Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Si la Spring e ok estimarea. Vara imi estimeaza cam 200-210 km autonomie. Si chiar se tine de cuvant, cand am parcurs 100km bateria s-a golit cu 50%. Sau, ca sa fiu mai precis, drum Bucuresti-Predeal, 165km, am ajuns cu bateria la 29%. Iarna, cu incalzirea pornita, autonomia din bord scade pana pe la 135-150km, si cam asta e cea reala. Iar fabrica da autonomie de 220 km, deci apropiata.

La un prieten cu ID4, ce face de 2-3 ori/saptamana drumul Brasov-Bucuresti si retur, autonomie data de producator de 450km, nu are nevoie de reincarcare. Deci si aici se apropie in viata reala de autonomia data de fabrica.

 

Cat despre Tesla, urmatesc pe Facebook grupurile posesorilor, ca sa vad daca asta va fi urmatoarea mea electrica. Sincer, daca chiar ar fi probleme, as vedea posesori care isi posteaza problemele lor acolo. Insa nu prea vad nemultumiti. Rar cate unul care sa se planga ca iarna merge doar 250km din cei 500 autonomie, iar ceilalti ii spun ca ar trebui sa se adreseze service-ului,ca nu e normal, ca la ei tine mai mult. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 1 oră, foxbat a spus:

Nici pomeneala sa ramai fara "zama"(Asta daca nu iti opresti mintea si nu pui un prosop pe bord:) sa nu l mai vezi).

Ba, cand esti prost, esti prost si cu ICE-ul si cu EV-ul. Exemplificare: veneam asta vara cu Prius-ul de la Budapesta cu familia, fara sa ma uit pe bord. Cand mai aveam 3-4 km pana la vama, beep, atentionare in bord ca mai am zama de maxim 25 km. Eh, las ca dupa vama am benzinarie la 12 km. Insa stat in vama 30 minute, coada, 35 grade afara necesita motor pornita cu aer conditionat....ce sa mai. Am ajuns in benzinarie cu zero km in bord. Daca ramaneam pe autostrada in Pana prostului, la 500km de casa, nu cred ca ar fi oprit cineva sa-mi dea bidonul alamagic de benzina care tot e vehicular pe aici cafiind salvarea ICE-ului. Tot la platforma as Fi apelat.

Macar la EV sunt mai atent la autonomie, imi fac calcule dinainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, ENEOS a spus:

 

🤔 S-a curbat timpul? :huh:

nope. am spus ca am incarcat 2..3 ore dar am lucrat cam 5 . deci am stat pe loc 5 ore din care am incarcat cam jumatete. deci masina "m-a asteptat" , nu eu pe ea.

Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus:

Si la Spring e ok estimarea. Vara imi estimeaza cam 200-210 km autonomie. Si chiar se tine de cuvant, cand am parcurs 100km bateria s-a golit cu 50%. Sau, ca sa fiu mai precis, drum Bucuresti-Predeal, 165km, am ajuns cu bateria la 29%. Iarna, cu incalzirea pornita, autonomia din bord scade pana pe la 135-150km, si cam asta e cea reala. Iar fabrica da autonomie de 220 km, deci apropiata.

La un prieten cu ID4, ce face de 2-3 ori/saptamana drumul Brasov-Bucuresti si retur, autonomie data de producator de 450km, nu are nevoie de reincarcare. Deci si aici se apropie in viata reala de autonomia data de fabrica.

 

Cat despre Tesla, urmatesc pe Facebook grupurile posesorilor, ca sa vad daca asta va fi urmatoarea mea electrica. Sincer, daca chiar ar fi probleme, as vedea posesori care isi posteaza problemele lor acolo. Insa nu prea vad nemultumiti. Rar cate unul care sa se planga ca iarna merge doar 250km din cei 500 autonomie, iar ceilalti ii spun ca ar trebui sa se adreseze service-ului,ca nu e normal, ca la ei tine mai mult. 

nu dadea :)

am zis sa nu ma bag la Spring (desi stiu ca este ok si ca "se tine de cuvant" ) ca ne trezeam cu anti-dacistii pe  noi.

Despre Tesla- nu stiu ce sa spun. E masina facuta de IT-isti :)  si are un Musk nebun in frunce. Nu mai zic de costuri de intretinere si de service (zero) + piese de schim(monopol + timp de asteptare).

E genul de masina care iti place sau nu, fara cale de mijloc.

Eu astept sa vina China si sa ii ingroape pe toti "dieselgatzii", la ce preturi si ce ofera asta merita.

CUm ziceam -- masina ideala pt mine este una cu motor de pana in 200 CP, baterie de peste 50 kwh (sa zicem in  autonomie ~ 500. km ). Si pretul cinstit, ~ 20..23 k eur.

