Silver Arrow Postat Noiembrie 14 Share Postat Noiembrie 14 Acum 24 minute, radu86 a spus: Totusi, eu prin bucuresti aveam un consum de 11-12 litri/100km cu aceasta motorizare, deci economic nu as spune ca era. Stateam blocat in trafic cu motorul arzand benzina. Pe vremurile alea mi-as fi dorit o electrica Aici te salveaza masina hibrida. Nu este musai sa ai o electrica. Iata un exemplu trait de mine: la Lexus a dat o eroare ceva si a scos partea hibrida din functiune. Bateriile fiind cam la 35% capacitate fata de nominal se mai intampla. De la 8 % consum in oras s-a dus elegant la 15 %. Si am luat-o usor ca altfel saream de 20%. Daca iti ei o masina hibrida de 1,4-1,8 L o sa ai un consum de 4-5% in oras, ceea ce este foarte onorabil. Asta este, in ziua de astazi, orasul iti dubleaza consumul fata de extraurban. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Noiembrie 14 Share Postat Noiembrie 14 Progres se vede peste tot. Chinezii deja au statii de incarcare de 1000kw. Practic, in 5 minute incarci pentru 400km autonomie. E adevarat ca si masinile care pot incarca cu 1000kw sunt putine si scumpe....dar asta e directia. Cat despre preturi, ele raman constante la EV-uri, iar la termice se duc in sus rau de tot. Cat era un Logan acum 3 ani? 9000 euro, parca. Dar azi? 14.000, ala chel. Cat era o Kona EV acum 3 ani? 33.000, si a ramas la fel si azi (fara Rabla). Un Spring? 20.000 fara Rabla, a ramas acelasi pret de acum 3 ani. Tesla Model 3? 40.000 euro acum 3 ani, 42.000 euro azi. Ford Puma se da azi cu 20.000 euro si varianta ICE, si varianta EV. Deci, per total, preturile au scazut mult. Sau, mai bine, s-au egalizat. Statii de incarcare? Au aparut ca ciupercile. Bateriile de la EV? Viteza de incarcare? Toate au crescut. Acum 3-4 ani, daca aveai viteza de incarcare de 50-60 kw, erai smecher. Azi, mai toate EV-urile ajung la viteze de incarcare de 100 Kw, alea bune chiar la 250-300kw. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 15 Share Postat Noiembrie 15 Stai liniștit că benzinarele nu se scumpesc, creșterea de preț e de fapt o devalorizare a banului și se vede la toate mărfurile inclusiv la aur. Noi reușim cu greu să ne dăm seama că e devalorizare pentru că se produce sincronizat pe toate monedele. Concluzia ar fi că electricele se tot ieftinesc și asta pe de o parte datorat progresului tehnologic și pe de altă parte din cauza scăderii cererii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Luni la 08:28 Share Postat Luni la 08:28 La 14.11.2025 la 15:29, Silver Arrow a spus: Da o privire printre inventiile lui da Vinci daca nu te-am convins. Silvere, asa cum am mai mentionat in trecut eu nu sunt impotriva EV ci impotriva obligarii trecerii la EV si promovarea EV-ului ca fiind varinata eco cu toate tampeniile care decurg de aici: scutiri de taxe, acces si gratuitati in zone centrale, statii de incarcare fara plata, etc. Promovarea EV-ului a fost o haiducie dar pe invers, s-a luat de la saraci si s-a dat la bogati. Bineinteles ca tehnologia EV se va perfectiona, nu asta e problema, ci cele mentionate mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Miercuri la 13:45 Share Postat Miercuri la 13:45 La 20.10.2025 la 10:40, Ruginel a spus: Nu este nici mai eco, nici mai ieftina, nici mai eficienta. Eu sunt in general pragmatic si eficienta o calculez la portofel. Inainte aveam un ix35, cheltuiam in medie 1500 lei/luna pentru transport doar in oras ca sa fac aproximativ 2700km. Acum am o Kona si un Model 3, preturile de achizitie comparabil cu ix35-ul 30-35k euro la momentul la care le-am luat eu, intre timp preturile