anonymous Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 Mai bine inveti sa franezi de la inceput cum trebuie fara abs, decat sa ramai toata "viata motociclistica" la stadiul: apas maneta maxim orice-ar fi, ca-si face ea treaba singura. Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 salut. am si eu urmatoarea intrebare si imi cer scuze daca s-a raspuns la ea si nu am vazut. ce se intampla atunci cand esti nevoit sa pui frana brusca in plin viraj? ma gandesc ca fractiunea de secunda pana intra abs-ul e suficienta ca sa blochezi roata si sa fii jos. multumesc. s. daca ai si cbs ( combined break system ) cum are honda ( la alte mobre nu stiu cum se numeste dar tot aia face un sistem ca asta) si abs, deci 2 sisteme, ...sansele sa te versi scad de 2 ori m a scos asta, curba, serbia, cretini la volan fara semna ce taiau curba pe linie continua fara vizibilate eu incarcat la max, cutii, topcase, tankbag, pasager, inclinat cat sa ating cu scarita ( ceea ce pentru un varadero nu e prea mult ca atingi relativ repede ) m-am "urcat " pe frane ca altceva n aveam de facut ( era prapastie langa mine deci ..n aveam unde evita) am ramas pe trasa ( bine, nu 100% dar pe trasa totusi) si inca mai scriu pe aici si am consumat un sul de "inginerica" atat eu cat si pasagera si un mare pachet de lumanai la biserica fara abs era de RIP si de transport in plumb fara discutie iar viteza era chiar mica ( undeva pe la 60 - 80 ) max. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_eugen Postat Noiembrie 14, 2011 Share Postat Noiembrie 14, 2011 Si la auto s-a tot discutat asta . Eu am auto fara ABS de peste 12 ani . Am mers cu cu unele cu ABS . Parerea mea este ca in momentul in care e masina ta si ai grija de ea ( anvelope bune , masina intretinuta , sistem de franare in stare buna ... ) stii sa franezi si ai mult mai multa grija cand mergi . Cand ai mers NUMAI pe masini cu ABS , mergi imprastiat si nu stii decat sa apesi frana la maxim si astepti sa vezi daca-l troznesti pe cel din fata sau nu . De ce ? Pentru ca nu ai invatat si nici nu te-a interesat sa inveti masina in situatii limita , crezand ca acea garantie si verificarile periodice iti pastreaza masina in stare impecabila si ai asigurata siguranta masinii . Astfel incat habar nu ai ca anvelopele dupa 4-5 ani sunt praf de fapt si nu mai merg ca cele noi , daca nu ar fi bagat legea asta ai fi mers si vara si iarna cu aceleasi anvelope ... pt ca ai "masina in stare impecabila" ca ai stampilele de la service la zi . Multi isi fac praf masini de zeci de mii de euro ... din cauza ca avand toata asistenta din partea masinii , nu stiu cum se franeze , cum sa evite , cum sa traga de volan fie el si cu super-servo , nu simt feed-back-ul de la roti , dar nici nu-i intereseaza ... Cert este ca o persoana care a condus si masini fara toate astea , are grija mult mai multa de o masina full options decat una care a fost "nascut" in acea masina . Si cam asta e valabil si la mecanica ... nici unul care nu a avut o Dacie veche si nu a suflat in viata lui intr-un jigler , nu stie sa schimbe nici macar o roata la auto , nu mai vb de consumabile . La moto este cam acelasi lucru , stiu ca este bine ca un incepator sa aiba un motor mic la inceput si abia sa-l schimbi , dar ce te faci , daca stii ca nu vei avea bani decat "o data" de dat ( fie ca dai 2000 - 3000 de euro ) si vrei sa ai siguranta si sa nu umbli numai prin spitale ? Motoarele sub 600 cmc nu au ABS , dar sunt destul de scumpe daca sunt generatii mai noi , pe injectie . Nu stiu daca observati , dar cel putin 40% din cei de pe acest forum vor sa schimbe motorul ! Nu neaparat cu unul cu ABS , ci pur si simplu cu altul , mai stabil , mai puternic , mai ... mai ... Dar in realitate nici jumatate din ei nu reusesc si sunt anunturi de peste un an chiar . Eu ca incepator va dati seama ca nu am de gand sa iau unul mic si apoi sa ma trezesc peste 1-2 ani ca am bagat o groaza de bani si el si apoi nu numai ca nu scot banii ( ca