Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Progres se vede peste tot.

Chinezii deja au statii de incarcare de 1000kw. Practic, in 5 minute incarci pentru 400km autonomie. E adevarat ca si masinile care pot incarca cu 1000kw sunt putine si scumpe....dar asta e directia.

 

Cat despre preturi, ele raman constante la EV-uri, iar la termice se duc in sus rau de tot.

Cat era un Logan acum 3 ani? 9000 euro, parca. Dar azi? 14.000, ala chel. 

Cat era o Kona EV acum 3 ani? 33.000, si a ramas la fel si azi (fara Rabla). Un Spring? 20.000 fara Rabla, a ramas acelasi pret de acum 3 ani. Tesla Model 3? 40.000 euro acum 3 ani, 42.000 euro azi. 

Ford Puma se da azi cu 20.000 euro si varianta ICE, si varianta EV. Deci, per total, preturile au scazut mult. Sau, mai bine, s-au egalizat.

 

Statii de incarcare? Au aparut ca ciupercile. 

 

Bateriile de la EV? Viteza de incarcare? Toate au crescut. Acum 3-4 ani, daca aveai viteza de incarcare de 50-60 kw, erai smecher. Azi, mai toate EV-urile ajung la viteze de incarcare de 100 Kw, alea bune chiar la 250-300kw.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stai liniștit că benzinarele nu se scumpesc, creșterea de preț e de fapt o devalorizare a banului și se vede la toate mărfurile inclusiv la aur. 

Noi reușim cu greu să ne dăm seama că e devalorizare pentru că se produce sincronizat pe toate monedele. 

Concluzia ar fi că electricele se tot ieftinesc și asta pe de o parte datorat progresului tehnologic și pe de altă parte din cauza scăderii cererii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 14.11.2025 la 15:29, Silver Arrow a spus:

Da o privire printre inventiile lui da Vinci daca nu te-am convins.

 

Silvere, asa cum am mai mentionat in trecut eu nu sunt impotriva EV ci impotriva obligarii trecerii la EV si promovarea EV-ului ca fiind varinata eco cu toate tampeniile care decurg de aici: scutiri de taxe, acces si gratuitati in zone centrale, statii de incarcare fara plata, etc. Promovarea EV-ului a fost o haiducie dar pe invers, s-a luat de la saraci si s-a dat la bogati.

 

Bineinteles ca tehnologia EV se va perfectiona, nu asta e problema, ci cele mentionate mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.10.2025 la 10:40, Ruginel a spus:

Nu este nici mai eco, nici mai ieftina, nici mai eficienta.

 

Eu sunt in general pragmatic si eficienta o calculez la portofel.

Inainte aveam un ix35, cheltuiam in medie 1500 lei/luna pentru transport doar in oras ca sa fac aproximativ 2700km.

Acum am o Kona si un Model 3, preturile de achizitie comparabil cu ix35-ul 30-35k euro la momentul la care le-am luat eu, intre timp preturile au crescut, TVA, deh.

Cu 1500 de lei/luna pot face cam 8300km in oras acum, nu-i fac ca nu am unde, dar daca vreau sa ajungla acelasi cost, atata ar trebui sa parcurg.


Calculul TCO pentru 3 vehicule (fara pret de achizitie, asigurare, taxe sau amortizare).
Presupuneri (conform cererii):
- Distanta: 2700 km/lună
- Perioada: 5 ani
- Excludem costuri de achizitie, asigurare, taxe, infrastructura de incarcare, valoare reziduala.  Daca costurile de achizitie, asigurarile sunt asemanatoare - mai ales ca ix35-ul e vechi, pe celelalte doua nu le pot controla.
- Include: cost energie / combustibil și revizii+piese anuale.

 

Rezumat rapid (doar valori importante):

- Distanță totală pe 5 ani: 162000 km (2700 km/lună × 12 luni × 5 ani)

1. ix35 (diesel, 8 L/100 km, 7 RON/L, revizie 1500 RON/an)

Cost energie/km: 0,56 RON/km

Cost energie 5 ani: 90720 RON

Revizii 5 ani: 7500 RON

TCO 5 ani (energie + revizii): 98220 RON

Cost mediu/km pe 5 ani: 0,606 RON/km

2. Tesla Model 3 (150 Wh/km, 1 RON/kWh, revizie 0 RON/an)

Cost energie/km: 0,15 RON/km

Cost energie 5 ani: 24300 RON

Revizii 5 ani: 0 RON

TCO 5 ani: 24300 RON

Cost mediu/km pe 5 ani: 0,15 RON/km

3. Kona EV (135 Wh/km, 1 RON/kWh, revizie 1500 RON/an)

Cost energie/km: 0,181 RON/km

Cost energie 5 ani: 21870 RON

Revizii 5 ani: 7500 RON

TCO 5 ani: 29370 RON

Cost mediu/km pe 5 ani: 0,181 RON/km

Rezumat:
1. ix35 Cost mediu/km pe 5 ani: 0,606 RON/km; TCO 98220 RON

2. Tesla Model 3: Cost mediu/km pe 5 ani: 0,15 RON/km; TCO 24300 RON
3. Kona EV: Cost mediu/km pe 5 ani: 0,181 RON/km; TCO 29370 RON

Daca nu as fi avut revizii la Kona, ar fi iesit mai ieftina ca Tesla ...
Si daca as fi scos reviziile de la ix35 nu ar fi ajuns la nivelul Kona ...


