Sari la conținut

Situatii din trafic


Postări Recomandate

Si eu am mers roata la roata cu un motopolitist in aglomeratia de la Fantani. Mi-a facut semn sa ma duc linistit, ca saracu' nu-ncapea printre masini :D. Cred ca ai dat de un adevarat cap de creta sau poate ca omul era nervos. Iar la salut raspund (mie, cel putin) cam 90% dintre motopolitistii cu care ma intersectez. Versus 15% scuteristi :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca a-ti ajuns la cat motopolististi pot sa va dau inca un exemplu bun. dupa traznaia din primavara pe langa echipajul cu masina a aparut si un motopolitist. Primul lucru care la interesat despre mine a fost daca sunt bine. Dupa care mi-a zis ca orice as face sa am grija de genunchi si sa ma duc la un medic competent sa nu am belele mai tarziu. Cel care s-a dat jos din masina dupa nici 2 cuvinte ma luat la 13-14 pe acolo. Depinde de la om la om.

Ce e aia a-ti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parca pe un coleg de pe aici l-a oprit ca nu avea bord :)

Pe mine m-a oprit si m-a intrebat daca stiu ce viteza aveam. Am zis nu. Si i-am aratat ca n-am bord :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine m-a oprit si m-a intrebat daca stiu ce viteza aveam. Am zis nu. Si i-am aratat ca n-am bord :D

asa m-a oprit si pe mine unul si m-a intrebat de viteza . tot el mi-a zis...si mi-a dat si 2 puncte de penalizare :D. eu am bord dar nu ma uit pe el (tine bine la vant in schimb :) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și pe mine m-a întrebat unul odată, cu mulți ani în urmă (vreo 17-18) dacă știu ce viteză aveam. I-am răspuns că eu credeam că e a patra și că dacă el credea altceva să-mi zică. Mi-a spus zîmbind (după răspunsul meu) că aveam 90! Eram în oraș cu o rapandulă de MZ din 1962. L-am întrebat dacă am și poză la afirmația lui, iar că dacă există, să mi-o trimită și mie ca să pot să vînd și eu motoreta mai ușor! :D Mi-a zis că, din păcate nu mă poate ajuta cu așa ceva, așa că am rămas cu motocicleta (și am scăpat și de amendă)!

 

Altădată, tot p-atunci și tot cu MZ-ul, m-a oprit unul pe la Unirii. Eu dădeam să scot actele cînd mă întrerupe respectivul și-și cere scuze că m-a oprit, dar că nu vrea decît să se uite puțin la motocicletă că „e atît de frumoasă” :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dacă știu ce viteză aveam. I-am răspuns că eu credeam că e a patra și că dacă el credea altceva să-mi zică. Mi-a spus zîmbind (după răspunsul meu) că aveam 90! Eram în oraș cu o rapandulă de MZ din 1962. L-am întrebat dacă am și poză la afirmația lui, iar că dacă există, să mi-o trimită și mie ca să pot să vînd și eu motoreta mai ușor! :D

Si eu tot vreo 90 aveam cand m-a oprit si nu aveam bord. L-am rugat sa treaca mai mult, sa nu rada tovarasii de mine :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa-amiaza am oprit langa oamenii care scoteau o femeie in varsta dintr-o masina sarita in sant pe soseaua Pipera si i-am intrebat daca e nevoie de ajutor. Masina era dauna totala, indoita rau, rotile praf, o roata rupta cu ax cu tot pe margine. Femeia era din fericire ok, a fost chemata Salvarea si am asteptat sa-si revina din soc. A spus ca a sarit in sant pentru ca... s-a uitat la radio sa schimbe postul...

 

Mi-am continuat drumul dupa ce a venit Politia. Ma gandeam la masina-acordeon... cateva secunde de neatentie... ce-ar fi fost daca ar fi trecut chiar atunci pe langa un motociclist. Daca as fi trecut pe acolo cu cateva minute inainte... Cat de fragile sunt unele momente, in care poti sa mergi oricat de regulamentar - e suficient doar sa fii la locul si in momentul nepotrivit... Degeaba dam lectii pe motoretism.ro, degeaba ne dam cunoscatori - cand e sa se intample, se poate intampla cat ai clipi. Si? RIP, trandafirasi, moarte conservarilor? Cu cat mergea, ce DOT avea la cauciucuri? La ce mai foloseste?

