Jump to content

Recommended Posts

Salut. Vreau sa îmi schimb uleiul in grup și in carte scrie sa pun 180ml 75W90 dar eu am ulei de la Castrol Axle EPX 80W90. GL5

E diferența mare între ele?

Oare pot sa pun sau sa îmi cumpar 75W90 cum scrie in carte. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 9.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 ore, Barca Lascar a spus:

Pune ce ai și baga repede ceva km ca vine iarna... 

 

 

OK. Mesi, o sa fac maine operatiunea ca azi a fost sarbatoare.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Salutare!
De o saptamana sunt (extrem de) fericitul posesor al unui R1150R din 2005, cu ABS.

Prima mea motocicleta.

 

Din ce am citit, cea mai buna masura care garanteaza o durata lunga de viata a pompei de ABS este inlocuirea periodica a lichidului din frana; m-am uitat peste un manual de service si am constatat ca operatiunea e destul de complexa.
Necunoscand pe nimeni in breasla si, inca fiind sub vraja simtita atunci cand ai o jucarie noua si nimic nu e prea bun sau prea scump pentru ea, am decis sa ii fac prima revizie la BMW, la Motohub. Initial voiam sa inlocuiesc doar lichidul de frana la ei, dar pretul pentru revizia completa nu mi s-a parut atat de prohibitiv asa ca am mers pe mana lor.
I-au fost schimbate asadar toate lichidele: ulei motor, ulei grup, ulei cutie de viteze, lichid frana, lichid circuit ambreiaj.

Acum, cateva intrebari, pentru cei mai experimentati:
- am inteles ca la BMW-urile cu transmisia pe cardan, ambreiajul, fiind monodisc si uscat, ar trebui folosit ca la o masina, limitand pe cat posibil "slipping"-ul; asadar, cand plec de pe loc cu viteza 1, ii dau doar foarte putin gaz, maxim 1700-1800 rpm, doar cat sa nu moara motorul si debreiez complet cat de repede e omeneste posibil; cand filtrez traficul, in viteza 1 sau viteza a doua si trebuie sa incetinesc, nu tin constant maneta ambreiajului in zona cuplarii, ci pulsez usor maneta, turatiile ramand cele de relanti, incercand sa nu ii dau gaz deloc;
ce sfaturi aveti pentru protejarea ambreiajului? exagerez cu abordarea mea?
- stationar, nu vrea tot timpul sa intre din N in viteza 1. trebuie ori sa-i dau intai a 2a si dupa aia coboara in viteza 1, ori s-o imping putin si dupa aia intra in viteza -- e un capriciu de'al ei, sau trebuie sa verific mai amanuntit ceva la a mea?
- chinui si reduc durata de viata a diversor consumabile daca merg mult prin oras?

- vreo recomandare impotriva mersului pe vreme rece?

 

Cam atat, momentan. Bine v-am gasit!

Link to post
Share on other sites
  • Admin
Acum 37 minute, drujbex a spus:

ce sfaturi aveti pentru protejarea ambreiajului? exagerez cu abordarea mea?

Da. Mergi și schimbi absolut normal, fără nicio problemă și frică. 

Cam așa face cutia câteodată, intra greu în prima treaptă. Probabil ca este și chestia până prinzi mișcarea și te obișnuiești cu ea. Încearcă să strângi și să dai drumul la manetă atunci când nu intra, combinat cu presiune ușoară pe schimbător. 

Mersul în oraș uzează mult ambreiajul, dar nu e nimic de speriat. 

