Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 29, 2010 Share Postat Decembrie 29, 2010 unde e dezastru ?ca parca in cazul tau ziceai ca ai avut probleme din cauza calaminei de pe supape dezastru-i el de fiecare data cand da cate un sfat! omul e tamaie la mecanica da' se baga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 1, 2011 Share Postat Ianuarie 1, 2011 V-am zis ce am patit, iar mecanicul care mi-a reparat motorul a zis ca bujiile IRIDIUM au fost cauza depunerilor de calamina. Daca va simtiti lezati in cunostintele voastre de mecanica, imi cer scuze, zeilor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar. Mesaj completat Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 V-am zis ce am patit, iar mecanicul care mi-a reparat motorul a zis ca bujiile IRIDIUM au fost cauza depunerilor de calamina. Daca va simtiti lezati in cunostintele voastre de mecanica, imi cer scuze, zeilor! daca a putut sa borasca asta din el ala nu-i mecanic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 V-am zis ce am patit, iar mecanicul care mi-a reparat motorul a zis ca bujiile IRIDIUM au fost cauza depunerilor de calamina. Daca va simtiti lezati in cunostintele voastre de mecanica, imi cer scuze, zeilor! Pai sa stii ca suntem ZEI pe langa cel care a putut sa emita si cel care a putut sa transmita asemenea informatie. Se crucesc si gainile daca le zici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 (editat) Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar.Mesaj completat Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar. daca a putut sa borasca asta din el ala nu-i mecanic! Pai sa stii ca suntem ZEI pe langa cel care a putut sa emita si cel care a putut sa transmita asemenea informatie. Se crucesc si gainile daca le zici. S-or crucii si porcii, nu zic nu, dar asa a zis omu asa va zic. Explicatia a fost ceva de genu: bujiile cu IRIDIUM sunt pentru motoare noi, pe injectie, iar in momentul in care pui astfel de bujii pe motoare cu carburatie te risti mult daca nu reglezi amestecul. Eu unu nu am reglat amestecul, le-am montat si gata, am mers cu ele in jur de 14000 km pana sa-mi faca buba asta. Carburatoarele au fost sincronizate/curatate, singurul lucru care nu l-am facut a fost sa reglez amestecul... Asta e povestea, nu stiu ce sa zic, va las pe voi, zeilor, sa ne iluminati pe mine si pe mecanicul meu. PS: mecanicul asta de care zic, repara si motoare de viteza (are garajul plin) adica cu injectie si nu numai... PS2: mecanicul asta a lucrat prin Italia la un service de reprezentanta, asa ca meseria asta o cam cunoaste pe de rost... Editat Ianuarie 2, 2011 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 Draga alex-en, daca tu singurel cunosti cum functioneaza un motor cu aprindere interna inseamna ca intelegi ca ceea ce afirmi e o aberatie, indiferent de ce ti-a transmis tie mecanicul. "reglajul amestecului" este o vrajeala mai mare decat capul lui - la carburatoarele moderne NU AI CE AMESTEC sa reglezi decat daca "rejetezi" acel carburator, adica ii schimbi jicloarele incat sa modifici raportul de amestec aer/benzina. ALTFEL nu ai cum. Daca o bujie e recomandata ca si cod pentru motorul tau, o pui si gata, nu tre sa reglezi nici un amestec, cum spuneam, nici nu exista asa ceva. Un motor are depunderi de calamina din multe motive: merge cu amestec prea bogat, consuma ulei, se foloseste o bujie prea rece, se merge subturat, etc.. Niciuna din cauze nu are legatura cu faptul ca bujia este iridiu sau nu. Legat de bujiile cu iridiu, singurul lor avantaj este ca au o durata de viata mai mare decat cele clasice, atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 S-or crucii si porcii, nu zic nu, dar asa a zis omu asa va zic. Explicatia a fost