Jump to content

Cu si despre masinile electrice


adidas
 Share

Recommended Posts

  • Admin

Aia a fost o motocicletă formidabilă dpdv al confortului!

La atâția ani de la lansare e la bătaie cu GTL la aspectul ăsta. 

Niciodată nu am spus că ar fi superioară la motorizare sau altceva, ci doar la confort și soliditate. 😏

GTR ul este superbă la restul, dar la confort suspin și acum după LT. 😘

 

Totusi, ce legătură este intre subiecte, ai și un punct de vedere referitor la topic, sau te-au bântuit amintirile si ai zis să nu rămâi blocat în ele?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 25.11.2021 la 16:03, Edd a spus:

Pt ce ofera, nu mi se pare mult 142.000eur, pretul de vanzare cu tva in Romania.

 

La 25.11.2021 la 18:19, Edd a spus:

Pentru mine, 5 ani de folosit tehnologie de varf in deplasarile de zi cu zi, 5 ani de siguranta si confort asigurate de aceste tehnologii

Vai de plm! Of, Doamne!

Cînd vreodată vă veţi întreba de ce a ajuns omenirea în impasul actual, citiţi ce le fluieră mintea.

Şi chiar ei or să citească peste 3 ani şi vor dori să-şi dea cu tesla-n cuaie dar va fi prea tîrziu

În asemenea context nu-i pot învinui pe boşorogii davosieni, ba chiar îi înţeleg foarte bine: treaba lor e să se ferească de virusul pwlimii în timp ce pwlimea o suge electric

Link to comment
Share on other sites

La cati hipsteri dornici sa o arda eco sunt ,nici nu ma mira.Bine ,dastia mai amarasteni.

Astia or sa se bucure 5 ani de inalta tehnologie?Sau intr-un an ,doi vor incerca sa scape de bijuterii.

Foarte probabil la un pret mai mare,fata de cel de achizitie.Ca doar asa zic unii pe aici.

Si eu ai cred,ca par cunoscatori.

Link to comment
Share on other sites

Jucariile astea pentru un oras precum Bucuresti si nu numai, sunt perfecte.

Link to comment
Share on other sites

Perfecte sunt scuterele că la ce trafic e, degeaba ai electrica. Poate niste scutere electrice?

Acum 21 minute, adiy32 a spus:

La cati hipsteri dornici sa o arda eco sunt ,nici nu ma mira.Bine ,dastia mai amarasteni.

Astia or sa se bucure 5 ani de inalta tehnologie?Sau intr-un an ,doi vor incerca sa scape de bijuterii.

Foarte probabil la un pret mai mare,fata de cel de achizitie.Ca doar asa zic unii pe aici.

Si eu ai cred,ca par cunoscatori.

Eu fac un experiment de fo 2 luni. La sugestiile unui amic mi-am pus aplicațiile Spark și Teleport. Sunt aplicații de care sharing, un fel de închiriat pe loc și platit la cat ai mers ca timp. Am tot testat Renault Zoe, Nissan Leaf, Skoda CityGo, VW e-Golf, BMW i3 și Tesla Model S. 

Sincer după ceva bântuit prin oraș cu astea nu mai vad prea multe avantaje fata de o mașină cu combustie internă - sigur rămâne alimentarea rapida cu combustibil, raza mai lunga și la unele sunetul (modele sport cu pretenții). In rest pe cuvânt dacă se compara in vreun fel - cuplu și accelerație instante, nu vibrații, trepidații, nu tu sunet de rabla diesel, nu poluare, nu ai treaba cu vreo cutie de viteze. La probabil trec și mentenanță pentru că presupun că reviziile sunt infinit mai ieftine decât la una clasica. La negative - raza mai scurta de acțiune, timpi de încărcare, disponibilitate locuri de încărcare. La probleme ipotetice ar fi și ce facem daca toată lumea am trece pe electrice și ne-ar apuca încărcatul in același timp??🤭  

Daca ar avea și niște prețuri mai decente din lista de mai sus m-ar tenta un Nissan Leaf sau un BMW i3

Link to comment
Share on other sites

Da ,  dar parca e prea prețntios sa ai mașină pentru fiecare activitate în parte: una de oraș, una de vacanta, una de carat acareturi, etc. Realistic vorbind hibridele sunt mai viabile ca mod de transport și ar mai fi alea pe hidrogen in care baga bani asiaticii in dezvoltare. Full electricele ar fi bune doar daca ar fi infrastructura peste tot (și standardizată) și posibilitatea să susțină atâta încărcat de mașini. 