 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

daca nu ai una din unitatile cu "ghinion" un ambreiaj te tine cam 80-100+ de mii in medie, depinde cum mergi. Daca ai unul cu probleme cedeaza pe la 30-40k dar nu e un defect extrem de comun. Corect ar fi spus cedeaza dintii axului primar care intra in coroana discului, dintr-o regretabila eroare de design pe care BMW nu a admis-o niciodata (axul primar nu angajeaza discul complet). Simptom clasic de ambreiaj usor problematic poate fi un traca traca la relanti care dispare cand tragi maneta de ambreiaj. Eu in locul tau daca nu ai acest "traca taca" foarte audibil si daca ai depasit 50-60k nu mi-as bate capul deloc. In general, nu are rost sa iti bati capul, al meu face sunetul asta de 15-20k cel putin si merge la fel de bine. Are aproape 90k si nu cred sa fi fost schimbat vreodata discul...Da-i fara frica, sunt motoare foarte nestresate si agriculturale... Desigur au problemele lor insa procentual cazurile de failure sunt complet scoase din proportii, panica si legende urbane.

Ce am patit eu: la schimbarea bateriei mi-au puscat conexiunile rapide de benzina din cel mai ordinar plastic (good job bmw) si a curs benzina, dar ma asteptam si aveam bidoane goale pregatite. Le-am inlocuit cu metalice.

Edited by fressko
Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, fressko a spus:

daca nu ai una din unitatile cu "ghinion" un ambreiaj te tine cam 80-100+ de mii in medie, depinde cum mergi. Daca ai unul cu probleme cedeaza pe la 30-40k dar nu e un defect extrem de comun. Corect ar fi spus cedeaza dintii axului primar care intra in coroana discului, dintr-o regretabila eroare de design pe care BMW nu a admis-o niciodata (axul primar nu angajeaza discul complet). Simptom clasic de ambreiaj usor problematic poate fi un traca traca la relanti care dispare cand tragi maneta de ambreiaj. Eu in locul tau daca nu ai acest "traca taca" foarte audibil si daca ai depasit 50-60k nu mi-as bate capul deloc. In general, nu are rost sa iti bati capul, al meu face sunetul asta de 15-20k cel putin si merge la fel de bine. Are aproape 90k si nu cred sa fi fost schimbat vreodata discul...Da-i fara frica, sunt motoare foarte nestresate si agriculturale... Desigur au problemele lor insa procentual cazurile de failure sunt complet scoase din proportii, panica si legende urbane.

Ce am patit eu: la schimbarea bateriei mi-au puscat conexiunile rapide de benzina din cel mai ordinar plastic (good job bmw) si a curs benzina, dar ma asteptam si aveam bidoane goale pregatite. Le-am inlocuit cu metalice.

Sunt multe chestii de comentat la partea de proiectare a transmisiei finale - cum ar fi eliminarea rulmentului radial-axial  - dar in privinta celor spuse de tine cu  "neangajarea completa a discului" tin sa iti reamintesc ca transmisia finala este cu un angreaj hipoid. Acesta permite cresterea incarcarii si creste rezistenta la uzura. Dar trebuie sa ai grija sa folosesti uleiuri corespunzatoare.

 

Link to post
Share on other sites

E vorba de discul de ambreiaj al cărui butuc e doar parțial angrenat pe canelurile arborelui primar al c.v. la cele cu 6 trepte. Au picat destule și la ~30000km, iar reparația sare de 2000€ la dealer. Bust my wallet! Rămasul în drum - priceless! 

Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, john17 a spus:

E vorba de discul de ambreiaj al cărui butuc e doar parțial angrenat pe canelurile arborelui primar al c.v. la cele cu 6 trepte. Au picat destule și la ~30000km, iar reparația sare de 2000€ la dealer. Bust my wallet! Rămasul în drum - priceless! 

Am priceput. Cam greu , dar am priceput la ce se refera 😂

Link to post
Share on other sites

Merci tuturor pentru raspunsuri!

Intre timp, am profitat de vremea nesperat de buna pentru perioada asta din Bucuresti si mi-am scos R1150R-ul la mai multe ture ca sa ma "aclimatizez".

Toate bune, cred ca m-am obisnuit si cu ambreiajul cat si cu manevrarea la viteze lente.

