Budd Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 Ok. Cine are ABS si l-a scapat nelovit, necauzt...nemurit dintr-o situtatie? Nu cred ca cineva doreste astfel de experiente . Si ca sa raspund : nu,niciodata. Ca sa-mi amintesc ca am ABS mai pun frane bruste pe suprafete alunecoase.Doar asa,sa stiu cum o sa faca mobra in caz ca intra ABS-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 Eu vorbeam despre apa pe asfalt, care are legatura cu ABS-ul care te poate salva cand franezi pe ud. (sustin adeptii ABS). On-topic - raspuns Ok. Cine are ABS si l-a scapat nelovit, necauzt...nemurit dintr-o situtatie? Pe toti posesorii de ABS i-a salvat de la ceva, sigur, numai ca nu si-au dat seama... abeesu e subtil. Cu exceptia lui Budd, nici un posesor de ABS nu a cazut, ever. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 In 17k km de cand am ABS nu am cazut niciodata cu motorul pe franare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 La mine,cel mai important efect al ABS-ului (e drept,subtil) a fost reducerea consumului de la 6L/100 la 5.98L/100. Mesaj completat In 17k km de cand am ABS nu am cazut niciodata cu motorul pe franare In ~15k facuti pe mobra fara ABS nu am cazut niciodata pe franare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 Hahhaaa, in 50K facuti cu mobre fara ABS nu am cazut niciodata pe franare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 Si coeficientul de franare ce e, ca vad ca-n referatul lu' matale scrie "coeficient de frecare la alunecare"? Ultimul offtopic si dupa aia poti sa continui sa scrii doar ca sa il depasesti pe userul Bikeshop la numarul de posturi (macar alea mai au un rost, spre deosebire de ale tale): Mi se pare de bun simt sa nu-ti mai dai cu parerea atata timp cat n-ai vazut ce spume face apa aia de Dambovita aruncata peste jegul de pe strazile Bucurestiului si atata timp cat n-ai pus cracul jos la un semafor din Bucuresti sa vezi cum iti aluneca cizma. Ca sa nu mai zic de roti. In al doilea rand, cred ca ma confunzi atunci cand ma indemni la facut mitinguri pe tema asta. In al treilea rand, mai tine si tu in piept aerul asta de superioritate si nu ii mai da drumul pe forum ca nu da bine. Hai pa! ma oameni buni, apa din dambovita asa imputita si poluata cum e ea nu face spume! idiotii pun si detergent in ea, mult prea diluat desigur, dar pun! si in loc sa spele arunca cu rahatul ala pe strada. din fericire in bucuresti mai mult, in provincie doar cand vine vreun parlamentar pe care nu-l baga nimeni in seama decat cand il injura lumea ca blocheaza politia strada sa treaca coloana vietii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaka Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 cu abs desigur daca te tin buzunarele. e ca si cum ai zice la o masina cu aer conditionat sau fara. oricum daca vrei nebunii si derapaje majoritatea motoarelor cu abs au buton de decuplare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin25 Postat Mai 2, 2011 Share Postat Mai 2, 2011 La 54 ani vreau sa ma urc pe motor. Vreau sa-mi cumpar un choper. Doresc un sfat de la cei in tema in sensul ca daca motocicleta cu abs este mult mai sigura decit cea fara abs. Sunt un pic cam batrin si ma gindesc in primul rind la siguranta. Bineinteles ca ma gindesc si la bani (cu abs este mai scumpa) Mai invat eu sa merg pe motocicleta la virsta asta? Acum citeva zile am facut un Saffety curs si astea sunt concluziile. Franare brusca: 30KM/h fara ABS 6,5m cu ABS 5m 50KM/h fara ABS 17,5m cu ABS 14m 70KM/h fara ABS 25m cu ABS 18m Datele aste sunt medii In grupa am fost 3 motociclete cu ABS si 6 fara. Concluzia!!!! Viata mea e mai pretioasa ca orice pe lumea asta!!!!!!!! Sper ca si a ta e la fel de pretioasa. La o franare brusca cu 70 KM/h fara ABS, viteza de impact este de ca. 40 de KM/h fata de cea cu ABS. Sa nu vorbim de treaba ca motocicleta se controleza mult mai usor!!!!!!! Nu ai probleme cu dozarea franei de fata/spate. Roata nu se blocheza!!!!! Ai cit de cit posibilitatea de a ocoli obstacole. Motocicleta fara ABS e KAMIKATZE!!! Cel mai bun e cu Integral ABS sau Combineded(Honda)ABS. Asta e experienza mea!