vallentin Postat Noiembrie 18, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2011 (editat) Uite, mi-am adus aminte o intamplare cu un zx9 care face niste probleme asemanatoare iar de vina a fost firul care ducea la senzorul HALL si atingea de capacul motor, care a fost schimbat cu unul calibrat si cu o izolatie mai groasa. Si totul se intamplase de la vibratii si de la temperatura degajata de motor. Poate te ajuta la ceva sa incerci sa schimbi acel fir de la cititor. Desi cred ca ai incercat si masurat cam tot ce se poate... Daca acel fir nu ar face contact sau ar fi intrerupt motorul nici macar nu ar porni. Fara generatorul de puls TCI-ul (CDI) e orb, nu stie ce sa faca, nu stie cand sa comande bobinelor de inductie aprinderea. Simptomul ar fi altul nu cel pe care il am eu. A fost verificat si schimbat un segment de cablu care apartine senzorului de puls (HALL) dar fara niciun rezultat. A fost schimbat acest segment odata cu schimbarea senzorului de puls - da, am schimbat si senzorul de puls ! Ceea ce povestesti tu se poate intampla, corect, dar numai acelor motoare care au doi senzori de puls ! Unul din acesti senzori poate fi defect, motorul porneste dar merge doar intr-un cilindru sau in doi ciclindrii nu sunt mecanic, belbody zicea ca si la transalpul lui amestecul e usor sarac si ca asa ar merge cam toate. am o mica sugestie pentru tine, dyno+colortune, exista cel putin unul in Bucuresti, Racetek parca imi pare rau ca nu am putut sa-ti urmaresc tot topicul, scrii foarte mult, bobinele le-ai schimbat cu unele verificate? fise? oricum pe forum nu putem face decat un fel de brainstorming Atat bobinele cat si fisele acestora au fost schimbate cu altele, care au functionat pe alt motor - fara niciun rezultat pozitiv ! Hai ca am ajuns si la cel de-al 100-lea post. Nu am scris in 4 (patru) ani cat am scris in sase zile ! Editat Noiembrie 18, 2011 de vallentin Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Daca acel fir nu ar face contact sau ar fi intrerupt motorul nici macar nu ar porni. Fara generatorul de puls TCI-ul (CDI) e orb, nu stie ce sa faca, nu stie cand sa comande bobinelor de inductie aprinderea. Simptomul ar fi altul nu cel pe care il am eu. A fost verificat si schimbat un segment de cablu care apartine senzorului de puls (HALL) dar fara niciun rezultat. A fost schimbat acest segment odata cu schimbarea senzorului de puls - da, am schimbat si senzorul de puls ! Ceea ce povestesti tu se poate intampla, corect, dar numai acelor motoare care au doi senzori de puls ! Unul din acesti senzori poate fi defect, motorul porneste dar merge doar intr-un cilindru sau in doi ciclindrii Avea decat un singur senzor, dar firul nu era intrerupt de tot iar motocicleta pornea, numai ca nu se tura cum trebuie si dadea rateuri la orice accelerare. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 18, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2011 Avea decat un singur senzor, dar firul nu era intrerupt de tot iar motocicleta pornea, numai ca nu se tura cum trebuie si dadea rateuri la orice accelerare. Rateurile pe accelerare sunt grave. Asta este cel mai bun exemplu de motor cu probleme la segmenti, pistoane ... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 @vallentin , iti recomand si eu ce ti-a spus si @adris : uita 2 zile complet de motocicleta , odihneste-te . Daca continui asa , o sa sfarsesti prin a te pune cu toporul pe ea sa o faci bucati . Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 18, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2011 (editat) Aveti dreptate, hai sa ne relaxam un pic, sa uitam de problema mea, de ... Sase minute si sase secunde de relaxare ... totala! http://www.fileshare.ro/34275824940.8 Editat Noiembrie 18, 2011 de vallentin Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Unchiu' Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 (editat) Subiect discutat de cunoscatori si de agiamii (mai abitir decit primii). Singura recomandare mai aproape de adevar pe care am citit-o pe aici este cea a lui TNG, mai exact aceea de a avea in paralel inca o motocicleta de pe care sa se substituie pielele pe rind pina la aflarea defectului, recomandare pe care si eu i-am facut-o ....fiind nu stiu care numar exact...probabil 12(eu facind parte din categoria "nici un mecanic" conform unuia dintre confratii forumisti). In situatia data sunt de acord si cu faptul ca nu se poate "rezolva" motoreta tot demontind si montind ca sa poata pleca omul cu ea acasa...consider asta o munca totalmente inutila si fara rezultate bune pentru nici una dintre parti.