alexranac Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Solenza face stanga peste linia continua si taie calea motociclistului care circula pe sensul opus. Motociclistul era in masina SMURD. Acuza dureri la umar. A plecat ulterior la spital. Soferul e mosulica din stanga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Cum oare trebuie procedat ca sa se modifice codul rutier? Mai precis pentru anumite incalcari ale acestuia, pe linga o amenda grasa, sa ti se anuleze carnetul pentru 1-2 ani iar apoi sa o iei de la capat cu scoala, examen. De exemplu pentru taiat linia continua. Pentru foarte multi linia continua este strict ornamentala, ca sa arate strada frumos, iar interdictia de a trece peste ea este optionala. Sanatate motociclistului ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gigis Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Cum oare trebuie procedat ca sa se modifice codul rutier? Mai precis pentru anumite incalcari ale acestuia, pe linga o amenda grasa, sa ti se anuleze carnetul pentru 1-2 ani iar apoi sa o iei de la capat cu scoala, examen. De exemplu pentru taiat linia continua. Pentru foarte multi linia continua este strict ornamentala, ca sa arate strada frumos, iar interdictia de a trece peste ea este optionala. Sanatate motociclistului ! Mai rau, dubla continua! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladf Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Mai rau, dubla continua! Mai... citeste! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rimio Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Mai... citeste! Mai conteaza? E aceeasi interdictie. Ca e simpla sau dubla tine de topologia soselei (cate benzi pe sens sunt, daca exista sau nu linie de tramvai etc). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shpixy Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Solenza face stanga peste linia continua si taie calea motociclistului care circula pe sensul opus. Motociclistul era in masina SMURD. Acuza dureri la umar. A plecat ulterior la spital. Soferul e mosulica din stanga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedRat Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Mda... Sper sa nu fie ceva serios cu riderul... Asteptam vesti! Cat despre sofer, un idiot... Tocmai azi citeam ca alt idiot a intors pe linia continua si a acrosat un scooter in Targu Mures... Recomand sa folositi faza lunga, si sa stati ori in dreapta ori in stanga benzii, sa va data idiotii in oglinzi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisoiu Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Sanatate motociclistului. Nu mai sariti asa arsi cu dubla aia continua si cu luat carnetu 100 de ani si 1000 de bice pentru incalcarea ei, ca nu peste tot este marcata soseaua cum trebuie. Pentru cine nu ma crede, va invit pe varianta Cluj-Apahida, sa vedeti cum pe o portiune de aproape 10km pe sensul dinspre Valcele spre Apahida este linie dubla continua cu o singura banda pe sens la coborare. Cu toate ca in multe locuri este vizibilitate pentru depasire. Sunt curios ce o sa faceti cand mergeti in urma unei carute sau a unui tir care coboara in frana de motor cu 30km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Mda... Sper sa nu fie ceva serios cu riderul... Asteptam vesti! Cat despre sofer, un idiot... Tocmai azi citeam ca alt idiot a intors pe linia continua si a acrosat un scooter in Targu Mures... Recomand sa folositi faza lunga, si sa stati ori in dreapta ori in stanga benzii, sa va data idiotii in oglinzi. Nu cred ca este un sfat foarte bun cu faza lunga. Ideea nu este sa le bagi alora din fata lumina in ochi sa ii chiorasti. Ideea este sa il faci sa isi dea seama ca esti foarte aproape de ei, mult mai aproape decat isi imagineaza. Mai util este sa ai proiectoare de ceata, montate cat mai jos si mai departat fata de far. Sa maresti gabaritul vizibil al motocicletei. Am citit un articol despre aceasta problema scris de cei de la ADAC (ACR-ul german). Si acolo exact aceeasi probleme: motociclisti spulberati cu scuza clasica - ''nu l-am vazut''. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 ... Mai util este sa ai proiectoare de ceata, montate cat mai jos si mai departat fata de far. Sa maresti gabaritul vizibil al motocicletei... Cit de legale sint aceste proiectoare?! Cit de legal este sa le folosim ziua, pe cer senin si vreme buna?! Asta este interpretabil si lasa fiecarui militian posibilitatea sa te lase pieton si fara talon si numar, plus amenda si puncte de penalizare! Dar asta e discutie care trebuie purtata in alt topic... Sanatate motociclistului si atentie maxima in trafic! Sintem invizibili cu sau fara lumini, cu viteza sau fara, cu stikere reflectorizante sau fara... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedRat Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 (editat) Nu cred ca este un sfat foarte bun cu faza lunga. Ideea nu este sa le bagi alora din fata lumina in ochi sa ii chiorasti. Ideea este sa il faci sa isi dea seama ca esti foarte aproape de ei, mult mai aproape decat isi imagineaza. Mai util este sa ai proiectoare de ceata, montate cat mai jos si mai departat fata de far. Sa maresti gabaritul vizibil al motocicletei. Am citit un articol despre aceasta problema scris de cei de la ADAC (ACR-ul german). Si acolo exact aceeasi probleme: motociclisti spulberati cu scuza clasica - ''nu l-am vazut''. Vorbesc din experienta, ei bine, nu faza lunga, dar am proiectoare, care sunt asezate in unghi undeva intre faza lunga si faza scurta. Stiu ca este deranjant pentru soferi, dar prefer sa procedez asa, decat sa ii aud mai tarziu ca nu m-a vazut. Nu toata lumea are proiectoare, de asta am zis in special faza lunga. Edit: Asteptam vesti despre rider. Sper ca e totul ok! Editat Mai 18, 2016 de RedRat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Sanatate motociclistului. Nu mai sariti asa arsi cu dubla aia continua si cu luat carnetu 100 de ani si 1000 de bice pentru incalcarea ei, ca nu peste tot este marcata soseaua cum trebuie. Pentru cine nu ma crede, va invit pe varianta Cluj-Apahida, sa vedeti cum pe o portiune de aproape 10km pe sensul dinspre Valcele spre Apahida este linie dubla continua cu o singura banda pe sens la coborare. Cu toate ca in multe locuri este vizibilitate pentru depasire. Sunt curios ce o sa faceti cand mergeti in urma unei carute sau a unui tir care coboara in frana de motor cu 30km/h. Pai aici intervine sangele de roman care ne curge prin vene (de s-a suparat bigFatAss pe mine): majoritatea romanilor vor depasi caruta sau tir-ul chiar si cu linie tripla continua. In Norvegia cand am intr-un tunel s-a incetinit brusc si s-a mers cu 10 Km/h. Am crezut ca este vreun incident. Nu, cauza era alta: in tunel erau 2 biciclisti, unul avea si un fel de remorca care te-ar fi obligat sa treci peste linia continua (simpla) daca il depaseai. Drept urmare s-a mers asa cam 800 m iar apoi toata lumea a depasit pe unde avea voie. Consecinta: in Norvegia in 2014 au avut loc 135 accidente grave cu 147 de decese si 647 de raniti grav. In comparatie in 2014 doar in Bucuresti au fost 614 accidente grave in care au murit 60 de oameni si au fost raniti grav 583. » Post actualizat in 18 May 2016 08:25 Cit de legale sint aceste proiectoare?! Cit de legal este sa le folosim ziua, pe cer senin si vreme buna?! Asta este interpretabil si lasa fiecarui militian posibilitatea sa te lase pieton si fara talon si numar, plus amenda si puncte de penalizare! Dar asta e discutie care trebuie purtata in alt topic... Sanatate motociclistului si atentie maxima in trafic! Sintem invizibili cu sau fara lumini, cu viteza sau fara, cu stikere reflectorizante sau fara... Aici ai dreptate. Proiectoarele de ceata nu ai voie sa le aprinzi ziua sau daca este senin afara (moto sau auto). Corect. Dar nici faza lunga. In anumite tari UE - de ex.Austria - au avut niste legiuitori mai normali la cap si este chiar recomandat sa circuli cu proiectoarele de ceata aprinse. Poti sa te faci vizibil si altfel, dar e drept ca strica estetica: un ham verde reflectorizant. Eu il folosesc. Corect discutia nu isi are loc aici. Ma opresc. Inca o data sananate rider-ului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Consecinta: in Norvegia in 2014 au avut loc 135 accidente