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Mai 3, 2011 Share Postat Mai 3, 2011 Motocicleta fara ABS e KAMIKATZE!!! Asta e experienza mea!!!! Ptr afirmatia asta nu pot spune decât: rahat pe prispă... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Mai 3, 2011 Share Postat Mai 3, 2011 ...1 La o franare brusca cu 70 KM/h fara ABS, viteza de impact este de ca. 40 de KM/h fata de cea cu ABS. 2 Sa nu vorbim de treaba ca motocicleta se controleza mult mai usor!!!!!!! 3 Nu ai probleme cu dozarea franei de fata/spate. 4 Roata nu se blocheza!!!!! 5 Ai cit de cit posibilitatea de a ocoli obstacole. 6 Motocicleta fara ABS e KAMIKATZE!!! 7 Cel mai bun e cu Integral ABS sau Combineded(Honda)ABS. 8 Asta e experienza mea!!!! 1. cred ca depinde de distanta la care faci poc de la momentul in care te infigi pe frine. daca nu ma crezi fa doua cazuri in care ai doua mobre cu ABS. Amindoua incep frinarea concomitent si la 70Km/h dar una loveste un obstacol dupa 3 metri de frinare iar alta dupa 10metri... crezi ca au aceleasi viteze la impact? daca da... au ABSurile stricate. 2. sa nu vorbim ca sse controleaza mai usor... daca esti cu mina infipta in frina cu sau fara ABS pe vreme uscata controlul e la fel de muci. Motocicleta nu prea se vireaza pe frinare... trail braking nu are nevoie de ABS... decit poate pe ulei sau gheata. 3. dozarea frinelor... poti tu sa o faci cu pipeta... realitatea e ca pe cit frinezi mai brutal pe atit spatele se usureaza reducind aderenta si capacitatea de frinare a rotii spate... deci... fata rules - un dozaj bun al frinei fata e suficient. 4. roata nu se blocheaza... cred si eu... ai dat bani pe jmecherie doar. 5. idem 2... ai facut tu slalom pe frinare? ai un film? fii antena la o faza... lasam "frinarea"... bagam ceva intre... NEUTRAL. Fa tu slalom pe neutral fata de in accelerare... simti ceva diferenta? Eh... acu incearca acelasi lucru pe frinarea jmechera cu ABS... 6. te urci cam cu frica pe mobra... 7. ideea e buna, personal sint nesatisfafootoot de atita amestec de hidraulica si electronica... dar asta e doar o preferinta personala. 8. OK... am notat... dar cu obiectii, sper sa ai un punct de vedere flexibil pe viitor ca sa ajungi sa ai curajul si sa decuplezi ABSul fara sa transpiri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Mai 3, 2011 Share Postat Mai 3, 2011 Acum citeva zile am facut un Saffety curs si astea sunt concluziile.Franare brusca: 30KM/h fara ABS 6,5m cu ABS 5m 50KM/h fara ABS 17,5m cu ABS 14m 70KM/h fara ABS 25m cu ABS 18m Datele aste sunt medii In grupa am fost 3 motociclete cu ABS si 6 fara. Concluzia!!!! Viata mea e mai pretioasa ca orice pe lumea asta!!!!!!!! Sper ca si a ta e la fel de pretioasa. La o franare brusca cu 70 KM/h fara ABS, viteza de impact este de ca. 40 de KM/h fata de cea cu ABS. Sa nu vorbim de treaba ca motocicleta se controleza mult mai usor!!!!!!! Nu ai probleme cu dozarea franei de fata/spate. Roata nu se blocheza!!!!! Ai cit de cit posibilitatea de a ocoli obstacole. Motocicleta fara ABS e KAMIKATZE!!! Cel mai bun e cu Integral ABS sau Combineded(Honda)ABS. Asta e experienza mea!!!! Ai debitat numai prostii.Inainte sa te inflamezi pune mana si citeste,o sa-ti zic si de ce: Am impresia ca tu nu intelegi ce este acela abs si cum functioneaza.Cred ca ai dat copy-paste la ceva de pe net fara macar sa te uiti la ce ai scris.ABS-ul NU MICSOREAZA PERIOADA DE FRANARE a unei masini/motociclete,abs-ul e un sistem anti-prost care te