Jump to content

Recommended Posts

Acum 3 minute, john17 a spus:

A ajuns loganul borhotizat referință pt transmisiile automate. 🤦‍♂️

A dat şi el un exemplu. Oricum DCT-ul se compară cu DSG-ul de la maşini şi nu cu transmisia loganului lobotomizat

Link to post
Share on other sites
  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eu am copilărit cu L'autojournal, Quattroruote, L'automobile etc. și țin minte că era într-una din ele "pagina DAF-ului variomatic". Ei bine, citez (aproximativ) din memorie "dacă la o mașină normală retrogradezi și accelerezi la momentul T, cu DAF-ul trebuie să accelerezi la T-2 secunde". Copil prost mă întrebam ce draq faci dacă vezi că vine unul pe tine, cum dai timpul înapoi cu 2 sec să o poți zbughi cu DAF-ul?!? 

Pentru cine nu știe, DAF a avut cvt din anii 60-70, și prindea aceeași viteză și înainte și în marșarier! :wacko:

Link to post
Share on other sites
Acum 26 minute, frigider a spus:

Ha, te pune pe ganduri.

 

 

Putem sa fim rai sa spunem ca e moto pt femei ca nu stiu sa schimbe :D desi mai simplu la moto cu treptele, sus/jos, nu mesteci polonicul in ciorba.

 

Eu am robotizata pe logan si e super, nu eram adeptul automatelor nici la masini si acu m-am sucit 100%.

 

*disclaimer: era sa intre altii in mine in intersectii ca uneori are un lag de neanticipat - f periculos daca ma-ntrebi pe mine :)

 

ajuta sa nu te balbai, te bagi sau nu te bagi ;)

 

 

*inteleg ca n-ai condus scuter. 

Nici eu nush cum e cu "automata" pe 2 roti.

Adevarul ca robotizata este ceva si automata este cu totul altceva.

Robotizata, pentru mine si nu numai , este o solutie proasta.  Si aici ma refer la partea tehnica. 

Sincer iti recomand sa incerci o cutie automata, din aceea clasica hidraulica, cu trepte , nu tip CVT.

Cu convertizor de cuplu. Si o sa vezi cum sta treaba cu 'lag-ul'' la astea hidraulice.

Daca ai chef da un semn si cand ne-am nimeri amandoi pe aproape dai o tura cu o automata. 😊

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, Silver Arrow a spus:

Adevarul ca robotizata este ceva si automata este cu totul altceva.

Robotizata, pentru mine si nu numai , este o solutie proasta.  Si aici ma refer la partea tehnica. 

Sincer iti recomand sa incerci o cutie automata, din aceea clasica hidraulica, cu trepte , nu tip CVT.

Cu convertizor de cuplu. Si o sa vezi cum sta treaba cu 'lag-ul'' la astea hidraulice.

Daca ai chef da un semn si cand ne-am nimeri amandoi pe aproape dai o tura cu o automata. 😊

 

 

Nu ms, nu m-ar ajuta cu nimic decat sa ma oftic. :)

 

Comentam doar ca la masini m-am sucit pe tema "schimbi tu" vs " nu schimbi tu" si ca cine stie la moto cum o fi.

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 31 minute, Silver Arrow a spus:

Robotizata, pentru mine si nu numai , este o solutie proasta. 

Nu e soluţie proastă, e cererea. Nevastă mea nu ştie şi nu vrea să schimbe. La asta se adaugă un milion de pretenţii din capul ei de femeie care scot de pe listă DSG şi greu am găsit la vremea aia o Yaris care să corespundă. În Franţa sînt scumpe şi căutate robotizatele.

DCT ul nu are treabă cu robotizatele are un ambreiaj dublu pe două axe imbricate (pt 1,3,5 şi 2,4,6) care schimbă rapid. Honda zice că e viitorul.

