Jump to content
Sign in to follow this  
oziero

accident Suceava

Recommended Posts

Cine nu pricepe ca o intersectie dirijata, indiferent prin ce modalitate , sau nedirijata , este un loc periculos si nu reduce viteza pt asigurare sau eventual oprire , si-o poate lua rau de tot. Si pe verde , si dupa ce ai intalnit rombul galben , poti sa te trezesti cu o salvare sau masina de politie care a pornit semnalele cu o secunda inainte sau cu un autobuz in cazul asta.Daca nu pui raul in fata , inseamna ca ai renuntat la preventie.Dumnezeu sa-i odihneasca.

» Post actualizat in 03 Sep 2018 16:54

Mi-e mai clar ca oricand ca trebuie aprinse proiectoarele tot timpu.Ma rog , cine are montate.

» Post actualizat in 03 Sep 2018 16:54

l

» Post actualizat in 03 Sep 2018 17:09

Cand iti intra cineva de pe contrasens in fata , totul se scurge atat de repede incat nu mai ramane decat sa te infingi in frane si sa strangi din dinti.Restul , Dumnezeu cu mila. Mai acum cateva zile era sa fiu probabil subiect de stiri.Drum gol , trafic redus , aud sirena , nici nu m-am dumirit de unde vine , stiu doar ca am sarit pe frana cand m-am trezit la vre-o zece metri cu o masina de politie , cu 3-4 politisti in ea in fata camionului.Frana totala eu de am zis ca-mi zboara puntea fata , frana ei , au ramas doi metri intre noi.Ne-am privit , am asteptat sa-mi elibereze drumul , ne-am despartit fara sa ne spunem nimic.Aveam de zis , dar am tacut.

» Post actualizat in 03 Sep 2018 17:27

Inca exista conducatori ai unor autovehicule cu regim prioritar care considera ca in momentul pornirii semnalelor luminoase si acustice se opreste Pamantul din rotatie.Macar pt atat trebuie redusa viteza la trecerile prin intersectii si asigurare stg -dr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu neg faptul ca legal, soferul autocarului este vinovat pentru neacordare de prioritate, dar si in cazul asta ca si in aproape toate accidentele cu motociclisti, se vede acel factor comun... Stiti voi care

Share this post


Link to post
Share on other sites

...... se vede acel factor comun... Stiti voi care

Sa nu te puna aghiutza sa spui pronunti cuvantul ala sfant interzis , numit viteza , ca-ti sare intelectul forumistic in cap !!!

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu te puna aghiutza sa spui pronunti cuvantul ala sfant interzis , numit viteza , ca-ti sare intelectul forumistic in cap !!!

:P

Ai mai facut un post. Puteai sa te opresti la aia cu tarana usoara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai mai facut un post. Puteai sa te opresti la aia cu tarana usoara.

1. Faci confuzie ...sau ai gresit citatul

2. Numarul de posturi ie viata mea

3. Fix viteza a fost cauza ....

4. Amandoi am mai facut un post ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

3. Fix viteza a fost cauza ....

 

Pai ai aflat mai devreme ca n-avea permis cat. A iar B-ul suspendat. Umbla vorba prin sat ca ar fi avut si niste alcool in sange.

 

Cand vorbesti, asigura-te ca stii despre ce vorbesti ;)

 

Bineinteles ca nu meritau sa moara, dar au jucat deodata cu prea multi factori care aduc belele, din pacate.

 

 

4. Amandoi am mai facut un post ...

Diferenta ar fi ca eu nu sunt un troll obosit :)

Edited by LimpTA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca permisul lipsa a fost trecut usor cu vederea de data asta. Sansele sa ti-o furi, chiar si cu dreptatea/prioritatea de partea ta sunt mari, condusul defensiv/preventiv mareste sansele de supravietuire, clar. Imbecili care nu vad/nu vor sa vada/nu-i intereseaza circula pe toate drumurile din pacate. Acum f multi ani ciyeam o chestie interesanta referitoare la circulatia pe timp de noapte: cica in prima faza cand vezi lumina de far ai impresia ca e mai aproape decat e de fapt, apoi cand realizezi ca te-ai inselat risti sa te bagi dar sa nu mai ai loc... Nu stiu explicatia stiintifica, dar e posibil sa percepi gresit distanta sau viteza vehiculului care se apropie. Asta ca posibila explicatie, nu pt a apara sau acuza vreuna dintre parti.

R.I.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ai aflat mai devreme ca n-avea permis cat. A iar B-ul suspendat. Umbla vorba prin sat ca ar fi avut si niste alcool in sange.

