Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

Acum 19 minute, mircea.cazachevici a spus:

a vrut sa "faca" o Tesla, si i-a dat Tesla "cu fum" de nici nu a vazut-o.

Mie a vrut să-mi dea unul cu o mârțoagă (mustang) care îmi ieșise cam ca pwla în față de pe un drum lateral (fără prioritate, că să nu existe dubii). Ei bine, motorul termic al lui Napoleon i-a arătat că nu întotdeauna electrica demarează mai tare! :blbl:

Altfel ce să zic, merg electrificații într-o veselie pe autostradă cu 90-100 + geamul deschis, nu doar șpringarii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, Kristian K a spus:

Am spus ca va fi impozitabila fata de scutirea actuala,nu ca va fi impozitata ca o masina peste 2000 cc...

 

 

Sunt de acord, dar ca sa conteze cu adevarat, impozitul trebuie sa fie mare. La SUV-ul anterior care avea 2000cmc impozitul era derizoriu, doar 240 lei (in Arges e mai mare ca in Bucuresti) nu e nici macar cat abonamentul anual la Netflix.

 

Sigur se va impozita, asta e mai mult ca sigur. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieți, ma bag și eu in seama ca si tanga in fund.

Am un prieten bun, avea un BMW cumpărat de nou in leasing, iar anul acesta a trecut la Tesla Model Y Long Range.

Nu știu detalii legate de prețul mașinilor, mi-a spus doar ca la BMW plătea leasing+casco aprox. 1000 euro luna, iar la Tesla acuma aprox. tot acolo. 

Costul de întreținere la Tesla este mult mai mic, alimenteaza de acasa și de la birou. A făcut si drumuri externe, autonomia fiind chiar mare. Am vazut pe aplicația lui și 400km si viteze medii destul de consistente. Mașina nu are nevoie de revizii, la BMW plătea anual min. 1500 lei revizia. A avut și sume de 5000-6000 lei cand au schimbat placuțe și altele.

El estima ca la BMW în 5 ani, a dat pe revizii cam 12.000 lei în cei aprox. 100.000 km făcuți, fara cauciucuri. La Tesla, se așteaptă la 10% din acea suma. 

Economisește la combustibil, economisește la revizii, plătește tot atăt leasing și primește o mașina minim de nivelul fostei ca dimensiuni/dotari, chiar peste la putere. În mare omu rămăne la final de lună cu mai mulți bani in buzunar. Bravo lui.

Nu plănuieste sa tina mașina mai mult decat leasingul, asa cum a făcut si cu mașini anterioare. Prin urmare peste 5 ani si tot aprox. 100.000 km, nu ar trebui sa fie probleme cu bateria

Întradevăr sunt si părti negative, dar omul este foarte mulțumit de alegere.

Nu salvează planeta, nu is mașini pentru tot poporu...dar sunt alternative bune cine se incadreaza in usage spectrum. 

Sunt ideale pentru cine le cumpără in leasing si le țin 4-5 ani. Sunt ideale pentru cine face mulți kilometri, dar intr-un anumit radius. Prietenul asta, face lejer Cluj-Oradea-Cluj, Cluj-Sibiu-Cluj, sau Cluj-Satu Mare-Cluj fără grija că trebuie să încarce.

De mine nu e înca povestea, dar dacă aș fi în situația lui...aș face idem. 

Editat de sasesase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, GoodKat said:

Da Tesla aia merge pe sine de tramvai sau ce...Nu foloseste tot anvelope? 

 

Sigur, dar le-am eliminat din calculul comparativ al ambelor mașini deorece înca nu știe daca și aici va face economie, sau nu. 

Aparent is mai ok cu anvelopele, dar eu mă gandesc ca doar cele cu putere mica si autonomie mică. Inevitabil un condus economic, prelungește si guma. Nu cred că este cazul aici. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La gume, dat fiind cuplul mai mare al masinilor electrice, ma astept sa le schimbe mai des.