Link to post
Share on other sites

Dct este pe același principiu ca și dsg și seamless-ul de la gp. Treaba e că dacă iei ambuteiajul de la Domnești orice robotizată va afișa la un moment dat "clutch overheating", iar cele de buget (ambreiaj simplu + cutie mecanică, ambele pilotate de robot) pleacă de pe loc cu ambreiajul patinat ca începătorii, iar la schimbarea treptelor zici că a stat motorul. 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
La 13.06.2019 la 13:02, LimpTA a spus:

Doar ca personal nu ii inteleg rostul ca si concept. Dpdmv nu am gasit motive strong ca sa iti iei asa ceva in loc de maxiscuter. 

 

Burgman 400 vs NC750X

 

Ghici ce am vandut?

Burgmanul consuma mai mult, accelera mai greu si in plus lungimea/greutatea/rotile mici il fac mult mai putin manevrabil in oras.

 

Am avut sansa sa fac o excursie prin cateva tari cu Vlad (Slovenia, Italia, Elvetia, Austria, etc). Majoritatea covarsitoare cu GS-uri, eu cu Honda. A fost super si motoreta nu m-a dezamagit nici o clipa.

Acum am 23703km, am consumat 883.37l de benzina ceea ce duce la un consum mediu de 3.73l/100km. Nu e rau deloc 😁

 

Nu rup asfaltul dar nici nu merg incet ...

Vezi semnatura pentru niste consumuri.

Edited by TheHuskyCrobats
Link to post
Share on other sites

Daca o folosesti majoritar in oras pentru a scapa de aglomeratii, conteaza si consumul foarte mult. Acesta e principalul meu motiv pentru care am trecut de la un scuter Peugeot la Burgman si apoi la Honda.

Fiabilitatea ... doar dupa 100k km o pot aprecia. Deocamdata in afara de revizii si o baterie, nimic.

 

Diferenta dintre Burgam si Honda mai jos. Eu spun ca e majora 😃

IMG_20190614_191413.jpg

IMG_20190614_191610.jpg

Link to post
Share on other sites

@TheHuskyCrobats

Frumoase mobre 🤗

Pe Honda e mai bine pina da o leaca de ploaie sau vine racoarea.

Pe Burgman mergi la costum si cravata 😊

 

Eu pot sa iti spun de fiabilitatea la o Honda Transalp: cumparata de noua in 2012, nici nu mai stiu cati km are ca merge fii-miu cu ea.

Anul acesta a aparut prima problema: s-a rupt cablul de ambreiaj. In rest consumabile si sa fie timp liber si bani de benzina.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Nu as da dct pe manuala la motor in bucuresti nici daca as primi gratis respectivul motor, poti oricand sa decelerezi sau sa acclerezi manual, ai butoanele la mana stanga, ai un comportament sportiv pe cele 3 mape sport, tot asa la o atingere de buton, plus ca poti acelera pana la rosu in prima treapta, gen sa ajungi la 100km/h in cateva sute de metri :)

 

Desigur, se poate spune ca e motor de domnisoara si alte rautati legate de cutie automata, asta pana cand incerci una si te indragostesti iremediabil, comfotul si comoditatea sunt cel mai greu sa combatut :)

 

O honda nc750 e super jucarie pentru traficul din Bucuresti, e super manevrabila si te strecori lejer, ai si loc de parcare asigurat, cat despre a merge la costum e o chestiune de gusturi.

Eu cat e vreme buna merg cu ea pana la munca si inapoi, si la cateva cumparaturi, ca are un mini portbagaj, drept urmare fac in medie fac 35-40km pe zi cu ea de prin marite pana in decembrie. 

 

Apropo, sa va intreb pe cei cu NC, furca se serviceaza la x km/ ani ? sau doar daca se observa ceva pierderi sau ca e lasata ?

 

Link to post
Share on other sites

Cărțile zic de 12000 km sau un an. Personal am constatat că după 5000 km uleiul este iarăși murdar, însă poate e vina mea, nu am desfăcut total jambele, ci doar le-am scurs vreo jumătate de oră (insuficient).

Dacă nu curge, scapi cu o dezmembrare și un litru de ulei. Să gresezi simeringul de praf (găsești pe net tutoriale), mie mi-a rămas vaselină de când am luat arcurile Hyperpro.

Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, Lucian_M a spus:

Cărțile zic de 12000 km sau un an. Personal am constatat că după 5000 km uleiul este iarăși murdar, însă poate e vina mea, nu am desfăcut total jambele, ci doar le-am scurs vreo jumătate de oră (insuficient).

