Sari la conținut

Accident Stirbei Voda


Mr.Sam
 Share

Postări Recomandate

@DrDre: pentru ca e fun sa accelerezi violent si sa franezi brusc. Si eu fac asta cand n-am nimic in fata: accelerez pana la 60-70, acolo ma opresc, schimb si merg intins la viteza aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 186
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Se franeaza si cu fata si cu spatele. Spatele nu are cum sa-ti mareasca distanta de franare in combinatie cu fata, ci doar sa o scurteze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se franeaza si cu fata si cu spatele. Spatele nu are cum sa-ti mareasca distanta de franare in combinatie cu fata, ci doar sa o scurteze.

 

Corect!!

 

Iar daca stii pana unde iti permite frana spate pana sa blocheze, poti sa nu tragi ambreiajul decat atunci cand ajungi foarte jos in ture.. in felul asta te folosesti si de frana de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... ci doar sa o scurteze.

Nu daca cazi :)

 

daca stii pana unde iti permite frana spate pana sa blocheze

Aici e uneori mai greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am folosit concomitent frana fata cu schimbat inferioara si ciupit putin spatele, in momentul in care spatele a inceput sa faca opturi am dat drumul la spate, inca nu sunt sigur ca spatele a dansat de la frana pt ca am avut senzatia ca nu am blocat-o... nu am tras ambreiajul ca m-am gandit ca se indoaie si mai tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu daca cazi :)

 

Ce vrei sa zici cu argumentul tau?

 

Vorbeam de postul de mai sus unde frana spate e prezentata ca fiind satana si ca nu trebuie sa o folosesti la franarea de urgenta.

Si asa sunt foarte multi din pacate care au discul spate ruginit.

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si asa sunt foarte multi din pacate care au discul spate ruginit.

Stiu oameni cu placute originale pe spate, desi alea pe fata au fost schimbate de cateva ori. Si bineinteles ca au blocat fața in cateva randuri si s-au imprastiat cu mare eleganta, dar tot n-au invatat nimic din asta. Unul chiar mi-a zis ca spatele e frana de rezerva, se foloseste cand nu mai merge fața, la fel ca frana de mana la masini... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unul chiar mi-a zis ca spatele e frana de rezerva, se foloseste cand nu mai merge fața, la fel ca frana de mana la masini... :lol:

ROFL ... frana de rezerva (ca la masini) :crack:

schimba-ti cercul de prieteni (sau cunostinte) coae ...

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se franeaza si cu fata si cu spatele. Spatele nu are cum sa-ti mareasca distanta de franare in combinatie cu fata, ci doar sa o scurteze.

 

Sau sa te incurce, ca in cazul de pe acest topic :)

 

La un motor sport, cand franezi foarte tare cu fata, pe spate aproape ca nu mai ai deloc apasare. Daca apesi frana, roata se blocheaza foarte usor. Teoretic da, iti scurteaza distanta de franare daca roata inca mai e in contact cu solul, si nu se blocheaza in urma franarii... dar cand abia mai atinge asfaltul, trebuie sa fii prea smecher sa nu o blochezi.

 

A nu se intelege ca recomand nefolosirea franei spate. Insa repet, in anumite cazuri poate sa te incurce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca erau ceva teste, si cand tragi si ambreiajul a iesit mai bine....daca imi amintesc bine..

Tin minte ca am citit odata un test. Rezultatele nu erau foarte diferite daca tin minte bine. Odata ce s-a transferat aproape toate greutate pe roata fata, frana spate nu prea mai conteaza. Dar depinde si de motocicleta / distributie de greutate.

 

Pe mobra mea folosesc frana spate fiecare data cand merg, mai ales la manevre executate la viteze mici. Dar la frana de urgenta pe langa scart nu are mult de adaugat.

 

La Simson in schimb e mult mai folositor. Probabil are mai multa greutate pe roata spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze ca duc mai departe discutiile despre tehnica pilotajului, nelipsite de pe orice topic de la accidente.

 

Ca sa nu ai apasare pe spate trebuie sa incepi franarea cu fata incat sa ti se descarce spatele.

Daca le apesi in acelasi timp dar esti bland cu spatele, iarasi se poate intampla ceva apropiat.

 

Daca luam cazul de aici, omul trebuia ori sa franeze si sa opreasca, caz in care i-ar fi folosit franarea cu ambele frane ori sa franeze cat poate, sa lase franele si sa evite, caz iarasi in care franarea combinata l-ar fi ajutat mai mult.