La mine nu e teorie, e practic, nu vorbesc din Consumer Reports sau din ce comenteaza lumea pe TikTok, YouTube, etc. Doar cum se reflecta deciziile facute in buzunar: doar in oras, de cand am luat mainile electrice (2021) am facut 153381 km deci o sa trec de borna de 162000 km in 5 ani fluierand.

P.S. Costurile de mai sus includ doar incarcarea de acasa de la retea, am acces la priza de 7,4 kW. Nu includ incarcarea din panourile solare, daca o pun pe aceea .... valeleu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

Eu sunt in general pragmatic si eficienta o calculez la portofel.

Inainte aveam un ix35, cheltuiam in medie 1500 lei/luna pentru transport doar in oras ca sa fac aproximativ 2700km.

Acum am o Kona si un Model 3, preturile de achizitie comparabil cu ix35-ul 30-35k euro la momentul la care le-am luat eu, intre timp preturile au crescut, TVA, deh.

Cu 1500 de lei/luna pot face cam 8300km in oras acum, nu-i fac ca nu am unde, dar daca vreau sa ajungla acelasi cost, atata ar trebui sa parcurg.


Calculul TCO pentru 3 vehicule (fara pret de achizitie, asigurare, taxe sau amortizare).
Presupuneri (conform cererii):
- Distanta: 2700 km/lună
- Perioada: 5 ani
- Excludem costuri de achizitie, asigurare, taxe, infrastructura de incarcare, valoare reziduala.  Daca costurile de achizitie, asigurarile sunt asemanatoare - mai ales ca ix35-ul e vechi, pe celelalte doua nu le pot controla.
- Include: cost energie / combustibil și revizii+piese anuale.

 

Rezumat rapid (doar valori importante):

- Distanță totală pe 5 ani: 162000 km (2700 km/lună × 12 luni × 5 ani)

1. ix35 (diesel, 8 L/100 km, 7 RON/L, revizie 1500 RON/an)

Cost energie/km: 0,56 RON/km

Cost energie 5 ani: 90720 RON

Revizii 5 ani: 7500 RON

TCO 5 ani (energie + revizii): 98220 RON

Cost mediu/km pe 5 ani: 0,606 RON/km

2. Tesla Model 3 (150 Wh/km, 1 RON/kWh, revizie 0 RON/an)

Cost energie/km: 0,15 RON/km

Cost energie 5 ani: 24300 RON

Revizii 5 ani: 0 RON

TCO 5 ani: 24300 RON

Cost mediu/km pe 5 ani: 0,15 RON/km

3. Kona EV (135 Wh/km, 1 RON/kWh, revizie 1500 RON/an)

Cost energie/km: 0,181 RON/km

Cost energie 5 ani: 21870 RON

Revizii 5 ani: 7500 RON

TCO 5 ani: 29370 RON

Cost mediu/km pe 5 ani: 0,181 RON/km

Rezumat:
1. ix35 Cost mediu/km pe 5 ani: 0,606 RON/km; TCO 98220 RON

2. Tesla Model 3: Cost mediu/km pe 5 ani: 0,15 RON/km; TCO 24300 RON
3. Kona EV: Cost mediu/km pe 5 ani: 0,181 RON/km; TCO 29370 RON

Daca nu as fi avut revizii la Kona, ar fi iesit mai ieftina ca Tesla ...
Si daca as fi scos reviziile de la ix35 nu ar fi ajuns la nivelul Kona ...


La mine nu e teorie, e practic, nu vorbesc din Consumer Reports sau din ce comenteaza lumea pe TikTok, YouTube, etc. Doar cum se reflecta deciziile facute in buzunar: doar in oras, de cand am luat mainile electrice (2021) am facut 153381 km deci o sa trec de borna de 162000 km in 5 ani fluierand.

P.S. Costurile de mai sus includ doar incarcarea de acasa de la retea, am acces la priza de 7,4 kW. Nu includ incarcarea din panourile solare, daca o pun pe aceea .... valeleu.


Care au fost valorile de achizitie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Ruginel said:


Care au fost valorile de achizitie?

Acum am o Kona si un Model 3, preturile de achizitie comparabil cu ix35-ul 30-35k euro la momentul la care le-am luat eu,

 

4 hours ago, TheHuskyCrobats said:

Acum am o Kona si un Model 3, preturile de achizitie comparabil cu ix35-ul 30-35k euro la momentul la care le-am luat eu, intre timp preturile au crescut, TVA, deh.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@TheHuskyCrobats, TCO este Total Cost of Ownership. Include si valoarea achizitiei.

