Korben Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Ok, dar cu Italia cum ramane? GS-ul face legea acolo, sustinut puternic de R1200R si eventual de RR. Si vorba aia, sunt destul de nationalisti de fel si mai ales ca u cateva firme cunoscute de moto, sa zicem cu traditie. Pai cineva trebuie sa fie pe primul loc, nu? Intamplator, acum e BMW Nu a fost tot timpul, nici nu va fi Observ in tonul unora o oarecare iritare pentru simplul motiv ca mie sau altora ne place Honda, in speta Crosstourer mi.ai scos un citat dintr.un context ANUME nu pupam in c.ur BMW acum ci din contra explicam ca facem prea multe MOFTURI la modelele aparute daca ai reusit sa intelegi ideea...... Da, pentru ca in contextul respectiv erau mai multe idei, eu raspunzand la una dintre ele, no offence Nu a fost intentia mea sa acuz pe cineva ca pupa dosul BMW-ului Nu acuz pe nimeni de nimic, eventual ma amuza incrancenarea unora de a apara un producator sau un model de parca ar fi dealeri Pana atunci, vorbim discutii. Pai nu pentru asta e forumul? Aici discutam, iar pe asfalt/macadam/coclau ne plimbam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 16, 2011 Admin Share Postat Noiembrie 16, 2011 Se vorbeste de Italia..am vazut ceva GS-uri, R-uri si cam atat. Aaa, doua LT-uri, dar alea sunt alta mancare de peste, alt segment. In rest majoritar naked-uri japoneze, italience de-ale lor..si ceva ss. Nu am simtit niciun moment ca as fi inconjurat intr-un mod coplesitor de bavarezi! Ma rog, poate eu am vizitat alta parte a Italiei si eu s-au dus in alta! Oricum, astept ca cel mai avizat de pe-aici sa-mi dea cu revista Motorrad in cap sa-mi dovedeasca contrariul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 VREI DIN DEX? pentru mine unul adv = sa poti sa.ti duci mobra oriunde vezi cu ochii, cu bagajele averente calatoriei, sa poti sa stai in sa de la 200 km -la o zi intreaga astfel in cat sa poti sa faci si zilel urmatoarea asta, asfalt /macadam/forestiere, mai putin cross si catarat perioade de service cat mai lungi la nevoie sa o poti repara fara sa depinzi de o masina de asistenta sau o reprezentanta sa o poti ridica singur cand esti pe coclauri dupa ce cazi sa o mai poti "duce" pana la un service fara sa fii nevoit sa o "parasesti" pe campul de lupta Cred ca matahalele de 1000-1200 cmc, peste 250 de kile, cu electronica garla, nu se incadreaza in tiparul de mai sus. Pentru mine aventura inseamna mers intr-un loc total necunoscut, pe un traseu plin de neprevazut, presupunand asumarea unor riscuri. Mersul pe un drum cu macadam sau un forestier bun si fara rampe/pante dificile il consider doar plimbare in natura, nu aventura. Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 sa nu uitam despre ce e vorba aici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Observ in tonul unora o oarecare iritare pentru simplul motiv ca mie sau altora ne place Honda, in speta Crosstourer Daca te referi la mine, ca mie mi-ai dat reply, sa stii ca nu sunt deloc iritat. Din contra, sunt la birou, relaxat, ma distrez cu colegii si in paralel ma distrez putin si pe forum... discutiile astea pro/contra BMW ma bine-dispun. Eventual mai aduc cate un argument (in general obiectiv, pe cat posibil) celor care traditional bat campii. Dar atat, pt. ca in realitate am respect pt. orice motociclist, indiferent ce calareste, atata timp cat este OM. Faptul ca ne intepam aici pe diverse marci/modele