ceva de genu: bujiile cu IRIDIUM sunt pentru motoare noi, pe injectie, iar in momentul in care pui astfel de bujii pe motoare cu carburatie te risti mult daca nu reglezi amestecul. Eu unu nu am reglat amestecul, le-am montat si gata, am mers cu ele in jur de 14000 km pana sa-mi faca buba asta. Carburatoarele au fost sincronizate/curatate, singurul lucru care nu l-am facut a fost sa reglez amestecul... Asta e povestea, nu stiu ce sa zic, va las pe voi, zeilor, sa ne iluminati pe mine si pe mecanicul meu. PS: mecanicul asta de care zic, repara si motoare de viteza (are garajul plin) adica cu injectie si nu numai... PS2: mecanicul asta a lucrat prin Italia la un service de reprezentanta, asa ca meseria asta o cam cunoaste pe de rost... Noi avem fiecare cate 79 de ani de experienta in reparat mobre, asculta-ne pe noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 Sunt bune iridium. Dar scuNpe, cred ca asta ti-o fi zis mecanicul si tu poate ai extrapolat la problema cu calamina. Depunere dde calamina se mai intampla na.... dar nu-mi aduc aminte ca sa fi vazut vreodata ca sa fie un singur factor implicat - de ex. ca la tine, bujiile. Bafta si la multi ani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vasi71 Postat Ianuarie 3, 2011 Share Postat Ianuarie 3, 2011 la multi ani!...Bujie NGK iridium am pus acum 2 ani pe un ATV ,si singura diferenta a fost pornirea impecabila pe timp de iarna,plus o accelerare un pic mai "vioaie".Sunt multumit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Ianuarie 29, 2011 Share Postat Ianuarie 29, 2011 "Eu imi mentin nedumerirea si neintelegerea legata de modul in care se sustine ca se pot face scantei multiple pe o bujie. Scanteia alege intotdeauna drumul cu rezistivitate minima. In cazul ideal in care distantele intre electrodul central si cei de masa ar fi egale, ar aparea ca influenta si densitatea amestecului din jurul bujiei, care numai intr-o fizica ideala poate fi omogena in tota masa. Ori aceasta neomogenitatea a gazului din jurul electrozilor are influneta asupra rezistivitatii acestuia." "Scântei multiple" pe naiba! Singurul lucru bun la bujiile cu mai mulți electrozi (în afară de efectul placebo este că au Âşansa să aibă durata de viață mai mare ca unele cu un singur electrod, asta dacă Âşi ceramica este de calitate mai bună. În rest, sănătate, scântei multiple doar dacă bobina de inducție e comandată corespunzător (adică cu tren de impulsuri). Ah, în cazul ideal în care ai convinge descărcarea electrică dintre electrozi să apară pe mai mult de unul singur, cu siguranță ar trebui Âşi bobina de inducție să genereze energie mai mare pentru a avea efectul dorit: aprindere uniformă a amestecului." Eppur si muove ?! 3 SPARKS PER IGNITION DISCHARGE !!! BRISK PREMIUM MULTI-SPARK PLUG - THE ONLY SPARK PLUG IN THE WORLD THAT PRODUCE 3 SPARK PER IGNITION IMPULS !!! - - - THAT MEANS - - - WITH A MULTIPLE DISCHARGE IGNITION SYSTEM (ACCEL, CRANE, MSD ...) YOU WILL GET 3 SETS OF 3 SPARKS (9 SPARKS TOTAL) PER EACH SINGLE PRIMARY IGNITION SYSTEM IMPLULSE !!! DESCRIPTION OF OPERATION: SPARK DISCHARGE IS LOOKING FOR A PATH OF LEAST RESISTANCE FROM THE SPARK PLUG CENTER ELECTRODE - - - TO GROUND (SPARK PLUG SHELL). ON THE SURFACE OF THE SPARK PLUG INSULATOR (BETWEEN THE CENTER ELECTRODE AND SPARK PLUG SHELL (GROUND) IS BONDED BY A SPECIAL PATENTED PROCESS CONDUCTIVE TITANIUM OXIDE COMPOUND IN SHAPE OF RINGS. - - BECAUSE THESE RINGS ARE CONDUCTIVE, RINGS ACT AS A "SHORT CUT" FOR THE SPARK DISCHARGE ON THE "WAY" TO GROUND. SPRAK " TRAVEL " FROM THE CETNTER ELECTRODE TO THE EDGE OF THE FIRST CONDUCTIVE RING, USE THE RING AS CONDUCTOR, JUMPS OUT FROM THE OTHER EDGE OF THE FIRST RING INTO THE EDGE OF THE SECOND CONDUCTIVE RING, USES IT AS CONDUCTOR, THEN, THE SPRAK DISCHRAGE " JUMPS OUT " INTO THE SPARK PLUG SHELL (GROUND) TO COMPLETE THE SECONDARY IGNITION CIRCUIT. THE RESULT IS 3 SPARKS AT THE SAME TIME !!! http://www.not2fast.com/ignition/cap-dis-ignit-cdi.pdf Provocarea ramane deschisa, mai ales celor pasionati de electronica: Bujia cu scantei multiple este un mit, o chestiune de marketing sau functioneaza ?