Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Pai da, dar nici motorul nu e din plastelina sa se topeasca de la ulei... viroguta mea a stat vreo 3 ani cu uleiul vechi in ea (intr-o curte, frig iarna, cald vara, umezeala etc). Deci 3 ani, nu 3 luni de iarna. A iesit fluid din ea, fara mari depuneri in interior, nu au fost probleme dupa aceea.

Am si eu 2 masini cu ulei de >3 ani in ele (una il are de vreo 5), in principiu n-au nici pe dracu', poti pune si Floriol pe principiul asta. Si poti schimba motorul inaintea uleiului. Dar cum mai toti schimbam uleiul la mobre macar o data pe sezon am spus ca mai bine e inainte de iernat decat dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu il schimb la inceput de sezon. Uzura apare cand motorul functioneaza, mai ales la pornire, nu cand sta. Daca mobra sta, nu imi pasa de uleiul vechi din ea. Pana la urma, poti sa o lasi si fara ulei peste iarna, il golesti si aia e. In schimb, ma agit daca e uzat uleiul cand inca circul cu ea, ca o mai simti la sunet, la schimbat viteze etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 luni sunt fix pix.

Poti sa faci schimbul inainte sau dupa iernare sau pur si simplu il faci cand vine "ceasul".

Daca eu am implinit km in septembrie si fac schimbul, pana vine iarna mai bag 2-3k km maxim. In primavara ce fac ? Schimb din nou doar pentru ca a stat 4 luni ? Pe bune ? Uleiul ala mai duce inca pe atat.

Ideea care vreau sa o scot in evidenta este ca 4 luni e ca si cum nu ar fi. Daca sta un an mai zici, dar asa ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 luni sunt fix pix.

Poti sa faci schimbul inainte sau dupa iernare sau pur si simplu il faci cand vine "ceasul".

Daca eu am implinit km in septembrie si fac schimbul, pana vine iarna mai bag 2-3k km maxim. In primavara ce fac ? Schimb din nou doar pentru ca a stat 4 luni ? Pe bune ? Uleiul ala mai duce inca pe atat.

:10:

 

 

Eu l-am schimbat in august si dupa ce am dat 170 lei pe 4 litri (o idee mai scump decat la masina), nu-mi vine sa il schimb in martie din nou. La masini cum e ? Zice sa il schimbi primavara ? In cartea mea nu zice ceva de genul asta, doar recomanda la 12 luni sau 6.000 km. Pana la urma, este un ulei de motor, ce reactie chimica mai rea decat motorul mergand poate sa aiba la stat pe loc? De unde sa apara agenti chimici in motor , etc ? Ca doar pinioanele si pistoanele nu sunt facute din sare si piper sa reactioneze cu uleiul. Daca au fost ceva lubrifianti de la fabricatie s-au dus cu primul ulei. Vorbim de oteluri de inalta calitate aici. Motorul sta in garaj, chiar si daca temperatura scade sub zero grade in interor, nu pateste nimic. La masina nu poti porni motorul la -10 grade ca s-a degradat uleiul iarna ?

Editat de BCB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la ciclurile de incalzire - racire apare condens, impreuna cu sulful din lubrifiant => acid sulfuric. La care cred ca plastilina e imuna, otelurile si aluminiul nu. Ca veti apuca sa sesizati vreo diferenta sau nu e alta poveste, oricum toate mobrele de >10 ani se vand ca avand maxim 30k si intretinute maniacal, chiar daca au fost tinute 3 ani cu acelasi ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la ciclurile de incalzire - racire apare condens, impreuna cu sulful din lubrifiant => acid sulfuric. La care cred ca plastilina e imuna, otelurile si aluminiul nu. Ca veti apuca sa sesizati vreo diferenta sau nu e alta poveste, oricum toate mobrele de >10 ani se vand ca avand maxim 30k si intretinute maniacal, chiar daca au fost tinute 3 ani cu acelasi ulei...

pai cu semnatura aia sigur te si crede cineva mah

 

te ro sa-mi arati un motor de motocicleta mancat de acidul sulfuric format de la ciclurile de incalzire

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am zis nici macar sa schimbati uleiul mai des, deci nu vad de ce ti se inroseste filamentul! Doar am explicat de ce mai bine schimbi toamna si depozitezi mobra cu ulei proaspat decat primavara dupa ce a zacut cu cel uzat.