e doar can-can... cel putin pt. mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kampur Motors Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Credeti-ma....stiu ce vorbesc. Motocicleta arata intr-un mare fel...si sunt convins ca si merge intr-un mare mare fel ! Sper sa am ocazia sa fac un drive-test cu ea. Indiferent de configuratie....un "2 cilindri" nu va merge in veci ca un "4" ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Noiembrie 16, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 16, 2011 Este adevarat ca pt aventura in continuare marea majoritate prefera mono insa se face aventura si cu 990 si cu 950 si cu 800. Nu trebuie sa ma crezi pe cuvant uite aici un thread de pe adv cu niste baieti care sunt aventurieri profesionisti. Ca posesor de 800 iti spun ca nu este in aceeasi clasa cu 990. E mai usor dar si mai slab ....in fine e greu de facut o comparatie intre modelele astea dar nu sunt in aceeasi clasa un bun prieten are 990 a avut anterior 950. Am mers impreuna mult deci crede-ma ca vorbesc in cunostinta de cauza. Ceea ce se poate spune despre ele ca sunt printre putinele mobre cu mai mult de un cilindru care au treaba cu ceea ce se cheama ADVENTURE. - Bmw este boxer si cu electronica faina Greu 19 pe fata curse insuficiente la suspensii - Yamaha vine cu 2 in linie si electronica faina Mai greu tot 19 mai fara cursa la suspensii - Triumph vine cu conceptul trei in llinie (nu am apucat sa citesc cum sta la electronica) De asemenea greu la trei cilindrii au dat-o in balarii deja poti sa uiti de cuplu la turatie joasa nu mai stiu cum stau la suspensii - Ducati cu 2 in L, caracterul sportiv si cu electronica aceea super funky. Ducati ma face sa rad. Nici nu stiu cu ce sa incep ..nu mai incep cu nimic e varza. - Honda este V-ul. Plus este faptul ca are 4 cilindri (foarte elastici, din experienta mea mai mult decat placuta pe un VFR). Un alt plus - ambreiajul. Personal, sunt fan al conceptului. Pe asta am comentat-o mai devreme nu mai revin. Legile fizicii sunt destul de greu de denaturat si stipuleaza clar cu cat ai mai multa cilindree/cilindru cu atat ai cuplu mai mare. ==> cilindrii multi = cuplu mic De asemenea dintr-o cilindree poti sa scoti mai multi cai putere si mai putin cuplu sau mai multi cai putere si mai putin cuplu. Pe scurt ADVENTURE inseamna cuplu mare la turatie mica curse mari la suspensii protectie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 16, 2011 Admin Share Postat Noiembrie 16, 2011 ==> cilindrii multi = cuplu mic Ai mare bulan ca probabil posesorii de GL 1800 si GTL 1600 nu prea dau pe aici, ca ar rade cu lacrimi.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 (editat) Ai mare bulan ca probabil posesorii de GL 1800 si GTL 1600 nu prea dau pe aici, ca ar rade cu lacrimi.. Ai ales perfect comparatia intre balenele alea si pseudo-enduro-urile in discutie. Ca si cum ai compara motorul de tractor cu cel de dacie (ca doar si dacia poate fi tractor!). Un GL 1800 dezvolta un cuplu de numai 160Nm la cei 1800 cc impartit in 6 cilindrii. Deci un modest 27Nm la 300cc. Si asta la 2/3 din plaja de turatie! Un enduro adevarat scoate la cc-ii aia vreo 30Nm disponibili cam pe 90% din plaja de turatie. Daca ai lua motorul de GL1800 si l-ai aranja sa bubuie simultan toti 6 cilindrii, ai avea un cuplu imposibil de mare si ar fi adecvat pentru enduro, dar... e cam aberant asta. Cu cat faci un