Falkenberg Postat August 8, 2017 Share Postat August 8, 2017 Asta da, e haos acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Endurache Postat August 8, 2017 Share Postat August 8, 2017 Inca nu a aparut individul care sa zica cum ca motociclistul a avut prioritate ca era din localitate pe cand ala cu masina era vizitator. Cate pagini sa mai astept? Eu cred ca motociclistul a avut prioritate. Ala cu masina nu cred ca era de-al locului. Adica nu a oprit la indicatorul STOP. Daca era localnic stia de indicator si oprea. La cum s-a avantat motociclistul in sensul giratoriu, e clar ca el stia de indicatorul STOP si se astepta ca soferul sa opreasca. Adica era localnic d-acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 8, 2017 Share Postat August 8, 2017 Eu cred ca motociclistul a avut prioritate. Ala cu masina nu cred ca era de-al locului. Adica nu a oprit la indicatorul STOP. Daca era localnic stia de indicator si oprea. La cum s-a avantat motociclistul in sensul giratoriu, e clar ca el stia de indicatorul STOP si se astepta ca soferul sa opreasca. Adica era localnic d-acolo. nu conteaza ce avea ala cu masina. Omul a oprit (diferenta intre stop si cedeaza este daca are voie sa se invarta sau nu roata cand te asiguri; si daca ai cedeaza si vine cineva trebuie sa opresti roata pe loc), s-a asigurat (nu era nimeni in intersectie) si a intrat absolut legal. Mobristu cocalar - a venit vioi pe banda 2; s-a urcat pe frane tarziu, a muscat bordura din centru pt ca evident - nu stie sa controleze agregatul pe franare si s-a varsat cu succes. Greseala ii apartine pt ca nu a acordat prioritate unui vehicol aflat in sensul giratoriu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Endurache Postat August 8, 2017 Share Postat August 8, 2017 In postul #3 eu mi-am spus parerea. Acum ii luam o piatra de pe inima lui marcone. Prea se perpelea singur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hypperbone Postat August 8, 2017 Share Postat August 8, 2017 Radem, ne simtem bine. Era si mai mijto daca in loc de Mondeo ala era un bembeu pisic negru TeXanoBulGar, intru circoteca totala. Koka si-a muscat-o pe tatuajele lui, iar la ora asta face harti in pat de la cat zemuieste. C'est la vie. A aflat si el ca motocicleta nu e un simplu accesoriu de impresionat pitzi si nici ceva de luat in usor. Macar de-ar invata ceva din lectia asta (usoara, de altfel). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mianmar23 Postat August 8, 2017 Share Postat August 8, 2017 nu conteaza ce avea ala cu masina. Omul a oprit (diferenta intre stop si cedeaza este daca are voie sa se invarta sau nu roata cand te asiguri; si daca ai cedeaza si vine cineva trebuie sa opresti roata pe loc), s-a asigurat (nu era nimeni in intersectie) si a intrat absolut legal. Mobristu cocalar - a venit vioi pe banda 2; s-a urcat pe frane tarziu, a muscat bordura din centru pt ca evident - nu stie sa controleze agregatul pe franare si s-a varsat cu succes. Greseala ii apartine pt ca nu a acordat prioritate unui vehicol aflat in sensul giratoriu. Cate certitudini!!! Eu zic ca cel cu masina nu a oprit, nu s-a asigurat, sau s-a asigurat superficial, si cel mai important, sunt aproape sigur ca nici nu a vazut motociclistul sau daca l-a vazut l-a durut fix la un metru-n fata pooolii de el... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat August 8, 2017 Share Postat August 8, 2017 Eu zic ca cel cu masina nu a oprit, nu s-a asigurat, sau s-a asigurat superficial, si cel mai important, sunt aproape sigur ca nici nu a vazut motociclistul sau daca l-a vazut l-a durut fix la un metru-n fata pooolii de el... Ai descris exact ce a facut de fapt motociclistul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 8, 2017 Share Postat August 8, 2017 cand intri in giratoriu esti obligat sa te asiguri doar fata de ce se afla in el. nu pe drumurile adiacente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
son_of_god Postat August 8, 2017 Share Postat August 8, 2017 (editat) Ca sa intelegeti mai bine, ca se pare ca unii au luat examenul teoretic cu mult noroc, situatia de fata e similara cu urmatoarea: Cineva iese de pe un drum secundar, unde are indicatorul rutier "cedeaza trecerea", face dreapta, se incadreaza pe banda si in 5 minute e lovit in spate de alt participant la trafic. Bineinteles, vinovat este conservarul in toata povestea, indiferent daca el buseste din spate sau daca este cel busit. Nu conteaza cum sunt legile, care e spiritul lor, daca esti in masina esti vinovat. Editat August 8, 2017 de son_of_god Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 Giratoriu e făcut pentru fluidizarea traficului în mod egal pentru toate drumuri care între in sens, pe principiu primul venit, primul servit. Cum s-ar fluidiza mai bine? Nu cumva daca respecta lumea reguli simple la intrarea, plus un pic de bun simt pentru cei din jur? Sau e mai bine să ignoram cedează, să intrăm cu viteză neadaptată, sa