ajuta pe tine atunci cand GRESESTI si blochezi frana,el deblocand-o periodic la intervale foarte mici si rapide.abs-ul are grija ca soferul/pilotul sa nu mareasca perioada de franare,nimic altceva,e un sistem destul de simplu de fapt.Am mai auzit perceptia asta mai ales pe la cei care n-au nici o treaba cu tehnica si cu masinile in general :"Cum sunt franele?Aaa,are ABS,sunt f bune".Daca are ABS nu inseamna ca are brembo,wtf.Poti sa ai cel mai smecher sistem abs ca daca ai frane proaste o sa opresti la fel de prost. Hai sa-ti explic si de ce am zis ca ai scris prostii : -statisticile alea cu 30/50/70 kmh nu au nici un sens, o motocicleta/masina cu abs si acelasi model fara abs franeaza in acelasi timp daca pe cea fara abs se franeaza cu simt fara sa se blocheze rotile. - faza cu impactul,chiar nu am inteles ce ai vrut sa spui :ca daca dai in ceva si ai abs,dai cu viteza mai mica? Nu,poate nu am inteles eu bine,sau cand franezi simti un soc mai mic? - Da,nu vei bloca roata spate si mai ales fata si probabil nu vei cadea (fata de un motor fara abs unde vei cadea DACA blochezi fata),dar dozarea franei tot tu tre sa o faci,nu iti apasa ala pe maneta. - posibilitatea de a ocoli obstacole e identica la o motocicleta cu abs sau fara pe franare atata timp cat nu blochezi roata fata. - motocicleta fara abs nu e KAMIKAZE,in cel mai rau caz motociclistul e KAMIKAZE. - cel mai bun sistem abs pe moto din cate stiu eu e cel de pe BMW S 1000 RR,plus ca are 2.5kg fata de cele peste 10 kg pe care le au cele de pe Honda,daca ai fi dat macar un search pe goole,ce bine era. Parerea mea e ca tu nu stii ce este de fapt si principiul de functionare al unui sistem abs.Ai auzit ca e bun,dar nu intelegi de ce. E adevarat,e bun,mai ales pe motociclete (pe masini sunt de parere ca daca esti finutz nu iti trebuie,pe zapada e chiar daunator si la multe masini intra prea repede,eu prefer fara).Dar trebuie sa fie facut cu simtz pentru a nu fi intrusive. De bun e bun ca si siguranta,tot respectul,dar un motor cu frane proaste va avea frane proaste si cu abs,si un motociclist care nu stie sa franeze nu va frana mai bine cu abs,avantajul e ca nu va frana mult mai prost. Succesuri maxime Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin25 Postat Mai 3, 2011 Share Postat Mai 3, 2011 Ai debitat numai prostii.Inainte sa te inflamezi pune mana si citeste,o sa-ti zic si de ce:Am impresia ca tu nu intelegi ce este acela abs si cum functioneaza.Cred ca ai dat copy-paste la ceva de pe net fara macar sa te uiti la ce ai scris.ABS-ul NU MICSOREAZA PERIOADA DE FRANARE a unei masini/motociclete,abs-ul e un sistem anti-prost care te ajuta pe tine atunci cand GRESESTI si blochezi frana,el deblocand-o periodic la intervale foarte mici si rapide.abs-ul are grija ca soferul/pilotul sa nu mareasca perioada de franare,nimic altceva,e un sistem destul de simplu de fapt.Am mai auzit perceptia asta mai ales pe la cei care n-au nici o treaba cu tehnica si cu masinile in general :"Cum sunt franele?Aaa,are ABS,sunt f bune".Daca are ABS nu inseamna ca are brembo,wtf.Poti sa ai cel mai smecher sistem abs ca daca ai frane proaste o sa opresti la fel de prost. Hai sa-ti explic si de ce am zis ca ai scris prostii : -statisticile alea cu 30/50/70 kmh nu au nici un sens, o motocicleta/masina cu abs si acelasi model fara abs franeaza in acelasi timp daca pe cea fara abs se franeaza cu simt fara sa se blocheze rotile. - faza cu impactul,chiar nu am inteles ce ai vrut sa spui :ca daca dai in ceva si ai abs,dai cu viteza mai mica? Nu,poate nu am inteles eu bine,sau cand franezi simti un soc mai mic? - Da,nu vei bloca roata spate si mai ales fata si probabil nu vei cadea (fata de un motor fara abs unde vei cadea DACA blochezi fata),dar dozarea franei tot tu tre sa o faci,nu iti apasa ala pe