In rest, la revizii, diferentele constau in faptul ca nu necesita schimb de ulei, antigel, înlocuirea distribuției si a ambreiajului. Exceptand uleiul restul oricum nu le faci la fiecare revizie. Dar are alte chesti in loc, gen racirea acumulatorilor si mai stiu eu ce alte dracovenii. In rest si la asta are de facut revizie la sistemul de franare, directie, suspensie, transmisie, trenul de rulare electric etc. Tu prezinti diferentele de revizii intre cele 2 ca si cum tesla aia, vorba lui Goodkat, merge pe sine si nu are nimic care sa se strice sau sa necesite inlocuit in componenta ei...

Apropo, doar de curiozitate, unde face service-ul la Tesla ? :)

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 6 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

In conditiile de mai sus ce faceai? Luai diesel?

Nu sunt cel mai bun exemplu.

Nu sunt nici foarte econom, nici foarte risipitor, iar lucrurile le iau întotdeauna cu inima, nu cu mintea.

Posibil ca de cei 25.000 să-mi fi luat ce-mi doream în condițiile de mai sus.

 

Recitind ce am scris îmi pare că am fost cam agresiv. Îmi cer scuze, nu a fost intenția de a jigni pe nimeni.

Doar că nu-mi place demagogia proastă.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, Cap0ne a spus:

 unde face service-ul la Tesla ? :)

La Viena! Cluj - Viena, că Badea Cârțan (ca durată). :lol:

Comparăm bmw cu toporișca la calitate... 🤦‍♂️ Asta după ce am creat cont pe forum moto ca să propăvăduim electrocare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Cap0ne said:

La gume, dat fiind cuplul mai mare al masinilor electrice, ma astept sa le schimbe mai des.

In rest, la revizii, diferentele constau in faptul ca nu necesita schimb de ulei, antigel, înlocuirea distribuției si a ambreiajului. Exceptand uleiul restul oricum nu le faci la fiecare revizie. Dar are alte chesti in loc, gen racirea acumulatorilor si mai stiu eu ce alte dracovenii. In rest si la asta are de facut revizie la sistemul de franare, directie, suspensie, transmisie, trenul de rulare electric etc. Tu prezinti diferentele de revizii intre cele 2 ca si cum tesla aia, vorba lui Goodkat, merge pe sine si nu are nimic care sa se strice sau sa necesite inlocuit in componenta ei...

Apropo, doar de curiozitate, unde face service-ul la Tesla ? :)


Aparent Tesla nu are nevoie de revizie. Se recomanda schimbarea filtrelor de aer/hepa 1 data la 2 ani, dar operatiunea poti sa o faci singur.

Din ce citesc si pe site-ul lor oficial, daca nu ai probleme tehnice, nu ai ce revizie sa faci, inafara de inlocuirea acelor filtre pe care o faci singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Să vă povestesc despre Tesla și service în București. Am un amic, este un electrician auto/moto excepțional de bun.

Lucrează la o firmă care s-a axat pe auto electrice.

A fost la vreo 3 paliere de interviuri la Tesla pentru angajare la service-ul din București.

Dacă vă puteți imagina, ăștia îi propuneau minim pe economie + restul la negru!

Vă dați seama cine va lucra la ei, am înțeles că deja au deschis unul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

37 minutes ago, ENEOS said:

La Viena! Cluj - Viena, că Badea Cârțan (ca durată). :lol:

Comparăm bmw cu toporișca la calitate... 🤦‍♂️ Asta după ce am creat cont pe forum moto ca să propăvăduim electrocare. 


La Bucuresti. Dar e vorba doar de defectiuni, revizii nu exista.

N-am treaba cu electricele, din partea mea sa dispara maine. Sunt impotriva subventiei din banii mei, mai ales cand vad cum profita unii mult mai bogati ca mine, dar pe noi astia mai saraci ne ingroapa in taxe si eventuale restrictii.

Nu cred ca is mai ecologice, dimpotriva. Cred ca sunt inca o chichitza prin care bogatii raman bogati, iar saracii mai saraci. 
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să vedem cum face Cluj - București - Cluj! Să-i dăm un cort în care să doarmă lângă stația de încărcare? Sau unde i se va găta bateria pe drum. :crack:

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 minutes ago, ENEOS said:

Să vedem cum face Cluj - București - Cluj! Să-i dăm un cort în care să doarmă lângă stația de încărcare? Sau unde i se va găta bateria pe drum. :crack:

 

vreo 450km cred că duce, declara autonomie de 600+km. Cu o pauza la Brașov si o incarcare rapida, cred nu e stres. Din service probabil ca primești mașina cu bateria plină. 

