Sari la conținut

Ce ai invatat din accidentul tau ? Cauze, descriere, mentalitate..


dj.marten
 Share

Postări Recomandate

Ce am învățat?

1. Motor cu ABS.

De 3-4 ori pana acum, reflexul de a sări in frana a fost mai rapid decât activitatea constienta, si de fiecare data m-a salvat.

Ex: mergeam in spatele unei masini pe banda 2 cu gândul departe. Nimeni pe strada. Incetisor.

Brusc mana-mi sare in frana, aproape o ridic pe-o roata, opresc, cad înapoi. Hoo, ba, ce dr--u ai? Mă zdruncini! Îmi zic. Când mă uit, constient, eram la o.5m de bare ăleia, era o ea care văzuse un pieton peste 2 linii de tramvai di 2 benzi pe sens opus, si franase brusc!...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 252
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ce am învățat?

1. Motor cu ABS.

De 3-4 ori pana acum, reflexul de a sări in frana a fost mai rapid decât activitatea constienta, si de fiecare data m-a salvat.

Ex: mergeam in spatele unei masini pe banda 2 cu gândul departe. Nimeni pe strada. Incetisor.

Brusc mana-mi sare in frana, aproape o ridic pe-o roata, opresc, cad înapoi. Hoo, ba, ce dr--u ai? Mă zdruncini! Îmi zic. Când mă uit, constient, eram la o.5m de bare ăleia, era o ea care văzuse un pieton peste 2 linii de tramvai di 2 benzi pe sens opus, si franase brusc!...

Este bun ABS-ul, aceeasi situatie ieri - n-am putut opri pina in el (parea foarte la limita si n-am riscat), in schimb l-am ocolit cu frina pusa. Concluzia -un pic mai departe de astia cu masinile, sau ii depasesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat PRIMA amendă anul ăsta și merg pe motocicletă (legal) din 1995! N-am avut nici un accident... Ar trebui?

prima amenda (si singura de altfel) pe moto am luat-o in februarie 2002 :))

prima tranta in mers pe moto ..anul trecut in noiembrie.

mergeam in picioare pe podul de la Ruse-Giurgiu , iar cand am dat sa ma pun in sea am intrat intr-o groapa , lucru care m-a dezechilibrat putin si din caderea in sea am tras putin de acceleratie :) . n-am vazut groapa pentru ca incercam sa vad de ce tot franeaza tirul din fata . motoreta mea nu-i chiar vreo inocenta si cand am piscat acceleratia a si tasnit. ceasul rau...pisica neagra...taman atunci a franat si ala cu tirul . asa ca nu mi-a ramas decat sa franez cat pot . frana fata/spate maxim pana la ruperea aderentei. cand am ajuns la 0.5m de tir am blocat fata ca altfel ma mucificam de tir. alta solutie nu mai aveam pentru ca deja eram prea aproape sa-l mai pot ocoli . toata treaba a durat ~2 secunde :)

abia dupa ce am vazut filmul mi-am dat seama ce s-a intamplat. dupa ce am cazut am avut impresia ca s-a blocat cablul de la acceleratie pentru ca nu stiam de ce am accelerat brusc desi eu nu am avut intentia asta.

ignorati injuraturile din filmulet, am lasat sunetul doar ca sa auzit trosnetul din momentul in care am intrat in groapa...si da...chiar nu am stiut pana sa vad filmul ce naiba se intamplase de am ajuns instant langa tir . groapa am vazut-o doar pe film.

ABS-ul e foarte bun dar in cazul meu ar fi insemnat sa distrug toata fata motoretei pentru ca nu as fi avut cum s-o mai pun jos.

unde am gresit la toata treaba asta...cred ca a fost la lipsa de atentie la cel din fata si la starea drumului. nu vroiam sa depasesc deci nu aveam de ce sa ma uit sa vad ce e in fata tirului. daca vedeam groapa nu era nici o problema pentru ca as fi luat o postura corespunzatoare si nu ma dezechilibram.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dace spuneti de mine ca la distanta de 2-3 zile, una cu un Fiat era sa ma dea jos in aceeasi intersectie.. La un moment det credeam ca ma vaneaza.. :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

prima amenda (si singura de altfel) pe moto am luat-o in februarie 2002 :))

unde am gresit la toata treaba asta...cred ca a fost la lipsa de atentie la cel din fata si la starea drumului. nu vroiam sa depasesc deci nu aveam de ce sa ma uit sa vad ce e in fata tirului. daca vedeam groapa nu era nici o problema pentru ca as fi luat o postura corespunzatoare si nu ma dezechilibram.ttps://www.youtube.com/watch?v=eH3jVbgT9Ng

Super tare, accidentul perfect nevinovat! Si cind zici ca ai avut doar ghinion, vin altii si-ti explica cu lux de amanunte unde ai gresit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Contabil, esti pe langa subiect rau de tot.

