Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

La 29.08.2023 la 17:06, foxbat a spus:

polarizarea

Polarizarea zice ca posesorii de bulectrice-s de trei feluri.Care nu are bani de benzina,Care nu are bani de benzina,si trei....surpriza mare...Care nu are bani de benzina.🤣🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

https://www.bild.de/regional/dresden/dresden-aktuell/angst-vor-stellenabbau-im-vw-werk-zwickau-85388602.bild.html E pe germana, dar functioneaza google translate.

 

E viitorul auto electric? Daca lasi piata sa decida fara sa fie influentata grav de guverne, clar nu.

In mod evident nici ID3/4/5/6/7 etc. nu is cele mai grozave masini electrice, dar incepe sa se vada limitarea pietei. Nu is chiar asa de multi oameni cu posibilitate, care sa faca trecerea la EV, mai ales cand acea trecere nu mai este deloc subventionata.

 

Asa cum nici Dacia Spring nu va vinde nici macar 100 de unitati pe an, daca dispare subventia. Eu cel putin nu vad pe nimeni sanatos la cap, care sa dea 25k Euro pe o Dacie Spring. 

 

Cred ca multi s-au bazat ca va exista un mare salt tehnologic, care va ieftini masiniile electrice respectiv va imbunatati bateria/incarcarea. Doar ca inca se tot asteapta, iar curentul devine tot mai scump. In DE au oprit astia centralele nucleare, care erau deja amortizate si produceau curent la pret de nimica. Acel curent ieftin va fi inlocuit de ceva mult mai scump la productie si implicit va fi creste pretul energiei aici. Pe cand aveam eu Tesla, era cam 30-35 cent/KW la Supercharger, acuma inteleg ca e dublu. Masina in mers normal consuma cam 20kw/100km (nu credeti pe aia care scot 12km/100km, poate cu 90 in spatele unui Tir). Plateam 6-7€/100km, care era super ok. Acuma ajungi sa platesti 15€, ceea ce nu prea mai e avantajos. 

 

Daca nu se ieftineste curentul repede, si daca nu raman aceste subventii, piata nu prea mai are unde sa creasca. Cam toti cu case si panouri care au vrut EV, si-au luat EV. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, MaxMusterman said:

 

Bild este un tabloid, nu ai cum să-l iei în serios :) 

 

1 hour ago, MaxMusterman said:

Cred ca multi s-au bazat ca va exista un mare salt tehnologic, care va ieftini masiniile electrice respectiv va imbunatati bateria/incarcarea.

 

Dacă faci o comparație cu prețurile, performanțele, vitezele de încărcare și autonomiile automobilelor electrice de acum 10 ani ai să vezi clar o evoluție. Iar faptul că Grupul VW (cel mai mare producător auto european și al doilea la nivel global) este 100% angajat pe electric, ar trebui să fie edificator. Peste 10 ani vor produce doar electrice!

 

1 hour ago, MaxMusterman said:

Acuma ajungi sa platesti 15€, ceea ce nu prea mai e avantajos.

 

Când factorizezi toate costurile aferente cu întreținerea pe termen lung, o electrică este în continuare (mult) mai ieftină.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, PzKpfW a spus:

Bild este un tabloid, nu ai cum să-l iei în serios :) 

 

Imi era mai la indemana, stirea a aparut in aproape toate publicatiile nationale...

 

Acum 12 minute, PzKpfW a spus:

Dacă faci o comparație cu prețurile, performanțele, vitezele de încărcare și autonomiile automobilelor electrice de acum 10 ani ai să vezi clar o evoluție. Iar faptul că Grupul VW (cel mai mare producător auto european și al doilea la nivel global) este 100% angajat pe electric, ar trebui să fie edificator. Peste 10 ani vor produce doar electrice!

 

Nu contest evolutia, dar cred ca asteptarea pietii era ca deja sa fie mai ieftin echivalentul electric. Doar ca momentan, inafara de Dacia Spring si alte cateva Microcar-uri, nu gasesti nimica sub 30.000€, ceea ce totusi este o suma considerabila.

