Sari la conținut

1st of-road.... Urca? Nu urca? ...


Postări Recomandate

Buna dimineata, dragii mosului!

 

A venit, in sfarsit timpul sa pun la munca "jucaria" cea noua, recte asta: 

Asadar, sambata 15 august, am făcut planul de bătaie si ne-am hotarat sa testam Prafosul preparat pe doua dintre cele mai cunoscute trasee: cabana varful Ciucas si varful Tabla Butii. 

Traseul initial a fost asta initial.thumb.jpg.bc04db431b7193c310122aa4231a2f20.jpg, dar am finalizat asa Final.thumb.jpg.3f007d18f8d09f40e20b9337d3c0bd32.jpg

 

Nu va spun ca pentru prima porțiune de traseu: Bucuresti - Cabana varful Ciucas, nenea Gogu ne dădea un timp estimat de 2 h 38 min, dar...nu a ținut cont ca in Rromanica e pandemie și sambata toți babuinii iau cu asalt zonele turistice (ce-i drept, nici noi nu am luat asta in considerare :rusinica:) si am facut de fapt 4h. 

Traseul de forestier începe fix înainte de curbele minunate de la Cheia si are o lungime de cca. 5 km pe Valea Berii cu o panta medie de 10,4 % 1803111389_TraseuCabanaVfCiucas.thumb.jpg.35da4ca7c7d4f0089e5af6494134b67c.jpg, urmand ca in portiunea grea (de la Fantana Nicolae Ioan, situata cam la jumatatea drumului) sa aibe o panta medie de 15,6%, cu portiuni chiar de 17% 336263743_CabanaVfCiucas_urcareagrea.thumb.jpg.346842ce81a88a38af31e81d1c2b53ba.jpg. In prima jumatate, traseul este ușor, un fel de macadam care nu pune probleme.

 

Ca un facut, cand am intrat in Cheia, a inceput sa ploua, mai intai torential vreo 10 minute si apoi s-a transformat intr-o ploaie mocaneasca, marunta si rece P1000622.thumb.JPG.dc070dcbb1add5a39b9854fc88886590.JPG P1000623.thumb.JPG.b66c46c50fe313394dd36442f9c878a4.JPG P1000621.thumb.JPG.c18d8f91c00aaea9c663537f55e02ef6.JPG

Buuuunnnn...so far, so good, insa de la fantana, incepe distractia. Am oprit frumusel si am facut setarile pentru off: 4x4 lock, ESP off, Treapta 1 si da-i bice. Masina urca frumos, desi cam turata :burnout: (dar de...motor de 1500 cmc, csf? ncsf?), anvelopele fac fata bine pe dalele de piatra acoperite cu pietris si noroi, pana in punctul asta:  322935081_CabanaVfCiucas_o1.thumb.jpg.a6948dae555a3a929bd7a48911ca422f.jpg cand...:baldy: inaintea noastra urca agale Patrol-ul celor de la cabana cu 5 km/h, ajutat fiind de motorul mare, cuplul imens si cutia de transfer de off-roader adevarat.

 

A trebuit sa oprim si de aici a inceput "circul". Prafosul nu a mai vrut sa se miste...neam!. AM incercat sa-l tin din frana de mana...ciu-ciu....sabotii sunt terminat si trebuie schimbati, am incercat sa plec "in forta"...ciu-ciu....ESP-ul se activa si frana roata care o lua "pe campii" si imi murea motorul (ESP-ul, saracul, isi facea treaba, dar mie nu imi trebuia frana pe rotile care se invarteau...). Pana la urma am gasit solutia: Am pus niste bolovani mai mari la roțile din spate care au reusit sa tina masina suficient de mult timp incat anvelopele sa "muste" iar si sa incepem sa urcam. In tot timpul asta, ploaia cadea si dalele de piatra se udau din ce in ce mai mult iar noroiul devenea din ce in ce mai moale. Pana la urma am urcat pana aici 1851057169_CabanaVfCiucas_o2.thumb.jpg.e5e090b2f211f3a961a8a27e366beeab.jpg, dar am turat motorul acela pana la aprox 6000 rpm. :grinbandit:

Cand ne-am oprit, s-a oprit si ploaia, dar in mintea noastra se infiripau intrebari aproape "existentiale": Bun, de urcat am urcat, dar cum coboram pe mazga asta?

