Jump to content

Recommended Posts

De ceva vreme, Ktm a anuntat ca dezvolta un paralel twin de 500 cc. Prima data informatia a aparut acum cativa ani si atunci era vorba de 2 propulsoare de 500cc respectiv 800cc, cel de 800 este deja pe piata in diverse forme, dar cel de 500 parea ca se lasa asteptat, dar spre sfarsitul anului trecut a aparut in presa poza asta:

image.thumb.png.e8e5e3230e374b2296957814525ef334.png

Cum KTM 790 Adventure a fost pt mine un pic dezamagitor dpdv greutate, desi este o motocicleta extraordinara, in opinia mea cea mai buna in clasa ei de la mare distanta, totusi foarte multi oameni isi doresc o motocicleta de adventure, cu 2 cilindri care sa fie cu adevarat usoara.

Mi-ar place sa vad acest motor intr-un cadru de 690 cu un rezervor similar cu cel de pe 790 si un fairing in stil Dakar, sa zicem in genul celui de pe Yamaha T7 [de preferat conceptul nu produsul de serie] si foarte important cu o masa proprie care sa nu depaseasca 150 kg.

Avand in vedere ca cei de la Ktm scot cam 13 hp dintr-o suta de cc, probabil va dezvolta undeva intre 60 si 65 de cai si de asemenea probabil ca inainte sa fie vorba de o motoreta adventure, il vom vedea intr-un duke.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, dar din pacate si greutatea redusa si caii putere, scosi din 100cmc, vin la KTM cu un pret: lack of reliability, care mi se pare o conditie sine qua non pentru asemenea motocicleta. Deci neinteresant, pentru mine cel putin. In schimb mi se par foarte interesante zvonurile cum ca Honda ar avea in pregatire un adventure de 850cmc. Un CRF850L, sa zicem. Asteptam. 

Link to comment
Share on other sites

asta cu lack of reliability e poveste de acum 10-15 ani cand ktm era denumit cezeul capitalistilor.

trebuie sa acceptati ca in ultimii 10 ani au evoluat mult, la nivel de honda as zice :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Da, dar din pacate si greutatea redusa si caii putere, scosi din 100cmc, vin la KTM cu un pret: lack of reliability, care mi se pare o conditie sine qua non pentru asemenea motocicleta. Deci neinteresant, pentru mine cel putin. In schimb mi se par foarte interesante zvonurile cum ca Honda ar avea in pregatire un adventure de 850cmc. Un CRF850L, sa zicem. Asteptam. 

 

Cred că din cauza lipsei de fiabilitate, nu au adversar la Dakar de cam 15 ani. 

Ceea ce spui tu, are totuși un sâmbure de adevăr, monocilindrul lor mare LC4 în toate variantele lui, a avut mereu probleme de fiabilitate, dar ca plecând de aici sa generalizezi pt toate produsele companiei, mi se pare un pic exagerat. 

Dacă le iese în condițiile expuse de mine mai sus, eu le dau banii. 

Link to comment
Share on other sites

Eu am un  LC4 SXC 625 06 cu ~20K km facuti de mine(luat cu 1000 si ceva de km) si un KTM 990 ADV cu aproape 60 K si n-am avut probleme.

In schimb cu japonezele am avut probleme la cutie, distributie ,pierde ulei pe la garnituri, pompe de frana, furci.....

 

Asa ca pentru mine un KTM e cel putin la fel de fiabil ca o japoneza. Si macar am avut ambele variante in 12 ani.

Puteti sa ramaneti la moartea pasiunii Honda si la Golf la masini. 😏

Edited by wawessh
Link to comment
Share on other sites

Daca fiabilitate redusa inseamna ca atunci cand ajunge la al nspelea proprietar, dupa +100k km reali, forjata si abuzata in toate felurile de diversi indivizi care "nu vor sa exagereze cu investitiile" (precum... inlocuit bujiile)  + nspe carpeli si "reparatii" in stil "fa-o decat sa mai tina cat de cat" crapa mai repede decat un kle500 sau xt660, atunci da, e posibil sa nu fie cea mai fiabila.