 

Acum 19 minute, PzKpfW a spus:

Când factorizezi toate costurile aferente cu întreținerea pe termen lung, o electrică este în continuare (mult) mai ieftină.

 

Probabil, mai ales daca incarci acasa de la panouri. Daca compari nou cu nou, nici la un ICE nu e prohibitva intretinerea. Pana la urma trebuie niste ulei schimbat si poate mai repede placute. Daca e sa luam pe 200.000-300.000km sau 10ani, trebuie si la EV sa schimbi bateria...ceea ce echilibreaza acest cost.

Fara subventia de la stat, acest factor de rentabilitate s-a diminuat mult. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, MaxMusterman said:

Nu contest evolutia, dar cred ca asteptarea pietii era ca deja sa fie mai ieftin echivalentul electric.

 

Vorbim totuși de maxim 10 ani de când producătorii mari s-au pus pe electrificare, după momentul de cotitură Dieselgate. În comparație, automobilele cu motor termic au cam un secol de evoluție, perfecționare și eficientizare în spate. Chiar dacă electrica este mai simplă, nu are cum să depășească o asemenea întârziere în câțiva ani.

 

În momentul de față, elementul limitativ sunt bateriile în sine. Iar producătorii nu pot decât să eficientizeze motoarele electrice pentru un consum cât mai mic, cât și modurile de încărcare pentru a reduce timpul necesar unui "plin". Sunt însă destul de convins că peste 10-15 ani autonomiile electricelor vor fi mai mari decât cele ale motoarelor termice iar timpii de încărcare similari cu cei necesari unui plin de combuistibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

Vorbim totuși de maxim 10 ani de când producătorii mari s-au pus pe electrificare, după momentul de cotitură Dieselgate. În comparație, automobilele cu motor termic au cam un secol de evoluție, perfecționare și eficientizare în spate. Chiar dacă electrica este mai simplă, nu are cum să depășească o asemenea întârziere în câțiva ani.

 

În momentul de față, elementul limitativ sunt bateriile în sine. Iar producătorii nu pot decât să eficientizeze motoarele electrice pentru un consum cât mai mic, cât și modurile de încărcare pentru a reduce timpul necesar unui "plin". Sunt însă destul de convins că peste 10-15 ani autonomiile electricelor vor fi mai mari decât cele ale motoarelor termice iar timpii de încărcare similari cu cei necesari unui plin de combuistibil.

 

Nu cred ca e relevanta comparatia cu ICE. Pana la urma si motorul electric exista tot de atata timp, chiar daca aplicabilitatea lui nu a fost neaparat in domeniul auto, nu se poate spune ca tehnologia nu a fost atinsa in tot acest timp.

 

Idem cu ICE si la EV, exista un calcai a lui Ahile. La ICE e randamentul si pierderea energiei prin cadura. La EV este bateria si apoi infrastructura electrica. Nu sunt teme imposibile, dar cred ca viitorul este defapt ICE cu combustibil sintetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, MaxMusterman a spus:

. Nu sunt teme imposibile, dar cred ca viitorul este defapt ICE cu combustibil sintetic.

 

Parca tot nemții sunt top aici pe research la combustibil sintetic. Am văzut o emisiune in care din deșeuri menajere (organice) fac combustibil sintetic. 

 

Misto ideea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

24 minutes ago, MaxMusterman said:

Pana la urma si motorul electric exista tot de atata timp, chiar daca aplicabilitatea lui nu a fost neaparat in domeniul auto

 

Asta este cel mai relevant. Motoare electrice de putere mare, mobile, care să se alimenteze din baterii nu s-au dezvoltat și fabricat pentru că nu a existat această nevoie. Apoi, din nou, elementul limitativ în momentul de față nu sunt motoarele în sine cât acumulatorii.

 

27 minutes ago, MaxMusterman said:

La EV este bateria si apoi infrastructura electrica.