Din pacate au bagat prea multa tehnologie (Asa e legea) Si asta costa din pacate. Pilotul si alte nebunii care ne prostesc de tot.

Daca ar fi o dacie 1310 :) full electric cu parametrii astia - beton masina! fara nimic in afara de motor, baterie, AC si ceva ABS/ASR/TC (decuplabile manual). SI management termic al baterie, sa nu uit.

 

a, da. si sa nu depaseasca 1.5 t

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburantul sintetic este singurul mod in care motoarele v8 sau v10 se pot intoarce in F1. Poate, poate din 2026.

 

In alta ordine de idei, pentru cei care fac naveta din afara orasului catre acesta, nu ar fi o varianta mai buna un plug-in hybrid? Nu stiu daca s-a discutat, dar un Golf sau Passat GTE ar putea da, in teorie, o autonomie de 50km full electric. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, foxbat a spus:

 

CUm ziceam -- masina ideala pt mine este una cu motor de pana in 200 CP, baterie de peste 50 kwh (sa zicem in  autonomie ~ 500. km ). Si pretul cinstit, ~ 20..23 k eur.

Ma uit din ce in ce mai pes la Kona EV. Nu se incadreaza ca si pret, cea cu baterie de 64kw porneste de la 28-29k daca o iei cu rabla plus, dar e cinstita. Si, ceea ce ma intereseaza pe mine, posibilitatea de tractare remorca de Pana la 300kg, plus posibilitatea de a Pune bare de portbagaj. Pot sa car si scara pe santier, ceea ce la o Tesla nu as putea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-ai inteles! Pretul de achizitie. NU AFM Si alti balauri

Daca vrei sa punem si subventia- pretul sa fie de 10..13 k eur (am explicat pentru a avea o calibrare a parametrilor).

are 1760 kg si incarcare lenta (11 kw pe type2). la CP s-ar incadra(204) .

neah, mult prea multe compromisuri dpmdv.

la pretul mult mai mic (cu peste 30 %) am baterie de 50si autonomia cu doar 20 % mai mica acum, deci nu se incadreaza la specsurile mele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, foxbat a spus:

deci 160 aia pe 300 ..400  sunt pesemne in alta tara

160 ăia sunt intr-o tara ipotetica, ca n-am mai mers cu 160 de vreo 18 ani, de cand voiam sa vad cat prinde Loganul meu de atunci. Si am observat ca la viteza aia consumul instantaneu era de 12-15 l/100km. De aici si calculele. Probabil ca si Loganul meu MCV de acum tot atat ar consuma la viteza respectiva, ca are acelasi motor de 1.6.
Cat despre viteze, chiar daca nu avem in general limita de viteza pe autostrazi, arareori depasesc 110-120km/h. Iar cu motocicleta chiar mai putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, smar2 a spus:

160 ăia sunt intr-o tara ipotetica,

a , ok. Eu am crezut ca discutam la subiect cu cazuri din realitate:)

ca asa si honda 1100 consuma 28 l / 100 km (pe testate, din plin in plin).

( caz concret - shumen - varna, 80 km, undeva pe la 20 de minute peco omv-peco petrol).

asta nu inseamna ca in viata reala se intampla :).

Loganul e super masina, daca ar aparea un model EV cu specificatiile de mai sus ar fi overkill. insa ar canibaliza grav EV-urile de la Renault:)

Pesemne ca un DYI e cea mai buna varianta, poate in cativa ani sa apara (desi nu cred ca se vor putea adapta la masinile de serie care au totul controlat de calculator si nu permit modificari. Ce as mai  pune un motor de 200+cp pe spring sau pe Zoe, sau pe Fiat 500 si ceva baterie mare. un badass ar iesi:).

Bine, daca banii ar veni de la Loto sau "matusa Tamara":)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Si uite asa se creeaza un fake news. Iei un articol relativ respectabil, unde scrie ca o masina de acum 100 ani, cu acumulatori cu plumb, cu autonomie de 130km, a reusit sa mearga 340km la un test, mergand doar cu 32km/h si probabil la vale. Si bagi un story pe facebook cu "masina de acum 100 e ani care mergea 340km cu o incarcare".

Uite articolul original, din care s-a ales doar ce i-a convenit autorului.

https://ro.wikipedia.org/wiki/Detroit_Electric

 

 

Maine ma duc Bucuresti-Galati si inapoi cu Spring-ul. Am gasit, langa locul unde am treaba in Galati, un incarcator CSS cu 1 leu/kwh. Las ca va spun eu daca m-am intors bine si cat am stat in plus la incarcare.  Iar saptamana viitoare, Bucuresti-Craiova. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus:

Maine ma duc Bucuresti-Galati si inapoi cu Spring-ul.