Banuiesc ca realizezi chiar si tu ca nu e o concentratie care face metalul sa sfaraie, nu? Daca vrei apuca-te de masurat ph!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am zis nici macar sa schimbati uleiul mai des, deci nu vad de ce ti se inroseste filamentul! Doar am explicat de ce mai bine schimbi toamna si depozitezi mobra cu ulei proaspat decat primavara dupa ce a zacut cu cel uzat.

Banuiesc ca realizezi chiar si tu ca nu e o concentratie care face metalul sa sfaraie, nu? Daca vrei apuca-te de masurat ph!

nu, pentru ca marketingul de 2 lei nu "zice" defapt nimic

 

ai aberat cum te-au invatat "injinerii" de vanzari ...

 

ai aberat ani de zile pe 4tuning, acum ti-ai luat o motocicleta de fetita, si aia te inspaimanta si vii sa ne torni aici baliverne... vezi ca nu esti pe 4tuning.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa zic, m-ai prins! Tot n-ai ce face, propun sa cauti toate aberatiile emise de mine si sa le combati punct cu punct. Incepe cu motociclism,ro, treci la 4t si vezi ca mai gasesti, totul e sa sapi cu sarg.

Treaba e ca nu prea pun botul la ce povestesc vanzatorii, dar mai bine ma opresc, tu oricum o tii langa indiferent de argumentele care ti se aduc. Vino cu un singur motiv pertinent pentru care e mai bine sa stea un motor cu ulei uzat in el decat cu proaspat si iti dau un schimb gratis! In afara de ala ca la sfarsitul sezonului nu mai vrei sa-ti rupi de la gura pt mobra.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vino cu un singur motiv pertinent pentru care e mai bine sa stea un motor cu ulei uzat in el decat cu proaspat si iti dau un schimb gratis! In afara de ala ca la sfarsitul sezonului nu mai vrei sa-ti rupi de la gura pt mobra.

 

Explica ce intelegi prin ulei uzat. Ca nu mai e nou, asta vrei sa spui ? Adica daca are sub jumate din ciclul de schimb recomandat de producatorul motorului, de pilda 2.500 km, asta inseamna ca e uzat ?

 

Da, se produce condens (desi in cantitate mica) si da, exista o cantitate (din nou mica - max. 10 mg / kg) de sulf in benzina dar pana la a rezulta acid sulfuric in lipsa catalizatorilor si mai mult in prezenta uleiului care neutralizeaza unele reactii, nu vor fi piese deformate / distruse / atacate de vreun acid din motor.

 

Bineinteles ca un ulei nou e mai bun decat unul desfacut, dar nu sunt motive suficient de puternice pentru a-l schimba inainte de termen , doar ca a trecut iarna peste el. Mai pui ca unii producatori recomandau ca filtrul sa fie schimbat nu o data cu uleiul ci la doua schimburi.

Editat de BCB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci in realitatea ta , eu trebuie sa-ti aduc tie argumente , nu tu care incerci sa-mi vinzi zeama de dinozaur... da stii ca te-au invatat bine...

 

ia adu tu argumente, dc e mai bine sa stea mobra cu ulei nou decat cu ulei vechi 4 luni in garaj, asta presupunand ca as schimba uleiul primavara...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Eu ti-am adus argumente, tu sustii ca aberez si te-am poftit sa demonstrezi ca postarile mele sunt aberante.