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, Speedy.K a spus:

Daca si alea doua au fost intretinute tot in bataie de joc comparatia e buna. Si e in defavoarea KTM.

 

Ideea mea nu este sa-mi cumpar o motocicleta de care sa-mi bat joc ulterior, [nu de alta dar nu-mi plac KLR-urile] pentru ca in cazul in care iti doresti o motoreta performanta, cred ca e ok sa ai un pic de grija de ea. Oricum atelajele mele, se bucura de cele mai bune consumabile si intretinere facuta de cele mai multe ori, inainte de termen, de ce mi-as dori o motoreta fara performante.

Pentru cei care pun problema asa, poate au gresit hoby-ul si trebuia sa-si ia niste martoage [da din alea vii], ca la alea nu se schimba nimic si nici nu bagi benzina, le lasi doar  sa pasca.

Acum 17 ore, walking^human a spus:

Daca fiabilitate redusa inseamna ca atunci cand ajunge la al nspelea proprietar, dupa +100k km reali, forjata si abuzata in toate felurile de diversi indivizi care "nu vor sa exagereze cu investitiile" (precum... inlocuit bujiile)  + nspe carpeli si "reparatii" in stil "fa-o decat sa mai tina cat de cat" crapa mai repede decat un kle500 sau xt660, atunci da, e posibil sa nu fie cea mai fiabila.

 

Stiu ce spui tipicul de gandire tiganesc din pacate adoptat de multi romani.

Cu kle 500 nu prea am experienta, dar XT660, nu e o mobra chiar asa fiabila cum ai putea crede citind forumul asta.

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, Speedy.K a spus:

Vroiam sa zic ca fiabilitatea se compara cu motorete intretinute in acelasi stil. Ori cu mare grija, ori apa paie si bataie si apoi vzi care crapa prima.

 

Acum nu stiu ce intelegi tu prin "mare grija", in cazul meu, intretinerea s-a limitat la consumabile schimbate la timp sau chiar inainte, adica, daca stiu ca plec intr-o tura de 7~8 mii de km, nu stau sa vad cati km are uleiul, il schimb si cu asta basta. Daca asta inseamna "cu mare grija", inseamna ca avem viziuni total diferite despre cum se intretine un  vehicul motorizat.

Daca apa paie si bataie, inseamna, nu mai schimb uleiul anul asta, ca l-am schimbat anul trecut in toamna si : "-Auzi filtrul ala nu e prea murdar mi-l dai mie ca-l mai folosesc?", si alte tiganii din astea, nu ma intereseaza.

Link to comment
Share on other sites

La 10.06.2019 la 15:26, ERU a spus:

 

Cred că din cauza lipsei de fiabilitate, nu au adversar la Dakar de cam 15 ani. 

Lasa Dakarul. Acolo intra alte variabile in ecuatia victoriei. Noi vorbim aici despre motoretele pentru publicul larg. 

Acum 3 ore, ERU a spus:

 

Acum nu stiu ce intelegi tu prin "mare grija", in cazul meu, intretinerea s-a limitat la consumabile schimbate la timp sau chiar inainte, adica, daca stiu ca plec intr-o tura de 7~8 mii de km, nu stau sa vad cati km are uleiul, il schimb si cu asta basta. Daca asta inseamna "cu mare grija", inseamna ca avem viziuni total diferite despre cum se intretine un  vehicul motorizat.

Nu, asta inseamna  "cu grija". Adica o mentenanta normala.  

Link to comment
Share on other sites

Nu conteaa standardele fiecaruia, ideea e ca intr-un comparativ de fiabilitate ambelor modele trebuie sa li se aplice acelasi tratament, bun, rau, cum o fi, dar sa fie acelasi.

Si eu ma indoiesc ca un KTM tratat la fel ca un KLE sau XT va tine la fel de mult.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 minute, paulynos a spus:

Dar nici nu razi cu toata gura cum faci cu un KTM, zambesti asa mai in coltul gurii.

Nu ca-ti cant in struna, dar dupa ce m-am dat jos de pe 1190 Adventure mi-a venit in minte sa vand un rinichi. Radeam ca prostul de cum putea sa mearga motoreta aia. KTM are ceva numai al lui: fun factor.

