Jump to content
DeanML

Probleme temperatura

Recommended Posts

Salut! 

Am un transalp 650 din 2004. Abia l-am adus din Germania si am iesit in probe. Observ ca acul de la ceasul de temperatura nu creste mai mult de un sfert, ba chiar mai putin de un sfert, cand motocicleta e in miscare. Pe loc vad ca ajunge pana la jumate si porneste si ventilatorul daca o tin in 3k rpm. In schimb, cand pornesc la drum, scade drastic la mai putin de un sfert. 
Sa fie termostatul sau temperatura de afara? :))
Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ti ai raspuns singur cu prima parte. La temperaturile astea n are de ce sa scada sub 75-80°c temperatura motorului. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La o adica, mai mult ca sigur e termostatul? 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostatul deschide prea devreme sau poate nici nu-l mai are si apa circula prin radiator desi motorul nu a ajuns la temperatura optima. Cand stai pe loc temperatura creste pe ceas in zona normala de lucru pt ca radiatorul nu se ventileaza si nu mai raceste sufficient.

 

Oricum ar fi trebuie thermostat nou.

 

 

Edited by Nguyen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa verific asta, trebuie sa astept sa se raceasca motorul complet si sa vad daca radiatorul se incalzeste concomitent cu motorul, nu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Daca termostatul ar fi deschis la temperature corecta ai fi observat ca motorul este cald in timp ce radiatorul este rece pana la momentul in care deschide circuitul. Ce ai descris tu este simptomul classic de thermostat defect sau lipsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si vezi ca la Transalp 600 se potriveste perfect termostatul de Tico, pe care il gasesti la un pret incomparabil mai mic! Poate o merge si la 650.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-e cam greu sa cred asta :)). Maine am sa verific daca chiar este termostatul. Sper sa nu mai revin aici. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defectul tau este ca la carte, la capitolul termostat. Zi mersi ca s-a blocat deschis si nu inchis , ca sa te trezesti ca da motorul in clocot.

Producatorii de masinai/mobre nu comanda un anume tip de termostat. Folosesc din cele existente pe piata la producatori.

Asa ca ai toate sansele sa rezolvi problema relativ usor.

 

Succes si sa ne spui cum ai rezolvat belaua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La GTR ul meu face la fel, în oraș creste temperatura pe la 2-4 linii, afară coboară la una. 

Și sigur nu am probleme cu termostatul 🙂

Eu nu cred că ai probleme, mergi așa până se încălzește și vezi cum se comportă, oricum, nu pățește nimic. 

Cel mai simplu ar fi să întrebi și alți posesori cum se comportă ale lor și compari. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fost proprietar de transalp 650. Am avut caz cu un termostat blocat inchis si altul blocat deschis. Ia motoreta rece, da-i o pornire si tine mana pe radiator. Daca radiatorul este cald si acul nu este la mijloc, inseamna ca nu mai inchide cum trebuie. Mergi lejer pe termostat de matiz / tico, au aceleasi dimensiuni si temperaturi de deschidere.

Edited by romanady

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, DeanML said:

Maine am sa verific daca chiar este termostatul.

Lasă motocicleta în pace. La temperatura care e acum afară nu are cum să ajungă să deschidă termostatul în mers.

Ai răbdare până la primăvară și vei vedea că funcționează.

 

Eu am ieșit între 6-8 ianuarie cu trei motociclete diferite, două cu afișaj în grade al temperaturii lichidului de răcire, temperatura exterioară de 5-6 grade, și la nici una temperatura lichidului de răcire nu a depășit 65-75 grade în mers, în condițiile în care am dat în ele destul de tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri, am sa revin maine cu un update.

Edited by DeanML

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vad sa ai probleme. Trebuie sa tii cont de diferentele de temperaturi, acum iarna (nu prea este iarna da' asta-i alta poveste). Proba simpla: motor rece, pornit, radiator rece, indicator "rece". Motor cald (fizic, la mana, caldutz), radiator rece,  indicator... mediu spre cald, depinde de agregat. Acum, atentie : radiatorul se incalzeste relativ repede, in cateva secunde (trebuie urmarit "manual'), termostatul a deschis, indicatorul scade, evolutia temperaturii functie de utilizare ulterioara (stat pe loc sau ride).

Succes, km multi fara zgarieturi.

Hai cu primavara, oh ce mult mai este !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, primele masini de teren erau dotate cu jaluzele amplasate in fata radiatorului, ca acesta sa nu se raceasca prea rau de la aerul de iarna .

Si ca sa protejeze radiatorul de pietre, la nevoie.

Posibil ca Transalp sa fi fost proiectat numai pentru Alpii de prin Sahara  :lol:

Fara jaluzele si cu scut din plastic.

 

 

Low cost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si Mascariciul 403 are jaluzele, si destul de multe masini moderne au reinceput sa aiba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu vad sa ai probleme cu termostatul. Sa nu uitam ca termostatele nu etanseaza perfect, au din fabrica o mica gaurica ce lasa apa sa treaca prin ea, in cazul in care se blocheaza pe inchis macar sa poti ajunge acasa fara sa ti se topeasca motorul. Iar daca reuseste totusi, chiar si pe loc, sa ajunga la temperatura de a porni electroventilatorul, atunci mai mult ca sigur ca functioneaza, nu a ramas nici deschis,nici inchis.