2. Nu incerc sa-ti vand nimic, imi rezerv dreptul de a-mi selecta clientii!

3. Over & out pe subiectul asta.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

De la ciclurile de incalzire - racire apare condens, impreuna cu sulful din lubrifiant => acid sulfuric. La care cred ca plastilina e imuna, otelurile si aluminiul nu. Ca veti apuca sa sesizati vreo diferenta sau nu e alta poveste, oricum toate mobrele de >10 ani se vand ca avand maxim 30k si intretinute maniacal, chiar daca au fost tinute 3 ani cu acelasi ulei...

Ciclurile astea nu-s mai dese atunci cand folosesti motocicleta, nu cand o tii la iernat? Intreb si io.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ciclurile astea nu-s mai dese atunci cand folosesti motocicleta, nu cand o tii la iernat? Intreb si io.

Ba da, procesul de degradare are loc cand o folosesti si uleiul devine cu atat mai acid cu cat ruleaza mai mult. De exemplu nu are rost sa schimbi uleiul la niste vehicule noi care sunt stocate, acela sta bine merci, nu e acid, nu are impuritati in suspensie etc. Dar dupa ce ai mers 3,5 sau 6000 km deja se schimba lucrurile. Eu unul voi schimba uleiul cand bag mobra la iernat, anul trecut am adus-o acasa la sfarsit de noiembrie, nu aveam de gand sa o inmatriculez decat inainte sa expire autenticitatea (60 zile), dar in .prima saptamana i-am schimbat uleiul, filtrele, lichidele de frana si racire. Apoi, pe cricul central si sub prelata, am asezat-o intr-un colt ferit al garajului sa ierneze in cele mai bune conditii pe care i le puteam oferi. Asa am considerat ca e mai bine, probabil daca nu as fi schimbat nimic, as fi mers sezonul asta cu aceleasi lichide si le-as fi schimbat in primavara lui 2017 nu ar fi crapat nimic. Cu noroc nici pana in 2018, 19 sau 20. Dar fiecare face cum crede, daca ma iau dupa ce se intampla cu posesorii de masini care isi schimba placute si discuri de frana cu altele "mai bune" din dezmembrari, nu m-ar mira sa vad si schimb de consumabile cu filtre sh si, de ce nu, cu ulei recuperat din vreun utilaj recent adus din Germania!

» Post actualizat in 08 Oct 2016 03:27

Zilnic am clienti care doresc cate 1 l din cel mai ieftin ulei 10W40, pentru completare. Genul care nici nu il mai schimba, considera ca se primeneste suficient daca tot pun proaspat in locul celui consumat si pierdut.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, procesul de degradare are loc cand o folosesti si uleiul devine cu atat mai acid cu cat ruleaza mai mult. De exemplu nu are rost sa schimbi uleiul la niste vehicule noi care sunt stocate, acela sta bine merci, nu e acid, nu are impuritati in suspensie etc. Dar dupa ce ai mers 3,5 sau 6000 km deja se schimba lucrurile. Eu unul voi schimba uleiul cand bag mobra la iernat, anul trecut am adus-o acasa la sfarsit de noiembrie, nu aveam de gand sa o inmatriculez decat inainte sa expire autenticitatea (60 zile), dar in .prima saptamana i-am schimbat uleiul, filtrele, lichidele de frana si racire. Apoi, pe cricul central si sub prelata, am asezat-o intr-un colt ferit al garajului sa ierneze in cele mai bune conditii pe care i le puteam oferi. Asa am considerat ca e mai bine, probabil daca nu as fi schimbat nimic, as fi mers sezonul asta cu aceleasi lichide si le-as fi schimbat in primavara lui 2017 nu ar fi crapat nimic. Cu noroc nici pana in 2018, 19 sau 20. Dar fiecare face cum crede, daca ma iau dupa ce se intampla cu posesorii de masini care isi schimba placute si discuri de frana cu altele "mai bune" din dezmembrari, nu m-ar mira sa vad si schimb de consumabile cu filtre sh si, de ce nu, cu ulei recuperat din vreun utilaj recent adus din Germania!

