radu86 Postat Vineri la 15:13 Share Postat Vineri la 15:13 Acum 1 oră, Silver Arrow a spus: Tehnologia evolueaza. La aeromodele nici nu visam acuma 30 de ani ca o sa pot folosi motoare electrice pentru propulsie. Astazi exista aeromodele cu motor electric care zboara lejer la altitudini de peste 1000 m, iar un model - Funjet - reuseste viteze maxima de peste 350 km/h. Nu mai vorbesc ce limitari existau cu statiile RC. Si uite ca pot face astazi cu dronele cu motoare electrice, si alea civile si (mai ales) alea militare Tehnologia a evoluat enorm de cand cercetarea s-a concentrat pe partea de electrificare. De la baterii la electronica de mare putere la motoare/generatoare electrice. Cu toate astea este o mare diferenta intre o drona si o masina. Eu cel putin am impresia ca sunt mult mai multe aspecte de luat in calcul la un EV care cara oameni, fata de un UAV care daca pica pe camp, aia e. Mie imi plac EV-urile, mai ales ca tehnologie, dar nu detin unul. Vom vedea in ce directie merg lucrurile, dar ce pot eu sa zic e ca masinile cu motoare termice s-au scumpit atat de mult in ultimii ani incat nu mi se mai pare ca diferenta de pret intre un EV si un clasic este o prapastie. Ca tot zicea cineva mai sus de loganul 1.4, si eu sunt de parere ca este unul dintre cele mai reusite motoare pentru a merge din A in B, nepretentios, cu intretinere ieftina. Totusi, eu prin bucuresti aveam un consum de 11-12 litri/100km cu aceasta motorizare, deci economic nu as spune ca era. Stateam blocat in trafic cu motorul arzand benzina. Pe vremurile alea mi-as fi dorit o electrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Vineri la 15:49 Share Postat Vineri la 15:49 Acum 24 minute, radu86 a spus: Totusi, eu prin bucuresti aveam un consum de 11-12 litri/100km cu aceasta motorizare, deci economic nu as spune ca era. Stateam blocat in trafic cu motorul arzand benzina. Pe vremurile alea mi-as fi dorit o electrica Aici te salveaza masina hibrida. Nu este musai sa ai o electrica. Iata un exemplu trait de mine: la Lexus a dat o eroare ceva si a scos partea hibrida din functiune. Bateriile fiind cam la 35% capacitate fata de nominal se mai intampla. De la 8 % consum in oras s-a dus elegant la 15 %. Si am luat-o usor ca altfel saream de 20%. Daca iti ei o masina hibrida de 1,4-1,8 L o sa ai un consum de 4-5% in oras, ceea ce este foarte onorabil. Asta este, in ziua de astazi, orasul iti dubleaza consumul fata de extraurban. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Vineri la 20:54 Share Postat Vineri la 20:54 Progres se vede peste tot. Chinezii deja au statii de incarcare de 1000kw. Practic, in 5 minute incarci pentru 400km autonomie. E adevarat ca si masinile care pot incarca cu 1000kw sunt putine si scumpe....dar asta e directia. Cat despre preturi, ele raman constante la EV-uri, iar la termice se duc in sus rau de tot. Cat era un Logan acum 3 ani? 9000 euro, parca. Dar azi? 14.000, ala chel. Cat era o Kona EV acum 3 ani? 33.000, si a ramas la fel si azi (fara Rabla). Un Spring? 20.000 fara Rabla, a ramas acelasi pret de acum 3 ani. Tesla Model 3? 40.000 euro acum 3 ani, 42.000 euro azi. Ford Puma se da azi cu 20.000 euro si varianta ICE, si varianta EV. Deci, per total, preturile au scazut mult. Sau, mai bine, s-au egalizat. Statii de incarcare? Au aparut ca ciupercile. Bateriile de la EV? Viteza de incarcare? Toate au crescut. Acum 3-4 ani, daca aveai viteza de incarcare de 50-60 kw, erai smecher. Azi, mai toate EV-urile ajung la viteze de incarcare de 100 Kw, alea bune chiar la 250-300kw. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Sâmbătă la 07:40 Share Postat Sâmbătă la 07:40 Stai liniștit că benzinarele nu se scumpesc, creșterea de preț e de fapt o devalorizare a banului și se vede la toate mărfurile inclusiv la aur. Noi reușim cu greu să ne dăm seama că e devalorizare pentru că se produce sincronizat pe toate monedele. Concluzia ar fi că electricele se tot ieftinesc și asta pe de o parte datorat progresului tehnologic și pe de altă parte din cauza scăderii cererii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Luni la 08:28 Share Postat Luni la 08:28 La 14.11.2025 la 15:29, Silver Arrow a spus: Da o privire printre inventiile lui da Vinci daca nu te-am convins. Silvere, asa cum am mai mentionat in trecut eu nu sunt impotriva EV ci impotriva obligarii trecerii la EV si promovarea EV-ului ca fiind varinata eco cu toate tampeniile care decurg de aici: scutiri de taxe, acces si gratuitati in zone centrale, statii de incarcare fara plata, etc. Promovarea EV-ului a fost o haiducie dar pe invers, s-a luat de la saraci si s-a dat la bogati. Bineinteles ca tehnologia EV se va perfectiona, nu asta e problema, ci cele mentionate mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă La 20.10.2025 la 10:40, Ruginel a spus: Nu este nici mai eco, nici mai ieftina, nici mai eficienta. Eu sunt in general pragmatic si eficienta o calculez la portofel. Inainte aveam un ix35, cheltuiam in medie 1500 lei/luna pentru transport doar in oras ca sa fac aproximativ 2700km. Acum am o Kona si un Model 3, preturile de achizitie comparabil cu ix35-ul 30-35k euro la momentul la care le-am luat eu, intre timp preturile au crescut, TVA, deh. Cu 1500 de lei/luna pot face cam 8300km in oras acum, nu-i fac ca nu am unde, dar daca vreau sa ajungla acelasi cost, atata ar trebui sa parcurg. Calculul TCO pentru 3 vehicule (fara pret de achizitie, asigurare, taxe sau amortizare). Presupuneri (conform cererii): - Distanta: 2700 km/lună - Perioada: 5 ani - Excludem costuri de achizitie, asigurare, taxe, infrastructura de incarcare, valoare reziduala. Daca costurile de achizitie, asigurarile sunt asemanatoare - mai ales ca ix35-ul e vechi, pe celelalte doua nu le pot controla. - Include: cost energie / combustibil și revizii+piese anuale. Rezumat rapid (doar valori importante): - Distanță totală pe 5 ani: 162000 km (2700 km/lună × 12 luni × 5 ani) 1. ix35 (diesel, 8 L/100 km, 7 RON/L, revizie 1500 RON/an) Cost energie/km: 0,56 RON/km Cost energie 5 ani: 90720 RON Revizii 5 ani: 7500 RON TCO 5 ani (energie + revizii): 98220 RON Cost mediu/km pe 5 ani: 0,606 RON/km 2. Tesla Model 3 (150 Wh/km, 1 RON/kWh, revizie 0 RON/an) Cost energie/km: 0,15 RON/km Cost energie 5 ani: 24300 RON Revizii 5 ani: 0 RON TCO 5 ani: 24300 RON Cost mediu/km pe 5 ani: 0,15 RON/km 3. Kona EV (135 Wh/km, 1 RON/kWh, revizie 1500 RON/an) Cost energie/km: 0,181 RON/km Cost energie 5 ani: 21870 RON Revizii 5 ani: 7500 RON TCO 5 ani: 29370 RON Cost mediu/km pe 5 ani: 0,181 RON/km Rezumat: 1. ix35 Cost mediu/km pe 5 ani: 0,606 RON/km; TCO 98220 RON 2. Tesla Model 3: Cost mediu/km pe 5 ani: 0,15 RON/km; TCO 24300 RON 3. Kona EV: Cost mediu/km pe 5 ani: 0,181 RON/km; TCO 29370 RON Daca nu as fi avut revizii la Kona, ar fi iesit mai ieftina ca Tesla ... Si daca as fi scos reviziile de la ix35 nu ar fi ajuns la nivelul Kona ... La mine nu e teorie, e practic, nu vorbesc din Consumer Reports sau din ce comenteaza lumea pe TikTok, YouTube, etc. Doar cum se reflecta deciziile facute in buzunar: doar in oras, de cand am luat mainile electrice (2021) am facut 153381 km deci o sa trec de borna de 162000 km in 5 ani fluierand. P.S. Costurile de mai sus includ doar incarcarea de acasa de la retea, am acces la priza de 7,4 kW. Nu includ incarcarea din panourile solare, daca o pun pe aceea .... valeleu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.