 

Infrastructura de încărcare electrică este mult (mult) mai ușor de construit decât a fost cea de extracție, rafinare, stocare, distribuție, etc. a combustibilului fosil. Probabil că reticența asta despre infrastructura de distribuție a combuistibilului ar fi avut-o și cei de la sfârșitul sec. XIX despre vehiculele care funcționau cu motoare termice.

 

28 minutes ago, MaxMusterman said:

cred ca viitorul este defapt ICE cu combustibil sintetic.

 

Pentru consumul de scară largă? Foarte puțin probabil. Nu prea investește nimeni în așa ceva. În schimb, mulți producători auto sunt deja deschis (și unii exclusiv) angajați în electrificare. 

 

Combsutibilul sintetic (dacă va funcționa la nivel comercial, ceea ce sper că se va întâmpla) va fi de nișă, cel mai probabil pentru automobile clasice sau/și sportive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, PzKpfW a spus:

Infrastructura de încărcare electrică este mult (mult) mai ușor de construit decât a fost cea de extracție, rafinare, stocare, distribuție, etc. a combustibilului fosil. Probabil că reticența asta despre infrastructura de distribuție a combuistibilului ar fi avut-o și cei de la sfârșitul sec. XIX despre vehiculele care funcționau cu motoare termice.

 

Adevarat, dar una deja exista, e gata construita si amortizata, cealalta inca nu prea. E adevarat ca badea Ion cand a vazut automobilu si si-a dat seama ca ala nu se alimenteaza din sant cu iarba, a spus ca nu are viitor. Dar ceea ce a fost atunci nu prea se compara cu ziua de azi. 

 

Iar noi vorbim aici numai de masini mici. Poluatorii mari raman, avioane, vapoare, tir-uri, autobuze, utilaje folosite in constructie sau utilaje agricole, alea nu au nicio treaba cu electrificarea. 

Care o fi viitorul aici?

Acum 30 minute, PzKpfW a spus:

Pentru consumul de scară largă? Foarte puțin probabil. Nu prea investește nimeni în așa ceva. În schimb, mulți producători auto sunt deja deschis (și unii exclusiv) angajați în electrificare. 

 

Combsutibilul sintetic (dacă va funcționa la nivel comercial, ceea ce sper că se va întâmpla) va fi de nișă, cel mai probabil pentru automobile clasice sau/și sportive.

 

Tocmai, ca EV-ul are cel mult aplicabilitate la masini mici, in astia 5-10 ani, daca devine mai ieftin, daca devin mai buni acumulatorii etc.

Combustibilul sintetic s-ar putea folosi fara mari modificari tehnologice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, MaxMusterman said:

Poluatorii mari raman, avioane, vapoare, tir-uri, autobuze, utilaje folosite in constructie sau utilaje agricole, alea nu au nicio treaba cu electrificarea. Care o fi viitorul aici?

 

Global așa este. La nivel local (orașe), automobilele sunt printre cei mai mari poluatori.

 

8 minutes ago, MaxMusterman said:

Combustibilul sintetic s-ar putea folosi fara mari modificari tehnologice

 

Nu te contrazic, spuneam doar că nu prea investește nimeni în asta (din păcate). La nivel de concept este viabil. Trebuie însă și o viabilitate comercială.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca privim care a fost unul din motivele pentru care a inceput nebunia cu EV-uri, adica reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, combustibilii sintetici sunt morti din fasa pentru ca au emisii de oxizi de sulf, azot si carbon apropiate de combustilii fosili. Si in plus fata de petrol unde a muncit mama natura timp de milioane de ani sa produca energia inmagazinata in substanta, la combustibilii sintetici consumi foarte multa energie sa creezi un compus cu acelasi potential ca derivatele din petrol.

 

Realist nu vad in urmatorii 20 de ani sa aiba succes comercial e-fuels si oricum nu vad ca tinta decat transporturile (aerian, maritim etc). Pentru autoturisme e mult mai la indemana solutia electrica. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, PzKpfW a spus:

Trebuie însă și o viabilitate comercială.

pai nu ar cumpara lumea cum cumpara acum benzina clasica?

