Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hateri 😁

 

Eu intre timp ma tot plimb cu 10 lei/100km. Si astept data de 30 septembrie, sa ma inscriu pentru al 2-lea Spring.

Si astept sa vina si instalatorul in toamna asta, sa-mi monteze panouriel fotovoltaice contractate prin programul Casa Verde.

 

Sa vedem....51.000 bonus la primul Spring, 51.000 lei bonus la al 2-lea, 20.000 lei  bonus la panouri. Nu e rau, pentru un an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, Djebelu' a spus:

Sunt foarte curios cate stele ia la testul de crash la 15 km/h, nu la 50 km/h...

Oricum fiind asa de mignona, cred ca arde repede si eficient.

Imi place cum acesti "progresisti", isi sacrifica siguranta in detrimentul trendului.

De timpul pierdut, nu mai pomenesc. Numai sa fie ieftin la buzunar, ca si cartofii de la Profi.

 

Nu se mai pune problema de siguranta in fata trendului. Toti trebuie sa aratam ca suntem lifestyle.

Remember, sosetelele inca se poarta iarna ;)

 

Acum 7 minute, Djebelu' a spus:

Te plimbi, cat iti permite cablul...

Nu toti au target in viata sa stranga cureaua si sa astepte. Printre altele, sa astepte sa se incarce niste acumulatori.

Apropo, panourile alea ce suprafata iti ocupa inafara de cele de pe locuinta? Ma refer la spatiul verde acoperit de ele.

 

Acumulatorii sunt cea mai mare problema a acestor vehicule. Producerea si reciclarea lor polueaza cel mai mult.

Daca se vor ECO in privinta acestor masini, dezvoltarea trebuie sa vina din directia panourilor fotovoltaice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 40 minute, mircea.cazachevici a spus:

Hateri 😁

 

Sa vedem....51.000 bonus la primul Spring, 51.000 lei bonus la al 2-lea, 20.000 lei  bonus la panouri. Nu e rau, pentru un an.

 

Nu uita ca iei acesti bani de la gura copiilor institutionalizati, ei traiesc in conditii proaste ca sa va indepliniti voi fanteziile eco.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Situatia e cam de ras. Adica eu vreau sa-mi iau al 2-lea Spring. Husky vrea sa-si ia a 2-a Kona electrica. Mai era cineva cu vreo cateva pagini in urma, care spunea ca regreta enorm....ca a ales acum cativa ani o alta electrica, si nu o Tesla. Si deja era pe listele de asteptare la  Tesla. Iar voi stati in timpul asta si cautati tot felul de articole pe net care sa demonstreze cat de prosti suntem noii. Ca nu gasim prize libere, ca ni se strica masinile, ca mergem cu prelungitoare dupa noi.

Nu credeti ca totusi, daca s-ar intampla asa, nu ne-am mai fi comandat si al 2-lea EV, macar noi astia 3 de pe topic? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era un banc cu comunismul care a eșuat dar unii vor s-o ia de la capăt, la căpătâiul lui vi lenin. Sau cu vânătorul pe care îl prinde 🐻, îi face buru-buru, și ăla iar vine, iar îl prinde șamd. :lol:

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, mircea.cazachevici a spus:

Nu credeti ca totusi, daca s-ar intampla asa, nu ne-am mai fi comandat si al 2-lea EV, macar noi astia 3 de pe topic? 

Unii se insoara si a 2a oara. Altii baga la pacanele si a 2a oara. Altii baga si a 2a doza de legale ilegale etc. Asta nu inseamna ca si e ce trebuie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-mi plac mie oamenii care nu țin cont de costurile cu investițiile. Banii băgați în panouri, instalația electrică, priză, service, etc., în cât timp se amortizează?

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Asimplu a spus:

Daca datele din articol, in special cele legate de range, sunt reale, eu chiar mi-as dori asa ceva:

https://www.automarket.ro/stiri/general-motors-a-prezentat-hummer-ev-pick-up-ul-electric-are-1000-de-cai-100833.html

 

Dacă ai mălai....

 

"prețul de comercializare va fi de circa 113.000 de dolari"

 

Oricum, de ceva timp există și Rivian, ceva mai ieftin:

 

https://rivian.com/

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Djebelu' said:

Foarte de acord, dar repet, aici pe topic se discuta pro si contra ev, nimic mai mult sau mai putin. Evident cu argumentele pro si contra. Numarul lor face diferenta daca e ok sau nu e ok, evident dupa judecata fiecaruia.

 

Cei care sunt pro, sunt din cauza subventiei...nu din cauza tehnologiei, nu din cauza "poluarii" sau a convingeriilor personale. Mai ales astia cu masini electrice de sub 20.000k.

Sa vi dupa, sa ma faci pe mine "hater" ca nu merg cu 10 lei/100km nu este prea fair, deorece acele valori nu se datoreaza lor...se datoreaza subventiilor. 

