TNG Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 Termenii hot si cold spark plug nu desemneaza anotimpul cand pui o anume bujie. Este o caracteristica a bujiei in sine. O bujie "rece" disipeaz rapid caldura si de obicei sunt puse la motoarele perormante. Bujiile calde disipeaza greu caldura si sunt puse de obicei la motoarele cu performate slabe. M-as mira ca tu acum sa faci reglaje fine la Virago schimband tipul de bujii Pune codul recomandat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fatal Fury Postat Octombrie 25, 2010 Share Postat Octombrie 25, 2010 Bujii Iridium : 1.scanteie mai mare si consum de electricitate redus => porneste mai usor .Mai ales pe frig ,cu un acumulator slabit unde cu niste bujii "normale " nu ai sanse sa pornesti motorul.... 2.rezistenta sporita (mai multi km.Apropo,stie cineva cam cati ? ) In rest nu am sesizat nicio diferenta...nici la capitolul putere motor ,nici la consum ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fatal Fury Postat Octombrie 25, 2010 Share Postat Octombrie 25, 2010 (editat) Bujii Iridium : 1.scanteie mai mare si consum de electricitate redus => porneste mai usor atat la "cald" cat mai ales pe frig ,cu un acumulator slabit ,unde cu niste bujii "normale " nu ai sanse sa pornesti motorul.... 2.rezistenta sporita (mai multi km.Apropo,stie cineva cam cati ? ) In rest nu am sesizat nicio diferenta...nici la capitolul putere motor ,nici la consum ... Ps motor pe injectie Editat Octombrie 25, 2010 de serious sam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 25, 2010 Share Postat Octombrie 25, 2010 Bujii Iridium :1.scanteie mai mare si consum de electricitate redus => porneste mai usor atat la "cald" cat mai ales pe frig ,cu un acumulator slabit ,unde cu niste bujii "normale " nu ai sanse sa pornesti motorul.... 2.rezistenta sporita (mai multi km.Apropo,stie cineva cam cati ? ) In rest nu am sesizat nicio diferenta...nici la capitolul putere motor ,nici la consum ... Ps motor pe injectie Stai. Cum adica scanteie mai mare, consum de electricitate redus? Aia cu consumul ma intereseaza Mesaj completat NGK Standard vs NGK Iridium Njoy Am uitat sa mentionez... filmuletu e irelevant; daca iau o bujie de la Sinterom si ii dau la iesire din bobina 50.000 V fata de 20.000 sa zicem cat are bobina de pe mobra o sa fie si mai grasa scanteia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 25, 2010 Share Postat Octombrie 25, 2010 NGK la 18 lei bucata, alea-s bazaret. Chiar si la bujii NGK pretul difera fff mult in functie de tipul de bujie. O bujie de 18 lei NU e "bazaret". Eu am cumparat de la dealer autorizat NGK de aici de unde sunt eu, si DPR8EA - de care folosesc eu costa 110 coroane cehesti, adica 19,2 lei la cursul oficial de azi. Alte tipuri de bujii mai bengoase, (atentie, nu iridiu!) costa mult mai mult, chiar dublu, chiar triplu. Uite aici preturi la bujii NGK - de la 85kc la 361kc - in functie de tip.. http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/v-line/ Mesaj completat Da, uite CR9EH e scumpa si aia standard: http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-cr9eh-9/ Aia iridium nu mai vorbesc, CR9EIX: http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-cr9eix/ Dar uite cat costa banala DPR9EA: http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-dpr9ea-9/ E de 3 ori mai ieftina decat CR9... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Decembrie 26, 2010 Share Postat Decembrie 26, 2010 Stai. Cum adica scanteie mai mare, consum de electricitate redus? Aia cu consumul ma intereseaza Mesaj completat Am uitat sa mentionez... filmuletu e irelevant; daca iau o bujie de la Sinterom si ii dau la iesire din bobina 50.000 V fata de 20.000 sa zicem cat are bobina de pe mobra o sa fie si mai grasa scanteia daca ii dai 50 000V o sa ai scanteii (descarcari) in toate directiile iar in cateva minute electrodul dispare cu desavarsire. faza cu consumul nu are de ce sa te intereseze intrucat este foarte mic comparativ cu alti consumatori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 26, 2010 Share Postat Decembrie 26, 2010 Bujii Iridium montate pe motor cu carburatie, fara a fi reglat amestecul in prealabil duce la dezastru! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Decembrie 26, 2010 Share Postat Decembrie 26, 2010 Eu unul am iridium de la inceputul sezonului si pana acu, daca as fi avut normale probabil le innecam de 20 de ori...si nu am nici cea mai mica problema cu ele. motoreta e un zzr de 600 din 94...deci nu injectie sau altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dr_dejavu Postat Decembrie 26, 2010 Share Postat Decembrie 26, 2010 Ia vedeti de aici preturi bune la bujii denso iridiu.. Oare gasiti si mai ieftin ca aici? nu cred! Mi`am comandat mie, si la ink 2 prieteni. In ianuarie tre sa ajunga. Numai bine! http://www.sparkplugauto.com/denso/iridium-power/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 27, 2010 Share Postat Decembrie 27, 2010 Dan Cata Cu scanteie mai buna sunt de acord deoarece electrodul central are sectiunea mai mica dar consum redus exclus deoarece nu depinde de bujie ci de CDI bobina de inductie. Si pe motor sa simti diferenta de la bujii iridium la cele normale trebuie sa fii super specialist. Numai bine Mesaj completat Dan Cata Cu scanteie mai buna sunt de acord deoarece electrodul central are sectiunea mai mica dar consum redus exclus deoarece nu depinde de bujie ci de CDI bobina de inductie. Si pe motor sa simti diferenta de la bujii iridium la cele normale trebuie sa fii super specialist. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 27, 2010 Share Postat Decembrie 27, 2010 Dan Cata Cu scanteie mai buna sunt de acord deoarece electrodul central are sectiunea mai mica dar consum redus exclus deoarece nu depinde de bujie ci de CDI bobina de inductie. Si pe motor sa simti diferenta de la bujii iridium la cele normale trebuie sa fii super specialist. Numai bine Mesaj completat Dan Cata Cu scanteie mai buna sunt de acord deoarece electrodul central are sectiunea mai mica dar consum redus exclus deoarece nu depinde de bujie ci de CDI bobina de inductie. Si pe motor sa simti diferenta de la bujii iridium la cele normale trebuie sa fii super specialist. Numai bine are nevoie de mai putina energie sa produca aceeasi scanteie ca o bujie normala, nu e vorba de consum redus. iar de simtit diferenta trebuie sa ai motor de viteza si ceva mai multa experianta. eu am simtit-o destul de greu si nu duc lipsa nici de una, nici de alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 27, 2010 Share Postat Decembrie 27, 2010 Stress- ule Am simtit diferenta ( mica) ce-i drept cand am pus pe Simson un Gotronic si inclusiv cand l-am pus pe al doilea dar sa sesizezi ( cu carb K 68 fara aprindere Gotronic nu pornea ) diferenta la schimbarea bujiei cu un iridium cand are acelasi sistem de aprindere este mai greu. Are nevoie de energie mai mica pentru aceeasi scanteie ca la bujiile clasice este din nou greu de sesizat . La economia de benzina am putea justifica numai schimbarea mai rapida a vitezelor probabil isi ia turatia mare mai repede. Dar este nesemnicativ Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 27, 2010 Share Postat Decembrie 27, 2010 Sa ma duc sa fac o poza la bijuule mele de lemn de fag ca sa le luati ca si reper pe viitor in reglatu amestecului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Decembrie 29, 2010 Share Postat Decembrie 29, 2010 Bujii Iridium montate pe motor cu carburatie, fara a fi reglat amestecul in prealabil duce la dezastru! unde e dezastru ? ca parca in cazul tau ziceai ca ai avut probleme din cauza calaminei de pe supape Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 29, 2010 Share Postat Decembrie 29, 2010 unde e dezastru ?ca parca in