Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 11 ore, ZaiR a spus:

Mai bine pui 10 dastea si ai scapat de prbl cel putin 8 ani in ritm de incarcare zilnica.

https://www.autoeco.ro/baterie-auto-rombat-cyclon-110ah-900a-12v-6104750090/a26528/

 

Speram la putina seriozitate sau macar informare. Asa ceva nu se va folosi niciodata intr-un sistem solar, motivele nu le insir aici, sunt prezentate pe larg unde vreti voi pe net.

Imi pare rau dar te discreditezi cu afirmatia de mai sus.

 

Acum 43 minute, Djebelu' a spus:

Safety over all, nu doar child occupant, ca doar familia nu inseamna doar copilul, ci si tu si sotia ta, la fel de importante ca membrii intr-o familie. Fara voi child seat este gol...

Daca tu imi spui ca acel Fiat cu total de 4 din 5 stele e mai putin safe decat springul ala ce are 1 din 5...ma intelegi, nu?

 

Nu am spus ca este mai putin safe, am spus doar ca sunt probleme si la Fiat. iar EuroNCAP este destul de discutabil, mai ales cand aflii cu stupoare se scad puncte ca nu ai stickere de avertizare. Romanasul nu citeste el manualele de utilizare, ce mai discutam de etichete ...

Mai citim si ce spun cei de acolo, nu doar stelele:

Citat

The passenger compartment of the 500 remained stable in the frontal offset test.  Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs for both the driver and the passenger.  FIAT showed that a similar level of protection would be provided to occupants of different sizes and to those sat in different positions.  In the full-width rigid barrier test, the head of the driver dummy exceeded critical limits for deceleration.  As a result, no points were scored for the driver dummy even protection of the chest was adequate, and that of the knees and femurs was good.  Likewise for the rear passenger dummy: poor protection of the head resulted in all points being lost.  However, in this case the chest would not have scored points anyway, owing to excessive shoulder belt force, and the abdomen lost all points owing to a phenomenon known as 'submarining', in which the dummy slips under the lap portion of the belt.  In contrast to its performance in the full-width test, the 500 scored maximum points both in the side barrier test and the more severe side pole impact, with good protection of all critical body regions.  Tests on the front seats and head restraints demonstrated good protection against whiplash injuries in the event of a rear-end collision.  A geometric assessment of the rear seats indicated marginal whiplash protection.  The 500 does not have an autonomous emergency braking system.

 

Nu toate stelele sunt verzi iar protectia nu e atat de sublima, nu-i asa?

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, mircea.cazachevici said:

Dar cine in tara asta ia electrica fara Rabla Plus? 

 

Exact, doar aia care dau peste 60k pe ele si pe care oarecum ii doar in pix de subventie. 

 

Restu care tot vin cu calcule de 10lei/100km, ii compar cu indivizii care spun ca e mai bine sa stai acasa pe ajutor de somaj, decat sa muncesca pe minumu pe economie. Adica is la cheremul statului. Pa subventie, pa 90% din electrice. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 minute, TheHuskyCrobats a spus:

...

 

Nu toate stelele sunt verzi iar protectia nu e atat de sublima, nu-i asa?

Mda, ai dreptate - asta ca sa inchei dicutia cu matale...caci nu ajungem la niciun rezultat.

Doamne da, sa nu ai niciun eveniment cu springul.

Link to comment
Share on other sites

 

Acum 11 minute, Muretto Grundieg a spus:

Eu n-am mers pe EV-uri dar întreb (pe cei care cunosc subiectul) aceste vehicule au fost gândite și ca vehicule de tractare? Au acel cârlig în spate? Pot remorca alte vehicule sau o rulotă?

 

Nu am nici o idee daca au fost gandite ca vehicule de tractare. Carlig de remorcare nu au, cum nu au 99% din masini. Trebuie verificat in talon.

 

Insa atata timp cat exista Ford Lightning sau Rivian care sunt camionete, inseamna ca pot tracta.