Cred că mai degrabă este vorba de platformă, avand in vedere ca mașina nu are ce căuta in service, decat daca are o problemă tehnică. Dar mi-a spus ca are ceva extra asistența, cred ca A24. Nu știu detalii, ca nu am folosit așa ceva niciodată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă pui aglomerația de pe unele tronsoane la 30+ grade (sau iarna), scade autonomia ca la bormașină când împingi șuruburi de 30 in lemn, fără pregaurire. Cineva din familie a dat vreo 60k pe un 530 din 2021 hibrid. L-a durut in bascheți de motorul electric, el a vrut mașina că i-a plăcut. Cică vibratorul are vreo 11 cai, iar bateria e minusculă, e acolo ca să fie. Deci avea omul bani de o electrică 100%, ce dreq și-a luat "ibrit"?! 😁 Vibratorul totuși e bun la taxe, că la 3 litri cât e motorul principal, reducerea e consistenta, cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai reducerea e cam asa: la mine, fostul diesel de 1700cmc - 180 lei/an impozit. Actualul Prius de 1800cmc  hibrid, 9 lei impozit anual.

La de 3000cmc, sa tot fie 2500 lei impozitul in Bucuresti. Daca dai a 20-a parte pentru ca ai hibrid, te-ai scos.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, sasesase a spus:

La Bucuresti. Dar e vorba doar de defectiuni, revizii nu exista.

Pe site la ei nu scrie ca nu exista revizii. Ci niste bla bla ca nu are nevoie atat de des de mentenanta. De fapt uite aici un plan de service si un cost dat de baiatul ala de 400-500 euro+tva/an  https://www.teslash.ro/service

Tot pe site zic sa schimbi filtrul de habitaclu la 2-3 ani. Lel. Daca te plimbi numai pe drumuri de munte poate. Ca in Bucuresti sau alte orase mari daca chiar folosesti masina e full de jeg in maxim 1 an.

Iar service la Bucuresti cred ca se face doar pt schimbat fltre, lichide si chestii din astea marunte. Daca ai vreo problema... Viena cu platforma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, l.u.v a spus:

Să vă povestesc despre Tesla și service în București. Am un amic, este un electrician auto/moto excepțional de bun.

Lucrează la o firmă care s-a axat pe auto electrice.

A fost la vreo 3 paliere de interviuri la Tesla pentru angajare la service-ul din București.

Dacă vă puteți imagina, ăștia îi propuneau minim pe economie + restul la negru!

Vă dați seama cine va lucra la ei, am înțeles că deja au deschis unul.

 

aici? din cate stiu singurul job de mecanic pe romania direct la ei e pentru service mobil

https://ro.linkedin.com/jobs/view/mobile-service-technician-m-f-d-bucharest-at-tesla-3234261271

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, mircea.cazachevici a spus:

La de 3000cmc, sa tot fie 2500 lei impozitul in Bucuresti. Daca dai a 20-a parte pentru ca ai hibrid, te-ai scos.

Deci consistentă reducerea, iese mai bine decât cu fostul 520 2014.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, FlipperCo a spus:

 

Asta am sustinut mereu dar nu ma credea nimeni. Repet, masina electrica nu este eco, e doar hipstereala pentru unii si mocangeala pentru altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, GoodKat said:

 

Ce naiba economie sa faca la gume? 😂😂😂 Au niste roti de 18 sau 19, balon ingust, au cuplu mare, trebuie anvelope bune. Bine...nu ma mira, am vazut prin oras tot felul de SUV-uri scumpe incaltare cu Tigar, Sailun si alte marci 'consacrate'.

 

Salut,

eu doar am enumerat pe ce se duc banii in comparație cu un model similar. Costul de achiziție sau rata lunara, costul cu combustibilul, taxe, revizii, frane dar si caucicucuri. Înafara de gume, unde nu stie inca, economisește peste tot. Nu știu cum schimba la masina anterioara, și cat costau. 

