Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

Termenii hot si cold spark plug nu desemneaza anotimpul cand pui o anume bujie. Este o caracteristica a bujiei in sine. O bujie "rece" disipeaz rapid caldura si de obicei sunt puse la motoarele perormante. Bujiile calde disipeaza greu caldura si sunt puse de obicei la motoarele cu performate slabe. M-as mira ca tu acum sa faci reglaje fine la Virago schimband tipul de bujii :laugh:

Pune codul recomandat.

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Răspunsuri 977
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Bujii Iridium :

1.scanteie mai mare si consum de electricitate redus => porneste mai usor .Mai ales pe frig ,cu un acumulator slabit unde cu niste bujii "normale " nu ai sanse sa pornesti motorul....

2.rezistenta sporita (mai multi km.Apropo,stie cineva cam cati ? :D )

 

In rest nu am sesizat nicio diferenta...nici la capitolul putere motor ,nici la consum ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujii Iridium :

1.scanteie mai mare si consum de electricitate redus => porneste mai usor atat la "cald" cat mai ales pe frig ,cu un acumulator slabit ,unde cu niste bujii "normale " nu ai sanse sa pornesti motorul....

2.rezistenta sporita (mai multi km.Apropo,stie cineva cam cati ? :D )

 

In rest nu am sesizat nicio diferenta...nici la capitolul putere motor ,nici la consum ...

Ps motor pe injectie

Editat de serious sam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujii Iridium :

1.scanteie mai mare si consum de electricitate redus => porneste mai usor atat la "cald" cat mai ales pe frig ,cu un acumulator slabit ,unde cu niste bujii "normale " nu ai sanse sa pornesti motorul....

2.rezistenta sporita (mai multi km.Apropo,stie cineva cam cati ? :D )

 

In rest nu am sesizat nicio diferenta...nici la capitolul putere motor ,nici la consum ...

Ps motor pe injectie

Stai.

 

Cum adica scanteie mai mare, consum de electricitate redus? :D Aia cu consumul ma intereseaza :P

Mesaj completat

NGK Standard vs NGK Iridium :P

Njoy

Am uitat sa mentionez... filmuletu e irelevant; daca iau o bujie de la Sinterom si ii dau la iesire din bobina 50.000 V fata de 20.000 sa zicem cat are bobina de pe mobra o sa fie si mai grasa scanteia :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NGK la 18 lei bucata, alea-s bazaret.

Chiar si la bujii NGK pretul difera fff mult in functie de tipul de bujie.

O bujie de 18 lei NU e "bazaret".

 

Eu am cumparat de la dealer autorizat NGK de aici de unde sunt eu, si DPR8EA - de care folosesc eu costa 110 coroane cehesti, adica 19,2 lei la cursul oficial de azi.

 

Alte tipuri de bujii mai bengoase, (atentie, nu iridiu!) costa mult mai mult, chiar dublu, chiar triplu.

 

Uite aici preturi la bujii NGK - de la 85kc la 361kc - in functie de tip..

 

http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/v-line/

 

Mesaj completat

Da, uite CR9EH e scumpa si aia standard:

http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-cr9eh-9/

Aia iridium nu mai vorbesc, CR9EIX:

http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-cr9eix/

 

 

Dar uite cat costa banala DPR9EA:

http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-dpr9ea-9/

 

E de 3 ori mai ieftina decat CR9...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
Stai.

 

Cum adica scanteie mai mare, consum de electricitate redus? :) Aia cu consumul ma intereseaza :)

Mesaj completat

 

Am uitat sa mentionez... filmuletu e irelevant; daca iau o bujie de la Sinterom si ii dau la iesire din bobina 50.000 V fata de 20.000 sa zicem cat are bobina de pe mobra o sa fie si mai grasa scanteia :D

 

daca ii dai 50 000V o sa ai scanteii (descarcari) in toate directiile iar in cateva minute electrodul dispare cu desavarsire.

faza cu consumul nu are de ce sa te intereseze intrucat este foarte mic comparativ cu alti consumatori :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul am iridium de la inceputul sezonului si pana acu, daca as fi avut normale probabil le innecam de 20 de ori...si nu am nici cea mai mica problema cu ele. motoreta e un zzr de 600 din 94...deci nu injectie sau altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan Cata

Cu scanteie mai buna sunt de acord deoarece electrodul central are sectiunea mai mica dar consum redus exclus deoarece nu depinde de bujie ci de CDI bobina de inductie. Si pe motor sa simti diferenta de la bujii iridium la cele normale trebuie sa fii super specialist.

Numai bine

Mesaj completat

Dan Cata

Cu scanteie mai buna sunt de acord deoarece electrodul central are sectiunea mai mica dar consum redus exclus deoarece nu depinde de bujie ci de CDI bobina de inductie. Si pe motor sa simti diferenta de la bujii iridium la cele normale trebuie sa fii super specialist.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Dan Cata

Cu scanteie mai buna sunt de acord deoarece electrodul central are sectiunea mai mica dar consum redus exclus deoarece nu depinde de bujie ci de CDI bobina de inductie. Si pe motor sa simti diferenta de la bujii iridium la cele normale trebuie sa fii super specialist.