(fara suparare Vali , nu se lucreaza asa decit la operatiile de intretinere ) Intrebarea mea este alta : Cine va putea aloca timpul, resursa psihica,materiala si nu in ultimul rind consumabilele alocate pe perioada demontarii complete a doua motociclete in conditiile in care rezultatul poate fi totusi incert??? In ritmul asta fiecare dintre NON-mecanicii care vor surubi la motoreta vor avea "rezultate slabe" datorita multitudinii de factori acumulati pe traseu. Motocicleta asta nu are o regula raportata la viteza(60-70km/h)in care face ea ce face...ci fenomenul apare la incercarea driverului de a mentine constanta o viteza anume, de urcat urca si inca bine daca se accelereaza constant(am depasit cu mult 140/h si cu pasager/proprietar, din respect pentru el si motoreta nu am continuat pina la top speed). Iaca v-am mai dat si eu un subiect. Stima, Liviu P.S. Scuzati eventualele greseli de exprimare/ortografie, dar inca nu mi-a trecut efectul anesteziei complet si inca ma resimt in urama "resetarii manuale" de care am avut parte. Toate bune Editat Noiembrie 18, 2011 de Unchiu' Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 (editat) De ce segmentii isi arata uzura la viteza si nu la rotatii pe minut Intrebarea ar fi daca e legat de viteza sau de sarcina pt ca la viteza rezistenta aerodinamica mai adauga sarcina. In plus ziceai ca daca tragi ambreiajul la acea viteza nu face, deci ori e o combinatie, ori e doar sarcina, Editat Noiembrie 18, 2011 de mig Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DStar Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Eu nu sunt mecanic si nici nu am inclinatii. Am facut facultate tehnica, dar mai mult apasat pe butoanele calculatorului decat surubelnite si ciocane. Deci, daca spun prostii scuzati-mi incompetenta. Dupa lugica mea, daca motorul se tureaza inseamna ca functioneaza si poate problema e la transmisie. Daca toate problemele apar fix la 60-70km/h, deci indiferent de turatie, treapta de viteza si alte conditii, atunci ceea ce mi se pare mie ca ramane constant in ecuatie este viteza fluxului de aer (adica 60-70). Poate de aici ar trebui plecat. La inceputul topicului ai facut o lista cu ce verificari s-au facut. Lista e descurajant de mare, adica s-a verificat cam tot ce se putea (cred eu). Ar mai ramane o singura posibilitate. Una din verificari sa fi fost eronata. A fost trecuta pe lista ca fiind facuta, dar in realitate sa nu fie asa. O idee ar fi sa sa le scrii un mail celor de la Honda cu toata povestea. Poate reusesc ei sa iti dea un rapsuns competent (sau poate o alta motocicleta care sa functioneze). Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Daca asta e descrierea cea mai exacta: Motocicleta asta nu are o regula raportata la viteza(60-70km/h)in care face ea ce face...ci fenomenul apare la incercarea driverului de a mentine constanta o viteza anume, de urcat urca si inca bine daca se accelereaza constant(am depasit cu mult 140/h si cu pasager/proprietar, din respect pentru el si motoreta nu am continuat pina la top speed). + bujii albicioase + sensibil la soc + frig..Trebe s-o lamuresti, e si probabil cea mai abordabila. Saibe sub acele de la carburi, pt ca in plin merge, deci principalul e probabil ok. Ii pui saibe pina scoti bujiile din ultima poza. Nu-ti trebe prea multe chei si mecanici pt asta. N-are rost sa incerci altceva, atita vreme cit astea nu-s lamurite. Chiar daca nu-i de aici, tre s-o elimini. Trebe sa elimini carburatia complet. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 18, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2011 (editat) Subiect discutat de cunoscatori si de agiamii (mai abitir decit primii). Singura recomandare mai aproape de adevar pe care am citit-o pe aici este cea a lui TNG, mai exact aceea de a avea in paralel inca o motocicleta de pe care sa se substituie pielele pe rind pina la aflarea defectului, recomandare pe care si eu i-am facut-o ....fiind nu stiu care numar exact...probabil 12(eu facind parte din categoria "nici un mecanic" conform unuia dintre confratii forumisti). In situatia data sunt de acord si cu faptul ca nu se poate "rezolva" motoreta tot demontind si montind ca sa poata pleca omul cu ea acasa...consider asta o munca totalmente inutila si fara rezultate bune pentru nici una dintre parti.(fara suparare Vali , nu se lucreaza asa decit la operatiile de intretinere ) Intrebarea mea este alta : Cine va putea aloca timpul, resursa psihica,materiala si nu in ultimul rind consumabilele alocate pe perioada demontarii complete a doua motociclete in conditiile in care rezultatul poate fi totusi incert??? In ritmul asta fiecare dintre NON-mecanicii care vor surubi la motoreta vor avea "rezultate slabe" datorita multitudinii de factori acumulati pe traseu. Motocicleta asta nu are o regula raportata la viteza(60-70km/h)in care face ea ce face...ci fenomenul apare la incercarea driverului de a mentine constanta o viteza anume, de urcat urca si inca bine daca se accelereaza constant(am depasit cu mult 140/h si cu pasager/proprietar, din respect pentru el si motoreta nu am continuat pina la top speed). Iaca v-am mai dat si eu un subiect. Stima, Liviu P.S. Scuzati eventualele greseli de exprimare/ortografie, dar inca nu mi-a trecut efectul anesteziei complet si inca ma resimt in urama "resetarii manuale" de care am avut parte. Toate bune Unchiule o intrebare: ce faci daca iti vine in service o motocicleta, pe care trebuie sa o repari, si nu ai o alta motocicleta de pe care sa iei piese sa pui pe prima ? De unde iei o alta motocicleta ? Stiti ce-mi spunea un mecanic (veteran) din Timisoara intr-o discutie pe care am avut-o telefonic ? Vino la mine sa-ti masor cu osciloscopul bobinele de inductie, nu mai schimba piese ca le schimbi fara rost ... mecanici care fac asta nu sunt decat niste schimbatori de piese, nimic mai mult, nu sunt mecanici ... ei nu stiu sa analizeze o problema din punct de vedere mecanic sau electric, ei una-doua schimbam piesa. Ce noroc au avut mecanicii cu colegii mei, care le-au pus la dispozitie toate piesele de schimb, pe care ei le cereau ... ce faceau mecanicii daca nu aveau aceste piese? De unde luau ei piese de schimb ? Nu piesa de schimb trebuie sa fie baza unui mecanic ci detectarea pe cai logice a problemei. Schimbator de piese poti face si dintr-un necalificat pe care il iei de pe strada. Omul necalificat nu trebuie sa inteleaga nimic din mecanica, fizica, electronica ... el doar pune mana pe tubulara si schimba piesa. Inteleg ca ai nevoie de cateva piese de schimb dar unii "mecanici" numai asta stiu sa faca, nu au invatat sa analizeze si sa depisteze cauza fara a avea asa cum spui tu decat o motocicleta identica langa ei. Cati mecanici din Romania au un osciloscop si cati din ei ar sti sa lucreze cu asemenea aparate ? Cati stiu sa verifice un CDI, un senzor de puls sau o bobina de inductie ? In ceea ce priveste partea cu lasatul motorului la service, se pare ca asta e problema datorita careia mecanicii nu imi pot face motorul ... hai sa luam cazul tau: am venit la tine cu gandul sa schimbam senzorul de puls. Nu l-ai schimbat, dar sa spunem ca il schimbai, operatia asta iti lua aproximativ doua ore de demontat si tot atat de pus la loc. Testul pe care eu il faceam dura circa 5 minute. Asamblai motorul si a doua zi veneam si te apucai de altceva. Eu oricum nu aveam cum sa ajung in Bucuresti fara vreun mijloc de transport tocmai de acolo de unde ai atelierul, asa ca imi trebuia motorul. Ce or face mecanicii cu motorul peste noapte in garaj nu pot sa-mi imaginez, ca nu stau sa ma gandesc la faptul acela, ca un mecanic este atat de putoare incat sa nu-ti monteze doua carene (cazul meu, nu discut despre alt caz), o cutie a filtrului de aer si un rezervor! Lasa-ma sa cred ca nu e adevarat. A doua zi eu sunt in fata atelierului si-l astept. Se apuca de munca, lucreaza la ea o ora, doua, cinci, noua, ii pune