Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

Acum 40 minute, xt600 a spus:

deci se puteau alege si solutii "neutre".

 

Nu cred ca ca "neutralitatea" producatorului e problema, cat timp japo au refuzat sa puna la dispozitie algoritmii lor, si doar Ducati a colaborat cu ei. Unde au miscat Ducati putin murdar, a fost cand l-au adus in ograda lor pe bossul de la MM. Dar asta a fost mai tarziu. Si nici macar nu pot sa zic ca a fost o miscate murdara, daca n-o faceau ei, probabil o faceau altii.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 44 minute, TETEA. a spus:

 

Nu cred ca ca "neutralitatea" producatorului e problema, cat timp japo au refuzat sa puna la dispozitie algoritmii lor, si doar Ducati a colaborat cu ei. Unde au miscat Ducati putin murdar, a fost cand l-au adus in ograda lor pe bossul de la MM. Dar asta a fost mai tarziu. Si nici macar nu pot sa zic ca a fost o miscate murdara, daca n-o faceau ei, probabil o faceau altii.

 


exact. Si aici e o discutie, ducati nu avea vreo echipa f performanta pe r&d. Yamaha si honda aveau ditamai echipele. Honda la nivelul de sute de oameni. Cum faci? Aduci brusc pe cineva din-afara pt simplu motiv ca el a lucrat la un ecu care o sa vina. Grea decizie, nu e usoara. Cu atat mai mult cu cat honda avea intreaga echipa in Japonia.

 

Acum 1 oră, xt600 a spus:

Informatii foarte interesante, care nu fac obiectul declaratiilor oficiale si nici a articolelor de presa. ;) 

Denso, Hella, Gentex... deci se puteau alege si solutii "neutre". 


declaratiile de presa au venit dupa ce s-a perfectat contractul. :).

repet, cred ca cel mqi mare avantaj l-au avut cand a luat lead-engineerul... nu ca au testat ei ceva inainte.

in timp ca yamaha si honda ai zis ca ii dau de cap cu oamenii lor. 
nu s-a intamplat asa, pentru ca oamenii lor aveau in cap softul la care au lucrat ani de zile, si pb ca orice incercau se invartea in jurul ideilor din softul lor.

drept dovada, intr-un final, si honda si yamaha au adus competente de la MM sau ducati☺️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant. Merci de info.

 

4 hours ago, damager said:

Singurele semne de intrebare la vremea aceea au fost cum a semnat MM. Denso, Hella si Gentex ah depus si ei oferte.

dintre astia, MM NU avea mai nimic la partea de soft. Ei producea hardware. Bun, dar e hardware.

denso era cel mai avansat tehnologic, hella eta si pe aproape. 
MM la momentul ala avea data logger si niste tentative de tc pentru strada.

 

Sunt sigur că s-a pus problema și de câți bani au cerut și a contat în mod cert și experiența. Nu știu despre restul licitanților, dar MM are experiență de decenii în motorsport, sunt în F1 pe partea de electronică de zeci de ani. De Denso știu că au colaborat în anduranță cu Toyota (și parcă și în F1, cât au fost), iar de Hella acum aflu că fac și altceva în afară de becuri.

 

Sunt convins că italienii au făcut un compromis pentru a intra în competiție la nivelul ăsta și a fost un interes comun, FIM/Dorna căutând la rândul lor un partener fiabil și cu experiență în domeniu care să ofere un preț bun. În același timp, favorizarea implicită a unui fabricant prin alegerea asta nu mi se pare deloc serioasă. Magneti Marelli sunt italieni și au colaborat cu Ducati pentru motocicletele de stradă - dar asta se întâmplă în anii '80-'90. Dintre constructorii europeni, parcă doar Aprilia mai folosea componente electronice de la MM recent (ultimii 10 ani).

 

4 hours ago, damager said:

Nimeni nu da know-how-ul adunat in ani de zile si cu ce efort financiar pt degeaba la niste italieni de care pb majoritatea nici nu auzisera.