Ai dreptate, dar ma enerveaza situatiile astea : groapa luata + frineaza ala din fata, cite sanse ai sa ti se intimple 1% - ei Sergiu a luat 1% ala ...... puii mei, aiurea rau. Si ce dracu invataminte sa tragi din accinedtul asta? sa mergi numai cu capul in pamint?

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Mergeam linistit pe banda 3 cu viteza constanta de 50-60km/h. Mergand eu asa linistit observ un Matiz care pleaca de pe banda 1 fiind stationat. Dupa vreo 10m, se incadreaza pe banda 2, banda 1 fiind ocupata cu masini parcate. Nenea mergea mai incet ca mine, cu vreo 40/h.

 

Cand ma apropiam eu asa de el, am avut un deja-vu cu un incident petrecut aproape in aceeasi zona cu un alt matiz cu sofer chiomb, si tai gazul. La vreo 5m de masina lui, ce se gandeste omu, sa intoarca pe celalalt sens de mers, direct de pe banda 2, prin mine, si prin scuar.

Cam asta am patit eu acum o luna pe Bd. TImisoara, eu pe banda 2, masina pe banda 1 care intoarce din scurt, doar ca eu am intrat in el in lateral-spate. Invataminte:

- degetele zdrobite (fara fracturi) se vindeca foarte incet. Dupa o luna inca nu pot sa schimb vitezele la bicicleta cu degetul mare.

- cand dai de un prost s-ar putea sa fie si tupeist. Am completat formularele de amiabila si a incercat sa isi faca masina pe asigurarea mea pe motiv ca el e lovit in spate (avea bara un pic julita si roata stramba)

- degeaba ai camera pe casca daca nu e pornita sa ii arati dobitocului ce a facut. El a recunoscut ca a iesit in bulevard de pe o straduta din dreapta si in mai putin de 50 de metri a schimbat o banda si facea si o intoarcere, dar i s-a parut perfect normal

- poti sa ai oricate faruri, ca daca nu se uita nu te vede. Aveam 2 faruri aprinse, degeaba: nu m-a vazut.

- 7-8 ani experienta nu ajuta cu nimic mai mult decat 2-3. E a doua oara cand ma da o masina pe jos si de fiecare data nu am putut sa evit. De obicei evit accidentele, dar nu iese intotdeauna.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

 

2012, septembrie...cauciuc spate tocit aproape pana la sarma, am accelerat, am vrut sa traversez sinele de tramvai de pe mijlocul drumul a.i. sa intru intr-o parcare situata pe cealalta parte, am trecut cu roata fata de prima sina dar cand roata din spate a atins sina instantaneu m-a culcat motorul fara sa imi dau seama ce s-a intamplat, adik a fost fractiune de secunda....am cazut pe partea stanga si de atunci am ramas cu inelarul de la mana stanga stramb, l-am avut in atela, am facut fizioterapie, osul e K in schimb tendoanele ma tin ca dracii si nu vor sa isi dea drumul a.i. sa pot indoi degetul bine. Cu toate ca imi propusesem sa nu mai scot motorul si ma pregateam sa il las la iernat asa a fost sa fie....invatatura de minte....cauciucurile sa fie intotdeauna bune fiindca printre alte lucruri astea fac diferenta de multe ori intre a fi intreg si oase rupte sau mai stiu eu ce probleme mai grave. Cand am cazut pe stanga, m-a prins cu mana pe maneta cu ghidonul intors spre stanga. Daca nu aveam manusile ..... cred ca imi adunam pielea de pe asfalt :)

Faza foarte asemanatoare: intersectia de la Timpuri Noi, venind de pe Nerva Traian am vrut sa fac stanga pe Vacaresti, asteptand masinile de pe sens opus am mers putin inainte pe zona sinelor (ude de la ploaie). Cand am atins sina efectiv cu roata spate, am cazut secerat. Echipament: geaca de piele cu protectii la umar si spate, manusi, ghete moto.Stricaciuni: nimic important, contuzie mica la sold si contuzie mai serioasa la umar - cu tot cu protectia de la geaca, era ca si cum n-ar fi fost. Mare noroc ca era noapte si traficul foarte lejer. Multumesc taximetristului care a oprit sa vada daca am ceva.

Morala: sina+ploaie=maaaaaare atentie, altfel buf!