carenele la loc, filtru de aer si rezervorul. Ce atata tam-tam pentru un client care doreste sa plece acasa cu motorul ? E dreptul omului sa decida ce face cu bunul lui. Daca te intelegi cu el sa il repari in conditiile astea bine, daca nu, e posibil sa stai rau la capitolul intelegere pentru ca eu personal nu as pierde un client doar din atata lucru. Repet ce am spus mai inainte cu cateva pagini (nu stiu ce ma face sa cred ca ai citit): asta este laitmotivul unor "mecanici" care vor spune : nu pot dom'le sa o repar ca nu vrea sa o lase aici. Nu stiu de ce atata suparare pe unii mecanici, eu in locul lor nici macar nu as da atentie acestor chestiuni minore. Propun sa incheiem subiectul asta pentru ca nu are nicio legatura cu topicul. Hai sa ne concentram pe problema care se discuta aici. Cei care se simt ofensati, intr-un fel sau altul, de cea am scris mai sus sunt "acei mecanici". Ceilalti vor continua sa posteze neluand in cosiderare ceea ce am scris intrucat nu ii va afecta, ei nefacand parte din categoria aceea de "mecanici". Stima, Valentin Editat Noiembrie 18, 2011 de vallentin Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Daca asta e descrierea cea mai exacta: Motocicleta asta nu are o regula raportata la viteza(60-70km/h)in care face ea ce face...ci fenomenul apare la incercarea driverului de a mentine constanta o viteza anume, de urcat urca si inca bine daca se accelereaza constant(am depasit cu mult 140/h si cu pasager/proprietar, din respect pentru el si motoreta nu am continuat pina la top speed). + bujii albicioase + sensibil la soc + frig..Trebe s-o lamuresti, e si probabil cea mai abordabila. Saibe sub acele de la carburi, pt ca in plin merge, deci principalul e probabil ok. Ii pui saibe pina scoti bujiile din ultima poza. Nu-ti trebe prea multe chei si mecanici pt asta. N-are rost sa incerci altceva, atita vreme cit astea nu-s lamurite. Chiar daca nu-i de aici, tre s-o elimini. Trebe sa elimini carburatia complet. PS: Capul sus. O sa-l rezolvi. E un pic frustrant, dar partea buna e ca o sa fie satisfactia mai mare cind o s-o rezolvi. Sa nu fie fisurat ceva sau alte rahaturi din astea, ca pina si un reglaj de distributie nu-i chiar mare brinza la o adica. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 bai nene, astea cu distributie, segmenti si alte treburi legate de motor dati-le uitarii, va dau eu cuvantul meu ca daca e ceva in motoru ala eu ii mananc pistoanele pe paine si ii beau uleiul in loc de cafea, problema este in afara motorului, electrica, alimentare, mortii lu masa, de aia este si greu de depistat. am avut ocazia sa ajut un coleg transalpist la mentenanta la un 650 si un lucru ma face sa nu imi cumpar asa ceva, parca a fost facuta cu stanga, fata de a mea de 600 totul dureaza dublu, cablurile si furtunele parca au fost puse de un copil autist, sa dai airboxul jos e un mare chin fata de 600, jocul la supape la fel, ca trecea un ditai furtunu de racire fix pe deasupra capacului de vizitare, s.a.m.d, ce vreau sa zic este ca la acest model imi pare si mai greu decat la cele vechi sa descoperi o chichita. simptomele sunt de alimentare clar, la cate ai schimbat poate o sa zici ca-s nebun dar de acolo tre sa fie, in orice caz e ceva simplu si penal, asa se intampla la transalp. oricum ma seaca problema de cand ai scris la noi pe forum, chiar as vrea sa dau o tura cu posedata sa nu mor prost. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 (editat) Trebe sa elimini carburatia complet. Am inteles ca a fost testat motorul cu o alta baterie de carburatoare si coafura problema rezista. Eu stiu un principiu sanatos, si anume daca nu poti s-o rezolvi cu un ciocan maricel, atunci trebuie sa fie o problema electrica . Editat Noiembrie 19, 2011 de ZAPPY Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 (editat) Am inteles ca a fost testat motorul cu o alta baterie de carburatoare si coafura problema rezista. Eu stiu un principiu sanatos, si anume daca nu poti s-o rezolvi cu un ciocan maricel, atunci trebuie sa fie o problema electrica . Faza e ca bujia aia alba e o certitudine (doar a pus poze). Daca bateria a fost schimbata si merge la fel, eu am presupus