Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 29, 2011 Share Postat Ianuarie 29, 2011 Mi-am pus buji Brisk premium,scanteie globulara,bla,bla. Cei de la Lamborghini au asa ceva.Bun,hai sa le incerc. Concluzii : - pornire la rece...instant ! am si uitat ca am soc -cresterea relantiului cu 300 rot/min -nu imi dau seama daca trage la fel ca si cu cele iridium,dar trage foarte bine si foarte liniar Acum nu stiu cat o sa tina dar deocamdata sunt foarte multumit de ele n-ai bre soc, ai fast idle in alta ordine de idei de unde le-ai luat? le-as incerca si eu de curiozitate! asa stiam si eu ca scanteia alege drumul cel mai scurt! acum nah, o fi impartind energia primita in 3? nu prea cred! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gimsys Postat Martie 6, 2011 Share Postat Martie 6, 2011 deci pana la urma care ar fi mai bune pt un CBR, multi spark sau iridium ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 7, 2011 Share Postat Martie 7, 2011 deci pana la urma care ar fi mai bune pt un CBR, multi spark sau iridium ? nu exista bujii multi-spark! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gimsys Postat Martie 7, 2011 Share Postat Martie 7, 2011 nu exista bujii multi-spark! in fine pseudo multi spark sau iridium ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 7, 2011 Share Postat Martie 7, 2011 cu iridium e o discutie lunga. eu personal am folosit pe rf si pe mille. cele de pe rf au trecut de 30.000 si inca merg, cele de pe mille au de abia 15-16.000. altora le-au cazut dupa ~5000. eu banuiesc altceva, multi nu stiu ca bujiile se mai si curata si le-au schimbat pentru ca aveau carburatia un pic dusa cu altele cand s-au ancrasat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Martie 7, 2011 Share Postat Martie 7, 2011 O bujie trebuie sa aiba cifra termica corespunzatoare. Altfel ori se incalzesc prea tare electrozii sau chiar se topesc, ori se afuma. Restul caracteristicilor afecteaza doar uzura bujiei in timp. Nu obtii nimic schimband bujiile decat in situatia in care vechile bujii nu functionau corect. Bujiile se curata singure de la temperatura. Nu se curata cu peria de sarma. La cele cu electrozi de iridiu nici macar nu se masoara distanta dintre electrozi cu o lera obisnuita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Martie 7, 2011 Share Postat Martie 7, 2011 O bujie trebuie sa aiba cifra termica corespunzatoare. Altfel ori se incalzesc prea tare electrozii sau chiar se topesc, ori se afuma. Restul caracteristicilor afecteaza doar uzura bujiei in timp. Nu obtii nimic schimband bujiile decat in situatia in care vechile bujii nu functionau corect. Bujiile se curata singure de la temperatura. Nu se curata cu peria de sarma. La cele cu electrozi de iridiu nici macar nu se masoara distanta dintre electrozi cu o lera obisnuita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 7, 2011 Share Postat Martie 7, 2011 bujiile se ard pe aragaz/cu lampa cu gaz daca le-ai innecat prea tare sau s-au ancrasat din cauza consumului de ulei/amestecului necorespunzator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 8, 2011 Share Postat Martie 8, 2011 eu creca nu. de fapt sigur nu. ba cred ca da. de fapt sigur da . CO se refera in mod clar la continutul de octani al unui carburant ( se poate extinde discutia cu privire la octani) folosit la motoarele cu aprindere prin scanteie. cifra cetanica este continutul de cetani al unui carburant folosit la motoarele cu aprindere prin comprimare. in nici un caz un combustibil care are cifra cetanica ... nu o sa poata fi folosit la motoare cu aprindere prin scanteie , practic cetanii sunt responsabili de aprinderea amestecului carburant in raport cu presiunea si temperatura. octanul nu o sa faca treaba asta nici cu ordinul procuraturii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
