Sari la conținut

Nordkapp 2018 v-ati propus ?


george13
 Share

Postări Recomandate

apa era foarte scumpa in Norvegia, la benzinarie.

 

Corect. Se gaseste si apa mai ieftina in supermarket (apa plata la 2L) dar din experienta mea trebuie sa fii dispus sa o cauti prin supermarket. La raftul cu apa au de regula apa aromata (cu lamaie, ficus, petale de trandafir, etc) la vedere, apa plata simpla e in cel mai indepartat colt, pe raftul cel mai de jos.

 

 

Am o nelamurire:

Avand in vedere ca banii vor fi in proportie de 90% pe card, merita sa imi fac un card in €?

Cum si in ce masura ma afecteaza conversia leu/moneda locala sau €/moneda locala?

 

Parerea mea e ca merita cardul in euro, din simplul fapt ca bancile au cursuri care nu sunt deloc avantajoase pentru tine (evident, trebuie sa fii atent la comisioanele practicate de banca la care alegi sa deschizi contul). Schimbi in euro la casa de schimb si ii pui in contul de euro.

 

Sa zicem ca ai plati cu cardul cazare si cumparaturi de 800 de euro. La un curs (casa de schimb) de 4.629 asta inseamna 3703.2 de lei.

 

O sa fac o comparatie folosind ING, pentru ca acolo am cont in euro si pentru ca au bancomate pentru depuneri (lei si euro). Din ce vad pe siteul lor costa 2 euro/luna.

In seara asta de la ING ai cumpara 7649.65 de coroane daneze. Tot de la ING de aceiasi lei ai cumpara doar 788.21 euro (doar din diferenta asta acoperi 5 luni de comision).

La o cautare rapida, conform norges-bank.no, de 800 de euro poti cumpara 7806 coroane

In plus ING mai face o "magarie": cand platesti intr-o valuta straina mai intai face conversia lei-euro si apoi euro-valuta respectiva, deci pierzi la doua cursuri. Poate si alte banci fac la fel. Avand cont in euro macar scapi de cursul bancii cand esti in tari care folosesc euro.

 

Ca dezavantaj, desi depunerile sunt gratuite la retragere se plateste comision.

Editat de Razen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 216
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

In Norvegia banii sunt 100% pe card. Kortet zic ei.

O singură dată, în 3 săptămâni, un flăcău dintr-un sat de pescari, cu casa pusă pe booking, ne-a rugat să plătim numerar, cerându-și scuze.

Am scos de la un bancomat, fix.

Până atunci nu văzusem bancnotele lor.

 

Odată într-un vârf de munte, mergând kilometri întregi până acolo prin pustiu, am dat de o barieră masivă.

Nimeni.

Am pus mobrele pe cric, ne-am scarpinat în cap, și ne-am apropiat să cercetăm utilaju'.

Avea fantă de kortet.

Am băgat plasticul și s-a ridicat bariera...

Dacă vrei să lași bacșiș, tot cu cardul...

Editat de September
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut ca si BMW pune din fabrica Michelin Anakee 3.

 

Da, din pacate asta este o rusine pentru BMW, sa vinzi moto premium si scumpa cu cele mai proaste anvelope. Vorbesc de Anakee, nu de Michelin in general. Din ce inteleg eu, pentru ca Michelin a dat un mare rateu cu Anakee 3 (nu ca Anakee 2 ar fi fost altfel) nu le cumpara nimeni asa ca BMW s-a inteles cu Michelin sa la ia stocul la un pret mic si sa le puna ca anvelope de fabrica. Eu si la fostul si la actualul GS am zis ca n-o ridic de la ei cu mizeriile alea, au zis ca ma inteleg. La fostul mi le-au schimbat cu ce am vrut si la actualul am avut noroc sa fie din lotul cu Next din fabrica.

» Post actualizat in 07 Dec 2017 09:39

La un drum asa lung, folositi rucsac de hidratare ?

 

La mine nu lipseste niciodata apa (un pet) din tankbag, mi se pare foarte la indemana asa. Inclusiv ca poti sa bei si la un semafor sau oriunde tragi cateva secunde pe dreapta. Si in general am si un pet de rezerva in topcase.

 

In multe tari apa "de la chiuveta" este potabila. Mai ales in zonele montane (ex. toata zona Alpilor) nu numai ca este potabila dar si foarte buna.

Editat de KHK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se spune totusi ca apa de la robinet, tap water,este foarte buna in Norvegia. Confirma cineva ?