 

Nu știu cât de mare este firma, dar la nivel de consumator amator de motorsport, numele de Magneti Marelli îmi este cunoscut de mult. Sunt sigur că Honda și Yamaha au avut motivele lor pentru a refuza colaborarea la nivel de dezvoltare de software, dar până la urmă ce urmau să facă cu acele date? În MotoGP urmau să devină irelevante, iar aplicabilitatea pentru stradă este redusă. Din ce în ce mai multe motociclete de serie au control electronic al tracțiunii, dar pentru implementările stradale contează mult mai mult experiența acumulată lucrând cu ele decât datele în sine.

 

4 hours ago, damager said:

cad pilotii de 2 ori pana se prinde softul ca spatele aluneca.

 

Bună asta :laugh:

 

4 hours ago, damager said:

Im plus le parta de error handling nu era implementat mai nimic. Sute de parametri cititi real-time si interpretati.

 

Asta nu e neapărat rău dacă ai hardware-ul necesar. Și un cod bun, evident. De curiozitate: în ce era scris?

 

2 hours ago, xt600 said:

Denso, Hella, Gentex... deci se puteau alege si solutii "neutre". 

 

De ce ar fi fost Denso (care colaborează de mult cu Honda de exemplu) o variantă mai "neutră" decât MM? Întreb la modul serios și în sensul în care acuzațiile la adresa Magneti Marelli sunt legate în primul rând de naționalitate.

 

Strict personal, sunt convins că orice furnizor ar fi ales, situația ar fi fost similară: s-ar fi cerut ajutorul uzinelor pentru dezvoltarea soluției standard, japonezii ar fi refuzat pe aceleași considerente, Ducati s-ar fi băgat pentru că oricum erau în urmă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, PzKpfW a spus:

  de Hella acum aflu că fac și altceva în afară de becuri.

Și alea proaste! 😖 Aveam filamentul de poziție ars la un P21/5W la 🏍️ (becurile originale Stanley vechi de 15 ani) și le-am schimbat pe ambele în ideea de a nu avea treabă o vreme. La a 2-a ieșire îmi spune un coleg că arde poziția doar la 1...🤬 Demontat iar și pus Osram x 2. Dar Hella face de mult diverse module electronice auto. 

Marelli face multe ecu-ri pt motorsport, am și eu vreo 2 înlocuite din imposibilitatea de a modifica softul, cel puțin de către cei cu care am colaborat de-a lungul timpului. Ultimul a fost - cu motor cu tot - în Italia la o azienda care zicea că îl poate reprograma dar în final nu a reușit și am schimbat toată instalația. Dar feriți-vă de piesele auto Magneti Marelli aftermarket! Au o divizie care pune sigla MM pe niște petarde sinistre. 

Dacă se retrage un constructor nu-i a bună deloc pt competiție... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, PzKpfW a spus:

 

De ce ar fi fost Denso (care colaborează de mult cu Honda de exemplu) o variantă mai "neutră" decât MM?

 

Întreb la modul serios și în sensul în care acuzațiile la adresa Magneti Marelli sunt legate în primul rând de naționalitate.

 

Nu stiam ca Denso colaboreaza cu Honda. Mea culpa. Dar de ce nu Denso si neaparat MM? De ce nu una dintre celelalte doua? 

Aici intervine nationalitatea, pe care tu o consideri neglijabila. Niciodata nationalitatea nu este neglijabila, in situatii de genul asta. Este aproape axiomatic.  ;) Si nush cum se face, dar cand sunt scandaluri, parti-pris-uri, fortarea regulamentelor, golanii, mereu apar in fata firmele italiene. Ducati in speta. Apropo, in noul scandal diselgate sau Suzygate, este implicata, printre altele, si MM. Italieni!

Nu am nimic cu Ducati, ca brand cum sugera un coleg. Fac motociclete frumoase, nu au cum sa nu imi placa, dar nu imi plac magariile pe care le fac in motorsport. Mai nou se alatura si KTM. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, PzKpfW a spus:

Interesant. Merci de info.

 

 

Sunt sigur că s-a pus problema și de câți bani au cerut și a contat în mod cert și experiența. Nu știu despre restul licitanților, dar MM are experiență de decenii în motorsport, sunt în F1 pe partea de electronică de zeci de ani. De Denso știu că au colaborat în anduranță cu Toyota (și parcă și în F1, cât au fost), iar de Hella acum aflu că fac și altceva în afară de becuri.