maneta. - posibilitatea de a ocoli obstacole e identica la o motocicleta cu abs sau fara pe franare atata timp cat nu blochezi roata fata. - motocicleta fara abs nu e KAMIKAZE,in cel mai rau caz motociclistul e KAMIKAZE. - cel mai bun sistem abs pe moto din cate stiu eu e cel de pe BMW S 1000 RR,plus ca are 2.5kg fata de cele peste 10 kg pe care le au cele de pe Honda,daca ai fi dat macar un search pe goole,ce bine era. Parerea mea e ca tu nu stii ce este de fapt si principiul de functionare al unui sistem abs.Ai auzit ca e bun,dar nu intelegi de ce. E adevarat,e bun,mai ales pe motociclete (pe masini sunt de parere ca daca esti finutz nu iti trebuie,pe zapada e chiar daunator si la multe masini intra prea repede,eu prefer fara).Dar trebuie sa fie facut cu simtz pentru a nu fi intrusive. De bun e bun ca si siguranta,tot respectul,dar un motor cu frane proaste va avea frane proaste si cu abs,si un motociclist care nu stie sa franeze nu va frana mai bine cu abs,avantajul e ca nu va frana mult mai prost. Succesuri maxime Iti multumesc pt. sfaturi!!! Dupa cum scrii tu aici imi dau seama ca inca nu ai avut de aface cu motociclete cu ABS sau C-ABS in situatii critice! Apropo Google search vezi aici( din pacate in germana) http://de.wikipedia.org/wiki/Antiblockiersystem_f%C3%BCr_Motorr%C3%A4der La motocicletele cu ABS franarea brusca in caz de pericol se face cu amindoua frane la maximum!!! Sistemul de ABS controleaza blocarea rotiilor pina la 3000 de ori pe secunda(daca si tu poti sa faci asta atunci jos palaria, esti maestru). Se franeaza cu amindoua frane complet pt. ca in felul acesta se stabilizeaza motocicleta optimal. Lucrurile astea le-am invatat teoretic la scoala de soferi, iar practic pe poligon si la Safety kurs. Asta ne-au invatat Instructorii, ma gindesc ca sunt destul de instruiti pt. a spune asta. asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Mai 3, 2011 Share Postat Mai 3, 2011 Da,recunosc ca nu am avut de a face cu sisteme abs pe motociclete.Insa stiu cum lucreaza un sistem abs si mai stiu ca nu poate inlocui skill-ul si experienta.Nu pretind ca pot face ce face un sistem abs,nici nu am zis asta,dar pot sa nu blochez roata,chiar si atunci cand ma panichez.Poate vroiai sa scrii ca la sistemul abs franarea SE POATE FACE cu amandoua franele la maxim.Nu cred ca un instructor iti zice "aa,daca intra ceva in fata ta si te panichezi trage amandoua franele ca melteanu' ca ai abs,nici o problema,rezolva el".Nu pot sa cred ca un instructor ar spune sa bruschezi franele. Pe aceeiasi motocicleta un rider experimentat va frana mai bine ca tine tu cu abs,el fara.Punctul bun al abs-ului e ca tu vei fi destul de aproape de acel rider experimentat,iar pe ploaie poate chiar il vei depasi. Dar de aici si pana la a spune ca o motocicleta fara abs franeaza mai prost decat una cu abs...ia pune un pilot care se da pe circuit sa franeze cu amandoua sa vezi ce surpriza o sa ai cand iti face un stoppie numa din frana fata.Si sa zici ca moto cu abs sunt kamikaze...sa fim seriosi,astea sunt faze de copii. Nu imi mai da link-uri in germana pls ca nu eu sunt de la tzara din Dr.Taberei si nu stiu cu ce se mananca .Engleza si franceza servesc,in schimb. Repet,eu nu neg atuurile abs-ului,mi se pare un sistem bun mai ales pe motocicleta,dar nu inlocuieste skill-ul,doar te ajuta sa nu faci prostii,sa nu o comiti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Mai 3, 2011 Share Postat Mai 3, 2011 Motocicleta fara ABS e KAMIKATZE!!! Ha ha ha ha una din cele mai mari ineptii pe care le-am citit p-aici! Ha ha ha ha, pwula mea mi-e frica sa ma mai urc pe mobra mea fara ABS ca poate o ia de nebuna si se apuca sa se infiga in ce prinde prima oara. 