A fost @foxbat înaintea ta cu zoaiele! Decât vreo 3h a umblat din încărcător în încărcător și a tot instalat aplicații până a reușit să bage o găleată de curent, timp arhisuficient pt a ajunge înapoi la capitală cu o mașină normală. :crack:

Dpmdv timpul e cea mai prețioasă resursă, fiind și limitată dealtfel, dar poate aveți voi în torpedoul ev-urilor generatoare de timp!

Ideea e că de acum 100 ani au existat ev-uri cu autonomie apropiată de a celor de astăzi - poți face comparație și între performanțele, consumul și autonomia ice-urilor din aceeași perioadă cu cele de azi - însă au murit detronate de motorul termic. Povestea ar fi exact la fel dacă niște diriguitori n-ar face tot posibilul să le promoveze agresiv, în același timp penalizând drastic utilizatorii de combustibili clasici (vezi dacă extragi acciza din benzină/motorină și cea din curent dacă nu cumva ai călători mai ieftin la Galați cu un V8! De mai rapid și mai confortabil nu zic.

P.S. Ai grijă că în zona aia umblă multe tir-uri de UA care nu prea știu de limitatoare de viteză, să nu-ți spulbere vreunul cașcarabeta aia de 0 stele NCAP de pe stradă! 😨

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)Nici zoe  nu (mai) are stele- s-a modificat regulamentul si cele care anterior aveau stelute au fost "depunctate".

in Galati e plin de chargere NOI, ElectroMagnetica.  1ron/ kw.

se umple orasul de taxiuri electrice din ce am inteles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai nenea @ENEOS, pe tine oricum nu te conving, tu esti chitit sa cauti toata ziua meme-uri si tik-tok-uri contra EV-urilor. Dar asa, de dragul conversatiei:

Eu imi dau seama ca fac haiducisme cu Spring-ul din cand in cand, mergand cu o masina ce e definita ca fiind "de oras" la astfel de drumuri. Trebuie sa ma gandesc dinainte unde incarc, cum minimizez timpul de asteptare, etc. Insa de-abia astept sa am bani de un EV normal, cu autonomie de peste 400km. Si atunci o sa-ti spun ca am fost Bucuresti-Galati si retur si am mai oprit la o tigara, la o benzinarie de pe drum dotata si cu incarcator de EV-uri, si am bagat in 15 minute curent pentru inca 100km. 

 

De asemenea, nu ma opreste nimeni sa-mi instalez o aplicatie numita Carge, un fel de samsar al aplicatiilor de incarcare. Cu aceasta aplicatie poti incarca la orice incarcator, fara probleme, doar ca pretul e de 3 lei/kwh. Si atunci, daca gasesc incarcator cu 1 leu/kwh, normal ca ma gandesc sa mai pierd inca 5 minute sa descarc aplicatia statiei, decat sa fiu eu comod si sa dau triplu pe incarcarea prin Carge.

Dar na, fiecare isi calculeaza timpul si banii cum crede el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trecand peste "rautacisme" si oameni informati de pe facebook, iata epopeea deplasarii cu un EV nepotrivit la drum lung, dar cu teleme facute.

Pierdut 10 minute dimineata pentru un mic plan. Sa vad unde gasesc pe drum incarcatoare, dat fiind autonomia de 200km si distanta de parcurs de 250km dus si 250 km inapoi.

Ajuns la jumatatea drumului, la Slobozia, unde vazusem eu in Plugshare ca ar fi cel putin vreo 3 locatii cu incarcatoare rapide pe o raza de 1-2km. Incarcat 30 minute si plecat mai departe.

Ajuns la Galati, unde era un incarcator la fix 200m distanta de unde aveam eu treaba. Pierdut 10 minute ca sa duc masina la incarcator, sa descarc aplicatia, sa-mi fac cont, sa dau drumul la incarcare. Restul de 1 ora, cat a stat la incarcat, nu o pun deoarece si eu am avut treaba in timpul acela.

Plecat inapoi seara cu 100%, si stat iar la incarcare 30 minute la Slobozia.

Pret platit pe incarcari: 80 lei la incarcatoare, plus aprox 20 lei curentul pe care l-ma bgat eu de acasa de la propria priza, inainte de a pleca. Adica aprox 100 lei.

Timp pierdut fata de un ICE: 1 ora si 20 minute.

Bani economisiti fata de consumul unui ICE: 130-150 lei.