Plus trecere pe alta tehnologie de baterii care sa le confere raza mai mare și încărcare mai rapida.

Până atunci sunt cam moft așa 

Link to comment
Share on other sites

Acum 41 minute, Edd a spus:

In Romania, la ora actuala, cred ca este foarte situationala treaba si inafara de oras si suburbii, nu stiu daca merita. Pur si simplu nu avem infrastructura pt asa ceva.

In schimb pentru mine personal, merita. Acasa o incarc pe panouri solare, iar la birou gratis de la incarcatoarele companiei.

Daca nu o incarc, imi ajunge bateria pt 2-3 drumuri acasa-serviciu(1/3 din Bucuresti si vreo 25km in afara).

 

 

Tu esti un caz mai special.se pare.Dar in lumea reala nu toti au acest privilegiu.De fapt mai toti nu au acest privilegiu.

Am o bicla electrica cu 30 km autonomie full electric.Si o trotineta cu 40 km autonomie.Crezi ca-mi ajung?

Cateodata da,dar de cele mai multe ori ,nu.Daca sunt nevoit sa-mi modific traseul,indelung stabilit,am sanse sa merg pe langa ele.Cum am si patit la inceput.

O sa zici,sa-mi iau ceva cu autonomie mai mare.Degeaba,in functie de autonomia agregatului se schimba si raza de actiune pe care ma deplasez.Nu zilnic ,dar din cand in cand.

Asta este din start marele minus al electricelor.Limitarea libertatii de deplasare si al optiunilor de deplasare.

Alt mare minus este perioada de reancarcare incomparabila cu cea pe carburanti.

Nu mai zic cum ar sta treaba intr-un Militari Residence plin de electrice?Cabluri atarnand de la etaje,caderi de curent la greu.Probabil cateva statii de incarcare unde s-ar bate la propriu pe ele.

In real life lucrurile stau altfel .Nu ca la companiile de hipsteri cu cele cateva statii de incarcare facute sa dea bine la PR.

Apropo de Spring.Unui amic i-a venit de vreo trei saptamani bijuteria.La inceput mergea in trafic ,normal,cu viteza traficului.La noi pe Sos Chitilei,Buc Noi,Jiului,Sisesti,zona de nord se circula si mai tare ca viteza legala,excluzand orele de varf.

Bun,deci amicul la inceput mergea normal,cu traficul.Dupa o saptamana,a inceput sa mearga mai incet.O data ,de doua ori,la un moment dat i-l inteb de ce merge mai incet.Raspuns simplu,ca sa nu-i scada autonomia.Restul intelegi.

Si inca ceva,o incarca la 220 v.

Bomboana pe coliva este plecarea de pe loc cu doi aduti,doi copii si ceva cumparaturi.Stan si Bran.

Nu-i dau sa o tina un an.

De fapt o sa-l sfatuiesc sa o vanda cat mai repede,poate iese si in castig.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 10 ore, SenorPink a spus:

La probabil trec și mentenanță pentru că presupun că reviziile sunt infinit mai ieftine decât la una clasica

Cum să nu, piece of cake.

Un exemplu, la Tesla sunt probleme cu display-ul mare din bord.

Se arde un amărât de procesor. 

Problema e că din acel display sunt accesate toate funcțiile mașinii si practic nu poți merge cu ea. 

Reparația nu e deloc costisitoare, ~4000 euro și se face la o aruncatură de băț, aici, doar la Viena. 

E plin OLX ul de Tesla, sunt foarte fiabile, de aia băieții vor să mute bobul la alt faier - aștept provincia. 

Dar poate nu ma crezi și ești curios de mai multe informații, îți dau numărul amicului meu, e deocamdată cam singurul electrician din țară capabil pe Tesla. 

Ia-ți popcorn și batiste, că vei plânge când o să auzi ce povestește. 

Acum 10 ore, Edd a spus:

In schimb pentru mine personal, merita. Acasa o incarc pe panouri solare, iar la birou gratis de la incarcatoarele companiei.

Finul meu lucrează la Renault pe o poziție destul de bunicică. 

Povesteam de astea electrice si spunea că au vândut deja vreo sută și ceva de Spring, e boom. 

L-am intrebat, ok, și cum facem cu încărcarea? 

Păi am scos nu știu ce port care costa vreo 400 euro si se încarcă repede etc. 

OK, bun la curte si la cei care stau la parter. 

Și cu ceilalți ce facem? 

Aaa, păi lucrăm în viitor la extinderea capacității bateriilor, se pun stații din ce în ce mai multe, etc etc. 

 

Revenind, tu și alții care stați la casă sunteți privilegiați.