Cat despre incarcari, daca nu stai la casa ca sa o incarci la priza ta, intr-adevar e deranj mare. Dar la casa chair merita, oricum ai privi-o.

Insa ce nu tot inteleg oamenii este ca aisi un anumit feeling cand conduci un EV. E liniste la tine in masina, ai acceleratie instant...e altceva. Ei se iau doar de costuri, dar nu e doar asta.

 

@Ruginel, daca vrei, poti si cu bani putini. Am un prieten care si-a gasit un Nissan Leaf vechi de vreo 10 ani, l-a luat de pe licitatii din Olanda cu 3700 euro. Plus adus in tara, plus acte....sa zicem ca a mai bagat 1000 euro. Sta la casa si e supermultumit. Il incarca zilnic, bateria nu mai duce decat vreo 130-140km, dar e sufucuent pentru el pentru naveta zilnica in Bucuresti. Doar ca acum ma intreaba pe mine de Tesla, daca sunt multumit, ca parca ar vrea sa migreze si el....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, mircea.cazachevici a spus:

@TheHuskyCrobats, TCO este Total Cost of Ownership. Include si valoarea achizitiei.

Cat despre incarcari, daca nu stai la casa ca sa o incarci la priza ta, intr-adevar e deranj mare. Dar la casa chair merita, oricum ai privi-o.

Insa ce nu tot inteleg oamenii este ca aisi un anumit feeling cand conduci un EV. E liniste la tine in masina, ai acceleratie instant...e altceva. Ei se iau doar de costuri, dar nu e doar asta.

 

@Ruginel, daca vrei, poti si cu bani putini. Am un prieten care si-a gasit un Nissan Leaf vechi de vreo 10 ani, l-a luat de pe licitatii din Olanda cu 3700 euro. Plus adus in tara, plus acte....sa zicem ca a mai bagat 1000 euro. Sta la casa si e supermultumit. Il incarca zilnic, bateria nu mai duce decat vreo 130-140km, dar e sufucuent pentru el pentru naveta zilnica in Bucuresti. Doar ca acum ma intreaba pe mine de Tesla, daca sunt multumit, ca parca ar vrea sa migreze si el....


Pentru mine nu se justifica momentan o alta masina fata de cea pe care o am, si anume un Logan 1, 1.4 Mpi.
 

Revizia ma costa cam 250 lei / an…si cam atat. Este decenta in privinta consumului din oras si din afara. 
 

Zilele trecute am fost pana la Moieciu si inapoi, am alimentat plin la Ploiesti cand am plecat, intors in oras cu jumate de rezervor, 3 oameni cu bagaje, frecat masina vreo 2-3 zile in oras, carat parchet si ceva materiale pentru casa, aseara mai aveam 3 liniute in bord (aproximativ 25% din capacitate) si in bord undeva la 470 km parcursi. Pe autostrada am mentinut o viteza de 115-120, uneori cu varfuri de 140-150 in depasiri, pe portiunile de DN viteza legala.

 

Eu am nevoie de o masina “sa le faca pe toate”. Vreau sa alimentez rapid si sa pot pleca 2-3-400 km fara grija ca nu am unde alimenta.

 

Un hybrid normal este ceva ce s-ar potrivi nevoilor mele. In niciun caz nu as detine doua masini avand in vedere ca taxele / asigurarile de maresc de la an la an.

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.11.2025 la 10:28, Nguyen a spus:

 

Silvere, asa cum am mai mentionat in trecut eu nu sunt impotriva EV ci impotriva obligarii trecerii la EV si promovarea EV-ului ca fiind varinata eco cu toate tampeniile care decurg de aici: scutiri de taxe, acces si gratuitati in zone centrale, statii de incarcare fara plata, etc. Promovarea EV-ului a fost o haiducie dar pe invers, s-a luat de la saraci si s-a dat la bogati.

 

Bineinteles ca tehnologia EV se va perfectiona, nu asta e problema, ci cele mentionate mai sus.

Imi  pare rau, dar din comentariile tale am dedus ca EV-urile nu sunt ce trebuie. Iata ce ai scris:    ''....de ce am crede ca EV-ul ar fi viitorul?'' 

Asadar cum ramane: sunt sau nu viitorul masinile electrice?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Silver Arrow a spus:

Imi  pare rau, dar din comentariile tale am dedus ca EV-urile nu sunt ce trebuie. Iata ce ai scris:    ''....de ce am crede ca EV-ul ar fi viitorul?'' 

Asadar cum ramane: sunt sau nu viitorul masinile electrice?

 

Pai nu sunt ce trebuie, bateriile au risc ridicat de incendiu, autonomia este prea mica, durata de incarcare prea mare la statii care nu sunt puternice, sunt ecologice doar in oras in ideea ca nu dau noxe in schimb creeaza noxe la termocentrale prin curentul consumat. Chiar si asa nu sunt impotriva loc ca solutie tehnica, cine vrea e liber sa-si ia si zece EV-uri... problema e cand vine zdreanta aia neomarxista de Ursula si zice ca e musai sa trecem la EV, asta e problema mea cu EV-urile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 19.11.2025 la 19:47, mircea.cazachevici a spus:

@TheHuskyCrobats, TCO este Total Cost of Ownership. Include si valoarea achizitiei.