'Tui Yokosucele ma-sii cum influenteaza ele alelalte japoneze fara ABS chiar si dupa atatia ani. Cel mai bun e cu Integral ABS sau Combineded(Honda)ABS. Da, da, da... Asta e experienza mea!!!! In ce domeniu? P.S.: e Kamikaze nu "Kamikatze". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 3, 2011 Share Postat Mai 3, 2011 Da,recunosc ca nu am avut de a face cu sisteme abs pe motociclete.Insa stiu cum lucreaza un sistem abs si mai stiu ca nu poate inlocui skill-ul si experienta.Nu pretind ca pot face ce face un sistem abs,nici nu am zis asta,dar pot sa nu blochez roata,chiar si atunci cand ma panichez.Poate vroiai sa scrii ca la sistemul abs franarea SE POATE FACE cu amandoua franele la maxim.Nu cred ca un instructor iti zice "aa,daca intra ceva in fata ta si te panichezi trage amandoua franele ca melteanu' ca ai abs,nici o problema,rezolva el".Nu pot sa cred ca un instructor ar spune sa bruschezi franele.Pe aceeiasi motocicleta un rider experimentat va frana mai bine ca tine tu cu abs,el fara.Punctul bun al abs-ului e ca tu vei fi destul de aproape de acel rider experimentat,iar pe ploaie poate chiar il vei depasi. Dar de aici si pana la a spune ca o motocicleta fara abs franeaza mai prost decat una cu abs...ia pune un pilot care se da pe circuit sa franeze cu amandoua sa vezi ce surpriza o sa ai cand iti face un stoppie numa din frana fata.Si sa zici ca moto cu abs sunt kamikaze...sa fim seriosi,astea sunt faze de copii. Nu imi mai da link-uri in germana pls ca nu eu sunt de la tzara din Dr.Taberei si nu stiu cu ce se mananca .Engleza si franceza servesc,in schimb. Repet,eu nu neg atuurile abs-ului,mi se pare un sistem bun mai ales pe motocicleta,dar nu inlocuieste skill-ul,doar te ajuta sa nu faci prostii,sa nu o comiti. Cu post-ul asta ar trebui sa se incheie topicul. Pur si simplu dezbatem aiurea o problema foarte clara. Nu-i loc de opinii aici, sunt doar adevaruri pe care unii le accepta, altii nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Mai 3, 2011 Share Postat Mai 3, 2011 (editat) Cu post-ul asta ar trebui sa se incheie topicul. Pur si simplu dezbatem aiurea o problema foarte clara. Nu-i loc de opinii aici, sunt doar adevaruri pe care unii le accepta, altii nu. Unul din cele mai bune/utile posturi de-aici, ca si cel al lui Method. Editat Mai 3, 2011 de Lupu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kriminal Postat Mai 3, 2011 Share Postat Mai 3, 2011 Da,recunosc ca nu am avut de a face cu sisteme abs pe motociclete.Insa stiu cum lucreaza un sistem abs si mai stiu ca nu poate inlocui skill-ul si experienta.Nu pretind ca pot face ce face un sistem abs,nici nu am zis asta,dar pot sa nu blochez roata,chiar si atunci cand ma panichez.Poate vroiai sa scrii ca la sistemul abs franarea SE POATE FACE cu amandoua franele la maxim.Nu cred ca un instructor iti zice "aa,daca intra ceva in fata ta si te panichezi trage amandoua franele ca melteanu' ca ai abs,nici o problema,rezolva el".Nu pot sa cred ca un instructor ar spune sa bruschezi franele.Pe aceeiasi motocicleta un rider experimentat va frana mai bine ca tine tu cu abs,el fara.Punctul bun al abs-ului e ca tu vei fi destul de aproape de acel rider experimentat,iar pe ploaie poate chiar il vei depasi. Dar de aici si pana la a spune ca o motocicleta fara abs franeaza mai prost decat una cu abs...ia pune un pilot care se da pe circuit sa franeze cu amandoua sa vezi ce surpriza o sa ai cand iti face un stoppie numa din frana fata.Si sa zici ca moto cu abs sunt kamikaze...sa fim seriosi,astea sunt faze de copii. Nu imi mai da link-uri in germana pls ca nu eu sunt de la tzara din Dr.Taberei si nu stiu cu ce se mananca .Engleza si franceza servesc,in schimb. Repet,eu nu neg atuurile abs-ului,mi se pare un sistem bun mai ales pe motocicleta,dar nu inlocuieste skill-ul,doar te ajuta sa nu faci prostii,sa nu o comiti. In principiu ai dreptate. Skillul nu poate fi inlocuit