Apa de la practic orice robinet in nord este potabila. Noi am cumparat apa imbuteliata de doar 2 ori, cand nu am campat in camping si nu avea recipient suficient de mare pt gatit plus cafele. In rest, la orice benzinarie, la robinetul de la buda. Sau chiar poti cere direct de la "cafeneaua" din benzinarii sa-ti umplu o sticla, oamenii is super amabili. In plus gasesti multe parcari care au si toalete, iarasi poti lua apa de acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Da, din pacate asta este o rusine pentru BMW, sa vinzi moto premium si scumpa cu cele mai proaste anvelope. Vorbesc de Anakee, nu de Michelin in general. Din ce inteleg eu, pentru ca Michelin a dat un mare rateu cu Anakee 3 (nu ca Anakee 2 ar fi fost altfel) nu le cumpara nimeni asa ca BMW s-a inteles cu Michelin sa la ia stocul la un pret mic si sa le puna ca anvelope de fabrica. Eu si la fostul si la actualul GS am zis ca n-o ridic de la ei cu mizeriile alea, au zis ca ma inteleg. La fostul mi le-au schimbat cu ce am vrut si la actualul am avut noroc sa fie din lotul cu Next din fabrica.

» Post actualizat in 07 Dec 2017 09:39

Nu pot sa te contrazic cu Anakee3. Pe astfel de gume se merge bine pe asfalt. Cand am iesit insa de pe asfalt cu Transalp-ul a fost dezastru. Din punctul meu de vedere sunt anvelope de asfalt 100%

Tocmai mai gandesc cu ce sa le inlocuiesc la anul. Ceva propuneri ..?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Este fix invers... culmea e ca lumea le mai lauda pe off. Tocmai, ca pe asfalt este problema (inclusiv de zgomot) iar pe ud (asfalt ud, evident) sunt catastrofa. :D

N-as continua cu propuneri aici ca devenim si mai rau off-topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off topic, sorry!

 

Vlad, nu inteleg... pe ultimile doua motoare nu ai avut deloc Anakee 3 asa cum ai declarat, deci cum stii ca sunt proaste?

Eu le am de la sfarsitul lui mai 2017 de cand am luat motocicleta si am aproape 11k cu ele, inca arata foarte bine si se comporta bine atat pe drum, curbe si soft-soft enduro.

Am prieten de motociclit care acum are Pirelli Scorpio si nu simte nicio diferenta. Este adevarat ca este problema de incredere si atunci te bagi si pe ploaie la fel de bine ca si pe uscat.

Par putin zgomotoase pe la 110, dar mie mi se par ok, chiar gandindu-ma ca la anul ca iau din nou cand o fi cazul, dar mai pus pe ganduri. Este o constatare personala sau din reviewere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Vlad, nu inteleg... pe ultimile doua motoare nu ai avut deloc Anakee 3 asa cum ai declarat, deci cum stii ca sunt

Sorry si eu:

Subscriu. Pe asfalt, uscat sau ud, inclusiv pe frig in jur de 5 grade C anvelopele Anakee 3 s-au comportat bine. Daca soft enduro este un drum de tara bine batatorit merge,dar daca o iei pe aratura si eventual moale se schimba situatia. Eu nu m-am simtit confortabil pe ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, nu inteleg... pe ultimile doua motoare nu ai avut deloc Anakee 3 asa cum ai declarat, deci cum stii ca sunt proaste?

 

Dane, e mult de povestit pe tema asta si chiar nu vreau sa facem off-topic aici ca nu e fair. ;)

Putem vorbi cu placere pe tema asta fie pe topicul de GS LC (unde daca ai rabdare sa cauti, o sa vezi ac s-a mai discutat), fie in privat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi dau si eu cu parerea, neintrebat, Oricum topicul este deschis cu atat de mult timp inainte, ca incap si generalitatile.

 

Pirelli Scorpion Trail II - tocmai am incalta-o azi cu a 3-a pereche. Datorita compozitiei, exceptionale pe asfalt ud. Exceptionale pe asfalt uscat. Pe off uscat (pamant, petris, un pic de iarba) - bune, insa, pentru ca-s moi, de la pietre ascutite capeti crapaturi mai mici sau mai mari. Pe off ud, nu se descurca bine (dar, daca iti place provocarea, distractia e maxima). Facut Teth-ul cu ele, balti/noroaie zdravene prin Bosnia, dar si Alpi, Corsica.

 

Depind esential de modul in care mergi. Prima pereche de Trail II am schimbat-o la vreo 10k si nu se mai putea merge cu ele, se ascutisera si cadeam cu motorul pe interiorul virajului. A doua, am tocit-o destul de uniform, usor mai spre patratire si am schimbat-o la aproape 16k. Ajunsesera la semnul de uzura (2 mm) si am preferat sa le schimb, ca tot am dus motorul in service sa schimb amortizorul. Next-urile le duceam de obicei pe la 22-24k. Foarte bune pe asfalt uscat, pe ud mai pui un 5% marja de siguranta. Pe off, rezonabile - facut noroaie pe DJ173, Covasna - Gura Teghii, in zi cu ploaie, in zi cu gheata.

 

Daca as pleca in locul tau (din experienta mea, cu stilul meu de mers, nevoile mele), fara sa imi pun problema sa le schimb pe drum, as zice asa:

- cu F650GS as alege Heideneu K60 Scout;

- cu R1200GS as alege Tourance Next.

 

Nu cred (din povestile altora, ca nu am ajuns acolo), ca zona e de dat tare (peisaje magnifice, amenzi ridicate). Asa ca as inclina mai mult spre unele care tin mai mult si-s decente pe ud racoros, decat pe moliciuni super aderente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dane, e mult de povestit pe tema asta si chiar nu vreau sa facem off-topic aici ca nu e fair. ;)

Putem vorbi cu placere pe tema asta fie pe topicul de GS LC (unde daca ai rabdare sa cauti, o sa vezi ac s-a mai discutat), fie in privat.

 

Salut, de acord. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

KHK, deci ce ai recomanda pentru drumul asta ?

 

Pentru drumul asta as avea io mai multe recomandari dar e chestie de gusturi :D

 

Acum, banuind ca te referi la anvelope, parca ziceai ca ai numai 5000 km cu niste Conti... acum na, conteaza cat mai bagi la anu' pana sa pleci dar, daca nu le termini, cred ca o solutie buna ar fi sa mergi cu astea pana in nordul Germaniei si acolo sa-ti pui anvelope noi, probabil cu costuri similare ca in Ro, dar stii ca incepi Scandinavia cu unele noi si nu vei avea griji din acest punct de vedere.

 

Ca si tip, nu stiu cum te dai de fel (cat de sportiv), dar as recomanda Pirelli Scoripon Trail 2, Metzeler Tourance Next sau Dunlop Trailsmart, toate trei sunt foarte bune, inclusiv pe ud.

Ce ai tu acum, TrailAttack 2, ca si Anakee, sunt foarte slabe pe ud. Nu inseamna ca nu merg doar ca oricare dintre cele trei mentionate mai sus sunt consisderabil mai bune si ai alt sentiment de siguranta.

Eu, pentru ca am fost ignorant si nu am dat atentie la vremea respectiva, in 2011, am stat doua sezoane pe TrailAttack 2 (cu ce venise moto de noua) dar cand am trecut la TrailMax TR91 (stramosul lui Trailsmart) si apoi la Next am zis ca am alta motocicleta si mi-am dat pumni in cap ca "am pierdut" doi ani stand cu morcovu'-n fund. A fost clar altceva, atat pe uscat dar mai ales pe ud.

 

O alta recomandare are fi sa iei trenul de la Viena la Hamburg, castigi timp si nu prea e diferenta la bani pentru ca scutesti doua cazari si 1000 km de mers aiurea pe autostrada. Si, realist vorbind, 1000 km de mers fara rost inseamna, pe langa benzina, si cateva zeci de euro aruncati pe service+anvelope (la mine calculul este de cca. 80-90 € /1000 km).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad pe nimeni vorbind de Pilot Road 4, anvelopele pe care le am in plan. Nu le-am folosit pana acum, dar am inteles ca sunt foarte bune, mai ales pe ud. Daca aveti ceva de spus despre ele, spuneti acum :))

LE: treaba cu trenul cred ca o fac si eu, vine undeva la 120€

Editat de jugulator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va plac voua Michelin.... Pentru ca e frantzujesti? :)

La Nordkapp am ajuns cu BMW-ul incaltat cu Pilot Road 4. Prin RO circulat pina in Decembrie, la temperaturi negative. Cele mai bune anvelope cu care am mers pe sosea. Le-am tinut vreo 18-20.000 Km

Cele mai nenorocite, adica de kakaat de kakaat au fost Metzler Marathon nu stiu cum. Le-am avut pe Goldwing si dupa 8000 Km, fortat ca nu aveam cum sa le mai schimb, le-am aruncat. Inlocuite cu Bridgestone.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@George 13 legat de anvelope eu am pe un Bmw f 650 gs Michelin anakee 3,care pot sa zic ca sau comportat impecabile si pe uscat si pe umed.pe asfalt iar pe offroad soft au stat ok nu an avut emotii.

@San prietene credca am vazut cel mai clar explicat un traseu cel cum lai prezentat tu ...Respect maxime!!Am sa urmaresc topicul asta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad pe nimeni vorbind de Pilot Road 4, anvelopele pe care le am in plan. Nu le-am folosit pana acum, dar am inteles ca sunt foarte bune, mai ales pe ud. Daca aveti ceva de spus despre ele, spuneti acum :))

LE: treaba cu trenul cred ca o fac si eu, vine undeva la 120€

Pe mine PR4 m-au tinut 27,000 spatele, 22,000 fata.

Foarte bune pe ud/ploaie.

Dupa ce am trecut de limita de uzura, inca mai tineau bine de tot in curbe pe uscat.

Sunt la al treilea rand, nu as lua altceva.

Moto Suzuki GSX600F din 2000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca putem povesti de gume aici, mai ales ca se aplica foarte bine la o calatorie in NK. Anakee 2 mi se par foarte bune, nu pot sa imi dau seama de ce Vlad le blameaza in halul asta. Am un GS cu care m-am dat de doua ori pe Transalpina anul asta cu Anakee 2 cu scaritele pe jos, si cand ma uit mai bine, fata era din 2006 :rusinica: Nu am nici un motiv sa le laud, ca nu ma plateste Michelinu' dar mie mi se par grozave, pe asfalt. Cu Anakee 3 nu am avut inca onoarea sa le incerc, ca nu prea mai am timp de a ma da, dar toti care le pun pe mobre le lauda...

 

O fi prins poate Vlad unele ce aveau slanina in compozitie si de aia alunecau... :D

 

Cu siguranta, pentru o excursie in Norvegia, iti trebuie MUSAI un rand de gume noi pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anakee 2 mi se par foarte bune, nu pot sa imi dau seama de ce Vlad le blameaza in halul asta.

 

O fi prins poate Vlad unele ce aveau slanina in compozitie si de aia alunecau...

 

Nu le blamez in vreun hal, n-am zis ca nu poti merge cu ele sau ca pici la prima curba (desi mai multe persoane mi s-au plans de pierderea aderentei in curbe, repet, mai ales pe ud). Spun ca sunt cele mai slabe la ora actuala, in mod special pe ud, adica acolo unde trebuie sa dovedeasca cel mai mult, si mai sunt si zgomotoase. Asta este confirmat atat de teste cat si de mai toata lumea cu care am discutat si care au incercat si altceva. Si este pacat ca, atata timp cat exista alte modele cu performante mai bune si care costa la fel, sa le mai iei pe astea. Asta este punctul meu de vedere.

Am mers pe un GS cu Anakee 2 la care as fi jurat ca trebuie schimbat urgent rulmentul spate, dar s-a rezolvat cu inloocuirea anvelopei :)

Pana sa citesc si sa aud ceva de Anakee 3 eram la test la inceputul lui 2014 pe ADV LC cu Anakee 3... dupa cativa km am facut ceva ce n-am mai facut niciodata, am oprit sa vad daca este ceva in neregula si ce de ce se aude zgomot... erau Anakee 3, am inteles. Si asa am ajuns la concluzia ca nu le vreau pe moto a mea pe care tocmai o comandam.

 

Pana la urma fiecare face ce vrea si-si pune ce vrea. Dupa experienta mea cu diferite GS-uri si diferite tipuri de anvelope, dupa discutii pe tema asta cu multi prorietari, dupa ce mai citesc in reviste de specialitate, am insa o parere clar formata.

 

Doar ca info, iata si rezultatele din diferite teste facute de specialisti si bazate pe teste si masuratori, din revista Motorrad:

 

1. Test pe dimensiunile GS dohc, pe vremea cand mai existau anticele Battle Wing si Scorpion Trail 1 iar Anakee 3 erau noul model abia aparut pe piata:

 

post-9546-0-27786600-1513071252_thumb.jpg

 

2. Test tot pe dimensiunile GS dohc in 2015:

 

post-9546-0-50020400-1513071377_thumb.jpg

 

3. Test in 2016 pe dimensiunile GS LC:

 

post-9546-0-90325100-1513071451_thumb.jpg

 

Se poate observa, de exemplu, cum acelasi tip de anvelopa (ex. Trailsmart) nu da aceleasi rezultate pe dimensiuni diferite sau cum altele raman cele mai bune sau cele mai slabe indiferent de dimensiune :D

» Post actualizat in 12 Dec 2017 09:45

Nu va plac voua Michelin.... Pentru ca e frantzujesti?

 

Eu nu am asa preconceptii... am o parere buna despre Michelin in general si cu atat mai mare este dezamagirea cand vad ca au dato-n bara tocmai la modelul ce s-ar potrivi la moto a mea.

N-am dubii despre Pilot Road, asa cum tocmai am recomandat unui prieten sa-si puna acum la masina Michelin Alpin 5...

» Post actualizat in 12 Dec 2017 09:54

... deci cum stii ca sunt proaste?

 

Vrand-nevrand, tocmai am raspuns aici, asa ca imi poti citi argumentele.

Ca sunt zgomotoase, tocmai ai confirmat. Pe mine m-ar enerva. Daca marea lor calitate este ca tin mult, ma lasa rece. Daca tin mai mult, normal, ca este excelent. Dar daca tin cu 15-20 % la suta mai mult decat altele evident mai bune, inseamna doar maxim 50€ in bani. Consider ca atat siguranta mea cat si increderea si placerea de a ma da conteaza mult mai mult decat 50€ intr-un sezon. Si cea mai mica cazatura inseamna mult mai mult de 50€, deci asta cu cat tin sau cum arata dupa x mii km este ultimul argument.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranta, pentru o excursie in Norvegia, iti trebuie MUSAI un rand de gume noi pe motor.

+1

 

Inca o recomandare: dupa ce se pun cele noi se da o tura de cateva sute de km ca sa vezi cum se comporta.

Eu am facut eroarea ca sambata dimineata sa pun pe Goldwing anvelopele Metzler Marathon si la pranz am plecat.

M-am prins taziu pe drum cat de proaste sunt - mai precis vibra ghidonul ca draqu si imi tot fugea spatele la o curba mai aplecata - si nu am avut ce face. 8000 km pina in Norvegia si inapoi pina la Viena am stat cu morcovul in koor. Mai eram si cu doamna in spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Eu cred că nu putem judeca un model de cauciuc doar după comportamentul pe un anumit tip de motocicletă, mai ales că la unele diferă și profilul în funcție de dimensiuni (vezi Heidenau). Poate Anakee 2 sunt niște mizerii dacă sunt puse pe 1200GS, dar pe o văcuță de 500-650cmc s-ar putea să fie invers. Pe KLE500 sunt excepționale, mai ales pe asfalt ud, și am încercat destule gume până acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cat despre anvelope, pe baza unor review-uri semnalate mai sus, am trecut de la Metzeler la Pirelli Scorpion si am fost foarte multumit in tura de Nordkapp 2017.

 

Noi am ales traseul Ploiesti - Ungaria -Slovacia -Polonia -Lituania-Letonia-Estonia-Finlanda-Norvegia la Nordkapp.

Am plecat pe 11 August iar pe 17 eram la Nordkapp.

Mare grija la reni si elani.

Inainte de Nordkapp am mers vreo 60 de km cu vant lateral foarte puternic de peste 100 km/h,...groaznic.

 

post-27837-0-71404500-1516004151_thumb.jpg

 

Intoarcerea a fost prin fiorduri, am avut lansetele cu noi, acolo pestele moare de batranete,...daca nu-l pescuieste nimeni.

In tura asta am "ratat" Lofoten, pentru care trebuie alocate minim 3 zile.

Am strabatut insa Atlantic Ocean Road, si multe alte locatii minunate.

 

Acum imi amintesc doar de cazarea din Ungaria unde dimineata proprietareasa ne-a servit un mic dejun deosebit:

post-27837-0-97044500-1516004248_thumb.jpg

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In tura asta am "ratat" Lofoten, pentru care trebuie alocate minim 3 zile.

 

Asta mi se pare genul de grseala clasica pentru care zic eu ca ambitia de a face o poza cu globul ala, atunci cand nu ai suficient timp la dispozitie, nu ar trebui sa fie neaparat cel mai important lucru intr-o excursie in Scandinavia.

Eu cand vad poze cu Lofoten imi curg balele :D

 

Interesanta proprietareasa aia, servea bine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...