Și nu ai probleme la birou s-o încarci pentru că deocamdată 99% dintre corporatiști sunt WFH.😏

Ce faci însă dacă se revine la  normal? 

Te scoli la 5 să prinzi loc la ștuț? 

 

In campusul unde lucrez eu și unde sunt înconjurat de câteva corporații mari plus 4 mastodonți de locuințe sunt fix 2 stații de încărcare cu 4 porturi. 

Repet, intr-un campus cu ~ 9000 persoane înainte de pandemie. 

O să-mi spuneți că se vor mai face. 

Sigur. 

Așa, off the record, știți cât costă o singură stație cu 2 porturi într-un campus? 

Un mizilic, între 25.000-40.000 euro.😘

Pentru că în spate nu sunt doar 4 fire și un contoar, ci săpături, șanțuri pe sute de metri, spargi trotuarul, strada, rașchetare, asfaltare, cabluri de forță, posturi de transformare, racord la trafo etc. 

Pentru că degeaba ceri tu 2 posturi, infrastructura trebuie să suporte și nu poți face mai ieftin, deoarece în viitor rețeaua se dorește a fi upgradată și pe urmă canci!

Alte săpături, cabluri, stații, costuri etc. 

O să-mi spuneți că pare puțin pentru o corporație, nu? 😏

Dar cine lucrează într-o companie mare știe cam ce accent se pune de-acum înainte pe saving si ce cifre se dorește să fie stoarse!

 

Hmmm, parcă nu mai pare așa ieftin să implementăm hipstăreli Eco. 🥴

 

IMG_20211205_163548.jpg

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 minute, l.u.v a spus:

Cum să nu, piece of cake.

Un exemplu, la Tesla sunt probleme cu display-ul mare din bord.

Se arde un amărât de procesor. 

Problema e că din acel display sunt accesate toate funcțiile mașinii si practic nu poți merge cu ea. 

Reparația nu e deloc costisitoare, ~4000 euro și se face la o aruncatură de băț, aici, doar la Viena. 

E plin OLX ul de Tesla, sunt foarte fiabile, de aia băieții vor să mute bobul la alt faier - aștept provincia. 

Dar poate nu ma crezi și ești curios de mai multe informații, îți dau numărul amicului meu, e deocamdată cam singurul electrician din țară capabil pe Tesla. 

Ia-ți popcorn și batiste, că vei plânge când o să auzi ce povestește. 

Finul meu lucrează la Renault pe o poziție destul de bunicică. 

Povesteam de astea electrice si spunea că au vândut deja vreo sută și ceva de Spring, e boom. 

L-am intrebat, ok, și cum facem cu încărcarea? 

Păi am scos nu știu ce port care costa vreo 400 euro si se încarcă repede etc. 

OK, bun la curte si la cei care stau la parter. 

Și cu ceilalți ce facem? 

Aaa, păi lucrăm în viitor la extinderea capacității bateriilor, se pun stații din ce în ce mai multe, etc etc. 

 

Revenind, tu și alții care stați la casă sunteți privilegiați.

Și nu ai probleme la birou s-o încarci pentru că deocamdată 99% dintre corporatiști sunt WFH.😏

Ce faci însă dacă se revine la  normal? 

Te scoli la 5 să prinzi loc la ștuț? 

 

In campusul unde lucrez eu și unde sunt înconjurat de câteva corporații mari plus 4 mastodonți de locuințe sunt fix 2 stații de încărcare cu 4 porturi. 

Repet, intr-un campus cu ~ 9000 persoane înainte de pandemie. 

O să-mi spuneți că se vor mai face. 

Sigur. 

Așa, off the record, știți cât costă o singură stație cu 2 porturi? 

Între 25.000-40.000 euro. 

Pare puțin pentru o corporație, nu? 😏

Dar cine lucrează într-o companie mare știe cam ce accent se pune de-acum înainte pe saving si ce cifre se dorește să fie stoarse!

Hmmm, parcă nu mai pare așa ieftin să implementăm hipstăreli. 🥴

 

IMG_20211205_163548.jpg

 

Nu mă înțelege greșit nu sunt fan Tesla și am auzit că au probleme. Daca ar fi sa am 120k+ euro nu i-aș da pe Tesla sub nici o forma. Daca ar fi pentru mine as merge pe Lexus 🤙

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, Edd a spus:

In Romania, la ora actuala, cred ca este foarte situationala treaba si inafara de oras si suburbii, nu stiu daca merita. Pur si simplu nu avem infrastructura pt asa ceva.