 

Tot drumul am avut o tresarire cand venea de pe contrasens cate unul care tragea de volan sa ocoleasca vreo groapa. Ma gandeam daca schimba postul la radio... si imi aminteam de clipul asta:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar tu(VIRGULĂ) se pare(VIRGULĂ) nu doar ca stii ce e analfabetismul, ci il si sustii..

Hai să corectăm doar cînd sîntem corecți pînă la capăt, nu?

 

P.S. Te aștept! (Ți-am mai atras atenția asupra propriilor greșeli, nu c-ar avea importanță, că ești prea plin de tine, dar zic, nu dau cu parul...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aproape c-am avut primul orizontal azi in rondul de la aviatorilor, neatent la smoala am calcat-o cu spatele si a fugit lateral ca apoi sa prinda asfalt aderent . Am cam inghetat pe ea si nu am mai stiut ce sa fac ( poate a fost mai bine ca nu am franat/accelerat), a dat de 2-3 ori din poponeata si s-a stabilizat . Morcovu' cu tot cu iepure si pajiste la faza asta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa-amiaza am oprit langa oamenii care scoteau o femeie in varsta dintr-o masina sarita in sant pe soseaua Pipera si i-am intrebat daca e nevoie de ajutor. Masina era dauna totala, indoita rau, rotile praf, o roata rupta cu ax cu tot pe margine. Femeia era din fericire ok, a fost chemata Salvarea si am asteptat sa-si revina din soc. A spus ca a sarit in sant pentru ca... s-a uitat la radio sa schimbe postul...

 

Mi-am continuat drumul dupa ce a venit Politia. Ma gandeam la masina-acordeon... cateva secunde de neatentie... ce-ar fi fost daca ar fi trecut chiar atunci pe langa un motociclist. Daca as fi trecut pe acolo cu cateva minute inainte... Cat de fragile sunt unele momente, in care poti sa mergi oricat de regulamentar - e suficient doar sa fii la locul si in momentul nepotrivit... Degeaba dam lectii pe motoretism.ro, degeaba ne dam cunoscatori - cand e sa se intample, se poate intampla cat ai clipi. Si? RIP, trandafirasi, moarte conservarilor? Cu cat mergea, ce DOT avea la cauciucuri? La ce mai foloseste?

Accidentele nu vin din neant, exista factori accidentogeni. Viteza excesiva sau nepotrivita situatiei de trafic sau de conditii meteo in care evoluezi in primul rand, apoi starea tehnica a vehicolului, indemanarea in conducere, chiar si DOT-ul, mai ales acum cand a dat frigul. Cum la fel este de adevarat este ca regulile de circulatie sunt scrise astfel incat sa acopere un spectru larg de abilitati de conducere si de varste deopotriva.

De aceea trebuie respectate de catre toata lumea macar in spiritul lor, chiar daca unii abia se pot incadra, iar altora li se par absurd de restrictive. Am intalnit in decursul timpului toate modalitatile de abordare, de la mersul crispat cu volanul sau ghidonul strans ca in menghina si ochii beliti in parbriz la 40 la ora , pana la stilul de conducere nonsalant . Recordul in acest sens il detine pana in ziua de azi o prietena care sofa impecabil in centrul supraaglomerat in timp ce simultan discuta cu mine si-si confectiona cu o mana o tigara rasucita.

 

Asa dar cu cat esti mai in varsta, netalentat, obosit, stresat sau vremea e mai proasta, trebuie sa compensezi conducand mai atent. Pe de alta parte ca motociclist nici nici asta nu ajunge, trebuie sa ai atentie atat de distributiva, incat in afara de semnele si regulile de circulatie sa fii atent si sa poti evalua ce fac in fiecare moment participantii la trafic din jurul tau. Deasemenea sa anticipezi viitoarele situatii de trafic (intersectii, pasaje subterane, treceri de pietoni). Adica pe langa respectarea regulilor de circulatie sa depasesti larg si sa te feresti de persoane ca biciclistii, batranii , incepatorii, domsoarele cu oglinzile pliate, etc. etc.

 

Asa ca toate astea folosesc, capeti in timp instinctul de a te feri automat de tot ce nu pare in regula pe sosea, inclusiv de o femeie in varsta care cu inconstienta si incalcand regulamentul de circulatie se concentreaza fie si cateva secunde pe altceva decat condusul, desi starea ei impune mentinerea non stop a privirii asupra drumului.

Iti dau dreptate insa cand spui ca in unele situatii chiar nu ai ce face, dar poti sa minimizezi numarul unor astfel de situatii. Exclusa insa atitudinea de a te lasa la voia intamplarii si a norocului.

