Vizitator _Raul_ Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 Na, ok, hai ca nu are rost sa ne contram. Sa zicem ca a fost greseala mea de interpretare. Pentru mine sport = speeder, forja, cox cum vrei sa ii zicem, nu sport-touring sau alte derivatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 Na, ok, hai ca nu are rost sa ne contram. Sa zicem ca a fost greseala mea de interpretare. Pentru mine sport = speeder, forja, cox cum vrei sa ii zicem, nu sport-touring sau alte derivatii. pai...nu ne contram...ne spunem parerea...eu ma refeream la categorie...tu...la...forja, cox...etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 dap doar verificare...de skimbat se skimba la 60 000 km in functie de model...in rest nimic... nici un neajuns...e ptr comozi... Da asa ar trebui. Eu stiam ceva cu 70.000. A mea este pe cardan si are 93.000 Km (cred posibil mai multi).Am verificat amanuntit cardanul anul trecut prin primavara.Este in stare perfecta. Nu am nici un motiv sa il schimb. Uzura este ca si inexistenta. Old Kawasaki quality.De pe vremea cand Kawa faceau motociclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMW RIDER Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 R60 -ul al meu a avut 300.000 de km si cardanul era in stare buna. Un pic de uzura poate avea dar ceva nesimnificativ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styx Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 - Motocicleta mai grea - Smucituri puternice la schimbari bruste de viteza (decelerare/accelerare brusca) sau la selectarea gresita a unei trepte superioare de viteza. - Trebuie sa fii mai atent la franarea cu spatele, ansamblul spate avand o greutate mai mare si derapand mai repede. foarte adevarat! -m-am mai dat azi putin cu ntv-ul si la o apasare usoara franei spate pe la 60-70km/h am reusit sa blochez imediat roata si m-am dus cu ea blocata pana m-am oprit, bine ca am tinut-o la verticala bine, am observat ca se blocheaza foarte usor spatele -te zmuceste de nu te vezi, poate si pt. ca are foarte mult cuplu la turatie joasa, deci cand crezi ca o turezi putin ca sa mergi incet tot imi rupe gatul (deh, >60Nm la 3000rpm) -de grea e grea dar in cazul meu foarte joasa, deci nu prea am probleme oricum, cardan rulz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guzz Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 da, la o moto echipata cu transmisie pe cardan , iti trebuie un oarecare timp de acomodare ,are reactii ,pe astfalt umed nu tre sa tragi de gaz tare ,in schimb motoretele mai noi au sistemul anticuplu care elimina in mare parte vechile neajunsuri ale trans pe cardan .. in fine cine nu vrea sa aibe dureri de cap si nu vrea sa se murdaresca pe maini , cardanul este solutia ideala . eu toate motoretele care le-am avut numai pe cardan .. '' hai sa se invarta cardanul'' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 Da asa ar trebui. Eu stiam ceva cu 70.000. A mea este pe cardan si are 93.000 Km (cred posibil mai multi).Am verificat amanuntit cardanul anul trecut prin primavara.Este in stare perfecta. Nu am nici un motiv sa il schimb. Uzura este ca si inexistenta. Old Kawasaki quality.De pe vremea cand Kawa faceau motociclete. scuze...cind am spus de skimbare ma refeream la ulei...nu la cardan...cardanul dak e intretinut corect e nemuritor...am citit pe un site din US unu care a mers in 5 ani in jur de 280 000 mile...vtx 1800...bine el se referea ca folosea gume de masina si facea un calcul care is costurile per total...lant vs cardan,gume moto vs gume auto,injectie vs carburator...mai multe...nu imi mai amintesc acum... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wallower Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 xx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Ianuarie 23, 2007 Share Postat Ianuarie 23, 2007 (editat) in mare e mai fiabil. si pierde mai putina putere decat lantul/cureaua. pe de alta parte e mai greu si daca te lasa in drum ai belit-o! lantul daca se rupe cu un dorn si un ciocan l-ai scurtat, cardanul daca e uzat (nou sau in termenul lui de viatza cred ca sansele sunt de pana-n 5% sa se buleasca) si te-a lasat adio nene! chemi masina sa te ia! Tin sa precizez ca transmisia prin curea (ideala) are randamentul cel mai bun. In ordinea asta de idei lantzul este un compromis si are randamentul mai bun ca la cardan. Tema de gandire: de ce in general(/toate) sportivele au transmisie pe lantz ? Editat Ianuarie 23, 2007 de cristian78 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duc Postat Ianuarie 26, 2007 Share Postat Ianuarie 26, 2007 Tema de gandire: de ce in general(/toate) sportivele au transmisie pe lantz ? ca sa nu aiba transmisie pe cardan....