Sari la conținut

Postări Recomandate

Tare-s curios cati schimba anual cauciucurile. Dupa mintea mea, 2 sezoane ar trebui sa tina un cauciuc, nu imbatraneste chiar asa repede. Daca se toceste mai devreme, asta e.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator Adrian

Tare-s curios cati schimba anual cauciucurile. Dupa mintea mea, 2 sezoane ar trebui sa tina un cauciuc, nu imbatraneste chiar asa repede.

 

 

JAGI exagereaza. Sunt curios CATI schimba anual gumele... 2 ani nu-i capat de tara (sunt al tii care merg 2-3 ani cu gume care sunt VECHI deja de 4 ani....)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cristidb - ai facut o alegere buna cu sportsmarturile. Orice sport/hypersport e deja bun si nu se mai incadreaza in categoria "ebonita".

Daca mergi 5000 pe sezon pe cc600, o sa ai uzura 70% dupa 2 ani si apoi incep sa se coaca. Si eu tot cam atat merg si m'a tinut un Qualifier RR 2 sezoane pe SV650, care ar fi cam de circuit, deci pt setul urmator poti sa iei in considerare si clasa moale, ca n'o sa suferi atat de mult din cauza uzurii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa m-am gandit si eu. Pana acum cam 5000km/an a fost media, acum 2 ani am facut 8000, anul trecut 3000... depinde cat timp am la dispozitie sa merg cu motorul. Era in plan sa le schimb de anul trecut, dar au aparut niste situatii (copilu') si n-am mai apucat sa merg cu motorul prea mult. Acum cat tin, aia e, nu-i problema, dar mai tari n-are rost sa iau ca oricum nu merg prea mult si oricum dupa 2 ani le schimb. Urmeaza sa pun si pinioane -1/+1 cu ocazia schimbarii gumelor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@jagi: Pe bune acum omu are un VFR750F de 20 de ani....daca atinge in 10000 de km de 2 ori limitele lu Angel ST e mult...ma refer la modul de pilotaj pentru care e facuta motocicleta aia. Chiar crezi ca se merita sa schimbi 3 seturi de Gp Racer pe an ca sa te plimbi relaxat pe VFR 750 F? Tu ai nevoie de penuri foarte aderente pentru ca in primul rand mergi mai mult pe circuit, in al doilea rand ai un motor foarte puternic si in al treilea rand (presupun) si pe strada ai un stil mult mai incisiv, care te face sa contezi pe limitele de aderenat ale pneurilor.

 

@bec: Pana sa conteze pneurile conteaza motoarele...Poti sa pui Pilot Power pe un R1 nou si d212 pe VRF750F ca tot nu ai cum sa tii pasul. Aia a fost clar o exagerare pe care am vazut ca a lamurit-o. Acum la noi e boala mare cu snobismul. Nu poti sa mai iesi din pe strada cu bicicleta sub 2000 de lei...daca n-ai frane hidraulice pe disc si cadru ca al campionului la Down Hill... nu mai poti sa faci aia 60 de km anuali pe piste de bicicleta, prin oras. Calculator ca sa intrii pe FB, sa dai mailuri si sa stai pe youtube musai cu procesor i7. Televizoare numai cu led ca cica zic unii experti ca alea LCD nu scot culoarea negru calumea. Fiecare producator are o gama variata de penuri care sa sa potriveasca fiecarui tip de motocicleta si fiecarui stil de pilotaj. Dupa unii trebuie sa punem GP Racer si pe rotile de la roaba ca tin mai bine la limita, cand e plina cu beton... Eu cred ca ungradeul pneurilor devine necesar atunci cand prin stilul de pilotaj penurile actuale ajung des la limita. Micile palpitatii pe care le traiesti atunci cand intrii intr-un mic slide au un rol foarte important pentru ca asa inveti cat poti intinde pelteaua. Atentie nu ma refer aici la cei care isi cumpara un set de pneuri sh de curse cu 120 de lei dupa care intra pe aici sa spuna ca mai bune decat d212 chelite nu exista. Din punctul meu de vedere pilotajul sportiv presupune impingerea cat mai departe a limitelor la care poti controla agregatul pe care-l conduci, pentru ca mai multi cai , penuri mai aderente si tot felul de alte gadgeturi vor exista intotdeauna....doar nivelul de experinta al pilotului, la un moment dat ramane acelasi. La noi cum ajung unii de doua ori pe pista de carturi cum devin deodata niste maestrii pentru care singurele imbunatatiri vin numai prin upgradarea echipamentului. Cum isi ia cate unu o tranta din cine stie ce stangacie cum da vina pe echipament asta ca sa nu o faca altii (anu trecut cazuse un baiat pe Amckart pentru ca a taiat gazul in apexul virajului dupa care a accelerat tare pe iesire=>lowside si toti sareau sa-i zica sa-si ia alte pneuri).