sa se intampla ) , dar mai si pierd o gramada . Cred ca si ceilalti incepatori , ca poate nu vor motoare de viteza , la fel se gandesc . Daca piata ar fi mult mai deschisa si nu ai umbla o gramada cu actele , cu Politia si restul , multi ar schimba motoarele probabil in fiecare an . Am observat ca si la moto sunt multi , oameni cu experienta , care prefera un "motor curat" , decat unul cu o multime de ajutoare si asistente electronice . Acest spirit al acestor oameni sunt sigur ca nu va dispare niciodata si mereu vor fi cativa care prefera un motor cateodata salbatic ...si cateodata asta este farmecul . Si la auto sunt multi care prefera un "ursulet" sau o "pisicuta" obraznica , cat mai curata , pe care sa o simte in viraje , la acceleratii si in tot ce vor ei , decat o masina imblanzita , care nu te lasa nici un burn sa faci . Acest spirit "liber" al pilotului se regaseste in masuri diferite in fiecare , dar din punct de vedere al unui incepator , fara experienta , el vrea si multa siguranta , sa fie iertat cateodata . Sa nu uitam ca nu toate motoarele incepatorilor chiar sunt puse la punct si de asta multi si-o fura pana o regleaza corespunzator . Nu inteleg de ce se gasesc multi in fiecare topic mai "de interes" sa ajunga la jigniri ... e pacat . Intr-o comunitate in care ajungi sa-ti pui viata in "maneta" celuilalt , nu ar trebui sa existe astfel de manifestari . Eu de fiecare data cand vad un grup de motoristi impreuna , ma gandesc la statistici ... Probabilitatea ca unul sa faca o greseala creste inzecit ... si de asta spun ca depindeti mult unul de altul pe sosea . Ar trebui combatuta ideea , nu omul , indiferent ce varsta / experienta CREDE cineva ca ar avea altcineva . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 14, 2011 Share Postat Noiembrie 14, 2011 Oricat ar bate unii campii, cu argumente mai mult sau mai putin stupide, ABS-ul este util si creste siguranta. Dovada... BMW a venit cu ABS racing, hop si concurenta. Si ca sa fie tacamul complet, BMW testeaza acum si enduro-ABS pe Husqvarna; evident, deconectabil sau pt. enduro sa actioneze doar pe fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 14, 2011 Share Postat Noiembrie 14, 2011 (editat) Oricat ar bate unii campii, cu argumente mai mult sau mai putin stupide, ABS-ul este util si creste siguranta. Da. Corect. Dovada... BMW a venit cu ABS racing, hop si concurenta. Asta nu dovedeste decat ca esti fan BMW si nimic altceva. Dovada este ca intr-o fractiune de secunda, cand esti pus intr-o situatie limita, poti sa fi cel mai experimentat pilot urban/de drum intins ca tot nu ai cum sa reactionezi mai rapid ca ABS. ABS saves lives (la masini). La motoare, salveaza vieti si motociclete, ca daca dai cu bartai paleashca de VFR pe jos te-ai stors de 2000 euro ca popa. Practic, ABSul e cea mai ieftina polita de asigurare: e lifetime si costa numai 600e. Cat CASCO pe un an (pret la oferta poate; ma rog nu asta e esenta). Efectele sunt similare, doar ca ABSul evita situatia si Casco-ul o rezolva. Oricine pretinde ca e mai bine fara ABS probabil nu a fost pus intr-o situatie limita sau nu isi permite sa dea 600e pe ABS (iar vulpea cand nu ajunge la struguri...). Am mers fara, am mers cu ABS. ABSul ar trebui sa fie impus prin lege din punctul meu de vedere, inainte de ITP sau RCA. Si ca sa fie tacamul complet, BMW testeaza acum si enduro-ABS pe Husqvarna; evident, deconectabil sau pt. enduro sa actioneze doar pe fata. Yamaha are deja un sistem de ABS destept pe Super Tenere. Si au mai fost altii care au incercat (KTM de exemplu; au ales sa mearga pe varianta clasica la final). Faptul ca incearca nu zice nimic. Editat Noiembrie 14, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Dovada... BMW a venit cu ABS racing, hop si concurenta. Adica Toseland,Corser si Badovini au ABS pe S1000RR in SBK ? ABSul ar trebui sa fie impus prin lege din punctul meu de vedere, inainte de ITP sau RCA. Nici nu stiu daca se mai fac masini (decente) fara ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Asta nu dovedeste decat ca esti fan BMW si nimic altceva. Daca ai vorbit serios, este trist; si ma faci sa-mi schimb parerea despre tine. Nu are legatura cu fan BMW! Ar insemna ca de fiecare data cand vorbim de ABS la moto sa ne gandim la BMW, ca ei au fost primii care l-au implementat in urma cu un sfert de secol in urma, nu? Nu, accentul nu era pe BMW ci pe faptul ca un producator l-a pus chiar si acolo unde nimeni nu se prea gandea, in speta pe extreme: supersportive sau mai nou se incearca chiar pe enduroaice de 450cmc. Ok? Iar ce ai zis cu Supet Tenere de asemenea este cam fara rost, vorbeam de implementarea ABS iar daca una din clasa lui ST nu ar avea in ziua de azi, ar pierede din start. Ca este un ABS "mai altfel" e alta poveste. Adica Toseland,Corser si Badovini au ABS pe S1000RR in SBK ? De ce ma intrebi asta pe mine? Da, la RR ma refeream, dar ce legatura are cu baietii aia? Eu ma refer la cele care merg pe strada, care sunt deja cateva mii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
P.C. Refinantat Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Nu, accentul nu era pe BMW ci pe faptul ca un producator l-a pus chiar si acolo unde nimeni nu se prea gandea... mai nou se incearca chiar pe enduroaice de 450cmc. Ok? Daca e serioasa stirea, nu stiu cum va actiona abs-ul pe tarana/noroi ... la gs prima chestia pe care am invatat-o a fost ca trebuie sa scot abs-ul cand intru pe enduro. Om trai si om vedea-o si p'asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Daca ai vorbit serios, este trist; si ma faci sa-mi schimb parerea despre tine. Nu are legatura cu fan BMW! Ar insemna ca de fiecare data cand vorbim de ABS la moto sa ne gandim la BMW, ca ei au fost primii care l-au implementat in urma cu un sfert de secol in urma, nu? Nu, accentul nu era pe BMW ci pe faptul ca un producator l-a pus chiar si acolo unde nimeni nu se prea gandea, in speta pe extreme: supersportive sau mai nou se incearca chiar pe enduroaice de 450cmc. Ok? Iar ce ai zis cu Supet Tenere de asemenea este cam fara rost, vorbeam de implementarea ABS iar daca una din clasa lui ST nu ar avea in ziua de azi, ar pierede din start. Ca este un ABS "mai altfel" e alta poveste. Modul in care ai spus-o sugera altceva. BMW pune ABS pe orice pentru ca ei stiu ca e ceva util. Poate stii si tu ca BMW a pus din 1993 ABS pe MOTOCICLETE. Nu inseamna absolut nimic faptul ca ei au pus primii ABS pe sportive sau ca o sa puna pe enduroaice. Era de asteptat, dat fiind istoricul lor. Repet, faptul ca BMW pune ABS pe ORICE (daca ar face avioane le-ar pune ABS) nu dovedeste ca ABSul e mai sigur sau mai util. Dovedeste STRICT faptul ca BMW il considera util. ABSul este sigur si util, fapt dovedit de statistici si nu de producatorul X sau Y care pune si pe salupe ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Daca e serioasa stirea, nu stiu cum va actiona abs-ul pe tarana/noroi ... la gs prima chestia pe care am invatat-o a fost ca trebuie sa scot abs-ul cand intru pe enduro Stirea, da, e serioasa... am impresia ca au prezentat conceptul acum, la salon la Milano. Eu sunt mai fricos si mi-ar placea la GS sa pot dezactiva doar spatele Poate stii si tu ca BMW a pus din 1993 ABS pe MOTOCICLETE. Nu, nu stiu asa... in 1993 au pus prima oara pe boxer, pe R1100RS. Dar stiu ca pe MOTOCICLETE au pus pe K in '88. (d-aia am zis aproape un sfert de secol) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMW RIDER Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 (editat) Modul in care ai spus-o sugera altceva. BMW pune ABS pe orice pentru ca ei stiu ca e ceva util. Poate stii si tu ca BMW a pus din 1993 ABS pe MOTOCICLETE. Poate din 1985!! Pe K 100. Editat Noiembrie 15, 2011 de BMW RIDER Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Modul in care ai spus-o sugera altceva. BMW pune ABS pe orice pentru ca ei stiu ca e ceva util. ... Nu inseamna absolut nimic faptul ca ei au pus primii ABS pe sportive sau ca o sa puna pe enduroaice. Era de asteptat, dat fiind istoricul lor. Faptul ca pun ei, poate nu inseamna (??)