motor mai liniar, cu atat isi pierde cuplul imediat, cel mai necesar la enduro. Editat Noiembrie 16, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Noiembrie 16, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 16, 2011 hai sa.ti impartasesc ideea mea de as fi patron de fabrica de moto.. as fabrica CE SE CERE pe piata si dupa cum vezi vanzarile la BMW GS si GSA depasesc asteptarile so lumea scotate ceva "imitatii" pe acest segment de piata DE CE???????????? pentru ca ASTA se vrea , pentru ca asta cauta UTiLIZATORII so cati ca tine au niste cerinte clare pentru o moto , cati ar cumpara MOTOCICLETA gandita de tine asa trebuie sa privesti lucruile DACA era cauta o motocicleta in "forma/structura" pe care o vrei tu sa stii ca ar fi fost pe piata acum DAR dupa cum vezi .............toata lumea face copii de GSA si GS italienii, japonezi nu fac decat sa se muleze pe cererea PIETII/UTILIZATORILOR AU VAZUT CA SE VINDE GAMA gsa/gs HOP SI EI CU MODELE SIMILARE CA DE, E UN TORT BABAN SI DE CE NU SA IA SI EI O FELIE CAT MAI MARE CATI UTILIZATORI FAC UN ENDURO TOURING ADEVARAT................................... 10 -30-200 CARE II VEDEM PRIN LUME PLIMBANDU.SE RESTUL, CA SI MINE, NISTE BIETE SLUGI ALE BANULUI, NE BUCURAM DE MOTO 2 - 3 SAPT PLINE PE AN SI RESTUL DE N WKENDURI FURATE PENTRU PLIMBARI DECI FACE O FABRICA 200 DE UNITATI CUM VREI TU PENTRU ADEVARATII RIDERI??????????????????????? SUNT CURIOS DUPA CE NR DE UNITATI PRODUSE/VANDUTE MODELUL RESPECTIV INTRA PE PROFIT PENTRU PATRON VREI SA FII ADEVARAT, IA CADRU, MOTORUL,JENTILE ETC SI FA UN PROTOTIP VEZI COST PRODUCTIE SI CATI SI.AR PERMITE NU AM NIMIC CU "TINE" DAR VAD CA DIN CE IN CE LUMEA E MAI "NEMULTUMITA" DE CE APARE INSA CATI DINTRE CEI CARE COMENTEAZA "OMOARA" LA DRUM O MOTOCICLETA MA REFER IN UTILIZARE NU IN DAT PE O RAOATA SAU SCHIMBAT LA ROSU CATI DINTRE "COMENTATORI" SI.AR TOCI CU.RUL PE O MOTOCICLETA 100000 KM INTR.UN AN E PREA GREA E PREA MARE E PREA CU MULTI CILINDRI E PREA DE ASFALT E PREA MICA JANTA E REZERVORUL PRE MIC E AL DRACULUI DE GREU SA VINZI TOT SI SA TE URCI PE ORICE MOBRA SI SA FACI "MOTOCICLISM" Incep prin a spune ca e forum pt ca fiecare sa-si expuna parerea "lui" deci ceea ce am scris eu este parerea mea si reprezinta criteriile mele. Daca as fi patron as face la fel ...nu mi-ai spus nimic nou lucrez in vanzari de foarte multa vreme ca sa stiu ca asa se fac banii. Insa acest forum nu este detinut de producatorii de mobre. Cand am spus ca aceste mobre sunt incadrate gresit marefeream la noi cei de pe acest forum. Referitor la mobrele de serie mica pt adevaratii raideri si BMW si KTM au facut asa ceva HP2 si SuperEnduro. La cat am modificat la mobra mea as nu sunt foarte departe de ceea ce sugerezi tu cu cadru si roti. Mobra gandita de mine nu e de fapt gandita de mine e undeva pe acolo cu 990adv 800gs cu dorinta de a ajunge mai aproape de HP2 si 950 superenduro. La chestia aia cu calculul cati si-ar permite o mobra in stilul respectiv nu am facut-o eu dar ss-a facut pe advrider Walter Colebatch a estimat/calculat cat ar fi costat varianta adv de la x-chalenge si ca sa vezi era doar cu cateva sute de euro mai scumpa ca versiunea existenta . Sunt mult mai ieftine modificarile facute la preturi de fabrica nu de aftermarket. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Faptul ca ne intepam aici pe diverse marci/modele e doar can-can... cel putin pt. mine. Respect Pe scurt ADVENTURE inseamna cuplu mare la turatie mica curse mari la suspensii protectie Glumesti, nu-i asa? Eu cred ca definitia data de Ianachim e de departe una dintre cele mai sugestive Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Cred ca matahalele de 1000-1200 cmc, peste 250 de kile, cu electronica garla, nu se incadreaza in tiparul de mai sus. Pentru mine aventura inseamna mers intr-un loc total necunoscut, pe un traseu plin de neprevazut, presupunand asumarea unor riscuri. Mersul pe un drum cu macadam sau un forestier bun si fara rampe/pante dificile il consider doar plimbare in natura, nu aventura. Parerea mea. AVENTURĂ, aventurez, vb. I. Refl. A întreprinde o acțiune riscantă, primejdioasă. – Din fr. aventurer. Sursa: DEX '98 (Dicționarul explicativ al limbii române) daca am pleca de la dex........ ar rezulta ca si un ss este in gama adventure daca am gandi logic orice motociclist in romania cand baga cheia in contact si face primul metru pe 2 roti este AVENTURIER ...la cum se circula daca ne.am rezuma strict la ADVENTURE orice om/motociclist care pleaca in neprevazut ........apropo....la cate pregatiri facem cand plecam... bagaje echipament modific la moto harti gps rezervari cazari incarcatoare telefon cartele gsm incarcate adio de la mama/tata/pisica NUMAI NEPREVAZUT NU ESTE A FI AVENTURIER IN MINTEA MEA ESTE ATUNCI CAND SE INTUNECA PUI CORTUL UNDE TE.AI OPRIT DIMINETA CAND TE TREZESTI DAI CU BANUL PENTRU STG SAU DR INCOTRO SA O APUCI IAR ZIUA DE MAINE E CEL MAI INDEPARTAT PUNCT PE CARE .L VEZI IN REST SUNTEM NISTE PAPAGALI CARE FAC CREDITE PENTRU 4 PERETI PE 30 DE ANI.......SA LA CEVA LA COPII..RATA "REZIDUALA" MUNCIM 10 -12 ORE PENTRU MASINA DIN FATA BLOCULUI CARE NE DUCE DIN PAT LA BIROU SI INVERS SAU VISAM SA TRANGEM BANI IN 4 - 8 ANI SA NE LUAM O MOTOCICLETA NOUA ..... POATE O HONDA POATE UN KTM PE CARE NU O SA O MAI PUTEM INCALECA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 sa nu uitam despre ce e vorba aici... N-am vrut sa fac anumite aprecieri deoarece n-am vrut sa jignesc anumite persoane, dar in mare s-a spus deja. Deci, la fel ca toate din clasa ei, vorbim despre o motocicleta de strada cu aspect adv/enduro. Vorbim despre o motocicleta care este cumparata de catre cei care vor sa aiba un aspect de aventurier fara sa fie unul adevarat. In mare, sunt motociclete bune pentru sosea si touring, dar totusi aspectul duce catre o fitza. Marea majoritate care cumpara acest tip de motociclete s-ar descurca cel putin la fel de bine cu motociclete touring pur-sange, dar atunci aspectul adv n-ar mai exista si ei n-ar mai fi "deosebiti" in ochii publicului. Sunt multi in categoria asta, deci vanzarile or sa mearga bine in continuare. Sincer, daca ar fi sa apara un k1600gs, nici nu m-ar mira sa aiba succes, asa cum zicea si Harea. Categoric un gs de 1600 ar fi aberatia dusa pe culmile ei cele mai inalte, dar la cati aberanti vietuiesc pe planeta asta... Cum s-a mai spus deja, indiferent de numarul de cilindri, un motor adv ar trebui sa fie capabil sa te duca oriunde vrei, pe orice fel de drum (suspensii lungi), sa te poti descurca cu el in orice situatie fara prea mult ajutor (greutate mica) si sa fie fiabil. Daca motocicleta respecta cerintele astea, nu conteaza prea mult daca e cu unul sau 2 cilindri. A FI AVENTURIER IN MINTEA MEA ESTE ATUNCI CAND SE INTUNECA PUI CORTUL UNDE TE.AI OPRIT DIMINETA CAND TE TREZESTI DAI CU BANUL PENTRU STG SAU DR INCOTRO SA O APUCI IAR ZIUA DE MAINE E CEL MAI INDEPARTAT PUNCT PE CARE .L VEZI In mintea mea, si daca o tai pana la capatul pamantului dar stii in mare pe unde s-o iei si cam cat sa stai in fiecare loc, tot aventura se numeste. Si ca sa dau un exemplu foarte mediatizat, chiar daca si-a planificat foarte bine totul dinainte, poti spune ca pentru Barbu si a lui calatorie nu a fost o aventura? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Noiembrie 16, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 16, 2011 Baieti am impresia ca deja o luati mult prea personal. Daca am timp diseara o sa incerc o dizertatie cu multa fizica aplicata pe motoare cilindree curba de cuplu nr de cilindrii etc ca vad ca unii sunt deficitari la capitolul asta. Pana una alta ii las pe cei care nu parasesc asfaltul sa ne spuna diverse basme despre mobrele adv si cum vad ei mobrele viitorului cu motoare w12. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Pe asta am comentat-o mai devreme nu mai revin. Legile fizicii sunt destul de greu de denaturat si stipuleaza clar cu cat ai mai multa cilindree/cilindru cu atat ai cuplu mai mare. ==> cilindrii multi = cuplu mic De asemenea dintr-o cilindree poti sa scoti mai multi cai putere si mai putin cuplu sau mai multi cai putere si mai putin cuplu. Atentie! Monocilindrul are cuplu mai mare la turatii joase. Cuplul maxim intotdeauna va fi mai mare la un multicilindru fata de un mono. La aceeasi capacitate cilindrica, bineinteles. Si o vitezana are cuplu sa urce o panta mare sau sa iasa din noroaie (apropos de filmuletul de pe youtube cu ala care se dadea prin padure cu o R1 albastra modificata pt offroad). Dar ca sa obtii cuplul asta trebuie sa o turezi la 10 mii rpm, sa o tii din ambreiaj si tot v-a rupe aderenta. Plus motor fiert si ambreiaj prajit. Prin urmare Crosstourer e mai Adventure (in sensul DEX) daca o scoti in offroad decat oricare alta motorea enduro-touring. Daca nu,... Nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 N-am vrut sa fac anumite aprecieri deoarece n-am vrut sa jignesc anumite persoane, dar in mare s-a spus deja. In mintea mea, si daca o tai pana la capatul pamantului dar stii in mare pe unde s-o iei si cam cat sa stai in fiecare loc, tot aventura se numeste. Si ca sa dau un exemplu foarte mediatizat, chiar daca si-a planificat foarte bine totul dinainte, poti spune ca pentru Barbu si a lui calatorie nu a fost o aventura? ma repet AVENTURA este sa te dai cu moto in romania pana la munte AVENTURA este sa mergi ca BARBU AVENTURA pentru mine este sa nu stiu poimaine unde voi fi tot aventura a fost si pana la "MACADAM"...... nu???? doar ca nu a pus poze si nu a scris o carte..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 (editat) ma repet AVENTURA este sa te dai cu moto in romania pana la munte Nu sunt de acord pentru ca mergand pe principiul asta, "aventura" poate fi si daca te ridici din pat. Inteleg foarte bine ce vrei tu sa zici, dar lasand la o parte ceea ce spune DEX-ul, hai mai bine sa comentam ideea de aventura si nu cuvantul in sine AVENTURA este sa mergi ca BARBU Si ca multi altii care, asa cum bine zici si tu mai jos, nu au scris o carte. Mai sunt 2 motociclisti care au fost in acelasi an pe aproximativ acelasi traseu si nu stie nici drak de ei. Am dat exemplul cu Barbu doar pentru ca fiind foarte mediatizat stie multa lume de el. AVENTURA