Sari la conținut

Distante de franare - probe practice


misionaru
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 640
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu ma asteptam sa vina atat de multi :D

dpmdv e "win" pentru ca toata controversa asta a facut oamenii sa fie curiosi si mai ales sa exerseze.

Pun video de pe casca mea aici cu vitezometrul la vedere. M-am chinuit sa fie spre perfect si sa intru cu viteza de pe bord pe linie.
Masuratoarea a fost cu ruleta si creta pe asfalt -- traiasca @Misionaru

Partea buna e ca din cele 2-3 incercari cat am facut pentru fiecare tip de viteza, m-am oprit mereu la acelasi semn(al meu dinainte), deci a fost consecventa.

A iesit asa:

<<< am franat cu un K6 nu cu ktm-ul meu >>

100-0kmh 32m
80-0kmh-22m
50-0kmh 6,5m






Eu unul n-am castigat si nici demonstrat nimic din isprava asta dar ma bucur ca altii s-au mai dumirit cu niste chestii.



Sporuri!
Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, a fost foarte frumos si productiv. Eu am castigat puncte pentru impresia artistica si am invatat ca nu e bine sa mesteci guma la teste de franare.

 

Eu am reusit 8.5 m de la 60 km/h in ambele incercari "oficiale". Sunt convins ca un meserias care nu e pufos ca mine, cu o mobra mai dichisita, poate frana mult mai bine de atat.

 

Myth confirmed.

 

giphy.gif

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E K7 bahhhh :D :D :D


Da, fu frumos si bine ca s-au prezentat multi si asa multi au franat de o gramada de ori. Evenimente de genul asta trebuie facute la fiecare inceput de an. Also, aproape toti au inceput sa franze progresiv mai bine pe masura ce franau, lucru care arata ca practice makes perfect.

 

Tre sa mai facem lucruri de astea fiindca e numai de castigat pentru toata lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-e clar ca trebuie sa dau un sfert de ora de frane 2-3 saptamani, zilnic.

 

Am scos 10-11 m de la 60 la ora, treaba care mi se pare rezonabila, tinand cont ca am venit in blugi si tricou si n-am vrut sa dau in frana la limita. Treaba care mi se pare mult mai pacatoasa e ca distanta asta a crescut la 15m de fiecare data cand m-a distras ceva - patinat o idee spatele, turat motorul in gol, etc.

 

Ar fi interesanta telemetria, sa vedem daca si cat muscam din cascaval.

 

Nu-s de altii, de mine sunt sigur ca-n trafic reactionez mai lent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma asteptam sa vina atat de multi :D

 

dpmdv e "win" pentru ca toata controversa asta a facut oamenii sa fie curiosi si mai ales sa exerseze.

 

Pun video de pe casca mea aici cu vitezometrul la vedere. M-am chinuit sa fie spre perfect si sa intru cu viteza de pe bord pe linie.

Masuratoarea a fost cu ruleta si creta pe asfalt -- traiasca @Misionaru

 

Partea buna e ca din cele 2-3 incercari cat am facut pentru fiecare tip de viteza, m-am oprit mereu la acelasi semn(al meu dinainte), deci a fost consecventa.

 

A iesit asa:

 

<<< am franat cu un K6 nu cu ktm-ul meu >>

 

100-0kmh 32m

80-0kmh-22m

50-0kmh 6,5m

 

 

 

 

 

Eu unul n-am castigat si nici demonstrat nimic din isprava asta dar ma bucur ca altii s-au mai dumirit cu niste chestii.

 

 

 

Sporuri!

 

Foarte misto inregistrarea.

In film sunt inregistarile rezultatelor trecute de tine aici?

Aproximativ, cat de lung este marcajul alb? si spatiu intre marcaje? Ma refer aici la marcajul cu banda intrerupta dintre benzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt marcaje din metru in metru cu roz in stranga masurate cu ruleta. dupa alea ne-am luat. La franarile de la 100 am nimerit 2 fix in acelasi punct la stop, si una jumatate de metru mai incolo. Faza tare e ca desi masurate cu ruleta, fiecare metru pare cam 1/2 metru cand te uiti la el pe asfalt. Mici rai metrii aia, dar ruleta e ruleta.

Data trecuta m-am luat dupa liniile albe si n-a fost buna telemetria, asa ca azi am venit cu ruleta si am tras pe asfalt din 1m in 1m pana la 40m, ca dupa aia nu mai era relevant.


