PzKpfW Postat Februarie 4, 2022 Share Postat Februarie 4, 2022 37 minutes ago, Bulldog46 said: e complex, nu se poate raspunde cu da sau nu Mi se pare evident că ăsta este viitorul. Credeam că s-a răspuns de mult la întrebarea generală a topicului. Restul sunt discuții adiacente sau paralele. Singura necunoscută este modul de funcționare al viitoarelor vehicule electrice - acumulatori, pile de combustibil, distribuție directă prin inducție, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The_Sin_Eater Postat Februarie 4, 2022 Share Postat Februarie 4, 2022 Acum 39 minute, PzKpfW a spus: Mi se pare evident că ăsta este viitorul. Sincer, nu as zice asta. Depinde foarte mult de domeniu. Eu vad cam asa: 1. transport in oras - electric ( 75-80% de tipul transportului in comun electric - tramvai, troleu si restul 20-25% masini tip sharing dar tot electrice si cat mai mici). 2. transport in afara, gen concedii, deplasari, etc. unde iti trebuie autonomie: masini cu hidrogen ars direct in motor. Hidrogenul fie stocat in butelii (destul de periculos dar se cauta materiale avansate care sa tina), fie stocat chimic sau fizico-chimic in diverse materiale (mai ok, dar mai complicat). In niciun caz hdrogen care sa alimenteze o pila, pentru ca randamentele sunt penibile, iar in pila iti trebuie mult metal nobil (Pt, Ir, etc.) ca sa aibe suflu. 3. transportul de marfuri: terestru: hibrid intre hidrgen si electric, aviatic: hidrogen, naval: nuclear. 4. transportul de persoane: terestru - trenuri electrice, maritim - nuclear, aviatic - hidrogen. Zic de hidrogen pentru ca sunt multe modalitati de a-l obtine: de la tot felul de reactii chimice (actualmente), la procese de piroliza a deseurior (e in curs de aplicare, cel putin la nivelul UE), la electroliza apei, etc. Ma rog, e doar parerea mea avand in vedere cunostintele pe care le-am acumulat pana acum. Un singur exemplu: ESA incearca sa dezvolte o turbina pentru hidrogen lichid care sa functioneze in spatiu. Presupun ca in 30-40 de ani, e posibil sa apara si al productia in masade autovehicule. Dar, cum spunea "francezul" Ghoete: We shall see! PS: vorbesc de viitorul in care petrolul va fi epuizat. Pana atunci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 4, 2022 Share Postat Februarie 4, 2022 Dacă vor găsi o metodă viabilă și ieftină de a genera, stoca și distribui hidrogenul, nu se va mai complica nimeni cu arsul lui în motor de tip Otto. Este tehnologie de sec. XIX și are o eficiență redusă. Pilă de combustibil direct. 14 minutes ago, The_Sin_Eater said: naval: nuclear. Și asta este tehnologie veche și se folosește deja. Problema nuclearului "clasic" (fisiune nucleară) o reprezintă reziduurile. Nuclearul pe bază de reacție de fuziune nucleară este viitorul energiei - dar deocamdată abia funcționează la nivel experimental, în reactoare de talie mare. La termen însă se va ajunge cu miniaturizarea și acolo. Orizont temporal: peste un secol sau mai mult. 13 minutes ago, The_Sin_Eater said: Un singur exemplu: ESA incearca sa dezvolte o turbina pentru hidrogen lichid care sa functioneze in spatiu. Presupun ca in 30-40 de ani, e posibil sa apara si al productia in masade autovehicule. Da, iar Airbus testează motoare turbofan care să funcționeze cu hidrogen. Dar motorul clasic cu bielă-manivelă va muri în următoarele decenii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Februarie 4, 2022 Share Postat Februarie 4, 2022 Problema majoră pentru electrice va fi materia primă. Deja marii producători se bat să semneze contracte de aprovizionare cu companii miniere, însă resursele nu vor acoperi cererea. Pe de altă parte, mineritul se bate cap în cap cu ecologia, așa că în tările cu apă caldă și călâie, o mină de litiu, de