Totusi, astazi, pentru prima data am observat ceva: cand e calda relanti-ul se duce la 1500rpm. La rece e ok, 1000-ish.
Am cautat pe net si am gasit fel de fel de articole si proceduri legate de throttle bodies, suruburi de ajustare ("brass bypass screws", sau "BBS") care, sa fiu sincer, m-au speriat si debusolat.

 

Cu siguranta nu vreau sa ma bag sa setez singur asa ceva -- mai ales ca am aflat ca sunt unele calibrari care se fac din fabrica si e bine sa nu se umble la ele -- asadar mai am o intrebare pentru voi: stiti pe cineva in Bucuresti (sau la ~100km) care sa ma ajute sa investighez si sa remediez problema? Pana la partile complicate e ceva mai simplu ce pot verifica singur? Ma gandeam ca poate trage aer fals pe undeva, se poate verifica cu spray de frane, ca la masini? Am mai inteles ca ar mai trebui verificat atat cablul de la maneta de acceleratie cat si cel de la "soc" (stiu ca e nu e soc real, doar creste turatia relanti-ului), dar ce anume sa verific la ele, mai ales ca nu am nicio referinta?

Mentionez ca in rest motoreta merge perfect, nu prezinta "surging", trage ok, nu sunt zgomote, mirosuri suspecte.
 

On 1/2/2021 at 9:01 PM, drujbex said:

asadar mai am o intrebare pentru voi: stiti pe cineva in Bucuresti (sau la ~100km) care sa ma ajute sa investighez si sa remediez problema?

ulterior am realizat ca m-am pripit si n-am rasfoit suficient topicul acesta.
Am gasit ca Tibi de la Mototehnica e foarte laudat, l-am contactat si o sa o duc la ei atunci cand isi termina de construit noul sediu (cam peste o luna, aproximativ, din cate am inteles)

 

Pana atunci o sa merg cu ea asa -- presupunand ca o sa fie favorabila vremea -- evitand pe cat posibil traficul aglomerat pentru a o nu supraincalzi.

Edited by drujbex
Link to post
Share on other sites

Roaga-l pe Tibi sa se uite la motor, daca trebuie sau nu reparate admisiile. Nu ar avea de ce creste relanti-ul la 1500, indiferent cat de tare il incalzesti.

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Dan Cata said:

Roaga-l pe Tibi sa se uite la motor, daca trebuie sau nu reparate admisiile. Nu ar avea de ce creste relanti-ul la 1500, indiferent cat de tare il incalzesti.

ha, tu esti faimos world-wide in lumea BMW-urilor "oilhead"!
peste tot pe forumuri straine vezi mentionat "cata dan kit" :D

 

l-am contactat, mi-a scris ca din descrierea mea pare a fi vorba de "o simpla problema de alimentare". abia la inceputul lui februarie o s-o duc, ceea ce e bine, oricum se nasoleste rau vremea
chiar si daca trebuie reparate admisiile, iau kit de la tine si o scot la capat. :D 

Link to post
Share on other sites

Un La Mulți Ani si din partea mea!

 

Vin cu o intrebare mai veche, ca tot se vb acum de corpurile de admisie. 

La boxerele 1100, 1150, 

Cand motorul este oprit si acceleratia lăsată liberă, CLAPETA din corpuri ce obtureaza fluxul de aer, stă închisă complet-adică SE SPRIJINĂ IN CORPUL CILINDRIC?

Aerul pt Relanti va fi dozat NUMAI din șuruburile mari?

Sau si Clapeta este 2-3 zecimi distanțată de peretele corpului? 

 

Mulțumesc pt răspuns obiectiv. 

 

Edited by TeDy 'M
Link to post
Share on other sites

Oricum ar fi tre să aibă un limitator de cursă, nu se sprijină în corp! 

Link to post
Share on other sites
La 09.01.2021 la 15:58, john17 a spus:

Oricum ar fi tre să aibă un limitator de cursă, nu se sprijină în corp! 

Bineinteles ca exista un surub limitator.