grave cu 147 de decese si 647 de raniti grav. In comparatie in 2014 doar in Bucuresti au fost 614 accidente grave in care au murit 60 de oameni si au fost raniti grav 583. Inseamna ca stam chiar bine la capitolul pierderi de vieti omeniesti, "doar" 1 deces la 10 accidente in Bucuresti pe cand in Novegia accidentul si decedatul iar la raniti gravi norvegienii fac aproape 5 victime la accident, in Bucuresti sub un ranit grav pentru fiecare accident. Statistica asta nu-ti sustine deloc argumentul, ba chiar il desfiinteaza. Unde mai pui ca-ti si iau puradelul daca-i dai o palma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladf Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Stiu ca este deranjant pentru soferi, dar prefer sa procedez asa. Si ei stiu ca e periculos sa taie linia continua, dar e mai scurt asa ca prefera sa procedeze asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Inseamna ca stam chiar bine la capitolul pierderi de vieti omeniesti, "doar" 1 deces la 10 accidente in Bucuresti pe cand in Novegia accidentul si decedatul iar la raniti gravi norvegienii fac aproape 5 victime la accident, in Bucuresti sub un ranit grav pentru fiecare accident. Statistica asta nu-ti sustine deloc argumentul, ba chiar il desfiinteaza. Unde mai pui ca-ti si iau puradelul daca-i dai o palma. Ai dreptate mai ales ca toata Norvegia are 5mil iar Bucurestiul, aglomeratie urbana, are 2mil, comparam mere cu pere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Ai dreptate mai ales ca toata Norvegia are 5mil iar Bucurestiul, aglomeratie urbana, are 2mil, comparam mere cu pere. Corect, imi retrag comparatia, am comparat mere cu pere: in Bucuresti se circula cu 50 km/h iar statistica din Norvegia se refera la sosele unde se circula cu 80-90 km/h. Asa este mai bine? Decese in accidente rutiere: Romania are pe la 92 decese la 1 milion de locuitori, Norvegia 30 de decese la 1 milion de locuitori. E clar ca esti mult mai in siguranta in Romania. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Inseamna ca stam chiar bine la capitolul pierderi de vieti omeniesti, "doar" 1 deces la 10 accidente in Bucuresti pe cand in Novegia accidentul si decedatul iar la raniti gravi norvegienii fac aproape 5 victime la accident, in Bucuresti sub un ranit grav pentru fiecare accident. Statistica asta nu-ti sustine deloc argumentul, ba chiar il desfiinteaza. Unde mai pui ca-ti si iau puradelul daca-i dai o palma. se compara o tara cu un oras si voi faceti gargara ca nu e ok comparatia, pai daca o face la nivel de norvegia vs romania nu mai avem ce sa comentam. problema este ca in urma acestor incidente cel care il provoaca nu pateste decat un permis suspendat si celebrul dosar penal.. ar trebui inasprinta pedeapsa cand faci daune materiale si victime.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Cum oare trebuie procedat ca sa se modifice codul rutier? Mai precis pentru anumite incalcari ale acestuia, pe linga o amenda grasa, sa ti se anuleze carnetul pentru 1-2 ani iar apoi sa o iei de la capat cu scoala, examen. De exemplu pentru taiat linia continua. Foarte de acord! Sa va vad de la Bucuresti pana la Predeal/Sinaia fara nicio depasire pe linie continua! Motociclistii in coloana in spatele masinilor cu lemne/ciment/prezervative, pe distanta de zeci de km cat tine linia continua! Priceless...! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max_86 Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 (editat) .. ar trebui inasprinta pedeapsa cand faci daune materiale si victime.. atentie ca asa s-au gandit si legiuitorii plii in parlament si a iesit legea ca naiba...daca esti motociclist si te autovictimizezi si iti provoci singur daune materiale fara sa intrii in contact cu altcineva si altceva , te baga in aceeasi oala cu infractorii , unii care nu ne separa si fac aceeasi lege si ptr auto si moto iar acest gen de precedent ca gandire pompieristica e periculos daca toti tipa in gura mare bagatii la puscarie fara sa fie unul care zice stop...hai sa facem legi in functie de categoriile de vehicule......politia in mod normal ar fi cea care trebuie sa dea verdictul si teoretic sa fie