Pe mine ma țin aprox. 30k km si mă costa aprox. 4000 lei. Dacă la o electrica similara aș schimba la jumate distanta, în 100.000km aș avea costuri de aprox. 8000-10.000 lei în plus, care ar reduce din economia făcuta in alte parți

8 hours ago, GoodKat said:

Cum este sa iti iei masina de 50,000-60,000 coco si sa faci economie la anvelope??? De fapt, de ce te gandesti la economie cand achizitia unei masini noi reprezinta cea mai proasta investitie, cu o devalorizare extrem de mare intr-o perioada foarte scurta.

 

Nu cred că mai mult de 10% cumpăra mașini de genu, sau mai scumpe cu banii jos. Le iau in leasing, le învart pe firme, le bagă la cheltuieli și la deducere de impozit. 

Dupa cum spuneam, alternative pentru bogați, pe care noi restul le platim. Ulterior, tot aștia ne țin nouă lecții despre ecologie și cum să merg cu autobuzu și să stau la 19 grade, ca ei să o poata arde bine merci în continuare.

Eu sunt ok cu electricele, să fie alternative pentru cine își permite și are chef de altceva. Dar fără subvenții nesimțite, scutiri si legislație defavorabila celor care nu își permit luxu

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai nene, mai lasati-ma cu supersite-ul autolatest. Aia sunt niste mascarici ce vor ei sa demonstreze ca masinile V8 sunt cele mai bune si masinile electrice cele mai proaste. Si cauta tot felul de stiri externe partinitoare pe subiectul asta.

 

Cum sa spui ca un Mercedes Diesel poate consuma 4,5 litri /100km? Poate o Skoda in conditii optime, dar nu un Mercedes.

Si mai ales, mie unul imi da rau cu virgula rau de tot la urmatoarea afirmatie . Cum sa spui ca un PHEV consuma cel mai mult, deoarece trebuie sa se si opreasca periodic la incarcat, si consuma si benzina si curent? Pai principiul de baza al PHEV-ului e ca are o baterie mai mica, de 40-50km autonomie, pe care o mai incarci la priza pentru naveta zilnica. Dar cand se termina aia 40-50km, treci pe benzina si te duci. Nu mai stai la incarcat, nu mai stai la nimic, se comporta fix ca o masina clasica cu motor termic, si consuma fix la fel.

 

 

 

Per total, autolatest = partinire maxima. Si prin stirea asta, si prin mai toate stirile de la ei de pe site.

 

Astept in continuare ziua in care sa vad un posesor de electrica nemultumit, care si-a bagat picioarele si s-a intors la termica. Nu de alta, dar pana acum am vazut numai posesori nemultumiti care au migrat de la ZOE la Tesla.

 

 

 

P.S. Pentru ca vad ca se reintoarce subiectul "subventia Rabla Plus e din banii nostri". E adevarat, dar nu de la buget. Aia sunt bani separati, mai ales din accizele la carburanti. Adica, de fiecare data cand voi bagati 100 lei in benzina, la pompa, cativa lei se duc automat la AFM, ca si taxa, pentru proiecte ecologice. Asa ca nu e de la buget, e tot platit de noi toti, dar la benzinarie, inclus in pretul carburantului.

Si, mai ales, proiectele ecologice inseamna si cumpararea de masini noi termice, prin Rabla Clasic. Ce, ala de-si cumpara BMW nou de 50.000 euro nu beneficiaza si el de la stat de vreo 2000 euro reducere pentru ca si-a cumparat masina noua pe benzina? Si nu tot discriminare e fata de cei ce nu-si permit o masina noua si se multumesc cu un SH? 

Dar asta e viata. Putem trai in UE, cu politicile astea pro-ecologie, sau putem emigra in Kazahstan, acolo unde oamenii au facut revolutie ca s-a scumpit GPL-ul de la 0,22 la 0,28 USD/litru. Acolo o fi mai bine, ca au pretul la sfert fata de la noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

44 minutes ago, mircea.cazachevici said:

P.S. Pentru ca vad ca se reintoarce subiectul "subventia Rabla Plus e din banii nostri". E adevarat, dar nu de la buget. Aia sunt bani separati, mai ales din accizele la carburanti. Adica, de fiecare data cand voi bagati 100 lei in benzina, la pompa, cativa lei se duc automat la AFM, ca si taxa, pentru proiecte ecologice. Asa ca nu e de la buget, e tot platit de noi toti, dar la benzinarie, inclus in pretul carburantului.