Dar insist cu intrebarea:

Daca in interior clapeta inchide ajungand in peretele corpului,

sau ramane deschisa o fanta de ordinul zecimilor si cam cat sa fie-mai putin decat lera de 0,05?

si rectific fata de postarea mea anterioara:

nefiind vorba de 2-3 zecimi ci acel 0,05mm fiind jumatate de zecime

Link to post
Share on other sites

Este o poveste fara sfarsit sa reglezi admisia din lere la o motocicleta cu un km respectabil. Ai nevoi de reglaj pe aspiratie.Pune ceasuri comparatoare si asa reglezi motorul. Daca nu ai....mergi acolo unde unii au investit in asa ceva.Din respect ptr motocicleta ta. Ai intrebat.....ai aflat. Restul depinde de tine

Link to post
Share on other sites
La 11.01.2021 la 23:25, johnbv a spus:

"Ai nevoi de reglaj pe aspiratie.Pune ceasuri comparatoare si asa reglezi motorul"

 

Hmm.. Ceas comparator😆, mda...

E de râs asemeni poveștii cu brelocul, depinde stangaci/dreptaci fiecare cum a fost înzestrat a mângâia ciocănitoarea... 

Am folosit ceas comparator la honuire de bloc motor, prima achizitie in Oct.1990, nicidecum pt echilibrat corpuri de admisie. 

Multumesc pt "obiectivitate". 

Cu toate că mai indicat era sa spuneti altceva... 

Repet intrebarea, poate stie altcineva:

Fluxul de aer necesar pt relanti, provine numai din aerul ce este permis de suruburile mari de reglaj(clapetele obturand complet),

SAU 

Clapetele sunt puțin deschise față de corpul admisiei, relativ 0,03-0,05-0,10 ?

Dacă dorește cineva a răspunde corect si obiectiv, îi mulțumesc! 

Acum 4 ore, Dan Cata a spus:

O intrebare oarecum similara, voi cum va tineti brelocul la cheile de contact, pe stanga sau pe dreapta?

 

:D

Similara spui tu, dar nu își are locul aici!

De era printre noi un croitor pt bărbați, ai fi aflat că până și problema/întrebarea ta, tot are sens. 

Da, un croitor bun care inca mai croiește pantaloni, te va intreba de îți porți cu precădere cucul pe o anume parte. 

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, TeDy 'M a spus:

Repet intrebarea, poate stie altcineva:

Fluxul de aer necesar pt relanti, provine numai din aerul ce este permis de suruburile mari de reglaj(clapetele obturand complet),

SAU 

Clapetele sunt puțin deschise față de corpul admisiei, relativ 0,03-0,05-0,10 ?

Dacă dorește cineva a răspunde corect si obiectiv, îi mulțumesc! 

Similara spui tu, dar nu își are locul aici!

De era printre noi un croitor pt bărbați, ai fi aflat că până și problema/întrebarea ta, tot are sens. 

Da, un croitor bun care inca mai croiește pantaloni, te va intreba de îți porți cu precădere cucul pe o anume parte. 

Nu mai stiu exact, dar parca clapeta nu obtureaza complet.

Daca doresti, aveam telefonul unui tip din Germania, care a lucrat la BMW, si care are o pravalie de curtat si reglat blocurile clapeta admisie aer. Era vreo 100 € operatiunea.

O sa caut datele de contact si ti le trimit.

 

Uite ca l-am gasit:   http://www.ralphengelbrecht.de/

Banuiesc ca omul vorbeste si engleza cam ca orice neamt.

 

Da-i si tu un e-mail la info@ralphengelbrecht.de si spune-i ce te doare.  O sa iti raspunda.

Link to post
Share on other sites

Da! 

Mulțumesc mult și chiar foarte mult Silver Arrow! 

Eu din cate am văzut la admisiile de pe moto meu, putin greu dar cu insistente întra vârful la lera de 0,05 ( lera ce am, este mai îngustă la vârf) 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...