nici nu urmărim benzile pentru că viteza de intrare e prea mare, să ne riscam pielea, desi vedem că este deja o mașina în sens giratoriu? Obiectivul numărul 1 când ieși în trafic este sa ajungem cu toți sănătoși la destinațiile noastre fără să trecem întâi prin spital. Codul rutier este construit in jurul idee aceasta că sa mărim șansele noastre de a îndeplini obiectivul principal. E atât de simplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 Corect exclusiv teoretic. Si insuficient. Practic, cand sunt in giratoriu ma asigur si daca cel de pe drumul adiacent tinde sa franeze si sa opreasca la cedeaza trecerea. Tot asa fac si cand intentionez sa traversez (ca pieton) pe o "zebra". Ca unii nu au timp/chef sa opreasca, fie vorbesc la telefon fie sunt buimaci din varii motive. Adica majoritatea. Referitor la motociclete si indemanare: inclusiv Armata Romana a incercat ceva prin anii '60 dar a renuntat. Erau prea multe victime cu ele pe timp de pace Nu doar de la alcool. Insinuezi cumva ca ar fi culpa comuna? Sau cumva are si cel cu masina partea lui de vina, poate moral, pentru intratul in orb al confratelui nost' cel berbec aflat pe acceleratie inainte de giratoriu, fara nici cea mai mica intentie de a incetini cum este logic si legal? In filmare se vede clar cum cel care filmeaza incetineste si ala cu motoretul nu schiteaza nimic, nici macar nu clipeste, se sperie ca berbecu si blocheaza fata, ce o fi de dezbatut aici nu pot sa inteleg... Se vede foarte clar inca din poza din primul post din topic ca masina este intrata inaintea motoretei in giratoriu, ce-o fi asa de greu? Si pe prioritate sa fi fost mobristu', desi nu e, ce face el, baga un chicken runTM cu o masina? Pai e de doua ori tantalau, nu doar o data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 Corect exclusiv teoretic. Si insuficient. Practic, cand sunt in giratoriu ma asigur si daca cel de pe drumul adiacent tinde sa franeze si sa opreasca la cedeaza trecerea. Tot asa fac si cand intentionez sa traversez (ca pieton) pe o "zebra". Ca unii nu au timp/chef sa opreasca, fie vorbesc la telefon fie sunt buimaci din varii motive. Adica majoritatea. Referitor la motociclete si indemanare: inclusiv Armata Romana a incercat ceva prin anii '60 dar a renuntat. Erau prea multe victime cu ele pe timp de pace Nu doar de la alcool. Legea este foarte clara in cazul asta. Nu este datoria ta sa te asiguri ca cei de pe drumurile adiacente se pot opri pana in intersectie. Din punct de vedere legal si ei trebuie sa respecte reducerea de viteza si sa dea prioritate cand intra in sensul giratoriu. Altfel amenda, permis, selectie naturala, etc. Practic vorbind intr-adevar e bine sa verifici ca nu vine vre-un muist cu o torpila care poate sa iti dea damage major. Legal obligatia asta nu exista. vinovatia e stabilita de legislatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
son_of_god Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 Spicuim din legislatie, cu termenii specifici: Intersectiile A. Dupa modul de dirijare, acestea se impart în: 1. Intersectii nedirijate- se aplica regula prioritatii de dreapta 2. Intersectii dirijate – a. prin indicatoare - b. prin semafoare - c. prin agent de circulatie B. Dupa forma constructiva 1. Intersectii clasice (fara giratie) 2. Intersectii cu sens giratoriu-se aplica prioritatea de stinga-cel care este deja în intersectie are prioritate Intersectia cu sens giratoriu se considera dirijata! Daca drumul prioritar isi schimba directia în intersectie, se vor instala sub toate indicatoarele de prioritate aflate în intersectie panouri aditionale, ca cel de mai sus, pentru a se preciza directia drumului prioritar. Din punct de vedere al efectului pe care il au indicatoarele de prioritate asupra drumului (în sensul ca il definesc ca prioritar sau secundar), putem spune ca : -Cei ce întâlnesc indicatorul „Drum cu prioritate”sunt pe drumul prioritar şi vor avea prioritate. Între drumurile prioritare se aplica regula prioritatii de dreapta! -Cei ce întâlnesc indicatoarele „Cedează trecera”sau „Oprire” sunt pe drum secundar şi nu vor avea prioritate. Între drumurile secundare se aplica regula prioritatii de dreapta! Cele două indicatoare sunt egale ca semnificatie, şi anume pierderea prioritatii (ele difera doar prin procedura de respectare). Ca urmare, cei ce întâlnesc „Cedeaza trecerea” nu au prioritate fata de cei ce întâlnesc „Oprire” , decit daca vin din dreapta ! Sper din suflet ca informatiile sa va ajute si sa previna si alte indepartari nedorite de tatuaje. Eu nu stiu pe ce se bazeaza unii cand pleaca de acasa. Legislatie ioc, abilitati de pilotaj zero. Si vor sa ajunga inapoi intregi. O parte din ei mai vor sa fie recunoscuti si drept un Rossi mai mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 9, 2017 Autor Share Postat August 9, 2017 Pune, te rog, articolul de lege in care zice ca se aplica prioritatea de stanga... nu diverse site-uri, legea, codul