS-UL din instinct! scuze exersat ani! dar si acceleratia pe ploaie in curba este tot o prostie evident ! noi sa fim sanatosi cu prostiile noastre! deci evident de acceea se spune asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
topgun Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 binenteles ca nu am ratat ploaia de azi si nu stiu cine m-a punea sa franez fals ca sa pot incalzi franele! basca ABS-UL din instinct! scuze exersat ani! dar si acceleratia pe ploaie in curba este tot o prostie evident ! noi sa fim sanatosi cu prostiile noastre! deci evident de acceea se spune asfalt uscat! De Dorule, ce sa-i faci e greu cu franele astea, de aceea mai bine lasi supermeseriasii cu vechime de max 5 luni sa se exprime. Fiecare merge si franeaza asa cum crede ca e mai bine. Experienta ta si a lui Dan Nastase nu pot fi intelese de meseriasii de azi. Respect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat August 31, 2010 Autor Share Postat August 31, 2010 studiul acesta l-am citit si eu, dar acolo e vorba de distanta de franare in conditii de aderenta ideale; nu cred ca diferenta de 1,5 metri dintre cele doua tehnici (raportata la o medie de 40 m) este atat de mare incat sa merite riscul de a-ti crea un reflex care pe teren neaderent sau in caz de apasare prea tare pe frana sa te duca la riscul de a bloca roata spate cu toate consecintele ce decurg de aici Tinere, La inceputul acestui topic folosind experienta si munca multor oameni - specialisti si iubitori de fiare se analizeaza fenomenele si se releva secventele franarii reale si eficiente a motocicletelor. Intru ajutorul celor care chiar doresc sa dobandeasca cunostinte corecte. Nu este un studiu facut la betie, la plictis, la gradinita sau din vanitate. Nu urmareste sa te convinga nici ca blondele sunt mai onctuase, brunetele mai... deshidratate si tu, musai trebuie sa te dai in barci numai cu roscate... Deasemenea, nu este obligatoriu sa iti formezi reflexe neconforme cu personalitatea ta. Daca tu crezi ca iti poti crea un bagaj suficient de reflexe - convenabil si personal formate... este la libera ta alegere. Totusi, pentru a inugura o scoala originala, a nu te mai lua dupa toti prostii si a nu mai fi intr-un dubiu permanent incearca - la motocicleta ta - sa schimbi manetele si pedalele intre ele... si sa-i dai bataie ! Oricum, ar fi mai putin riscant decat... lipsa celor 1,5 metri... in caz de franare brusca ! Cu ambreiajul cuplat, fireste ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Tinere, La inceputul acestui topic folosind experienta si munca multor oameni - specialisti si iubitori de fiare se analizeaza fenomenele si se releva secventele franarii reale si eficiente a motocicletelor. Intru ajutorul celor care chiar doresc sa dobandeasca cunostinte corecte. Nu este un studiu facut la betie, la plictis, la gradinita sau din vanitate. Nu urmareste sa te convinga nici ca blondele sunt mai onctuase, brunetele mai... deshidratate si tu, musai trebuie sa te dai in barci numai cu roscate... Deasemenea, nu este obligatoriu sa iti formezi reflexe neconforme cu personalitatea ta. Daca tu crezi ca iti poti crea un bagaj suficient de reflexe - convenabil si personal formate... este la libera ta alegere. Totusi, pentru a inugura o scoala originala, a nu te mai lua dupa toti prostii si a nu mai fi intr-un dubiu permanent incearca - la motocicleta ta - sa schimbi manetele si pedalele intre ele... si sa-i dai bataie ! Oricum, ar fi mai putin riscant decat... lipsa celor 1,5 metri... in caz de franare brusca ! Cu ambreiajul cuplat, fireste ! Asa tanar cum sunt sau cum ma crezi, n-am sa intru in stilul asta ironic de a purta o discutie; iti spun un singur lucru: inainte sa ma urc pe motor am citit tot ceea ce peiorezi tu aici; si chiar am exersat; numai ca o data, pe ploaie, teoria si practica nu s-au pupat: roata mea spate a refuzat sa se supuna experientei celor o mie de specialisti iar distanta de franare se cam apropia de infinit; si de atunci, spre deliciul si siguranta mea, franez exact asa cum spui tu ca nu e bine; si recomand tuturor sa lase teoria deoparte si sa exerseze ambele variante de franare, pe diferite tipuri de teren; dupa care vor alege in cunostinta de cauza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shobolanu' Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 Singura descoperire care m-a facut sa urlu ca atunci cand am facut contravirajul prima data a fost cand am incetat sa apas ghidonul in timpul franarii. Relaxezi coatele si singura presiune in ghidon e dejtul pe maneta. Controlezi franarea extraordina. Iti permiti sa blochezi si deblochezi, sa faci manvre... e extraordinar! Trebuie numai sa gasesti unde sa sprijini toata greutatea corpului in timpul franarii - la mine la chopperas in bulaniere si genunchi, dar cand am avut gsxr-ul era 100% in genunchi. Incercati si o sa ramaneti uimiti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.