exemplu, va avea puține șanse să fie pusă în exploatare. Vezi cazul Jadar din Serbia, cel mai mare zăcământ de litiu din Europa, care a fost pus pe linie moartă. https://www.reuters.com/business/retail-consumer/serbian-government-revokes-rio-tintos-licences-lithium-project-2022-01-20/ Exploatarea litiului din saramură, în America de Sud, presupune suprafețe enorme afectate și consumuri imense de apă și vine la pachet cu riscul de contaminare al apelor freatice. Și acolo protestele localnicilor s-au intensificat în ultimul timp, astfel că va fi din ce în ce mai greu să deschizi o mină nouă sau să continui exploatarea. Cobaltul vine în principal din Congo, majoritatea minelor de acolo fiind artizanale și ilegale, existând și problema exploatării copiilor. Și materiile prime conexe pentru electricitate verde , cum sunt pământurile rare și metalele folosite la fabricarea panourilor solare și a turbinelor pentru eoliene, sunt pe sponci. Cuprul, considerat esențial pentru electrificare, se presupune că va fi insuficient pentru a susține tranziția. Se pune foarte mare accent pe reciclare, însă ratele de reciclare actuale sunt jenante și nu se știe deocamdată cum vor evolua în viitor. Oricum, pentru a compara ICE cu EV trebuie calculată amprenta de carbon și estimate efectele negative pentru toate procesele, începând de la extragerea și prelucrarea materiilor prime pentru componente și baterii, până la tipul de energie consumată. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 4, 2022 Share Postat Februarie 4, 2022 Pe mine să mă anunțați când o buleftrică din asta va fi capabilă să urce Timișul, Posada sau alte trasee de genu' în regim de blană orbitoare, fără să intre în protecții și să aprindă pomul de Crăciun pe bord! Și jur că îmi cumpăr atunci una d'aia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Februarie 4, 2022 Share Postat Februarie 4, 2022 Acum 2 ore, DKW a spus: Cea mai buna optiune ramane hibridul cu diesel in 2 timpi optimizat sa mearga cu orice tip de ulei vegetal si auxiliarele sustinute electric plus un generator si acumulatori. Dar nu cred ca o sa ajungem sa vedem diesel 2T pe troacele personale. Dupa cum am mai scris pe aici, astept sa apara kituri de conversie omologate, care sa aiba randament bun, si sunt dispus sa-mi convertesc troaca actuala in electrica, troaca fiind un Freelander Td4 din 2002, cu 186000 km in bord, folosit predominant la tractat. Acum sa vedem ce rezerva viitorul... Nu stiu daca pot sa faca un diesel 2T la dimensiuni atat de mici. El functioneaza la turatii mici fiind ideal la bampoare Basca ai vazut ce nenorocire iese pe cosurile vapoarelor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 4, 2022 Share Postat Februarie 4, 2022 1 hour ago, Silver Arrow said: Nu stiu daca pot sa faca un diesel 2T la dimensiuni atat de mici. Se pot face, dar e nevoie de bani pentru dezvoltare, ori producatorii au bagat banii in alta directie, mult mai profitabila pentru ei. Un hibrid echipat cu un diesel d-asta mic pe post de generator si restul electric ar fi combo-ul castigator, dar nu e bine ca utilizatorul sa aiba costuri de exploatare foarte mici. Trendul este unul foarte clar, adaptare fara dezvoltare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Februarie 4, 2022 Share Postat Februarie 4, 2022 Acum 2 ore, Silver Arrow a spus: Nu stiu daca pot sa faca un diesel 2T la dimensiuni atat de mici. El functioneaza la turatii mici fiind ideal la bampoare Basca ai vazut ce nenorocire iese pe cosurile vapoarelor Salutare,cred că există dieseluri 2 T la aeromodele.Vorbesc de principiu de funcționare.Că se alimentează cu nus ce nitro in loc de motorină,e altceva.