 

De ce in situatia asta nu l-a "ajutat" spatele? Poate folosirea necorespunzatoare a lui nu l-a ajutat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu'...fiecare crede ce vrea despre frana, dar eu folosesc permanent spatele si franeaza mult mai eficient in combinatie cele doua frane, decat individual. Prima data calc spatele, se incarca fata, iar apoi pot frana mai violent cu fata fara frica de blocat roata...spatele il folosesc foarte des cand intru prea tare pe viraje, cand vreau sa stabilizez motorul pe o anumita trasa, sau cand vreau sa intorc repede motocicleta de pe o parte pe alta intr-un viraj strans stanga-dreapta sau invers, aka sicana...spatele nu are cum sa te incurce, niciodata friday.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce in situatia asta nu l-a "ajutat" spatele? Poate folosirea necorespunzatoare a lui nu l-a ajutat.

Posibil. Dar cred ca pentru multi, riscul aditional de 'poc' din cauza ca nu folosesc frana spate la franare de urgenta e mai mic decat riscul de derapaj cand o folosesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te dai cu enduro ceva vreme, ajungi sa iubesti frana spate, mai ales la viteze mici e foarte misto, daca pui frana fata si faci viraj in acel moment, e nashpa. Daca pui spatele inainte, se lipeste mobra de asfalt, dupa care intri si cu frana fatza, nu ai cum sa te duci in cap. Nu am facut scoli de pilotaj, asta am observat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil. Dar cred ca pentru multi, riscul aditional de 'poc' din cauza ca nu folosesc frana spate la franare de urgenta e mai mic decat riscul de derapaj cand o folosesc.

off topic: nu neaparat, in prima mea luna de condus m-am dus pe p00la pt ca am franat de urgenta pe la 80-90 la ora numai cu fata (prosteste). pt ca iesisem din scoala invatata asa ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se franeaza si cu fata si cu spatele. Spatele nu are cum sa-ti mareasca distanta de franare in combinatie cu fata, ci doar sa o scurteze.

 

Ipoteza de lucru: Mergi pe un tronson de drum safe si alege-ti niste repere. Unde incepi frinarea si unde trebuie sa opresti motocicleta.Frinezi cu fatza maxim, cit incepe sa se ridice roata spate de pe asfalt. Daca roata spate nu incepe sa se ridice(citiva milimetri, sau la limita desprinderii de sol) inseamna ca frina fatza e prea mica. Daca in momentul in care roata spate e descarcata actionati , chiar ciupind cu virful virfului cizmei levierul frinei spate, roata spate se va bloca si va incepe sa tzopaie, se aude lantzul cum troncane, moto devine greu de controlat. Ca reper, viteze de 100, 150, 230km/h, distantze de frinare 40, 100,200m. Citiva metri in plus fac diferentza intre viatza si moarte. Eu am experimentat fara sa vreau tehnica frinarii. In 2008, la Serres, prima data in viatza mea pe circuit mare. In 2007 mersesem tot anul pe Amckart, unde frinam si cu spatele. La Serres, la indicatorul de 200m de pe linia dreapta, iau mina din gaz si incep sa frinez cu ambele frine, SURPIZE.Tzopaia spatele de am zis ca gata, m-am dus. Tura de tura tot incercam sa schimb ceva, frinam intii cu spatele, dupaia cu fatza. Intii cu fatza, dupaia cu spatele. Nici o schimbare majora. Am mai incercat sa dau 1 inferioara intii si dupaia frina fatza. Tot nimic, mai tirziu am aflat ca daca aveam ambreiaj alunecator, metoda cu retrogradarea concomitent cu frina fatza e bunicica. In ultima instantza, am pus frina doar cu fatza, am asteptat sa se mai reduca din viteza, dupaia am retrogradat, continui cu frina fatza, inca o retrogradare,...., constat cu placere ca motoreta statea atza pe frinare, si mai aveam 40-50m pina sa iau virajul, a trebuit sa accelerez usor. Cu primele incercari luam la limita virajul. In ziua aceea mi-am format reflexul sa nu mai ating frina spate, am pus intrebari in drepata si stinga, la cei cu mai multa experientza pe circuit. Unii mai folosesc spatele doar pe curbe, sa aseza mai bine motocicleta pe viraj. Dar si aici e o smecherie: se folosesc cele mai proaste placutze de frina, sa nu aibe frina mare, chiar se lasa 1-2 bule de aer pe instalatie sa nu se blocheze roata spate.

