damager Postat Decembrie 7 Share Postat Decembrie 7 Pentru cei care se intrebau de ce vine yamaha cu v4 acuma. The boss of Yamaha revealed that the moment they read the upcoming 2027 rules, they immediately understood their current engine setup wouldn’t cut it — pushing them to develop a V4 for the future. The V4 isn’t just about power — it’s a strategic move to adapt to upcoming regulations and stay competitive in a changing championship. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Decembrie 7 Share Postat Decembrie 7 (editat) 1 oră în urmă, damager a spus: Pentru cei care se intrebau de ce vine yamaha cu v4 acuma. The boss of Yamaha revealed that the moment they read the upcoming 2027 rules, they immediately understood their current engine setup wouldn’t cut it — pushing them to develop a V4 for the future. The V4 isn’t just about power — it’s a strategic move to adapt to upcoming regulations and stay competitive in a changing championship. Nu este o noutate, ce spune boss-ul de la Yamaha. S-a spus si aici pe forum, inclusiv eu am spus in mai multe randuri, care ar fi ratiunile pentru care este logic ca Yamaha sa vina, inca din 2026, cu un V4. Dar oare @Method intelege ce spune omul ala? Pentru el, strategia boss-ului Yamaha nu are nici o directie. Editat Decembrie 7 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Decembrie 7 Share Postat Decembrie 7 Fără supărare, dar ar fi făcut mai bine dacă se aplecau direct cu cercetarea și dezvoltarea asupra motorului de 850. Pe ăsta de 1000 l-au testat de câteva ori și nu știu cât și cum au înțeles despre el - sau cât și cum vor înțelege anul viitor - rezultatele par că îi contrazic, la fel și declarațiile piloților (evident, afară de Augusto, care a participat direct la proiect și nu putea să își dea singur cu Tesla în ouă). Odată cu trecerea la 850, în afara capacității cilindrice se vor schimba obligatoriu și alte variabile - s-a mai discutat despre asta. Dacă se apucau serios de cel de 850 cum a făcut competiția (mai ales Ducati), cred că aveau ceva șanse începând cu 2027. Așa, dacă pleacă și Fabio, parcă văd că vor fi din nou Cenușăreasa competiției. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Decembrie 7 Share Postat Decembrie 7 v4-le asta inca era limitat binisor. poate in testul privat de marti sa fi dat drumu la niste mai multi caluti. si timpii aia nu ni-i spune nimeni, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat Decembrie 7 Share Postat Decembrie 7 Acum 4 ore, Kagemusha a spus: Fără supărare, dar ar fi făcut mai bine dacă se aplecau direct cu cercetarea și dezvoltarea asupra motorului de 850. Pe ăsta de 1000 l-au testat de câteva ori și nu știu cât și cum au înțeles despre el - sau cât și cum vor înțelege anul viitor - rezultatele par că îi contrazic, la fel și declarațiile piloților (evident, afară de Augusto, care a participat direct la proiect și nu putea să își dea singur cu Tesla în ouă). Odată cu trecerea la 850, în afara capacității cilindrice se vor schimba obligatoriu și alte variabile - s-a mai discutat despre asta. Dacă se apucau serios de cel de 850 cum a făcut competiția (mai ales Ducati), cred că aveau ceva șanse începând cu 2027. Așa, dacă pleacă și Fabio, parcă văd că vor fi din nou Cenușăreasa competiției. pai si cum testau 850 in conditii de cursa? Parerea mea este ca s-au grabit cu V4 ca sa acumuleze know-how. Le-a fost clar ca nu mai puteau sa mearga cu L4 in 2027, motivele probabil ca le stiu ei mai bine, deci aveau nevoie de know-how pe V4 pentru a putea sa mearga cu el din 2027. Poate chiar e de 850 si doar pretind ca e de 1000 xa sa poata sa faca teste oficiale si wildcard in curse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Decembrie 7 Share Postat Decembrie 7 4 minutes ago, damager said: Poate chiar e de 850 si doar pretind ca e de 1000 xa sa poata sa faca teste oficiale si wildcard in curse. Crezi serios că așa funcționează lucrurile în MotoGP? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Decembrie 7 Share Postat Decembrie 7 Acum 1 oră, damager a spus: Poate chiar e de 850 si doar pretind ca e de 1000 xa sa poata sa faca teste oficiale si wildcard in curse. He he he... interesant scenariu... Si aici intervine urmatoarea intrebare: regulamentul actual ar permite ca un constructor sa concureze cu un motor cu cilindree mai mica decat cea de 1000cmc? Cum este formulat articolul care stabileste capacitatea cilindrica a motocicletelor? Ofera vreo portita, in acest sens? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Decembrie 7 Share Postat Decembrie 7 (editat) Acum 11 minute, xt600 a spus: He he he... interesant scenariu... Si aici intervine urmatoarea intrebare: regulamentul actual ar permite ca un constructor sa concureze cu un motor cu cilindree mai mica decat cea de 1000cmc? Cum este formulat articolul care stabileste capacitatea cilindrica a motocicletelor? Ofera vreo portita, in acest sens? daca nu ma insel ai niste dimensiuni impuse la cotele cilindrilor sau cursa pistoanelor asta zice AI-ul Current Rules (Pre-2027) Displacement: Maximum 1000cc. Cylinders: Four-cylinder configuration. Bore: Maximum 81mm. Gears: 6-speed gearbox. New Rules (From 2027 Season) Displacement: Reduced to 850cc. Bore: Maximum 75mm. Fuel: Mandated 100% sustainable fuel. Aerodynamics: Stricter limits on fairing design. Editat Decembrie 7 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Decembrie 7 Share Postat Decembrie 7 Acum 41 minute, Cavaleru a spus: asta zice AI-ul Current Rules (Pre-2027) Displacement: Maximum 1000cc. Bore: Maximum 81mm. New Rules (From 2027 Season) Displacement: Reduced to 850cc. Bore: Maximum 75mm. Pai daca regulamentul zice "maximum 1000cmc" si "maximum" bore, in teorie, Yamaha ar putea concura la anul cu un motor 850, pentru ca ambii parametrii nu ar depasi acel maximum de 1000cmc, respectiv 81 mm. Desigur ar fi mai lenti decat un SBK, spre disperarea si nemasurata frustrare a lui Q, dar ar aduna date pretioase cu o motoreta de 850.. . Este un scenariu putin probabil dar teoretic este posibil. Si atunci, graba lor de a veni cu un V4, in 2026, ar capata si mai mult sens. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Decembrie 8 Share Postat Decembrie 8 Ideea nu e rea: Dar dacă vii cu 850 vs 1000 cred ca ar trebui sa termine ultimii 4 toate 22 etapele. Pe curbe treacă meargă dar pe drepte, cat de mici - le va depăși oricine pe stilul maimuță. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat Decembrie 8 Share Postat Decembrie 8 (editat) Acum 1 oră, frigider a spus: Ideea nu e rea: Dar dacă vii cu 850 vs 1000 cred ca ar trebui sa termine ultimii 4 toate 22 etapele. Pe curbe treacă meargă dar pe drepte, cat de mici - le va depăși oricine pe stilul maimuță. cine stie, mai toti inginerii au zis ca challenge-ul nu este sa scoata HP din motorul de 850...probabil ca vin ajunge la aceeasi putere ca si acuma. Eu unul as gandi moturl dupa cotele 2027. le-ar da un avantaj importat....doar gandindu-ne ca, KTM abia a avut primul test cu V4. " KTM has become the first manufacturer to test a prototype 850 cc engine on track, a major step toward the new MotoGP era set for 2027. The private test took place at Circuito de Jerez in Spain with riders Pol Espargaró and Dani Pedrosa checking the new