au crescut, TVA, deh. Cu 1500 de lei/luna pot face cam 8300km in oras acum, nu-i fac ca nu am unde, dar daca vreau sa ajungla acelasi cost, atata ar trebui sa parcurg. Calculul TCO pentru 3 vehicule (fara pret de achizitie, asigurare, taxe sau amortizare). Presupuneri (conform cererii): - Distanta: 2700 km/lună - Perioada: 5 ani - Excludem costuri de achizitie, asigurare, taxe, infrastructura de incarcare, valoare reziduala. Daca costurile de achizitie, asigurarile sunt asemanatoare - mai ales ca ix35-ul e vechi, pe celelalte doua nu le pot controla. - Include: cost energie / combustibil și revizii+piese anuale. Rezumat rapid (doar valori importante): - Distanță totală pe 5 ani: 162000 km (2700 km/lună × 12 luni × 5 ani) 1. ix35 (diesel, 8 L/100 km, 7 RON/L, revizie 1500 RON/an) Cost energie/km: 0,56 RON/km Cost energie 5 ani: 90720 RON Revizii 5 ani: 7500 RON TCO 5 ani (energie + revizii): 98220 RON Cost mediu/km pe 5 ani: 0,606 RON/km 2. Tesla Model 3 (150 Wh/km, 1 RON/kWh, revizie 0 RON/an) Cost energie/km: 0,15 RON/km Cost energie 5 ani: 24300 RON Revizii 5 ani: 0 RON TCO 5 ani: 24300 RON Cost mediu/km pe 5 ani: 0,15 RON/km 3. Kona EV (135 Wh/km, 1 RON/kWh, revizie 1500 RON/an) Cost energie/km: 0,181 RON/km Cost energie 5 ani: 21870 RON Revizii 5 ani: 7500 RON TCO 5 ani: 29370 RON Cost mediu/km pe 5 ani: 0,181 RON/km Rezumat: 1. ix35 Cost mediu/km pe 5 ani: 0,606 RON/km; TCO 98220 RON 2. Tesla Model 3: Cost mediu/km pe 5 ani: 0,15 RON/km; TCO 24300 RON 3. Kona EV: Cost mediu/km pe 5 ani: 0,181 RON/km; TCO 29370 RON Daca nu as fi avut revizii la Kona, ar fi iesit mai ieftina ca Tesla ... Si daca as fi scos reviziile de la ix35 nu ar fi ajuns la nivelul Kona ... La mine nu e teorie, e practic, nu vorbesc din Consumer Reports sau din ce comenteaza lumea pe TikTok, YouTube, etc. Doar cum se reflecta deciziile facute in buzunar: doar in oras, de cand am luat mainile electrice (2021) am facut 153381 km deci o sa trec de borna de 162000 km in 5 ani fluierand. P.S. Costurile de mai sus includ doar incarcarea de acasa de la retea, am acces la priza de 7,4 kW. Nu includ incarcarea din panourile solare, daca o pun pe aceea .... valeleu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Miercuri la 16:31 Share Postat Miercuri la 16:31 Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus: Eu sunt in general pragmatic si eficienta o calculez la portofel. Inainte aveam un ix35, cheltuiam in medie 1500 lei/luna pentru transport doar in oras ca sa fac aproximativ 2700km. Acum am o Kona si un Model 3, preturile de achizitie comparabil cu ix35-ul 30-35k euro la momentul la care le-am luat eu, intre timp preturile au crescut, TVA, deh. Cu 1500 de lei/luna pot face cam 8300km in oras acum, nu-i fac ca nu am unde, dar daca vreau sa ajungla acelasi cost, atata ar trebui sa parcurg. Calculul TCO pentru 3 vehicule (fara pret de achizitie, asigurare, taxe sau amortizare). Presupuneri (conform cererii): - Distanta: 2700 km/lună - Perioada: 5 ani - Excludem costuri de achizitie, asigurare, taxe, infrastructura de incarcare, valoare reziduala. Daca costurile de achizitie, asigurarile sunt asemanatoare - mai ales ca ix35-ul e vechi, pe celelalte doua nu le pot controla. - Include: cost energie / combustibil și revizii+piese anuale. Rezumat rapid (doar valori importante): - Distanță totală pe 5 ani: 162000 km (2700 km/lună × 12 luni × 5 ani) 1. ix35 (diesel, 8 L/100 km, 7 RON/L, revizie 1500 RON/an) Cost energie/km: 0,56 RON/km Cost energie 5 ani: 90720 RON Revizii 5 ani: 7500 RON TCO 5 ani (energie + revizii): 98220 RON Cost mediu/km pe 5 ani: 0,606 