El CYD Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 Eu de mai mult de 10.000 km folosesc bujii NGK Iridium IX la mandra mea. Desi este pe carburatie, motorul merge perfect rotund si pot spune si ca are un consum scazut cu ele... cel mai putin am scos in jur de 3.7-3.8 la suta de km in mers constant cu o viteza medie de 80 km pe ora. Sunt foarte multumit de ele, si nu a fost nevoie sa le schimb si nici nu o sa fac aceasta operatiune prea curand. Singurul dezavantaj ar fii pretul, cred ca am dat 150 ron pe 2 bucati, dar sper sa tina cat mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Virus3nd3r Postat Aprilie 9, 2011 Share Postat Aprilie 9, 2011 o intrebare daca se poate ,cum se manifesta un motor daca are o bujie necorespunzatoare standardelor fabricantului moto Mesaj completat o intrebare daca se poate ,cum se manifesta un motor daca are o bujie necorespunzatoare standardelor fabricantului moto nu de alta dar am avut o problema acum vreo 2 saptamani ,imi murea motorul in mers si cand am scos bujiile nu erau cele care trebuiau motocicletei,si sunt curios daca asta era cauza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iunie 7, 2011 Share Postat Iunie 7, 2011 Sal, O opinie daca se poate, va rog.. Impricinata: Husqvarna TE610, modelul fara baterie, pornire doar la pedala. Practic tot sistemul electric e format dintr-un dinam care da curent cand se invarte motorul. Problema: imi manaca bujiile pe banda rulanta (NKG 7E), azi am aruncat a treia bujie in 2 luni. Pratcic, ii pun bujie noua, merge bine cateva zile, o saptamana, apoi incepe sa porneasca dimineata din ce in ce mai greu (apoi, in timpul zilei, porneste din prima), pana cand, brusc, incepe sa moara motorul, dau la pedala de 20 ori si de-abia porneste si se opreste dupa cateva rotatii ale motorului. Prima bujie, aruncata acum 2 luni, se vedea ca da scanteia deja imprastiat, a doua si a treia par ca dau scanteie buna, dar...se balbaie si nu porneste. Pus bujie noua, a pornit din prima. Mentionez ca toate bujiile le scot un pic afumate, deci nivelul in carb nu e tocmai cel corect. Plus ca, inainte de a se duce prima bujie, exact asta am facut: rectificat nivel benzina (imi cam dadea in nas mototrul cand se incalzea), are vreo legatura? Am masurat pana si distanta dintre electrozi cu lera, e la fel cu cea a unei bujii noi, 0,7mm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 Amestec bogat,carburator dereglat,incearca o bujie mai calda.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 O chinui strict pe circuit de motocross (nivel incepator), unde nu se poate spune ca se merge subturat. Din cauza cuplului ei mare, nici in rosu nu e nevoie sa se mearga cu ea, dar subturat clar nu se merge. "Decalibrat" am spus eu deoarece prima bujie incepea sa imprastie scanteia intre elecrod si margini, urmatoarele 2 aveau scanteie aproape normala, parca un pic cam firava, dar unde trebuie. Distanta dintre electrozi nu se modifica, si solutii gen ars bujia, dat cu perie de sarma, chiar pilit capul electrozilor cu smirghel nu mai revitalizeaza bujia stricata. Ce e o bujie mai calda? In carte se recomanda NKG C7E sau Champion G59C, sau "fuer wettkampferischen gebrauch: NKG C8E". Acest C8E e mai cald? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 C8E e mai rece adica se raceste mai repede si se folosete daca obisnuiesti sa mergi in ture mari. Mai calda ar fi C6E. Consumul de ulei cum e? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 Ce e o bujie mai calda? In carte se recomanda NKG C7E sau Champion G59C, sau "fuer wettkampferischen gebrauch: NKG C8E". Acest C8E e mai cald? La NGK, indicii de temperatura ai bujiilor sunt asa: 10 mai rece decat 9 mai rece decat 8 mai rece decat 7.... bujie rece - cedeaza mai rapid caldura bujie calda - (motoare mai putin performante) cedeaza mai greu caldura Cauta o bujie mai rece - un 8, un 9 (vezi sa ai acelasi filet, pas, inaltime si rezistenta interna) Eventual cauta o bujie iridium. Experimenteaza putin, nu cred ca te poate costa foarte mult. Daca mai ai una dinttre bujiile pe care le-ai schimbat ai putea sa pui o fotografie sa vedem si noi isprava. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 Consumul de ulei e zero (sau tinde spre zero). Bujia nu se modifica in nici un fel, dupa cum am spus, in afara de faptul ca e un pic afumata cand o scot, si ca da scanteia mai slab, distanta dintre electrozi e aceeasi cu una noua. Pana la urma, la regimul de motocross, sa fie mai calda sau mai rece? Mie mi s-ar parea normal mai rece, mai ales ca in carte imi si da un C8E. Oricum, o sa mai umblu un pic si la nivelul de benzina, sa-l mai micsorez. Cu iridium, am mai intrebat, la monocilindrice imi spunea cineva ca degeaba le pui, mai degraba merge mai prost motorul decat mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 Un prieten a pus pe BMW F650 care e tot monocilindru si a fost foarte multumit de schimbari. Stii cum e cu parerile de genul asta, pana nu incerci tu sa vezi cum se simte, pot fi 100 de pareri in contradictoriu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 Daca pui o bujie mai rece nu cred ca rezolvi nimic ba dimpotriva s-ar putea sa cedeze mai rapid. La tine cel mai probabil problema vine de la amestecul prea bogat si/sau ulei ars (nu e neaparat nevoie sa se simta la consumul de ulei) O bujie mai calda ajunge mai repede la temperatura de autocuratire si are sanse sa reziste mai mult intr-un motor care nu are carburatia ok. Totusi montarea unei bujii mai calde nu e o rezolvare a problemei ci doar una partiala a efectelor. Regleaza-ti corect amestecul si monteaza o bujie cu 7 daca aia e data in manual si nu folosesti des motorul in ture mari, daca tragi mai tare baga una cu 8. Bujiile cu iridiu nu ar avea de ce sa nu fie bune pt monocilindrice doar ca din ce am vazut eu sunt mai pretentioase , adica se strica mai repede decat una normala in cazul unui amestec prea bogat (sau intr-un motor care haleste ulei mult) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 (editat) Corect, jocul cu bujiile este doar un experiment deloc costisitor. Acum am citit că le scoți afumate, de aia ziceam sa pui poze. Există motoare care Sunt făcute sa meargă bogat Âşi cu bujii mai calde, că sa nu se topească pistoanele. Motoare turbo mici, de doi litri Âşi peste o mie de cai. La tine nu e cazul. Reglează carburator Âşi pune bujia din carte. Editat Iunie 8, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iunie 15, 2011 Share Postat Iunie 15, 2011 Revin cu cateva impresii: Bujia se poate revitaliza daca ii micsorez distanta dintre electrozi de la 0.7 standard la 0,6mm. Si, dupa tura din week-end, nu a necesitat schimbare. Nivelul in carb l-am coborat cat de mult posibil am putut (pe la 20mm, desi in carte scrie 17,5-18,5mm: deja incepe sa dea in nas cand o subturez). Bujia tot afumata o scot, chiar un pic mai afumata decat inainte, cand era nivelul mai mare. Atasez poze cu modelul carbului (Del Orto PHM40) si a indicatiilor din carte de reglaj a amestecului. Eu unul zic ca am facut si acest reglaj cat mai bine, motorul merge cat de rotund poate merge un motor zbantuit ca asta. Si totusi, bujia e afumata..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elvantin Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 Domnilor, voi cu ce mergeti? cu bujii normale sau cu bujii iridium? Care sunt avantajele/ dezavantajele? Ce au unele si n-au altele? Care tine mai mult? Etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 Parerea mea este ca intodeauna sa mergi pe ceea ce scrie in manualul motocicletei. Nu sunt cunoscator intr-ale mecanicii, insa am auzit ca pentru un anumit tip de motocicliclete (an fabricatie, stare, uzura etc) nu este indicat deloc bujie iridiu al carei explozie face mai mult rau decat bine. Cat o fi mit si cat o fi adevar, las pe cunoscatori sa detalieze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_09 Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 da care e diferenta intre iridium si cel normal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gianni_83 Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 Eu aveam la zzr compresia cam mica,si dadeam ceval aautomat pana sa porneasca,pe bujii normale,pe iridium,cele de la ngk,o lua imediat,m-au ajutat in privinta asta un pic.Din ce am inteles nici astea gen CR9E-IX care spun ei ca ar fi iridiu,nu e 100% iridiu.Acum pe 929 am cele din fabrica denso,iridiu,care sunt foarte scumpe.Nu are probleme la pornire,merge rotund motorul. Daca e un an mai vechi sunt argumente pro si contra,pe de o parte,la compresii mici pe cilindri sunt bune ca fac aprinderea mai repede,daca e carburatie si o inneci nu face figuri,dar pe termen lung nu face bine la motor.la cele noi sunt indicate pe iridium,pentru performantele maxime Cantareste si tu cele doua si alege o varianta.Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.