 

Iti dau un exemplu in acest sens, o intamplare de anul trecut cand mergeam pe banda 1 pe o strada cu sens unic. Am ajuns din urma o domsoara soferita care mergea cu 40 pe banda 2. Puteam sa-mi continui linistit drumul, dar am franat pentru ca urma intersectia cu o strada la dreapta si datorita unui aproape insesizabil ruliu al masinii, instinctul mi-a spus ca domsoara e nehotarata si "o va comite" in ciuda liniei continue dintre benzi. Asa s-a si intamplat, a virat brusc la dreapta si daca nu franam din timp sigur n-asi fi scapat. Si au mai fost multe situatii similare in deceniile petrecute pe doua roti.

 

Asa dar se poate intampla "cat ai clipi" doar daca ai mult ghinion, de regula daca esti atent si constient si inveti din pataniile altora scapi de RIP sau de spital o viata de motociclist. Cu alte cuvinte educatia foloseste!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Accidentele nu vin din neant, exista factori accidentogeni. Viteza excesiva sau nepotrivita situatiei de trafic sau de conditii meteo in care evoluezi in primul rand, apoi starea tehnica a vehicolului, indemanarea in conducere, chiar si DOT-ul, mai ales acum cand a dat frigul. Cum la fel este de adevarat este ca regulile de circulatie sunt scrise astfel incat sa acopere un spectru larg de abilitati de conducere si de varste deopotriva.

De aceea trebuie respectate de catre toata lumea macar in spiritul lor, chiar daca unii abia se pot incadra, iar altora li se par absurd de restrictive. Am intalnit in decursul timpului toate modalitatile de abordare, de la mersul crispat cu volanul sau ghidonul strans ca in menghina si ochii beliti in parbriz la 40 la ora , pana la stilul de conducere nonsalant . Recordul in acest sens il detine pana in ziua de azi o prietena care sofa impecabil in centrul supraaglomerat in timp ce simultan discuta cu mine si-si confectiona cu o mana o tigara rasucita.

 

Asa dar cu cat esti mai in varsta, netalentat, obosit, stresat sau vremea e mai proasta, trebuie sa compensezi conducand mai atent. Pe de alta parte ca motociclist nici nici asta nu ajunge, trebuie sa ai atentie atat de distributiva, incat in afara de semnele si regulile de circulatie sa fii atent si sa poti evalua ce fac in fiecare moment participantii la trafic din jurul tau. Deasemenea sa anticipezi viitoarele situatii de trafic (intersectii, pasaje subterane, treceri de pietoni). Adica pe langa respectarea regulilor de circulatie sa depasesti larg si sa te feresti de persoane ca biciclistii, batranii , incepatorii, domsoarele cu oglinzile pliate, etc. etc.

 

Asa ca toate astea folosesc, capeti in timp instinctul de a te feri automat de tot ce nu pare in regula pe sosea, inclusiv de o femeie in varsta care cu inconstienta si incalcand regulamentul de circulatie se concentreaza fie si cateva secunde pe altceva decat condusul, desi starea ei impune mentinerea non stop a privirii asupra drumului.

Iti dau dreptate insa cand spui ca in unele situatii chiar nu ai ce face, dar poti sa minimizezi numarul unor astfel de situatii. Exclusa insa atitudinea de a te lasa la voia intamplarii si a norocului.

 

Iti dau un exemplu in acest sens, o intamplare de anul trecut cand mergeam pe banda 1 pe o strada cu sens unic. Am ajuns din urma o domsoara soferita care mergea cu 40 pe banda 2. Puteam sa-mi continui linistit drumul, dar am franat pentru ca urma intersectia cu o strada la dreapta si datorita unui aproape insesizabil ruliu al masinii, instinctul mi-a spus ca domsoara e nehotarata si "o va comite" in ciuda liniei continue dintre benzi. Asa s-a si intamplat, a virat brusc la dreapta si daca nu franam din timp sigur n-asi fi scapat. Si au mai fost multe situatii similare in deceniile petrecute pe doua roti.

 

Asa dar se poate intampla "cat ai clipi" doar daca ai mult ghinion, de regula daca esti atent si constient si inveti din pataniile altora scapi de RIP sau de spital o viata de motociclist. Cu alte cuvinte educatia foloseste!