În locul bujiei,motorasele alea au un șurub,care învârtind-ul,mărești sau scazi compresia.cred Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Februarie 4, 2022 Share Postat Februarie 4, 2022 Acum 4 ore, pinnochio a spus: Salutare,cred că există dieseluri 2 T la aeromodele.Vorbesc de principiu de funcționare.Că se alimentează cu nus ce nitro in loc de motorină,e altceva.În locul bujiei,motorasele alea au un șurub,care învârtind-ul,mărești sau scazi compresia.cred Sa traiesti! Da , am avut si eu unul cand eram copil. Mergea cu eter si ulei de ricin. Exista 2 variante: unele cu autoaprindere si unele care au o bujie incandescenta care trebuie alimentata la prima pornire, apoi functioneaza prin.inertie termica. Randament catastrofal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Februarie 7, 2022 Share Postat Februarie 7, 2022 La 04.02.2022 la 11:58, Bulldog46 a spus: Eu is de parere sa ramanem deschisi la minte...nu spun ca sunt rele noiile tehnologii, dimpotriva momentan sunt o alternativa in teorie buna. Imbunatasesc calitatea vietii (in teorie), simplifica anumite procese etc. reduc costuri. Dar toate astea s-au spus si despre cele pe care le inlocuim acuma. Motorina era vazuta acuma cativa ani ca si "mai putin poluanta" si combustibilul viitorului, acuma e stigmatizata In mod sigur, argumente gen eoliene care opresc crivatzul si inmultirea soarecilor...sau panouri solare care duc la desetificare, cipuri 5g si alte nebunii...is cel putin hilare, dar asta nu inseamna ca ar putea fi daunatoare intr-un fel. Poate inca nu este descoperit, sau poate ca s-a descoperit si se incearca mitigarea, cert este ca "puulimea" e asa de departe de ceea ce se intampla cu adevarat, incat semnificatia de adevar sau conspiratie nu mai exista. Cam despre asta e vorba. Orice moneda are doua fetze. De obicei se vede bine fatza luminoasa. E posibil sa existe si o fata intunecata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Februarie 8, 2022 Share Postat Februarie 8, 2022 La 04.02.2022 la 13:07, PzKpfW a spus: Mi se pare evident că ăsta este viitorul. Credeam că s-a răspuns de mult la întrebarea generală a topicului. Restul sunt discuții adiacente sau paralele. Singura necunoscută este modul de funcționare al viitoarelor vehicule electrice - acumulatori, pile de combustibil, distribuție directă prin inducție, etc. Canalul Motorvision: emisiune despre auto eco/bio. Întrebarea: este viitorul auto electric? Nu chiar compelt, cel puțin din punctul de vedere al asiaticilor care investesc masiv in fuel cell (hidrogen) - in special Koreea de Sud și China. Avantaje: - raza mare 650 km test real - poluare zero, ba din contra purifica aerul. Băieții de la Hyundai au făcut teste și au zis că aerul care iese din mașinile cu hidrogen e mai curat decât aerul de "afara" - alimentate instanta - "benzinăriile" pot produce hidrogen pe loc, nu e nevoie sa fie alimentate Dezavantaje: - insuficiente "benzinării" - prea putini producători care sa investească în tehnologia asta (Europa deloc, doar Asia ce baga) - scumpe PS: VP dezvoltate Hyundai - mașinile electrice și cele cu hidrogen vor fi complementare, vor trebui sa "conviețuiască". A dat exemplu: mașinile personale electrice și transportul in comun pe hidrogen. Interesant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 8, 2022 Share Postat Februarie 8, 2022 Hai ca incet-incet se scot la lumina toate chestiile ''neortodoxe' brevetate si bagate la sertar. Mai trebuie sa reapara motorul cu aer comprimat si cel cu injectie de apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 8, 2022 Share Postat Februarie 8, 2022 2 hours ago, SenorPink said: Canalul Motorvision: emisiune despre auto eco/bio. Întrebarea: este viitorul auto electric? Nu chiar compelt, cel puțin din punctul de vedere al asiaticilor care