» Post actualizat in 08 Oct 2016 03:27

Zilnic am clienti care doresc cate 1 l din cel mai ieftin ulei 10W40, pentru completare. Genul care nici nu il mai schimba, considera ca se primeneste suficient daca tot pun proaspat in locul celui consumat si pierdut.

 

vai de mine ce testimoniale .... nici alexen nu-i asa scolit la vanzarea oleiului

 

BRAVO , M-ai convins, N-o sa-mi schimb nici anul asta uleiul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut! Am facut schimbul de ulei la 1000 km. (in prezent am 1700) Acum ca vine frigul o sa las si eu motorul pana in primavara.

Urmatorul schimb de ulei trebuie teoretic facut la 6000km. Intrebarea mea este, in primavara la inceput de sezon trebuie refacut schimbul? Sau astept pana fac acei 6000km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate stiu eu...daca o tii la garaj incalzit si o mai pornesti sa se incalzeasca si sa ruleze din cand in cand, poti sa il pastrezi.

 

daca o tii la rece, recomandat ar fi schimbul in primavara.

 

eu nu am garaj, o tin intr-o chicineta, asa ca primavara ii fac schimbul.

 

acum depinde si de ulei ai, daca e 15w50 parca tine mai bine la temperaturi scazute. eu am mers cu motorul anul trecut pana in decembrie si anul asta pe 1 martie l-am scos de la murat, am avut 15w50 si tot l-am schimbat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

"Odihneste-te" linistit la iarna. 4 luni e fix pix si pentru ulei si pentru benzina.

Asteapta primavara si dai sa mearga pana faci nr. de km pentru urmatorul schimb.

Ce mai auzi pe aici cu acizi in ulei s.a.m.d. sunt povesti. 4 luni de iarna = zero.

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

15w50 la temperaturi scazute e cam gros, mai ales pentru motoare mai "fine"...

 

 

 

 

 

stai linistit, nu are nici o treaba, fa km, respecta intervalul dat in manual si gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca o tot pornesti in perioada de iarna ciclurile de incalzire-racire determina si mai mult condens care duce la degradarea uleiului. Ideal ar fi sa-i astupi esapamentul si admisia de aer pe timpul depozitarii si sa nu o pornesti.

Cu "acidul" treaba sta asa: uleiul isi schimba ph-ul, in principal datorita condensului se formeaza acid sulfuric. Nu cat sa sfaraie metalul, dar, decat sa stea cu un ulei degradat si sa-l schimbi primavara, e mai bine sa schimbi uleiul toamna si sa o depozitezi cu ulei proaspat. Ca "n-are nici pe dracu'" cum zic toti pe aici e (partial) adevarat, aproape sigur nu vei ajunge sa simti nici o diferenta.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate stiu eu...daca o tii la garaj incalzit si o mai pornesti sa se incalzeasca si sa ruleze din cand in cand, poti sa il pastrezi.

 

daca o tii la rece, recomandat ar fi schimbul in primavara.

 

eu nu am garaj, o tin intr-o chicineta, asa ca primavara ii fac schimbul.

 

acum depinde si de ulei ai, daca e 15w50 parca tine mai bine la temperaturi scazute. eu am mers cu motorul anul trecut pana in decembrie si anul asta pe 1 martie l-am scos de la murat, am avut 15w50 si tot l-am schimbat

 

terminati cu tampeniile, respecti indicatiile producatorului si folosesti ulei adecvat si planul de inlocuire indicat.

 

aveti impresia ca uleiul nou, in bidoane, sta cu fular la gat in depozit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

R125-ul din imagine? Mi se pare multicel 6000km pt. un motor cu o cantitate mica de ulei si care merge in ture destul de ridicate. Baga si tu la jumate sau un 4000 macar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...