Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 27 minute, mircea.cazachevici a spus:

Intrebarea echivalenta pentru motoare termice: "O masina termica poate fi pornita impinsa/trasa daca nu mai ai combustibil in rezervor?"😁

Da! Ceva mai ușor pt că electricele sunt mai grele. 😜

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus:

Intrebarea echivalenta pentru motoare termice: "O masina termica poate fi pornita impinsa/trasa daca nu mai ai combustibil in rezervor?"😁

 

aparent, cel putin unele unele masini electrice pot fi incarcate prin tractare, daca ai cu ce (12:55, e link direct acolo)

 

 

Link to comment
Share on other sites

La 30.12.2022 la 12:05, Kristian K a spus:

Man,ideea de baza a ev-urilor sunt marile orase,nu autostrazile.Cel putin in momentul de fata.

 

Am apasat de curios o aripa fata si o portiera la un spring:vai de capul meu ce pet-uri sinistre.Mircea,daca-ti iubesti familia(sotie si copil)mai gandeste-te si la siguranta lor,nu doar la mocaciuni...

Ieri dimineata a trecut unul cu una pe langa mine,cu vreo 30-40 km/h cred,si cam aburita toata pe interior,de parca era o 13 sute dinainte de 89... :)

 

Lasa, ca se aburesc toate, plecaram cu un A Klass la petrecerea de revelion (eu am vrut sa beau), s-a aburit instantaneu ca la balamuc, eram 4 insi inauntru.

 

Acum 23 ore, mircea.cazachevici a spus:

Chestia e ca de cate ori cineva vrea sa dea de gard cu electricele, da exemplu mini-electricele, gen Spring, VW E-UP, Skoda Citygo IV.. Niciodata nu se da exmplu o Tesla, un ID4, un Ioniq. Indiferent ca e vorba de viteza la drum intins, de autonomie, de viteza de incarcare.

 

Pe 2022, ultimele luni cel putin, in Europa Tesla model Y a fost pe primele locuri la vanzari la un top al modelelor cele mai bine vandute. Urmat de Sandero si de Toyota Yaris. Asta este tendinta.

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/best-selling-cars-europe-2022

 

Ai citat gresit, trebuia citat din Autolatest, in materie de de EV sunt moţu de pe tort 😁

 

Una peste alta, discutam, glumim, ne dam palme dupa ceafa, dar vorba 'ceea cainii latra, ursul merge 😁.

 

Eu in timpul asta am facut 43307km cu o electrica fara sa am probleme. Concedii, traversat tara cap-coada de cateva ori, plimbat pe la bulgari putin, etc.

Distanta medie parcursa este 88.56km/zi, masina nu sta.

 

image.thumb.png.a38391e2655ea9352619a2ab70199cd1.png

Am uitat sa mentionez, masina alimentata prima oara pe 31/08/2021

Edited by TheHuskyCrobats
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus:

 

Lasa, ca se aburesc toate, plecaram cu un A Klass la petrecerea de revelion (eu am vrut sa beau), s-a aburit instantaneu ca la balamuc, eram 4 insi inauntru.

 

...

E,aburii alcoolului is mai densi decat aia regulari. 😁

Link to comment
Share on other sites

Bai, ce carcotasi😄. La electrice, climatizarea e electrica, nu e legata de niciun motor. Eu pot porni climatizarea din aplicatie de pe telefon,cu 10 minute inainte de a ma urca in masina. Si iarna ma urc in masina deja incalzita, vara ma urc in ea racita, indiferent daca am lasat-o in soare sau nu.

Dar na....mai uit si eu sa pornesc din timp climatizarea. Si atunci se abureste in primele minute, e normal.

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, mircea.cazachevici a spus:

....mai uit si eu sa pornesc din timp climatizarea. Si atunci se abureste in primele minute, e normal.

Putea fi din cauza asta sau din cauza de economie pentru autonomie.Poate nu avea omul curent suficient sa revina acasa si astfel a oprit toti consumatorii posibili.

