Sari la conținut

Un motor, o problema si 14 mecanici


vallentin
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 886
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dynojet e complet altceva, are legatura cu tunning-ul si cu cantitatea de amestec ce intra in camera de ardere;

 

Ziceam de stand Dyno ca sa ai ocazia sa testezi motorul in sarcina fara ca motocicleta sa se deplaseze in vreun fel si implicit ocazia de a testa orice posibila problema de aprindere si alimentare live, in momentul cand se intampla minunea dupa viteza respectiva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu nu auzi ca a fost verificat si bate cu manualul? :friends:

 

Acuma eu nu mai stiu daca chiar a verificat sau doar zice ca a verificat fiindca crede el sau mecanicii ca defectul nu poate fi de acolo...

 

 

 

Am auzit, tocmai de aceea am cerut detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit, tocmai de aceea am cerut detalii.

Hai man ca a fost in gluma :)

 

Eu tind sa cred ca de fapt numa s-or schimbat piesele, de verificat nu s-o prea verificat. Nu ma refer la TPS, ca or aparut 2 poze cu un voltmetru conectat la el si cu 2 valori, vorba venind, ca date de referinta in manual :) Deci ala il scoatem din lista vinovatilor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subiect discutat de cunoscatori si de agiamii (mai abitir decit primii).

Singura recomandare mai aproape de adevar pe care am citit-o pe aici este cea a lui TNG, mai exact aceea de a avea in paralel inca o motocicleta de pe care sa se substituie pielele pe rind pina la aflarea defectului, recomandare pe care si eu i-am facut-o ....fiind nu stiu care numar exact...probabil 12(eu facind parte din categoria "nici un mecanic" conform unuia dintre confratii forumisti).

In situatia data sunt de acord si cu faptul ca nu se poate "rezolva" motoreta tot demontind si montind ca sa poata pleca omul cu ea acasa...consider asta o munca totalmente inutila si fara rezultate bune pentru nici una dintre parti.(fara suparare Vali , nu se lucreaza asa decit la operatiile de intretinere )

Intrebarea mea este alta : Cine va putea aloca timpul, resursa psihica,materiala si nu in ultimul rind consumabilele alocate pe perioada demontarii complete a doua motociclete in conditiile in care rezultatul poate fi totusi incert???

In ritmul asta fiecare dintre NON-mecanicii care vor surubi la motoreta vor avea "rezultate slabe" datorita multitudinii de factori acumulati pe traseu.

Motocicleta asta nu are o regula raportata la viteza(60-70km/h)in care face ea ce face...ci fenomenul apare la incercarea driverului de a mentine constanta o viteza anume, de urcat urca si inca bine daca se accelereaza constant(am depasit cu mult 140/h si cu pasager/proprietar, din respect pentru el si motoreta nu am continuat pina la top speed).

Iaca v-am mai dat si eu un subiect.

 

Stima,

 

Liviu

 

P.S.

Scuzati eventualele greseli de exprimare/ortografie, dar inca nu mi-a trecut efectul anesteziei complet si inca ma resimt in urama "resetarii manuale" de care am avut parte.

 

Toate bune

Asta spuneam si eu :acum ceva vreme in urma si mai subliniez inca o data. Copilul cu moase multe moare cu buricul netaiat.

Alta problema:

NU au lucrat si verificat Nshpe mecanici la ea...asa ii place lui Valentin sa creada, in 3 ceasuri cit a stat la mine, spre exemplu, nu am facut altceva decit sa stau sa ascult "CE A FACUT LA EA PINA ATUNCI"...sa fumez 10 tigari...sa verific suruburi uitate desfacute...sa dau jos carenele spate, seaua, rezervoru, sa elimin senzorul TPS, sa pun totul la loc caci trebuia sa mearga omul acasa...

Ma scuzati...am mai facut un test de sosea cu senzorul TPS scos....ACELASI DRAC!...PROBLEMA DE SUB_ALIMENTARE DOMNILOR!!!asta este...cum???...nu stiu exact, caci nu am avut vreme ....si nici la modul pe care il poate accepta Valentin nu pot lucra.

Nu imi place cind cineva isi atribuie lucruri care nu ii apartin...chiar si o simpla constatare...nu de alta dar cineva care nu este "schimbator de piese " nu ma poate contrazice sub nici o forma...ar putea incerca sa faca asta dupa citva ani de lucrat efectiv.