investesc masiv in fuel cell (hidrogen) - in special Koreea de Sud și China. "Fuel cell" se încadrează la electrice pentru mine. 2 hours ago, SenorPink said: Dezavantaje: - insuficiente "benzinării" - prea putini producători care sa investească în tehnologia asta (Europa deloc, doar Asia ce baga) - scumpe Pune partea cu costul pe primul loc: producție, stocare, distribuție. Totul este mai scump la H deocamdată și asta este de departe cea mai mare problemă. În Japonia și SUA (unde Toyota insistă cu fuel cell-ul) au ajuns să subvenționeze producătorii, distribuitorii și clienții. În Europa, BMW știu că a încercat hidrogenul înaintea japonezilor, acum mai bine de 20 de ani (iar la nivel experimental, chiar acum vreo 40). Ce-i drept nu era fuel cell, ci un motor clasic, termic, adaptat să folosească hidrogenul drept combustibil. S-au lovit de aceleași probleme în ceea ce privește disponibilitatea hidrogenului în sine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 9, 2022 Share Postat Februarie 9, 2022 Dacă tot veni vorba, bmw dezvoltă și va produce în continuare motoare termice, diesel și benzină, în următorii 10 ani. Am un prieten care montează în Germania o linie de producție pt motoare termice la vw. Deci astea nu vor dispărea așa curând cum se preconiza, în momentul de față este vădit forțată trecerea la electric. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 9, 2022 Admin Share Postat Februarie 9, 2022 Clar că e forțată. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Februarie 9, 2022 Share Postat Februarie 9, 2022 La 04.02.2022 la 12:29, Silver Arrow a spus: Error cu masina electrica mai grea este mai consumatoare de energie. Sa iti explic de ce: diferenta de consum intre masina electrica mai grea si masina ICE mai usoara vinde doar de la demaraje. La mersul cu viteza constanta, daca pleci de la premisa pusa de tine ca au aerodinamica identica, consumul energetic este acelasi indiferent de masa masinii. (vezi Legea intai a mecanicii) Dar masina electrica isi va recupera energia consumata la demaraj in momentul in care franeaza. La fel, consideram ca franarea se face corespunzator, pentru ca daca bizonul da blana in frana s-a terminat cu recuperarea. Asadar in timp ce Skoditza ta ce a consumat la demaraj - probabil consum instantaneu 15-20 % - pleaca si nu se mai intoarce, la masina electrica ce s-a consumat la demaraj se recupereaza la franare, evident cu pierderea cauzata de randamentul subunitar al procesului. Este adevarat doar in teorie si la un anumit stil de mers. Recuperarea de energie la franare nu se face chiar asa usor (ma refer la procese) iar consumul la demaraj este mult mai mare fata de ce recuperezi la franare. Adevarata diferenta de consum in EV/Hibrid si ICE vine de la faptul ca un motor electric foloseste mai eficient energia din cauza cuplului foarte mare in timp ce ICE trebuie sa urce in turatie la fiecare schimbare de treapta pt a obtine energia necesara. Dar nu acesta era subiectul discutiei ci faptul ca EV nu consuma de patru ori mai putina energie fata de un ICE asa cum spunea bibilotecarul nostru ci mai putin cel mult un 20-25%. La 04.02.2022 la 12:29, Silver Arrow a spus: Iti dau si exemplul cu Lexus-ul: motor benzina 3600 cmc cu 2200 kg (cred) si totusi in oras consuma uzual in jur de 8,5%. Treaba este datorata demarajului sustinut de motorul electric. Daca ai nervul tare poti sa obtii un consum mai mic (sau mai mare ) Si am facut si o proba cam ce suge la un demaraj cu pedala la podea: consum instantaneu 70 %. Cand ajung acasa si intru pe alee, la viteza de 20-30 km/h Lexus-ul merge doar pe electric, la fel fara sa bruschez acceleratia. o tin la viteza constanta. Din punctul meu de vedere hibridul este cea mai buna