 

 

In clipul asta cu Pilor Power 2ct care nu sunt cine stie ce, Colin Edwards a scos 8 secunde sub timpul obtinut cu slick-uri de Moto Gp. La noi pe Amckart unii care scot 1:20 se contaziceau intre ei asupra pneurilor cand aia care stiu sa se dea scoteau 1.03...alea 17 secunde sunt obtinute in proportie de 95% prin mai mult skill si 5 prin pneuri desi din cate stiu toti aveau cauciucuri bune. Oricum daca te dai proponderent pe strada, faci peste 6-7000de km pe sezon si mai dai din cand in cand pe la circuit pentru agrement, penurile facute pentru utilizare 30/70 circuit strada sunt suficiente...

Editat de Luke_highwalker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@bec: Pana sa conteze pneurile conteaza motoarele...Poti sa pui Pilot Power pe un R1 nou si d212 pe VRF750F ca tot nu ai cum sa tii pasul.

clar, dar daca pui angel-uri pe r1 si d212 pe vfr , vei avea o mare surpriza...doar sa stie carmaciu de pe vfr ce sa faca

iar unu care se extaziaza la cat de bune sunt angelgt nu trage suficient de gaz sa le puna in dificultate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tare-s curios cati schimba anual cauciucurile. Dupa mintea mea, 2 sezoane ar trebui sa tina un cauciuc, nu imbatraneste chiar asa repede. Daca se toceste mai devreme, asta e.

 

Multi fac asta, eu de exemplu sezonul trecut am schimbat 4 perechi in 11000 de km facuti pe strada si pe piste.

 

Cum impariti voi moi si ebonite?

 

E mai mai mult o figura de stil, in fapt, si `ebonitele` sunt niste pneuri foarte bune.

 

De exemplu daca ai o motocicleta sportiva si un stil de mers mai sportiv/agresiv, mergi pe curbe si mai iesi si pe pista din cind in cind, o pereche de pneuri turing devin ebonite.

 

Daca iesi la plimbare si practici un mers mai normal, mai spre turing, dintr-o data Angel ST, sau alte modele de cauciucuri din aceiasi clasa de grip, devin unele foarte bune si o alegere desteapta.

 

JAGI exagereaza. Sunt curios CATI schimba anual gumele... 2 ani nu-i capat de tara (sunt al tii care merg 2-3 ani cu gume care sunt VECHI deja de 4 ani....)

 

In opinia mea, pneurile fiind o componenta extrem de importanta la capitolul siguranta pe motor, nu exagereaza deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

clar, dar daca pui angel-uri pe r1 si d212 pe vfr , vei avea o mare surpriza...doar sa stie carmaciu de pe vfr ce sa faca

iar unu care se extaziaza la cat de bune sunt angelgt nu trage suficient de gaz sa le puna in dificultate.