pentru mine este sa nu stiu poimaine unde voi fi Deci daca maine pleci pana la Brasov si urmatoarea zi nu sti daca o s-o iei spre Sibiu sau inapoi acasa inseamna aventura? Glumesc. Am inteles de la bun inceput ce inseamna aventura PENTRU TINE. Eu ziceam sa incercam sa vedem ce inseamna aventura in acceptiunea majoritatii, sau mai bine zis care ar fi o definitie corecta a aventurii in ochii majoritatii motociclistilor, ca asa pentru cineva poate fi aventura sa se dea cu masina pana la Ploiesti si inapoi. Asta nu-i aventura, nu-i asa? tot aventura a fost si pana la "MACADAM"...... nu???? doar ca nu a pus poze si nu a scris o carte..... Perfect adevarat. . Editat Noiembrie 16, 2011 de Angi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian cristea Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 eu sint de acord cu raul ca ne agatam de cuvinte alese de niste oameni de marketing. evident ca ADVENTURE e prea mult spus pentru ce pot face aceste motociclete dar nu sint de acord ca sint DOAR niste motociclete de strada cumparate de cei care vor sa fie priviti ca aventurieri. mi s-a intimplat acum o saptamina sa plec in bulgaria cu un prieten pentru o ultima plimbare pe vreme frumoasa (15 grade). ne-am facut traseul pe google maps, apoi l-am trecut pe igo iar a doua zi am plecat. nu stiam drumul in intregime. am dat de un forestier pe care am mers cam 20 de km, ~40 minute. nu aparea ca forestier nici pe google, nici pe igo. amindoi aveam "adventure", v-stroame mai exact. cu o motocicleta de strada ne intorceam din drum si cautam un alt drum mai bun. cu "adventure" i-am dat inainte. nu e nimic ADVENTURE in 20 de km pe drum forestier prost cu pietre acoperite de frunze uscate. cu honda vfr nu mergi pe el decit daca vrei sa strici ceva la motocicleta (cel putin eu asa vad lucrurile), cu honda crosstourer mergi si chiar te bucuri de surpriza unui forestier care nu era in plan. cam asta cred eu ca e diferenta intre modelele de strada si cele gresit numite adventure. eu nu sint un aventurier adevarat si pe mine ma coafeaza genul asta de motociclete oricum le-ar boteza cei de la marketing. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 (editat) Drumuri, nu neaparat autostrazi sau sosele, s-au construit cam peste tot pe glob. Rar mai gasesti tari sau zone unde sa nu poti ajunge pe un drum. Prin drum inteleg un loc, batatorit macar, prin care trec regulat vehicule, pamant,macadam,piatra, forestier, drum de tara, asfalt explodat, etc. Pt aceasta realitate se fac acum motociclete adventure si nu pt a merge prin paduri si mlastini pe unde nu a mai calcat nimeni niciodata. Conceptul de enduroturing pt astfel de drumuri a fost creat si dezvoltat. Acum chiar avem de unde alege. Crosstourer-ul e rege si foarte greu va mai putea fi detronat. Ganditi-va ca este 4V cumintit la 129 CP tocmai pt ai creste cuplul la turatii joase si medii, plin de electronica (a se citi siguranta, performanta, fiabilitate) si la numai 16000 euro. Sunt tare curios cum va arata si ce va putea noul GS racit cu apa, dar vremurile cand era singur pe segment s-au dus. Stelvio si Multistrada cu care a coexistat un timp nu prea l-au incomodat avand fiecare hibe, primul calitatea, iar al doilea pretul. Pe de alta parte sunt convins ca in zona germana se va vinde in continuare la fel de bine, ca sange apa nu se face, iar la noi din spirit de turma. De la importator se zice ca in