RON/km 2. Tesla Model 3 (150 Wh/km, 1 RON/kWh, revizie 0 RON/an) Cost energie/km: 0,15 RON/km Cost energie 5 ani: 24300 RON Revizii 5 ani: 0 RON TCO 5 ani: 24300 RON Cost mediu/km pe 5 ani: 0,15 RON/km 3. Kona EV (135 Wh/km, 1 RON/kWh, revizie 1500 RON/an) Cost energie/km: 0,181 RON/km Cost energie 5 ani: 21870 RON Revizii 5 ani: 7500 RON TCO 5 ani: 29370 RON Cost mediu/km pe 5 ani: 0,181 RON/km Rezumat: 1. ix35 Cost mediu/km pe 5 ani: 0,606 RON/km; TCO 98220 RON 2. Tesla Model 3: Cost mediu/km pe 5 ani: 0,15 RON/km; TCO 24300 RON 3. Kona EV: Cost mediu/km pe 5 ani: 0,181 RON/km; TCO 29370 RON Daca nu as fi avut revizii la Kona, ar fi iesit mai ieftina ca Tesla ... Si daca as fi scos reviziile de la ix35 nu ar fi ajuns la nivelul Kona ... La mine nu e teorie, e practic, nu vorbesc din Consumer Reports sau din ce comenteaza lumea pe TikTok, YouTube, etc. Doar cum se reflecta deciziile facute in buzunar: doar in oras, de cand am luat mainile electrice (2021) am facut 153381 km deci o sa trec de borna de 162000 km in 5 ani fluierand. P.S. Costurile de mai sus includ doar incarcarea de acasa de la retea, am acces la priza de 7,4 kW. Nu includ incarcarea din panourile solare, daca o pun pe aceea .... valeleu. Care au fost valorile de achizitie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Flying Dutchman Postat Miercuri la 18:42 Share Postat Miercuri la 18:42 2 hours ago, Ruginel said: Care au fost valorile de achizitie? Acum am o Kona si un Model 3, preturile de achizitie comparabil cu ix35-ul 30-35k euro la momentul la care le-am luat eu, 4 hours ago, TheHuskyCrobats said: Acum am o Kona si un Model 3, preturile de achizitie comparabil cu ix35-ul 30-35k euro la momentul la care le-am luat eu, intre timp preturile au crescut, TVA, deh. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Miercuri la 18:47 Share Postat Miercuri la 18:47 @TheHuskyCrobats, TCO este Total Cost of Ownership. Include si valoarea achizitiei. Cat despre incarcari, daca nu stai la casa ca sa o incarci la priza ta, intr-adevar e deranj mare. Dar la casa chair merita, oricum ai privi-o. Insa ce nu tot inteleg oamenii este ca aisi un anumit feeling cand conduci un EV. E liniste la tine in masina, ai acceleratie instant...e altceva. Ei se iau doar de costuri, dar nu e doar asta. @Ruginel, daca vrei, poti si cu bani putini. Am un prieten care si-a gasit un Nissan Leaf vechi de vreo 10 ani, l-a luat de pe licitatii din Olanda cu 3700 euro. Plus adus in tara, plus acte....sa zicem ca a mai bagat 1000 euro. Sta la casa si e supermultumit. Il incarca zilnic, bateria nu mai duce decat vreo 130-140km, dar e sufucuent pentru el pentru naveta zilnica in Bucuresti. Doar ca acum ma intreaba pe mine de Tesla, daca sunt multumit, ca parca ar vrea sa migreze si el.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat ieri la 06:48 Share Postat ieri la 06:48 (editat) Acum 12 ore, mircea.cazachevici a spus: @TheHuskyCrobats, TCO este Total Cost of Ownership. Include si valoarea achizitiei. Cat despre incarcari, daca nu stai la casa ca sa o incarci la priza ta, intr-adevar e deranj mare. Dar la casa chair merita, oricum ai privi-o. Insa ce nu tot inteleg oamenii este ca aisi un anumit feeling cand conduci un EV. E liniste la tine in masina, ai acceleratie instant...e altceva. Ei se iau doar de costuri, dar nu e doar asta. @Ruginel, daca vrei, poti si cu bani putini. Am un prieten care si-a gasit un Nissan Leaf vechi de vreo 10 ani, l-a luat de pe licitatii din Olanda cu 3700 euro. Plus adus in tara, plus acte....sa zicem ca a mai bagat 1000 euro. Sta la casa si e