Sari la conținut

Noua legislatie 2013 pentru categoriile A, A1, A2, AM


Fester
 Share

Postări Recomandate

Sunt total de acord nu mi-as lua motor mai mare pentru viteza este ultimul amanunt care ma intereseaza nu sunt nici inconstient nici nu vreau motor ca sa moara dusmanii,viata mea e mai presus repet vroiam doar in ideea de a il delimita peste 2 ani sa nu il mai schimb

orice motor care are puterea maxima de 70 kw poti sa-l iei limitat la jumatate, adica 35 kw , alea vechi majoritatea sunt limitate doar in acte.

Si mare atentie la kw/kg motor- imparti kw motorului la kg lui si vezi sa nu-ti iasa mai mult de 0,20 kw/kg

Si eu am vrut sa fac ca tine, si nu regret ca m-am razgandit, fa-ti mana timp de 2 ani , si apoi o sa vezi si ce tip de moto iti cade mai bine , poate dupa aceea o sa-ti iei touring,enduro ... naiba stie...

Editat de edu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

betterevil : eu te cred , dar nu prea sun xt-uri pe piata pana in 2500 euro . De KLE-uri , sincer nu stiu ce sa spun dar am inceput sa ma uit dupa Aprilia Pegaso si tare cred ca pana incepe sezonul am sa merg pe aceasta decizie , numai daca nu cumva apare un XT de nicaieri pe piata in bugetul meu .

 

Vreo parere sau informatie in plus despre aprilia pegaso este bine venita . Citisem multe despre Xt-uri acum despre aprilia sincer nu stiu foarte multe . Prin comparatie am observat ca suspensia e mai mica si ca e mai scunda cu vreo 40mm . Dar ca rezistenta sau cum se comporta nu prea stiu multe .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, da este o mica diferenta dar daca ai 18 ani pentru 100-200 lei nu te zgarci, o sa iti para rau si s-ar putea sa te plictisesti de A1 sau pur si simplu sa iti placa o motoreta ce depaseste 125 cc si 11kW

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

principala diferenta e de varsta si puterea motoretei.

A1 - moto pana in 125 cc si puterea sa nu depaseasca 11 kW , se poate da de la 16 ani

A2 - aici doar puterea nu trebuie sa treaca de 35 kW si varsta trebuie sa fie minim 18 ani.

 

cel mai bine dai de A2, cu asta poti sa-ti iei si motoreta de 600 cc, sa zicem, doar care sa nu depaseasca puterea de 35 kW. Asa te inveti si cu gabaritul unei motorete mai mari, si este mai placut sa conduci ceva cu o putere mai mare. vorba colegului de mai sus, pana la urma o sa te plictisesti de capre de 125

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci avand A1 de 4 ani, nu ma ajuta cu nimic pentru a da de A mai devreme. E nevoie neaparat de o experienta de 2 ani cu A2 pentru a lua A-ul la 20. Desi toate cele 3 examene sunt identice. Multumesc frumos Romania ,voi astepta pana la batranete ca sa conduc o motocicleta.

P.s. Multumesc colegu pentru raspuns !

 

Nu e vorba de examen, ci e vorba de experienta si de capacitatea de a fi rational. Probabil ca tu esti un tip calculat, insa statisticile nu confirma asta; de aceea platim si RCA-urile astea imense sub 30 de ani.

Cu placere si succes!

 

Sper ca o sa ne dea si noua voie sa dam de A ceva mai devreme...

 

Eu sper sa nu. Limita de 24 de ani este foarte buna. Si eu tot la 24 am luat permisul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bună ziua, as dori să ştiu pentru cat. A2 care sunt vitezele maxime de circulaţie în România? Am căutat şi în Regulament şi în Ordonanţă însă nu am găsit nimic legat de cat. A2. Se poate asimila ca şi limită de viteză cu A1...? Pentru că există diferenţe între A şi A1...