 

Am mai spus, dar nimeni nu asculta, inainte de a iti lua un EV iti faci niste socoteli ca de exemplu: stai la bloc, nu ai incarcatoare in apropiere, timpii de incarcare foarte lungi (prinzi coada la o statie de banzina de pe A1 si stai tot 30 minute, dar nu conteaza), faci 1000km pe zi doar pe autostrada, iti place sa mergi cu 150km/h viteza medie, factura mare la curentul electric, portbagaj minuscul, intrii in panica atunci cand vezi ca mai ai autonomie doar 150km, albesti de grija planetei (cum se vor elimina deseurile rezultate din baterii, dar te doare la basca de poluarea directa pe care o presupune folosirea combustibililor fosili), pretul imens (de banii aia iei S-Klasse ce puii mei, doar nenorocitii iau masina cu subventie, vezi tu cica iei banii de la gura copiilor infometati - exact acolo se duceau banii aia), bateriile se duc in 8 ani - nu mai poti aprinde nici un bec de lanterna dupa fix 8 ani, iti ia foc masina - statistic, majoritatea masinilor electrice ard, performante mediocre si mult sub un Mercedes-AMG GT, etc.

 

Pentru toate motivele de mai sus si inca multe altele, un EV nu ti se potriveste. Nu cred ca e nici o problema, piata este imensa, iti poti alege orice altceva 🙂

 

Acum 12 minute, Djebelu' a spus:

Mda, ai dreptate - asta ca sa inchei dicutia cu matale...caci nu ajungem la niciun rezultat.

Doamne da, sa nu ai niciun eveniment cu springul.

 

Nu am Spring 🙂, dar mi-as lua daca ar fi potrivit pentru mine.

 

Acum 30 minute, sasesase a spus:

 

Exact, doar aia care dau peste 60k pe ele si pe care oarecum ii doar in pix de subventie. 

 

Restu care tot vin cu calcule de 10lei/100km, ii compar cu indivizii care spun ca e mai bine sa stai acasa pe ajutor de somaj, decat sa muncesca pe minumu pe economie. Adica is la cheremul statului. Pa subventie, pa 90% din electrice. 

 

Am inteles, se pare ca trendul este acum sa blamam economia.

 

Eu am mai intrebat insa mi s-a raspuns in lehamite.

Daca ai avea de ales intre masini aproape identice ca pret si performanta (diferenta ca si volum) insa in cazul uneia ai avea cheltuieli lunare mai mari  cu 1500 lei, ce ai face?

 

Raspunsul a fost ca s-ar cumpara o benzinara, ceea ce am considerat-o fiind o gluma, dar trecem peste.

 

Intreb din nou, ai alege sa versi 1500 lei (3 plinuri de motorina la mine) lunar sau nu?

Link to comment
Share on other sites

La 06.09.2022 la 9:23, mircea.cazachevici a spus:

Hateri 😁

 

Eu intre timp ma tot plimb cu 10 lei/100km. Si astept data de 30 septembrie, sa ma inscriu pentru al 2-lea Spring.

Si astept sa vina si instalatorul in toamna asta, sa-mi monteze panouriel fotovoltaice contractate prin programul Casa Verde.

 

Sa vedem....51.000 bonus la primul Spring, 51.000 lei bonus la al 2-lea, 20.000 lei  bonus la panouri. Nu e rau, pentru un an.

Pe vremuri se lauda lumea ca isi cumpara un ferrari, lamborghini, bentley. Azi ne laudam ca ne luam Spring 🤭

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, Asimplu a spus:

Pe vremuri, lumea se lauda ca isi cumpara skoda, opel, vw, fata de cei care aveau dacia, aro, oltcit... :D

 

Intelegi ce zic referito la Spring. Nu zic de electric, zic doar de Spring! Fara suparare dar nu reusesc sa vad nici un motiv pentru care mi-as cumpara asa ceva. Mult mai frumoasa e o bicicleta. 