Si, mai ales, proiectele ecologice inseamna si cumpararea de masini noi termice, prin Rabla Clasic. Ce, ala de-si cumpara BMW nou de 50.000 euro nu beneficiaza si el de la stat de vreo 2000 euro reducere pentru ca si-a cumparat masina noua pe benzina? Si nu tot discriminare e fata de cei ce nu-si permit o masina noua si se multumesc cu un SH? 

Dar asta e viata. Putem trai in UE, cu politicile astea pro-ecologie, sau putem emigra in Kazahstan, acolo unde oamenii au facut revolutie ca s-a scumpit GPL-ul de la 0,22 la 0,28 USD/litru. Acolo o fi mai bine, ca au pretul la sfert fata de la noi.

 

Salut Mircea,

ai dreptate cu cateva afirmații, dar cred că unele sunt inexacte. 

Eu din cate știu, nu există bugete separate, totul intra la comun, dupa care se fac alocăriile în funcție de ce stabilesc guvernanții. Banii din accize nu se pun deoparte si se folosesc anul viitor, ci ei se folosesc acuma, iar anul viitor in funcție de ce se stabilește se cheltuiește. Ca și stat mometan împrumutăm bani, ceea ce înseamna cheltuieli mai mari decat încasări. 

Indiferent de unde provin banii, nu cred că este normal să fie subventionat un privat cu asemenea suma. Iar în cazul EV-ului, nici nu trebuie casata o rablă. Cu toate că nici cu Rabla clasic nu îs de acord, măcar acolo se scoate o rablă din ecuație. 

Înteleg aspectul ecologic, doar ca aceladefapt nu exista. Sau cel puțin nu la nivelul ăsta. Cu cele zeci/sute de milioane de euro alocate, dacă se dorea ecologie cu adevărat, se investeau banii în altele.

Ro are cele mai mari subvenții care intra in buzunarul dealeriilor si a producatoriilor. În schimbul lor, mulți bogați îsi fac hatîru, mulți cumpără a doua mașina șamd. Nu cunosc pe nimeni, sau nu am auzit pe nimeni să spună că acea subvenție l-a făcut sa treaca de la Dacia 1410 non euro, la o mașina electrica. Am auzit doar, mi-am luat Tesla/Kona sau whatever mașini de peste 40,000 euro, sau mi-am luat pe lănga 5-ar sau Passat un Spring...că era la preț de nimica.

Ai dreptate însa, asta este viața. Ești bogat, te ajuta UE să fi și mai bogat de pe spatele fraieriilor, atata timp căt joci cum cantă ei. Ești de partea ailaltă, nema mașina, busu te așteaptă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai informatii inexacte, si la rabla plus esti obligat sa predai o rabla.

Insa impllementarea e problema in Romania. Adica ar trebui sa scoti o rabla functionala depe strazi. Dau exemplul meu, am dat o rabla avariata, la care deja mi se daduse dauna totala de catre asigurari, ca sa imi iau Spring-ul. Asta pentru ca legislatia nu cere o rabla cu ITP, asigurare, sau macar sa porneasca motorul. Deci....e program implementat romaneste.

La fel, posibilitatea de a da o rabla ce nu-ti aparine. Asta a dus la vanzarea-cumpararea de tickete pentru rabla, la o adevarata bisnita la nivel de dealer.

 

Cat despre cuantumul bonusului, stiu ca avem cel mai mare bonus la EV din UE. Aici da, se poate scadea un pic, nu zic nu. Si, parerea mea, sa se realoce banii la Casa Verde (subventia de panouri fotovoltaice, ca sa devii prosumator).

Dar cum nu sunt eu politician sa fac aceste reguli, eu doar profit. Am o rabla, indiferent de stare, o casez si incasez un bonus pe care-l folosesc sa-mi iau un EV.

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, FlipperCo said:

Ai dracu nemți sunt germanii!

 

3 hours ago, Nguyen said:

 

Asta am sustinut mereu dar nu ma credea nimeni. Repet, masina electrica nu este eco, e doar hipstereala pentru unii si mocangeala pentru altii.

Nu ai descoperit nici apa caldă și nici gaura de la covrig. Asta susține românul de cincizeci de ani. Dizalu pa motorină second hand la mâna a doua e cel mai cel. 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...