 

 

Acum las la o parte faptul ca daca as fi avut un EV potrivit deplasarii in afara (macar un ZOE ca fox), singurul timp pierdut ar fi fost cele 10 minute cat am pus-o la incarcat in Galati. Dar asta e caruta, cu ea defilam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, mircea.cazachevici a spus:

Trecand peste "rautacisme" si oameni informati de pe facebook, iata epopeea deplasarii cu un EV nepotrivit la drum lung, dar cu teleme facute.

Pierdut 10 minute dimineata pentru un mic plan. Sa vad unde gasesc pe drum incarcatoare, dat fiind autonomia de 200km si distanta de parcurs de 250km dus si 250 km inapoi.

Ajuns la jumatatea drumului, la Slobozia, unde vazusem eu in Plugshare ca ar fi cel putin vreo 3 locatii cu incarcatoare rapide pe o raza de 1-2km. Incarcat 30 minute si plecat mai departe.

Ajuns la Galati, unde era un incarcator la fix 200m distanta de unde aveam eu treaba. Pierdut 10 minute ca sa duc masina la incarcator, sa descarc aplicatia, sa-mi fac cont, sa dau drumul la incarcare. Restul de 1 ora, cat a stat la incarcat, nu o pun deoarece si eu am avut treaba in timpul acela.

Plecat inapoi seara cu 100%, si stat iar la incarcare 30 minute la Slobozia.

Pret platit pe incarcari: 80 lei la incarcatoare, plus aprox 20 lei curentul pe care l-ma bgat eu de acasa de la propria priza, inainte de a pleca. Adica aprox 100 lei.

Timp pierdut fata de un ICE: 1 ora si 20 minute.

Bani economisiti fata de consumul unui ICE: 130-150 lei.

 

 

Acum las la o parte faptul ca daca as fi avut un EV potrivit deplasarii in afara (macar un ZOE ca fox), singurul timp pierdut ar fi fost cele 10 minute cat am pus-o la incarcat in Galati. Dar asta e caruta, cu ea defilam.

Foarte frumos. 

 

Dar mai e de luat in calcul si pretul. 

 

Luam 2 exemple  similare:

 

1. Renault Zoe: 40140 euro

 

2. Mazda 3: 36k euro

 

Ambele in configuratia de varf, acum fiecare cu ce prefera - sa stai sa planifici sau sa mergi pe unde vrei si in confort sporit. 

 

Inca sunt prea scumpe si nu prea isi merita banii + ca sunt numai plasticarie ordinara pe interior iar la 40k fara suparare dar ma astept la mai mult. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, mircea.cazachevici a spus:

aprox 100 lei

Cotețul meu pe care nu pot zice cât am dat, oricum mult sub un șpring cu toate programele, și care merge cu gaz de aragaz consumă ~7.2 l GPL/100 km, 3.2x litrul, zicem 25 lei/100 km și ar fi 125 lei pt 500 km. 2 alimentări maaaxim 15 min. Și merg cu o cât de cât mașină, nu cu cotețul de porumbei! Dacă nu găsesc încărcător am oricum benzină în ea să ajung acasă și mult mai departe.

Acum 8 ore, Lucian_M a spus:

uneori timpul e mai prețios decât banii.

Timpul e neprețuit pt că nu-l poți cumpăra!

Acum 8 ore, Lucian_M a spus:

dacă îți bulesti telefonul

Ai ev - minim 2 telefoane!

Bine, și eu umblu mereu cu 2 de când mi-a crăpat unul pe alte meleaguri de am rămas izolat.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă nu faci plinul la vreun TIR - că pun ăștia limită la tranzacțiile cash - ajunge să ai câteva bancnote rezervă pe undeva. Recitiți povestea foxului care nu avea semnal la telefon lângă încărcătorul de buleftrică! Acceptați, oameni buni, că este o bulă creată ARTIFICIAL, pe o piață liberă electricele nu ar avea nici o șansă, și dacă se vor înmulți până la o cotă notabilă problemele cu încărcarea vor deveni acute - nu face față rețeaua națională de distribuție - iar poluarea produsă de procesul de fabricație și dezafectare a lor va fi uriașă.

S-aveți amperaj!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, solutia nu e sa upgradezi reteaua. Solutia e sa opresti instalarea panourilor, sa spui ca reteaua nu suporta statii de incarcare noi pentru EV-uri, ca apoi sa te miri ca pretul la curent creste. Si sa dai apoi subventii la pretul curentului de mai multi bani decat ar fi costat upgrade-ul retelei.

 

 

Eu anul asta, din mai, cu programul "panouri gratis", am produs 2740 kwh din soare. Nu e mult, e consumul unei gospodarii normale pe 1 an de zile, produs in jumatate de an, din soare. Cu minimum de panouri, de 3kwh.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...