rutier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 (editat) Am o vaga impresie ca explicatie asta cu 'prioritate de stanga' este o incercare (periculoasa) pentru a explica simplificat cum functioneaza un sens giratoriu. Acuma, sa extrapolez asta la 'doar cei care vin din stanga au prioritate' e doar un pas mic. Lege scrie clar ca vehicul care e in sens are prioritate. Nu e cum ai avea liber sa lovesti pe toti deja aflati in giratoriu in spate sau lateral pentru ca nu vin din stanga ta. Editat August 9, 2017 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 Sintagma "prioritate de stanga" nici eu nu tin minte s-o fi citit prin vreun act normativ. Dar la cate modificari s-au tot facut in ultima vreme... cine stie. De asta e frumos sa mentionam sursa atunci cand punem un citat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
son_of_god Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 Citatul pus de mine avea ca scop elucidarea prioritatii in giratoriu, precum si existenta termenului de "drum secundar". Citatul nu e luat din legislatie, ci de aici. Recunosc, cu mana pe inima, ca habar nu am daca in legea din monitorul oficial exista sintagma "prioritate de stanga". Si nici n-am chef sa sap sa aflu. Repet, citatul trebuia doar sa lamureasca, in termeni simpli, cum functioneaza un giratoriu. Daca e obligatoriu sa folosesc strict codul rutier, mea culpa, data viitoare dorm cu decretul sub perna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 Am o vaga impresie ca explicatie asta cu 'prioritate de stanga' este o incercare (periculoasa) pentru a explica simplificat cum functioneaza un sens giratoriu. Acuma, sa extrapolez asta la 'doar cei care vin din stanga au prioritate' e doar un pas mic. Lege scrie clar ca vehicul care e in sens are prioritate. Nu e cum ai avea liber sa lovesti pe toti deja aflati in giratoriu in spate sau lateral pentru ca nu vin din stanga ta. Ai subliniat bine si in plus se presupune ca toti care circula pe acolo ar avea o viteza asemanatoare gen 30-50..pentru ca intersectia sa functioneze ...nu unu are 20 si altul vine cu 90+, pentru ca cel care e deja in intersectie dar are viteza mica nu poate elibera intersectia pina cand vine supersonicul care deja se infige in el si urla in gura mare ca are prioritate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
son_of_god Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 Scrie acolo foarte clar: drumul cu prioritate este "drum prioritar"...Nicaieri nu apare sintagma "drum primar". Nu inteleg ce nu e clar. Sintagma "drum secundar" e impamantenita, apare in legislatie, toata lumea stie ( ar trebui sa stie) ca defineste un drum fara prioritate ce se intersecteaza cu un drum cu prioritate. Cum la fel, ar trebui sa fie clar cine a gresit in speta de fata. Restul e trollaj, ne legam de termeni nu de idee, ne facem ca nu intelegem, cerem articole de lege, data publicarii in monitorul oficial, semnatarul actului si toate autorizatiile pe care le are acesta ca sa semneze respectivul document. Spuneti in clar ca vreti cu totdinadinsul ca motociclistul sa fie nevinovat si conservarul vinovat. Moarte conservarilor! Hai FCSB! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 da Cristi, cum am spus mai inainte, cine nu e de acord sa-si felieze permisul cu o ghilotina mica, scapa de un drum la politie si cozile aferente predatului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulia_boris Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 N-ai sa vezi..Dar prevad niste disparitii,nu c-ar trebui sa fii vreun medium,cu astfel de specimene,ca pustiul tatuat,pe drumuri..Doar ca nu mi-as dori sa fiu vreodata in aceeasi clipa si loc pe carosabil cu d-astia.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 nici macar in anglia nu exista prioritate de stanga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 Sintagma "drum secundar" e impamantenita, apare in legislatie, toata lumea stie ( ar trebui sa stie) ca defineste un drum fara prioritate ce se intersecteaza cu un drum cu prioritate.In legislatie nu apare termenul "drum secundar", dupa cum nu exista nici "prioritatea de stanga".Insa exista reguli care stabilesc prioritatea in functie de categoria drumului (national, judetean, comunal, local). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulia_boris Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 Si nu intotdeauna soseaua mai lata e musai cu prioritate.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cc's Postat August 9, 2017 Share Postat August 9, 2017 Pentru ăsta trebuie deschisă o sectiune "Belituri" nu Accidente. Oare tatuajele au rămas la locul faptei, întinse pe asfalt, ca un fel de desene pe asfalt? In rest imi doresc ca feciorul sa mai citeasca ceva până revine călare și mai ales să nu-i cumpere mămuca Hummer, dezamăgită de echilibrul precar al nenorocitelor astea cu doar două roți Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.