Spring-ul asta e ca o trotineta pe 4 roti. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, TheHuskyCrobats said:

Daca ai avea de ales intre masini aproape identice ca pret si performanta (diferenta ca si volum) insa in cazul uneia ai avea cheltuieli lunare mai mari  cu 1500 lei, ce ai face?

 

Logic!

 

41 minutes ago, SenorPink said:

Fara suparare dar nu reusesc sa vad nici un motiv pentru care mi-as cumpara asa ceva.

 

Sinceritatea e si ea buna.

Eu, de exemplu, nu mi-as lua electrica fiindca nu se pliaza deloc cu felul meu de a fi. Si fiindca is hater: ma seaca astia care dau 60k pe o electirca fiindca... ce? Sa fie in trend? Au un confort pe plus decat in (vorba cuiva de mai sus) AMG? Au performante mai bune? Ca sa nu se mai taie copaci? Banuiesc ca persoanele alea au si AC in casa, semineu si curtea plina de becuri care lumineaza toata noaptea, ca sa fie frumi. Banuiesc ca tot insii astia fac si reciclarea deseurilor pe categorii acasa la 'nealor si au instalatii de udat gazonul. ETC. Adevarul e ca nu stiu cum e sa ai bani incat sa-ti prisoseasca aia 60k. Iar daca as sti mi-as lua altceva. O masina care, cand o vad, sa-mi imprastie un ranjet pe mecla. Tot trendul cu electrice nu tine de salvarea planetei. Se chinuie p0lea sa-si reduca din confort/placeri ca sa traiasca mai bine generatiile de dupa momentul cand el o sa fie in groapa!

Sa ne intelegem: nu is hater pe cine sta mai bine financiar ca mine. Ma seaca moralistii de context. 

 

Spring: dupa cum se vede are si el cumparatorii lui. Nu pricep de ce, dar... Punct!

Unde exista cerere, e clar ca tre sa diversifici oferta. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eu nu ca nu mi-as cumpara Spring niciodata. Nu mi-as cumpara nimic facut de Renault sau Dacia.

Am condus aproape toate modelele, mi se par niste mizerii sinistre. Plastic mult, zgomotoase, incomode, urate, lipsite de orice fel de performanta.

 

Cu toate astea, absolut toata tara este plina de Dusteruri, Sandero, Dockere, si nu in ultimul rand, Loganuri. Nu stiu de ce piata ar fi facut exceptie de stat la coada la Spring, care se incadreaza cu brio in aceeasi categorie. Si nu mi se pare nimic gresit in asta, fiecare isi cumpara ce vrea, sunt foarte multi care pur si simplu sunt fani Dacia si ar cumpara aproape orice ar scoate, mai ales o masina cu care este atat de ieftin sa mergi. 

 

Iar toata repulsie fata de brandul Logan o tin pentru partea personala. Pentru afacere ma gandesc sa cumpar Docker. Iar daca oamenii de teren nu ar avea nevoie de spatiu in masina pentru materiale, direct Spring as lua. Fix pentru cost

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, mircea.cazachevici a spus:

DoctorX, ca vad ca te intereseaza amortizarea la un Spring... Tu calculezi "fara subventii". Si iti da ca in 120.000 km ai acelasi pret la Logan si Spring. Dar cine in tara asta ia electrica fara Rabla Plus? Daca bagi si subventiile, vezi ca dupa perioada calculata de tine ai 8000-9000 euro avantaj la electrica. Adica, practic, inca un Logan. Iti scoti valoarea masinii numai din diferenta de pret.

 

Asa cum si tu ignori faptul ca ai dat totusi 10-11mii euro pe masinuta aia si vezi doar ca o incarci de 10 lei :) E ca si cum vine cineva si spune ca isi ia o Fabia sh cu 3000 euro si de restul de 7000 baga benzina/gpl/motorina de se plictiseste cat se plimba cu ea. Si probabil are si o masina mai incapatoare, mai safe si mai ales dupa care nu sta cu orele sa o alimenteze.