 

Sunt convins că italienii au făcut un compromis pentru a intra în competiție la nivelul ăsta și a fost un interes comun, FIM/Dorna căutând la rândul lor un partener fiabil și cu experiență în domeniu care să ofere un preț bun. În același timp, favorizarea implicită a unui fabricant prin alegerea asta nu mi se pare deloc serioasă. Magneti Marelli sunt italieni și au colaborat cu Ducati pentru motocicletele de stradă - dar asta se întâmplă în anii '80-'90. Dintre constructorii europeni, parcă doar Aprilia mai folosea componente electronice de la MM recent (ultimii 10 ani).

 

 

Nu știu cât de mare este firma, dar la nivel de consumator amator de motorsport, numele de Magneti Marelli îmi este cunoscut de mult. Sunt sigur că Honda și Yamaha au avut motivele lor pentru a refuza colaborarea la nivel de dezvoltare de software, dar până la urmă ce urmau să facă cu acele date? În MotoGP urmau să devină irelevante, iar aplicabilitatea pentru stradă este redusă. Din ce în ce mai multe motociclete de serie au control electronic al tracțiunii, dar pentru implementările stradale contează mult mai mult experiența acumulată lucrând cu ele decât datele în sine.

 

 

Bună asta :laugh:

 

 

Asta nu e neapărat rău dacă ai hardware-ul necesar. Și un cod bun, evident. De curiozitate: în ce era scris?

 

 

De ce ar fi fost Denso (care colaborează de mult cu Honda de exemplu) o variantă mai "neutră" decât MM? Întreb la modul serios și în sensul în care acuzațiile la adresa Magneti Marelli sunt legate în primul rând de naționalitate.

 

Strict personal, sunt convins că orice furnizor ar fi ales, situația ar fi fost similară: s-ar fi cerut ajutorul uzinelor pentru dezvoltarea soluției standard, japonezii ar fi refuzat pe aceleași considerente, Ducati s-ar fi băgat pentru că oricum erau în urmă.

 

Parerea mea este ca Dorna vroia un productar european. 

Denso nu era neaparat netru, Denso face si pt honda si pt yamaha(cel putin modelul de US).

 

MM avea experienta in motorsport, dar nu in cele cu 2 roti si nu la nivelul la care era nevoie in motoGP.

Cu erorile, trebuie sa ai un mod f inteligent de a le gestiona...senzorii dau erori, transmit date eronate.

cand TC_ul tau citeste datele la o rotire completa, ai tot timpul din lume sa corectezi. cand datele vin la fiecare 7-8 grade, lucrurile se intampla f repede.

ca sa corectezi erorile se fac f multe calcule pe interval, softul lor nu era in stare sa faca asta.

ca sa iti dau un exemplu, daca la T0 sa zicem, venea o valoarea 0.0002v si la urmatoarea citire 0.0008v....la TC sa zice, ECU tre sa decida daca taie sau nu acceleratia...dar daca la T3 vine 0.0003v tre sa decizi daca chair e o pb, sau a fost o pb de senzor....si atunci incepi sa interpretezi extrem de multe date....ca sa iei decizia corecta.

 

parti din core erau scrise in assembler, in spete cele care citeau datele si le mutam pentru procesare.

parti de analiza in C.

toata parte de infrared, la care am lucrat a fost scrisa in C, nu era in core, era in periferic.

partea de analiza nu stiu, cred ca era oricum o combinatie de C + matlab in fuctie de nevoie.

Partea de periferice si CAN era toata scrisa in C.

 

conteaza limbajul pt viteza, cat mai aproape de cod masina, cat mai bine, dar conteaza f multe cum iti gandesti arhitectura.

Venea un tip, pe la vreo 60 de ani de la ceva IBM, era tatic omul. in mintea lui cred ca isi inchipuia cum se muta bits prin cpu ca era genial omu.

ala sta la baza arhitecturii de la MM...si cred ca aia e cheia succeusului lor.

Acum 11 minute, xt600 a spus:

Nu stiam ca Denso colaboreaza cu Honda. Mea culpa. Dar de ce nu Denso si neaparat MM? De ce nu una dintre celelalte doua? 