 

Eu chiar nu am nimica cu nimeni din perspectiva asta, foarte bine ca si-au cumparat oamenii si a existat aceasta posibilitate. Doar ca mi-ar placea, daca s-ar reduce un pic aceasta falsa lauda si oarecum si sentimentul de superioritate, deorece totul este artificial. 90% din electrice nu ar fi pe strada fara subventii, asa cum 90-95% din actualii posesori nu si-ar mai cumpara o electrica fara acea subventie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, mircea.cazachevici a spus:

Hateri 😁

 

Eu intre timp ma tot plimb cu 10 lei/100km. Si astept data de 30 septembrie, sa ma inscriu pentru al 2-lea Spring.

Si astept sa vina si instalatorul in toamna asta, sa-mi monteze panouriel fotovoltaice contractate prin programul Casa Verde.

 

Sa vedem....51.000 bonus la primul Spring, 51.000 lei bonus la al 2-lea, 20.000 lei  bonus la panouri. Nu e rau, pentru un an.

 

La un calcul simplu, la prețurile actuale, dacă n-ar fi subvențiile, în 6 ani/120000 km, costurile de achiziție plus costurile pentru combustibil/energie cu Spring ar fi cu mai mari cu 600 de euro decât cele cu un Logan.

 

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, sasesase a spus:

 

 totul este artificial. 90% din electrice nu ar fi pe strada fara subventii, asa cum 90-95% din actualii posesori nu si-ar mai cumpara o electrica fara acea subventie. 

:goodposting:

 

Și dacă le face ca norvegienilor (parcă) să le impoziteze și numere cu drona panourile solare după ce i-a subvenționat achiziția... 😖

Oricum ești la cheremul guvernanților care ajustează prețul curentului electric din poignet. Dacă ai panouri pe casă te mai scoți, dar cum majoritatea oamenilor stau la bloc e mai greu.

Plus că la ev îți dă mult mai simplu switch off dacă protestezi în piață/nu-ți faci doza 17 de booster/whatever. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, sasesase a spus:

90% din electrice nu ar fi pe strada fara subventii, asa cum 90-95% din actualii posesori nu si-ar mai cumpara o electrica fara acea subventie. 

 

Daca ar scoate astia ceva gen 107, aygo pe benzina la @ 8.000 eur ..... miine i-as schimba masina sotiei. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.09.2022 la 19:14, pinnochio a spus:

La 2 lei kw,mai rentează electricele? Scăzură guvernantii plafonu de kw compensati.

 

In ultimul drum am incarcat de la statii D/C rapide cu 2.5RON/kW si de la statii AC cu 2RON/kW.

Consumul final a fost echivalentul a 3l/100km. Mi se pare convenabil. Asta e valabil la drum lung. Cum am folosit masina majoritar pentru naveta, impactul in cazul celor 30000km pe care ii am pana acum este minor spre insesizabil 🙂 ... 

 

La 02.09.2022 la 19:24, pinnochio a spus:

Nu stau prea bine cu calculele.Cât costă 100 km,cu o electrică,la 2 lei kw?Unde e September?

 

23.6RON vara si 32 ROn iarna la masina mea.

Acum 8 ore, Doctor X a spus:

Ce-mi plac mie oamenii care nu țin cont de costurile cu investițiile. Banii băgați în panouri, instalația electrică, priză, service, etc., în cât timp se amortizează?

 

Acum ca incarc de la ele, mai repede decat am estimat 🙂

Acum 8 ore, Djebelu' a spus:

Intr-o tara in care pe sosele Regina e proasta crestere/lipsa respectului/necunoasterea legii si Regele este maidanezul de rand ce conduce cazane mari obosite Vag/BMW si/sau basculate(suv-uri) care mai de care, toti astia fiind un factor de risc in cazul unei coliziuni cu un Spring,Zoe,etc(alte pocnitori ev fara nicio norma de siguranta serioasa) - asta doar in detrimentul a 10 lei pe 100 km, voi va permiteti sa fiti inconstienti??

Cat de inconstienti sunteti cei ce va riscati viata sa conduceti chestiunile astea unsafe cu 4 roti sau mai simplu, cat de inconstienti sunteti cand va transportati membrii familiei cu ele???

 

Intreb de curiozitate. Daca imi iau un Fiat 500 (din asta nou) nu mai sunt inconstient?

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Priviti multe lucruri ca fiind extreme cum ar fi faptul ca bateria dupa cei 8-10 ani este zero barat si se poate arunca, (sincer acum, nimeni care isi permite o masina de 30-40000euro nu o tine 8 ani, cel putin din ceea ce am vazut prin jurul meu, o schimba mult mai repede).

 

Bateriile se pot refolosi, am mai spus asta intr-o postare din ce tin minte, postarea a fost trecuta elegant cu vederea de chibitii de aici...

 

O baterie de Kona de 64kW care mai are 50-60% capacitate, poate inseamna o baterie de 32-38kW pentru casa. Modificarile sunt minime si pot fi facute de firme specializate chiar la noi in tara.

O baterie pentru un sistem solar echivalenta ar costa la ora actuala cam 16000 euro.

 

Eu unul asta am de gand, sa inlocuiesc bateria actuala a sistemului solar de 10kW cu bateria de la Kona. Oricat de uzata ar fi, teoretic maresc capacitatea de inmagazinare a sistemului meu de cel putin 2-3 ori. In cel ma rau caz o scot la vanzare, este o piata imensa de baterii auto, cererea exista.