 

pe ultimele zeci de pagini pe topicul asta nu faci altceva decat sa porcaiesti Angel urile. Stau si ma gandesc daca ai inceput asta doar ca am scris ca mi-am luat si eu modelul asta de gume, sau poate ai sechele cu cauciucurile astea, nu stiu,ti-o fi ars femeia vreunul care avea gume Angel ST/GT, altfel nu-mi explic. Nu vad sa arunci cu noroi in alte modele de sport touring (PR3, RoadSmart2, etc)

 

Ce surpriza sa ai ma? cu R1 incaltat cu Angel, si D212 pe VFR? ce cacao.t de surpriza? O sa prinda ARIPI VFR ala?

 

Esti ca aia care sunt in stare sa afirme ca bujiile iridium iti dau 2 cai in plus la roata..

 

Daca ajungi sa tragi de un motor,pe strada, incat sa pui Angel urile in dificultate inseamna ca 1) nu ai ales gumele potrivite pt stilul de mers 2) posibil nici motoreta.

 

 

 

In opinia mea, pneurile fiind o componenta extrem de importanta la capitolul siguranta pe motor, nu exagereaza deloc.

 

Fa o statistica si vezi dupa aia daca exagereaza sau nu.

 

Ca sa reformulez,cati isi permit sa schimbe 3 seturi de gume in 11.000 km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cind l-am cunoscut pe Denis, in 2007, schimba cauciucurile la Aprilia RSV ca pe ciorapi. Statistica ca multi schimba rar tine de ignoranta, asta nu inseamna ca daca x si y care-s mai saraci, trag de anvelope pina la sirma, si citeodata se duc ca sania in masina care le-a taiat calea, automat asta reprezinta un etalon. Eu mereu compar costurile anvelopelor performante cu cheltuielile care apar frecvent in urma unei cazaturi. Dar, asa cum se vede zilnic, incepatorii dupa ce-si iau mobra, prima lor grija e sa-si puna cit mai multe accesorii (inutile) si care sumate, fac sute de euro, caucicurile ramin mereu pe ultimul loc ca importanta.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe ultimele zeci de pagini pe topicul asta nu faci altceva decat sa porcaiesti Angel urile. Stau si ma gandesc daca ai inceput asta doar ca am scris ca mi-am luat si eu modelul asta de gume, sau poate ai sechele cu cauciucurile astea, nu stiu,ti-o fi ars femeia vreunul care avea gume Angel ST/GT, altfel nu-mi explic. Nu vad sa arunci cu noroi in alte modele de sport touring (PR3, RoadSmart2, etc)

 

vasilica, incepi sa te prinzi ... ca laptele

pentru tine e 1 Aprilie in fiecare zi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea e, presupunand ca banii nu sunt o problema, se justifica sa arunci un cauciuc neuzat doar pentru ca a fost folosit un sezon?

 

Daca functioneaza in parametrii, evident ca nu merita.

 

 

aia care baga 2-3-4-5 sute de euro in bling bling si ignora cauciucurile aia sunt niste retarzi care nici nu merita adusi in discutie....

 

Problema asta este una care tine de mentalitate si lipsa culturii motoristice.

 

 

Statistica ca multi schimba rar tine de ignoranta, asta nu inseamna ca daca x si y care-s mai saraci, trag de anvelope pina la sirma, si citeodata se duc ca sania in masina care le-a taiat calea, automat asta reprezinta un etalon. Eu mereu compar costurile anvelopelor performante cu cheltuielile care apar frecvent in urma unei cazaturi. Dar, asa cum se vede zilnic, incepatorii dupa ce-si iau mobra, prima lor grija e sa-si puna cit mai multe accesorii (inutile) si care sumate, fac sute de euro, caucicurile ramin mereu pe ultimul loc ca importanta.

 

De cind mi-am luat carnetul de conducere am cunoscut sute, daca nu mii de motociclisti.

 

Foarte trist a fost sa constat faptul ca vasta majoritate dintre acestia, la baza aflindu-se lipsa experientei/culturii motoristice/inteligenta, habar n-aveau despre ce este vorba in film.