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 7, 2007 Share Postat Februarie 7, 2007 Tin sa precizez ca transmisia prin curea (ideala) are randamentul cel mai bun. In ordinea asta de idei lantzul este un compromis si are randamentul mai bun ca la cardan. Tema de gandire: de ce in general(/toate) sportivele au transmisie pe lantz ? Belt ruuulllzzz! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emppu Postat Februarie 7, 2007 Share Postat Februarie 7, 2007 dezavantajul cardanului e ca exista transmisia pe lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Februarie 7, 2007 Share Postat Februarie 7, 2007 vorbim vorbe. unul intreba care este mai bun, si altii raspund cu intrebari: ca de ce vitezanele nu au cardan... stupizenii. aia se chinuie sa scada greutatea la o mobra, ca daca scad 1 kg sunt fericiti.de aia nu se pune cardan. chiar daca s-ar pune cardan, nu ar avea rost, caci un cardan te tine o viata, si o vitezana tot o viata, dar doar daca traiesti putin. in consecinta: viteza/enduro/cross-lant chopper/touring-cardan(ideal) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-DINU Postat Februarie 8, 2007 Share Postat Februarie 8, 2007 vorbim vorbe. ............. in consecinta: viteza/enduro/cross-lant chopper/touring-cardan(ideal) nipra - cardan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuningboy Postat Februarie 8, 2007 Share Postat Februarie 8, 2007 caci un cardan te tine o viata, si o vitezana tot o viata, dar doar daca traiesti putin. in consecinta: viteza/enduro/cross-lant chopper/touring-cardan(ideal) Foarte Tare asta Eu as mai adauga ca vitezana te tine cat pot si vor muschii tai... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Februarie 8, 2007 Share Postat Februarie 8, 2007 Tin sa precizez ca transmisia prin curea (ideala) are randamentul cel mai bun. In ordinea asta de idei lantzul este un compromis si are randamentul mai bun ca la cardan. Tema de gandire: de ce in general(/toate) sportivele au transmisie pe lantz ? nu prea imi vine sa cred ca la transmisia prin curea randamentul ar fi cel mai bun.......pe langa fiabilitate, unde, clar, ordinea este urmatoarea: 1. transmisia cardanica 2. transmisia cu lant 3. transmisia prin curea de ce, nu are rost sa explic..........una este cauciucul, altele sunt ochiurile de tabla si alta este axul cu angrenaje prin pinioane, acum, din punct de vedere al zgomotului, caci se pune accent si pe asta in industria constructiei de masini, ordinea este urmatoarea: 1. cureaua 2. lantul 3. articulatia cardanica de ce, e simplu.......articulatia cardanica se termina cu pinioane, care sunt cele mai zgomotoase.....ca si la mecanismul de distributie, cel mai "huruitor" motor este cele care are pinioane, apoi cel cu lant si apoi cel care are curea......iar despre durata de viata, se stie, ca si la ceea ce am spus mai sus vis-a-vis de fiabilitate, cureaua se schimba la 50000-60000km in functie de producator, in timp ce la o distributie cu pinioane......nu prea am auzit de reparatie......pentru cine nu stie, simson-ul are distributia cu pinioane! .....un alt criteriu ar mai fi clasa din care face parte motocicleta.......in timp ce transmisiile cu lant sau curea permit o mobilitate chiar si de 360 grade teoretic (cateodata si practic), articulatia cardanica sta prost la acest capitol......e limitata mult sub 90 grade......ganditi-va la acele cruci cardanice care, cred ca deja de la un unghi de 60 grade nu mai pot fi utilizate.....de aici, ce concluzii se pot trage?.......in primul rand ca nu se poate utiliza transmisia cardanica la motociclete de motocross.......desi Moto Guzzi a folosit-o