o lege in care sa-i oblige in gen 50 zile sa incheie dosarul verificari verdicte tot....asa cum e acum noi motociclistii avem maxim de pierdut si cand ne lovesc ei si cand cadem singuri pe pietris mizerie ploaie de pe cric etc...eu acum am dosar penal si stau cu proces ptr ca am alunecat intr-o curba la 50 la ora fara sa provoc nimanui nimic....si risc sa raman si fara servici din cauza ca luni de zile carnetul e suspendat,alerg dupa dovezi,alt servici nu pot lua ca am dosar pe rol si ma verifica ca-s penal.... Editat Mai 18, 2016 de mad_max_86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian M Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 cat de tare va inselati cu proiectoarele...In Romania este perfect legal sa le folosesti pe orice vreme. Singura limitare este sa fie autorizate (sa vina cu atelajul in omologare sau sa aiba omologarea optionala a modelului) si sa fie montate conform omologarii! In rest...no limits! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 (editat) cat de tare va inselati cu proiectoarele...In Romania este perfect legal sa le folosesti pe orice vreme. Singura limitare este sa fie autorizate (sa vina cu atelajul in omologare sau sa aiba omologarea optionala a modelului) si sa fie montate conform omologarii! In rest...no limits! Art. 114. – (1) Conducătorii de autovehicule, tramvaie şi mopede sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează: ... c) luminile de întâlnire şi cele de ceaţă pe timp de ceaţă densă; nu precizieaza cand NU AI VOIE... deci by default daca nu este interzis este voie.... Editat Mai 18, 2016 de florinelu07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vfr750 Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 Salutare, Imi dau si eu cu parerea, da mosulica e de vina pentru accident, dar pana la a cere anularea/ suspendarea permisului pentru 2 ani hmmmm , trebuie sa te mai gandesti Silver Arrow pentru ca data viitoare cand o sa treci linia continua ca sa depasesti coloana de conserve nu o sa-ti placa sa faci pauza de motocicleta 2 ani , deci sa nu mai facem atat tamtam. Conduc moto de peste 10 ani si stiu din proprie experienta ca mersul regulamentar( din punct de vedere al vitezei in primul rand) te salveaza de multe belele si fara sa fiu rau imi imaginez ca colegul trantit nu mergea cu 50 , dar nu asta e relevant pentru ca nimeni nu merge cu 50 dar sa fim intelegatori si realisti pentru ca toti gresim la un moment dat. Insanatosire grabnica colegului si mai multa atentie celor din conserve cat si noua pentru ca avand in vedere ca suntem pe 2 roti trebuie sa fim de 3 ori mai atenti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 cat de tare va inselati cu proiectoarele...In Romania este perfect legal sa le folosesti pe orice vreme. Singura limitare este sa fie autorizate (sa vina cu atelajul in omologare sau sa aiba omologarea optionala a modelului) si sa fie montate conform omologarii! In rest...no limits! Da-mi te rog si mie citeva exemple de motociclete venite in tara cu omologare pe proiectoare, sau modele autorizate in acest sens...fara gluma (asta ca sa am habar)! Posed proiectoare cu led montate pe capra, au trei pozitii (faza lunga, faza scurta si stroboscop) si nu le folosesc decit la deplasari tip miting, coloana moto, ori pe ceata sau ploaie. In zona mea se ridica instant numarul, certificatul de inmatriculare si ti se ofera bonus si-o amenda pentru folosirea lor ziua, pe senin. In schimb circul de ani buni cu faza lunga aprinsa ziua (chiar si pe vremea cind nu era obligatoriu sa aprinzi ziua faza scurta). Dovada ca-s inca viu! Scuze de off'! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian M Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 BMW R1200GS si GSA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 cat de tare va inselati cu proiectoarele...In Romania este perfect legal sa le folosesti pe orice vreme. Singura limitare este sa fie autorizate (sa vina cu atelajul in omologare sau sa aiba omologarea optionala a modelului) si sa fie montate conform omologarii! In rest...no limits! mai documenteaza-te.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.