Cat despre incarcari, daca nu stai la casa ca sa o incarci la priza ta, intr-adevar e deranj mare. Dar la casa chair merita, oricum ai privi-o.

Insa ce nu tot inteleg oamenii este ca aisi un anumit feeling cand conduci un EV. E liniste la tine in masina, ai acceleratie instant...e altceva. Ei se iau doar de costuri, dar nu e doar asta.

 

Faptul ca pretul a fost unul asemanator m-a facut sa il scot din ecuatie, am si specificat asta. ix35-ul a fost cam 35k euro, Kona a fost cam 23k euro pentru ca am beneficiat de programul Rabla (deci adaug 10k si ajung pe la 33k euro) iar Tesla a fost luata SH cu 13000km (37k cu jante si cauciucuri de iarna care ar costa minim 3k daca le cumparam eu, deci masina a fost pe la 34k euro). Diferentele sunt minime.
La toate am achizitionat jante si cauciucuri de iarna separat, la toate am luat cauciucuri de buget, in general cam 18-20k lei setul. Asigurarile sunt asemanatoare, diferenta la CASCO de 150-200 euro. La electrice nu platesc taxe iar la ix35 as fi avut.

Nu stiu ce sa spun de feeling, mai am un Yaris care a cum e la fi'mea. Trec de la electrice la Yaris fara probleme si invers si nu ma deranjeaza zgomotul sau acceleratia. Singutul lucru care ma deranjeaza la Yaris e ca imi goleste portofelul la fiecare vizita la benzinarie.

Platesc 64 de lei maxim acasa la un plin la Kona ca sa fac 450-550km si 300 de lei la Yaris ca sa fac tot atatia km...
Si la 3 lei/kw, deci cele mai scumpe incarcatoare posibile, tot platesc abia 200 lei plinul la Kona. La Tesla mai putin ca am bateria mai mica, maxim 150 lei.

Acum nevasta incarca Kona la servicu, ca e voie :)
Sa vad care posesor de ICE umple rezervorul la birou , si fara bani ...

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori
Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

...
Acum nevasta incarca Kona la servicu, ca e voie :)
Sa vad care posesor de ICE umple rezervorul la birou , si fara bani ...

Nevasta-mea avea optiunea asta,adica avea masina ei personala,inchiriata de firma la care lucra si ii platea pe langa chirie si combustibilul,fara nicio justificare gen unde si cati km in interes propriu.Nu mai spun ca,dupa chiria timp de 4 ani,si-a scos toti banii ce a costat masina personala plus beneficiul de combustibil gratuit.Dupa ce am si vandut masina respectiva,am mai avut un profit,ca sa-i spun asa... :) Sunt convins ca nu e un caz izolat,mai stiu personal cateva cazuri,din care unul se deruleaza in prezent.

Acum ca a optat ca firma sa-i cumpere masina,pe care si-a configurat-o,inclusiv cutie manuala cu 6 trepte,tot gratis se cheama,dar asta nu e masina personala.

Deci caz de posesor de termica,umplut cu combustibil de la servici.In plus,putea pleca oriunde in orice secunda,nu trebuia sa stea cu sarma infipta in masina ca sa se incarce.

 

 

La 19.11.2025 la 20:47, mircea.cazachevici a spus:

...

Insa ce nu tot inteleg oamenii este ca aisi un anumit feeling cand conduci un EV. E liniste la tine in masina, ai acceleratie instant...e altceva. Ei se iau doar de costuri, dar nu e doar asta.

 

...

Nu stiu ce feeling poti sa ai,cand nu auzi un motor ca e benzina sau diesel,ca are o traire,crestere in turatie,sa schimbi o viteza,doo,etc.Inafara de un zgomot de motor electric,sa-i spun mai pe romaneste un bazait la cum il percep eu,fara sa schimbi o viteza,doo,nu stiu ce poate fi atat de "feeling" ca sa-i spun asa sa conduci un astfel de autovehicul.Daca iti place asa mult chestiunea asta,renunta la moto termice si ia-ti electrice,is degeaba dptdv.

Ma rog daca liniste inseamna sa auzi bazaitul ala de-l auzeam in troleibus cand eram copil,inseamna ca avem perceptii diferite despre notiunea de liniste.Daca ma intrebi pe mine,liniste e doar in sicriu...

Cat priveste costurile va trebui sa intelegeti ca nu toata lumea e dispusa sa aloce sume pe asa ceva si sa-si piarda timpul langa masina in timp ce se incarca.Si asa mai departe. :)

 

Nu mai exagerati in ridicarea lor in slavi,nu-s Mesia pe 4 roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.11.2025 la 8:48, Ruginel a spus:

Pentru mine nu se justifica momentan o alta masina fata de cea pe care o am, si anume un Logan 1, 1.4 Mpi.
 