de niciun sistem. Dar riderii care pot frana mai bine fara ABS sunt foaaarte putini. As estima un 0,5% din cei care merg pe strada. Deci ABS-ul chiar ajuta cam pe oricine sa franeze mai repede si mai fara batai de cap, indiferent de conditii. Desigur, de aici pana la a spune ca motocicleta e o bomba pe roti daca n-are ABS e cale lunga. Si motocicleta cu ABS e kamikaze pe langa un Mercedes S-Klasse cu toate optiunile de siguranta pe el, si ala e kamikaze pe langa un tanc, care e kamikaze pe langa un portavion. Acum sa ne luam cu totii portavioane? In rest, am mai spus-o: desi sunt de acord ca ABS-ul ma ajuta in marea majoritate a situatiilor si chiar mi-a prins bine de cateva ori, prefer o motoreta fara ABS. E mai distractiv (posibilitati de derapaje cu spatele, stoppie) si te tine in priza. Pentru cine vrea doar sa se plimbe si sa admire peisaje, cred totusi ca e buna o motoreta cu ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 4, 2011 Share Postat Mai 4, 2011 In principiu ai dreptate. Skillul nu poate fi inlocuit de niciun sistem. Dar riderii care pot frana mai bine fara ABS sunt foaaarte putini. As estima un 0,5% din cei care merg pe strada. Procentajul cred că e mai mare. ÂŞtiu câteva persoane care pot frâna chiar dacă se mai blochează roata. Mi s-a întâmplat Âşi mie de multe ori, nu-i chiar aÂşa complicat. Ai nevoie de mulți kilometri pe un motor, astfel ajungi să-l cunoÂşti foarte bine Âşi să-l controlezi din ce în ce mai uÂşor. Cel mai urât se frânează pe liniile de tramvai unde este beton, îți blochează roata la început de dală, din cauza spațiului dintre ele Âşi a suprafeței nu foarte aderente, iar fiind Âşi denivelări te rupe la mâini Âşi/sau oo. Pe pitriÂş e acceptabil, o simți deobicei când e la limită Âşi începe să blocheze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trotinel Postat Mai 4, 2011 Share Postat Mai 4, 2011 La motocicletele cu ABS franarea brusca in caz de pericol se face cu amindoua frane la maximum!!!Sistemul de ABS controleaza blocarea rotiilor pina la 3000 de ori pe secunda(daca si tu poti sa faci asta atunci jos palaria, esti maestru). Se franeaza cu amindoua frane complet pt. ca in felul acesta se stabilizeaza motocicleta optimal. Unu' care stie sa franeze, nu are nevoie sa i se controleze blocarea rotilor de 3000 ori pe secunda, pt ca nu ajunge niciodata in punctul ala, pt ca stie sa franeze. Cat despre franarea cu ambele frane, WOW CAT DE TARE, nu credeam ca e posibil asa ceva. Uneori e binevenita si blocarea rotii spate, corectezi trasa, etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kriminal Postat Mai 5, 2011 Share Postat Mai 5, 2011 <!--quoteo(post=2840474:date=May 3 2011, 02:23 PM:name=kriminal)--><div class='quotetop'>QUOTE (kriminal @ May 3 2011, 02:23 PM) <a href="index.php?act=findpost&pid=2840474"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->In principiu ai dreptate. Skillul nu poate fi inlocuit de niciun sistem. Dar riderii care pot frana mai bine fara ABS sunt foaaarte putini. As estima un 0,5% din cei care merg pe strada.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Procentajul cred că e mai mare. ÂŞtiu câteva persoane care pot frâna chiar dacă se mai blochează roata. Mi s-a întâmplat Âşi mie de multe ori, nu-i chiar aÂşa complicat. Ai nevoie de mulți kilometri pe un motor, astfel ajungi să-l cunoÂşti foarte bine Âşi să-l controlezi din ce în ce mai uÂşor. Cel mai urât se frânează pe liniile de tramvai unde este beton, îți blochează roata la început de dală, din cauza spațiului dintre ele Âşi a suprafeței nu foarte aderente, iar fiind Âşi denivelări te rupe la mâini Âşi/sau oo. Pe pitriÂş e acceptabil, o simți deobicei când e la limită Âşi începe să blocheze. Stiu ce vrei sa zici, si e partial adevarat. Adica si eu pot bloca roata fara sa