solutie, nu full electric. Hibridul are o masa rezonabila, nu necesita baterii de mari dimensiuni, are autonomie si are cea mai buna recuperare de energie in oras, mai buna ca EV-ul. Consumul tau de 8.5km vine de la faptul ca mergi foarte incet, stai cu ochii pe consum cum stau aia cu electricele pe indicele de consum la baterie, chiar am observat cum astia cu EV si hibride merg ca "bosorogii". Daca as merge cu Scala mea la fel de incet prin oras cred ca as scoate un consum de 7% in loc de 8.5%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Februarie 9, 2022 Share Postat Februarie 9, 2022 @Nguyen stilul de condus afecteaza consumul. Demaraj rapid = consum mare , nu conteaza ca e benzina sau electrica. La franare la fel la electrica: franezi brusc nu mai recuperezi mare lucru. Raportul de lucru demaraj-franare cred xa depaeste randament 85%. Nu stiu un studiu. Spun asta avand in vedere ca in oras consuma hibrida cam la fel ca la drum lung daca merg cu 60 km/h. Ai si un ac la bird care iti arata eficienta recuperarii si daca treci de o limita e clar ca o parte din energia de franare se duce in consum.placute si in caldura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Februarie 9, 2022 Share Postat Februarie 9, 2022 Acum 23 minute, Silver Arrow a spus: Raportul de lucru demaraj-franare cred xa depaeste randament 85%. Nu stiu un studiu. 85% cred ca e o cifra departe de adevar, nu am cifre si nu am un studiu dar nu cred ca o baterie apuca sa inmagazineze asa repede energia produsa la franare, chiar si la franari lente care sunt mai eficiente pt recuperarea de enegie. La un moment Bosch studiase recuperarea hidraulica a energiei si asta in conditiile in care ei produc sisteme hibrid pentru auto. Acum 23 minute, Silver Arrow a spus: Spun asta avand in vedere ca in oras consuma hibrida cam la fel ca la drum lung daca merg cu 60 km/h. Ai si un ac la bird care iti arata eficienta recuperarii si daca treci de o limita e clar ca o parte din energia de franare se duce in consum.placute si in caldura. Asa cum am spus mai sus consider ca hibridul recupereaza mai bine energia fata de EV si mai recupereaza si ce produce motorul termic. Nu poti pune semnul egal intre hibrid si full electric. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 9, 2022 Share Postat Februarie 9, 2022 Acum 3 ore, Bulldog46 a spus: Nimeni nu cred ca a vb despre un hardcut in ceea ce priveste ICE/EV in anul X Ba da, tot trâmbițau că gata, din 2023, 2025, 2030 nu vor mai produce decât electrocare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Februarie 9, 2022 Share Postat Februarie 9, 2022 La 01.02.2022 la 21:56, DKW a spus: Am si eu o intrebare, la modul general, cati din cei care postati p-aici aveti legatura cu ceva din industria auto, macar un service mai de doamne-ajuta? Eu lucrez intr-o zona ce are legatura cu industria petroliera. Mai jos aveti un video, e de pe drumul zilnic catre locul de munca. Fumul acela pe care il vedeti in zare este de la instalatiile de separare primara a titeiului. Gazele fiind foarte ieftine (pentru ei) se ard. Ce volume? Doar o instalatie din aceea arde in jur de 200000m3/hr Fumul ala e acolo zi de zi, de cand am ajuns in zona, 25 de ani ... Hai cu motorina, sa fim belferi la noi in sat VID_20220203_105133.mp4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 9, 2022 Share Postat Februarie 9, 2022 Acum 3 minute, TheHuskyCrobats a spus: Eu lucrez intr-o zona ce are legatura cu industria petroliera Ești șeic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Februarie 9, 2022 Share Postat Februarie 9, 2022 Acum 19 minute, TheHuskyCrobats a spus: Gazele fiind foarte ieftine (pentru ei) se ard. Ce volume? Doar o instalatie din aceea arde in jur de 