Raspunsul a venit de la sine, scurt si la obiect: Coboram incet si cu grija! 

Si asa a si fost: am coborat incet, dar fara grija :D . Masina asta este foarte bine gandita, desi nu are Downhill control, treapta I, ESP on si 4x4 lock o tin in frau la 7 km/h indiferent ce "monstruozitati" trebuie sa cobori. 

 

Dupa aproape "supradoza" de adrenalina, ne-am indreptat catre Vama Buzaului cu Tabla Butii in vizor. Ploaia s-a mai potolit, dar a fost doar o iluzie. Pe la Dalghiu a inceput iar sa ploua si avea sa tina cu noi pana sus. De cand am iesit de pe DC 49A si am intrat pe forestier, vedeam cum drumul devine din ce in ce mai umed, iar dupa vreo 3-4 km ne-am intalnit cu un Jeep Rubicon pe niste MT-uri cat toate zilele. Soferul ne-a spus ca a urcat la Tabla Butii dinspre Slon si a coborat pe partea asta, dar s-a cam dus sanie chiar si cu MT-urile alea. 
Am decis totusi sa ne incercam norocul, desi, dupa ce am facut dreapta aici: 
1811786110_TablaButii_Greu_dreapta.thumb.jpg.ebff4d2e80fa4dad3ae3787422fd4c50.jpg se formase deja o clisa pe drum P1000618.thumb.JPG.e2dedf7b5e25fe6adf59f797fd295dbb.JPG P1000619.thumb.JPG.7df02c940bc52cbedfcde0c398d5847e.JPG P1000620.thumb.JPG.b1a2faf203cdeb7bd374ee03489f9a6e.JPG.

Urcarea asta este mai usoara decat cea spre cabana varful Ciucas, avand o panta medie de 4,9% (de cand incepe forestierul din Vama Buzaului) 1998395061_TraseuTablaButii.thumb.jpg.391fc233738ae7fe6a726831c7fdcdc2.jpg si atingand 7.5 - 9 % pe ultimii 3 km 396423287_TablaButii_Greu.thumb.jpg.96f07530077e8baba2e9e18d5c21cec9.jpg. Cu tot noroiul acela clisos, Prafosul si-a facut datoria si a urcat cuminte, permitandu-ne chiar si treapta a II-a. Desi traseul inițial era sa coboram de la Tabla Butii spre Slon, am facut totusi cale-ntoarsa pe unde venisem din 2 motive: ploaia se intetise si noi nu stiam drumul pe acolo si la ce sa ne asteptam pe coborarea spre Slon. 

Asa cum spuneam, la coborare n-am avut nicio tresarire, si nu am simtit niciun moment ca masina se duce "sanie" pe noroi.

 

Poze, pentru ca am scris deja 1.000 de cuvinte:

P1000612.thumb.JPG.3b66ca06d47be816c9f11bb670a6cb28.JPG P1000613.thumb.JPG.3aa9e06e2e0d3f900407f427d7854500.JPG P1000614.thumb.JPG.38c0c1fed3802f67539ea0bf0457b197.JPG P1000616.thumb.JPG.28d446476c8f255784b8a8aa5d09da4f.JPG P1000624.thumb.JPG.8a5b1d0c4b2043a428f9bfe24b1bca3a.JPG P1000625.thumb.JPG.0b21dfc3de2383ec62e476e1f88f6eea.JPG

Cand am ajuns in Bucuresti, am pus mana pe telefoane si am sunat cunoscuții cu ceva mai multa experienta in off, care ne-au explicat urmatoarele: masina nu a mai pornit din cauza motorului mic care s-a chinuit sa miste rotile dar si a ESP-ului care frana roata care "iesea de pe traiectorie". Totodata trebuie schimbati sabotii pe spate astfel incat sa pot sa tin masina din frana de mana indiferent de panta. La coborare, nu s-a dus sanie, pentru ca, spre deosebire de Rubicon care are undeva la 2 tone +/-, Prafosul are 1400 kile din fabrica, maxim 1500 cu toate alea puse pe el. 

 

 

Ca sa raspund la intrebarea din titlu: da, urca dar nu peste tot. ;)

 

Sa ne auzim cu bine!

P1000615.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, The_Sin_Eater a spus:

noi nu stiam drumul pe acolo si la ce sa ne asteptam pe coborarea spre Slon. 