cad. Dar una e sa poti frana in cam orice situatie fara sa o dai pe jos (ceea ce e deja foarte bine) si alta e sa franezi in cea mai scurta distanta posibila. Dupa ce am stat de vorba cu niste oameni foarte priceputi, a reiesit cam asa: din echipa de testare Motociclismo Italia (baieti care merg foaaarte bine, au sute de mii de km in sa, au castigat curse etc), doar unul (redactorul sef, care merge aproape la nivel de World Superbike pe pista) reuseste aproape de fiecare data sa franeze mai bine fara ABS decat cu. Asta masurat stiintific, cu aceeasi mobra cu ABS cuplat/decuplat, cu aparate, tot ce trebuie. Mai sunt vreo doi trei care reusesc cateodata, cu gume moi pe asfalt foarte bun. Altii, care se dau oricum mai bine decat marea majoritate a bikerilor stradali, nu reusesc aproape niciodata, indiferent de conditii. Daca mai iei in considerare si ca pe strada probabilitatile cele mai mari sunt ca momentul in care ai nevoie de frana de urgenta sa fie pe asfalt nu tocmai perfect, in conditii nu tocmai ideale (gume mai uzate, eventual neincalzite), de aici rezulta ca o majoritate covarsitoare de bikeri nu ar frana mai repede fara ABS decat cu ABS. Cu atat mai mult in Romania, unde nivelul mediu de skill nu e chiar grozav si drumurile sunt cum sunt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bambiloid1 Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 rata de mortalitate in cazul unui accident este cu 37% mai mic in cazul motocicletelor cu abs comparat cu modele similare fara abs. http://www.ultimatemotorcycling.com/ABS_Brakes_Motorcycle_Safety_Study Am mers si fara si cu ABS. ABS-ul m-a scos din multe rahaturi. Reflexul pe care nu il antrenezi se pierde. Ca sa iti formezi reflexul si ca sa il mentii, fiecare franare la limita (fara ABS) te pune in pericol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 Mi se pare irelevant studiul din moment ce ala far abs a fost maturat in intersectie de o duba acre trecea pe rosu. Era valabil daca accidentul se petrecea pe perioada de franare a fiecarui decedat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 Institutul care a facut studiul e finantat din banii asiguratorilor. Pret mai mare de mobra (cu ABS) = prima mai mare de asigurare = asigurator mai fericit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anonymous Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 Mai bine inveti sa franezi de la inceput cum trebuie fara abs, decat sa ramai toata "viata motociclistica" la stadiul: apas maneta maxim orice-ar fi, ca-si face ea treaba singura. Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 salut. am si eu urmatoarea intrebare si imi cer scuze daca s-a raspuns la ea si nu am vazut. ce se intampla atunci cand esti nevoit sa pui frana brusca in plin viraj? ma gandesc ca fractiunea de secunda pana intra abs-ul e suficienta ca sa blochezi roata si sa fii jos. multumesc. s. daca ai si cbs ( combined break system ) cum are honda ( la alte mobre nu stiu cum se numeste dar tot aia face un sistem ca asta) si abs, deci 2 sisteme, ...sansele sa te versi scad de 2 ori m a scos asta, curba, serbia, cretini la volan fara semna ce taiau curba pe linie continua fara vizibilate eu incarcat la max, cutii, topcase, tankbag, pasager, inclinat cat sa ating cu scarita ( ceea ce pentru un varadero nu e prea mult ca atingi relativ repede ) m-am "urcat " pe frane ca altceva n aveam de facut ( era prapastie langa mine deci ..n aveam unde evita) am ramas pe trasa ( bine, nu 100% dar pe trasa totusi) si inca mai scriu pe aici si am consumat un sul de "inginerica" atat eu cat si pasagera si un mare pachet de lumanai la biserica fara abs era de RIP si de transport in plumb fara discutie iar viteza era chiar mica ( undeva pe la 60 - 80 ) max. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.