DeanML Postat Ianuarie 24, 2020 Share Postat Ianuarie 24, 2020 Salut! Am un transalp 650 din 2004. Abia l-am adus din Germania si am iesit in probe. Observ ca acul de la ceasul de temperatura nu creste mai mult de un sfert, ba chiar mai putin de un sfert, cand motocicleta e in miscare. Pe loc vad ca ajunge pana la jumate si porneste si ventilatorul daca o tin in 3k rpm. In schimb, cand pornesc la drum, scade drastic la mai putin de un sfert. Sa fie termostatul sau temperatura de afara? :)) Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat Ianuarie 24, 2020 Share Postat Ianuarie 24, 2020 Cred ca ti ai raspuns singur cu prima parte. La temperaturile astea n are de ce sa scada sub 75-80°c temperatura motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeanML Postat Ianuarie 24, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 24, 2020 La o adica, mai mult ca sigur e termostatul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Ianuarie 24, 2020 Share Postat Ianuarie 24, 2020 (editat) Termostatul deschide prea devreme sau poate nici nu-l mai are si apa circula prin radiator desi motorul nu a ajuns la temperatura optima. Cand stai pe loc temperatura creste pe ceas in zona normala de lucru pt ca radiatorul nu se ventileaza si nu mai raceste sufficient. Oricum ar fi trebuie thermostat nou. Editat Ianuarie 24, 2020 de Nguyen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeanML Postat Ianuarie 24, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 24, 2020 Ca sa verific asta, trebuie sa astept sa se raceasca motorul complet si sa vad daca radiatorul se incalzeste concomitent cu motorul, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Ianuarie 24, 2020 Share Postat Ianuarie 24, 2020 Da. Daca termostatul ar fi deschis la temperature corecta ai fi observat ca motorul este cald in timp ce radiatorul este rece pana la momentul in care deschide circuitul. Ce ai descris tu este simptomul classic de thermostat defect sau lipsa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 24, 2020 Share Postat Ianuarie 24, 2020 Si vezi ca la Transalp 600 se potriveste perfect termostatul de Tico, pe care il gasesti la un pret incomparabil mai mic! Poate o merge si la 650. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeanML Postat Ianuarie 24, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 24, 2020 Mi-e cam greu sa cred asta :)). Maine am sa verific daca chiar este termostatul. Sper sa nu mai revin aici. :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Ianuarie 24, 2020 Share Postat Ianuarie 24, 2020 Defectul tau este ca la carte, la capitolul termostat. Zi mersi ca s-a blocat deschis si nu inchis , ca sa te trezesti ca da motorul in clocot. Producatorii de masinai/mobre nu comanda un anume tip de termostat. Folosesc din cele existente pe piata la producatori. Asa ca ai toate sansele sa rezolvi problema relativ usor. Succes si sa ne spui cum ai rezolvat belaua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 24, 2020 Admin Share Postat Ianuarie 24, 2020 La GTR ul meu face la fel, în oraș creste temperatura pe la 2-4 linii, afară coboară la una. Și sigur nu am probleme cu termostatul Eu nu cred că ai probleme, mergi așa până se încălzește și vezi cum se comportă, oricum, nu pățește nimic. Cel mai simplu ar fi să întrebi și alți posesori cum se comportă ale lor și compari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