Păi pe acolo urcă mașini gen Passat, e tasat și nu foarte înclinat. Sus pe Tabla Buții e chiar un târg, e trafic chiar uneori. :D

Ai scos ceva presiune din roți pe urcarea de la Ciucaș, că altfel dai în gol...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, robert23mg a spus:

It has begun, ta na na na na


Bravo si multumim pt informatii :D

 

 

Da, da, fain. Multumesc si eu si pentru putin. :)

Acum 3 minute, vis-a-vis a spus:

 

Ai scos ceva presiune din roți pe urcarea de la Ciucaș, că altfel dai în gol...

Stiu ca e targ la tabla Butii, dar daca nu am mai fost acolo, si fiindca era si noroi, nu am vrut sa riscam.

Nu am scos aer. Am 1,8 - 1,9 bar in ele si nu am compresor. :(  E pe lista de achizitionat pe 15 sept. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, The_Sin_Eater said:

In tot timpul asta, ploaia cadea si dalele de piatra se udau din ce in ce mai mult iar noroiul devenea din ce in ce mai moale. Pana la urma am urcat pana aici 1851057169_CabanaVfCiucas_o2.thumb.jpg.e5e090b2f211f3a961a8a27e366beeab.jpg, dar am turat motorul acela pana la aprox 6000 rpm. :grinbandit:

 

Ai patit exact ce am patit eu cand am fost la Cabana Vf Ciucas acum o luna, exact pe panta de dinaintea curbei indicata de sageata rosie mi-au facut unii semn sa opresc pt ca venea vehicul din fata si nu prea putea sa-l controleze. Am oprit la jumatatea pantei si de acolo nu am mai putut sa urc deloc pt ca nu aveam aderenta din cauza pietrisului care aluneca pe dalele de piatra. Totusi am vazut un Duster nepreparat si cu caciucuri standard care a urcat fara probleme panta  respectiva (nu ploua) si a ajuns la cabana in timp ce altii cu 4x4 nu reuseau sa urce. Niste Skoda 4x4 au mai reusit sa urce fara probleme, s-au comportat mai bine ca SUV-urile care s-au perindat pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, easy ride on! a spus:

 

Mda ...  :moron: produs pentru România (şi pentru coborâri).

În jos!

Vorba poetului:

"Cobori în jos, luceafar blind,
Alunecind pe-o raza,
Patrunde-n casa si în gând
Si viata-mi lumineaza!"

 

Da" cine-i Catalin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"E ușor a scrie versuri,
Când nimic nu ai a spune,
Înșirând cuvinte goale
Ce din coadă au să sune.

............

Critici voi, cu flori deșerte,
Care roade n-ați adus -
E ușor a scrie versuri,
Când nimic nu ai de spus."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, easy ride on! a spus:

Am greşit cumva site-ul de am dat (iar) peste căruţe?  🚑

Habar nu am! :what:, dar pentru siguranta Dvs., puteti folosi cu incredere butonul din josul paginii: https://prnt.sc/u6mvzl

Acum 15 ore, apriliacluj a spus:

de urmarit 'caruta' asta !!

+1!

:cheers:

Acum 15 ore, ilie.ardeias a spus:

Poti detalia un pic legat de targul de la Tabla Butii? Nu am gasit nimic pe net.

Ulterior cu începere din anul 1919 s-a început amenajarea cimitirului, iar din 1922[1] s-au organizat aici pelerinaje anuale în ziua de 6 august, când este sărbătorită de creștinii localnici Schimbarea la față, care a devenit astfel un prilej de ceremonial militar, religios și civil în amintirea acelor evenimente. Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Pasul_Tabla_Buții 

Cimitirul Tabla Butii

6 august – “Columna pentru nemurire” – omagiu eroilor cazuti pentru intregirea neamului – slujba religioasa si serbare munteneasca la Cimitirul de la Tabla Buti.
Dupa terminarea razboiului, la Tabla Butii, eroii au parte de pretuirea meritata a supravietuitorilor si se amenajeaza cimitirul ingradit si ingrijit de satele vecine.
De comun acord organele civile si militare au stabilit ca zi de comemorare a jertfei acestor eroi ziua de 6 august.
Festivitatile de la 6 august organizate de Comuna Cerasu, sunt deosebit de apreciate in zona, prin amploarea lor si pretuirea pe care o arata organele civile, militare si religioase.
Pe plaiurile de la Tabla Butii, se aduna multime de norod chiar cu o zi inainte; stau in corturi si sub cerul liber, insufletiti de o puternica traire de recunostinta si mandrie pentru a participa la festivitati. Sursa: https://www.turistinfo.ro/cerasu/ Eu cam atat stiu. Poate colegul @vis-a-vis stie mai multe. :) 

Acum 15 ore, easy ride on! a spus:

 

Mda ...  :moron: produs pentru România (şi pentru coborâri).