prototype. Despite financial challenges, KTM pressed ahead — the prototype uses a V4 850 cc power unit built to run on 100% sustainable fuel, in line with upcoming MotoGP regulations. The test ends speculation: the future of MotoGP is already taking shape — and KTM wants fans to know they’re ready for the 2027 transition. " Se pare ca, KTM va avea ceva challenge-uri mari cu motorul de 850 : "The big argument for reducing capacity to 850cc was safety… But we know that corner speeds will be higher, and this is where we crash.” Editat Decembrie 8 de damager Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Decembrie 8 Share Postat Decembrie 8 eu ma mir ca astia de la ktm inca investesc in proiect pt 2027 ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Decembrie 8 Share Postat Decembrie 8 Acum 2 ore, frigider a spus: Ideea nu e rea: Dar dacă vii cu 850 vs 1000 cred ca ar trebui sa termine ultimii 4 toate 22 etapele. Pe curbe treacă meargă dar pe drepte, cat de mici - le va depăși oricine pe stilul maimuță. In teorie, asa ar fi logic, sa iasa ultimii, dar asta cred ca este nerelevant pentru ei (dar frustrant pentru primadona), pentru ca sunt interesati de date, nu de locurile ocupate in curse. Clar, pentru ei ar fi un an de sacrificiu. Pe de alta parte, cum spune @damager, nu ar fi o mare problema sa scoata o putere comparabila cu cea actuala, dintr-un motor de 850, ci sa o puna la asfalt. Yamaha aici a suferit cu motorul 4L si tocmai de aceea au trecut la V4. In teorie, cum spune si bosul de la KTM, cu un 850, viteza pe viraj va creste. Motoreta este mai usoara, mai ingusta, mai ”nimble and flickable”. Acum 13 minute, Cavaleru a spus: eu ma mir ca astia de la ktm inca investesc in proiect pt 2027 ... Ma gandesc, ca se grabesc cu modelul 2027, tocmai pentru a-l avea gata, intrucat de la anul sau din 2027, (foarte probabil) li se va taia finantarea. E presiune mare pe ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Decembrie 8 Share Postat Decembrie 8 1 oră în urmă, Cavaleru a spus: eu ma mir ca astia de la ktm inca investesc in proiect pt 2027 ... parca vezi ca ramane ACosta la ei. fac pariu ca ramane, ca la anu e haos total. deci o sa il minta aia ca are sanse la campionat. loialitate etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Decembrie 8 Share Postat Decembrie 8 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat 8 ore în urmă Share Postat 8 ore în urmă La 07.12.2025 la 11:41, xt600 a spus: Nu este o noutate, ce spune boss-ul de la Yamaha. S-a spus si aici pe forum, inclusiv eu am spus in mai multe randuri, care ar fi ratiunile pentru care este logic ca Yamaha sa vina, inca din 2026, cu un V4. Dar oare @Method intelege ce spune omul ala? Pentru el, strategia boss-ului Yamaha nu are nici o directie. Da, si eu am spus ca un motor de 850 poate fi un downscale al unui de 1000 ,, insa cand nu ai ce sa downscale.. devine mult mai greu sa faci unul de la 0 direct de 850cc. Dar nu, a sarit @Method si inca unul, al carui nume nu il mai retin, ca nu domle ca nu exista asa ceva ca motorul de 850 este COMPLET DIFERIT fata de cel de 1000, ca difera masele, ca difera aia aia, ce mai, degeaba ai un V4 de 1000, cand trebuie sa faci unul de 850.. gata.. poti sa arunci toate datele pe care le ai despre 850 la shreder si sa o iei de la 0, tot ce ai muncit sa faci un V4 1000.. nu mai foloseste la nimic daca il faci apoi de 850. "Bai nestiutorule de BB, compari mere cu pere, habar nu ai, tu crezi ca aia dau zoom la motor?" Da, efectiv dau zoom out la motorul de 1000 in 850.. de fapt daca mosifica usor diam cilindrilor si/sau cursa pistoanelor pot atince 850 foarte usor cu mici modificari. 150cc/4 = 37cc.. 37ml trebuie sa scada din fiecare cilindru, adica nici o shot (mic!) de tarie! La 08.12.2025 la 9:13, Cavaleru a spus: eu ma mir ca astia de la ktm inca investesc in proiect pt 2027 ... Bajaj deja a cumparat restul de KTM, adica deja are un nou owner care se pare ca nu intervine in partea asta a companei. De ce tot va asteptati voi sa renunte la MotoGP nu inteleg. Adica cumperi o companie plina de datorii, le achiti, le dai la austrieci restul, esti mandrul posesor al KTM brand si tu ce faci? Te apuci si inchizi singurul lucru interesant pe care il mai facea compania aia.. racing-ul. Pai asta e sufletul KTM si a fost dintotdeauna, pure racing machines. Si mai e si RedBull pe-acolo.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat 7 ore în urmă Share Postat 7 ore în urmă (editat) 1 oră în urmă, B.B. a spus: ........ca nu domle ca nu exista asa ceva ca motorul de 850 este COMPLET DIFERIT fata de cel de 1000, ca difera masele, ca difera aia aia, ce mai, degeaba ai un V4 de 1000..... Da, efectiv dau zoom out la motorul de 1000 in 850.. de fapt daca mosifica usor diam cilindrilor si/sau cursa pistoanelor pot atince 850 foarte usor cu mici modificari. Un V4 de 850 nu este complet diferit de unul de 1000, arhitectura este aceeasi, componentele sunt aceleasi, ca functii, dar nu este atat de simplu.. faci downsize la cilindru, in limitele cerute de regulament si gata. Practic motorul ala este proiectat si construit de la 0 ( o diferenta de nuanta!), desigur pe baza know how-ului obtinut cu motorul anterior, de 1000. Odata cu reproiectarea motorului, toate celelalte componente vor fi reproiectate: sasiu, suspensii, bascula, elemente aero (aici si regulamentul vine cu modificari), sistem de franare, electronica, totul. Si sa nu uitam ca motoreta 2027 va trebui construita in jurul opincilor Pirelli. Vorbim despre o motoreta prototip, care trebuie sa livreze performante extreme, nu e ca si cum ai face modificari de cilindree la motoreta personala. Pentru Yamaha era vital sa vina din 2026 cu un V4 de 1000, pentru ca ei nu au nici un fel de date cu motoarele in V si au nevoie de date pentru comparatie. Altfel, construiesc noua motoreta in orb. Ar fi intr-o situatie similara cu cea in care a fost KTM, cand au intrat in competitie: tabula rasa! Ceilalti nu au problema asta, pentru ca au ani intregi de date, tranzitia lor va fi mult mai usoara. Din punctul asta de vedere, Yamaha oricum pleaca la drum cu un handicap. Daca nu ar fi construit motorul V4 de 1000, pentru 2026, in 2027 handicapul ar fi fost urias. Editat 7 ore în urmă de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat 6 ore în urmă Share Postat 6 ore în urmă Pai si eu ce-am zis? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat 6 ore în urmă Share Postat 6 ore în urmă Acum 1 oră, B.B. a spus: Bajaj deja a cumparat restul de KTM, adica deja are un nou owner care se pare ca nu intervine in partea asta a companei. De ce tot va asteptati voi sa renunte la MotoGP nu inteleg. Adica cumperi o companie plina de datorii, le achiti, le dai la austrieci restul, esti mandrul posesor al KTM brand si tu ce faci? Te apuci si inchizi singurul lucru interesant pe care il mai facea compania aia.. racing-ul. Pai asta e sufletul KTM si a fost dintotdeauna, pure racing machines. Si mai e si RedBull pe-acolo.. pt ca motoretele KTM care se vand sunt alea de enduro si cele derivate din tiparul enduro touring. Nici decum cele racing. Si sa nu uitam sa adaugam in mixul asta si Husquarna si GasGas ca si ele fac parte din grup si tot ADN enduro au Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.