Sari la conținut

Este Vreun Dezavantaj La Cardan?


ishmael
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Na, ok, hai ca nu are rost sa ne contram.

Sa zicem ca a fost greseala mea de interpretare. Pentru mine sport = speeder, forja, cox cum vrei sa ii zicem, nu sport-touring sau alte derivatii.

:rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 53
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Na, ok, hai ca nu are rost sa ne contram.

Sa zicem ca a fost greseala mea de interpretare. Pentru mine sport = speeder, forja, cox cum vrei sa ii zicem, nu sport-touring sau alte derivatii.

:rose:

 

 

pai...nu ne contram...ne spunem parerea...eu ma refeream la categorie...tu...la...forja, cox...etc...

:blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dap doar verificare...de skimbat se skimba la 60 000 km in functie de model...in rest nimic... nici un neajuns...e ptr comozi... :rose:

 

Da asa ar trebui. Eu stiam ceva cu 70.000. A mea este pe cardan si are 93.000 Km (cred :blink: posibil mai multi).Am verificat amanuntit cardanul anul trecut prin primavara.Este in stare perfecta. Nu am nici un motiv sa il schimb. Uzura este ca si inexistenta. Old Kawasaki quality.De pe vremea cand Kawa faceau motociclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

- Motocicleta mai grea

- Smucituri puternice la schimbari bruste de viteza (decelerare/accelerare brusca) sau la selectarea gresita a unei trepte superioare de viteza.

- Trebuie sa fii mai atent la franarea cu spatele, ansamblul spate avand o greutate mai mare si derapand mai repede.

 

 

foarte adevarat!

-m-am mai dat azi putin cu ntv-ul si la o apasare usoara franei spate pe la 60-70km/h am reusit sa blochez imediat roata si m-am dus cu ea blocata pana m-am oprit, bine ca am tinut-o la verticala bine, am observat ca se blocheaza foarte usor spatele

-te zmuceste de nu te vezi, poate si pt. ca are foarte mult cuplu la turatie joasa, deci cand crezi ca o turezi putin ca sa mergi incet tot imi rupe gatul (deh, >60Nm la 3000rpm)

-de grea e grea dar in cazul meu foarte joasa, deci nu prea am probleme

 

 

oricum, cardan rulz :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, la o moto echipata cu transmisie pe cardan , iti trebuie un oarecare timp de acomodare ,are reactii ,pe astfalt umed nu tre sa tragi de gaz tare ,in schimb motoretele mai noi au sistemul anticuplu care elimina in mare parte vechile neajunsuri ale trans pe cardan .. in fine cine nu vrea sa aibe dureri de cap si nu vrea sa se murdaresca pe maini , cardanul este solutia ideala . eu toate motoretele care le-am avut numai pe cardan .. '' hai sa se invarta cardanul'' :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da asa ar trebui. Eu stiam ceva cu 70.000. A mea este pe cardan si are 93.000 Km (cred :blink: posibil mai multi).Am verificat amanuntit cardanul anul trecut prin primavara.Este in stare perfecta. Nu am nici un motiv sa il schimb. Uzura este ca si inexistenta. Old Kawasaki quality.De pe vremea cand Kawa faceau motociclete.

 

 

 

scuze...cind am spus de skimbare ma refeream la ulei...nu la cardan...cardanul dak e intretinut corect e nemuritor...am citit pe un site din US unu care a mers in 5 ani in jur de 280 000 mile...vtx 1800...bine el se referea ca folosea gume de masina si facea un calcul care is costurile per total...lant vs cardan,gume moto vs gume auto,injectie vs carburator...mai multe...nu imi mai amintesc acum...

:rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in mare e mai fiabil. si pierde mai putina putere decat lantul/cureaua.

 

pe de alta parte e mai greu si daca te lasa in drum ai belit-o! :crack: lantul daca se rupe cu un dorn si un ciocan l-ai scurtat, cardanul daca e uzat (nou sau in termenul lui de viatza cred ca sansele sunt de pana-n 5% sa se buleasca) si te-a lasat adio nene! chemi masina sa te ia! :lol:

 

Tin sa precizez ca transmisia prin curea (ideala) are randamentul cel mai bun. In ordinea asta de idei lantzul este un compromis si are randamentul mai bun ca la cardan.

 

Tema de gandire: de ce in general(/toate) sportivele au transmisie pe lantz ?

Editat de cristian78
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Tin sa precizez ca transmisia prin curea (ideala) are randamentul cel mai bun. In ordinea asta de idei lantzul este un compromis si are randamentul mai bun ca la cardan.

 

Tema de gandire: de ce in general(/toate) sportivele au transmisie pe lantz ?

Belt ruuulllzzz!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vorbim vorbe.

unul intreba care este mai bun, si altii raspund cu intrebari: ca de ce vitezanele nu au cardan...

stupizenii. aia se chinuie sa scada greutatea la o mobra, ca daca scad 1 kg sunt fericiti.de aia nu se pune cardan.

chiar daca s-ar pune cardan, nu ar avea rost, caci un cardan te tine o viata, si o vitezana tot o viata, dar doar daca traiesti putin.

in consecinta: viteza/enduro/cross-lant

chopper/touring-cardan(ideal)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

caci un cardan te tine o viata, si o vitezana tot o viata, dar doar daca traiesti putin.

in consecinta: viteza/enduro/cross-lant

chopper/touring-cardan(ideal)

 

 

Foarte Tare asta

Eu as mai adauga ca vitezana te tine cat pot si vor muschii tai...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tin sa precizez ca transmisia prin curea (ideala) are randamentul cel mai bun. In ordinea asta de idei lantzul este un compromis si are randamentul mai bun ca la cardan.