@Djebelu' O da, intradevar. Citeste doar punctele.

Vezi ca Dacia este peste Fiat la punctajul Child Occupant, plus altele (Fiatul fara pretensioanre centura de siguranta si limitator pentru ocupantii din spate?) sau reminder pentru centura de siguranta pasagerii din spate, etc.

Sunt pro si contra, citeste totul nu doar punctajele.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, TheHuskyCrobats a spus:

 

Eu unul asta am de gand, sa inlocuiesc bateria actuala a sistemului solar de 10kW cu bateria de la Kona. Oricat de uzata ar fi, teoretic maresc capacitatea de inmagazinare a sistemului meu de cel putin 2-3 ori. In cel ma rau caz o scot la vanzare, este o piata imensa de baterii auto, cererea exista.

 

Mai bine pui 10 dastea si ai scapat de prbl cel putin 8 ani in ritm de incarcare zilnica.

https://www.autoeco.ro/baterie-auto-rombat-cyclon-110ah-900a-12v-6104750090/a26528/

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ZaiR a spus:

Mai bine pui 10 dastea si ai scapat de prbl cel putin 8 ani in ritm de incarcare zilnica.

https://www.autoeco.ro/baterie-auto-rombat-cyclon-110ah-900a-12v-6104750090/a26528/

 

 

Nici măcar deep Cycle nu e aia, nu merge nici pt mașini cu start/stop, de unde să țină 8 ani la un sistem fotovoltaic?!? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, loco a spus:

Incepe vreun program ceva? Sau de ce astepti 30 septembrie?

Da, anul acesta mai e o singura sesiune de inscriere pentru rabla plus, incepe pe 30.09.2022 la 10 dimineata. 

https://www.afm.ro/main/programe/vehicule_electrice/2022/calendar_modificare_sesiuni_rabla_plus-2022_05_30.pdf

 

Din experienta mea, cererea e foarte mare. La sesiune din aprilie, unde am participat si eu, cu inscriere online, fondurile s-au epuizat fix in 20 minute. 

 

 

 

 

 

 

DoctorX, ca vad ca te intereseaza amortizarea la un Spring... Tu calculezi "fara subventii". Si iti da ca in 120.000 km ai acelasi pret la Logan si Spring. Dar cine in tara asta ia electrica fara Rabla Plus? Daca bagi si subventiile, vezi ca dupa perioada calculata de tine ai 8000-9000 euro avantaj la electrica. Adica, practic, inca un Logan. Iti scoti valoarea masinii numai din diferenta de pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, ZaiR a spus:

Mai bine pui 10 dastea si ai scapat de prbl cel putin 8 ani in ritm de incarcare zilnica.

https://www.autoeco.ro/baterie-auto-rombat-cyclon-110ah-900a-12v-6104750090/a26528/

 

Speram la putina seriozitate sau macar informare. Asa ceva nu se va folosi niciodata intr-un sistem solar, motivele nu le insir aici, sunt prezentate pe larg unde vreti voi pe net.

Imi pare rau dar te discreditezi cu afirmatia de mai sus.

 

Acum 43 minute, Djebelu' a spus:

Safety over all, nu doar child occupant, ca doar familia nu inseamna doar copilul, ci si tu si sotia ta, la fel de importante ca membrii intr-o familie. Fara voi child seat este gol...

Daca tu imi spui ca acel Fiat cu total de 4 din 5 stele e mai putin safe decat springul ala ce are 1 din 5...ma intelegi, nu?

 

Nu am spus ca este mai putin safe, am spus doar ca sunt probleme si la Fiat. iar EuroNCAP este destul de discutabil, mai ales cand aflii cu stupoare se scad puncte ca nu ai stickere de avertizare. Romanasul nu citeste el manualele de utilizare, ce mai discutam de etichete ...

Mai citim si ce spun cei de acolo, nu doar stelele:

Citat

The passenger compartment of the 500 remained stable in the frontal offset test.  Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs for both the driver and the passenger.  FIAT showed that a similar level of protection would be provided to occupants of different sizes and to those sat in different positions.  In the full-width rigid barrier test, the head of the driver dummy exceeded critical limits for deceleration.  As a result, no points were scored for the driver dummy even protection of the chest was adequate, and that of the knees and femurs was good.  Likewise for the rear passenger dummy: poor protection of the head resulted in all points being lost.  However, in this case the chest would not have scored points anyway, owing to excessive shoulder belt force, and the abdomen lost all points owing to a phenomenon known as 'submarining', in which the dummy slips under the lap portion of the belt.  In contrast to its performance in the full-width test, the 500 scored maximum points both in the side barrier test and the more severe side pole impact, with good protection of all critical body regions.  Tests on the front seats and head restraints demonstrated good protection against whiplash injuries in the event of a rear-end collision.  A geometric assessment of the rear seats indicated marginal whiplash protection.  The 500 does not have an autonomous emergency braking system.

 

Nu toate stelele sunt verzi iar protectia nu e atat de sublima, nu-i asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...