Marius '95 Postat Ianuarie 15, 2011 Share Postat Ianuarie 15, 2011 Pe voi cat va costa o revizie si unde o faceti? Faceti revizia ca la carte (manual) sau mai "uitati" unele operatii ca sa iasa mai ieftin? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Ianuarie 15, 2011 Share Postat Ianuarie 15, 2011 pe mine nu mă costă nimic. am garaj, trusă de scule, o găleată cu vaselină Âşi una cu motorină, cârpe îmi dă soață-mea din țoalele pe care nu le mai poartă, bere să fie Âşi prieteni să se uite la tine, că Âşurubăreala vine de la sine, totul e să nu ai morcov, să ții minte ordinea pieseleor Âşi să strângi apoi Âşuruburile cumpătat. revizia e ca laba, cea mai bună e aia pe care ți-o faci singur. Mesaj completat ps. văd că mi-a ieÂşit o vorbă de duh, crecă mi-o pun la semnătură. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brain Postat Ianuarie 15, 2011 Share Postat Ianuarie 15, 2011 revizia e ca laba, cea mai bună e aia pe care ți-o faci singur. 10X Si eu care credeam ca se numeste "lucru manual" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Mare vorba ai zis Monsteristule!!! Eu cand aud oamenii si cu auto si cu moto - "tre sa fac revizia!!!" ma apuca rasu.. Om bun, ai acolo in carte un tabel mare si lat cu ce se face si cand se face, ce plm.. e REVIZIA?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 . revizia e ca laba, cea mai bună e aia pe care ți-o faci singur. Totusi daca nu te pricepi,mai bine te lasi pe mana..altuia (alteia..),care se pricepe... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 să ții minte ordinea pieseleor Âşi să strângi apoi Âşuruburile cumpătat Mesaj completatps. văd că mi-a ieÂşit o vorbă de duh, crecă mi-o pun la semnătură. Pentru cei foarte incepatori, recomand sa faceti poze la fiecare etapa, dupa ce demontati ceva (eu asa fac prima data...). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Pentru cei foarte incepatori, recomand sa faceti poze la fiecare etapa, dupa ce demontati ceva (eu asa fac prima data...). Asa am facut eu, aveam telefonul plin de poze Mai greu e prima oara, pe urma stii cu ce se mananca.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 depinde la ce te referi cand spui revizie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fazeru Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Mare dreptate are Monsteristu...pui bericioaica langa tine,la garaj,inchizi telefonul sa nu te deranjeze nimeni,si te apuci de facut,, tiiiiii,, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Io am noroc cu fratemio,e mecanic.Cu schimbul de ulei,schimbat placute/aerisit(pana acum nu a fost cazul),ma ajuta el.Curatat si gresat lant ma descurc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Potrivit expresiei "In Romania toate masinile ajung Dacii si toate motoarele Mobre" fiecare face cum poate ca sa se incadreze. In primu rand, revizia se face la motoarele NOI , nu la cele SH, la care nu se face revizie,se fac lucrari. Sa ridice mana sus cei care au motoare noi si sa ne zica ei unde fac revizia si cat costa. Ceilalti stati jos pentru ca sunteti off topic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 brava bre alexenule, motoarele vechi să nu se mai uite nimeni la ele, să fie duse la cimitir, numa alea noi au voie să circule. atenție: o dată ce ai ieÂşit cu mobra din magazin nu mai e nouă, deci, ce ne facem, servisăm doar mobrele din show-room Âşi alea din fabrică? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 (editat) pe mine nu mă costă nimic. am garaj, trusă de scule, o găleată cu vaselină Âşi una cu motorină, cârpe îmi dă soață-mea din țoalele pe care nu le mai poartă, bere să fie Âşi prieteni să se uite la tine, că Âşurubăreala vine de la sine, totul e să nu ai morcov, să ții minte ordinea pieseleor Âşi să strângi apoi Âşuruburile cumpătat. revizia e ca laba, cea mai bună e aia pe care ți-o faci singur.Mesaj completat ps. văd că mi-a ieÂşit o vorbă de duh, crecă mi-o pun la semnătură. ce-i aia cumpatat ? "la ochi" sau cu cheia dinamometrica ? Editat Ianuarie 17, 2011 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Âşuruburile nu le poți strânge la ochi, le strângi la mână. simți în mână cât trebuie strâns. dinamometrică să-Âşi ia ăia care Âştiu s-o folosească, eu având niÂşte amici ducatiÂşti care au rupt ceva Âşuruburi cu dinamometrica lor cu tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Pe voi cat va costa o revizie si unde o faceti?Faceti revizia ca la carte (manual) sau mai "uitati" unele operatii ca sa iasa mai ieftin? Poate sa te coste mult pentru ca esti bogat. Poate sa te coste putin chiar daca esti bogat. Si aspectele astea depind numai de tine Daca ai tinut motoreta peste iarna si n-ai mers cu ea trebuie sa-i faci obligatoriu tu (nu alticineva) o verificare. Apasa maneta si pedala de frana. Sunt moi - e naspa. Se intaresc in doua trei apasari, nu-i chiar foarte naspa dar nici bine. Daca e maneta foarte elastica iar nu e bine. Trebuie schimbat lichidul de frana (neaparat la 2 ani) curatati etrierii, verificate inelele de praf - sunt etrieri la care alea se umfla cand motocicletele stau - e ciudat dar asta e. Cu ocazia asta vezi si in ce stare sunt placutele daca nu stiai. Etrierii ar trebui curatati periodic deci inainte sa incepi sezonul fa-le o curatare. Verifica rotile si fa-le presiunea. Ai avut bateria lasata pe moto - pune-o cu o seara inainte pe redresor. Ai avut-o pe un tender - ok - in cazul asta o sa fie in stare buna. Ai avut bujiile de mult timp, in cazul asta e posibil sa porneasca mai greu la prima cheie. Poti sa te gandesti sa le schimbi. Daca in toamna cand ai bagat-o la iernat iti pornea usor dimineata nu te ingrijora, sunt inca in parametri bujiile. Ai avut un ulei sintetic bun in ea - atunci poti sa o pornesti si sa te duci cu ea la un service sa-i faci schimbul, uleiurile sintetice nu se altereaza asa rapid. Lantul e plin de mizerie? Atunci ar trebui curatat si apoi uns. Daca ai avut un antigel vechi si a facut 2 ani de la schimb, atunci schimba-l. Poate ai filtrul de aer imbacsit, nu se stie. Il verifici - daca e sport il cureti si-l gresezi daca e de hartie il arunci si pui altul nou. Merita in fiecare sezon sa verifici si carburatoarele. Uneori se infunda de la diversi aditivi din benzine. Daca nu se tureaza usor motorul, daca merge mai prost decat mergea in toamna, daca se balbaie sau tremura naspa la relanti, atunci trebuie curatate si reglate carburatoarele. Pff... cam atat Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 va invidiez pe astia cu garajele voastre pe mine ma prinde ploaia prin parcare cu diverse desfacute pe la mobra, mai lustruiesc un etrier in casa, de-astea. dupa ce am fost la niste asa-zisi mecanici am hotarat sa mesteresc de unul singur. e mult mai simplu decat pare, as zice ca de departe cea mai mare problema e lipsa sculelor. dar dupa ce investesti cateva milioane in niste chei bune, nu mai ai treaba. si nu, nu se compara felul in care bibilesti tu cu mana ta mobra cu mersul la mecanic. off: tare alex en, toti suntem offtopic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Nu e greu de pus un motor la punct - pentru cine are garaj. Fara insa e un pic mai complicat, dispar motoare intregi daraminte dezansamblate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Fratilo, cand va aud cum indemnati pe toata lumea sa-si faca "revizia" la motoare in fata blocului sau pe masa din bucatarie ma apuca jalea. Voi nu sunteti constienti de un lucru, sau ma rog, refuzati sa-l acceptati: nu toti motociclistii au cunostinte de mecanica indeajuns de avansate incat sa faca o revizie la un motor.Mai mult de atat, nu tot avem acasa trusele de chei necesare pentru lucrul acesta. Numai eu la motoruasu meu am peste 30 de repere la chei si aparate de verificat, unde mai pun si un compresor si poate si doua