ca si aia a lui e la fel. Totusi bujia e alba, deci motorul dintr-un motiv neclar merge sarac. Daca-i pune saibe si vine cu bujiile negre si zice ca merge la fel, atunci e clar, nu-i de acolo. Altfel, poate veni ca a pus 3 saibe sau 5 saibe si alea-s tot albe si atunci e cam de caca. Ma rog, pina nu-i rezolvata, ramin in carti toate variantele si n-am nici un dubiu ca o problema electrica te poate aduce la spitalul de glumeti PS: Forumul asta merge si el sarac. O fi din browser sau din garniturile de retea.. Editat Noiembrie 19, 2011 de mig Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Unchiu' Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 (editat) Incerc sa raspund la intrebarea ta, public, caci cred si aper ca o voi face in asentimentul mai multor persoane cu care am mai discutat subiectul in cauza. Nu este nevoie de de a doua motocicleta de rezerva NICIODATA, nici UN mecanic nu depaneaza o motocicleta cu inca una donatoare linga el(realizezi ce parc moto ar trebui unora care nu repara acelasi lucru de doua ori pe zi)... a ta este EXCEPTIE si asta infirma regula anterioara. Nu esti de acord cu metoda de a inter-schimba piese si totusi ai acceptat-o, chiar ai cerut ajutorul multor oameni, ajutor care a constat chiar in piese demontate de pe alte motociclete, motocicletele proprii... Si NU ma simt ofensat sau jignit cu nimic, atita timp cit nu am facut/pretins ceva fara sa fi prestat un serviciu cu rezultat final bun sau cel ptin satisfacator pentru vreun client(inca o data tu ai facut exceptie,nu ai fost client pentru mine si nici nu vei fi) Atentie la logica, am vazut ca ai ...nu te "demonta" singur. Osciloscop..multi probabil, atit iti zic, repet inca o data: NU FACE AFIRMATII CATEGORICE ... De postat nu am sa mai postez, de urmarit subiectul am sa il urmaresc si imi doresc sa rezolvi problema in conditiile si maniera pe care tu o doresti. Bafta si numai bine. Liviu Editat Noiembrie 19, 2011 de Unchiu' Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PH19KiD Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 PS: Forumul asta merge si el sarac. O fi din browser sau din garniturile de retea.. Vin să menționez că browser-ul a fost schimbat, e nou, la fel si garniturile de rețea Âşi problema tot nu a dispărut. Eu zic să verifici sistemul de alimentare să nu ai vreun "furtun" Âştrangulat sau cel mai sigur: schimbă router-ul K&N cu unul TP-Link OEM. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 Osciloscopul este "scula" electronistului nici macar a electricianului! Sunt mecanici care poate folosi un osciloscop,si electronisti care pot demonta un motor,dar asta nu este o regula! Asta este apanajul romanului ca se pricepe la multe,dar sunt doua domenii diferite total. Daca te duci la mercedes in fabrica o sa vezi ca sunt mecanici motoare,mecanici cutie viteza , mecanici hidraulici,electromecanici. Poate 10% din ei stiu sa foloseasca un osciloscop,asta inseamna ca sunt prosti? Cazut tau cum a spus Liviu este un caz special,si da se foloseste metoda schimbari pieselor cu altele noi daca se impune,chiar si in aviatie.Imi pare rau ca trebuie sa-ti spun, esti suparat,si incepi sa acuzi ,ca unu nu stie aia altul aia dar uiti un lucru esential Toata lumea care a postat su a demontat la motorul tau A VRUT SA TE AJUTE! Osciloscopul este "scula" electronistului nici macar a electricianului! Sunt mecanici care pot folosi un osciloscop,si electronisti care pot demonta un motor,dar asta nu este o regula! Asta este apanajul romanului ca se pricepe la multe,dar sunt doua domenii diferite total. Daca te duci la mercedes in fabrica o sa vezi ca sunt mecanici motoare,mecanici cutie viteza , mecanici hidraulici,electromecanici. Poate 10% din ei stiu sa foloseasca un osciloscop,asta inseamna ca sunt prosti? Cazut tau cum a spus Liviu este un caz special,si da se foloseste metoda schimbari pieselor cu altele noi daca se impune,chiar si in aviatie.Imi pare rau ca trebuie sa-ti spun, esti suparat,si incepi sa acuzi ,ca unu nu stie aia altul aia dar uiti un lucru esential Toata lumea care a postat sau a demontat la motorul tau A VRUT SA TE AJUTE! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 @vallentin : la Nae si la @aleks13 ai incercat ? Amandoi au atelierele in Giulesti . Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 19, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2011 (editat) Nu sunt de acord cu tine cand spui ca osciloscopul este "scula" electronistului si iata si de ce: citez "conecteaza firele la intrerupatoare, transformatoare si la alte componente • verifica compatibilitatea si securitatea sistemului cu ajutorul voltmetrului si osciloscopului " Am citat din descrierea unui curs de formare profesionala de unde electricienilor li se elibereaza, in urma absolvirii acestui curs, certificatului de calificare tip M.M.S.S si M.E.C.T. Acesta este link-ul: http://www.marcip.com.ro/electrician.html Concluzie: osciloscopul este folosit in mai multe domenii de activitate: electronica, electrotehnica, medicina, armata ... OSCILOSCOP, osciloscoape, s. n. Aparat de masura pentru observarea vizuala a curbei care reprezinta variatia rapidă în timp a unor mărimi fizice, de obicei electrice. Exemplul nu este concludent, asta deoarece acei mecanici, de care vorbesti, sunt mecanici "de banda" se mai numesc "personal linie de asamblare". Acestia nu efectueaza decat operatiuni "robotizate", acolo nu se repara motoare, se construiesc motoare. Nu are nicio legatura cu exemplul tau ! TNG, sunt de acord aici cu tine cand spui "Cazut tau cum a spus Liviu este un caz special..." dar cat de special ? De doua luni si jumatate ma tin mecanicii pe drumuri. Le-am dus toate piesele care mi le- au cerut, am fost acolo si am ajutat cum am putut si eu, mi-am luat liber de la serviciu (concediu) le-am promis bani daca rezolva problema .... fara niciun rezultat ! Sti de ce ? Asa cum ai spus si tu a doua oara cand am venit la tine " nu am ce sa-i mai fac", asa mi-au spus toti mecanicii la care am fost. Daca o motocicleta, o banala motocicleta pe carburatie fara electronica prea multa, asa cum e a mea, te da gata - ca sa zic asa, si nu mai ai ce sa-i faci cine crezi ca e de vina ? Clientul, normal, fir-ar coasta lui a dracului de client care are pretentia sa i se repare motocicleta in "doar" doua luni si jumatate, mai mult are si tupeul sa scrie aici pe forum, ca mecanicii ar trebui sa-i verifice lui piesele, de paraca noi mecanicii stam sa verificam piese ! TNG, daca as fi mecanic moto mi-ar fi rusine, mie personal (orice legatura cu persoana ta este exclusa), mi-ar fi rusine, sa-i spun unui client ca nu-i pot face motorul - as arata cu asta limita mea din punct de vedere profesional, daca nu-i pot face motorul atunci de ce naiba m-am apucat de meseria asta? Sa stau pe forumuri si sa o lalai la tastatura, sa le arat eu cat de bun sunt dar clientul este de vina pentru ca nu a venit cu un motor identic dupa care sa iau piesele - al dracului client ! Ti-am adus toate lucrurile pe care mi le-ai cerut - ai vrut filtru de aer (desi aveam filtru de aer nou-nout), am aruncat 200 lei pe fereastra, nu s-a intamplat nimic. Am facut cheltuieli in astea doua luni si jumatate dar far niciun rezultat . Bani aruncati pe fereastra. Bani , nervi, timp, sanatate, am risipit ca sa vina cineva pe forum si sa ma mustruluiasca bine si sa le arate celorlalti membrii cat de rau este clientul si cat de buni si priceputi sunt ei, unii mecanicii, care au vrut sa ma ajute dar nu au avut cu ce. Lista cu piesele pe care le-am cumparat sau imprumutat la cererea unor mecanici: 2 baterii carburatoare 1 TCI (Transistor Controlled Ignition) 1 senzor de puls 1 releu regulator 1 releu start 1 bobine inductie 1 set fise bobine inductie 2 seturi membrane vacumatice (un set nou, OEM) 1 harnasament - toata reteaua de cabluri 2 furtunuri vacuum 1 furtun admisie carburant 1 set placuta frana 8 bujii 2 filtre aer 1 cheie fara cip Unchiu imi scria ca unui mecanic in cazul acesta i-ar trebui un motor identic. Poftim, am pus la dispozitie piesele,aproape toate piesele, la cererea lor, de pe un motor identic - fara niciun rezultat ! TNG, eu sunt un caz mai special, cat de special ? Ai idee cate cazuri "speciale" mai sunt prin Romania? Sute de cazuri! Sunt sute de motociclete care isi asteapta un mecanic. Chiar aici pe