Old School Rider Postat Februarie 28, 2013 Share Postat Februarie 28, 2013 Salut! Azi m-am lovit de o problema bizara. Inainte sa inceapa iarna furtunul de la frana spate s-a rupt si am ramas fara frana.Am mers doar cu fata vreo luna pana cand am bagat-o la iernat. Intre timp i-am cumparat niste furtune de frana second hand,le-am montat si am incercat sa pun lichid de frana in instalatie si sa o aerisesc. Am turnat in bidonas lichid de frana,am umplut instalatia,am aerisit-o de mai multe ori DAR efectiv nu face presiune pe sistem,pedala de frana e aproape moarta,si cand deschid aerisitorul si apas pedala,de-abia curg cativa stropi lesinati.. Am apasat de o suta de ori pedala de frana ,tot nu se intareste si nu vad nici o scurgere pe nicaieri. Ce are si cum se poate rezolva?Banuiesc ca e pompa de sub bidonas,se poate repara? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzakedotnet Postat Februarie 28, 2013 Share Postat Februarie 28, 2013 Esti sigur ca ai procedat cum trebuie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 28, 2013 Share Postat Februarie 28, 2013 Verifica daca pistonasul pompei face cursa completa in exterior, daca se retrage complet afara cand nu mai este apasat. Poate e pedala reglata prea strans. Verifica reglajul pedalei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 28, 2013 Share Postat Februarie 28, 2013 La cum spui povestea e destul de clar ca n ai facut aierisierea corect se face asa: 1: apesi pedala 2 deschizi aerisitoru in timpi ce tii apasatpe pedala si astepti sa coboare (nici un mm inapoi cat e deschis aerisitoru) - iese ce iese - probabil aer - nu da cursa pana in capat ca strici garniturile 3 inchizi lejer aerisitoru - cat sa tina si dai drumu la pedala 4 repeti pana nu mai iese aer (nu uita sa mai pui zama in borcan) p.s. - e muult mai usor daca infigi pe aerisitor un furtun de 4 - 6mm - cat sa stea - (1 ron/m la obor - poate nitel mai scump in tara). furtunu asta il agati vertical si asa vezi extrem de usor cand nu mai iese aer. In plus poti sa omti strangerea aerisitorului daca bula de aer se ridica si e doar lichid curat pe gaurica aerisitorului cand dai drumu la pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 28, 2013 Admin Share Postat Februarie 28, 2013 Fa aerisirea pe segmente:pui lichid in borcanas, slabeste furtunul care iese din pompa frana picior si merge inspre etrier, fa pedale sa se amorseze intai pompa, apoi strangi furtunul la pompa si treci la etrier, il desfaci pe cel de la etrier, faci pompe pina se intareste frana, strangi furtunul bine si la urma aerisesti pe la aerisitor. Pare complicat, dar nu este.. Sa anunti cum ai rezolvat treaba.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Februarie 28, 2013 Autor Share Postat Februarie 28, 2013 Luigi,buna idee! De asemenea o sa ma uit ce se intampla cand dau la pedala cu furtunul scos de la pompa de sub rezervor si tinand degetul unde ar fi trebuit sa vina furtunul,sa vad daca face presiune.Daca nu face ,inseamna ca s-a stricat pompa cumva.maine revin cu detalii despre ce am rezolvat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 28, 2013 Admin Share Postat Februarie 28, 2013 Nu are de ce ce sa se strice pompa, nu ai aerisit corect. Succes. PS;cauta su un furtunas transparent cum ti-a spus Zidu, gasesti la magazinele cu mancare pt.animale, majoritatea au accesorii pt.acvarii.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Februarie 28, 2013 Share Postat Februarie 28, 2013 (editat) Eu am folosit furtunasul de la o pleosca ... cel de la perfuzie ptr mine era prea mic. La farmacia inimii catena .... Eventual ... pui un capat al furtunasului pe aerisitor ... si un capat intr-un bidon. Dai o gaura in dopul bidonului si etansezi furtunasul. Inainte sa pui capatul in aerisitor presezi bidonul ...conectezi la aerisitor ... si ai vacuum ... cel mai ieftin aparat de aerisit frana ... nu are putere ... dar suge mai repede si vezi ce iese. Lichid vechi/aer/lichid nou. Editat Februarie 28, 2013 de BQGDDAN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cyanide Postat Martie 1, 2013 Share Postat Martie 1, 2013 aceeasi problema am avut-o si eu cu frana pe fata, nu se facea presiune pe furtun deloc...mai tarziu am constatat ca lichidul nu cobora din rezervor decat foarte putin asa ca automat m-am gandit ca trebuie amorsata pompa. Prin urmre am scos furtunul de la pompa,am dat pompa jos si am turnat lichid in pompa pe unde era conectat furtunul. Am montat totul la loc si dupa cateva "pedale" au inceput sa lucreze si pistonasele. A urmat aerisirea si...asta e. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silviu1977 Postat Martie 1, 2013 Share Postat Martie 1, 2013 Se foloseste o pompa de vid ca sa se amorseze pompa de frana,in lipsa ei poti sa folosesti o seringa mare(cat mai mare) pe care o bagi pe un furtunas pus pe surubul aerisitorului si cu care tragi de cateva ori pana se amorseaza pompa,apoi aerisesti normal.Sa ai grija tot timpul sa nu se goleasca rezervorul de lichid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 1, 2013 Share Postat Martie 1, 2013 depinde si de traseul furtunului (de fapt a lichidului in general) si de pozitionarea aerisitorului. uita-te cu atentie la circuit, vezi unde s-ar putea acumula aer, la destule motociclete ca sa faci aerisirea trebuia dat jos etrierul de pe suport de exemplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Martie 1, 2013 Share Postat Martie 1, 2013 Se foloseste o pompa de vid ca sa se amorseze pompa de frana,in lipsa ei poti sa folosesti o seringa mare(cat mai mare) pe care o bagi pe un furtunas pus pe surubul aerisitorului si cu care tragi de cateva ori pana se amorseaza pompa,apoi aerisesti normal.Sa ai grija tot timpul sa nu se goleasca rezervorul de lichid. sau cine are timp,sa umple butoiasu si sa lase sa curga lichidu singur in instalatie.dupa,se poate apuca linistit de facut ,,pedale,, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 1, 2013 Share Postat Martie 1, 2013 Nu e obligatoriu sa ai ai nici o pompa de vid, terminati cu prostiile. Am aerisit de la 0 la zeci de frane si de moto si de auto si n-am folosit niciodata pompa de vacuum, nici nu am si nici nu-mi iau. Daca faci corect cum zice Zidu', nu-ti trebe nici o pompa. Vedeti in video ala de mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Martie 1, 2013 Share Postat Martie 1, 2013 ce seringi ce pompe de vid...ce-s alea...pui gura pe furtun tragi de doua ori..si s-a amorsat pompa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Martie 1, 2013 Share Postat Martie 1, 2013 (editat) Furtunul care s-a potrivit la fix la mine a fost unul de la aia de vindeau acvarii. O smecherie cica ar mai fi sa lasi maneta de frana trasa(blocata) si gravitatia face restul. Apropo, ca si eu am aerisit o droaie de frane pana acum, inclusiv in urma montarii etrierilor uscati complet de lichid, iar la una dintre mobrele de acum, am procedat exact ca in video, nu ai ce sa gresesti si totusi nici ambreiajul si nici rahatu de frana nu sunt aerisite calumea. Am batut si conductele, pompele amorsate, bune, nu curge nimic. Nimic. O sa incerc si faza cu siringa, daca nu, bag o pompa de vid. Editat Martie 1, 2013 de banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Martie 1, 2013 Share Postat Martie 1, 2013 impinge pistonasul la maxim in etrier......trebuie mentinut in aceasta pozitie si fa-i aerisire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 1, 2013 Share Postat Martie 1, 2013 este mai greu de 'aerisit' din moment ce instalatia a fost complet golita.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Coste Postat Martie 2, 2013 Share Postat Martie 2, 2013 Vezi sa nu fie infundata gauara de la aerisitor eu am patito la ambele etriere de pe fata, nu stim dece nu voia sa iese lichidul nou din etrier dar pana la urmam miam dat seama care era problema si am curatat gauara surubului, am demontat iara furtunul de frana din etrier si am suflat cu aer comprimat cat de bine am putut. Inainte in pompa de frana din fata aveam numa mazga parca era lichid cu rugina il el, am curatat bine totul si am turnat lichid nou dot 4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Martie 2, 2013 Share Postat Martie 2, 2013 impinge pistonasul la maxim in etrier......trebuie mentinut in aceasta pozitie si fa-i aerisire In cazu asta cum faci ,,pedale,,ca pistonasu sa stea tot impins la maxim!