supermultumit. Il incarca zilnic, bateria nu mai duce decat vreo 130-140km, dar e sufucuent pentru el pentru naveta zilnica in Bucuresti. Doar ca acum ma intreaba pe mine de Tesla, daca sunt multumit, ca parca ar vrea sa migreze si el.... Pentru mine nu se justifica momentan o alta masina fata de cea pe care o am, si anume un Logan 1, 1.4 Mpi. Revizia ma costa cam 250 lei / an…si cam atat. Este decenta in privinta consumului din oras si din afara. Zilele trecute am fost pana la Moieciu si inapoi, am alimentat plin la Ploiesti cand am plecat, intors in oras cu jumate de rezervor, 3 oameni cu bagaje, frecat masina vreo 2-3 zile in oras, carat parchet si ceva materiale pentru casa, aseara mai aveam 3 liniute in bord (aproximativ 25% din capacitate) si in bord undeva la 470 km parcursi. Pe autostrada am mentinut o viteza de 115-120, uneori cu varfuri de 140-150 in depasiri, pe portiunile de DN viteza legala. Eu am nevoie de o masina “sa le faca pe toate”. Vreau sa alimentez rapid si sa pot pleca 2-3-400 km fara grija ca nu am unde alimenta. Un hybrid normal este ceva ce s-ar potrivi nevoilor mele. In niciun caz nu as detine doua masini avand in vedere ca taxele / asigurarile de maresc de la an la an. Editat ieri la 06:49 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat ieri la 07:56 Share Postat ieri la 07:56 La 17.11.2025 la 10:28, Nguyen a spus: Silvere, asa cum am mai mentionat in trecut eu nu sunt impotriva EV ci impotriva obligarii trecerii la EV si promovarea EV-ului ca fiind varinata eco cu toate tampeniile care decurg de aici: scutiri de taxe, acces si gratuitati in zone centrale, statii de incarcare fara plata, etc. Promovarea EV-ului a fost o haiducie dar pe invers, s-a luat de la saraci si s-a dat la bogati. Bineinteles ca tehnologia EV se va perfectiona, nu asta e problema, ci cele mentionate mai sus. Imi pare rau, dar din comentariile tale am dedus ca EV-urile nu sunt ce trebuie. Iata ce ai scris: ''....de ce am crede ca EV-ul ar fi viitorul?'' Asadar cum ramane: sunt sau nu viitorul masinile electrice? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat 21 ore în urmă Share Postat 21 ore în urmă Acum 6 ore, Silver Arrow a spus: Imi pare rau, dar din comentariile tale am dedus ca EV-urile nu sunt ce trebuie. Iata ce ai scris: ''....de ce am crede ca EV-ul ar fi viitorul?'' Asadar cum ramane: sunt sau nu viitorul masinile electrice? Pai nu sunt ce trebuie, bateriile au risc ridicat de incendiu, autonomia este prea mica, durata de incarcare prea mare la statii care nu sunt puternice, sunt ecologice doar in oras in ideea ca nu dau noxe in schimb creeaza noxe la termocentrale prin curentul consumat. Chiar si asa nu sunt impotriva loc ca solutie tehnica, cine vrea e liber sa-si ia si zece EV-uri... problema e cand vine zdreanta aia neomarxista de Ursula si zice ca e musai sa trecem la EV, asta e problema mea cu EV-urile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat 3 ore în urmă Share Postat 3 ore în urmă (editat) La 19.11.2025 la 19:47, mircea.cazachevici a spus: @TheHuskyCrobats, TCO este Total Cost of Ownership. Include si valoarea achizitiei. Cat despre incarcari, daca nu stai la casa ca sa o incarci la priza ta, intr-adevar e deranj mare. Dar la casa chair merita, oricum ai privi-o. Insa ce nu tot inteleg oamenii este ca aisi un anumit feeling cand conduci un EV. E liniste la tine in masina, ai acceleratie instant...e altceva. Ei se iau doar de costuri, dar nu e doar asta. Faptul ca pretul a fost unul asemanator m-a facut sa il scot din ecuatie, am si specificat asta. ix35-ul a fost cam 35k euro, Kona a fost