cazul tau ziceai ca ai avut probleme din cauza calaminei de pe supape dezastru-i el de fiecare data cand da cate un sfat! omul e tamaie la mecanica da' se baga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 1, 2011 Share Postat Ianuarie 1, 2011 V-am zis ce am patit, iar mecanicul care mi-a reparat motorul a zis ca bujiile IRIDIUM au fost cauza depunerilor de calamina. Daca va simtiti lezati in cunostintele voastre de mecanica, imi cer scuze, zeilor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar. Mesaj completat Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 V-am zis ce am patit, iar mecanicul care mi-a reparat motorul a zis ca bujiile IRIDIUM au fost cauza depunerilor de calamina. Daca va simtiti lezati in cunostintele voastre de mecanica, imi cer scuze, zeilor! daca a putut sa borasca asta din el ala nu-i mecanic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 V-am zis ce am patit, iar mecanicul care mi-a reparat motorul a zis ca bujiile IRIDIUM au fost cauza depunerilor de calamina. Daca va simtiti lezati in cunostintele voastre de mecanica, imi cer scuze, zeilor! Pai sa stii ca suntem ZEI pe langa cel care a putut sa emita si cel care a putut sa transmita asemenea informatie. Se crucesc si gainile daca le zici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 (editat) Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar.Mesaj completat Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar. daca a putut sa borasca asta din el ala nu-i mecanic! Pai sa stii ca suntem ZEI pe langa cel care a putut sa emita si cel care a putut sa transmita asemenea informatie. Se crucesc si gainile daca le zici. S-or crucii si porcii, nu zic nu, dar asa a zis omu asa va zic. Explicatia a fost ceva de genu: bujiile cu IRIDIUM sunt pentru motoare noi, pe injectie, iar in momentul in care pui astfel de bujii pe motoare cu carburatie te risti mult daca nu reglezi amestecul. Eu unu nu am reglat amestecul, le-am montat si gata, am mers cu ele in jur de 14000 km pana sa-mi faca buba asta. Carburatoarele au fost sincronizate/curatate, singurul lucru care nu l-am facut a fost sa reglez amestecul... Asta e povestea, nu stiu ce sa zic, va las pe voi, zeilor, sa ne iluminati pe mine si pe mecanicul meu. PS: mecanicul asta de care zic, repara si motoare de viteza (are garajul plin) adica cu injectie si nu numai... PS2: mecanicul asta a lucrat prin Italia la un service de reprezentanta, asa ca meseria asta o cam cunoaste pe de rost... Editat Ianuarie 2, 2011 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 Draga alex-en, daca tu singurel cunosti cum functioneaza un motor cu aprindere interna inseamna ca intelegi ca ceea ce afirmi e o aberatie, indiferent de ce ti-a transmis tie mecanicul. "reglajul amestecului" este o vrajeala mai mare decat capul lui - la carburatoarele moderne NU AI CE AMESTEC sa reglezi decat daca "rejetezi" acel carburator, adica ii schimbi jicloarele incat sa modifici raportul de amestec aer/benzina. ALTFEL nu ai cum. Daca o bujie e recomandata ca si cod pentru motorul tau, o pui si gata, nu tre sa reglezi nici un amestec, cum spuneam, nici nu exista asa ceva. Un motor are depunderi de calamina din multe motive: merge cu amestec prea bogat, consuma ulei, se foloseste o bujie prea rece, se merge subturat, etc.. Niciuna din cauze nu are legatura cu faptul ca bujia este iridiu sau nu. Legat de bujiile cu iridiu, singurul lor avantaj este ca au o durata de viata mai mare decat cele clasice, atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 S-or crucii si porcii, nu zic nu, dar asa a zis omu asa va zic. Explicatia a fost ceva de genu: bujiile cu IRIDIUM sunt pentru motoare noi, pe injectie, iar in momentul in care pui astfel de bujii pe motoare cu carburatie te risti mult daca nu reglezi amestecul. Eu unu nu am reglat amestecul, le-am montat si gata, am mers cu ele in jur de 14000 km pana sa-mi