 

Adrian spune ca nu toata lumea are bani si este absolut corect si adevarat insa cei mai multi dintre ei sunt lemne de foc. Sunt foarte multi care nu rezista presiunii exterioare si isi iau motociclete care nu le pot intretine corespunzator, motociclete foarte puternice care in momentul in care le accelereaza le baga morcovul pina-n git iar asta nu mai tine de bani ci de coeficientul de inteligenta.

 

Un om echilibrat si cu mai multi neuroni functionali, cind incepe aventura asta se informeaza, isi face calcule realiste: cit costa intretinerea, echipamentul, cam cu ce putere sa incep, unde sa ma duc sa invat sa merg, intra pe forumuri si bombardeaza cu intrebari si tot asa ...

 

La dobitoci e pe invers: cit baga ?, ce putere are ?, moare Gigi de invidie cind apar cu ea ?.

 

Mai vine un rasarit si ii atrage atentia despre una sau alta iar replica lui e .... ce rahat am nevoie de cauciucuri ca merg incet sau echipament de calitate ? eu n-am bani frate, sunt sarac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Asa-i Denis, majoritatea problemelor ce tin de motociclism,la noi,pornesc de la o proasta educatie (de fapt inexistenta) si de la abordarea total gresita a acestui sport/pasiuni..

 

Eu doar am vrut doar sa nu judecam asa aspru persoane care folosesc 2 ani de ex un set de cauciucuri pentru ca nu aia sunt adevarata problema......

 

Ca sa o dau asa: de-ar folosi TOTI maxim 2 ani gumele, ar fi mult mai bine.......dar realitatea e mult mai crunta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-e rusine cand ma uit pe topicul nostru "Totul despre cauciucuri" si pana unde se ajunge,incerc sa fac o comparatie cu ce se intampla in afara ,stiu... sunt un tampit ca am ajuns sa compar treburile astea 2a insa inevitabil am facut asta

tires,tires,tires lecturare placuta ,nu va trebuie user si pw

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca acel GP Racer invocat de tine, e de fapt de compozitie soft, care merge ceva mai putini km, facem pariu ca tine mai bine decit Angel? Scuza-ma, dar vorbesti in totala necunostinta de cauza. Chiar si de compozitie medium, tot frineaza mai bine decit Angel. Faci confuzie cu GP 212GP PRO, care si acelea, daca-s soft, tin pe rece mai bine ca Angel, sau o gramada de ebonite stradale. Softul merge putini km, dar o interventie chirughicala, costa mult mai mult, chiar si o inmormintare, loc de veci, popa, sint extrem de scumpe.

De cand am pus GPRaceru' , compozitie medie, nou 2013, pe fata l-am probat si imediat dupa ce am iesit din garaj si dupa ce s-a incalzit putin. Nu merge taras niciodata, te ridica in stoppie de cand e rece. Acum rece la mine inseamna +15 grade si soare, pentru ca nu ies cu motoreta in alte conditii, cand m-a mai prins noaptea in oras la temperaturi mici nu am facut teste...

 

.....

 

Pentru mers zilnic pe strada, mare parte din timp cu cauciucurile reci e mai adecvat sportsmart sau gpracer?

 

Intrebarea e pusa asa in ultima clipa, ca deja mi-am comandat sportsmart 2 si urmeaza sa le pun, dar macar sa ma lamuresc si eu daca am ales corect. Fac cam 5000km pe an. Daca m-ar tine 2 ani as fi multumit de longevitatea lor.

Am mers pe acelasi rationament ca tine si am vrut sa trec la SportSmart. Pe mine GPRacer, compozitie endourance, m-a tinut un Serres (regim plimbare) si apoi dat pe strada pana pe la 7000km. Acum poate le-as toci mai repede...de aia am zis sa trec la SportSmart.

 

Eu cred ca ai ales bine, cred ca au imbunatatit guma fata de SportSmart1, vezi discutia dinainte despre SportSmart vs Sportsmart2.