 

Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Eu am mai intrebat insa mi s-a raspuns in lehamite.

Daca ai avea de ales intre masini aproape identice ca pret si performanta (diferenta ca si volum) insa in cazul uneia ai avea cheltuieli lunare mai mari  cu 1500 lei, ce ai face?

 

Raspunsul a fost ca s-ar cumpara o benzinara, ceea ce am considerat-o fiind o gluma, dar trecem peste.

 

Intreb din nou, ai alege sa versi 1500 lei (3 plinuri de motorina la mine) lunar sau nu?

 

Eu ti-am raspuns ca as lua benzina cand ai intrebat daca s-ar lua ev sau motorina. Si ti-am raspuns serios.

Ca sa ai diferente de 1500 lei lunar intre cele 2 trebuie sa faci oleaca de km. Si ca sa faci km aia cu ev-ul trebuie sa incarci oleaca la el. Ceea ce eu nu as face si cred ca oricui i-ar fi incomod. Vorbesc de conditii normale de utilizare care ar fi plauzibile pt a face km aia, nu teste si cifre pe hartie.

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Iar daca oamenii de teren nu ar avea nevoie de spatiu in masina pentru materiale, direct Spring as lua. Fix pentru cost

 

Care cost, ca e peste 20.000 de euro un Spring...

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

...

Pentru afacere ma gandesc sa cumpar Docker. 

...

Daca vrei sa dai mai bine pe retina,iti iei Mercedes Citan,same shit,Docker rebadged si pret pe masura. :)

 

 

Edited by Kristian K
Link to comment
Share on other sites

Acum 7 minute, Nguyen a spus:

 

Care cost, ca e peste 20.000 de euro un Spring...

iar un Docker e peste 15000 de euro. Dar hai sa nu comparam cu Docker, sa comparam cu Sandero, care e vreo 14000 de eur.

La o medie de 3000 de km/luna cat face un reprezentant de vanzari, in sandero bagi cel putin 1600 ron/luna benzina. Adica vreo 4000 de eur/an carburant. In cat timp egalezi diferenta de costuri dintre electric si benzina?

Acum 3 minute, Kristian K a spus:

Daca vrei sa dai mai bine pe retina,iti iei Mercedes Citan,same shit,Docker rebadged si pret pe masura. :)

 

 

asta e toata treaba, ca uneori nu conteaza cum dai, conteaza doar sa optimizezi costurile. Mai ales in conditiile in care carburantul nu e prea ieftin.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Clit Eastwood Jr. a spus:

iar un Docker e peste 15000 de euro. Dar hai sa nu comparam cu Docker, sa comparam cu Sandero, care e vreo 14000 de eur.

La o medie de 3000 de km/luna cat face un reprezentant de vanzari, in sandero bagi cel putin 1600 ron/luna benzina. Adica vreo 4000 de eur/an carburant. In cat timp egalezi diferenta de costuri dintre electric si benzina?

 

Curentul deja se scumpeste, in curand nu va fi avantajos dar pe mine ma intereseaza altceva: sa recunaosteti ca vreti electrica pt ca e pe mocangeala si nu ca ar fi eco & shit si sa se taie orice subventie la ea. Asa da, nu as comenta nimic impotriva masinilor electrice daca cumparatorii si-ar asuma integral costurile.

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 minute, GoodKat a spus:

"Da sefu, nu am ajuns la client, m-a lasat cotoarba in drum, stau acum sa se incarce, da merge mai greu ca este frig afara!"

"Stai fiule, ca te platesc...'

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, Nguyen a spus:

 

 sa recunaosteti ca vreti electrica pt ca e pe mocangeala si nu ca ar fi eco & shit

Mai intai recunoaste tu ceva: in Romania sunt zeci de mii de dieseluri cu DPF off, sau altele care nici nu au fost prevazute cu asa ceva, care daca ar fi inlocuite de aceste masini electrice deloc eco dupa parerea ta, aerul pe care l-ai respira ar fi mai curat.