 

Tema de gandire: de ce in general(/toate) sportivele au transmisie pe lantz ?

nu prea imi vine sa cred ca la transmisia prin curea randamentul ar fi cel mai bun.......pe langa fiabilitate, unde, clar, ordinea este urmatoarea:

1. transmisia cardanica

2. transmisia cu lant

3. transmisia prin curea

de ce, nu are rost sa explic..........una este cauciucul, altele sunt ochiurile de tabla si alta este axul cu angrenaje prin pinioane, acum, din punct de vedere al zgomotului, caci se pune accent si pe asta in industria constructiei de masini, ordinea este urmatoarea:

1. cureaua

2. lantul

3. articulatia cardanica

de ce, e simplu.......articulatia cardanica se termina cu pinioane, care sunt cele mai zgomotoase.....ca si la mecanismul de distributie, cel mai "huruitor" motor este cele care are pinioane, apoi cel cu lant si apoi cel care are curea......iar despre durata de viata, se stie, ca si la ceea ce am spus mai sus vis-a-vis de fiabilitate, cureaua se schimba la 50000-60000km in functie de producator, in timp ce la o distributie cu pinioane......nu prea am auzit de reparatie......pentru cine nu stie, simson-ul are distributia cu pinioane!

.....un alt criteriu ar mai fi clasa din care face parte motocicleta.......in timp ce transmisiile cu lant sau curea permit o mobilitate chiar si de 360 grade teoretic (cateodata si practic), articulatia cardanica sta prost la acest capitol......e limitata mult sub 90 grade......ganditi-va la acele cruci cardanice care, cred ca deja de la un unghi de 60 grade nu mai pot fi utilizate.....de aici, ce concluzii se pot trage?.......in primul rand ca nu se poate utiliza transmisia cardanica la motociclete de motocross.......desi Moto Guzzi a folosit-o la modelul NTX........BMW-ul, care este un mare "devorator" al cardanelor, nu a indraznit sa-l foloseasca la F650.....poate mai sunt si alte exemple, dar, acum astea imi vin in minte.........pe de o alta alta parte......transmisia cardanica implica si o masa mare aflata in miscare, adica se vehiculeaza efectul giroscopic, asa cum a spus si binox, efect care in acest caz nu prea este benefic ba este chiar daunator in anumite limite.......si ar mai fi fel de fel de criterii....printre care pret de cost, etc......dar s-a mai spus despre astea.....oricum, pentru a concluziona, eu sunt pe deplin fan cardan, desi motocicletele mele de suflet sunt cele din categoria enduro-cross........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie imi place cardanul fiindca sunt nesimtit si mi-ar fi fost lene sa stau sa curat si sa ung lantul mereu, sa verific daca e intins, etc etc.

In plus de asta cand bagi mana in gaz ai raspuns instant dar si niste frane de motor cam violente...

Pentru street, touring, cruising sunt ideale cum a zis toata lumea. Enduro n-ai cum sa faci cu ele fiindca mobilitatea e ca dreq de redusa cum a spus si bogdanawo iar la vitezane nu se pune fiindca ele copiaza cat mai fidel variantele de circuit unde greutatea mica primeaza si nu ii intereseaza nici sa investeasca in ceva mai scump cand dupa cursa il arunca de nu se vede!!

Deci are avantaje si dezavantaje in functie de genul de moto pe care este folosit!

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...
asa am si eu ulei SAE 80W-90 pt. cutia de viteze, dar scrie pe el non-hipoid.

imi trebuie ulei hipoid SAE 80 (fara W) :wacko:

deci cum ar fi asta: http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038245 dar SAE80, nu SAE90

"HĂśchstdruck-GetriebeĂśl fĂźr hypoidverzahnte Getriebe und Achsantriebe "

 

 

Salutare,

 

Am si io aceeasi problema.

Ai gasit pana la urma? Daca da, unde?

 

Ieu am gasit doar Motorex (n-am mai auzit de marca asta) si nu prea-mi vine sa iau.

 

Numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorex este destul de vechi .. dar fara cine stie ce istorie in europa..americanii stiu de el (Amsoil si motorex rulz la ei )

Incearca acum pe louis.de s-ar putea sa gasesti , incearca de asemenea pe IGOL romania am auzit ca au uleiuri f bune si lucreaza cu Kawasaki

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am transmisie cardanica la fier si inca mai am reflexul de a ma uita la lant, daca e uns, intins etc.

simt o mare usurare cand realizez ca de-acum incolo ma cam doare in pix de intretinerea transmisiei...

cu un litru de Motorex ai mult si bine.

si nu mi se par prea violente franarile de motor, io le folosesc cu predilectie, e doar chestie de obisnuinta.

mai nasol e cand vrei sa dai jos guma de pe spate, ai mai mult de lucru, cel putin la a mea, nu stiu la astea mai noi.

numa' bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vorba de greutate nesuspendata mare. Pierzi aderenta mai usor datorita inertiei suspensiei combinata cu masa substantiala, in special daca e setata gresit pentru tipul de drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...