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 29, 2011 Share Postat Ianuarie 29, 2011 Mi-am pus buji Brisk premium,scanteie globulara,bla,bla. Cei de la Lamborghini au asa ceva.Bun,hai sa le incerc. Concluzii : - pornire la rece...instant ! am si uitat ca am soc -cresterea relantiului cu 300 rot/min -nu imi dau seama daca trage la fel ca si cu cele iridium,dar trage foarte bine si foarte liniar Acum nu stiu cat o sa tina dar deocamdata sunt foarte multumit de ele n-ai bre soc, ai fast idle in alta ordine de idei de unde le-ai luat? le-as incerca si eu de curiozitate! asa stiam si eu ca scanteia alege drumul cel mai scurt! acum nah, o fi impartind energia primita in 3? nu prea cred! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gimsys Postat Martie 6, 2011 Share Postat Martie 6, 2011 deci pana la urma care ar fi mai bune pt un CBR, multi spark sau iridium ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 7, 2011 Share Postat Martie 7, 2011 deci pana la urma care ar fi mai bune pt un CBR, multi spark sau iridium ? nu exista bujii multi-spark! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gimsys Postat Martie 7, 2011 Share Postat Martie 7, 2011 nu exista bujii multi-spark! in fine pseudo multi spark sau iridium ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 7, 2011 Share Postat Martie 7, 2011 cu iridium e o discutie lunga. eu personal am folosit pe rf si pe mille. cele de pe rf au trecut de 30.000 si inca merg, cele de pe mille au de abia 15-16.000. altora le-au cazut dupa ~5000. eu banuiesc altceva, multi nu stiu ca bujiile se mai si curata si le-au schimbat pentru ca aveau carburatia un pic dusa cu altele cand s-au ancrasat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Martie 7, 2011 Share Postat Martie 7, 2011 O bujie trebuie sa aiba cifra termica corespunzatoare. Altfel ori se incalzesc prea tare electrozii sau chiar se topesc, ori se afuma. Restul caracteristicilor afecteaza doar uzura bujiei in timp. Nu obtii nimic schimband bujiile decat in situatia in care vechile bujii nu functionau corect. Bujiile se curata singure de la temperatura. Nu se curata cu peria de sarma. La cele cu electrozi de iridiu nici macar nu se masoara distanta dintre electrozi cu o lera obisnuita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Martie 7, 2011 Share Postat Martie 7, 2011 O bujie trebuie sa aiba cifra termica corespunzatoare. Altfel ori se incalzesc prea tare electrozii sau chiar se topesc, ori se afuma. Restul caracteristicilor afecteaza doar uzura bujiei in timp. Nu obtii nimic schimband bujiile decat in situatia in care vechile bujii nu functionau corect. Bujiile se curata singure de la temperatura. Nu se curata cu peria de sarma. La cele cu electrozi de iridiu nici macar nu se masoara distanta dintre electrozi cu o lera obisnuita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 7, 2011 Share Postat Martie 7, 2011 bujiile se ard pe aragaz/cu lampa cu gaz daca le-ai innecat prea tare sau s-au ancrasat din cauza consumului de ulei/amestecului necorespunzator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 8, 2011 Share Postat Martie 8, 2011 eu creca nu. de fapt sigur nu. ba cred ca da. de fapt sigur da . CO se refera in mod clar la continutul de octani al unui carburant ( se poate extinde discutia cu privire la octani) folosit la motoarele cu aprindere prin scanteie. cifra cetanica este continutul de cetani al unui carburant folosit la motoarele cu aprindere prin comprimare. in nici un caz un combustibil care are cifra cetanica ... nu o sa poata fi folosit la motoare cu aprindere prin scanteie , practic cetanii sunt responsabili de aprinderea amestecului carburant in raport cu presiunea si temperatura. octanul nu o sa faca treaba asta nici cu ordinul procuraturii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