Mai conteaza si statutul social,ca daca esti vreun director,avocat,doctor,patron...etc nu te poti da jos din Golan,"Loganul e de saraci"auzisem odata de la cineva cu ceva putere financiara...

Conteaza cat si unde ai de mers,daca faci 1000 km/sapt si te cazezi la 4 stele,tre masina straina,ca alffel iti strica imaginea !

Eu merg cu masina personala cam 25 km/saptamana,cu mici exceptii fac poate 40-50 in vreo saptamana,cat sa nu se intepeneasca franele.

 

Ca rentabilitate....daca pui 35.000 Euro (175.000 Ron) la banca cu dobanda de 5 % /an,dupa ce ia statul 10% din dobanda,ramai cu 7875 ron,adica 1050 Litri benzina la pretul actual,adica 87 L/luna.

Daca nu mergi mult ramai si cu bani de revizie,cauciucuri,etc

 

 

Editat de ALEX-Guzzista
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, ALEX-Guzzista a spus:

Mai conteaza si statutul social,ca daca esti vreun director,avocat,doctor,patron...etc nu te poti da jos din Golan,


Statutul social spre care tintesc in viata: om fara rate si imprumuturi pentru o tigaie de masina, indiferent de ce emblema se afla pe capota. 

 

Acum 20 minute, ALEX-Guzzista a spus:

"Loganul e de saraci"auzisem odata de la cineva cu ceva putere financiara...

Am auzit si eu asta dupa ce am vandut Sportage-ul. “Da…acum nu iti e rusine sa vii la birou cu Loganul!?”. Imi este atat de rusine incat o parchez de obicei prima de la intarea principala in cladire. Langa mine parcheaza lumea tot felul de conopide…Tesle, Mercedesuri, BMW si alte chestii scumpe. 

 

Acum 20 minute, ALEX-Guzzista a spus:

Conteaza cat si unde ai de mers,daca faci 1000 km/sapt si te cazezi la 4 stele,tre masina straina,ca alffel iti strica imaginea !


Cu masina merg undeva intre 10,000 si 15,000 pe an in medie, si cam tot atat cu motocicleta / scuterul, am avantajul sa lucrez de acasa in principal, deci cam 90% din acesti km ii fac in interes personal. 

 

Acum 20 minute, ALEX-Guzzista a spus:

Eu merg cu masina personala cam 25 km/saptamana,cu mici exceptii fac poate 40-50 in vreo saptamana,cat sa nu se intepeneasca franele.


 


 

 

 

 

 

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, Kristian a spus:

Nu stiu ce feeling poti sa ai,cand nu auzi un motor ca e benzina sau diesel,ca are o traire,crestere in turatie,sa schimbi o viteza,doo,etc.Inafara de un zgomot de motor electric,sa-i spun mai pe romaneste un bazait la cum il percep eu,fara sa schimbi o viteza,doo,nu stiu ce poate fi atat de "feeling".......

Electric vs Termic e ca la motociclism,iti place sau nu.

E ca atunci cand ii spui unui "conservar"ca ai dat o gramada de bani pe moto,ca sa fii zdruncinat,batut de vant,soare si ploi,cu bagaj limitat si risc de oase rupte.

De banii aia iti luai linistit masina cu tot confortul si aveai si femeia in dreapta in fusta scurta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Faptul ca pretul a fost unul asemanator m-a facut sa il scot din ecuatie, am si specificat asta. ix35-ul a fost cam 35k euro, Kona a fost cam 23k euro pentru ca am beneficiat de programul Rabla (deci adaug 10k si ajung pe la 33k euro) iar Tesla a fost luata SH cu 13000km (37k cu jante si cauciucuri de iarna care ar costa minim 3k daca le cumparam eu, deci masina a fost pe la 34k euro). Diferentele sunt minime.
La toate am achizitionat jante si cauciucuri de iarna separat, la toate am luat cauciucuri de buget, in general cam 18-20k lei setul. Asigurarile sunt asemanatoare, diferenta la CASCO de 150-200 euro. La electrice nu platesc taxe iar la ix35 as fi avut.

Nu stiu ce sa spun de feeling, mai am un Yaris care a cum e la fi'mea. Trec de la electrice la Yaris fara probleme si invers si nu ma deranjeaza zgomotul sau acceleratia. Singutul lucru care ma deranjeaza la Yaris e ca imi goleste portofelul la fiecare vizita la benzinarie.

Platesc 64 de lei maxim acasa la un plin la Kona ca sa fac 450-550km si 300 de lei la Yaris ca sa fac tot atatia km...
Si la 3 lei/kw, deci cele mai scumpe incarcatoare posibile, tot platesc abia 200 lei plinul la Kona. La Tesla mai putin ca am bateria mai mica, maxim 150 lei.