 

++++

Like

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Foarte fain ce ai scris, sunt de acord. Incet-incet i-am mai invatat si eu pe cei care merg incet in mod nejustificat (de obicei vorbesc la telefon), stiu ca limuzinele si SUV-urile sunt mai "predispuse" sa schimbe benzile fara semnalizare, etc. Sunt convinsa ca desi in mare deja reusesc sa le anticipez, situatii nasoale care sa ma surprinda or sa tot fie, mai ales ca in trafic nu prea exista 2 la fel. Sunt niste "tipare" intr-adevar dar variaza si ele de la caz la caz.

 

Ceea ce mi-am dat seama odata cu accidentul asta este ca in general eu ma astept ca masinile sa mearga in mod mai mult sau mai putin previzibil intr-un fel (chiar daca incorect/ilegal). Pot sa depaseasca aiurea, sa schimbe benzile fara semnal, sa intoarca peste dubla continua, etc. Dar NU ma astept la situatiile pe care le povesteste Politia in stilul "a pierdut controlul asupra volanului si a acrosat/ a intrat in coliziune cu...". Astea sunt situatiile din care consider ca nu prea poti sa scapi si tin de noroc.

 

Masina rula cu viteza, era evident dupa cat de sifonata era la iesirea in decor si faptul ca i s-au rupt rotile cu ax cu tot. Era noua, un Logan break utilitar, masina de serviciu. Daca in fata masinii ar fi fost un motociclist, l-ar fi aruncat in sant cand a ratat virajul. Fiind in fata, omul nu ar fi putut sa isi dea seama ca la volan e o persoana in varsta sau ca schimba postul la radio. Te uiti in oglinda, vezi o masina care merge normal in spate. Pentru pierderea controlului sunt suficiente cateva secunde. Poate nu te uiti constant in oglinzi. Sau chiar daca te uiti, nu poti anticipa traiectoria exacta a unei masini care pierde controlul si care, mai mult, iti vine din spate...

 

La genul asta de situatie ma refer. E un caz izolat, e drept, si destul de putin probabil. Dar mi-am dat seama cu asta ca pot fi scenarii in care sa nu conteze cat de bun motociclist esti. Stiu ca a fost acum vreun an-doi un accident cu un chopperist caruia i-a sarit un Audi de pe contrasens. Desi masina i-a venit din fata, nu a avut timp sa reactioneze. Pentru ca te astepti la masini care te depasesc, care iti intorc in fata... dar nu te astepti la masini care sar pe tine sau ies in decor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Aveam si eu in drumul spre munca 2 din astia aciuati pe langa o florarie, cu care faceam zilnic liniute.

Tot asa, cand ma vedeau ca apar, se puneau cuminti pe langa mine si se faceau ca se uita dupa fluturi.

Cum plecam, cum dai si fugi dupa mine pana la urmatorul semafor :laugh:

Ma amuzau de fiecare data :)

 

trebuia calcat pe cap

 

O sa muriti inainte de vreme si nefericiti cu atata ura si negativism adunat in voi...

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveam

 

 

O sa muriti inainte de vreme si nefericiti cu atata ura si negativism adunat in voi...

hm...spune-le asta celor care au cazut din cauza cainilor :makeout:

 

apropo, mai stie cineva ceva de bogdan192?

 

pies: unde mai pui ca animalele nu au ce cauta in oras :) dar o dam in altele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

 

 

Aahhahahaha EPIC.

 

am unul din asta, tot negru, pe straduta mea, cand vin cu motorul ma alearga MEREU, tot in stil liniuta..

 

Reuseste sa-mi puna un zambet mereu pe buze cand vin si cand plec de acasa. Cand sunt cu masina sau pe jos,nici nu exist pentru el :(

 

PS: Am fost capsat de 2 ori de caini, pe motor, si sunt alergat de caini mereu prin oras, de catre ei. Dar cu toate astea, nu le doresc moartea si nu-i urasc. Sunt in fond niste animale,iar comportamentul lor pe strazi cat si prezenta lor este rezultatul incompetentei si impotentei autoritatilor si a municipalitatii..

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Aahhahahaha EPIC.

 

am unul din asta, tot negru, pe straduta mea, cand vin cu motorul ma alearga MEREU, tot in stil liniuta..

 

Reuseste sa-mi puna un zambet mereu pe buze cand vin si cand plec de acasa. Cand sunt cu masina sau pe jos,nici nu exist pentru el :(

Am unul care ma alearga numai cind sint cu masina, mare respect am fata de el, se pune cu liga mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...