 

Scuze de off.

Link to comment
Share on other sites

Naiba sa-l ia, dar dintre motoretele calarite pana acum, 1190 efectiv mi-a sucit mintile. Bine, si proprietarul avea mintile sucite, ca trebuia sa ma intorc in cateva minute, iar eu am aparut dupa un sfert de ora, radiind de fericire.

 

Gata, nu mai deranjez.

Link to comment
Share on other sites

La 12.06.2019 la 12:31, xt600 a spus:

Lasa Dakarul. Acolo intra alte variabile in ecuatia victoriei. Noi vorbim aici despre motoretele pentru publicul larg. 

In caz ca aveai dubii, producatorii participa la curse, pentru a testa fiabilitatea diverselor subansamble sau chiar a unui produs finit, asta bineinteles, pe langa faima sau "brand awareness".

 

 

Acum 17 ore, Patrick_M a spus:

Acel fun factor cred ca doar la LC8 il mai putem simti. Nu cred ca restul o sa mai fie la fel. 

 

Proaspetii posesori de 790 sunt de alta parere. Foarte multi dintre ei, au fost posesori de 9x0 anterior si spun ca e un upgrade din aproape toate punctele de vedere.

 

Asa ca astept cu nerabdare sa aud/vad reactiile la prima incarcare a paralelului de 500, probabil sub forma de duke.

Edited by ERU
Link to comment
Share on other sites

Acum 51 minute, ERU a spus:

In caz ca aveai dubii, producatorii participa la curse, pentru a testa fiabilitatea diverselor subansamble sau chiar a unui produs finit, asta bineinteles, pe langa faima sau "brand awareness".

Vad Dakarul de prea mult timp, ca sa inteleg ce se intampla in competitia aia. 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Patrick_M said:

Acel fun factor cred ca doar la LC8 il mai putem simti. Nu cred ca restul o sa mai fie la fel. 

Ai sa razi dar duke-ul nou 790 te contrazice. M-am dat cu el si radeam ca idiotul. pe lang afaptul ca se simte de 300 sub tine.

 

 

18 hours ago, Lucian_M said:

Naiba sa-l ia, dar dintre motoretele calarite pana acum, 1190 efectiv mi-a sucit mintile. Bine, si proprietarul avea mintile sucite, ca trebuia sa ma intorc in cateva minute, iar eu am aparut dupa un sfert de ora, radiind de fericire.

Stai vezi cum e 1290-ul :D 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, LimpTA said:

Ai sa razi dar duke-ul nou 790 te contrazice. M-am dat cu el si radeam ca idiotul. pe lang afaptul ca se simte de 300 sub tine

Abia astept sa urc pe un 790 si sa il aud de la 7000rpm in sus. Si daca va fi asa, imi iau un R si pensionez 950-ul de la enduro. Il fac ciopăr.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 12.06.2019 at 8:26, ERU said:

Acum nu stiu ce intelegi tu prin "mare grija", in cazul meu, intretinerea s-a limitat la consumabile schimbate la timp sau chiar inainte, adica, daca stiu ca plec intr-o tura de 7~8 mii de km, nu stau sa vad cati km are uleiul, il schimb si cu asta basta.

 

Eu unul cand ma gandesc la fiabilitate, ma gandesc in primul rand la intervalele de service. Se poate ca un KTM sa fie la fel de fiabil ca o japoneza daca ambele sunt servisate ca la carte. Dar poate intervalul de service e 6000 km intr-un caz si 8000 km in altul. Si nu e vorba doar de schimb de ulei sau consumabile uzuale. E vorba si de rulmenti, cuzineti, supape, pinioane, pompa de apa, kit ambreiaj.

 

Ma astept ca o mobra a carei filozofie e "ready to race" sa aiba un motor cu compresie mai mare, ulei mai putin, piese cu tolerante mai mici care trebuie inlocuite mai des, materiale mai usoare ca se uzeaza mai repede. Ma astept de asemenea ca o astfel de mobra sa fie mai sensibila la ulei prost, piese de proasta calitate, suduri improvizate si alte 'tiganii' pe care le poate cere un drum de 8000 km prin zone dubioase.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...