 

Ambreiajul antiblocare face minuni, chiar si cel stock montat din fabrica la modelele mai noi, poti da concomitent 2 inferioare fara sa se blocheze roata spate.

 

Daca te dai cu enduro ceva vreme, ajungi sa iubesti frana spate, mai ales la viteze mici e foarte misto, daca pui frana fata si faci viraj in acel moment, e nashpa. Daca pui spatele inainte, se lipeste mobra de asfalt, dupa care intri si cu frana fatza, nu ai cum sa te duci in cap. Nu am facut scoli de pilotaj, asta am observat...

 

 

Am specificat din primul post: motociclete de viteza. La enduro difera total geometria motocicletei, e mult mai multa greutate pe spate si frina spate chiar e importanta. Nu faceti confuzia intre frinarea cu supersoprt si frinarea cu enduro, cros.

 

Am vazut la Amckart zeci de rideri incepatori, forjatori pe strada dar incepatori pe Amckart, care blocheaza spatele la capatul liniei drepte, unde viteza nu e mai mare de 120km/h si ei luau virajul cu 60-70km/h. Si blocau spatele tura de tura, nu vedeam niciodata ca ar incerca sa schimbe ceva in tehnica de frinare. Evident, viteza a 1-a si frina si cu piciorul.

 

Ce sa mai zici daca acei rideri ar fi fost pe autostrada, 200+ /h, schimba o duba care merge cu 90km/h banda, duba e la doar 50m si shoferul dubei nu vede moto, cum se intimpla in multe cazuri.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici este un topic de accidente deschis, care trateaza un accident intamplat pe strada cu o motocicleta de strada.

Nu pot sa ma pronunt cum e cu motoreta de circuit pe circuit pentru ca nu am experienta cu asa ceva, dar daca tu spui ca acolo stau altfel lucrurile pot doar sa nu te contrazic.

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici este un topic de accidente deschis, care trateaza un accident intamplat pe strada cu o motocicleta de strada.

Nu pot sa ma pronunt cum e cu motoreta de circuit pe circuit pentru ca nu am experienta cu asa ceva, dar daca tu spui ca acolo stau altfel lucrurile pot doar sa nu te contrazic.

 

E vorba ca unii pot invatza ceva prost sau bun citind aceste topicuri. In cazul de fatza, unul fericit, eroul a confirmat ca a fost exact cum am presupus eu. Daca chiar te intereseaza subiectul in sine, mergi si fa citeva frinari de urgentza, dar de urgentza, nu la misto. Si dupaia, vino si spune care tehnica e cea mai buna. E bine sa scrii aici ce stii din experientza proprie. Restul se pot incadra cu usurintza la capitolul "povesti".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa numarul de postari iti poti da seama ca nu mai vanez altele in plus. Din experienta proprie am postat.

 

Diferenta este ca, spre deosebire de tine, ceea ce am experimentat si impartasit se mai gaseste si in zeci sute si mii de postari de pe forumuri de motociclism, filmulete de pe youtube, training-uri moto video sau carti pe acest subiect si asa mai departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca exersezi, ai timp sa dai si inferioare, i-ti intra in reflex. Daca faci asta ocazional, cind vine clipa, nu ai sa dai nici o inferioara. Adica, tu ai multe modele de moto, de toate felurile, si mergi in fiecare zi cu alt model, de le incurci insusirile? Ce inseamna exersare pina i-ti intra in reflex? Inseamna sa mergi si sa exersezi frinarea cu retrogradatul cutiei de viteze, de multe ori la fiecare iesire cu motocicleta.Daca o tot amini de pe o saptamina pe alta, s-ar putea sa fie prea tirziu.

 

Dupa numarul de postari iti poti da seama ca nu mai vanez altele in plus. Din experienta proprie am postat.

 

Diferenta este ca, spre deosebire de tine, ceea ce am experimentat si impartasit se mai gaseste si in zeci sute si mii de postari de pe forumuri de motociclism, filmulete de pe youtube, training-uri moto video sau carti pe acest subiect si asa mai departe.

 

 

Spune-mi ce motocicleta supersport ai folosit, VFR800 nu e supersport. E mai grea pe spate, are motor 4V, are 2 cilindri in spate, centrul de greutate e situat mai inapoi decit, de exemplu la un CBR.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce se mai construiesc supersport-urile cu frane spate? Mai ales cu frane spate asa performante.

 

Tocmai ce ti-am explicat ca nu am folosit supersport si nici in mediul (circuit) unde ai zis tu ca sfideaza vehiculul cu 2 roti legile ciclisticii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...