Asta nu era carcoteala,era doar o constatare.Atat. :)

Link to comment
Share on other sites

Ai zis ca era un spring, functioneaza dezaburirea si cimatizarea ca in orice alta dacie, invarti un buton si 15 minute mai tarziu ti se pare ca se intampla ceva. Nu au sens comparatiile ce masini triple sau mai mult ca pret. Compar-o daca vrei cu clasica masina de aceeasi bani a romanului, junghiul din 2012, 180k km in bord (400k reali), aerul conditionat "nu mai are freon", lasa 4 urme pe asfalt si nu mai are nici un airbag. Cam asa arata mai toate masinile aduse de afara, dar romanul nu vrea sa dea 100 de lei alora de la carvertical asa ca baga capul in nisip si se face ca nu vede nimic.

 

A trebuit sa trec de curand printr-un proces de cumparare d-asta, asa ca momentan nu sunt fanul baietilor care vor in continuare sa repare masinile aduse bucati din germania cu ranga la coltul blocului, gen autolatest. Cam 4 din 5 masini aveau egr anulat, ca sa nu schimbe o piesa de 200 de euro, si asta spune totul despre nivelul la care romanii isi intretin masinile.

 

Oamenii au nevoie de masini de spalat care sa ii duca fix pe traseul lui 336 in fiecare zi si de 2 ori pe an pana la tara sa-si ia porc, fasole si cartofi. Daca s-ar si conduce singure ca sa nu mearga printre benzi in timp ce stau pe facebook ar fi perfect.

 

Pentru restul de 1% exista in continuare mx5 si gr86 daca sunt saraci, cayman, 911 si evora daca nu. Fiindca pasionatii de masini cu skoda rapid ar fi la fel de pasionati si de o masina de spalat.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, prafrau a spus:

Ai zis ca era un spring, functioneaza dezaburirea si cimatizarea ca in orice alta dacie, invarti un buton si 15 minute mai tarziu ti se pare ca se intampla ceva. Nu au sens comparatiile ce masini triple sau mai mult ca pret. Compar-o daca vrei cu clasica masina de aceeasi bani a romanului, junghiul din 2012, 180k km in bord (400k reali), aerul conditionat "nu mai are freon", lasa 4 urme pe asfalt si nu mai are nici un airbag. Cam asa arata mai toate masinile aduse de afara, dar romanul nu vrea sa dea 100 de lei alora de la carvertical asa ca baga capul in nisip si se face ca nu vede nimic.

 

A trebuit sa trec de curand printr-un proces de cumparare d-asta, asa ca momentan nu sunt fanul baietilor care vor in continuare sa repare masinile aduse bucati din germania cu ranga la coltul blocului, gen autolatest. Cam 4 din 5 masini aveau egr anulat, ca sa nu schimbe o piesa de 200 de euro, si asta spune totul despre nivelul la care romanii isi intretin masinile.

 

Oamenii au nevoie de masini de spalat care sa ii duca fix pe traseul lui 336 in fiecare zi si de 2 ori pe an pana la tara sa-si ia porc, fasole si cartofi. Daca s-ar si conduce singure ca sa nu mearga printre benzi in timp ce stau pe facebook ar fi perfect.

 

Pentru restul de 1% exista in continuare mx5 si gr86 daca sunt saraci, cayman, 911 si evora daca nu. Fiindca pasionatii de masini cu skoda rapid ar fi la fel de pasionati si de o masina de spalat.

Ma refeream la faptul ca orice optiune o actionezi,consuma din autonomie.Si faceam comparatia dpdv al geamurilor aburite.Atat.

Ce n-ai inteles?

Faptul ca nu mi-as lua o masina la care pentru a folosi o optiune din dotare imi diminueaza autonomia?Sau ca trebuie sa astept ore-ntregi sa ii fac plinul,deci sa stau eu dupa masina nu ea dupa mine? :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Kristian K a spus:

Ma refeream la faptul ca orice optiune o actionezi,consuma din autonomie.Si faceam comparatia dpdv al geamurilor aburite.Atat.