Acum 2 minute, thesaw a spus:

aca privim care a fost unul din motivele pentru care a inceput nebunia cu EV-uri, adica reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, combustibilii sintetici sunt morti din fasa pentru ca au emisii de oxizi de sulf, azot si carbon apropiate de combustilii fosili.

auci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ICE-ul s-a dezvoltat oarecum din inertie, intr-o singura directie, cea profitabila pentru producatori. Exista ''n'' solutii patentate care ar fi putut face ICE-ul mult mai performant si mai rafinat, dar asta ar fi insemnat regandirea intregului ansamblu motor-cutie-auxiliare, automat bani de investit in linii noi de productie.

EV-ul inca este in perioada de pubertate, dar daca producatorii nu vor mai repeta greselile facute cu ICE, sunt sanse foarte mari ca EV-ul sa devina dominant.

P.S.: nu sunt fan EV-uri, dar le inteleg utilitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, DKW said:

Exista ''n'' solutii patentate care ar fi putut face ICE-ul mult mai performant si mai rafinat, dar asta ar fi insemnat regandirea intregului ansamblu motor-cutie-auxiliare, automat bani de investit in linii noi de productie.

 

Absolut. Dar asta ar fi însemnat (pe lângă profit mai mic pentru producători) și prețuri mai mari pentru clienți.

 

8 minutes ago, DKW said:

nu sunt fan EV-uri, dar le inteleg utilitatea.

 

Așa și eu.

 

18 minutes ago, frigider said:

pai nu ar cumpara lumea cum cumpara acum benzina clasica?

 

Depinde de preț. La asta mă refeream prin "viabilitate comercială": să reușească să-l producă, distribuie și vândă la un preț accesibil. Dacă ajunge să coste triplu cât litrul de combustibil fosil, nu va fi coadă. 

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In dreapta jos sunt cateva maruntisuri necesare oricarui diesel modern. Se putea si fara ele, dar de la euro5 ar fi ramas un euro3, si mai fiabil.

Daca se respecta trendul, si EV-urile vor deveni la fel de stufoase, pentru a satisface toate normele viitoare. 😶

RRSe.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba ca sursa nu e credibila, e vorba ca acel articol nu spune nimic. SUA oricum are o istorie bogata in procese, iar articolul spune ca 3 posesori de Tesla au dat in judecata compania cum ca nu le convine autonomia reala fata de cea promovata la vanzare.

He-he, daca toti posesorii de Logan ce stau in traficul blocat in Bucuresti cu consum de 10-12% ar da in judecata Dacia, pe motiv ca masina consuma mai mult de 5-6% cat e promovat la vanzare....  

 

Per total, la mine in sat (Popesti-Leordeni) am deja 2 incarcatoare pe o raza de 300 metri in jurul casei. Unul la Penny, cu 2 posturi de incarcare, si unul la Mega, cu vreo 4 posturi. Toate sunt libere 99% din timp. Si daca nu as sta la casa, tot nu ar fi un capat de lume sa incarc masina. Nu as mai avea acelasi pret de 0,7 lei/kwh, ci as merge pe 2,5 lei/kwh, cat costa la incarcatoare, insa as putea incarca masina. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ice ai consumul dat după niște norme. Nu e cel pe care îl obții în traficul obișnuit dar poți compara mașinile între ele, iar cel extraurban e destul de aproape de realitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asa cum credeam. Si la electrice consumul e dat dupa niste norme, nu e consumul din traficul obisnuit dar poti compara masinile intre ele, iar cel extraurban e destul de aproape de realitate.

Iar daca nu esti de acord cu realitatea poti sa dai in judecata producatorul. Si sa o........... intrucat consumul e dat dupa niste norme. Dar noua ne place sa mancam cacao. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 14 ore, mircea.cazachevici a spus:

3 posesori de Tesla au dat in judecata compania cum ca nu le convine autonomia reala fata de cea promovata la vanzare.

Adevărul e că dacă te bazezi pe ce-ți dă producătorul și rămâi în câmp în pană de curent e simplu.