martie, la anu, va fi si la noi un exemplar Crosstourrer cu cutie automata. Editat Noiembrie 16, 2011 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Vorbim despre o motocicleta care este cumparata de catre cei care vor sa aiba un aspect de aventurier fara sa fie unul adevarat. In mare, sunt motociclete bune pentru sosea si touring, dar totusi aspectul duce catre o fitza. Toata "clasa" asta de adventure e o fitza bre! Hai sa ne amintim cu ce au facut aia doi Long Way Round si Long Way Down... Da, cu matahale de aproape 300 kile, deci se poate, chiar daca erau in bot destul de des, mai ales Ewan McGregor Dragii mei, toate mobrele astea sunt faine, numai ca asa cum se spunea mai sus, e si o chestiune de gusturi Mie imi place Crosstourer, tie iti place GS-ul de 650, lui Ianachim cel de 1200 si asa mai departe So what? Trebuie sa ajungem la epitete? Nu cred ca e cazul, suntem oameni maturi Insasi conceptul "Adventure" e extrem de permisiv, asa ca nu cred ca ne putem limita la discutia despre cuplu sau suspensii lungi Si apropo de suspensii: 1200 GSA nu are nevoie de suspensii mai lungi decat le are, pentru ca are acel ESA Sunt convins ca si Honda a inventat ceva similar. Sau poate ca nu, cine ii poate sti pe astia? Ma duc sa imi fac un vin fiert Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Eu zic sa spulberam mitul asta cum ca monocilindrul are cuplu din plin si celelalte tipuri de motoare nu... E drept ca un piston mare e mana cereasca in diverse situatii, dar in majoritatea, nu. Toti se agata de motivul asta, cuplu la turatii joase, dar tot atat de bine se stie ca motorul intr-un singur piston trebuie tinut in ture ca sa aibe vlaga. Sub 3000 de ture merge balbait. Exceptie fac cateva modele cu arbori de echilibrare, dar nici alea nu exceleaza la capitolul asta. E si normal, un astfel de motor are cuplul ala fenomenal doar pe un singur timp din cele patru. Chiar si V-ul bicilindric sufera de meteahna asta. El are legate ambele biele pe un singur palier. E de fapt un mono al carui timp pe detenta se "lungeste" putin. Pot spune ca obisnuit cu motorul biciclindric cu pistoane paralele si arbori de echilibrare de pe supertenere, incercand sa pornesc cu mono sau V2 in acelasi mod, am avut surpriza sa constat ca au cuplu infim in turatii joase. Am oprit motorul si la mono si la V. Cu alte cuvinte, motociclistul e cel care face diferenta in off-road. Monociclindrul trebuie turat. Inca un aspect ar fi faptul ca motoarele de motocicleta sunt in general "patrate", adica au in general egale alezajul si cursa. De aici cuplul mic la majoritatea motocicletelor, comparativ cu puterile dezvoltate. Se merge pe putere la turatie pt ca motocicletele sunt vehicule usoare si cuplul nu conteaza atat de mult in ecuatie. Vad ca pentru multi totul se reduce la numarul de cilindri, ignorandu-se total formula de baza a cuplului, care este forta ori bratul fortei. Modelele in 3 cilindri de la Triumph chiar ies in fata cu acest fapt, spunand foarte clar ca sunt motoare unde cursa este mai mare ca alezajul, tocmai pentru a exploata cuplul. Cuplul generat de motoarele cu mai multi cilindri se poate exploata mult mai eficient in off-road. La masinile 4x4, motoarele de cilindree mare si in general V8-uri, sunt preferate. Cuplul se poate exploata eficient prin demultiplicare. Se poate invata din domeniul auto. Honda a scos pe piata ce a vrut clientul. O motocicleta