Numai bine

Mesaj completat

Dan Cata

Cu scanteie mai buna sunt de acord deoarece electrodul central are sectiunea mai mica dar consum redus exclus deoarece nu depinde de bujie ci de CDI bobina de inductie. Si pe motor sa simti diferenta de la bujii iridium la cele normale trebuie sa fii super specialist.

Numai bine

 

are nevoie de mai putina energie sa produca aceeasi scanteie ca o bujie normala, nu e vorba de consum redus. iar de simtit diferenta trebuie sa ai motor de viteza si ceva mai multa experianta. eu am simtit-o destul de greu si nu duc lipsa nici de una, nici de alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stress- ule

Am simtit diferenta ( mica) ce-i drept cand am pus pe Simson un Gotronic si inclusiv cand l-am pus pe al doilea dar sa sesizezi ( cu carb K 68 fara aprindere Gotronic nu pornea ) diferenta la schimbarea bujiei cu un iridium cand are acelasi sistem de aprindere este mai greu. Are nevoie de energie mai mica pentru aceeasi scanteie ca la bujiile clasice este din nou greu de sesizat . La economia de benzina am putea justifica numai schimbarea mai rapida a vitezelor probabil isi ia turatia mare mai repede. Dar este nesemnicativ

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
unde e dezastru ?

ca parca in cazul tau ziceai ca ai avut probleme din cauza calaminei de pe supape

 

 

dezastru-i el de fiecare data cand da cate un sfat! omul e tamaie la mecanica da' se baga :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-am zis ce am patit, iar mecanicul care mi-a reparat motorul a zis ca bujiile IRIDIUM au fost cauza depunerilor de calamina.

Daca va simtiti lezati in cunostintele voastre de mecanica, imi cer scuze, zeilor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar.

Mesaj completat

Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
V-am zis ce am patit, iar mecanicul care mi-a reparat motorul a zis ca bujiile IRIDIUM au fost cauza depunerilor de calamina.

Daca va simtiti lezati in cunostintele voastre de mecanica, imi cer scuze, zeilor!

 

 

daca a putut sa borasca asta din el ala nu-i mecanic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-am zis ce am patit, iar mecanicul care mi-a reparat motorul a zis ca bujiile IRIDIUM au fost cauza depunerilor de calamina.

Daca va simtiti lezati in cunostintele voastre de mecanica, imi cer scuze, zeilor!

 

Pai sa stii ca suntem ZEI pe langa cel care a putut sa emita si cel care a putut sa transmita asemenea informatie. Se crucesc si gainile daca le zici. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar.

Mesaj completat

Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar.

 

 

daca a putut sa borasca asta din el ala nu-i mecanic!

 

 

Pai sa stii ca suntem ZEI pe langa cel care a putut sa emita si cel care a putut sa transmita asemenea informatie. Se crucesc si gainile daca le zici. :D

 

S-or crucii si porcii, nu zic nu, dar asa a zis omu asa va zic. Explicatia a fost ceva de genu: bujiile cu IRIDIUM sunt pentru motoare noi, pe injectie, iar in momentul in care pui astfel de bujii pe motoare cu carburatie te risti mult daca nu reglezi amestecul. Eu unu nu am reglat amestecul, le-am montat si gata, am mers cu ele in jur de 14000 km pana sa-mi faca buba asta. Carburatoarele au fost sincronizate/curatate, singurul lucru care nu l-am facut a fost sa reglez amestecul...

Asta e povestea, nu stiu ce sa zic, va las pe voi, zeilor, sa ne iluminati pe mine si pe mecanicul meu.

 

PS: mecanicul asta de care zic, repara si motoare de viteza (are garajul plin) adica cu injectie si nu numai...

PS2: mecanicul asta a lucrat prin Italia la un service de reprezentanta, asa ca meseria asta o cam cunoaste pe de rost...

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Draga alex-en, daca tu singurel cunosti cum functioneaza un motor cu aprindere interna inseamna ca intelegi ca ceea ce afirmi e o aberatie, indiferent de ce ti-a transmis tie mecanicul.

 

"reglajul amestecului" este o vrajeala mai mare decat capul lui - la carburatoarele moderne NU AI CE AMESTEC sa reglezi decat daca "rejetezi" acel carburator, adica ii schimbi jicloarele incat sa modifici raportul de amestec aer/benzina. ALTFEL nu ai cum.

Daca o bujie e recomandata ca si cod pentru motorul tau, o pui si gata, nu tre sa reglezi nici un amestec, cum spuneam, nici nu exista asa ceva.

 

Un motor are depunderi de calamina din multe motive: merge cu amestec prea bogat, consuma ulei, se foloseste o bujie prea rece, se merge subturat, etc..

Niciuna din cauze nu are legatura cu faptul ca bujia este iridiu sau nu.