In schimb pentru mine personal, merita. Acasa o incarc pe panouri solare, iar la birou gratis de la incarcatoarele companiei.

Daca nu o incarc, imi ajunge bateria pt 2-3 drumuri acasa-serviciu(1/3 din Bucuresti si vreo 25km in afara).

 

 

 

un om care a inteles pt ce a fost creat acest spring si care practic nu mai investeste nici un ban in deplasarea zilnica. 

Felicitari!

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 2 ore, einstein1984 a spus:

tesla nu stiu sa faca masini si componenta cazuta nu face parte din echipamentul strict electric al masinii...

Și cu ce mă încălzește pe mine ca utilizator treaba asta? 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
1 oră în urmă, einstein1984 a spus:

ziceam doar ca e un argument de cacao

Dacă ție ți se pare ok să dai 30 miuțe pe o cotoarbă din plastic SH la care a doua zi ți se arde un cip și te costă 4000 euro reparația ce să-ți zic, poftă bună la mâncat cacao la preț de achiziție pentru prinții arabi. 

Știi vorba aia, mănânci ce ai si te gândești la ce-i bun.. 😏

Da nu vrei mai bine să discuți direct cu amicul de care povesteam mai sus, să auzi direct de la sursă? 😊

1 oră în urmă, einstein1984 a spus:

In acelasi tip exista destule zoe, priusiuri si leafuri care nu sufera de problema

Deocamdată la astea destule încă nu s-a uscat cerneala pe certificatele de înmatriculare, mai vedem peste 2-3 ani 😘

 

1 oră în urmă, einstein1984 a spus:

orice masina care are 1 calculator in loc de 14 ca tesla va avea aceiasi problema, chiar daca are un v8 cu carburator sub capota. 

Cu o mică (mare) diferență, pentru oricare V8 găsesc ECU SH la preț de două navete de vin.😘 

La Tesla trebuie să mă duc la Viena cu Mastercard plin.

Link to comment
Share on other sites

Discutia e subiectiva caci va raportati doar la Romania. Putine statii de incarcare dar si putine masini, iar daca trendul va ramane electric, in urmatorii 20 ani infrastructura sigur se va pune la punct.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 39 minute, einstein1984 a spus:

Bine, am vazut ca sh si reparat pe genunchi e "your thing" , dar nu e pentru toata lumea. 

Evident, trebuiesc îndeplinite niște condiții: să știi ce să faci, să găsești baza potrivită, să înțelegi ce înseamnă în brand readus la viață, să găsești oamenii potriviți sa o facă cu sume omenești - cu bani mulți face orice fraier treabă 😏

 

Cam multe condiții, e mai simplu să dai bife când îți alegi o jucărie din plastic. 

Acum 17 ore, Edd a spus:

Dar eu va iubesc asa cum sunteti, generatie de oameni naivi, pentru ca sunteti batranii nostri, motociclisti sau nu.

Asta da mostră de brainstorming! 

Presupun că e creație de echipă, faza e prea lucrată ca să fie doar o spârcăială într-o pauza de scroll. 

Până una / alta, iarba pe care voi o pașteți și vi se pare suculentă, ăia bătrânii au călcat-o demult în picioare.😏 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 5 minute, cuki a spus:

Sunt destul exemple de la toti marii producatori, cu masini stricate in garantie

Eu am spus de mașini SH, respectiv Tesla, de care e plin OLX ul. 

La mașină nouă nu te deranjează foarte tare. 

Bine, mai puțin nervii și deranjul cu mersul la service, rămas fără mașină etc. 

Link to comment
Share on other sites

Nu cumva se arde gândacul de la Tesla după ce se face "operazione primavera" la km? Că la fz6 intră apă și se fwte bordul după ce îl mânăresc băieții, eu pun Karcherul pe el mereu și n-are nici pe draq! 

Link to comment
Share on other sites

adica astia de la Tesla au magazin de vanzare aici si service nu? Cine asigura garantia si serviceul cat este in garantie? o duc ei contra cost la Viena, Praga sau Varsovia?

 

Edited by Cavaleru
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Edd said:

 

 

Intre timp am mai facut 160km azi cu costuri 0 dpdv al combustibilului.

 

Nu exista "costuri 0" nicaieri in lume, totul are un pret sau o contra de pus in balanta. Dar alinta-te in continuare.

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 ore, Edd a spus:

Cauta "legea conservarii energiei". Totul este pe 0 constant!

Ca panourile si bateriile se fac fara consumarea unor resurse... :)) Unii doar se amagesc cu energia verde.

Edited by Lucian_M
Link to comment
Share on other sites

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Guest pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned and unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...