Aici intervine nationalitatea, pe care tu o consideri neglijabila. Niciodata nationalitatea nu este neglijabila, in situatii de genul asta. Este aproape axiomatic.  ;) Si nush cum se face, dar cand sunt scandaluri, parti-pris-uri, fortarea regulamentelor, golanii, mereu apar in fata firmele italiene. Ducati in speta. Apropo, in noul scandal diselgate sau Suzygate, este implicata, printre altele, si MM. Italieni!

Nu am nimic cu Ducati, ca brand cum sugera un coleg. Fac motociclete frumoase, nu au cum sa nu imi placa, dar nu imi plac magariile pe care le fac in motorsport. Mai nou se alatura si KTM. 


denso face si pt yamaha. Cel putin ecu-urile se state sunt denso.

12AC22B2-BD62-4FAF-9101-8DAF4140F634.jpeg

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, damager a spus:

 

Parerea mea este ca Dorna vroia un productar european. 


denso face si pt yamaha. Cel putin ecu-urile se state sunt denso.

12AC22B2-BD62-4FAF-9101-8DAF4140F634.jpeg

Cu siguranta.

 

Bine de stiut! Insa stiu sigur ca si inainte de introducerea electronicii unificate, Yamaha folosea ECU MM. Dar isi faceau softul. Daca ai alte informatii, corecteaza-ma. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, xt600 a spus:

Cu siguranta.

 

Bine de stiut! Insa stiu sigur ca si inainte de introducerea electronicii unificate, Yamaha folosea ECU MM. Dar isi faceau softul. Daca ai alte informatii, corecteaza-ma. 

 

Din ce stiu eu, Yamaha folosea MM pentru piata europeana, dar pentru piata americana eu stiu ca folosea DENSO si inainte.

Uite, in atasament un ECU R1 2007-2008 pentru piata din state.

 

 

image.thumb.png.4d190421d6599d4c4b6d2bd2dd272aa2.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

53 minutes ago, damager said:

parti din core erau scrise in assembler, in spete cele care citeau datele si le mutam pentru procesare.

parti de analiza in C.

toata parte de infrared, la care am lucrat a fost scrisa in C, nu era in core, era in periferic.

partea de analiza nu stiu, cred ca era oricum o combinatie de C + matlab in fuctie de nevoie.

Partea de periferice si CAN era toata scrisa in C.

 

Merci. Asta mă interesa practic, dacă foloseau assembler. Iar analiză în C este ok, este rapid. Când ai vorbit de "interpretări" credeam că folosesc un limbaj interpretat, necompilat, ceea ce ar fi fost un non-sens pentru nivelul de rapiditate cerut.

 

40 minutes ago, damager said:

Din ce stiu eu, Yamaha folosea MM pentru piata europeana, dar pentru piata americana eu stiu ca folosea DENSO si inainte.

Uite, in atasament un ECU R1 2007-2008 pentru piata din state.

 

Când am spus că "Yamaha folosea ECS Magneti Marelli" mă refeream strict la MotoGP, pre-2016. Din cunoștințele mele, pentru stradă:

  • Ducati folosește Continental și Mitsubishi (au folosit Bosch în trecut și Magneti Marelli în trecutul îndepărtat)
  • KTM folosește Bosch
  • BMW tot Bosch
  • Suzuki și Yamaha - Denso (cred că exclusiv)
  • Honda - Denso și mai ales Keihin.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

 

Merci. Asta mă interesa practic, dacă foloseau assembler. Iar analiză în C este ok, este rapid. Când ai vorbit de "interpretări" credeam că folosesc un limbaj interpretat, necompilat, ceea ce ar fi fost un non-sens pentru nivelul de rapiditate cerut.

 

 

Când am spus că "Yamaha folosea ECS Magneti Marelli" mă refeream strict la MotoGP, pre-2016. Din cunoștințele mele, pentru stradă:

  • Ducati folosește Continental și Mitsubishi (au folosit Bosch în trecut și Magneti Marelli în trecutul îndepărtat)
  • KTM folosește Bosch
  • BMW tot Bosch
  • Suzuki și Yamaha - Denso (cred că exclusiv)
  • Honda - Denso și mai ales Keihin.