Dacă nu curge, scapi cu o dezmembrare și un litru de ulei. Să gresezi simeringul de praf (găsești pe net tutoriale), mie mi-a rămas vaselină de când am luat arcurile Hyperpro.

Depinde de carti. Pe la unele, zice la 25.000 si /sau la 2 ani, sau cand ai semne ca trebuie-scurgeri.

Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, Lucian_M a spus:

Cărțile zic de 12000 km sau un an. Personal am constatat că după 5000 km uleiul este iarăși murdar, însă poate e vina mea, nu am desfăcut total jambele, ci doar le-am scurs vreo jumătate de oră (insuficient).

Dacă nu curge, scapi cu o dezmembrare și un litru de ulei. Să gresezi simeringul de praf (găsești pe net tutoriale), mie mi-a rămas vaselină de când am luat arcurile Hyperpro.

Faptul ca dupa un nr de 15-20.000 km umbli la furca poate fi de inteles, dar care e motivul ca dupa un an sau doi in care mobra sta sau face sa zicem 1000 km trebuie sa faci service la furca?

Eu personal la Shadow-ul din 2011 inca nu am umblat la furca, poate la vara cand face vreo 15.000 Km. Nu are pierderi sau jocuri, iar suspensia functioneaza corespunzator.

Link to post
Share on other sites

N-am dorit să creez vreo dispută, doar că făcând preventiv aceste schimburi de ulei, scapi de înlocuit simeringuri și cuzineți, adică mai puține dureri de cap. Ale mele țin de vreo 40.000 km, tot e ceva, nu?

Edited by Lucian_M
Link to post
Share on other sites
Acum 19 minute, Lucian_M a spus:

N-am dorit să creez vreo dispută, doar că făcând preventiv aceste schimburi de ulei, scapi de înlocuit simeringuri și cuzineți, adică mai puține dureri de cap. Ale mele țin de vreo 40.000 km, tot e ceva, nu?

Nu doresc o disputa 🙈

Am intrebat foarte sincer.

Pentru o mobra in garantie inteleg, vrei garantie urmezi recomandarile producatorului.

Bun, tu faci mentenanta preventiva (ca sa ii dam un nume), ca sa nu te trezesti pe camp ca s-a scurs uleiul din amortizoare. Foarte corect si rezonabil.

Intrebarea mea, fara a dori o discutie aiurea: se justifca efectuarea service-ului furcii si daca mobra a stat pe loc sau a mers cat sa nu spui ca nu ai invartit roata?

Link to post
Share on other sites

E posibil să fi îmbătrânit simeringurile de ulei, a pățit cineva la un NC700, o jamba era perfectă, una curgea. Uleiul curat, ce e drept, dar simeringul de ulei dus. Avea câțiva anișori, dar km foarte puțini. I-am schimbat ambele seturi de simeringuri.

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

Ale mele țin de vreo 40.000 km, tot e ceva, nu?

Corecție: 63.400 km. Și încă țin, dar schimb uleiul anual.

Link to post
Share on other sites
La 11.01.2021 la 12:05, razvanick a spus:

Nu as da dct pe manuala la motor in bucuresti nici daca as primi gratis respectivul motor, poti oricand sa decelerezi sau sa acclerezi manual, ai butoanele la mana stanga, ai un comportament sportiv pe cele 3 mape sport, tot asa la o atingere de buton, plus ca poti acelera pana la rosu in prima treapta, gen sa ajungi la 100km/h in cateva sute de metri :)

Dumb question: ai încercat vreodată s-o porneşti împinsă, în viteză?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Am avut NC750X DCT. Dezavantaje in oras fata de scuter:

1. forma de moto, protectie la picioare(pantofi) zero.

2. lant cu mentenanta de rigoare

3. grea la viteze foarte mici. Nu ca nu te descurci dar nu compari strecuratul printre masini cu un scuter.

4. face cate ceva bun din toate dar nu exceleaza la nimic. 