... dar faptul ca dupa ce pun ei, brusc pun si altii... saum a rog, unii nu chiar asa brusc ca sunt mai greoi... dar asta spune totul. Dovada fiind, cum am zis mai sus, cu ABS la ss-uri unde nimeni nu-l vedea util. Si brusc l-au vazut si altii utile... De cele clasice de strada nu mai vorbim... Si sa nu mai vorbim cati, de-a lungul acestor ani, au ales BMW (si) pt. "simplul" fapt ca oferea ABS. Acum e deja rusinos sa nu oferi... Si mai vedem cum o fi si cu controlul tractiunii etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
P.C. Refinantat Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Stirea, da, e serioasa... am impresia ca au prezentat conceptul acum, la salon la Milano. Eu sunt mai fricos si mi-ar placea la GS sa pot dezactiva doar spatele Eu am mers ceva pe enduro si comparativ cu felul cum merg acum cu gs-ul (fara sa-i mai scot abs-ul) nu se poate face comparatie. De enduro trageam pana se rupeau crampoanele cu gs-ul merg "cătinel" sa nu-mi faca vreo surpriza ... din cauza asta sunt curios cum va fi abs-ul pe enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 (editat) Poate din 1985!! Pe K 100. Faci o confuzie; in 1985 a fost primul ABS moto testat de Lucas Girling. Primul ABS de serie, pe K100LT, a fost in 1988. Das erste ABS fĂźr Motorräder wurde 1985 von Lucas Girling vorgestellt. Der erste Serien-Hersteller war die Firma FTE automotive mit Sitz in Ebern/Unterfranken. Dessen ABS wurde 1988 zuerst bei den BMW-K-Modellen als Option eingefĂźhrt Editat Noiembrie 15, 2011 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Si mai vedem cum o fi si cu controlul tractiunii etc. Partea asta chiar nu o inteleg. Adica daca ai deja senzorii pe roti, hardware-ul complet pana la urma, ce e asa de greu de implememntat in calculatorul ala ca daca o roata se invarte si aialalta ba, sa ii strici avansu ca sa ii taia macaroana?? Sau poate ca va fi si asta ceva extraoptiune care o sa coste 1000 eur in plus la mobra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 (editat) Sau poate ca va fi si asta ceva extraoptiune care o sa coste 1000 eur in plus la mobra Fata, ce-ai patit?? ASC exista de multi ani la BMW, optional pe toate modelele K si R 1200, K1600 si 1000RR. Si costa 300€, nu 1000.... care mi se pare rezonabil. Si interesant este ca il poti pune si ulterior cumpararii, pt. cine nu il are dar il doreste. Basca, de ceva timp s-au trezit si alti producatori. Vezi ca lumea nu s-a oprit la R1100, ti-am mai zis dar nu ma crezi. De RDC sau ESA ai auzit? Editat Noiembrie 15, 2011 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 De ce ma intrebi asta pe mine? Da, la RR ma refeream, dar ce legatura are cu baietii aia? Eu ma refer la cele care merg pe strada, care sunt deja cateva mii. Ai spus racing. Baietii aia fac racing. I mean like ... real racing. Competitie & shit. Restul e poveste. Strada != racing. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Fata, ce-ai patit?? ASC exista de multi ani la BMW, optional pe toate modelele K si R 1200, K1600 si 1000RR. Si costa 300€, nu 1000.... care mi se pare rezonabil. Si interesant este ca il poti pune si ulterior cumpararii, pt. cine nu il are dar il doreste. Basca, de ceva timp s-au trezit si alti producatori. Vezi ca lumea nu s-a oprit la R1100, ti-am mai zis dar nu ma crezi. De RDC sau ESA ai auzit? Stiu acronimul pentru traction control, da multam ca mi l-ai reamintit Tocmai asta e, ca puteau sa il puna si pe generatia 850/1100/1150 dar nu or facut-o. De ce? La alea nu poti face burnout sau ce? Si ba da, s-a oprit lumea motoarelor fiabile la 1100 si 1150. Ce e dupa e doar mai usor si mai puternic, nicidecum mai fiabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Si ba da, s-a oprit lumea motoarelor fiabile la 1100 si 1150. Ce e dupa e doar mai usor si mai puternic, nicidecum mai fiabil. Minti! Bondarul a fost lovit de un fazan si e inca intreg. K from the King! The King baby, the King. PS: e mai usor ca-s toate din plastic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