mare, cu roti spitate, cardan, a plusat cu motorul V4 care e o legenda si cu transmisia asta anvangardista. Eu zic ca si asa, doar de pe foaie, este o motocicleta exceptionala. Daca cineva va vrea s-o scoata cat mai departe de asfalt, cu putine accesorizari o poate face fara probleme. Se pune problema cursei suspensiei. Din ce am citit pe forum, majoritatea celor care folosesc motociclete enduro-touring vor o suspensie mai ferma. Nimeni nu umbla in sens invers, sa puna niste arcuri mai moi sau un lichid hidraulic mai putin vascos in furca. Cu alte cuvinte... cursa suspensiei nu este exploatata la maxim. Eu zic ca e arhisuficienta la toate modelele, cu setarile stau toti foarte prost. Constat ca discutiile motociclistice au devenit un soi de "procesul etapei". Dat la gioale pe criterii subiective. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Daca nu ma insel LWR cu R1150 GS ADV, iar LWD cu R1200GS ADV. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 ma repet AVENTURA este sa te dai cu moto in romania pana la munte AVENTURA este sa mergi ca BARBU AVENTURA pentru mine este sa nu stiu poimaine unde voi fi tot aventura a fost si pana la "MACADAM"...... nu???? doar ca nu a pus poze si nu a scris o carte..... Aventura e sa te opresti cu orice motor intr-un sat de tigani(Glod, Jud Dambovita, spre exemplu) si sa incerci sa pleci cu chilotii pe tine ). Acelas lucru valabil la un joc de barbut cu un adversar cu zaruri masluite ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Eu zic sa spulberam mitul asta cum ca monocilindrul ... Eu zic sa fim realisti si sa spulberam in general mitul cu monocilindrul, pt. ca am eu o vaga impresie, cel putin 90% din posesori si-ar lua altceva daca si-ar permite. Bineinteles, in clasa cat de cat similara... (de exemplu, cred ca 99% din posesorii de monocilindru BMW, si nu numai, viseaza la un F800GS) Exceptand pe cei care fac enduro-pur, cross sau cum s-or numi alea gen 350-450cmc... Toti cand se gandesc la adventure sau o tura mai lunga, gen Mongolia, Siberia &co cred ca 99% e drum super-accidentat si ca vezi-Doamne cele cateva kg in minus ale mono si cuplul dezvoltat mai altfel sunt maaare avantaj... dar nu se gandesc ca miile de km ca sa ajungi acolo necesita o motocicleta care sa-ti ofere un minim de confort. Ma rog, discutia se poate prelungi la infinit, gusturile si parerile difera foarte mult. Dar, repet, sunt tare curios cati dintre sustinatorii atat de inversunati ai monocilindrului ar mai avea unul daca si-ar permite sa-si cumpere ce vor ei cu adevarat. Este ca si cum ai fi un mare sustinator al Logan-ului si-ti gasesti mereu scuza ca "e bun pt. drumurile noastre" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 (editat) Fara a avea pretentia de a fi un expert in domeniu, din ce am citit, superioritatea monocilidrului pe teren instabil este data nu de vre-un cuplu mare, ci de pauza dintre doua explozii succesive care face tractiunea pierduta in momentul exploziei sa fie recuperata in acest interval de micro pauza. Ducati a aplicat teoria pt prima data pe motoarele lor apropiind timpii de explozie si lasand apoi un interval mai mare pt recuperarea tractiunii. Yamaha pe R1 si pe ST a incercat acelasi lucru. SupreTenere 1200 este numit de unii, mai in gluma mai in serios, "cel mai monocilindric dintre bicilindrice". Editat Noiembrie 16, 2011 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.