Am subliniat in postul de mai sus, de la care probabil au pornit si scaparile de nervi cite ceva ...dar din pacate nimeni nu are urechi sa vada si ochi sa auda... :crack:

Va doresc postari multiple domnilor si spor in detectarea problemei.!

 

Stima,

 

 

Liviu

 

P.S.

Uitam sa zic....NU I_AM LUAT NICI UN BAN pentru treaba asta , considerind ca "nu am facut nimic" la motocicleta.

Editat de Unchiu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate spune ca am abandonat ,dar am stat aproape 12 ore pe ea in 2 zile fara nici un cost pentru Valentin.

Eu zic ca bunavointa am avut!

Din pacate nu pot aloca tot timpul meu liber doar unui om, mai sunt si alte prioritati in viata mea,servici,familie, scoala copil, etc

Dupa cum am spus mai este si frigul un impediment major, sa nu mai spun ca ar trebui sa fac zeci de km sa incerc sa stabilesc cauza sau macar locatia problemei.( nu se manifesta pe cric,cu sau fara frana)

Azi am mers putin mai mult cu ea 10km si am incercat diferite regimuri de turatie,nu este chiar asa cum pare ,se manifesta pe mai multe plaje de turatie, trepta de viteza,dar mai acut pe regim subturat si acceleratie constanta, nu are frecventa stabila, repetativa ,este tot aleatoriu ,ceea ce face depistarea foarte grea

Tind din ce in ce mai mult sa cred ca este o problema electrica!

Acum "legenda" a luat un sut in fund,, dar ce sa faci trebuia o data s-o fur si eu de la un "fier" dupa cate am rezolvat s-au razbunat. :bounce:

Dupa atatia ani de mecanica si sute de probleme rezolvate mi-am gasit nasul! :laugh:

 

N-o avea vreo fisură pe la carcasa bobinelor de inductie, sau a pipelor de la bujii? Bujiile astea NGK sunt cam păcătoase, mai ales la porniri la temperaturi mai scăzute, când se face condens în camera de ardere. Condensul ăsta cam alterează scânteia Âşi duce la străpungerea izolatorului în interiorul bujiei. Au fost verificate pe un tester dacă dau scânteie la presiune mai mare de 8 atm între electrozi (normal tre să dea până la 13-14 atm), fără să fugă scânteia pe izolatorul anodului? Doar o părere...

 

poate sa aiba orice ;) adica un motor de 100km nu are cum sa ii sara distributia??? io zic ca da :P

 

Să sară distribuția... nu înseamnă că lanțul ăla stă pe pinioane ca pe oală?

 

@switch, motocicleta se comporta asa:

- trage de rupe, cat timp accelerezi trage, poti ajunge la 160 la ora fara probleme.

- problema apare cand incepi sa mergi constant, dar daca deschizi acceleratia si dai gaz isi revine.

 

Nu e neaparat la 70 la ora, corect e de la 70 la ora.

Pe loc nu face pt ca nu are sarcina.. in sarcina motorul se manifesta altfel decat pe banc.

 

Nu cumva e senzația aia că te ajunge roata din urmă? Adică demarezi, ajungi la o viteză constantă, apoi simți o uÂşoară frână apoi uÂşoară smucitură (ca Âşi cum ai fi tractat cu o coardă elastică, nu Âştiu cum să explic altfel). De la jocuri prea mari, începând de la jocurile între pinioanele din cutia de viteze, pinion mic, lanț mai uzat, cuplajul din roata spate... toate adunate... Mă gândesc Âşi eu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde si cum ai verificat rezistenta TPS'ului? Ce valori min-max ai gasit? Ai verificat si tensiunea de referinta si cea variabila care vine de la TPS?