Oricum, exista si metoda de testare simpla: il scoti, il pui intr-o oala cu apa si o pui la fiert. Daca vezi ca termostatul incepe incetul cu incetul sa deschida cand apa se infierbanta bine, apoi cand apa fierbe el ajunge sa deschida complet, atunci functioneaza corect.

Uite si metoda:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O chestiune oarecum pe linia topicului. 

Teoretic, dar cred că și practic, având în vedere că temperatura motorului pe vremea asta stă jos, ar trebui ca mobrele să consume mai mult gaz, corect? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, l.u.v said:

O chestiune oarecum pe linia topicului. 

Teoretic, dar cred că și practic, având în vedere că temperatura motorului pe vremea asta stă jos, ar trebui ca mobrele să consume mai mult gaz, corect? 

 

Astazi am plecat mai pe fuga si nu am apucat sa verific prea bine daca radiatorul se incalzeste concomitent cu motorul. 2 minute cat am stat cu socul tras nu am observat sa se incalzeasca.
Legat de consum, inca nu pot sa imi dau seama. Acul la rezervor inca e la maxim, desi am facut 40 de km de cand am facut ultimul plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alea pe carb nu, odata ce nu mai are socul tras amestecul e acelasi, poate doar de la randamentul mai mic sa se simta ceva. Injectia adapteaza cantitatea de combustibil in functie de temperatura motorului. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, l.u.v a spus:

O chestiune oarecum pe linia topicului. 

Teoretic, dar cred că și practic, având în vedere că temperatura motorului pe vremea asta stă jos, ar trebui ca mobrele să consume mai mult gaz, corect? 

Corect doar la porniri dese cu drumuri scurte, unde amestecul carburant va fi imbogatit de "soc", fie mecanic, fie electronic / timpul de injectie marit pentru a compensa condensarea vaporilor de benzina pe piesele "reci" si saracirea amestecului.

Incorect la porniri rare si drumuri mai lungi, unde randamentul motorului ar creste datorita diferentei de temperatura marite in ciclul Carnot.

 

 

 

Real_vs_Carnot_svg.png

Acum 6 ore, john17 a spus:

odata ce nu mai are socul tras amestecul e acelasi

Nu chiar.

Nu e acelasi ca pe timp de vara.

Aerul rece are densitate notabil mai mare, la aceeasi presiune atmosferica. Practic, amestecul devine mai sarac daca nu exista dispozitive de preincalzire a aerului. La motociclete gasim mai rar filtre de aer cu preincalzire sau prize de aer cald langa tevile de evacuare. 

 

Acum 7 ore, john17 a spus:

Injectia adapteaza cantitatea de combustibil in functie de temperatura motorului. 

Da.

Dar astfel incat posesorul sa piarda orice posibilitate de control / reglaj al jucariei proprii si sa devina un umil dependent al altora.

:offtopic:

 

La ‎24‎.‎01‎.‎2020 la 13:06, DeanML a spus:

Sa fie termostatul sau temperatura de afara?

Temperatura de afara.

Daca ansamblul este dimensionat astfel incat motorul sa poata lucra la 120 grade Celsius prin racire la aer exterior de 30-40 de grade C. (natural prin aripioare sau indirect prin lichid de racire), iar acum sunt afara 0 grade C, deci cu 40 grade C mai putin …

Share this post


Link to post
Share on other sites
Citat

Teoretic, dar cred că și practic, având în vedere că temperatura motorului pe vremea asta stă jos, ar trebui ca mobrele să consume mai mult gaz, corect? 

In primul rand consuma mai mult din cauza aerului mai dens care opune o mai mare rezistenta la inaintare. Chestia asta se simte bine si pe bicicleta.

O parte din consumul marit se datoreaza si timpului mai mare de incalzire al motorului , asta se simte mai ales cand faci drumuri scurte, si mai ales la motoarele racite cu aer.

La masina de exemplu cand era mai cald afara (septembrie-octombrie) imi afisa consum mediu pe un traseu de 700km 5-5.1%. Cum a inceput sa scada temperatura, pe acelasi traseu cu acelasi stil de mers a inceput sa arate 5.3-5.4%. Nu ma refer la doar 2 drumuri ci la  acelasi drum facut de multe ori dus intors 1 data pe saptamana sau o data la 2 saptamani, Acul de la temperatura nu variaza vizibil intre vara si iarna, e strict diferenta datorata rezistentei mai mari la inaintare.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce, motorul masinii nu se incalzeste mai greu iarna? :lol:

1 oră în urmă, binox a spus:

e strict diferenta datorata rezistentei mai mari la inaintare

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 26.01.2020 la 21:26, john17 a spus:

De ce, motorul masinii nu se incalzeste mai greu iarna? :lol:

 

Esti sigur?

Am un Astra 1,7 diesel. Sub 0 grade afara, iarna la mine in masina e racoare. Sub -5 deja  e frig pe bune. Am schimbat termostatul, asa amcrezut si eu ca a ramas deschis. Fix la fel, e frig. Vorba aia. "asa face toate, boss".

Da-mi solutie pentru a mea si-ti voi multumi etern.😝

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuvant cheie - diesel. Pe drumuri scurte sau oras nu se va încălzi niciodata cand afara e frig. Cand mergi in afara orasului? In 20 de min e calda. Mai sunt si niste bujii de incalzire a lichidului de ...racire. Da suna ciudat. Vezi daca nu sunt arse...Dar nu are nici o treaba cu problema de aci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...