În jos!

Vorba poetului:

"Cobori în jos, luceafar blind,
Alunecind pe-o raza,
Patrunde-n casa si în gând
Si viata-mi lumineaza!"

 

Se pare ca nu m-am exprimat destul de coerent: la urcare, vina imi apartine exclusiv deoarece uitam sa dezactivez ESP-ul care, dupa fiecare oprire a motorului, se reactiveza automat. De aceea, cand turam si rotile o luau razna, ESP-ul isi facea treaba. In schimb, la coborare, ESP-ul trebuie activat si face exact ce trebuie, iar masina coboara ca un vis.

Acum 13 ore, mobiletron a spus:

 

Ai patit exact ce am patit eu cand am fost la Cabana Vf Ciucas acum o luna, exact pe panta de dinaintea curbei indicata de sageata rosie mi-au facut unii semn sa opresc pt ca venea vehicul din fata si nu prea putea sa-l controleze. Am oprit la jumatatea pantei si de acolo nu am mai putut sa urc deloc pt ca nu aveam aderenta din cauza pietrisului care aluneca pe dalele de piatra. Totusi am vazut un Duster nepreparat si cu caciucuri standard care a urcat fara probleme panta  respectiva (nu ploua) si a ajuns la cabana in timp ce altii cu 4x4 nu reuseau sa urce. Niste Skoda 4x4 au mai reusit sa urce fara probleme, s-au comportat mai bine ca SUV-urile care s-au perindat pe acolo.

Urca si Dusterul dar se pare ca nu trebuie sa aibe niciun obstacol care sa-l oblige sa opreasca. Cred ca majoritatea masinilor au prbleme pe drumul ala daca sunt nevoite sa opreasca pe 17% si apoi sa reporneasca. Dar....viata e lunga, drumul nu se muta de acolo iar noi vom mai avea tentative de a-l parcurge. :D 

Acum 12 ore, easy ride on! a spus:

Sigur nu erau Tatra?

 

 

Din pacate, pe permisul meu scrie Am, A1, A2, A, B1, B.  Nu stiu absolut nimic vis-a-vis de camioane. 

Acum 9 ore, vis-a-vis a spus:

"E ușor a scrie versuri,
Când nimic nu ai a spune,
Înșirând cuvinte goale
Ce din coadă au să sune.

............

Critici voi, cu flori deșerte,
Care roade n-ați adus -
E ușor a scrie versuri,
Când nimic nu ai de spus."

:10:

Acum 4 minute, cristache a spus:

Ati luat-o rau pe aratura fratilor!

...pai fiind pe topic de offroad este de inteles. :) 

Acum 2 minute, john17 a spus:

Off road extrem! :lol:

Din pacate, atat caruta enuntata mai sus cat si subsemnatul nu "stim" pe extrem, deci ne vom limita la soft si mediu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, The_Sin_Eater said:

Habar nu am! :what:, dar pentru siguranta Dvs., puteti folosi cu incredere butonul din josul paginii: https://prnt.sc/u6mvzl

:cheers:

Ulterior cu începere din anul 1919 s-a început amenajarea cimitirului, iar din 1922[1] s-au organizat aici pelerinaje anuale în ziua de 6 august, când este sărbătorită de creștinii localnici Schimbarea la față, care a devenit astfel un prilej de ceremonial militar, religios și civil în amintirea acelor evenimente. Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Pasul_Tabla_Buții 