 

 

Toate masuratorile, efectuate TPS-ului, au fost realizate de mai multi mecanici si si au fost testate urmatoarele:

 

- masurarea continuitatii pe cele trei fire care leaga TPS-ul de TCI (CDI)

- masurarea rezistentei pe fire

- s-a masurarat valoarea minima care a fost de: 0.81

- s-a masurat valoarea maxima care a fost de: 4.88

 

Valorile din manualul de service sunt: intre 4 K-ohmi si 6 K-ohmi la 20 C

 

N-o avea vreo fisură pe la carcasa bobinelor de inductie, sau a pipelor de la bujii? Bujiile astea NGK sunt cam păcătoase, mai ales la porniri la temperaturi mai scăzute, când se face condens în camera de ardere. Condensul ăsta cam alterează scânteia Âşi duce la străpungerea izolatorului în interiorul bujiei. Au fost verificate pe un tester dacă dau scânteie la presiune mai mare de 8 atm între electrozi (normal tre să dea până la 13-14 atm), fără să fugă scânteia pe izolatorul anodului? Doar o părere...

 

 

 

Să sară distribuția... nu înseamnă că lanțul ăla stă pe pinioane ca pe oală?

 

 

 

Nu cumva e senzația aia că te ajunge roata din urmă? Adică demarezi, ajungi la o viteză constantă, apoi simți o uÂşoară frână apoi uÂşoară smucitură (ca Âşi cum ai fi tractat cu o coardă elastică, nu Âştiu cum să explic altfel). De la jocuri prea mari, începând de la jocurile între pinioanele din cutia de viteze, pinion mic, lanț mai uzat, cuplajul din roata spate... toate adunate... Mă gândesc Âşi eu...

 

 

Da, se simte o usoara frana apoi o smucitura. Asa e, asta-i senzatia !

 

Toate testele, efectuate TPS-ului, au fost realizate de mai multi mecanici care au constat in urmatoarele:

 

- masurarea continuitatii pe cele trei fire care leaga TPS-ul de TCI (CDI)

- masurarea rezistentei pe fire

- s-a masurarat valoarea minima care a fost de: 0.81

- s-a masurat valoarea maxima care a fost de: 4.88

 

Valorile din manualul de service sunt: intre 4 K-ohmi si 6 K-ohmi la 20 C

 

 

 

 

Da, se simte o usoara frana apoi o smucitura. Asa e, asta-i senzatia !

post-23554-0-96248400-1321910766_thumb.jpg

post-23554-0-89876100-1321910771_thumb.jpg

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate masuratorile, efectuate TPS-ului, au fost realizate de mai multi mecanici si si au fost testate urmatoarele:

 

- masurarea continuitatii pe cele trei fire care leaga TPS-ul de TCI (CDI)

- masurarea rezistentei pe fire

- s-a masurarat valoarea minima care a fost de: 0.81

- s-a masurat valoarea maxima care a fost de: 4.88

 

Valorile din manualul de service sunt: intre 4 K-ohmi si 6 K-ohmi la 20 C

 

 

 

OK, in mod normal ar trebui sa fie suficient. Totusi, avand in vedere ca problema persista, ar trebui sapat un pic mai adanc, testat mai atent si la "rece" dar si la "cald".

 

Adica ar trebui masurata rezistenta fixa, pe capetele potentiometrului si apoi, pe rand, intre fiecare capat si pinul central. La rotirea intr'un singur sens, intr'o combinatie rezistenta ar trebui sa scada, in alta sa creasca. Apoi ar trebui masurata tensiunea de referinta (in general 5VDC intre masa si inputul de la TCI) si cea de feedback (intre masa si pinul central), pe toata plaja intre min-max. Spun asta deoarece, chiar daca senzorul e in regula static, spre exemplu un contact imperfect sau intermitent al conexiunii la masa poate da totul peste cap.

 

Au fost verificate rezistoarele din pipe?

 

Motorul asta se pare ca are nevoie de un poet... adica de cineva cu mai putine cunostinte de mecanica dar mai muuuuuuulta imaginatie.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+1 pt ce o zis yo4hgx

 

Eu as masura inca o data TPS-ul si sa vad daca tensinea creste direct proportional cu cat misti acceleratia, adeca sa nu aiba hopuri ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut ca pentru depistarea unui eventual contact imperfect,s-a folosit un multimetru digital;desi precis,acesta in comparatie cu unul analogic,cu ac,are un dezavantaj...o mica intarziere in a afisa rezistenta respectiva,intarziere care poate ascunde un contact imperfect.Acest aspect e valabil si la masurarea unui potentiometru.....