Ce n-ai inteles?

Faptul ca nu mi-as lua o masina la care pentru a folosi o optiune din dotare imi diminueaza autonomia?Sau ca trebuie sa astept ore-ntregi sa ii fac plinul,deci sa stau eu dupa masina nu ea dupa mine? :)

 

Nu am ce sa comentez la timpii de incarcare, e clar ca daca stai la bloc electricele nu au sens si autobuzul/scuterul raman cea mai buna solutie. Presupunem in continuare ca faci drumuri de sute de km de cateva ori pe an (ca sa ai de ce sa-ti pui problema autonomiei) si ai o singura masina. Presupunem si ca oricum tii masina in garaj, altfel e un dezavantaj mare la un diesel care incepe sa bage caldura dupa ce ai ajuns la munca si ajungi la webasto (care la mine e cam 0.5l/h).

 

Daca vrei sa intelegem impreuna, din punct de vedere al consumatorilor auxiliari, proportional iti vor lua la fel de mult din autonomie. La masinile pe combustie interna caldura pentru ventilatie e aproape gratis ca energie consumata din cauza eficientei scazute, dar scaunele, volanul incalzit si aerul conditionat consuma mai mult decat la electrice din cauza sarcinilor parazitare ale alternatorului si compresorului ac. La o electrica aerul conditionat la maxim pe racire sau incalzire consuma cam 2 kw, la o termica pe racire cam 4cp (masini normale, nu gen spring). Deci daca iti pui strict problema autonomiei e irelevant.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, prafrau said:

dar romanul nu vrea sa dea 100 de lei alora de la carvertical

Momentan, cea mai buna gluma din topic.

Mai bine dai 200-300 lei la un service dedicat marcii aferente si poti afla mai multe detalii decat poate da carvertical-ul fericirii. Sunt multe ''maruntisuri'' care pot fi aflate doar cu interfata de diagnoza a marcii respective, iar la o verificare de rampa poti gasi usor urme de trozneala care nu apar in rapoartele carvertical.

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, prafrau a spus:

 

Nu am ce sa comentez la timpii de incarcare, e clar ca daca stai la bloc electricele nu au sens si autobuzul/scuterul raman cea mai buna solutie. Presupunem in continuare ca faci drumuri de sute de km de cateva ori pe an (ca sa ai de ce sa-ti pui problema autonomiei) si ai o singura masina. Presupunem si ca oricum tii masina in garaj, altfel e un dezavantaj mare la un diesel care incepe sa bage caldura dupa ce ai ajuns la munca si ajungi la webasto (care la mine e cam 0.5l/h).

 

Daca vrei sa intelegem impreuna, din punct de vedere al consumatorilor auxiliari, proportional iti vor lua la fel de mult din autonomie. La masinile pe combustie interna caldura pentru ventilatie e aproape gratis ca energie consumata din cauza eficientei scazute, dar scaunele, volanul incalzit si aerul conditionat consuma mai mult decat la electrice din cauza sarcinilor parazitare ale alternatorului si compresorului ac. La o electrica aerul conditionat la maxim pe racire sau incalzire consuma cam 2 kw, la o termica pe racire cam 4cp (masini normale, nu gen spring). Deci daca iti pui strict problema autonomiei e irelevant.

Ai dreptate... :)

Daca viitorul e electric,inseamna ca se muta toata lumea la casa?

 

Ca si o completare,cand vor exista statiile de alimentare ca si benzinariile la numar,iar toate ev-urile vor avea un sistem unic de baterii schimbabile in statii,va fi cu adevarat fezabil pentru toti.

Si nu va trebui sa stea toata lumea la casa.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 3 ore, prafrau a spus:

Presupunem si ca oricum tii masina in garaj, altfel e un dezavantaj mare la un diesel care incepe sa bage caldura dupa ce ai ajuns la munca si ajungi la webasto (care la mine e cam 0.5l/h).