Acum nevasta incarca Kona la servicu, ca e voie :)
Sa vad care posesor de ICE umple rezervorul la birou , si fara bani ...


Ca sa ajung la costul chel de achizitie al oricareia dintre masinile de mai sus, ar trebui sa conduc tigaia de Logan cam 350,000 km la un pret mediu de 7.5 lei/litru benzina. Intretinerea este derizorie.

 

Nu neg faptul ca electricele au avantajele enumerate de tine, sunt constient de ele. La fel insa exista si dezavantaje, cel putin pe moment: range limitat, dependent de infrastructura electrica specializata, timpi de incarcare inca mari. Se vor rezolva probabil si aceste inconveniente pe viitor si atunci vor fi mai dezirabile pentru publicul larg.

 

Acum nu este fezabila o trecere in masa la

electrice. Imagineaza-ti o “electrizarie” de pe autostrada sau intr-o zona aglomerata (cum este OMV-ul de pe A2) in care de multe ori stai si cu ICE la coada sa alimentezi…daramite sa stai dupa fiecare om cu electrica 20-30 min minim!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Ruginel a spus:


Imagineaza-ti o “electrizarie” de pe autostrada sau intr-o zona aglomerata (cum este OMV-ul de pe A2) in care de multe ori stai si cu ICE la coada sa alimentezi…daramite sa stai dupa fiecare om cu electrica 20-30 min minim!?

Vara e coada si la pompe,ca face lumea si cumparaturi la casa,deh...opulenta,10 lei sticla de apa....

Plinul tre facut la Buc si urmatorul la CT,sa stai la coada in soare cu moto cand esti echipat,e sado-maso....

 

Acum 9 minute, Ruginel a spus:


Ca sa ajung la costul chel de achizitie al oricareia dintre masinile de mai sus, ar trebui sa conduc tigaia de Logan cam 350,000 km la un pret mediu de 7.5 lei/litru benzina. Intretinerea este derizorie.

 

35.000 Euro (175.000 Ron) la banca cu dobanda de 5 % /an,dupa ce ia statul 10% din dobanda,ramai cu 7875 ron,adica 1050 Litri benzina la pretul actual,adica 87 L/luna.

 

12.500 km/an la 9% consum(numai mers in oras !! )=1125 L benzina-minus-1050 L din dobanda,mai bagi si tu doua plinuri si gata.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Ruginel a spus:


Ca sa ajung la costul chel de achizitie al oricareia dintre masinile de mai sus, ar trebui sa conduc tigaia de Logan cam 350,000 km la un pret mediu de 7.5 lei/litru benzina. Intretinerea este derizorie.

 

Nu neg faptul ca electricele au avantajele enumerate de tine, sunt constient de ele. La fel insa exista si dezavantaje, cel putin pe moment: range limitat, dependent de infrastructura electrica specializata, timpi de incarcare inca mari. Se vor rezolva probabil si aceste inconveniente pe viitor si atunci vor fi mai dezirabile pentru publicul larg.

 

Acum nu este fezabila o trecere in masa la

electrice. Imagineaza-ti o “electrizarie” de pe autostrada sau intr-o zona aglomerata (cum este OMV-ul de pe A2) in care de multe ori stai si cu ICE la coada sa alimentezi…daramite sa stai dupa fiecare om cu electrica 20-30 min minim!?

Eu ma gandesc asa: sa iau ev, cam trebuie sa stau la casa. Ca sa merite incarcarea gratis cum se tot scrie aici, trebuie sa faci o investitie consistenta de cateva jdemii de euro intr-un sistem fotovoltaic competent, cum au unii din fanii de aici. Dupa aceea mai bagi cateva zeci de mii de euro in 2-3 ev-uri, asa cum scriu mai sus fanii ca au. Buuun, asta ne duce la concluzia ca unul de mai sus a dat cateva zeci de mii de euro pe 2 spring-uri si o tesla sh. Pe langa asta, a mai dat jdemii de euro pe sistemul votovoltaic de la locuinta, cum am spus. Celalalat a bagat peste 100k euro in aceleasi chestiuni. Asta ma duce la concluzia ca in cazul unora de aici, e cam nevoia de a etala o anumita opulenta...

Daca fac dupa mintea mea un calcul, mai bag in ecuatie schimbatul acumulatorilor la sistemul fotovoltaic si la ev-uri la un anumit numar de ani, imi da cu virgula ce kilograme de euro s-au bagat ca sa fie pe moment gratis incarcarea. Pe termen lung din punctul meu de vedere sunt bani aruncati. Am facut calcului simplu doar la un sistem votovoltaic cam bazic pentru locuinta mea si trebuie sa traiesc cam muuuulti ani sa se amortizeze investitia initiala, cam oricat s-ar scumpi curentul.