El CYD Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 Eu de mai mult de 10.000 km folosesc bujii NGK Iridium IX la mandra mea. Desi este pe carburatie, motorul merge perfect rotund si pot spune si ca are un consum scazut cu ele... cel mai putin am scos in jur de 3.7-3.8 la suta de km in mers constant cu o viteza medie de 80 km pe ora. Sunt foarte multumit de ele, si nu a fost nevoie sa le schimb si nici nu o sa fac aceasta operatiune prea curand. Singurul dezavantaj ar fii pretul, cred ca am dat 150 ron pe 2 bucati, dar sper sa tina cat mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Virus3nd3r Postat Aprilie 9, 2011 Share Postat Aprilie 9, 2011 o intrebare daca se poate ,cum se manifesta un motor daca are o bujie necorespunzatoare standardelor fabricantului moto Mesaj completat o intrebare daca se poate ,cum se manifesta un motor daca are o bujie necorespunzatoare standardelor fabricantului moto nu de alta dar am avut o problema acum vreo 2 saptamani ,imi murea motorul in mers si cand am scos bujiile nu erau cele care trebuiau motocicletei,si sunt curios daca asta era cauza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iunie 7, 2011 Share Postat Iunie 7, 2011 Sal, O opinie daca se poate, va rog.. Impricinata: Husqvarna TE610, modelul fara baterie, pornire doar la pedala. Practic tot sistemul electric e format dintr-un dinam care da curent cand se invarte motorul. Problema: imi manaca bujiile pe banda rulanta (NKG 7E), azi am aruncat a treia bujie in 2 luni. Pratcic, ii pun bujie noua, merge bine cateva zile, o saptamana, apoi incepe sa porneasca dimineata din ce in ce mai greu (apoi, in timpul zilei, porneste din prima), pana cand, brusc, incepe sa moara motorul, dau la pedala de 20 ori si de-abia porneste si se opreste dupa cateva rotatii ale motorului. Prima bujie, aruncata acum 2 luni, se vedea ca da scanteia deja imprastiat, a doua si a treia par ca dau scanteie buna, dar...se balbaie si nu porneste. Pus bujie noua, a pornit din prima. Mentionez ca toate bujiile le scot un pic afumate, deci nivelul in carb nu e tocmai cel corect. Plus ca, inainte de a se duce prima bujie, exact asta am facut: rectificat nivel benzina (imi cam dadea in nas mototrul cand se incalzea), are vreo legatura? Am masurat pana si distanta dintre electrozi cu lera, e la fel cu cea a unei bujii noi, 0,7mm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 Amestec bogat,carburator dereglat,incearca o bujie mai calda.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 O chinui strict pe circuit de motocross (nivel incepator), unde nu se poate spune ca se merge subturat. Din cauza cuplului ei mare, nici in rosu nu e nevoie sa se mearga cu ea, dar subturat clar nu se merge. "Decalibrat" am spus eu deoarece prima bujie incepea sa imprastie scanteia intre elecrod si margini, urmatoarele 2 aveau scanteie aproape normala, parca un pic cam firava, dar unde trebuie. Distanta dintre electrozi nu se modifica, si solutii gen ars bujia, dat cu perie de sarma, chiar pilit capul electrozilor cu smirghel nu mai revitalizeaza bujia stricata. Ce e o bujie mai calda? In carte se recomanda NKG C7E sau Champion G59C, sau "fuer wettkampferischen gebrauch: NKG C8E". Acest C8E e mai cald? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.