Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 993
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Fara sa am mari cunostinte de mecanica (tind vertiginos spre zero absolut in domeniu), am si eu doua intrebari mici:

 

Daca pui o saiba de o anumita grosime, nu cumva ridici scanteia mai sus? Nu cumva asta e mai rau decat daca ar fi la locul ei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca o cobori mai jos? :rolleyes:

Glumesc. Dupa ce am aflat si eu despre metoda asta am constatat ca la toate motoretele pe care am montat bujii (doar doua, ale mele), s-au potrivit destul de bine cu ce intentionam sa obtin. Nu am cautat sa le montez cu precizie de un grad dar cat de cat sa fie asa cum am descris.

Repet, metoda nu este testata stiintific dar eu o sustin cu cele cateva argumente pe care le-am expus intr-un post anterior.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am pus buji Brisk premium,scanteie globulara,bla,bla. Cei de la Lamborghini au asa ceva.Bun,hai sa le incerc.

Concluzii :

- pornire la rece...instant ! am si uitat ca am soc

-cresterea relantiului cu 300 rot/min :laugh:

-nu imi dau seama daca trage la fel ca si cu cele iridium,dar trage foarte bine si foarte liniar

Acum nu stiu cat o sa tina dar deocamdata sunt foarte multumit de ele :)

post-3768-1272563956_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pertul a fost in jur de 20 euro,nu mai stiu exact,mi le-a adus un prieten (@capitanbusa) si le-am montat pe hayabusa .Inca un amanunt,consumul nu s-a modificat(am facut litrajul pe 50 km mixt) desi am tobele modificate si filtru K&N. Foarte multumit,dar din nou...nu stiu cat de fiabile sunt

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

am schimbat de curand bujiile la un virago. In carte se cere BPR7ES iar pe louis am gasit BPR6ES. Cand am facut comanda nu aveam cartea asa ca am luat ce specifica site ul. Le am montat merg....dar intrebarea este ce influenta au asupra motorului/consum/finete la mers samd.

CREDca ce am pus eu sunt recomandata pt vremea rece (cel putin la honda mea cu o cifra mai putin sunt pt vreme rece ;))

 

 

Ce parere aveti..sa le tin sa iau altele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CREDca ce am pus eu sunt recomandata pt vremea rece (cel putin la honda mea cu o cifra mai putin sunt pt vreme rece :laugh:)

 

Termenii hot si cold spark plug nu desemneaza anotimpul cand pui o anume bujie. Este o caracteristica a bujiei in sine. O bujie "rece" disipeaz rapid caldura si de obicei sunt puse la motoarele perormante. Bujiile calde disipeaza greu caldura si sunt puse de obicei la motoarele cu performate slabe. M-as mira ca tu acum sa faci reglaje fine la Virago schimband tipul de bujii ;)

Pune codul recomandat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termenii hot si cold spark plug nu desemneaza anotimpul cand pui o anume bujie. Este o caracteristica a bujiei in sine. O bujie "rece" disipeaz rapid caldura si de obicei sunt puse la motoarele perormante. Bujiile calde disipeaza greu caldura si sunt puse de obicei la motoarele cu performate slabe. M-as mira ca tu acum sa faci reglaje fine la Virago schimband tipul de bujii :laugh:

Pune codul recomandat.

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Bujii Iridium :

1.scanteie mai mare si consum de electricitate redus => porneste mai usor .Mai ales pe frig ,cu un acumulator slabit unde cu niste bujii "normale " nu ai sanse sa pornesti motorul....

2.rezistenta sporita (mai multi km.Apropo,stie cineva cam cati ? :D )

 

In rest nu am sesizat nicio diferenta...nici la capitolul putere motor ,nici la consum ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujii Iridium :

1.scanteie mai mare si consum de electricitate redus => porneste mai usor atat la "cald" cat mai ales pe frig ,cu un acumulator slabit ,unde cu niste bujii "normale " nu ai sanse sa pornesti motorul....

2.rezistenta sporita (mai multi km.Apropo,stie cineva cam cati ? :D )

 

In rest nu am sesizat nicio diferenta...nici la capitolul putere motor ,nici la consum ...

Ps motor pe injectie

Editat de serious sam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujii Iridium :

1.scanteie mai mare si consum de electricitate redus => porneste mai usor atat la "cald" cat mai ales pe frig ,cu un acumulator slabit ,unde cu niste bujii "normale " nu ai sanse sa pornesti motorul....

2.rezistenta sporita (mai multi km.Apropo,stie cineva cam cati ? :D )

 

In rest nu am sesizat nicio diferenta...nici la capitolul putere motor ,nici la consum ...