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Mai intai recunoaste tu ceva: in Romania sunt zeci de mii de dieseluri cu DPF off, sau altele care nici nu au fost prevazute cu asa ceva, care daca ar fi inlocuite de aceste masini electrice deloc eco dupa parerea ta, aerul pe care l-ai respira ar fi mai curat.

 

Nu am ce sa recunosc, eu am spus foarte clar ca nu ar trebui sa existe turisme diesel ci doar camioane.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Nguyen said:

Curentul deja se scumpeste, in curand nu va fi avantajos ...

Nici mersul la reparat cu ”mobrele” pe la mecanici nu va mai fi avantajos, tocmai pentru că se scumpește curentul și cresc costurile.

 

Și sper că nici mersul /ieșirea milițienilor pe stradă (defecți sau reparați) nu va mai fi avantajos, din același motiv. 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 29 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Mai intai recunoaste tu ceva: in Romania sunt zeci de mii de dieseluri cu DPF off, sau altele care nici nu au fost prevazute cu asa ceva, care daca ar fi inlocuite de aceste masini electrice deloc eco dupa parerea ta, aerul pe care l-ai respira ar fi mai curat.

Aia nu inseamna neaparat ca diesel-urile sunt de vina. Sunt toparlanii aia de scot filtrele si statiile ITP care iau spaga sa inchida ochii si sa le dea avizul tehnic pe nv. 

 

Am vazut azi pe unu care avea un sticker pe luneta: Fara fum nu e putere!! Iti dai seama ca avea un cazan tdi cu dpf-ul scos.

Acum 3 minute, Asimplu a spus:

Eu vreau electrica, pentru ca visez la un viitor in care imi voi produce singur intreaga energie electrica consumata, inclusiv cea pentru masina.

 

Dar te intreb si eu ceva: cate motoare sau masini noi ai cumparat in viata ta? Ti-ai asumat vreodata "integral costurile" vehiculelor pe care le conduci?

 

Hai ca raspund eu: Si mie imi place cum se conduc electricele, dar momentan sunt o fita pentru oameni cu bani multi, si cu rabdare si timp si mai multe.

 

Am cumparat numai masini noi si am facut ca la carte mentenanta inclusiv ITP-urile. Exemplu: mi s-a crapat parbrizul de la o piatra de pe drum si cand am fost la ITP am fost respins. Am preferat sa iau parbriz nou original si sa-l schimb decat sa dau spaga sa trec ITP. 

 

Si nu cred ca sunt singurul care a facut d-astea

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Clit Eastwood Jr. said:

Mai intai recunoaste tu ceva: in Romania sunt zeci de mii de dieseluri cu DPF off, sau altele care nici nu au fost prevazute cu asa ceva, care daca ar fi inlocuite de aceste masini electrice deloc eco dupa parerea ta, aerul pe care l-ai respira ar fi mai curat.

 

Pai da, doar ca nu am vazut pana acuma sa inlocuiasca nimeni o rabla cu o electrica. Statul nu da subventia bazat de niste criterii, asa cum ar fi normal. Da la ala care ia Tesla in loc de Euro 6/7, sau la ala care are loc in curte de inca o masina, si decide sa-o ia ca de ce nu. Eu personal nu am nimica cu asta, am spus-o si o mai spun. Nu e vina omului ca statu ii da.

Daca s-ar dori ecologie pe deoparte, dar si ajutor pe cealalta, statul ar trebui sa gandeasca un sistem de scoring, iar in functie de acel scoring sa beneficiezi sau nu de reducere. 

Adica avem scoring la gradinitele de stat, unde este aproape imposibil sa iti duci copilu daca familia castiga peste o anumita suma, iar pe partea ailalta se dau in nestire sume celor care defapt nu au nevoie de ele.

Normal ar fi sa iti dea statu bani de Spring/Kona sau naiba stie ce alta masina electrica, daca se asigura ca te scapa de rabla, de care din motive evidente nu poti sa te scapa de la sine putere.