Am vreo 2-3 cunostinte ce ar fi dispuse sa treaca la ev-uri de la diesel-e,dar cum stau la bloc si au parcare de la primarie, nu-si permit sa bage un bransament electric cu contor individual pentru priza de incarcare la o parcare pe care anul asta ti-o da primaria, iar anul viitor o da altuia. Deci cam tot opulenta, caci trebuie sa ai casa, nu apartament. Sau in cazul lui Mircea, strada ta. 😉

Asta e cam concluzia mea.

Nu doresc sa fie perceput ceea ce am scris ca fiind rautate sau invidie. Specific asta.

Editat de Keyser Söze
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am o parere similara, cumva, EV-ul este sfant in oras, adica fix unde utilizatorii stau "la bloc", adica unde infrastructura nu a fost gandita sa suporte statiile de incarcare necesare. Oricum cred ca s-a mai descris situatia aceasta in postari anterioare, nu? Intr-un bloc cu 4 etaje de exemplu, cam cati isi pot alimenta simultan un EV? Clar ca trebuie sa instaleze statie dedicata, nu? Ce inseamna ca si cost suplimentar pe langa cele de achizitie si intretinere a electrocasnicului? Si asta in eventualitatea ca distribuitorul de energie electrica are o retea deja existenta, suficient de rezistenta sa poata face fata la consumurile totale cerute la un moment dat de catre utilizatori...cum ar fi sa iti spuna ca nu pot instala o priza/statie de incarcare ca au ajuns la capacitate maxima si ar trebui sa faca upgrade la intreaga retea de distributie doar ca sa iti puna tie priza/statie...adica sa schimbe complet reteaua pentru asta...in fine. Si daca am pune peste tot in oras panouri, pe toate suprafetele disponibile, tot inseamna sa reconstruieti aproape in intregime reteaua electrica, nu? Degeaba vrem toti sa trecem la electrice daca nu se gasesc fonduri si nervi suficienti sa investim intr-o infratructura electrica care sa poata sustine un parc auto EV...Da, la casa iti poti face microreteaua ta, dar TU investesti, sigur poti prinde o subventie, dar pana la urma e cheltuiala ta, investitia ta, conditionata in primul rand de proprietate,cum ar fi sa stai la bloc si sa iti pui tu de capul tau panouri sa iti alimentezi EV-ul?

Deci EV-ul ar fi OK pentru cei care stau la casa/vila la periferia unui oras sau in zona adiacenta, cei care stau in aglomerari urbane isi pot permite doar o hibrida daca vor sa fie cat de cat "verzi". In alta ordine de idei, daca "cazanul/tigaia" din dotare te satisface la momentul actual, adica pentru buzunarul si feeling-ul tau iti furnizeaza ceea ce ai nevoie cu costul necesar asumat deja, de ce sa schimbi? Doar ca sa fii in pas cu moda? Asta inseamna pana la urma economia de piata, nu? Sa cumperi daca ai nevoie potrivit nevoilor si puterii de cumparare, de aceea exista produse similare la diferite niveluri de calitate si deci de pret. Nu contest faptul ca trebuie sa ne miscam cumva in directia salvarii planetei, sa ne protejam generatiile viitoare, dar sa ramanem pe viitor sclavii consumerismului nu mi se pare o idee ok...Aici putem divaga pagini intregi, dar ne indepartam de topic.

Faza cu feeling-ul la volanul unei electrice este pur si simplu subiectiva, nu poti avea aceleasi gusturi...nu la toti ne plac aceleasi motociclete/femei, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Lup69 a spus:

...

Faza cu feeling-ul la volanul unei electrice este pur si simplu subiectiva, nu poti avea aceleasi gusturi...nu la toti ne plac aceleasi motociclete/femei, nu?

Clar, frumusetea e in ochii privitorului, DAR cum poate sa le placa sa mearga cu motociclete termice?

 

In alta ordine de idei, ca place sa nu unora:

Folositi bunul simt si nu veniti cu argumente gen: material de YT, incarc gratis cu panouri de acasa (dupa ce ati bagat bani seriosi in instalatii), incar gratis la birou, etc. Ganditi cu capul vostru, nu cu al dealer-ului ce v-a vandut treaba aia cu 4 roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor strict la costuri, cum poate un EV sa merite......am mai facut respectivul calcul. Insa acest calcul e valabil doar daca ai priza ta si calatoresti preponderent in oras. Fie ca stai la casa, fie ca stai la bloc dar ai parcare subterana unde ai o priza la tine pe loc.

 

Consum Logan, aprox 10 litri la 100 km. La pretul actual, dupa 100.000 km parcursi in oras scotti din buzunar 75.000 lei doar pe combustibil.

Consum Spring, 13 kwh la 100km. La pretul de Hidroelectrica (1 leu), dupa 100.000 km si incarcat doar la tine la priza scoti din buzunar 13.000 lei.

 

Avantaj Spring de 60.000 lei. 

 

De aceea am luat Spring. Si, dat fiind ca am 55.000 km cu primul, eu zic ca jumatate din el e deja decontat. Cand ajung la 100.000 km, raman cu fierul decontat total.