 

legislaţia spune asa:

 

"Art. 50
(1) Vitezele maxime admise în afara localităţilor pentru categoriile de autovehicule prevăzute la art. 20 alin. (2) sunt următoarele:

a) 130 km/h pe autostrăzi, 100 km/h pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile A şi B;


B) 110 km/h pe autostrăzi, 90 km/h pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene (E) şi 80 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile C, D şi D1;


c) 90 km/h pe autostrăzi, 80 km/h pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene (E) şi 70 km/h pentru celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile A1, B1 şi C1;


d) 45 km/h, pentru tractoare şi mopede.

(2) Viteza maximă admisă în afara localităţilor pentru autovehiculele care tractează remorci sau semiremorci este cu 10 km/h mai mică decât viteza maximă admisă pentru categoria din care face parte autovehiculul trăgător.

(3) Viteza maximă admisă pentru autovehicule şi tractoare agricole sau forestiere cu mase şi/sau gabarite depăşite ori care transportă produse periculoase este de 40 km/h în localităţi, iar în afara localităţilor de 70 km/h.

(4) Viteza maximă admisă în afara localităţilor pentru autovehiculele ai căror conducători au mai puţin de un an practică de conducere sau pentru persoanele care efectuează pregătirea practică în vederea obţinerii permisului de conducere este cu 20 km/h mai mică decât viteza maximă admisă pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse."

 

Voi vedeti undeva aici cat. A2?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. astazi a sosit talonul de la cbr 500 f a mea care se incadreaza la a2 ( in actele de afara scrie 35 kw ) la rar au trecut pe carte 35 kw .

Azi cand ma uit pe talon 2 rubrici ...prima 36 , caut in legenta ( puterea in kw ) constat ca au gresit probabil si au scris 36....apoi inca o rubrica , caut in legenta , "raport putere greutate in kw " si scrie 0.18 deoarece ea are masa proprie 205 kg , bun...avand in vedere legea nu ar trebuii sa am probleme cu politia nu ? Respecte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mobra pe care abia am luat-o,la RAR, seria de la motor a fost scrisa gresita de cand a inmatriculat-o fostul proprietar (el nedandu-si seama), au gresit ultima cifra, iar in decembrie cand am fost la RAR sa o trec pe numele meu, au vazut ca au gresit seria...atunci in 2010... si au schimbat-o ei fara sa platesc in plus sau alte acte suplimentare...eu spun ca daca te duci la ei acum si le spui ca au gresit ceva in carte o sa ti-o schimbe...


» Post actualizat in 17 Feb 2015 21:22


Insa...am uitat sa specific, trebuie sa duci niste acte care sa ateste lucrul asta...cum ca ei au gresit, ca altfel iti dau cu flit sau te pun sa platesti

Editat de TZU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Buna tuturor. Am vazut ca utilizatorii acestui forum sunt saritori si de ajutor asa ca vin a va pune cateva intrebari.

De saptamana viitoare voi incepe scoala de soferi pentru categoria A2. Tin sa mentionez ca sunt posesor de permis pentru categoria B si de cand am luat permisul merg zilnic cu masina si am facut si cateva drumuri prin tara.

As vrea sa va intreb, ce motocicleta imi recomandati pana in 1000E (deorece bursa de student nu e mare) . M-ar interesa foarte mult un naked sau un chopper dar care sa aibe un sunet placut, nu sunet de scuter ;)). Tin sa mai precizez ca nu sunt vitezoman si intentia mea de a imi lua motor nu e de a face curse ca nebunu, ca si asa stirile de la ora 5 sunt deja pline de decese, ci sa ajung din punctul A in punctul B folosint mai putin combustibil. Am precizat conditia de a suna bine deoarece trebuie sa iti placa si ceea ce calaresti :).