steph Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Numai tampenii debiteaza unii pe aici. Brusc daca esti pro abs esti un pussy care are nevoie de asistenta si nu gusta adevaratul spirit racing. Am condus probabil peste 100k km masini fara abs si mai mult de atat masini cu abs (eventual si tc vsc etc.) nu exista comparatie. ABS-ul clar face minuni. Sa nu se inteleaga ca am impresia ca masina opreste mai repede. Poti sa eviti! Punct. In cele 6 7 luni de permis am condus moto fara abs vreo 11k km. E drept nu am blocat fata (gume bune, anticiparea situatilor periculoase etc.) dar tot timpul la nevoie pierdeam o secunda sau pe acolo gandindu-ma cat sa dozez frana fata sau franam mai putin decat puteau duce gumele. De o saptamana conduc moto cu abs. Pe vremea asta de rahat, pe ploaie, asfalt rece etc. Numai sentimentul ca la nevoie poti sa dai in frane ca nesatulul face toti banii. Secunda aia pierduta cand te gandesti cat si cum sa franezi o poti folosi in gasirea trasei de evitare. Am facut cateva teste si pe ud si pe nisip si pe uscat. E drept nu m-a mancat nicaieri sa incerc ceva si cu mobra inclinata si nici nu am vreo tragere de inima in sensul asta. Cine are impresia ca abs-ul nu e bun ori e limitat ori nu s-a suit niciodata pe moto cu abs. As spune ca nici masina. Nu ma pronunt cand vine vorba de sport/circuit. Eu ma refer la mersul pe strada in toate conditiile meteo/trafic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Cine are impresia ca abs-ul nu e bun ori e limitat ori nu s-a suit niciodata pe moto cu abs. As spune ca nici masina. Nu e necesar, nu ca nu e bun. Daca s-ar baga lege ca vehiculele sa aiba ABS obligatoriu as strange semnaturi pentru blocarea initiativei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 16, 2011 Admin Share Postat Noiembrie 16, 2011 (editat) In cele 6 7 luni de permis am condus moto tot timpul la nevoie pierdeam o secunda sau pe acolo gandindu-ma cat sa dozez frana fata sau franam mai putin decat puteau duce gumele. Cind o sa mai pui ceva ani si jdemii de km peste alea 6/7 luni atunci nu vei mai pierde secunde gandindu-te la asta In rest ai dreptate, ABS-ul nu este o fita.. Editat Noiembrie 16, 2011 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Nu e necesar, nu ca nu e bun. Daca s-ar baga lege ca vehiculele sa aiba ABS obligatoriu as strange semnaturi pentru blocarea initiativei. 1. Toate autovehiculele construide dupa 1.07.2004 au obligatoriu ABS in comformitate cu reglemantire ASOCIATIEI EUROPENE DE CONSTRUCUTORI. 2. Exista deja un proiect de lege care ar trebui sa intre in vigoare din 2017 (trebuia in 2014 dar din cauza crizei au mai prelungit termenul) care introduce obligativitatea ABS-ului si la moto. 1.cam tarziu sa strangi semnaturi. 2.nu e cam aiurea sa strangi semnaturi contra unui lucru care salveaza vieti? se estimeaza ca ABS-ul la mobre ar salva circa 4000 de vieti anual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Sustin ideea de a te invata fara ABS cel putin la prima motocicleta. Si daca s-o introduce din anul 201x ABS-ul obligatoriu pe toate motocicletele mi s-ar parea normal sa existe si optiunea sa-l dezactivezi. A nu se intelege ca-s miezul de la gogoasa si ca-l consider inutil. E foarte bun pentru cine-l vrea, si eu imi iau la primavara mobra de touring si-as vrea ABS pe langa bagaje, confort si putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 16, 2011 Admin Share Postat Noiembrie 16, 2011 Sustin ideea de a te invata fara ABS cel putin la prima motocicleta. Poate si motivezi putin asta, dar incearca sa o faci fara sa folosesti aceleasi clisee tampite, gen:"inveti mai bine sa mergi fara ABS", "simti mobra altfel", folosite de catre cei care nu s-au urcat niciodata pe vreo mobra cu ABS! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.