E recomandabil la acest gen de masuratori un multimetru analogic,care din pacate,e ceva mai greu de gasit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut ca pentru depistarea unui eventual contact imperfect,s-a folosit un multimetru digital;desi precis,acesta in comparatie cu unul analogic,cu ac,are un dezavantaj...o mica intarziere in a afisa rezistenta respectiva,intarziere care poate ascunde un contact imperfect.Acest aspect e valabil si la masurarea unui potentiometru.....

E recomandabil la acest gen de masuratori un multimetru analogic,care din pacate,e ceva mai greu de gasit.

E adevarat ce spui dar aici nu cred ca e cazu de asa ceva, s-au incercat 3 perechi de carburi, presupun ca fiecare a venit cu TPS-ul ei, si oricum am inteles ca s-a testat si fara tps si tot la fel face, eu l-as exclude din discutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca un filtru sport si o toba fara catalizator necesita un jiclor principal mai mare. Atata tot. Asta e cheia problemei.

 

In ambele carburatoare, logic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi, 22.11.2011, a fost deschis motorul si au fost efectuat urmatoarele verificari:

 

 

- s-a masurat jocul supapelor la cilindru fata si spate - rezultat: in parametrii nominali;

 

- a fost verificat intinzatorul lantului de distributie - rezultat: corespunde parametrilor din manualul de service;

 

- au fost verificate lanturile de distributie - rezultat: in parametrii din manualul de service;

 

- a fost verificata compresia la ambii cilindrii - rezultat 14 bari - conform cu manualul de service.

post-23554-0-40631500-1321990245_thumb.jpg

post-23554-0-83363600-1321990261_thumb.jpg

post-23554-0-09939500-1321990267_thumb.jpg

post-23554-0-57299300-1321990275_thumb.jpg

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi, 22.11.2011, a fost deschis motorul si au fost efectuat urmatoarele verificari:

 

 

- s-a masurat jocul supapelor la cilindru fata si spate - rezultat: in parametrii nominali;

 

- a fost verificat intinzatorul lantului de distributie - rezultat: corespunde parametrilor din manualul de service;

 

- au fost verificate lanturile de distributie - rezultat: in parametrii din manualul de service;

 

- a fost verificata compresia la ambii cilindrii - rezultat 14 bari - conform cu manualul de service.

LAnturile de distributie mai au doua basini si-s gata. Capul tijei intinzatorului tre sa fie iesit maxim 6-7mm din intinzator.. eu acolo vad ca-s iesite cam mult.

Dar bine, asta nu are legatura cu problema de fata.

 

Fa rost de 2 jicloare principale mai mari.

 

Liviu, am scris in acelasi timp :grinbandit:

 

Daca motoru ala are 55.000km io sunt Papa Pius al III-lea, la motor peste suta de mii nu am vazut ala iesit atat... - doar o constatare.

 

p.s. - si lanturile cu stantza "M" sunt cele originale de fabrica. - asta ca sa stii ca nu au fost schimbate niciodata. Motorul ala are cam 100-120k km.

 

CA idee, la un lant nou, acea tija nu iese deloc din intinzator..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LAnturile de distributie mai au doua basini si-s gata. Capul tijei intinzatorului tre sa fie iesit maxim 6-7mm din intinzator.. eu acolo vad ca-s iesite cam mult.

Dar bine, asta nu are legatura cu problema de fata.

 

Fa rost de 2 jicloare principale mai mari.

 

Liviu, am scris in acelasi timp :grinbandit:

 

Daca motoru ala are 55.000km io sunt Papa Pius al III-lea, la motor peste suta de mii nu am vazut ala iesit atat... - doar o constatare.

 

p.s. - si lanturile cu stantza "M" sunt cele originale de fabrica. - asta ca sa stii ca nu au fost schimbate niciodata. Motorul ala are cam 100-120k km.

Ma faci sa devin circotas... :laugh: e mai najpa decit o baba din '90 de am achizitionat-o acum citeva zile...6,5 ar fi limita service...deja am recunoscut ca sunt "schimbator de piese" :crack:

Gata cu gluma, am spus: ASA IMI PARE....poate la masurat iese altceva...dreak stie....si mai am o nelamurire cu treba cu 14 bari...cam mult...parerea mea... :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...