O alta intrebare ar fi sa stiu cam cat ar costa o intretinere corecta si ce ar trebui sa am in vedere cand achizitionez o motocicleta la mana a doua. Va multumesc anticipat si imi cer scuze daca am incalcat vreun termen sau conditie a acestui forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te sfatuiesc sa astepti sa termini scoala. intre timp, o sa vezi ca o sa te razgandesti de cateva ori, o sa ai informatii despre mai multe modele etc. cand o iei, neaparat mergi cu cineva priceput, sfaturile de la distanta nu te vor ajuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

suzuki gs 500 daca esti pana in 185 cm inaltime apoi e cam deranjant vantul , am avut , este fff fiabila plus consum de maxim 5 la suta daca mergi frumos cu ea , mai agresiv undeva la 6...pozitie buna , e usoara , se strica ff greu , sunt ft rezistente ca model , nu sunt pretentioase si sunt iertatoare la cei 48 cp . ar mai fi honda cb 500 care iar este ff buna si fiabila , mai fiabila si mai puternica ca un suzuki dar sunt mai greu de gasit pt a2 nu imposibil insa . la chopper nu stiu ce sa recomand , insa din partea mea cu caldura suzuki gs 500 am avut si stiu ce ai poate pielea. ca si costuri de intretinere eu zic ca un maxim 300 lei pe vara asta ar costa schimbul de ulei 150 lei + filtru si ceva curatat de carburatoare eventual , la care mai adaugam un cauciuc o placuta de frana dar asta la 2-3 sezoane depinde cat mergi cu el.

o motocicleta mai intretinuta o sa gasesti adusa de afara , au altfel grija de ele dar nici pe tara nu sunt rele datorita fiabilitatii lor.

sper ca te-am ajutat , respecte!

Editat de Effect20CM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si consum redus, si eftin, si pana-n 1000 eur, si sa sune bine... Asta-ti trebe

!

 

Cum spunea colegu, fa scoala si apoi vei sti mai multe. Plus ca facand scoala vei si vedea ce este mai pt tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suzuka gs 500 o recomand si eu. Se gasesc cateva in bugetul tau pe bikeshop. Consumabilele uzuale te costa cam 300 RON pe an (ulei, filtru, placute, manopera la service inclusa in pret de obicei), asigurarea intre 60 si 400 RON (depinde cati ani are posesorul in acte) pe an.

Reglat/sincronizat carburatie costa vreo 200 RON, gratis daca o faci tu. Se face o data pe an.

ITP-ul costa ~100 RON si se face odata la 2 ani.

Caucioace gaseste pe la 3-400 RON decente (nu noi), bateria vreo 120 RON. Se inlocuiesc in functie de uzura, de obicei cam o data la 4-5 ani daca nu mergi mult.

O servisare de furca te costa vreo 200 RON (la service), daca o faci tu te costa doar lichidul de furca. Se face cam o data la doi ani.

O inlocuire de lichide (antigel, lichid frana) vreo 100 RON la service, daca o faci tu te costa doar consumabilele. Se face cam o data la doi ani.

Carene nu ai de spart la gs500 deci scapi de o grija, dar recomand montarea de crash pads sa eviti fisurarea/spargerea capacelor. Pad-urile costa intre 100 si 400 RON, depinde cum sunt facute.

Alte consumabile mai sunt cablurile de ambreaj (se mai rup, dar nu-s scumpe, intre cateva zeci de lei SH si 150 noi).

Daca ai ghinion iti poate pica releul de incarcarcare, care o sa te coste si ala vreo 200-300 RON SH.

Becuri, suruburi, alte maruntisuri sunt intre 10-20 de lei de cumparat.

 

E foarte important ca inainte sa dai banul sa te asiguri ca fierul are toate actele in regula (verifica forumul pentru instructiuni de cumparare) si ca e in stare tehnica buna. Pentru asta in opinia mea merita sa te duci cu ea inainte sa o platesti la un mecanic de incredere sa iti faci o constatare. Te costa 100 de RON dar merita cu varf si indesat.

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...