 

Cand vorbesti, asigura-te ca stii despre ce vorbesti ;)

 

Diferenta ar fi ca eu nu sunt un troll obosit :)

Boss..umbla vorba prin sat ....astea sunt pt astia ca tine. Poate sa fie adevarat , poate sa nu fie adevarat .Nu e treaba mea si nici a ta sa certificam ceva in sensul asta

Eu am comentat strict ceea ce am vazut in filmulet , adica parerea mea , care poate sa fie absolut contrara parerii tale .

 

PS: ...inseamna ca tu esti un troll odihnit. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu priceapa cineva ca scornesc scuze pentru soferul autocarului, dar pentru multi soferi de pe la noi, un punct luminos (mai ales faza lunga) vazut pe contrasens la 3 noaptea inseamna o masina suficient de indepartata ca sa nu percepi vizual distinct cele 2 faruri, nicidecum un motor care mai are 2-3 secunde pana ajunge in dreptul tau.

RIP

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote name="oziero" post="4486174" timestamp="1535970271"]

 

La intrarea in Suceava dinspre Falticeni, zona Metro, b-dul 1 Decembrie 1018

Chiar 1018 sa fi fost anul unirii? :P

 

 

... Cand l-a vazut...frana,culcat motocicleta...nu prea mai ai ce face

 

Asa a facut, dar de ce ar fi ideal sa culci motorul? Franezi mai bine cand inca esti pe el. Altfel glisezi pana ti-o iei. Probabil ca tine si de skill si de dotarea cu abs a mobrei care in cazul de fata ar fi facut diferenta in a frâna suficient cat sa poata sa ocolească prin stanga. Motorul era de mult pe jos, se vede pe film si nu a ajutat deloc. Ba chiar din contra, zic ca le-a luat toate șansele.

 

Pe de altă parte, vad o lipsa totala de instinct de conservare, vezi va vine ala din fata cu matahala si tu nu ai nici macar o strângere de inimă încât să reduci viteza sa iti dai singur o sansa? Prea merg unii de parca ar fi ultima zi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca exista conducatori ai unor autovehicule cu regim prioritar care considera ca in momentul pornirii semnalelor luminoase si acustice se opreste Pamantul din rotatie.Macar pt atat trebuie redusa viteza la trecerile prin intersectii si asigurare stg -dr

Subscriu!

Trebuie maaare atenție la manevre de acest gen. Păcat de situație, șoferul a greșit grav, iar pilotul cam avea și el viteză. Iar șoferul trebuia să se asigure dracului înainte de manevră. Nu poți spune: nu te-am văzut! Nu ai cum! Corect e: nu m-am asigurat. Deloc.

Atât.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau, poate la el in Ucraina, motociclistii nu circula cu 100 prin intersectii.

Capul face, capul trage.

Despre morti, numai de bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mereu vor fi: un ucrainean, un consumator, o cucoana, un BMW, un garoi cu/fara permis, un neatent etc care nu se asigura suficient sau deloc. E o variabila care nu poate fi eliminata nicicum din trafic si care te costă foarte mult daca nu e luata in considerare si tratata cu maxima importanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acuma imi cam fac o idee...roman venit din italia, fara permis, iese la 3 dimineata cu motoru sa-i demostreze pretenului ce poate motorul. (Nu cred ca vroia sa-l impresioneze cu tehnicile lui de pilotaj). Ora 03.00 dimineata te pune iara pe ganduri...soferul ucrainean, obosit...probabil ca nici nu a putut face clar diferenta intre ce ii vine de pe contrasens si viteza de deplasare. Faptul ca era mort de oboseala se observa din "viteza de reactie" a soferului. Daca se urca cu ambele picioare pe frana in momentul impactului, nu cred ca apuca sa treaca cu ambele roti peste ei. El mai face inca 10-15m buni pana se opreste...(poate avea frane varza).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intreb , daca motociclistul ar fi avut o vesta reflectorizanta sau ham , lucrurie ar fi stat la fel ? Doar intrebare , fara sa-l acuz de asta

» Post actualizat in 04 Sep 2018 08:10

Se pare ca "a te face vazut " este mai important decat credem.

» Post actualizat in 04 Sep 2018 08:13

De auzit , l-o fi auzit tot cartierul

Share this post


Link to post
Share on other sites

acuma imi cam fac o idee...roman venit din italia, fara permis, iese la 3 dimineata cu motoru sa-i demostreze pretenului ce poate motorul. (Nu cred ca vroia sa-l impresioneze cu tehnicile lui de pilotaj). Ora 03.00 dimineata te pune iara pe ganduri...soferul ucrainean, obosit...probabil ca nici nu a putut face clar diferenta intre ce ii vine de pe contrasens si viteza de deplasare. Faptul ca era mort de oboseala se observa din "viteza de reactie" a soferului. Daca se urca cu ambele picioare pe frana in momentul impactului, nu cred ca apuca sa treaca cu ambele roti peste ei. El mai face inca 10-15m buni pana se opreste...(poate avea frane varza).