Cimitirul Tabla Butii

6 august – “Columna pentru nemurire” – omagiu eroilor cazuti pentru intregirea neamului – slujba religioasa si serbare munteneasca la Cimitirul de la Tabla Buti.
Dupa terminarea razboiului, la Tabla Butii, eroii au parte de pretuirea meritata a supravietuitorilor si se amenajeaza cimitirul ingradit si ingrijit de satele vecine.
De comun acord organele civile si militare au stabilit ca zi de comemorare a jertfei acestor eroi ziua de 6 august.
Festivitatile de la 6 august organizate de Comuna Cerasu, sunt deosebit de apreciate in zona, prin amploarea lor si pretuirea pe care o arata organele civile, militare si religioase.
Pe plaiurile de la Tabla Butii, se aduna multime de norod chiar cu o zi inainte; stau in corturi si sub cerul liber, insufletiti de o puternica traire de recunostinta si mandrie pentru a participa la festivitati. Sursa: https://www.turistinfo.ro/cerasu/ Eu cam atat stiu. Poate colegul @vis-a-vis stie mai multe. :) 

Se pare ca nu m-am exprimat destul de coerent: la urcare, vina imi apartine exclusiv deoarece uitam sa dezactivez ESP-ul care, dupa fiecare oprire a motorului, se reactiveza automat. De aceea, cand turam si rotile o luau razna, ESP-ul isi facea treaba. In schimb, la coborare, ESP-ul trebuie activat si face exact ce trebuie, iar masina coboara ca un vis.

Urca si Dusterul dar se pare ca nu trebuie sa aibe niciun obstacol care sa-l oblige sa opreasca. Cred ca majoritatea masinilor au prbleme pe drumul ala daca sunt nevoite sa opreasca pe 17% si apoi sa reporneasca. Dar....viata e lunga, drumul nu se muta de acolo iar noi vom mai avea tentative de a-l parcurge. :D 

Din pacate, pe permisul meu scrie Am, A1, A2, A, B1, B.  Nu stiu absolut nimic vis-a-vis de camioane. 

:10:

...pai fiind pe topic de offroad este de inteles. :) 

Din pacate, atat caruta enuntata mai sus cat si subsemnatul nu "stim" pe extrem, deci ne vom limita la soft si mediu. 

 

Merci frumos.

Stiam de festivitatile de pe 6 august, dar nu stiam de vreun targ ulterior. De asta am intrebat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, The_Sin_Eater said:

Urca si Dusterul dar se pare ca nu trebuie sa aibe niciun obstacol care sa-l oblige sa opreasca. Cred ca majoritatea masinilor au prbleme pe drumul ala daca sunt nevoite sa opreasca pe 17% si apoi sa reporneasca. Dar....viata e lunga, drumul nu se muta de acolo iar noi vom mai avea tentative de a-l parcurge. :D 

 

Fata de altele Dusterul a urcat fara probleme si era o femeie la volan care sigur nu avea experienta, e adevarat ca a venit dintr-o bucata fara oprire dar si altii au urcat dintr-o bucata si le patinau rotile. Oricum problema reala sunt dalele de piatra pe portiunea aia, daca era pamant reuseam si eu sa urc cu Dominatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos. Ce consum a avut Dusterul per total, sau macar la offroad sunt curios ce consum a avut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am scris in celelalt topic, dar pun si aici.

Consumul in off nu stiu sa ti-l spun. ☹

 

 

Consumul mediu pe toata distanta de mai sus a fost undeva la 6,5 l/100 km (facut cu regula plinului de carburant), desi computerul de bord imi arata 8,4 l/100 km (cred ca are niste erori...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, The_Sin_Eater a spus:

Poate colegul @vis-a-vis stie mai multe. :) 

Chiar nu, chiar mai puține știam eu. Anul ăsta fiind prima dată când urc pa Tabla Buții...

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, ovi_ice a spus:

Arata pe bord, in ecranul de off-road.

A, foarte tare. Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, alexgrp a spus:

Cum/unde calculezi nivelul pantei?

Eu l-am calculat asa...babeste. :P

de exemplu in prima imagine care are date de distanta si orcare (poza 3, cred): 530 m pe inaltime/5100 m in lungime * 100 ~ 10.5 % (Adica in cuvinte: cati metri parcurgi pe inaltime la fiecare 100 metri parcursi in lungime) A rezultat ca la fiecare 100 metri parcursi, urci 10,5 m fata de orizontala. Evident nu e prea corect, dar nici nu ai un rezultat "in balarii".

 

Definitia exacta este asa: panta dreptei = tangenta unghiului dintre dreapta respectiva si orizontala.

 

Si da, iti arata pe ecranul de off-road al masinii.

 

A...si mai este asta:  https://roofing-area-calculator.com/ro/panta

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...