la modelul NTX........BMW-ul, care este un mare "devorator" al cardanelor, nu a indraznit sa-l foloseasca la F650.....poate mai sunt si alte exemple, dar, acum astea imi vin in minte.........pe de o alta alta parte......transmisia cardanica implica si o masa mare aflata in miscare, adica se vehiculeaza efectul giroscopic, asa cum a spus si binox, efect care in acest caz nu prea este benefic ba este chiar daunator in anumite limite.......si ar mai fi fel de fel de criterii....printre care pret de cost, etc......dar s-a mai spus despre astea.....oricum, pentru a concluziona, eu sunt pe deplin fan cardan, desi motocicletele mele de suflet sunt cele din categoria enduro-cross........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Februarie 11, 2007 Share Postat Februarie 11, 2007 Mie imi place cardanul fiindca sunt nesimtit si mi-ar fi fost lene sa stau sa curat si sa ung lantul mereu, sa verific daca e intins, etc etc. In plus de asta cand bagi mana in gaz ai raspuns instant dar si niste frane de motor cam violente... Pentru street, touring, cruising sunt ideale cum a zis toata lumea. Enduro n-ai cum sa faci cu ele fiindca mobilitatea e ca dreq de redusa cum a spus si bogdanawo iar la vitezane nu se pune fiindca ele copiaza cat mai fidel variantele de circuit unde greutatea mica primeaza si nu ii intereseaza nici sa investeasca in ceva mai scump cand dupa cursa il arunca de nu se vede!! Deci are avantaje si dezavantaje in functie de genul de moto pe care este folosit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrenalin Postat Februarie 12, 2007 Share Postat Februarie 12, 2007 Eu am transmisie pe cardan (la v-max- cum ar putea fi altfel?!) si vrea sa spun ca la capitolul demaraj putine motoare, oricat de sport ar fi, imi dau ceata. dar e v-max... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wallower Postat Februarie 12, 2007 Share Postat Februarie 12, 2007 xx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fr@ntz Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 asa am si eu ulei SAE 80W-90 pt. cutia de viteze, dar scrie pe el non-hipoid.imi trebuie ulei hipoid SAE 80 (fara W) deci cum ar fi asta: http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038245 dar SAE80, nu SAE90 "HĂśchstdruck-GetriebeĂśl fĂźr hypoidverzahnte Getriebe und Achsantriebe " Salutare, Am si io aceeasi problema. Ai gasit pana la urma? Daca da, unde? Ieu am gasit doar Motorex (n-am mai auzit de marca asta) si nu prea-mi vine sa iau. Numa bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Motorex este destul de vechi .. dar fara cine stie ce istorie in europa..americanii stiu de el (Amsoil si motorex rulz la ei ) Incearca acum pe louis.de s-ar putea sa gasesti , incearca de asemenea pe IGOL romania am auzit ca au uleiuri f bune si lucreaza cu Kawasaki Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 eu am transmisie cardanica la fier si inca mai am reflexul de a ma uita la lant, daca e uns, intins etc. simt o mare usurare cand realizez ca de-acum incolo ma cam doare in pix de intretinerea transmisiei... cu un litru de Motorex ai mult si bine. si nu mi se par prea violente franarile de motor, io le folosesc cu predilectie, e doar chestie de obisnuinta. mai nasol e cand vrei sa dai jos guma de pe spate, ai mai mult de lucru, cel putin la a mea, nu stiu la astea mai noi. numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
midnight_rain Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 - Trebuie sa fii mai atent la franarea cu spatele, ansamblul spate avand o greutate mai mare si derapand mai repede. Daca ai greutate mai mare pe spate, nu ai tractiune mai buna si implicit eficienta mai mare la franare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Aprilie 18, 2009 Share Postat Aprilie 18, 2009 E vorba de greutate nesuspendata mare. Pierzi aderenta mai usor datorita inertiei suspensiei combinata cu masa substantiala, in special daca e setata gresit pentru tipul de drum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 in plus un avantaj la cardan fata de lant este ca poti sa folosesti expresia "sa te iau pe cardan" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.