Aceasta motocicleta e un compromis, buna de inceput pe ea, buna daca ai facut o pauza lunga si vrei sa revii pe moto, daca vrei sa ajungi din A in B fara vreo traire interesanta intre aceste puncte. Oricum ai da-o, nu esti motociclist complet daca nu stii sa alegi tu din mana-picior-cap viteza inainte de curba. :)

Concluzia la care am ajuns dupa folosirea mai multor masinarii pe 2 roti motorizate: scuter de 300 la oras si moto cu o putere, tehnologie pe masura in afara lui. In Bucuresti abia daca vezi 3 oameni pe la semafoare dimineata, ce sa mai vorbim de scuter in oras si moto in afara lui.

Edited by barbat
Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, barbat a spus:

Am avut NC750X DCT. Dezavantaje in oras fata de scuter:

1. forma de moto, protectie la picioare(pantofi) zero.

2. lant cu mentenanta de rigoare

3. grea la viteze foarte mici. Nu ca nu te descurci dar nu compari strecuratul printre masini cu un scuter.

4. face cate ceva bun din toate dar nu exceleaza la nimic. 

Aceasta motocicleta e un compromis, buna de inceput pe ea, buna daca ai facut o pauza lunga si vrei sa revii pe moto, daca vrei sa ajungi din A in B fara vreo traire interesanta intre aceste puncte. Oricum ai da-o, nu esti motociclist complet daca nu stii sa alegi tu din mana-picior-cap viteza inainte de curba. :)

Concluzia la care am ajuns dupa folosirea mai multor masinarii pe 2 roti motorizate: scuter de 300 la oras si moto cu o putere, tehnologie pe masura in afara lui. In Bucuresti abia daca vezi 3 oameni pe la semafoare dimineata, ce sa mai vorbim de scuter in oras si moto in afara lui.

Am inteles ca nu ti-a placut NC-u'. Asta este.

1 - s-au inventat crash-pad sau crash-bar. Oricum ar fi de recomndat sa mergi cu ghete cu protectii la glezna, indiferent de mobra.

2 - foarte greu sa mai dai un spray pe lant (nu zic sa te duci ca omul din cand in cand in service cu ea)

3 - sa inteleg ca daca mergi mai repede, mobra devine mai usoara? Sau te referi la centrul de greutate care o fi mai sus decat la scuter? Cred ca nu ar fi rau sa mai faci ceva exercitii prin poligon. Vorbesc serios, nu la misto.

4 - ce va mai place sa citati diverse clisee gasite pe net sau auzite cine stie de unde ....   Ma rog, ai expus punctul tau de vedere.

Din ultimele doua propozitii, zau daca am inteles ceva:

- ''scuter de 300 la oras si moto cu o putere, ''  Zici ca e citat din Hagi  🤦‍♂️

- Iar cu asta m-ai bagat in ceata: ''In Bucuresti abia daca vezi 3 oameni pe la semafoare dimineata, ce sa mai vorbim de scuter in oras si moto in afara lui.''

 

Oricum am retinut asta: ''daca vrei sa ajungi din A in B fara vreo traire interesanta intre aceste puncte''

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 47 minute, Silver Arrow a spus:

Am inteles ca nu ti-a placut NC-u'. Asta este.

1 - s-au inventat crash-pad sau crash-bar. Oricum ar fi de recomndat sa mergi cu ghete cu protectii la glezna, indiferent de mobra.

2 - foarte greu sa mai dai un spray pe lant (nu zic sa te duci ca omul din cand in cand in service cu ea)

3 - sa inteleg ca daca mergi mai repede, mobra devine mai usoara? Sau te referi la centrul de greutate care o fi mai sus decat la scuter? Cred ca nu ar fi rau sa mai faci ceva exercitii prin poligon. Vorbesc serios, nu la misto.

4 - ce va mai place sa citati diverse clisee gasite pe net sau auzite cine stie de unde ....   Ma rog, ai expus punctul tau de vedere.

Din ultimele doua propozitii, zau daca am inteles ceva:

- ''scuter de 300 la oras si moto cu o putere, ''  Zici ca e citat din Hagi  🤦‍♂️

- Iar cu asta m-ai bagat in ceata: ''In Bucuresti abia daca vezi 3 oameni pe la semafoare dimineata, ce sa mai vorbim de scuter in oras si moto in afara lui.''