Sau ai o firma, ai niste ani de activitate, dar nu esti Musk in afaceri si prin urmare poate nu produci asa de multi bani incat sa-ti permiti masini de 60.000 Euro sau leasinguri de 1500 Euro pe luna. 

Exemplele pot continua.


Asa ca viitorul nu e electric dpmdv. Unii vor avea niste jucarii electrice, alti poate o sa mai poata cumpara a 2-a sau a 3-a masina pe banii statului o vreme. Daca se gata cu subventia, in 5-6 ani, ajung toate baterii la cotetze sau cabane si treaba va fi da-ta uitarii. 

 

Edited by sasesase
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Asimplu a spus:

Eu vreau electrica, pentru ca visez la un viitor in care imi voi produce singur intreaga energie electrica consumata, inclusiv cea pentru masina.

 

Ar fi un lucru bun, dar cu ce produci cat consumi? Eolian si/sau solar nu cred ca o sa-ti acopere nevoile. Poate doar daca stai la tara si ai un pic de teren.

 

1 oră în urmă, Asimplu a spus:

 

Dar te intreb si eu ceva: cate motoare sau masini noi ai cumparat in viata ta? Ti-ai asumat vreodata "integral costurile" vehiculelor pe care le conduci?

 

Nu am primit nici o subventie de la stat, deci inseamna ca am platit inegral costurile. Sau te referi la altceva?

1 oră în urmă, Asimplu a spus:

Iar intrebarea mea, era in contextul in care cei mai multi care se plang ca electricele sub subventionate de la stat, nu au cumparat niciodata un vehicul nou, dar pe cand ei nu sunt dispusi sa deconteze prin taxe cheltuielile acestor subventii, eu trebuie sa decontez prin sanatatea mea, toate harburile care polueaza.

 

Eu nu sunt de acord nici cu programul rabla, am mai spus acest lucru,  masina e o necesitate dar per total este un lux. As intelege un program Rabla pentru masini ieftine din clasa mini dar in rest nimic.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, sasesase a spus:

 

Adica avem scoring la gradinitele de stat, unde este aproape imposibil sa iti duci copilu daca familia castiga peste o anumita suma, iar pe partea ailalta se dau in nestire sume celor care defapt nu au nevoie de ele.

 

Am mai zis pe aici, eu am lucrat acum vreo zece ani la AFM, instituția care se ocupa cu fondurile astea.

Pe atunci încă se luptau cu efectele acelor taxe de poluare de mii de euro, abuzive.

Mi-a lăsat un gust amar si am zis ca in viața mea nu voi mai lucra pentru stat, nu aveau niciun interes pentru progres, singurul interes era sa aducă cât mai mulți bani in bugetul lor, bani de sifonat, bineînțeles  ( se gândeau atunci la altfel de versiuni ale taxei de poluare, care sa nu mai fie inversata in instanța).

Un an am lucrat si cred ca s-au schimbat 2 guverne, ceea ce însemna schimbat președintele, directorii, șefii de birouri.

De fiecare data s-a schimbat direcția instituției. Totul politizat.

Asa ca știu sigur ca ceva bun nu are ce sa iasă dintr-o asemenea instituție.

 

Din punctul meu de vedere, orice bani poate lua orice persoană de la ei, sub forma de subvenții si mai știu eu ce, sa ii ia! Alternativa mai benefică nu există, pana nu se schimba ceva in statul asta bolnav.

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

Speram la putina seriozitate sau macar informare. Asa ceva nu se va folosi niciodata intr-un sistem solar, motivele nu le insir aici, sunt prezentate pe larg unde vreti voi pe net.

Imi pare rau dar te discreditezi cu afirmatia de mai sus.

I-am propus ca si solutie impotriva unor baterii SH. Atat!

 

Am rasfoit forumul si la capitolul modele auto electrice nu ma atrage absolut nimic. Nici ca pieton cand ma trezesc cu o masina ce bazaie pe langa mine.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...