» Post actualizat in 13 May 2018 17:06


In film sunt inregistarile rezultatelor trecute de tine aici?

da, de-aia zicesem mai sus ca nu am avut ce sa selectez best off, ca m-am oprit cam la acelasi semn in toate cazurile la vitezele respective

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La testele astea , spuneti si ce anvelope ati avut.

D212 pe K7-le din video. Dar asfaltul acolo e nou, fie el si prafuit dar tot abraziv e, ca nu e circulat. Cam toata lumea a dat-o in stoppie in ultimul metru pana la oprire, fie el si stoppie micut. Pe asfaltul de Bucuresti in schimb e alta mancare de peste si in general lumea ar trebui sa fie mai cu bagare de seama.

 

Faza tare e ca la primele incercari toata lumea frana cu spatele si le dubla distanta de franare si apoi usor usor au renuntat sa mai sara pe pedala aia :D

 

La mine se stie ca sunt fan gpRacer de cand au aparut :P

 

Oricum felicitari initiatorului! Am zis de anul trecut ca venim sa spargem si noi o samanta.

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut Conti Sport Attack 3 pe fata trecut de jumatatea vietii cu 2.3 presiune la rece si un dunlop sportsmart 2 max destul de nou pe spate cu 2.1 presiune.

 

Nu au fost teste profesionale cu franari combinate, fiecare a franat cum s-a descurcat, si cred ca exercitiul a prins bine celor implicati.

 

Da, buna treaba a facut misionaru' cu testele astea :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati incercat sa comparati si diferitele tipuri de franare?

 

- Franare doar cu fata + ambreiaj apasat

- Franare doar cu spatele + ambreiaj apasat

- Franare fata + spate combinate + ambreiaj apasat

 

- Franare doar cu fata + ambreiaj fara ambreiaj fara ambreiaj apasat

- Franare doar cu spatele + ambreiaj fara ambreiaj fara ambreiaj apasat

- Franare fata + spate combinate + ambreiaj fara ambreiaj fara ambreiaj apasat

 

 

Rezultatele ar fi folositoare pentru multi oameni.

Singurul lucru folositor e atunci cand fiecare pune mana si exerseaza pe cont propriu. Motociclismul nu se invata pe internet. Franarea de urgenta se face cu fata. Restu-s filme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum spunea colegul mai sus, neinitiatii folosesc prost frina spate, din pacate. Am vazut nspe rideri incepatori care nu stiu sa foloseasca frina spate , blocheaza roata spate si se lungesc mult distanta de frinare. Evenimentul din acest topic ar trebui facut tutorial, macar pt cei ce o ard pe vitezane.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@LimpTa

Am downloadat filmuletul si m-am uitat frame by frame unde incepi franarea la fiecare proba. Eu inteleg prin momentul franarii atunci cand misti maneta de frana.

Tu ai filmuletul in original (care presupun ca are cam 48 FPS). Iti multumesc pentru fimari, chiar sunt foarte ok.

Am remarcat ca furca se comprima mult mai repede decat am apreciat eu (sau cum imi reiesea din program) si ca actionezi frana mult mai repede (decat o faceam eu). Probabil de aici si diferenta in viteza de comprimare a furcii. Mie imi ieseau la 62 km/h cca. 15 metrii in ultimele run-uri.

 

@Paulynos - "mitul" meu a fost confirmat. Cel cu 6 metrii inca este un mit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba e ca folosirea tuturor celor trei frane scurteaza sesizabil distanta de franare, INSA iti ofera mult mai multe locuri unde poti gresi. La mine greselile adauga cam 50% spatiu la frana de la 60kmh... ceea ce e naspa

Cu fata e relativ simplu: storci lamaia pana se lasa suspensia si dupa aia cu grija sa n-o dai peste cap sau sa rupi aderenta. Singura floricica pe care mai poti s-o faci se leaga de pozitie (si aia importanta!).

Adaugand si spatele, devine complique: sa actionezi suficient de tare sa se lase in suspensii, dupa care eliberata cat sa nu patineze. Si cat sa nu patineze asta variaza cu eficacitate franei fata. Mai bagi si ambreiajul in ecuatie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@LimpTa

Am downloadat filmuletul si m-am uitat frame by frame unde incepi franarea la fiecare proba. Eu inteleg prin momentul franarii atunci cand misti maneta de frana.

Tu ai filmuletul in original (care presupun ca are cam 48 FPS). Iti multumesc pentru fimari, chiar sunt foarte ok.