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 2, 2013 Admin Share Postat Martie 2, 2013 Simplu, scoti etrierul/etrierii de pe jambe, introduci intre placute o pana de lemn, o coada de ciocan, un distantier, ceva si pe urma faci aerisirea.. Procedura este foarte corecta si este recomandata mai ales atunci cind instalatia a fost golita complet, in sensul ca impingi bulele de aer de jos in sus, in rezervor. Evident, in prealabil desfaci capacul si scoti lichidul din rezervor, altfel da pe dinafara.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Martie 21, 2013 Share Postat Martie 21, 2013 Fa aerisirea pe segmente:pui lichid in borcanas, slabeste furtunul care iese din pompa frana picior si merge inspre etrier, fa pedale sa se amorseze intai pompa, apoi strangi furtunul la pompa si treci la etrier, il desfaci pe cel de la etrier, faci pompe pina se intareste frana, strangi furtunul bine si la urma aerisesti pe la aerisitor. Pare complicat, dar nu este.. Sa anunti cum ai rezolvat treaba.. "desfaci conducta, faci pedala, astepti sa se intareasca frana, strangi conducta" nu este o procedura de urmat. ori bati campii, ori nu te-ai exprimat cum trebuie. zidu a explicat cel mai bine, PROCEDURA ESTE UNA SINGURA: faci pedala, tii apasat, slabesti aerisitorul, strangi aerisitorul si reiei operatiunea. grija sa ai in permanenta lichid in bocan. simplu. ceea ce explici tu acolo este total gresit. da, poti sa aerisesti si pe la conducta insa urmand procedura de mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 21, 2013 Share Postat Martie 21, 2013 ceea ce explici tu acolo este total gresit. Nu e deloc gresit ce a spus, sunt multe motociclete la care din cauza pozitiei diferitelor componente ale sistemului de franare, nu se poate face aerisirea prin metoda asta doar pe la aerisitor pt ca raman bule de aer blocate in anumite locuri care nu vor iesi pe la aerisitor. (probabil ies daca se foloseste o pompa de vid, dar prin metoda clasica cu "facut pedala" nu ies; ar mai putea iesi si daca se demonteaza de pe pozitie anumite bucati , dar e mai simplu sa aerisesti pe la imbinari cum a explicat luv) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Martie 21, 2013 Share Postat Martie 21, 2013 Nu e deloc gresit ce a spus, sunt multe motociclete la care din cauza pozitiei diferitelor componente ale sistemului de franare, nu se poate face aerisirea prin metoda asta doar pe la aerisitor pt ca raman bule de aer blocate in anumite locuri care nu vor iesi pe la aerisitor. (probabil ies daca se foloseste o pompa de vid, dar prin metoda clasica cu "facut pedala" nu ies; ar mai putea iesi si daca se demonteaza de pe pozitie anumite bucati , dar e mai simplu sa aerisesti pe la imbinari cum a explicat luv) nu faci pedala cu conducta desfauta. din postul lui asta reiese ca recomanda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 21, 2013 Share Postat Martie 21, 2013 Da, ai dreptate nu se intelege exact procedura din ce a descris el, dar daca pompa e dezamorsata procedura descrisa e corecta, cu conditia ca la aerisitor sa fie montat un furtunas care sa aiba prima bucata indreptata in sus , ca bulele de aer sa nu se intoarca inapoi in circuit . O pompa dezamorsata deobicei nu se amorseaza daca urmezi procedura clasica : slabit aerisitor, apasat pedala/maneta, strans aerisitor, eliberat maneta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 21, 2013 Share Postat Martie 21, 2013 cand deschid aerisitorul si apas pedala,de-abia curg cativa stropi lesinati.. Am mai spus si pe alt topic: gaura aerisitorului este infundata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.