Ps motor pe injectie

Stai.

 

Cum adica scanteie mai mare, consum de electricitate redus? :D Aia cu consumul ma intereseaza :P

Mesaj completat

NGK Standard vs NGK Iridium :P

Njoy

Am uitat sa mentionez... filmuletu e irelevant; daca iau o bujie de la Sinterom si ii dau la iesire din bobina 50.000 V fata de 20.000 sa zicem cat are bobina de pe mobra o sa fie si mai grasa scanteia :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NGK la 18 lei bucata, alea-s bazaret.

Chiar si la bujii NGK pretul difera fff mult in functie de tipul de bujie.

O bujie de 18 lei NU e "bazaret".

 

Eu am cumparat de la dealer autorizat NGK de aici de unde sunt eu, si DPR8EA - de care folosesc eu costa 110 coroane cehesti, adica 19,2 lei la cursul oficial de azi.

 

Alte tipuri de bujii mai bengoase, (atentie, nu iridiu!) costa mult mai mult, chiar dublu, chiar triplu.

 

Uite aici preturi la bujii NGK - de la 85kc la 361kc - in functie de tip..

 

http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/v-line/

 

Mesaj completat

Da, uite CR9EH e scumpa si aia standard:

http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-cr9eh-9/

Aia iridium nu mai vorbesc, CR9EIX:

http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-cr9eix/

 

 

Dar uite cat costa banala DPR9EA:

http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-dpr9ea-9/

 

E de 3 ori mai ieftina decat CR9...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
Stai.

 

Cum adica scanteie mai mare, consum de electricitate redus? :) Aia cu consumul ma intereseaza :)

Mesaj completat

 

Am uitat sa mentionez... filmuletu e irelevant; daca iau o bujie de la Sinterom si ii dau la iesire din bobina 50.000 V fata de 20.000 sa zicem cat are bobina de pe mobra o sa fie si mai grasa scanteia :D

 

daca ii dai 50 000V o sa ai scanteii (descarcari) in toate directiile iar in cateva minute electrodul dispare cu desavarsire.

faza cu consumul nu are de ce sa te intereseze intrucat este foarte mic comparativ cu alti consumatori :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul am iridium de la inceputul sezonului si pana acu, daca as fi avut normale probabil le innecam de 20 de ori...si nu am nici cea mai mica problema cu ele. motoreta e un zzr de 600 din 94...deci nu injectie sau altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan Cata

Cu scanteie mai buna sunt de acord deoarece electrodul central are sectiunea mai mica dar consum redus exclus deoarece nu depinde de bujie ci de CDI bobina de inductie. Si pe motor sa simti diferenta de la bujii iridium la cele normale trebuie sa fii super specialist.

Numai bine

Mesaj completat

Dan Cata

Cu scanteie mai buna sunt de acord deoarece electrodul central are sectiunea mai mica dar consum redus exclus deoarece nu depinde de bujie ci de CDI bobina de inductie. Si pe motor sa simti diferenta de la bujii iridium la cele normale trebuie sa fii super specialist.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Dan Cata

Cu scanteie mai buna sunt de acord deoarece electrodul central are sectiunea mai mica dar consum redus exclus deoarece nu depinde de bujie ci de CDI bobina de inductie. Si pe motor sa simti diferenta de la bujii iridium la cele normale trebuie sa fii super specialist.

Numai bine

Mesaj completat

Dan Cata

Cu scanteie mai buna sunt de acord deoarece electrodul central are sectiunea mai mica dar consum redus exclus deoarece nu depinde de bujie ci de CDI bobina de inductie. Si pe motor sa simti diferenta de la bujii iridium la cele normale trebuie sa fii super specialist.

Numai bine

 

are nevoie de mai putina energie sa produca aceeasi scanteie ca o bujie normala, nu e vorba de consum redus. iar de simtit diferenta trebuie sa ai motor de viteza si ceva mai multa experianta. eu am simtit-o destul de greu si nu duc lipsa nici de una, nici de alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stress- ule

Am simtit diferenta ( mica) ce-i drept cand am pus pe Simson un Gotronic si inclusiv cand l-am pus pe al doilea dar sa sesizezi ( cu carb K 68 fara aprindere Gotronic nu pornea ) diferenta la schimbarea bujiei cu un iridium cand are acelasi sistem de aprindere este mai greu. Are nevoie de energie mai mica pentru aceeasi scanteie ca la bujiile clasice este din nou greu de sesizat . La economia de benzina am putea justifica numai schimbarea mai rapida a vitezelor probabil isi ia turatia mare mai repede. Dar este nesemnicativ

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...