Daca o sa ma tina banii o sa raman la GPRacer,daca nu, revin la SportSmart2 sau S20 ala nou sa vedem cum e. Oricum sezonul asta e posibil sa imi mai trebuiasca inca o guma spate si cam atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Sportsmart2 nu a fost dezvoltat special pt KTM Superduke R 1290? Motoreta cu cuplu de 144 Nm si TC standard.

 

permite-mi sa ma indoiesc de asta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog lasati topicul liber pentru discutii cu si despre CAUCIUCURI.

 

Stie cineva care este regimul de presiune optim pentru Bridgestone S20 si Sportsmart2?

Mai am o intrebare: Dupa prima intrare pe Amckart cand, desi am mers foarte incet, am incins bine de tot pneul (s-a inchis la culoare, au aparut semnele de uzura caracteristice). Dupa aceasta experienta mi-a scazut foarte mult presiunea (sub 1 bar). NU am pana. E normala aceasta scadere brusca de presiune? Toata iarna in garaj nu a scazut mai deloc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog lasati topicul liber pentru discutii cu si despre CAUCIUCURI.

 

Stie cineva care este regimul de presiune optim pentru Bridgestone S20 si Sportsmart2?

Mai am o intrebare: Dupa prima intrare pe Amckart cand, desi am mers foarte incet, am incins bine de tot pneul (s-a inchis la culoare, au aparut semnele de uzura caracteristice). Dupa aceasta experienta mi-a scazut foarte mult presiunea (sub 1 bar). NU am pana. E normala aceasta scadere brusca de presiune? Toata iarna in garaj nu a scazut mai deloc...

zici ca esti ruda cu adrian...

 

nu exista presiunea miraculoasa valabila pe toate motocicletele si pentru toti motociclistii, pe S20(SA ZICEM) pornesti de la 2.0bar fata si 2.2 spatele si vezi tu de acolo,

daca mergi pe autostrada, la mare de ex cresti presiunea in roata spate , un 2.4 sa zicem.. daca tot se topeste spatele o mai cresti cate 0.2 bar pana nu se mai topeste

 

cand mergi pe Amc scazi ambele roti cate un pic pana ai un cauciuc ca in poza lu' Cesar de pe pagina 72, acolo trebuie sa ajungi, sa nu-l topesti grav dar sa fie incalzit bine si curat

daca apar "turturi" o cresti presiunea

 

S20 oricum iti ofera ~80 % din aderenta la temperatura foarte joasa, daca-l supraincalzesti o sa ai aderenta mai putina si distrugi cauciucul repede si inutil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca m-am facut bine inteles. Presiunea era OK pt Amckart. Dupa ce m-am intors de la Amckart si cauciucul s-a racit, am pierdut f mult din presiune. Neavand pana, intreb care ar fi motivul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca m-am facut bine inteles. Presiunea era OK pt Amckart. Dupa ce m-am intors de la Amckart si cauciucul s-a racit, am pierdut f mult din presiune. Neavand pana, intreb care ar fi motivul...

cine stie, poate s-a dejantat un pic, poate ai prins un cui... eu n-am patit asa ceva,

ai schimbat si valvele cand ai pus gume noi? ai valve de aluminiu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hello!! cei doi Adrieni, de ce nu iesiti voi la o bere? :) Aici se discuta doar despre cauciucuri, fara analize psihologice, ca sunt off topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off topic, pt Adri(e)an: Sa stii ca ti-ai facut un autoportret prin descrierea opozantului. Mai complet de atit , nu se putea.

 

On topic: fiecare merge cu ce vrea. Degeaba ne varsam experientele pe aici.

 

Nu puneti botul la ce spun vinzatorii, cei ce traiesc din comert, e o regula elementara, valabila in toate domeniile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Off topic, pt Adri(e)an: Sa stii ca ti-ai facut un autoportret prin descrierea opozantului. Mai complet de atit , nu se putea.

 

tu judeci din prisma contrelor care le-am mai avut pe forum, cu tine, de-a lungul timpului, nu judeci din prisma discutiei de pe pagina asta,unde infectul ala ma ''apostrofeaza'' gratis :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...