La un diesel din Cretacic se poate întâmpla.

Pe al meu de 19 ani vechime există rezistență electrică pentru încălzirea habitaclului și în 5-6 minute deja este cald în mașină.

 

Link to comment
Share on other sites

Nu orice climatronic are rezistențe de încălzire, există modele care încălzesc lichidul de răcire care circulă prin aerotermă, modele care încălzesc direct aerul și altele fără rezistențe. 😉 Și există f mulți utilizatori de automobile care nu știu ce să facă din butoanele alea ca să-și dezaburească vehiculele. 

Link to comment
Share on other sites

"Nu are cum să bage căldură când stă pe loc, trebuie să mergi ca să se dezaburească!"

Posesor de Dacia 1300

 

Mă uit şi azi la câte maşini trec pe lângă mine cu geamurile aburite şi mă gândesc că şi oamenii ăştia au drept de vot.

Revenind la electrocasnice, în urmă cu nişte ani când se vorbea de apariţia lor mă gândeam că vor fi altfel alcătuite, mai uşoare, cu sistemul de încălzire mai mult pe recirculare decât pe aer proaspăt şi cu geamuri şi caroserie mai bine izolate termic, eventual geamuri care să reflecte infraroşul.

Acum dacă stau să calculez nu ar fi o mare risipă un AC care ia 2 kW adică 3 cp raportat la consumul propulsorului.

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 ore, l.u.v a spus:

La un diesel din Cretacic se poate întâmpla.

Pe al meu de 19 ani vechime există rezistență electrică pentru încălzirea habitaclului și în 5-6 minute deja este cald în mașină.

 

 

Era vorba doar de cum iti afecteaza climatizarea autonomia la diverse feluri de masini. Cat merge rezistenta electrica treaba e aproape identica (randament mai mic daca nu e pompa de caldura), asa ca nu e relevanta.

 

Sunt curios cat de raspandita e chestia asta la modele sub 30-40k totusi. Am vazut masinile tale, dar nu toata lumea e dispusa sa intretina asa ceva.

 

Acum 15 ore, Kristian K a spus:

Daca viitorul e electric,inseamna ca se muta toata lumea la casa?

 

Ca si o completare,cand vor exista statiile de alimentare ca si benzinariile la numar,iar toate ev-urile vor avea un sistem unic de baterii schimbabile in statii,va fi cu adevarat fezabil pentru toti.

Si nu va trebui sa stea toata lumea la casa.

 

La cum evolueaza bucurestiul si alte orase mari vazute, momentan masinile nu par viitorul, indiferent pe ce merg. In fiecare an se adauga 1-2 minute la un drum de 20. Cu putin noroc in 10 ani o sa putem merge tot timpul anului in romania cu motorul si se rezolva.

Edited by prafrau
Link to comment
Share on other sites

Corect spus, masina in Bucuresti si in orasele mari nu e viitorul indiferent de tipul motorizarii.

La mine in oras sunt incapabil sa inteleg cum are profit compania de transport in comun atata timp cat autobuzele circula goale iar circulatia la orele de varf este aproape blocata.

Este mai convenabil pentru mine sa merg cu trotineta electrica 10-15km din sat pana in centrul Pitestiului decat sa iau masina. Am ajuns cateodata sa parchez la intrarea in oras si sa merg cu trotineta mai departe ....

Dar da, avem nevoie de masini de 200-250CP pentru soselele si traficul de la noi. Diesel daca se poate, ca trage 😁

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, Penetru a spus:

"Nu are cum să bage căldură când stă pe loc, trebuie să mergi ca să se dezaburească!"

Posesor de Dacia 1300

 

E drept ca Dacia 1300 nu excela la capitolul caldura dar probleme cu dezaburirea nu erau la cele intretinute si reparate corect.

Acum 2 ore, prafrau a spus:

In fiecare an se adauga 1-2 minute la un drum de 20.

 

In unele zone chiar mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...