 

si in plus nu prea s-a gandit sa reduca viteza pentru a acorda prioritate. a venit cu viteza care ii permitea sa faca curba fara sa se mai gandeasca car putea aparea ceva neprevazut si sa fie nevoit sa acorde prioritate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand sa le fie tarana usoara.

Din pacate inca doua vieti irosite aiurea.

 

Exista motociclisti care iti lasa impresia ca nu au spirit de autoconservare.
Unii dintre noi considera ca lipsa categoriei A la pilotul motocicletei nu conteaza cand un ratacit, probabil si rupt de oboseala, ii taie calea cu autocarul.

Daca privim lucrurile strict din punct de vedere al tamponarii asa este.

Doar ca atunci cand esti pe motor nu ai centura, nu ai airbag, cel mai adesea nu ai ABS, si nu ai o caroserie care sa te protejeze, asa ca intr-o masina.

Si atunci trebuie ca stilul de pilotare sa iti permita sa mai faci ceva pentru a evita accidentul sau a limita efectele acestuia. Din pacate optiunile pe care la ai pe motor sunt limitate fata de cele pe care le ai cu masina. Una este condusul masinii si alta pilotatul motocicletei. Soferul sau pasagerul nu cad din masina pe asfalt la o frana brusca.

Iar in acest caz existenta carnetului A si o minima experienta pe 2 roti cu motor (in trafic) cred eu ca au contat, pentru ca unora li se formeaza acel spirit de autoconservare. Altora din pacate nu.

 

Iata un exemplu de lipsa a acestui spirit:

Vineri noaptea pe la vreo 11 eram pe mareata autostrada Buc-Pitesti. La un moment dat trece pe banda 2 o mobra, cu suficent de mult peste 130 km/h. Bezna totala, iar farul omului dadea un fel de lumina pe vreo 20-25 m lungime. I-am facut cu luminile, a incetinit pe la 110 km/h si mi-am zis ca i-or fi venit mintile la cap. De fapt omul a crezut ca i-am spus de vreun radar ceva. Dupa ce l-am depasit a dat iar bice si dus a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Traducător: „A intrat în curbă şi nu a observat nimic. Doar în momentul în care a simţit accidentul, a frânat. ”

Reporter: „Nu a văzut de unde a venit motocicleta?”

Traducător: „Nu. Habar nu are.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista motociclisti care iti lasa impresia ca nu au spirit de autoconservare.

Unii dintre noi considera ca lipsa categoriei A la pilotul motocicletei nu conteaza cand un ratacit, probabil si rupt de oboseala, ii taie calea cu autocarul.

 

Lasand la o parte discutiile despre ce e moral pentru ca nu mai ajuta pe nimeni si baietii aia sunt morti (RIP), hai sa vorbim despre ce e legal.

 

Desi de multe ori ti-am dat dreptate, aici nu ai. Eu sunt unul din aia care considera ca lipsa cateogriei A (sau a oricarei categorii in concordanta) este foarte relevanta in ecuatie.

 

Strict legal, motociclistul e mai vinovat decat rusnacul pentru ca :

 

- lipsa permis cat. A (sau oricare) = infractiune

- permisul cat B(sau oricare) suspendat = infractiune

 

fata de

- neacordare de prioritate = contraventie.

 

Trecand peste procentajele si visele trollilor despre cum cred ei ca e vinovatia, legea e clara. Si aici e marea diferenta, ca la ruscac nu a fost premeditat. O fi fost obosit, neatent, etc. Trebuie sa plateasca pentru neatentia lui.

Pe cand atunci cand te urci pe moto(sau masina sau orice) fara permis, e premeditare, stii dinainte ca ar putea sa fie groasa. Fie legal, fie la oase. Unii isi asuma asta, si uite ca sunt si cazuri cand nu iese bine. Unde mai pui ca se aud vorbe ca erau si beti.

 

 

Prin urmare daca un baiat se urca pe ceva ce nu are dreptul sa conduca, fie el si tractor, si da peste rudele tale, sau ale mele, pentru mine nu conteaza ca "da, ba, da stai ca poate era talentat si stie cu ghidonul, cu covrigul. cu mansa, cu vela". Putin imi pasa, trebuie sa plateasca legal. Faptul ca pe moto ai si neajunsul ca deseori te faci terci, da, cu atat mai mult e mai nasol si ar trebui sa te gandesti inainte sa incaleci.

