Sari la conținut

Postări Recomandate

Vă salut!

 

Vreau să repar o cutie de viteze cu 6 trepte de R1150RT și aș avea nevoie de pinioanele pentru treapta I. Poate are cineva o cutie care are alt defect și este dispus să dea aceste pinioane.

 

Pe de altă parte, am avut ceva probleme cu motocicleta mea: pornește câteodată mai greu la cald, ba chiar la un drum mai lung s-a oprit și n-a mai pornit decât după ce am asteptat vreo 30 min să se răcească. Care ar fi problema? Ce să verific sau să schimb?

post-67306-0-34107700-1507142018_thumb.jpeg

post-67306-0-76533300-1507142028_thumb.jpeg

Editat de proffroad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 9,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin

Nu gasesti asa ceva la noi. Pe de alta parte nu stiu cine iti poate repara cutia, dar nu te sfatuiesc s-o faci. In trecut am incercat sa repar si eu si am cheltuit aiurea vreo 7-800 euro degeaba, m-a tinut cateva luni.

Am cumparat alta sh cu 400 euro si merge ca noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă cineva ar avea o cutie defectă, ar merita încercarea, având în vedere că în manualele de reparație există și această operație. Dar asta ar însemna să nu coste prea mult piesele. O cutie SH poate fi cam scumpă la 400 euro, dacă provine de pe vreo motocicletă „chinuită”.

 

Ce probleme ați avut la cutie, de a trebuit să o înlocuiți? Cea defectă era ce îmi trebuie mie? Poate o găsim pe undeva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Fara suparare, dar este multa naivitate in ce spuneti. Eu am trecut prin asa ceva, prin urmare stiu ce spun.

Probabil nu stiti ca reparatia unei cutii de viteza este cea mai complicata operatiune tehnica la o motocicleta. In primul rand in niciun manual de reparatie nu scrie ca reparatiile se fac cu piese sh, ci doar noi!

In al doilea rand, a pune piese sh intr-o cutie de viteze si a imperechea doua cutii este un nonsens. Acolo sunt niste angrenaje extrem de precise, piesele cutiilor au uzuri diferite, chiar daca motocicletele au cam aceasi numar de kilometri, depinde foarte mult de stilul de mers al fiecaruia. Se pot imperechea, dar dupa ceva timp crapa la loc.

Pe de alta parte, orice piesa noua din angrenajul cutiei este extrem de scumpa, orice reparatie minima cu piese noi te duce la 7-800 euro minim.

O cutie SH scumpa la 400 euro? In Germania una singura costa atat, restul de la 500 in sus!

https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=BMW+R1150RT+GETRIEBE&_sop=2

 

Eu am LT, nu RT, nu se potriveste nimic din cutii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara suparare, dar este multa naivitate in ce spuneti. Eu am trecut prin asa ceva, prin urmare stiu ce spun.

Probabil nu stiti ca reparatia unei cutii de viteza este cea mai complicata operatiune tehnica la o motocicleta. In primul rand in niciun manual de reparatie nu scrie ca reparatiile se fac cu piese sh, ci doar noi!

 

Depinde ce pretentii ai, daca vrei sa fie "ca noua" atunci musai piese noi dar daca vrei sa fie functionala merge si ceva SH cu uzuri minime. Vad ca are pinioane drepte, astea sunt cel mai putin pretentioase la reparatii iar singurul risc major ar fi un zgomot de rulare dar fiind vorba de treapta a 1-a nu poate fi deranjant.

 

Si eu as opta pentru o cutie SH dar trebuie sa-i stii istoricul, altfel risti sa ajungi de unde ai plecat.

 

 

Se pot imperechea, dar dupa ceva timp crapa la loc.

 

Pinioanele nu crapa de la "dezperechere", ci se uzeaza prematur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate cineva să arunce o privire aici: /index.php?/topic/741873-bmw-k-1200-1300-s-gt-r-sport/?p=4386302

 

Sper să fii pus link-ul corect către problema mea cu ambreiajul la K1200r sport.

Poate vă puteți da cu părerea, aici sau acolo!

Mulțumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am nevoie de un sfat : la un bmw 1150 gs care are montata ( din fabrica ?) priza tip bricheta la baza motorului pentru incarcare bateriei acumulator, nu stiu care fir duce la borna plus. Centrul stecherului imi spunea cineva, dar am nevoie de o confirmare sa nu fac o prostie. Multumesc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am nevoie de un sfat : la un bmw 1150 gs care are montata ( din fabrica ?) priza tip bricheta la baza motorului pentru incarcare bateriei acumulator, nu stiu care fir duce la borna plus. Centrul stecherului imi spunea cineva, dar am nevoie de o confirmare sa nu fac o prostie. Multumesc,

trebuie neaparat incarcator "CanBus" sau se poate pune mufa la orice redresor? mai este un avantaj in afara de cel legat de comoditate? este oki ca peste iarna sa ai bateria deconectata? stiu ca de exemplu, la masina, cel putin teoretic, daca schimbi bateria trebuie rescris ceva cu diagnoza. Merci!

» Post actualizat in 09 Oct 2017 07:32

intreb pt ca am vazut ca redresorul BMW nu are alta mufa in afara de ce-a de incarcare. ma asteptam ca daca este CanBus, din redresor sa ai o mufa de diagnoza care sa se conecteze la motor si sa ii zica ca intra in ciclul de incarcare si astfel motorul sa intre intr-un mode de protectie. Ma indoiesc ca prin mufa de incarcare sa comunice cu ecu motorului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incarcataor cu canbus trebuie doar la mobrele de 1200 sau mai noi. Si la alea trebuie doar daca le incarci pe la bricheta, daca le incarci direct pe bornele bateriei, poti incarca cu orice.