standere. As vrea sa-l vad io pe ala care ia compresorul in fata blocului sa-si masoare compresia si sa-si regleze jocul termic la supape! Ala cred ca e ruda cu Costel, ala cu tarnacopul... De ce nu vreti sa acceptati ca sunt doar un numar limitat de operatiuni care se pot face de catre aproape oricine, dar acestea nu asigura siguranta in functionare a motociletei pe durata unui sezon... Nu stiu cati dintre voi citesc cartea tehnica a motocicletei pe la capitolele de controale periodice si le fac cum scrie acolo, cu aparatura recomandata si tot tacamul. Suntem foarte buni in a ne lauda pe forum, dar in momentul in care ni se pune un carburator desfacut in fata nu stiu cati dintr noi sunt in stare sa-l monteze si sa-l regleze corect... In final, ca o concluzie: - nu mai incurajati verificarile motoarelor in fata/spatele blocului de catre Costel sau rudele lui; - cei care aveti posibilitate sa va faceti verificarile, face-ti-le si ajutati si pe altii, fara a crede ca toata lumea e ca voi; - nu ezitati sa apelati la un mecanic cand nu aveti sculele necesare/cunostintele/timpul pentru o lucrare la motocicleta; - nu va zgarciti la reparatiile periodice, in caz cotrar o sa plangeti pe marginea drumului, cand va lasa motorul; PS: am experienta ca maistru electromecanic de aviatie, sunt student la poli la ingineri aerospatiala dar tot nu am curaj de desfac motorul in fata blocului; Repar cat ma pricep, dar in rest mecanicul e sefu. Respect, si scuze daca v-am adus vreo jignire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 (editat) eu nu am inteles de ce trebuie sa iei compresorul ca sa verifici compresia si sa reglezi jocul supapelor care culmea, chiar pot fi facute (si) in fata blocului, un compresmetru e 10 euro, un set de lere vreo 15 lei... o trusa de chei e 40 de euro... evident, gasesti trusa de chei si mai ieftina la aceeasi calitate daca ai timp sa cauti... Editat Ianuarie 17, 2011 de stress_L&P Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Uite ce scrie in manualul meu: Daca vrei sa faci o treba ca la carte, adica o revizie, iti trebuie asa ceva. Daca nu, esti doar un Costel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 stii ce inseamna blow gun si tire chuck? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 stii ce inseamna blow gun si tire chuck? DA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 gizas! si nu poti sa folosesti o pompa ca sa umfli roata? iar in loc de pistolul cu aer comprimat (care fie vorba intre noi e folosit sa cureti in jurul bujiilor inainte sa le dai jos) poti folosi foarte bine o pensula... acelasi rezultat... e drept ca e mai rapid cu pistolul dar nah, macar nu te plimbi cu compresorul dupa tine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucurmarius Postat Ianuarie 18, 2011 Share Postat Ianuarie 18, 2011 PS: am experienta ca maistru electromecanic de aviatie, sunt student la poli la ingineri aerospatiala dar tot nu am curaj de desfac motorul in fata blocului; Repar cat ma pricep, dar in rest mecanicul e sefu. Respect, si scuze daca v-am adus vreo jignire. Costeleeeeee !!! se pare ca nu esti un maistru prea bun..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Ianuarie 18, 2011 Share Postat Ianuarie 18, 2011 Pe voi cat va costa o revizie si unde o faceti?Faceti revizia ca la carte (manual) sau mai "uitati" unele operatii ca sa iasa mai ieftin? Cred ca trebuie definita notiunea de "revizie" mai intai. Pentru cei mai multi inseamna schimb de ulei+/-filtru ulei+/- curatat sau schimbat filtru de aer. Eventual si o verificare generala. Nu exista o anumita perioada sau numar de kilometri la care sa se efectueze mai multe operatiuni deodata, mai ales ca multe consumabile (lant, pinioane, cauciucuri, placute de frana, etc.) se schimba in functie de gradul de uzura si nu dupa o anumita perioada sau kilometri parcursi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.