faca buba asta. Carburatoarele au fost sincronizate/curatate, singurul lucru care nu l-am facut a fost sa reglez amestecul... Asta e povestea, nu stiu ce sa zic, va las pe voi, zeilor, sa ne iluminati pe mine si pe mecanicul meu. PS: mecanicul asta de care zic, repara si motoare de viteza (are garajul plin) adica cu injectie si nu numai... PS2: mecanicul asta a lucrat prin Italia la un service de reprezentanta, asa ca meseria asta o cam cunoaste pe de rost... Noi avem fiecare cate 79 de ani de experienta in reparat mobre, asculta-ne pe noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 Sunt bune iridium. Dar scuNpe, cred ca asta ti-o fi zis mecanicul si tu poate ai extrapolat la problema cu calamina. Depunere dde calamina se mai intampla na.... dar nu-mi aduc aminte ca sa fi vazut vreodata ca sa fie un singur factor implicat - de ex. ca la tine, bujiile. Bafta si la multi ani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vasi71 Postat Ianuarie 3, 2011 Share Postat Ianuarie 3, 2011 la multi ani!...Bujie NGK iridium am pus acum 2 ani pe un ATV ,si singura diferenta a fost pornirea impecabila pe timp de iarna,plus o accelerare un pic mai "vioaie".Sunt multumit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Ianuarie 29, 2011 Share Postat Ianuarie 29, 2011 "Eu imi mentin nedumerirea si neintelegerea legata de modul in care se sustine ca se pot face scantei multiple pe o bujie. Scanteia alege intotdeauna drumul cu rezistivitate minima. In cazul ideal in care distantele intre electrodul central si cei de masa ar fi egale, ar aparea ca influenta si densitatea amestecului din jurul bujiei, care numai intr-o fizica ideala poate fi omogena in tota masa. Ori aceasta neomogenitatea a gazului din jurul electrozilor are influneta asupra rezistivitatii acestuia." "Scântei multiple" pe naiba! Singurul lucru bun la bujiile cu mai mulți electrozi (în afară de efectul placebo este că au Âşansa să aibă durata de viață mai mare ca unele cu un singur electrod, asta dacă Âşi ceramica este de calitate mai bună. În rest, sănătate, scântei multiple doar dacă bobina de inducție e comandată corespunzător (adică cu tren de impulsuri). Ah, în cazul ideal în care ai convinge descărcarea electrică dintre electrozi să apară pe mai mult de unul singur, cu siguranță ar trebui Âşi bobina de inducție să genereze energie mai mare pentru a avea efectul dorit: aprindere uniformă a amestecului." Eppur si muove ?! 3 SPARKS PER IGNITION DISCHARGE !!! BRISK PREMIUM MULTI-SPARK PLUG - THE ONLY SPARK PLUG IN THE WORLD THAT PRODUCE 3 SPARK PER IGNITION IMPULS !!! - - - THAT MEANS - - - WITH A MULTIPLE DISCHARGE IGNITION SYSTEM (ACCEL, CRANE, MSD ...) YOU WILL GET 3 SETS OF 3 SPARKS (9 SPARKS TOTAL) PER EACH SINGLE PRIMARY IGNITION SYSTEM IMPLULSE !!! DESCRIPTION OF OPERATION: SPARK DISCHARGE IS LOOKING FOR A PATH OF LEAST RESISTANCE FROM THE SPARK PLUG CENTER ELECTRODE - - - TO GROUND (SPARK PLUG SHELL). ON THE SURFACE OF THE SPARK PLUG INSULATOR (BETWEEN THE CENTER ELECTRODE AND SPARK PLUG SHELL (GROUND) IS BONDED BY A SPECIAL PATENTED PROCESS CONDUCTIVE TITANIUM OXIDE COMPOUND IN SHAPE OF RINGS. - - BECAUSE THESE RINGS ARE CONDUCTIVE, RINGS ACT AS A "SHORT CUT" FOR THE SPARK DISCHARGE ON THE "WAY" TO GROUND. SPRAK " TRAVEL " FROM THE CETNTER ELECTRODE TO THE EDGE OF THE FIRST CONDUCTIVE RING, USE THE RING AS CONDUCTOR, JUMPS OUT FROM THE OTHER EDGE OF THE FIRST RING INTO THE EDGE OF THE SECOND CONDUCTIVE RING, USES IT AS CONDUCTOR, THEN, THE SPRAK DISCHRAGE " JUMPS OUT " INTO THE SPARK PLUG SHELL (GROUND) TO COMPLETE THE SECONDARY IGNITION CIRCUIT. THE RESULT IS 3 SPARKS AT THE SAME TIME !!! http://www.not2fast.com/ignition/cap-dis-ignit-cdi.pdf Provocarea ramane deschisa, mai ales celor pasionati de electronica: Bujia cu scantei multiple este un mit, o chestiune de marketing sau functioneaza ?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.