Am remarcat ca furca se comprima mult mai repede decat am apreciat eu (sau cum imi reiesea din program) si ca actionezi frana mult mai repede (decat o faceam eu). Probabil de aici si diferenta in viteza de comprimare a furcii. Mie imi ieseau la 62 km/h cca. 15 metrii in ultimele run-uri.

E 60fps.. si sunt cam 2-3 frame-uri pana ating linia. 3 frameuri din 60/sec = 0.05sec marja..... please, nu-mi zice ca esti nemultumit de asta :D

 

Eu iti propun altfel. Franezi in paralel cu mine de la 150-0?

 

Scurta observatie. 60-0 l-am facut prima oara si am uitat sa pornesc camera. ultimul de pe video e 50 nu 60. Oricum sincer alte detalii sunt irelevante pentru ca in trafic nu o sa vii niciodata chitit sa tragi maneta la linie. Asta a fost asa o joaca.

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu vroiam sa o dam in care o are mai mare. Era doar o obeservatie legata de film.

In ceea ce priveste skill-ul, fara dubii stai mult mai bine. Nu ma mai dau pe circuit din 2011 si km care-i fac pe an ar putea fii facuti si pe bicicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati incercat sa comparati si diferitele tipuri de franare?

 

- Franare doar cu fata + ambreiaj apasat

- Franare doar cu spatele + ambreiaj apasat

- Franare fata + spate combinate + ambreiaj apasat

 

- Franare doar cu fata + ambreiaj fara ambreiaj fara ambreiaj apasat

- Franare doar cu spatele + ambreiaj fara ambreiaj fara ambreiaj apasat

- Franare fata + spate combinate + ambreiaj fara ambreiaj fara ambreiaj apasat

 

 

Rezultatele ar fi folositoare pentru multi oameni.

 

Franarea de urgenta se face doar cu ambreiaj apasat. Daca lasi motorul cuplat exista posibilitatea sa ramai "sprijinit" in acceleratie si mai rau faci. Asa se preda si la scolile de la noi (cursurile de perfectionare, nu scoala de soferi) si in afara.

 

Una peste alta, am fost ieri in spate la Kika si am facut aceleasi test. Ce-i drept am masurat cu pasul (data viitoare o sa iau scule pt telemetrie) si am iesit prost de tot. La prima franare (de la 60 km/h) m-am dus garla, undeva la 24 pasi, iar dupa cateva "duble" am reusit sa scad la 13 pasi (cat inseamna in metri habar n-am). Culmea, mi se parea ca roata spate aluneca ca pe sapun (in majoritatea cazurilor o blocam), desi ramanea ceva anvelopa pe asfalt. Am incercat sa simulez ABS-ul, adica sa-i dau drumul franei spate cand se bloca, apoi o apasam iar, dar imi cam strica socotelile ca nu ma puteam concentra pe frana fata :))

Editat de ovi_ice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, mitul tau este confirmat. Un civil, in trafic normal pe asfaltul mioritic mizerabil folosind o motoreta de talie si buget medii, un Hornet sau un GSR sa zicem, nu cred ca poate frana in 6m. In conditii ideale cu un pilot experimentat de 60 kg cu tot cu echipament pe o mobra de curse setata ca la carte si pe asfalt de circuit eu cred ca este posibil.

 

Oricum testele astea nu sunt relevante cand mergi la plimbare si sare pisica in poteca, timpul de reactie asociat cu elementul surpriza a fost eliminat din start si sunt sigur ca ar schimba drastic datele problemei, dar cine are tupeu sa faca teste de genul asta, eu nu am :D

 

Pentru mine a fost mai mult un exercitiu, unul foarte bine-venit de altfel, si nu o masurare de orgolii sau mai stiu eu ce alte prostii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, mitul tau este confirmat.

Mitul meu spunea ca majoritatea franeaza inainte de linia de pe asfalt. A se intelege ca nu o fac voluntar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu vroiam sa o dam in care o are mai mare. Era doar o obeservatie legata de film.

ideea era ca in paralel se mai elimina din factorii perturbanti cu care ma tot alergi de toamna trecuta. Crede-ma, am incercat sa fiu la maximum cu acuratetea. 100% perfect n-o sa iasa pentru ca metrii trec f repede la 100kmh. Era oricum clar ca poate exista eroare. Si nici alte vitejii n-am incercat ca nu era motoreta mea si n-am mai mers pe sportiva de anul trecut din martie.

 

Fii si tu intelegator :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...