 

 

In functie de ce iti iei, iti faci calculul. Daca mergi cate 40.000 km anual numai in oras, cred ca si Tesla o amortizezi in 5-6 ani.

 

In afara orasului, la statiile normale de incarcare, inr-adevar iesi la pret cat un GPL.

 

Daca mergi, ca si colegul, 25 km/saptamana, nici nu mai merita masina. Uberul e mai ieftin.

 

 

Cat despre infrastructura....vara toti folosesc aerele conditionate prin blocuri, nu? O masina ce se incarca la o priza casnica consuma 2,4kw. Un pic mai mult decat un aer conditionat. Se incarca lentr, intr-adevar, dar nu suprasolicita reteaua. Si se protejeaza si bateria prin incarcare lenta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Benzinar daca ai mult de mers, pui GPL si ai alte costuri de transport.

La mine,de exemplu nu se renteaza Gpl-ul, ma batea un gand....odata.

Nu pot cu Uber-ul ca vin/plec cu bagaj,mai tin una,alta in masina,scule...etc

Daca ai Spring doar pt.oras iti mai trebuie inca o masina daca vrei sa pleci in concediu cu 4 pers+bagaj....alta investitie,alte cheltuieli.

Mai e si valoarea pierduta la revanzarea masinii.

Sunt multe de luat in calcul.

 

Ce e misto,la statiile de incarcare,mai socializeaza oamenii ca pe vremuri cand Duminica toti erau cu capota ridicata si curatau bujiile la Dacii,Skode,Trabanturi...etc

Poate o cafea cu vecina care se chinuie sa bage stecheru in gaura la electrica....

 

Editat de ALEX-Guzzista
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, mircea.cazachevici said:

Referitor strict la costuri, cum poate un EV sa merite......am mai facut respectivul calcul. Insa acest calcul e valabil doar daca ai priza ta si calatoresti preponderent in oras. Fie ca stai la casa, fie ca stai la bloc dar ai parcare subterana unde ai o priza la tine pe loc.

:DBloc cu parcare subterana...adica cam cate ar fi intr-un oras? Optimistic :P vorbind...(scriind)...:bounce:

 

3 hours ago, mircea.cazachevici said:

Consum Logan, aprox 10 litri la 100 km. La pretul actual, dupa 100.000 km parcursi in oras scotti din buzunar 75.000 lei doar pe combustibil.

Consum Spring, 13 kwh la 100km. La pretul de Hidroelectrica (1 leu), dupa 100.000 km si incarcat doar la tine la priza scoti din buzunar 13.000 lei.

 

Avantaj Spring de 60.000 lei. 

Depinde la ce tip de Logan te raportezi (al meu Logan diesel din 2006, cu abs!!!, mi-a scos 3.5/100 consum mediu pe 10000km, ca la fiecare 10000 se reseta calculatorul de bord)...dar de ce neaparat Logan? de ce nu Aygo de exemplu? Sau o hibrida?Nu spun Prius, e scumpa, clar, deci alege ....Plus ca la acest calcul nu ai luat in calcul investitia pentru priza, nu?Asta in conditiile ideale cand subiectul locuieste la un bloc cu parcare subterana, adica are o putere financiara crescuta, total diferita (sa nu spun incompatibila) de ideea de a avea in utilizare un Logan, cu consum de 10l/100km. Comparam prune cu banane, nu e corect, daca tu ai avut de ales intre un Logan si un Spring, nu generaliza, nu cred ca locuiesti intr-un bloc cu parcare subterana, nu?

Atentie, nu sunt sarcastic, folosesc un ton calm, nu ma iau de nimeni...

2 hours ago, ALEX-Guzzista said:

Ce e misto,la statiile de incarcare,mai socializeaza oamenii ca pe vremuri cand Duminica toti erau cu capota ridicata si curatau bujiile la Dacii,Skode,Trabanturi...etc

Poate o cafea cu vecina care se chinuie sa bage stecheru in gaura la electrica....

Bai asa da, aprob pozitiv, asta ca sa dau un citat din clasici in viata...acum daca ridici capota in parcare duminica e doar ca sa completezi cu lichid de parbriz....cu vecinii discuti doar la care service te trateaza mai ok si iti asigura o deservire mai transparenta...din-astea...

Editat de Lup69
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off: nu e de băgat benzină pe autostradă dacă ai turbină, se carbonizează uleiul dacă o oprești după ce i-ai dat forjă. Nici la rablele de pe vremuri nu făcea bine, se mai lipeau cuzineți, bucșe....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, Lup69 a spus:

 

Depinde la ce tip de Logan te raportezi (al meu Logan diesel din 2006, cu abs!!!, mi-a scos 3.5/100 consum mediu pe 10000km

Moare Petromu'de foame cu clienti ca dvs....

Colegu se referea la benzinare,alea stau cam pe 10% in oras.

Eu cel mai mult am scos 12,5% cu Golanu pe A2,in drive-test,de la Buc la Drajna,dupa ce am luat-o,am vrut sa vad ce poate....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...