romanady Postat Ianuarie 24, 2020 Share Postat Ianuarie 24, 2020 (editat) Fost proprietar de transalp 650. Am avut caz cu un termostat blocat inchis si altul blocat deschis. Ia motoreta rece, da-i o pornire si tine mana pe radiator. Daca radiatorul este cald si acul nu este la mijloc, inseamna ca nu mai inchide cum trebuie. Mergi lejer pe termostat de matiz / tico, au aceleasi dimensiuni si temperaturi de deschidere. Editat Ianuarie 24, 2020 de romanady Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Ianuarie 24, 2020 Share Postat Ianuarie 24, 2020 1 hour ago, DeanML said: Maine am sa verific daca chiar este termostatul. Lasă motocicleta în pace. La temperatura care e acum afară nu are cum să ajungă să deschidă termostatul în mers. Ai răbdare până la primăvară și vei vedea că funcționează. Eu am ieșit între 6-8 ianuarie cu trei motociclete diferite, două cu afișaj în grade al temperaturii lichidului de răcire, temperatura exterioară de 5-6 grade, și la nici una temperatura lichidului de răcire nu a depășit 65-75 grade în mers, în condițiile în care am dat în ele destul de tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeanML Postat Ianuarie 24, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 24, 2020 (editat) Multumesc tuturor pentru raspunsuri, am sa revin maine cu un update. Editat Ianuarie 24, 2020 de DeanML Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Ianuarie 24, 2020 Share Postat Ianuarie 24, 2020 Nu vad sa ai probleme. Trebuie sa tii cont de diferentele de temperaturi, acum iarna (nu prea este iarna da' asta-i alta poveste). Proba simpla: motor rece, pornit, radiator rece, indicator "rece". Motor cald (fizic, la mana, caldutz), radiator rece, indicator... mediu spre cald, depinde de agregat. Acum, atentie : radiatorul se incalzeste relativ repede, in cateva secunde (trebuie urmarit "manual'), termostatul a deschis, indicatorul scade, evolutia temperaturii functie de utilizare ulterioara (stat pe loc sau ride). Succes, km multi fara zgarieturi. Hai cu primavara, oh ce mult mai este !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 25, 2020 Share Postat Ianuarie 25, 2020 Si Mascariciul 403 are jaluzele, si destul de multe masini moderne au reinceput sa aiba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 25, 2020 Share Postat Ianuarie 25, 2020 Nici eu nu vad sa ai probleme cu termostatul. Sa nu uitam ca termostatele nu etanseaza perfect, au din fabrica o mica gaurica ce lasa apa sa treaca prin ea, in cazul in care se blocheaza pe inchis macar sa poti ajunge acasa fara sa ti se topeasca motorul. Iar daca reuseste totusi, chiar si pe loc, sa ajunga la temperatura de a porni electroventilatorul, atunci mai mult ca sigur ca functioneaza, nu a ramas nici deschis,nici inchis. Oricum, exista si metoda de testare simpla: il scoti, il pui intr-o oala cu apa si o pui la fiert. Daca vezi ca termostatul incepe incetul cu incetul sa deschida cand apa se infierbanta bine, apoi cand apa fierbe el ajunge sa deschida complet, atunci functioneaza corect. Uite si metoda: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 25, 2020 Admin Share Postat Ianuarie 25, 2020 O chestiune oarecum pe linia topicului. Teoretic, dar cred că și practic, având în vedere că temperatura motorului pe vremea asta stă jos, ar trebui ca mobrele să consume mai mult gaz, corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeanML Postat Ianuarie 25, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2020 3 hours ago, l.u.v said: O chestiune oarecum pe linia topicului. Teoretic, dar cred că și practic, având în vedere că temperatura motorului pe vremea asta stă jos, ar trebui ca mobrele să consume mai mult gaz, corect? Astazi am plecat mai pe fuga si nu am apucat sa verific prea bine daca radiatorul se incalzeste concomitent cu motorul. 2 minute cat am stat cu socul tras nu am observat sa se incalzeasca. Legat de consum, inca nu pot sa imi dau seama. Acul la rezervor inca e la maxim, desi am facut 40 de km de cand am facut ultimul plin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 25, 2020 Share Postat Ianuarie 25, 2020 Alea pe carb nu, odata ce nu mai are socul tras amestecul e acelasi, poate doar de la randamentul mai mic sa se simta ceva. Injectia adapteaza cantitatea de combustibil in functie de temperatura motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Ianuarie 26, 2020 Share Postat Ianuarie 26, 2020 Citat