Matlab-ul stiu ca a fost folosit pt analiza si simularea datelor pt crearea modelelor. C-ul mai departe pentru aplicarea modelelor pe datele reale. Ass pentru operatii scurte si rapide, mutari de date, cozi, etc.... in colaborare cu C este rapid, de ex sa transferi un calup de date intr-o coada., daca sti adresa cozii pui direct in ea cu mv iar in C o citesti direct de la adresa. 
 

baiatul ala de iti ziceam facuse harta zonelor de memorie, care unde se duce, cand se pune cand se sterge, etc.... bun rau omu'

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 hours ago, danypop said:

 

Nu e material de MotoGP oricum - mult prea inconstant. Și în Moto3, unde era foarte rapid, era teribil de inconstant. Incapabilitatea de a se adapta și de a fi rapid în Moto2 arată că nu are ce căută în MotoGP. Păcat.

 

Suzuki se pare că a luat decizia de a se retrage din MotoGP fix înaintea unei perioade de vacanță în Japonia. Urât și lipsit de profesionalism.

 

17 hours ago, danypop said:

Pai a mai fost dat afara parca o data și a stat pe bară jumătate de sezon apoi a revenit la moto3. Acum probabil ca e definitiv. E absolut pământ de flori, nu mai face nimic. 

 

Cred că mai prinde un loc pe undeva - Moto3, Moto2, poate WSBK sau WSSP/WSSP300. Are talent, este pilot de campionat mondial, dar și-a arătat limitele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

Mir la Honda, Rins la Aprilia (evident in locul lu MV)? :D

Rins va trece de la 4L la V4, nu?

Mir la fel, 4L la ... cat naiba e honda aia? V5?

o sa fie greu presupun?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, frigider a spus:

Rins va trece de la 4L la V4, nu?

Mir la fel, 4L la ... cat naiba e honda aia? V5?

o sa fie greu presupun?

 

nu cred ca o sa aibe probleme precum MV..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa declaratia aia cu eu nu stiu, nu pot sa fiu rapid cu motocicleta asta, eu nu-mi schimb stilu, schimbati voi motoreta... il dadeam de-a dura pe topoganu de gunoi...

 

pai aprilia ti-a dat mare sansa si tu te pishi pe ea. du-te la pensie baietu... nu degeaba a renuntat Yamaha asa la el.

 

sa emiti atatea pretentii si fitze in conditiile in care tu esti batut constant de coechipier..  mi-ar fi rusine, as baga capu in coltul ala de boxa si asta cauta solutiile care le am la indemana sa fiu rapid, schimbarea stilului fiind cea mai la indemana. nu poti sa te astepti sa fie motoreta adaptata sa mearga ca yamaha in conditiile in care ai alta arhitectura a motorului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare dezamagire baiatul asta (MV). Ma gandesc, ca dupa ultimele lui declaratii, Aprilia s-a autosesizat... adica ezita sa ii ofere un nou contract lui Aleix, care a tras ca un caine pentru echipa, a adus rezultate, etc si il pastreaza pe Maravilla? Ar fi suprema prostie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Cavaleru a spus:

dupa declaratia aia cu eu nu stiu, nu pot sa fiu rapid cu motocicleta asta, eu nu-mi schimb stilu, schimbati voi motoreta... il dadeam de-a dura pe topoganu de gunoi...

dep

Acum 4 ore, Cavaleru a spus:

... nu degeaba a renuntat Yamaha asa la el.

si acolo a stat 5 ani.

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Aprilia s-a autosesizat... adica ezita sa ii ofere un nou contract lui Aleix, care a tras ca un caine pentru echipa, a adus rezultate, etc si il pastreaza pe Maravilla? Ar fi suprema prostie. 

poate asteapta brusc sa inceapa sa castige MV si sa ii dea salariu mai mic lui Aleix?

sper sa nu fie cazul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Mare dezamagire baiatul asta (MV). Ma gandesc, ca dupa ultimele lui declaratii, Aprilia s-a autosesizat... adica ezita sa ii ofere un nou contract lui Aleix, care a tras ca un caine pentru echipa, a adus rezultate, etc si il pastreaza pe Maravilla? Ar fi suprema prostie. 

Exact ce spuneam inca inainte de inceperea sezonului cand am aflat ca MV a semnat cu Aprilia. O sa faca caca.tul praf si uite asa, italienii mai stau minim un an intr-un singur pilot. Nu de alta, dar probabil vor sa aprofundeze lucrurile, pentru ca fac treaba asta de vreo 4 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...