forum este un amic de-al meu care are motocicleta in service de 7 (sapte) luni ! Au trecut doua luni si jumatate de cand tot se repara la acest motor si pana in momentul de fata nu a reusit nimeni sa faca nimic, Doua luni si jumatate, 15 mecanici si niciun rezultat si tu spui ca acuz ? Doua luni si jumatate sa plimbi un client, sa-l pui sa cumpere: ba o piesa, ba sa imprumute una, ba un filtru, ba o bujie, nu ca bujia sau filtru de aer ar fi vechi sau ca piesa pe care o solicita pentru a o schimba ar fi defecta (in unele cazuri nici macar nu este verificata) ci pur si simplu acel mecanic vrea sa le inlocuiasca - asa crede el ca e mai bine. Testele au fost facute pe banii mei, degeaba se tot bate cineva aici pe forum cu pumnii in piept ca nu s-a luat niciun ban de la client - nu s-a luat niciun ban pentru ca ar fi o nesimtire crasa sa-i ceri unui client bani din moment ce nu i-ai rezolvat problema. Iti platesc cand rezolvi problema, asa, cum sa te platesc ? Sa platesc unor mecanici care fac scoala pe motocicleta mea ? Ori sti sa repari ori mai bine lasa-te de meserie. Placute frana, intinderea lantului, schimbul de ulei si bujii il poate face oricare motociclist. Nu te numesti mecanic moto decat daca sti sa repari motociclete ! Ai lucrat la motocicleta mea si ai investit timp. Ti-ai incercat norocul ! Nu ai reusit. Ti-am multumit pentru faptul ca te-ai ocupat de motocicleta. Am spus ca esti un om deosebit. Ce rost mai are sa discutam despre acest caz, atat timp cat nu vi cu o idee pe care o putem dezbate ? Daca o reparai iti faceam plata pe loc. Tu aveai de castigat mai mult decat castigam eu ! Nu doresc prin acest post sa generalizez. SUNT MECANICI BUNI IN ROMANIA ! Foarte buni ! Nu am avut eu sansa sa dau peste unul ca asta. Asta e, bafta mea ! Multumesc inca odata tuturor mecanicilor care au lucrat la acest motor si doresc sa le transmit ca nu sunt suparat pe nimeni pentru ca nu au putut face functional acest motor sunt suparat pentru ca au abandonat. Asa doresc sa se inteleaga si nimic mai mult. Nu sunt obisnuit cu asa ceva. Eu daca am inceput un lucru il duc pana la capat. Am o motocicleta pe care nu au putut sa o repare 15 mecanici ! Esti mecanic moto ? Demonstreaza-ti tie asta, nu mie, reparand aceasta motocicleta. Editat Noiembrie 19, 2011 de vallentin Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 Acum cateva zile cineva a intrebat daca mai tii minte exact momentul de cand a inceput sa se manifeste problema. Crezi ca iti mai aduci aminte de unde a plecat toata complicatia? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 19, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2011 Acum cateva zile cineva a intrebat daca mai tii minte exact momentul de cand a inceput sa se manifeste problema. Crezi ca iti mai aduci aminte de unde a plecat toata complicatia? Cesar, in momentul cand a aparut aceasta problema categoric nu s-a intamplat nimic neobisnuit cu motocicleta. La inceputul lui august am alimentat dintr-o statie de alimentare asa zisa "fantoma". Acesta este singurul eveniment neobisnuit (pentru ca nu alimentez de la asemenea statii in mod obisnuit). Am facut cel putin 3-4 plinuri dupa acest eveniment.Motocicleta s-a comportat impecabil pana aproximativ pe data de 7 septembrie ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 (editat) Schimbator de piese poti face si dintr-un necalificat pe care il iei de pe strada. Omul necalificat nu trebuie sa inteleaga nimic din mecanica, fizica, electronica ... el doar pune mana pe tubulara si schimba piesa. Inteleg ca ai nevoie de cateva piese de schimb dar unii "mecanici" numai asta stiu sa faca, nu au invatat sa analizeze si sa depisteze cauza fara a avea asa cum spui tu decat o motocicleta identica langa ei. Cati mecanici din Romania au un osciloscop si cati din ei ar sti sa lucreze cu asemenea aparate ? Cati stiu sa verifice un CDI, un senzor de puls sau o bobina de inductie ? Cei care se simt ofensati, intr-un fel sau altul, de cea am scris mai sus sunt "acei mecanici". Ceilalti vor continua sa posteze neluand in cosiderare ceea ce am scris intrucat nu ii va afecta, ei nefacand parte din categoria aceea de "mecanici". Stima, Valentin Bai, baiatule, tu esti constient cati oameni jignesti cu niste afirmatii greu de probat? De unde stii tu, ma, cati sunt schimbatori de piese si cati sunt mecanici? Tu stii, ma, in ce conditii se face practica in scolile de mecanici? Tu stii cat au inghetat unii din noi iarna cu cheile in mana ca sa invete o meserie? Si vii tu acum si ne faci schimbatori de piese. Eu stau cu mainile in cutii de viteza de la 10 ani sa il ajut pe tata sa puna o paine pe masa. Crezi ca mie imi placea sa fiu murdar pe maini in loc sa fiu la joaca cu ceilalti copii? Iti inteleg frustrarea, dar nu e vina nimanui ca tu ai un motor defect. Nu ti l-am stricat noi. Noi doar am vrut sa te ajutam, dar se pare ca ne-a mancat in poponeata. Vii la mine si incepi sa imi verifici cunostintele de mecanica comparativ cu manualul citit de tine. Cine esti tu, ma, sa ma verifici? Si cand doi oameni iti spun ca esti beat, e cazul sa incepi sa te tratezi. Am incercat sa iti atrag atentia fin ca nu e corect sa jignesti niste oameni care nu au avut intentii rele si am incercat sa iti dau sfaturi bune. Se pare ca nu esti capabil sa pricepi. Poate asa pricepi si incetezi sa dai vina pe mecanici ca nu iti merge tie motorul. Am reparat multe motoare cu clientii langa mine, dar tu esti imposibil de suportat. Esti carcotas, stii intodeauna mai bine si te bazezi pe bunul simt al oamenilor care incerca sa isi trateze bine clientii. Dar clienti ca tine nu imi trebuie nici daca ar fi sa mor de foame. In general clientii stau langa mine cand le repar motocicletele, dar o fac fiindca se distreaza, nu ca sa imi verifice cunostintele de mecanica de care pana si tu te-ai declarat satsifacut. Nu iti este putin rusine sa jignesti niste oameni care ti-au dat timpul lor, cunostintele lor, piesele lor, fara sa pretinda un ban de la tine si timpul meu costa foarte multi bani? Pe niste oameni care te-au ajutat din tot sufletul, tu ii faci schimbatori de piese si non-mecanici. Nu a abandonat nimeni reparatiile motorului, pur si simplu te-au abandonat pe tine ca om. Si vii in final si jignesti mai cu spor. Adica daca sunt mecanic trebuie sa inghit toate aberatiile tale? Sa ma las jignit de unul ca tine doar ca sa imi pastrez statutul de mecanic in ochii tai? Mars, ma, inapoi in pestera din care ai venit. Obsesiv-compulsiv. Uita ca m-ai cunoscut! Eu nu 'cunosc' oameni de felul tau. Pana si pe tipul care era in atelier in ziua in care ai venit l-ai umplut de nervi.A zis ca n-a mai vazut asa fel de om imposibil. Lasi o amprenta negativa pe unde treci. Si, atentie, inca se vorbeste despre tine prin zona. Editat Noiembrie 19, 2011 de ozzy Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 Ozi, o iei intr-o directie gresita. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 19, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2011 Rog un moderator sa-l anunte pe userul ozzy ca jicniri de genul celor proferate de el "Mars, ma, inapoi in pestera din care ai venit.", "Obsesiv-compulsiv." nu sunt permise pe un forum de discutii libere. In cazul in care acestea vor continua va rog sa luati in considerare limitarea acestuia, daca e posibil, la acest topic. Nu am sa raspund niciodata membrilor care jicnesc sau care au o atitudine suburbana si nici cei acelora care ma ameninta intrun fel sau altul. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 De ce nu lasi naibii motorul o saptamana, 2 daca trebuie la unul din ei? Mai e si frigu' dracu', crezi ca e placut sa faci teste cu motoare pe vremea asta, sa nu iti iasa in alea 3 ore cat stai tu pe acolo si apoi sa isi piarda timpul ca nu i-au dat de cap si sa nici nu ia nici un ban? Eu din ce citesc aici ai deja o problema de atitudine si sunt sigur ca ai reusit sa-i enervezi pe multi, care si-au facut imediat un calcul ca isi pierd vremea prea mult pentru asa zisa "faima" pe care o sa o obtina prin repararea motorului tau. TNG sau Bogdan Padure si altii nu vor pierde prea mult prin faptul ca nu au reusit sa repare motoreta in conditiile in care nici nu le-ai lasat-o la atelier. Au avut ei sute de clienti multumiti de-a lungul timpului. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate