Jump to content
Sign in to follow this  
misionaru

Curs moto defensiv Academia Titi Aur

Recommended Posts

Fix asta. Imi place ca a venit vorba despre pret din primele comentarii. La noi totul e scump. "Lasa, tata, nu e nevoie sa platesti banii aia, inveti tu asa usurel unde poti ca nu te grabeste nimeni".. si ii vezi zilnic la topicurile de accidente ca se lipesc de pomi.

Acum 5-10 ani, avea Romania o problema, nu erau cursuri. Acum sunt, si pe la BMW, si pe la Adancata si pe la ATA, si pe la Zahei, etc. Da' a intervenit o problema... e scump domle. Acum nah, fiecare calculeaza pentru el ce inseamna scump si care e balanta. Niste carene belite mai nasol sau un os rup care nu se mai sudeaza ca atunci cand era OEM... s-ar putea sa valoreze mai mult decat un curs din asta.

Imi place ca romanii dau reject din start, in loc sa se duca si abia dupa sa vina cu feedback.


Zicea cineva de cursurile lui Raduta. Da, omu' e de pe alta planeta dar banii merita fiecare leut. M-am dus la cantonament la el intrand pe poarta poolica franaru' si am plecat dupa alea 8 zile, triplu fata de ce ma asteptam sa invat, si am pretentii de la mine in sensul ca nu ma consider un babalau. Ma tineam cu baetii care faceau noroaie de ceva timp. Cantonamentul ala a fost steroizi.

Iar cu AMC-ul, da e 20lei, da e ieftin, dar duceti-va la cursuri daca vreti sa invatati sa mergeti bine, safe si nu in ultimul rand mai tare.
Merg pe AMC din 2007, am ajuns la timp 1:10 in primul an singur. Ala a fost plafonul pentru mine si motoreta mea. In 2008 la Rosbk m-am bagat la cursurile lui Roland Debschütz si oamenii se dadeau la un alt nivel. Si cursul ala a fost steroizi. Am venit inapoi acasa si ieseam cu roata fata in aer pe AMC. Am mai coborat 1 secunda la timp, dar nu mi-a pasat, mergeam relaxat si constant fata de inainte cand trageam tare ca sa scot cate un "varf".


Faceti cursurile de care credeti ca aveti nevoie, ca dupa ce tragi linie s-ar putea sa fie chiar mai ieftin si ca bani, dar mai ales ca timp, decat sa inveti tu de nebun pe carenele tale.

Umbla acum cativa ani o vorba pe aici tot legat de Amc: Cum se face ca aia care merg 1:25 cad des si aia care merg 1:10 nu cade niciunul? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-as fi dus, mai ales acuma ca am Goldwing-ul si nu am apucat sa vad intr-un poligon ce si cum. Sper sa il mai faca si in alte zile. Din pacate in acea perioada sunt plecat.

 

Legat de carcotasii cu pretul: la austrieci fii-mea A FOST OBLIGATA prin lege ca in primul an de la luarea carnetului sa faca doua cursuri, unul la moto si altul la auto. Pret: 230 €/buc . Si a durat o singura zi, intr-o sambata de al 09:00 la 18:00. Nici ea nu a fost teribil de incantata la inceput si i se parea o pierdere de timp si bani. La sfarsit a spus ca a fost foarte util si a invatat destule, si la moto si la auto.

 

Mi se pare o chestie foarte buna, iar pretul de 1.200 LEI zic eu ca este absolut rezonabil. Cu siguranta reparatul unei mobre si/sau al oaselor costa mai mult decat atata.

 

@Limp_TA: romanii dau eject din principiu. Ei sunt cei mai buni, cei mai destepti, vine acuma cine stie ce flocea sa le spuna lor cum sa mearga pe mobra. Ce draqu!

 

@Speedy.K pentru cursul ofensiv iei legatura cu domnul de mai jos :crack:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha, ce linistit s-a dat jos cu toporu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

@misionaru: ne spui te rog cum sunt alocate cele 3 zile ? Cred ca e oarecum problematic pt multi sa stea 3 zile rand plecati (chiar daca vb de vineri-duminica) de dimineata pana seara.

 

offtopic: mai tin cei de la fabrica de performanta cursuri ? Pe fb scrie ca s-a mutat, si-a schimbat numele,etc...dar cum se cheama acum nu mentioneaza nicaieri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

 

Numai un imbecil care ar trebui sa se caute la psihiatru umbla cu un topor pe un scuter, iar ala din spate are dreptate sa il claxoneze pentru ca era verde si idiotul inca isi admira cizmele pe acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai m-am inscris.

 

Vineri 16-21,

Sam/Dum 8:30 - 13:30

 

Presupun ca ar fi o problema pentru cei din afara bucurestiului.

 

Vedem ce si cum.

Edited by iocapa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numai un imbecil care ar trebui sa se caute la psihiatru umbla cu un topor pe un scuter, iar ala din spate are dreptate sa il claxoneze pentru ca era verde si idiotul inca isi admira cizmele pe acolo...

Eu ma gandesc la pixelul albastru. Fake, cum ar veni pe limba noastra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fake?

sau regizat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

PROGRAM CURS:

Exersarea pozitie pe viraje pe o suprafata special conceputa

Schimbarea traselor pe circuit prin inversarea sensului de rulare.

Pentru cei care vizeaza cele de mai sus le recomand sa participe la cursuri organizate de cei care mananca circuit pe paine de primavara pana toamna.

In rest, toti sunt dupa bani. Cine face stunt sa predea stunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca o sa par carcotas, dar nu asta e ideea.

Vezi Doamne in ziua de astazi nu mai exista timp si bunsimt in ceea ce priveste relatia ta cu tine sau cu altii. Plm se merge la psiholog, consecinta a societatii noastre grabite ahtiata dupa bani si rezultate rapide (daca se poate ieri nu azi sa vina rezultatul). Lipsa de RABDARE, pt ca tu ca individ nu esti dispus sa analizezi la 100% ceea ce se petrece in jurul tau si vrei mura in gura plug and play....ca sa vina rezultatul.

Ne trebuie pista de biciclete, curusuri de parenting, curusuri de motociclism si asa mai departe.

Deh... parca parintii sau bunicii nostrii au avut toate cacao-urile astea la indemana, si nu sunt deloc handicapati, ba chiar ne-au crescut.

 

Cursul asta de moto pe circuit este ca si mersul la sala de 2-3ori.

Nu cred ca este vb de bogati sau saraci cat despre ce iti poate oferi o suma de bani.

De 1200de lei pui benzina si faci turul Romaniei nene in carburant, daca ai RABDARE cu tine si fierul tau sa va invatati treci cu brio prin toate situatiile zgura, nisip, bruma dimineata pe asfalt, ploaie, vant lateral, obstacole neasteptate si asa mai departe....si alta valoare ai tu din punct de vedere psihologic cand ai facut turul Romaniei sau macar o tura adevarata de +1000km legat zile la rand in the real life VS exersarea unor proceduri intr-un spatiu inchis (nu spun ca nu au neaparat o valoare).

Zic si eu nu dau cu parul.

Edited by Bigfoot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care au ajuns la circuit sau macar la astfel de cursuri au avut un parcurs cu un progres exponential fata de cei care doar au 'mers' pe strada. Fact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 1200de lei pui benzina si faci turul Romaniei nene in carburant, daca ai RABDARE cu tine si fierul tau sa va invatati treci cu brio prin toate situatiile zgura, nisip, bruma dimineata pe asfalt, ploaie, vant lateral, obstacole neasteptate si asa mai departe....si alta valoare ai tu din punct de vedere psihologic cand ai facut turul Romaniei sau macar o tura adevarata de +1000km legat zile la rand in the real life VS exersarea unor proceduri intr-un spatiu inchis (nu spun ca nu au neaparat o valoare).

Zic si eu nu dau cu parul.

Am facut ture mai mult de ce zici tu acolo si crede-ma nu ma simt pro, cel mult mediocru. Sunt multe lucruri care e imposibil sa le inveti pe strada, si de multe ori ai sa le inveti prost si invatatul prost o sa te bage in sant cand ai sa apelezi la el.

Acum stiu ca e la moda, toti sunt profesionisti, uite exista o chestie stiintifica despre perceptie si talent:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect

 

Dunning%20Kruger%20Chart.jpg?itok=BNNfmc

Edited by iocapa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și cei care le predau de unde le știu? Nu cumva le-au învățat în ani mulți pe stradă?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și cei care le predau de unde le știu? Nu cumva le-au învățat în ani mulți pe stradă?

Probabil la randul lor le-au invatat de la altii mai buni ca ei, si aia la randul lor la fel. Fiecare probabil la randul lui a mai adaugat o bucatica la toate cunostintele astea.

Pe principiul asta n-am mai avea nevoie de profesori, pana la urma orice lucru se poate invata daca investesti destul timp.

Asa nici scoala de soferi n-am avea nevoie, ca pana la urma am invata noi sa mergem.

Edited by iocapa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care au invatat sa se dea tare pe circuit/sa nu moara la primul viraj ( sunt multe exemple de accidente de genul), au invatat de la altii cu experienta sau prin trial and error. Nu cred ca e cineva care vrea sa invete motociclism prin trial and error pe strada.

 

Eu am mers prima oara pe circuit cand aveam 500-600km la activ si m-am intors de acolo de 100 de ori mai bun (tot vai de capul meu dar considerabil mai okay). Si acum am obiceiul sa merg la Amckart cel putin un weekend pe luna si la Targu' Secuiesc cat imi perimite de des timpul. Lucrurile astea imi permit sa ma concentrez la a face motociclismul si mersul sa fie cat mai natural si sa imi consume cat mai putine resurse mentale, ca sa am capacitea sa ma gandesc la a evita o problema cand aceasta apare.

Cand nu ai exercitiul necesar pentru a face o evitare de urgenta aproape instinctiv sau alte manevre, toata concentrarea ta se duce pe manevra respectiva si poate gresesti ceva.

 

Cu cat exersezi mai mult, cat atat poti sa fii mai relaxat si asta iti va permite sa mergi mai 'tare' si 'safe'. Cei mai rapizi si safe sunt cei care se pot gandi la mediu si pericolele din jurul lor, nu cei care sunt mega tensionati si care se gandesc non-stop 'cum sa nu dau gazu asta ca sa ma arunce in sant'.

 

Un curs de genul (nu am fost niciodata la Trancanici, deci nu pot sa zic nimic de bine sau de rau) e util. Daca e scump sau nu, nu are sens sa discutam, dar vin cu intrebarea.."E mai scump decat sa ajungi in spital, doamne fereste?".

 

Eu, de ex, abia astept sa merg anul asta la Raduta, pentru ca ce inveti acolo ( enduro sau motocross) se va aplica inevitabil la ORICE motocicleta. Ti-a fugit fata un pic? asta se intampla mult la motocross. Ti-a fugit spatele? Spatele e fugit non-stop la motocross. Etc.

 

tl;dr sunt utile daca vrei sa fii safe si sa motociclesti inca niste multi ani. Daca vrei sa mergi la Victoriei doar pentru a te lauda cu motocicleta noua, si asa e util, pentru ca pana la Victoriei se pot intampla multe :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

In opinia mea doua lucruri sunt evidente:

1.Cursurile nu au cum strica, ai numai de invatat.

2.Cursurile nu te absolva musai de incidente, daca e sa mori o faci, dar esti mai invatat :-))))

Astfel de cursuri sunt pretabile pentru incepatori si cei care se urca de pe dreapta pe motor, restul, cine are bani il face, cine nu isi vede de treaba, parerea mea este ca anii de experienta si mers real life sunt inegalabili si nu ii inveti in niciun curs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astfel de cursuri sunt pretabile pentru incepatori si cei care se urca de pe dreapta pe motor, restul, cine are bani il face, cine nu isi vede de treaba, parerea mea este ca anii de experienta si mers real life sunt inegalabili si nu ii inveti in niciun curs.

Atat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna "sesiunea nr. 1&2 de anduranta" ?

 

Chestia aia cu tinutul motocicletei in echilibru cu un deget am facut-o si noi la Rider Academy, la fel si franari (cu spatele, cu fata, cu ambele), evitari, jaloane, etc. Cam toate exercitiile astea o sa le uiti daca nu le repeti de cateva ori pe sezon.

 

Pe circuit se face ceva legat de viraje ? Gen alegere trasa pentru a prinde corect apexul, control acceleratie, trail braking, pozitie corp pe moto. Pe mine m-ar interesa asa ceva.

 

Asa ceva gasesti la Motoevolution din ce am vazut, au un curs 4-6 Mai fix despre chestia asta. Nu am mai fost dar planuiesc sa merg, costa 300 EUR.

 

https://www.facebook.com/events/368054473662497/

Edited by Onasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil la randul lor le-au invatat de la altii mai buni ca ei, si aia la randul lor la fel. Fiecare probabil la randul lui a mai adaugat o bucatica la toate cunostintele astea.

Pe principiul asta n-am mai avea nevoie de profesori, pana la urma orice lucru se poate invata daca investesti destul timp.

Asa nici scoala de soferi n-am avea nevoie, ca pana la urma am invata noi sa mergem.

Eu n-am spus asta, doar voiam sa scot in evidenta ca totul se preda din experienta pana la urma, corect, adunata in zeci de ani de la mai multe persoane.

 

In opinia mea doua lucruri sunt evidente:

1.Cursurile nu au cum strica, ai numai de invatat.

2.Cursurile nu te absolva musai de incidente, daca e sa mori o faci, dar esti mai invatat :-))))

Astfel de cursuri sunt pretabile pentru incepatori si cei care se urca de pe dreapta pe motor, restul, cine are bani il face, cine nu isi vede de treaba, parerea mea este ca anii de experienta si mers real life sunt inegalabili si nu ii inveti in niciun curs.

Eu ma urc de pe stanga pe motor, cu toate astea, am fost atentionat la un dealer moto ca nu o fac cum trebuie... Nu l-am contrazis si nu m-am dat cocos, poate o avea dreptate.

Desi am de 7 ani permis moto si de 10 permis auto, tot imi doresc un curs defensiv si mai ales unul despre viraje ptr ca mi-as dori sa inclin motocicleta mai mult de cat o fac... si nu stiu daca doar eu, sau e raspandita treaba, dar pe dreapta le iau mai bine, pe stanga mai cu frica :)))))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anii aia multi ai avut poate si o doza de noroc mai mare decat unul care nu e asa norocos. Apoi ceea ce constat in ultimul timp, au aparut foarte multi care cred ca stiu si deja sunt public speakeri, vloggeri, si dau mai departe o informatie eronata. Care iti ia apoi ani de zile sa o indrepti.

 

Cursurile cu persoane cu experienta, care respecta 'adevarurile' generale practicate la nivel international despre motociclism au avantajul ca UNEORI, daca pleci urechea si asculti la cine sa te duci, sunt predate de catre oameni care chiar dau mai departe inofmatia aia reala si utila. Care tu o afli in zeci de mii de km si cu noroc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei care vizeaza cele de mai sus le recomand sa participe la cursuri organizate de cei care mananca circuit pe paine de primavara pana toamna.

In rest, toti sunt dupa bani. Cine face stunt sa predea stunt.

Adevarat :10:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cursul ala cu Trancaniciu il stiu de cand era organizat pe Amckart. Toti cei care au participat la el au iesit de acolo motociclisti un pic mai buni. Unii chiar muuuult mai buni. Le fac reclama de parca as avea eu de castigat ceva...

Face RiderAcademy cursuri cu Marius, face MotoEvolution la Adancata, face chiar si Mistode si Muresan cursuri daca va simtiti bazati si vreti sa fiti raceri, aveti de unde alege.

 

Iar daca vreti sa prindeti din zbor exista si evenimente de genul asta, unde o sa gasiti foarte multi din cei care se dau bine si plecati acolo urechea si invatati ceva cu siguranta:

 

/index.php?/topic/752235-weekend-pe-circuitul-de-la-tg-secuiesc-27-28-29-aprilie/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, de accord cu Niko.

@Bigfoot - Nu e vorba ca toata lumea n-ar putea face asta, dar nimic nu mai este la fel cu ce era inainte, motocicletele, tehnologia, infrastructura, traficul, educatia, etc.
@Sinner - orice experienta e trecuta la + valoare, deci dintre cei care predau asa ceva, sigur, au si experienta in mers pe strada. Dar majoritatea (daca nu chiar toti) au facut chestii specializate in ceea ce predau. Oricum ar fi, ca sa poti sa predai ceva ce-ai facut, pana chiar si mersul pe strada, trebuie sa stii sa explici (bine ar fi sa stii si de ce se intampla si cum se intampla, etc.), ceea ce poate parea usor, dar nu este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...