O găleată de curent găsești oriunde față de una de motorina sau benzină.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, The Flying Dutchman a spus:

Si la electrice consumul e dat dupa niste norme, nu e consumul din traficul obisnuit dar poti compara masinile intre ele, iar cel extraurban e destul de aproape de realitate.

La ice autonomia rămasă afișată pe bord e destul de aproape de cea reală,  în nici un caz nu afișează 600 km și după 380 să rămân în până prostului ca tesla!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde... La 90 km/h masina mea consuma cam 5.5-6l/100km... Cu plinul facut imi estimeaza vreo 7-800km autonomie. Daca ma bazez pe asta si merg cu 160 km/h, dupa 3-400 km raman in pana prostului. Evident ca daca mai verific din cand in cand pe computerul de bord se mai ajusteaza autonomia ramasa. Dar presupun ca asa e si la electrice, nu cred ca sare brusc de la (600-380) km la 0 km.
 

Si ceva on-topic, consecintele medicale ale condusului de EV, gasite la o cunostinta conspirationista de pe FB. Luati de va cruciti :)))

sau, daca nu merge, linkul de pe FB:

 

Editat de smar2
corectie link-uri
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deunazi am avut de facut un drum la Iasi - pe e85 e pur si simplu carnagiu. Nu exista nicio viteza cu care sa zici ca esti mai in siguranta (nici vorba de respectarea legii). Am mers cu 50 si am mers si cu 140 . (atat paote Ev-ul meu:) ). la 140 am ajuns undeva dupa Barlad intr-o depasire de coloana de TIR-uri  -- era o linie dreapta de 2..3 km. ATAT. in rest pur si simplu nu ai cum sa depasesti 60 --80. deci 160 aia pe 300 ..400  sunt pesemne in alta tara :) sau te dai pe circuit in cerc, blana (si nici acolo).

800 km aprox, din care incarcarea cam 2 ore..hai sa zic 3 ( asta daca plec cu plin si ajung pe rezerva).

Din fericirea am avut de lucru asa ca in loc sa stau doar sa incarc  am lucrat inca 2 ore deci pauzele au fost cam de 5 ore. Ca idee de timp.

In Birlad am pierdut aproape 30 min (tot orasul e un santier) iar in IAsi aproape 80 de minute (Trafic bara la bara, accidente etc).

 

Acum 10 ore, l.u.v a spus:

Adevărul e că dacă te bazezi pe ce-ți dă producătorul și rămâi în câmp în pană de curent e simplu.

O găleată de curent găsești oriunde față de una de motorina sau benzină.

Luv-ule - fara misto - stiu ca tu lucrai cu ceva curent/electice pe mana.

De unde le scoti, pe bune?

Este fix ca la ICE-uri ((una din putine comparatii) - ba chiar este mult mai precisa estimarea. Problema (in acest moment) nu este la masina ci la infrastructura de incarcare (in orase este ok) extraurban. Drumurile "mari" sunt acoperite ok fara probleme, in zonele depopulate si/sau f sarace(mare parte din tara de fapt) mai putin. Insa nici pomeneala sa ramai fara "zama"(Asta daca nu iti opresti mintea si nu pui un prosop pe bord:) sa nu l mai vezi).

Personal am facut niste mii bune de km pe EV  in zone urbana/limitrofa si am nevoie de incarcare la minim 3 zile si maz 1 saptamana (asta daca merg din plin in plin ceeea ce nu se aplica la EV-uri). Atat ma tine un "rezervor". Iar afara daca merg pana in 500 km practic am nevoie de o incarcare de max 30 de minute.

Vorbim de cea mai ieftina masina EV in acest moment (nu am pus Springul aici ca sa nu generam flame) iar  la masinile mai cu staif - se merge mult mai mult (sa  zic in medie cu cel putin 10 .20 % in plus).

Numerele sunt date in conditii de vara.toamna, iarna ma astept la cel mult 60 ..70% din ele. Dar si asa am verificat " Ca se poate".

Repet,ICE-ul nu pleaca din curte insa a fost inlocuit in foarte mare parte(nu voi pleca cu EV-ul inGeorgia si cu moto pe remorca ):)

Editat de foxbat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...