Editat de mafteiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza foarte asemanatoare: intersectia de la Timpuri Noi, venind de pe Nerva Traian am vrut sa fac stanga pe Vacaresti, asteptand masinile de pe sens opus am mers putin inainte pe zona sinelor (ude de la ploaie). Cand am atins sina efectiv cu roata spate, am cazut secerat. Echipament: geaca de piele cu protectii la umar si spate, manusi, ghete moto.Stricaciuni: nimic important, contuzie mica la sold si contuzie mai serioasa la umar - cu tot cu protectia de la geaca, era ca si cum n-ar fi fost. Mare noroc ca era noapte si traficul foarte lejer. Multumesc taximetristului care a oprit sa vada daca am ceva.

Morala: sina+ploaie=maaaaaare atentie, altfel buf!

sigur nu erai pe franare ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incep sa cred ca sinele astea nu sunt pe treaba lor.. am intrat cu spatele franat pe sina uda, perpendicular, putin diagonal.. nu s-a intamplat nimic.. si totusi, zboara de sub tine instant.. incerc sa raman paranoic cand le vad si merg cat mai drept.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stau langa piata mare/bazar iar Duminica vin toti Tzaranii sa vanda sau sa cumpere pisici ,caini,porumbei,sobolani,etc.

 

Daca ies mai devreme de ora 15 cu motoru trebuie sa stau cu mana pe frana si sa am la mine tolba cu injuraturi si semne obscene pentru (cuvant jignitor) care ies de pe drumuri secundare si parcari fara sa se asiguri neacordand prioritate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incep sa cred ca sinele astea nu sunt pe treaba lor.. am intrat cu spatele franat pe sina uda, perpendicular, putin diagonal.. nu s-a intamplat nimic.. si totusi, zboara de sub tine instant.. incerc sa raman paranoic cand le vad si merg cat mai drept.

Calea Calarasilor cu Mintuleasa (la parinti) sina foarte inaltata - abordata mai pe graba, rezultatul -pe jos! Glezna un pic zgiriata (adidas in picior) si becul de la semnalizator stinga fata spart, nici nu i-am zis accident, dar de atunci bag ochii mari indiferent de sina sau ce vreme este afara.

 

Cam asta am patit eu acum o luna pe Bd. TImisoara, eu pe banda 2, masina pe banda 1 care intoarce din scurt, doar ca eu am intrat in el in lateral-spate. Invataminte:

- degetele zdrobite (fara fracturi) se vindeca foarte incet. Dupa o luna inca nu pot sa schimb vitezele la bicicleta cu degetul mare.

Ligamentele afectate trec foarte greu si nu totdeauna complect, am mina stinga la care nu mai pot stringe pumnul complect (nu de durere) - din cauza unui accident de masina - un cocalar (si la propriu si la figurat) a gasit el de cuviinta sa bage stinga in fata mea pe trafic greu.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Eu am invatat sa nu intru tare-n curba daca n-o vad in totalitate - asta dupa ce-am intrat in kuru' unuia oprit in curba, eu fiind mare "viteaz" cu genunchiul aproape pe jos...

De atunci nici nu mai gonesc pe strazi ca un apucat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hi,

 

 

Black day, 24 Aprilie 2013;

 

Am intrat in ghiocei ca sa-i spun asa, am confundat strada cu altceva si m-am infipt fix intr-o bordura dupa care in stalp cu o viteza astronomica. multe oase rupte, multa recuperare, un nou robocop. ( defecte ramase probabil pe viata )

 

Ce am invatat?

Pai am invatat ca e bine sa iti vezi de treaba ta cand iesi cu motocicleta pe strada, vrei sa alergi cu viteza, sa te dai pe viraje, mergi la un track day si rezolvi problema asta.

Dupa un asemenea eveniment normal ar trebui sa ramai cu ceva psihic, nu eu nu am ramas cu nimic, merg in continuare insa nu la fel ca pana inainte de evenimetul nefericit, inainte eram semizeu de bulevard :moto:

 

 

P.s.

Echipamentul face diferenta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 evit baltile din viraj. iesirea de pe centura brasov spre rasnov/zarnesti. am ales trasa prin balta si fuge spatele. noroc cu cauciucurile noi si ca sv-ul a avut suficient cuplu sa traga mai tare in fata decat fugea roata in lateral.

2 depasirea coloanei... no no. intre praid si sovata m-am decis sa depasesc coloana. un ford focus break jigarit si cu gaini in "portbagaj" din fata mea ma vede, ne intelegem ca il las in fata. dupa 2 masini depasite un imbecil din coloana se decide nu sa iasa in depasire ci sa opreasca pe stanga. fordul intra in el si il invarte in parcare printe tigancile cu zmeura, eu cu frana inca trasa reusesc sa ma strecor (nu stiu cum exact) printre ford si autocarul care tinea coloana.