cam 23k euro pentru ca am beneficiat de programul Rabla (deci adaug 10k si ajung pe la 33k euro) iar Tesla a fost luata SH cu 13000km (37k cu jante si cauciucuri de iarna care ar costa minim 3k daca le cumparam eu, deci masina a fost pe la 34k euro). Diferentele sunt minime. La toate am achizitionat jante si cauciucuri de iarna separat, la toate am luat cauciucuri de buget, in general cam 18-20k lei setul. Asigurarile sunt asemanatoare, diferenta la CASCO de 150-200 euro. La electrice nu platesc taxe iar la ix35 as fi avut. Nu stiu ce sa spun de feeling, mai am un Yaris care a cum e la fi'mea. Trec de la electrice la Yaris fara probleme si invers si nu ma deranjeaza zgomotul sau acceleratia. Singutul lucru care ma deranjeaza la Yaris e ca imi goleste portofelul la fiecare vizita la benzinarie. Platesc 64 de lei maxim acasa la un plin la Kona ca sa fac 450-550km si 300 de lei la Yaris ca sa fac tot atatia km... Si la 3 lei/kw, deci cele mai scumpe incarcatoare posibile, tot platesc abia 200 lei plinul la Kona. La Tesla mai putin ca am bateria mai mica, maxim 150 lei. Acum nevasta incarca Kona la servicu, ca e voie Sa vad care posesor de ICE umple rezervorul la birou , si fara bani ... Editat 3 ore în urmă de TheHuskyCrobats Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat 1 oră în urmă Moderatori Share Postat 1 oră în urmă Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus: ... Acum nevasta incarca Kona la servicu, ca e voie Sa vad care posesor de ICE umple rezervorul la birou , si fara bani ... Nevasta-mea avea optiunea asta,adica avea masina ei personala,inchiriata de firma la care lucra si ii platea pe langa chirie si combustibilul,fara nicio justificare gen unde si cati km in interes propriu.Nu mai spun ca,dupa chiria timp de 4 ani,si-a scos toti banii ce a costat masina personala plus beneficiul de combustibil gratuit.Dupa ce am si vandut masina respectiva,am mai avut un profit,ca sa-i spun asa... Sunt convins ca nu e un caz izolat,mai stiu personal cateva cazuri,din care unul se deruleaza in prezent. Acum ca a optat ca firma sa-i cumpere masina,pe care si-a configurat-o,inclusiv cutie manuala cu 6 trepte,tot gratis se cheama,dar asta nu e masina personala. Deci caz de posesor de termica,umplut cu combustibil de la servici.In plus,putea pleca oriunde in orice secunda,nu trebuia sa stea cu sarma infipta in masina ca sa se incarce. La 19.11.2025 la 20:47, mircea.cazachevici a spus: ... Insa ce nu tot inteleg oamenii este ca aisi un anumit feeling cand conduci un EV. E liniste la tine in masina, ai acceleratie instant...e altceva. Ei se iau doar de costuri, dar nu e doar asta. ... Nu stiu ce feeling poti sa ai,cand nu auzi un motor ca e benzina sau diesel,ca are o traire,crestere in turatie,sa schimbi o viteza,doo,etc.Inafara de un zgomot de motor electric,sa-i spun mai pe romaneste un bazait la cum il percep eu,fara sa schimbi o viteza,doo,nu stiu ce poate fi atat de "feeling" ca sa-i spun asa sa conduci un astfel de autovehicul.Daca iti place asa mult chestiunea asta,renunta la moto termice si ia-ti electrice,is degeaba dptdv. Ma rog daca liniste inseamna sa auzi bazaitul ala de-l auzeam in troleibus cand eram copil,inseamna ca avem perceptii diferite despre notiunea de liniste.Daca ma intrebi pe mine,liniste e doar in sicriu... Cat priveste costurile va trebui sa intelegeti ca nu toata lumea e dispusa sa aloce sume pe asa ceva si sa-si piarda timpul langa masina in timp ce se incarca.Si asa mai departe. Nu mai exagerati in ridicarea lor in slavi,nu-s Mesia pe 4 roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.