200000m3/hr Ce fel de gaz este? Intreb pt ca se spune ca termocentralele pe gaz ar polua putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Februarie 9, 2022 Share Postat Februarie 9, 2022 (editat) Acum 40 minute, Nguyen a spus: Ce fel de gaz este? Intreb pt ca se spune ca termocentralele pe gaz ar polua putin. Hidrocarburi usoare, C2 fiind cele mai grele. Nu e nici o termocentrala acolo, ard gazele pur si simplu, ca sa trimita mai departe petrolul cat de cat curat sa poata fi rafinat mai departe. De cum iese din put se vede cat de curat este. Acum 55 minute, ENEOS a spus: Ești șeic? Cre'ca ... Editat Februarie 9, 2022 de TheHuskyCrobats Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Februarie 9, 2022 Share Postat Februarie 9, 2022 La 04.02.2022 la 12:54, DKW a spus: Dupa cum am mai scris pe aici, astept sa apara kituri de conversie omologate, care sa aiba randament bun, si sunt dispus sa-mi convertesc troaca actuala in electrica, troaca fiind un Freelander Td4 din 2002, cu 186000 km in bord, folosit predominant la tractat. Acum sa vedem ce rezerva viitorul... Am mai scris dar nu citeste nimeni. Exista firma romaneasca ce converteste masini ICE in electrice: https://www.evromania.ro/ E langa mine la Bradu. La 04.02.2022 la 15:02, ENEOS a spus: Pe mine să mă anunțați când o buleftrică din asta va fi capabilă să urce Timișul, Posada sau alte trasee de genu' în regim de blană orbitoare, fără să intre în protecții și să aprindă pomul de Crăciun pe bord! Și jur că îmi cumpăr atunci una d'aia Ai impresia ca un Yaris poate sa faca asta? Si e ICE ... Acum 4 ore, Nguyen a spus: Din punctul meu de vedere hibridul este cea mai buna solutie, nu full electric. Hibridul are o masa rezonabila, nu necesita baterii de mari dimensiuni, are autonomie si are cea mai buna recuperare de energie in oras, mai buna ca EV-ul. Consumul tau de 8.5km vine de la faptul ca mergi foarte incet, stai cu ochii pe consum cum stau aia cu electricele pe indicele de consum la baterie, chiar am observat cum astia cu EV si hibride merg ca "bosorogii". Daca as merge cu Scala mea la fel de incet prin oras cred ca as scoate un consum de 7% in loc de 8.5%. Omiti faptul ca la hibride ai problemele ambelor motoare, probleme ce vin cu cheltuielile aferente. In ceea ce priveste mersul ca bosorogii, sunt de acord. De multe ori am fost depasit in oras pe linia continua chiar si dubla continua de cate un viteaz din asta ce nu se uita la consum dar care poate sa mearga prin oras/sat cu 80km/ora. Ca are cu ce. 50-60km/ora in oras e putin? Eu cred ca e legal ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Februarie 9, 2022 Share Postat Februarie 9, 2022 1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus: Hidrocarburi usoare, C2 fiind cele mai grele. Ce inseamna hidrocarburi usoare si C2? Acum 49 minute, TheHuskyCrobats a spus: Omiti faptul ca la hibride ai problemele ambelor motoare, probleme ce vin cu cheltuielile aferente. Acele cheltuieli apar la orice vehicul la un moment dat, la EV cand ii vine vremea te costa multe mii de euro bateriile. Acum 49 minute, TheHuskyCrobats a spus: In ceea ce priveste mersul ca bosorogii, sunt de acord. De multe ori am fost depasit in oras pe linia continua chiar si dubla continua de cate un viteaz din asta ce nu se uita la consum dar care poate sa mearga prin oras/sat cu 80km/ora. Ca are cu ce. 50-60km/ora in oras e putin? Eu cred ca e legal ... Daca mergeai nejustificat pe banda a doua cu 50km/h e posibil sa apara si viteji de genul acesta, cand te depaseste careva in acest fel gandeste-te daca pozitia ta in trafic este corecta. Chiar daca ala incalca legea nu inseamna automat ca tu nu o incalci la randul tau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.