3 cunoaste drumul sau las-o moale. la intrarea in ciuc nu eram sigur daca e stanga sau dreapta in y respectiv. ma uitam dupa semne. coloana nu se uita, dar oprea sa cedeze trecerea. eh, noroc ca era drum si inainte.

4 noapte si ploaie, combinatia ideala. am vrut sa introc rondul de la obor, proaspat reamenajat. noapte, ploaie marunta de toamna. am vazut verdele, am vazut sinele, am vazut masina de politie. ce n-am vazut era bordura rasarita intre sina de tramvai si banda de circulatie. am luat-o mai mult decat diagonal si m-am trezit pe jos. pagube, blugii murdari si un surub de la carene... si asa aveam prea multe.

5 daca tu nu ii vezi, nici ei nu te vad. am incercat sa ma urc pe trotuar, pe la trecerea de pietoni, pe dupa duba scoasa jumate in drum (breteau de dreapta 13 septembrie/panduri). de pe trecerea de pietoni cobora o masina. eu pe jos, el cu motorul oprit.

6 chiar daca te vad, s-ar putea sa nu ii intereseze. spre iesirea din targoviste spre bucuresti. omul iese din omv, ma vede, ma aude, da din umeri si trece.

 

PS sunt de acord ca exista 2 categorii de motociclisti, dar le impart un pic altfel. aia care au cazut si aia care nu recunosc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

prima amenda (si singura de altfel) pe moto am luat-o in februarie 2002 :))

prima tranta in mers pe moto ..anul trecut in noiembrie.

mergeam in picioare pe podul de la Ruse-Giurgiu , iar cand am dat sa ma pun in sea am intrat intr-o groapa , lucru care m-a dezechilibrat putin si din caderea in sea am tras putin de acceleratie :) . n-am vazut groapa pentru ca incercam sa vad de ce tot franeaza tirul din fata . motoreta mea nu-i chiar vreo inocenta si cand am piscat acceleratia a si tasnit. ceasul rau...pisica neagra...taman atunci a franat si ala cu tirul . asa ca nu mi-a ramas decat sa franez cat pot . frana fata/spate maxim pana la ruperea aderentei. cand am ajuns la 0.5m de tir am blocat fata ca altfel ma mucificam de tir. alta solutie nu mai aveam pentru ca deja eram prea aproape sa-l mai pot ocoli . toata treaba a durat ~2 secunde :)

abia dupa ce am vazut filmul mi-am dat seama ce s-a intamplat. dupa ce am cazut am avut impresia ca s-a blocat cablul de la acceleratie pentru ca nu stiam de ce am accelerat brusc desi eu nu am avut intentia asta.

ignorati injuraturile din filmulet, am lasat sunetul doar ca sa auzit trosnetul din momentul in care am intrat in groapa...si da...chiar nu am stiut pana sa vad filmul ce naiba se intamplase de am ajuns instant langa tir . groapa am vazut-o doar pe film.

ABS-ul e foarte bun dar in cazul meu ar fi insemnat sa distrug toata fata motoretei pentru ca nu as fi avut cum s-o mai pun jos.

unde am gresit la toata treaba asta...cred ca a fost la lipsa de atentie la cel din fata si la starea drumului. nu vroiam sa depasesc deci nu aveam de ce sa ma uit sa vad ce e in fata tirului. daca vedeam groapa nu era nici o problema pentru ca as fi luat o postura corespunzatoare si nu ma dezechilibram.

 

Sigur nu ai tras de acceleratie cand ai franat cu fata? Am patit si eu sa trag de acceleratie franand mai puternic pt ca-mi ancoram palma in maneta si mi-a alunecat podul palmei tragand de acceleratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur nu ai tras de acceleratie cand ai franat cu fata? Am patit si eu sa trag de acceleratie franand mai puternic pt ca-mi ancoram palma in maneta si mi-a alunecat podul palmei tragand de acceleratie.

 

pai am tras dar nu in franare. cand am franat era deja prea tarziu :)). nici nu mai conta in vrun fel daca acceleram sau nu ca eram pe jos

ar trebui sa-mi pun o bara de sprijin ca sa nu ma mai tin de acceleratie cand o iau prin boscheti :)).

ideea e ca daca iti iei ochii de la drum in vreun fel riscul sa ti-o furi creste vertiginos. daca stau bine si ma gandesc majoritatea trantelor mele au la baza neatentia. in cazul asta n-am vazut groapa, alta data ma uitam la niste stanci si celui din fata i-a murit motorul, alta data ma uitam la o veverita prin padure si cand am oprit nu m-am uitat unde pun piciorul jos ...si ghinion era pietris si mi-a alunecat piciorul :)

pe scurt, cascati ochii la drum !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...