Teoretic, dar cred că și practic, având în vedere că temperatura motorului pe vremea asta stă jos, ar trebui ca mobrele să consume mai mult gaz, corect? In primul rand consuma mai mult din cauza aerului mai dens care opune o mai mare rezistenta la inaintare. Chestia asta se simte bine si pe bicicleta. O parte din consumul marit se datoreaza si timpului mai mare de incalzire al motorului , asta se simte mai ales cand faci drumuri scurte, si mai ales la motoarele racite cu aer. La masina de exemplu cand era mai cald afara (septembrie-octombrie) imi afisa consum mediu pe un traseu de 700km 5-5.1%. Cum a inceput sa scada temperatura, pe acelasi traseu cu acelasi stil de mers a inceput sa arate 5.3-5.4%. Nu ma refer la doar 2 drumuri ci la acelasi drum facut de multe ori dus intors 1 data pe saptamana sau o data la 2 saptamani, Acul de la temperatura nu variaza vizibil intre vara si iarna, e strict diferenta datorata rezistentei mai mari la inaintare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 26, 2020 Share Postat Ianuarie 26, 2020 De ce, motorul masinii nu se incalzeste mai greu iarna? 1 oră în urmă, binox a spus: e strict diferenta datorata rezistentei mai mari la inaintare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 27, 2020 Share Postat Ianuarie 27, 2020 La 26.01.2020 la 21:26, john17 a spus: De ce, motorul masinii nu se incalzeste mai greu iarna? Esti sigur? Am un Astra 1,7 diesel. Sub 0 grade afara, iarna la mine in masina e racoare. Sub -5 deja e frig pe bune. Am schimbat termostatul, asa amcrezut si eu ca a ramas deschis. Fix la fel, e frig. Vorba aia. "asa face toate, boss". Da-mi solutie pentru a mea si-ti voi multumi etern. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Ianuarie 27, 2020 Share Postat Ianuarie 27, 2020 Cuvant cheie - diesel. Pe drumuri scurte sau oras nu se va încălzi niciodata cand afara e frig. Cand mergi in afara orasului? In 20 de min e calda. Mai sunt si niste bujii de incalzire a lichidului de ...racire. Da suna ciudat. Vezi daca nu sunt arse...Dar nu are nici o treaba cu problema de aci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 28, 2020 Share Postat Ianuarie 28, 2020 Ba cred ca e fix aceeasi problema ca aici: un agregat care nu se incalzeste corespunzator iarna. Si la mine cu masina, si la initiator cu Transalpul, si la toti soferii pe care-i vezi iarna cu cartoane in fata radiatoarelor. Un sistem de racire un pic supradimensionat. Si da, la mine se manifesta mai mult cand merg in afara orasului, se cunoaste ca scade temperatura mai mult. IN oras, bara la bara, am o temperatura relativ OK, se incalzeste bine. Cat despre bujii de incalzire a lichidului de racire.....eu unul nu am auzit de asa ceva. Or fi la masini cu clima automata, la care incalzirea habitaclului se realizeaza imediat ce ai dat drumul la motor si nu mai trebuie sa astepti sa se incalzeazca lichidul de racire. Dar la tot ce am avut eu pana acum nu am gasit asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Ianuarie 28, 2020 Share Postat Ianuarie 28, 2020 Acum 8 ore, mircea.cazachevici a spus: Esti sigur? Am un Astra 1,7 diesel. Sub 0 grade afara, iarna la mine in masina e racoare. Sub -5 deja e frig pe bune. Am schimbat termostatul, asa amcrezut si eu ca a ramas deschis. Fix la fel, e frig. Vorba aia. "asa face toate, boss". Da-mi solutie pentru a mea si-ti voi multumi etern. La diesel asa se intampla, generatiile de motoare cu injectie directa sa incalzesc greu iarna. Din acest motiv unele masini (ex: audi/vw) aveau un calorifer electric in aeroterma pt a asigura degivrarea parbrizului si un pic de caldura pana se incalzea motorul. Alte generatii de diesel au schimbator de caldura cu gaze de esapament pt a asigura o incalzire rapida iarna. Mai multe informatii si aici: https://vwforum.ro/topic/9003-mod-functionare-preincalzitor-lichid-racire-motor/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.