 

Oricum am retinut asta: ''daca vrei sa ajungi din A in B fara vreo traire interesanta intre aceste puncte''

 

 

Ai citit in diagonala. Am comparat NC-ul cu scuterul. Sa merg cu ghete cu protectii in oras, la birou?! Sa imi mai bun si crash bar, pad?Protejeaza la vant, apa astea? Tu poti intelege/crede ca exista oameni care merg intr-un service pentru curatarea lantului si ei o fac doar in situatii extreme, gen o tura de cateva mii de km?!

Eu am fost proprietar de NC, nu vorbesc din auzite. Cate persoane serioase in ale motociclismului si cu ceva bani stii tu ca merg cu NC-ul?

Am mentionat expres ca este grea la viteze mici din perspectica strecuratului printre masini si asta e un fapt evident, nu am ce sa iti explic aici.

Da, in oras ideal e un scuter de 300, nici mai mult nici mai putin dar trebuie sa ai ceva experiente in sensul asta ca sa intelegi/sa imi dai dreptate. Ce e asa palpitant la un NC in afara localitatii cu 54 CP si 236 de kg, exceptand rider/pasager/bagaje?!

Ti se pare ca in Romania e ceva  comun sa mergi pe moto/scuter? Vezi des motociclisti prin trafic comparand cu vreo tara din vest sau o fi doar lipsa banilor de vina?

Edited by barbat
Link to post
Share on other sites

@barbat am inteles. +150 CP exista trairi interesante, mobra de 54 CP=te plictisesti. Sa fi sanatos.

 

Bun deci mobra este greoi de manevrat in trafic, cand faci slalom printre masini.

Da,iti pui niste ghete pe care le dai jos cand ajungi la munca si pui pantofi. Iti montezi un top-case daca nu ai unde sa le ti la serviciu.

Daca mergi in service cu unsul lantului, unde este dezavantajul?

 

Sincer iti recomand sa eviti mersul prin oras cand ploua. Aluneca mai rau decat pe gheata. 

 

Am inteles ca ai fost proprietar de NC-u, dar nu simteai tu cum se lipeste stomacul de sirea spinarii cand ii dadeai blana. Este si acesta un aspect pentru care unii isi iau mobra.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 14 minute, Silver Arrow a spus:

@barbat am inteles. +150 CP exista trairi interesante, mobra de 54 CP=te plictisesti. Sa fi sanatos.

 

Bun deci mobra este greoi de manevrat in trafic, cand faci slalom printre masini.

Da,iti pui niste ghete pe care le dai jos cand ajungi la munca si pui pantofi. Iti montezi un top-case daca nu ai unde sa le ti la serviciu.

Daca mergi in service cu unsul lantului, unde este dezavantajul?

 

Sincer iti recomand sa eviti mersul prin oras cand ploua. Aluneca mai rau decat pe gheata. 

 

Am inteles ca ai fost proprietar de NC-u, dar nu simteai tu cum se lipeste stomacul de sirea spinarii cand ii dadeai blana. Este si acesta un aspect pentru care unii isi iau mobra.

 

Esti sarcastic, ma iei peste picior  si nu inteleg de ce necunoscandu-ma. Aroganta asta a ta e direct proportionala cu necazurile/frustrarile tale?! Eu vorbesc din proprie experienta, ca fost proprietar de NC. Tu ai folosit motocicleta asta? Cu ce o compari?

Nu am spus nimic despre viteza si cu toate astea faci deductia ca nu simteam eu nu stiu ce fior ca nu avea 150 CP. Nu m-ai vazut in viata ta dar esti convins ca am nevoie de lectii in poligon si imi faci recomandarea sa nu merg cu moto  pe ploaie. Tot timpul ai o parere despre orice? Tot ce am scris acolo e pertinent, nu vreau sa defaimez marca ori modelul. Pentru mine a fost foarte buna motocicleta ca fiind prima dar atat.

 

P.S. Mai pune mana pe o carte ca daca esti si la mersul pe motocicleta cum esti la scris e clar. Incepi cu poezii usoare, gen Zdreanta.

Edited by barbat
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...