Diagnoza la masina... depinde de masina. La unele trebuia doar la radio sa ii bagi codul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teoretic, asta transforma un redrosor normal in unul CanBus. Voi continua sa sap.

post-68528-0-36305600-1507535373_thumb.png

 

L.E da, da. La incarcarcare prin mufa ma refer.

Editat de styuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îmi cer scuze, dar voi posta și aici ce am postat pe topicul de K1200r căci am mai multe șanse de răspuns.

 

Pe scurt problema mea e că nu mai găsesc neutralul, problema apărută de vreo 3k km. Am aerisit și schimbat uleiul de la ambreiajul hidraulic. Pompița pare să lucreze ok.

Pare că nu mai debraiaza complet....

 

Astăzi la service (copy paste):

 

Am desfăcut astăzi ambreiajul la Tibi și cum nu sunt un as din punct de vedere tehnic, pot spune că am găsit următoarele:

- placa de presiune din exterior uzata cam 1 mm (îmi dau seama după marginea neatinsa).

- primul disc care ia contact cu placa de mai sus destul de uzata cred (luase forma de pe placă ca formă de uzură)

- vizual niciun alt disc nu prezenta uzură sau defect (ovalizat sau ceva)...!?!

 

Tibi a spus să schimbăm ambreiajul, dar tot sunt nelămurit cu ceva. Uzura respectiva mi se pare normala având în vedere fricțiunea care are loc acolo, nu?

Atunci dacă uzura respectiva e buba pentru care eu nu mai găsesc neutralul, nu cumva de fapt trebuia să patineze??? Și de fapt să intre foarte ușor în liber???

 

Având în vedere ca ambreiajul cu garnitura și șuruburile de la capac depășesc ca preț 3 mii de lei, vreau să fiu convins că asta e buba...!

 

Încă o întrebare ar fi dacă chiar nu exista kituri de reparații și chiar trebuie să înlocuiesc tot ansamblul.

 

Mulțumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neutralul nu il gasesti doar la relanti sau si cu motorul oprit?

Cand bagi motorul in viteza, oprit, poti invarti cu mana roata spate daca tragi ambreiajul? Opune mai multa forta decat de obicei?

Cand e la neutral si bagi 1-a, suna tare cutia?

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul moment în care nu găsesc neutralul este când am motorul pornit și stau pe loc (ori sare din 1 în 2 și invers, ori rămâne efectiv agățat în 1). Altfel, în mers sau cu motorul oprit iese pe liber absolut lejer.

 

Da, cu motorul oprit, băgat în viteză și cu ambreiajul tras, pot învârti roata, dar opune un pic de rezistenta.

 

Din N când bag în 1, da, suna destul de tare cutia, iar dacă mai e și rece, e clar că nu debraiaza complet căci simt cum o împinge ușor în față. Și intre celelalte viteze cârâie un pic mai tare decât de obicei.

 

Mai mult: am desfăcut capacul și ambreiajul; am găsit o uzură de aproape 1 mm pe placa exterioară și primul disc, restul, cel puțin vizual, luate una cate una, nu păreau a fi uzate, ovale sau altele (dar doar vizual).

L-am pus la loc momentan așa cum e, deși dacă ajung să îl schimb, plătesc iar șuruburile, garnitura și manopera.

 

Nu sunt încă suficient de convins că uzura respectivă nu permite să debraiaze.

Și dacă totuși e ambreiajul, ziceam că totuși poate aveam vreo alternativă să nu ajung la 1k euro cheltuieli :) (cam 3k lei ambreiajul cu garnitura și șuruburile, acestea din urma de 2 ori plus manoperă, cred că și un schimb de ulei cu filtru cu tot ca să stau liniștit și aia e...).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ai relanti-ul prea sus, asta ai exclus-o? Cu ambreiajul nu ar trebui sa iti faci grijidecat daca patineaza sau daca atunci cand apesi maneta, nu debreiaza complet.

Vezi ca pe masura ce se uzeaza, nivelul creste in pahar, nu ai prea mult lichid acolo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ralantiul este în parametrii.

 

Da, nu debraiaza complet/corect, ăsta e baiul. De patinat, nu patinează deloc. Uzura (minimă)!pe care am găsit-o parcă nu justifică faza cu debraiatul...

 

Exista vreun kit de reparație oare? Sau alternative la prețul despre care am vorbit mai sus? :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca nu debreiaza corect, atunci verifici asa:

 

- pompa de sus

- pompa de jos

- dupa pompa de jos, tija aia cu excentric

 

Nu inteleg ce o tot tii cu kitul de reparatie, crezi ca exista ceva kit universal de reparat probleme sau cum? Tu trebuie sa identifici unde e problema si de acolo sa vezi ce optiuni ai la schimbat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

😄 nu, nu...rămăsesem blocat cu prețul la tot ambreiajul, mai ales că nu am văzut decât un singur disc uzat și prea puțin placa.

 

Din păcate nu știu cum să verific pompele respective. O să caut un service/mecanic care să se bage aici în București...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am niste probleme cu ambreiaju (iese mai greu la N cand opresc si e motorul pornit, maneta "tzine" la finalul cursei) si Tibi (dupa ce a desfacut pe acolo) a recomandat sa-l schimbam cu totul. Tot cam asa, vreo 2500 lions. Enorm, dar vorba aia, Break My Wallet, nu ?

 

A mea are 60.000 km. Vi se pare normal sa crape la intervalul asta ? Stiu, depinde cum s-a mers cu ea, eu am facut doar 10k din 60k. Si majoritatea in afara orasului (n-am folosit-o zilnic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...