 

Legat de bujiile cu iridiu, singurul lor avantaj este ca au o durata de viata mai mare decat cele clasice, atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-or crucii si porcii, nu zic nu, dar asa a zis omu asa va zic. Explicatia a fost ceva de genu: bujiile cu IRIDIUM sunt pentru motoare noi, pe injectie, iar in momentul in care pui astfel de bujii pe motoare cu carburatie te risti mult daca nu reglezi amestecul. Eu unu nu am reglat amestecul, le-am montat si gata, am mers cu ele in jur de 14000 km pana sa-mi faca buba asta. Carburatoarele au fost sincronizate/curatate, singurul lucru care nu l-am facut a fost sa reglez amestecul...

Asta e povestea, nu stiu ce sa zic, va las pe voi, zeilor, sa ne iluminati pe mine si pe mecanicul meu.

 

PS: mecanicul asta de care zic, repara si motoare de viteza (are garajul plin) adica cu injectie si nu numai...

PS2: mecanicul asta a lucrat prin Italia la un service de reprezentanta, asa ca meseria asta o cam cunoaste pe de rost...

Noi avem fiecare cate 79 de ani de experienta in reparat mobre, asculta-ne pe noi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt bune iridium. Dar scuNpe, cred ca asta ti-o fi zis mecanicul si tu poate ai extrapolat la problema cu calamina. Depunere dde calamina se mai intampla na.... dar nu-mi aduc aminte ca sa fi vazut vreodata ca sa fie un singur factor implicat - de ex. ca la tine, bujiile. Bafta si la multi ani!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

"Eu imi mentin nedumerirea si neintelegerea legata de modul in care se sustine ca se pot face scantei multiple pe o bujie.

Scanteia alege intotdeauna drumul cu rezistivitate minima.

In cazul ideal in care distantele intre electrodul central si cei de masa ar fi egale, ar aparea ca influenta si densitatea amestecului din jurul bujiei,

care numai intr-o fizica ideala poate fi omogena in tota masa.

Ori aceasta neomogenitatea a gazului din jurul electrozilor are influneta asupra rezistivitatii acestuia."

 

"Scântei multiple" pe naiba! Singurul lucru bun la bujiile cu mai mulți electrozi (în afară de efectul placebo este că au Âşansa să aibă durata de viață mai mare ca unele cu un singur electrod, asta dacă Âşi ceramica este de calitate mai bună. În rest, sănătate, scântei multiple doar dacă bobina de inducție e comandată corespunzător (adică cu tren de impulsuri). Ah, în cazul ideal în care ai convinge descărcarea electrică dintre electrozi să apară pe mai mult de unul singur, cu siguranță ar trebui Âşi bobina de inducție să genereze energie mai mare pentru a avea efectul dorit: aprindere uniformă a amestecului."

 

Eppur si muove ?!

 

post-882-1296310114.jpg

 

3 SPARKS PER IGNITION DISCHARGE !!!

 

BRISK PREMIUM MULTI-SPARK PLUG - THE ONLY SPARK PLUG IN THE WORLD THAT PRODUCE 3 SPARK PER IGNITION IMPULS !!!

 

- - - THAT MEANS - - - WITH A MULTIPLE DISCHARGE IGNITION SYSTEM (ACCEL, CRANE, MSD ...) YOU WILL GET 3 SETS OF 3 SPARKS (9 SPARKS TOTAL) PER EACH SINGLE PRIMARY IGNITION SYSTEM IMPLULSE !!!

 

DESCRIPTION OF OPERATION:

 

SPARK DISCHARGE IS LOOKING FOR A PATH OF LEAST RESISTANCE FROM THE SPARK PLUG CENTER ELECTRODE - - - TO GROUND (SPARK PLUG SHELL).

 

ON THE SURFACE OF THE SPARK PLUG INSULATOR (BETWEEN THE CENTER ELECTRODE AND SPARK PLUG SHELL (GROUND) IS BONDED BY A SPECIAL PATENTED PROCESS CONDUCTIVE TITANIUM OXIDE COMPOUND IN SHAPE OF RINGS.

 

- - BECAUSE THESE RINGS ARE CONDUCTIVE, RINGS ACT AS A "SHORT CUT" FOR THE SPARK DISCHARGE ON THE "WAY" TO GROUND.

 

SPRAK " TRAVEL " FROM THE CETNTER ELECTRODE TO THE EDGE OF THE FIRST CONDUCTIVE RING, USE THE RING AS CONDUCTOR, JUMPS OUT FROM THE OTHER EDGE OF THE FIRST RING INTO THE EDGE OF THE SECOND CONDUCTIVE RING, USES IT AS CONDUCTOR, THEN, THE SPRAK DISCHRAGE " JUMPS OUT " INTO THE SPARK PLUG SHELL (GROUND) TO COMPLETE THE SECONDARY IGNITION CIRCUIT.

 

THE RESULT IS 3 SPARKS AT THE SAME TIME !!!

 

http://www.not2fast.com/ignition/cap-dis-ignit-cdi.pdf

 

Provocarea ramane deschisa, mai ales celor pasionati de electronica:

Bujia cu scantei multiple este un mit, o chestiune de marketing sau functioneaza ?!

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...