 

S-a intamplat ceasul rau sa se intalneasca 2 care poate n-ar fi trebuit sa fie in momentul ala acolo. Realitatea-i asta pe care o avem. Poate daca nu era autocarul era un cap de pod si o mierleau la fel. Poate daca nu era motociclistul era un biciclist si tot omor din culpa lua. Poate nu se intampla nimic cu nimeni intr-un caz fericit.

 

Sa le fie tarana usoara. Cica pasagerul avea 17 ani.

 

Iar in ceea ce priveste faptul ca lumea pe motor nu se face vazuta si cei mai multi dintre ei au un bec chior pe care il observi prea tarziu, aici iti dau dreptate.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

strict legal, ucraineanul va fi cercetat pentru ucidere din culpa. Daca motociclistul supravietuia si pasagerul murea, erau ambii cercetati pentru infractiune.

 

Faptul ca motociclistul nu avea permis cat A, iar B-ul ii era suspendat pentru alcool sunt in "avantajul" soferului de autocar. Daca avea si alcolemie, atunci soferul de autocar probabil ca scapa cu o amenda penala...

 

Asa e romania, multi au inteles democratia prost (democratia nu inseamna ca fac ce vreau), probabil stranierul in Italia nu isi permitea sa scoata orice autovehicol pe sosea cu permisul suspendat. Aici mai merge o spagutza, rutiera doarme in pricipiu toata noaptea (nu doar in moldova), amenziile is inca relativ mici pentru faptele grave...spunea cineva ca in Suceava au murit in noaptea aia 5 oameni, astia 2 pe motor si inca 3 intr-o masina condusa de unu fara permis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

strict legal, ucraineanul va fi cercetat pentru ucidere din culpa. Daca motociclistul supravietuia si pasagerul murea, erau ambii cercetati pentru infractiune.

 

Faptul ca motociclistul nu avea permis cat A, iar B-ul ii era suspendat pentru alcool sunt in "avantajul" soferului de autocar. Daca avea si alcolemie, atunci soferul de autocar probabil ca scapa cu o amenda penala...

 

Asa e romania, multi au inteles democratia prost (democratia nu inseamna ca fac ce vreau), probabil stranierul in Italia nu isi permitea sa scoata orice autovehicol pe sosea cu permisul suspendat. Aici mai merge o spagutza, rutiera doarme in pricipiu toata noaptea (nu doar in moldova), amenziile is inca relativ mici pentru faptele grave...spunea cineva ca in Suceava au murit in noaptea aia 5 oameni, astia 2 pe motor si inca 3 intr-o masina condusa de unu fara permis.

Culpa concurentă a soferului, care a contribuit la producerea rezultatului, nu înlătură răspunderea penală a făptuitorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat de praf este tara asta (desigur, raportat la statele mai civilizate), condusul fara permis pare a fi sport national. Atat de praf suntem incat nu mai avem nimic de pierdut, nu putem fi convinsi sa respectam niste reguli. Atat de putin avem (atat in buzunar cat si in cap).

 

Ce nevoia de vina sa aiba acel sofer de autocar? A umbla cu un vehicul pe drumurile publice presupune sa cunosti si sa iti asumi regulile "jocului". De vreme ce nu doresti sa ti le asumi, atunci ce drepturi mai pretinzi?

 

De multe ori imi vine sa opresc in mijlocul strazii la pietonul ce trece ilegal strada: "du-te ba pe trecere, ca acolo ai si drepturi, aici esti in fundul gol". Vai de noi, cat de usor calcam pe bec crezand ca obtinem profit.

 

Bottom line: cine nu isi asuma obligatii nu detine drepturi. Simplu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asadar... ca sa intelegem cum stau lucrurile in tara asta: daca ma prinde cu cainele pe plaja la mare, iau amenda intre 10.000 si 20.000 de lei! Adica intre 100 si 200 de meleoane de lei vechi!!! Ca asa e legea.

Dar daca omor pe unu' intr-un accident, scap cu suspendare, eventual o mica amenda, probabil cateva sute de lei, permisul suspendat cateva luni si aia e... Normal ca mergem cu 200 prin oras, ca nu dam prioritate sau ca circulam fara permis, ne doare la maciuca. Iar astea se reflecta fix in statisticile de pe sosele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Judecand acest caz, daca suspiciunile se confirma (lipsa permis + baut + viteza), nu vad de ce nu ar fi cu suspendare.

 

Pe mine unul nu ma sensibilizeaza cineva care renunta, de buna voie, la obligatiile/drepturile lui. Adica... pe bune, cand esti haotic, imprevizibil... astepti ca ceilalti sa faca un extra efort de constiinta pentru a compensa lipsa ta?

Edited by keenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...