Kristian K Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Tu spuneai ca viitorul e sigur e electric,eu ca probabil ca e electric,ca raspuns la intrebarea titlu a topicului.E o diferenta. Acum 1 oră, PzKpfW a spus: "că vă/ne place sau nu, electricele sunt viitorul." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nguyen Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 (edited) Acum 11 minute, PzKpfW a spus: Nu neapărat. Europa poate avea aceeași motivație ca și China (mă rog, ei au mai multe), nefiind producătoare de petrol. Europa se sinucide singura avand la conducere oameni corupti (Ursula von der Leyen, Eva Kaili) si neomarxisti. Primul pas care trebuia facut era interzicerea autoturismelor diesel, la fel cum au fost interzise si motoarele in doi timpi. Celor care inca le aveau in folosinta la mai dadeai o perioada rezonabila de exploatare dupa care direct casare. Solutii exista dar in realitate nu se vrea acest lucru pentru ca guvernele au ajuns slugile platite ale celor care au interese si bani. Edited December 30, 2022 by Nguyen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mircea.cazachevici Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Toate persoanele care au murit inghetate in propria masina in SUA era in masini cu combustie interna! Pam-pam. Per total, fiecare vorbeste aici din proprie experienta. Experianta mea este ca acum 20 ani eram fan diesel inrait. Acum 10 ani, descopeream GPL-ul si imi dadeam seama ca pot sa poluez mai putin si sa economisesc si bani de combustibil. Acum 2 ani imi luam primul pure hibrid si spuneam ca e cea mai cu mot de pe piata, bate GPL-ul. Anul asta am luat electrica (cea mai ieftinaciune), si sunt atat de incantat ca mi-am luat-o deja si pe a 2-a. Si, sincer, nu am auzit de vreun posesor de EV care sa se planga. Accept pareri si contra EV-urilor, insa din experienta celor ce scriu, sau a prietenilor lor posesori de asa ceva. Parerile provenite din citirea articolelor autolatest sunt egale cu zero. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian K Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 La nivelul tau,nu ai sa accepti NIMIC din ceea ce este anti ev indiferent de argumente sau orice altceva,ca atata s-a putut in cazul tau... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nguyen Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Acum 8 minute, mircea.cazachevici a spus: Si, sincer, nu am auzit de vreun posesor de EV care sa se planga. Da, dar nici nu am vazut posesor de EV care sa depaseasca 50km/h in oras sau 100-110 pe autostrada. Stii de ce? Acum 9 minute, mircea.cazachevici a spus: Toate persoanele care au murit inghetate in propria masina in SUA era in masini cu combustie interna! Pam-pam. Nici combustibilul nu tine o vesnicie cand esti inzapezit dar daca erau intr-o electrica mureau in primele ore. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian K Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Chiar acum, Nguyen a spus: Da, dar nici nu am vazut posesor de EV care sa depaseasca 50km/h in oras sau 100-110 pe autostrada. Stii de ce? Man,ideea de baza a ev-urilor sunt marile orase,nu autostrazile.Cel putin in momentul de fata. Am apasat de curios o aripa fata si o portiera la un spring:vai de capul meu ce pet-uri sinistre.Mircea,daca-ti iubesti familia(sotie si copil)mai gandeste-te si la siguranta lor,nu doar la mocaciuni... Ieri dimineata a trecut unul cu una pe langa mine,cu vreo 30-40 km/h cred,si cam aburita toata pe interior,de parca era o 13 sute dinainte de 89... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mircea.cazachevici Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Acum 4 minute, Kristian K a spus: La nivelul tau,nu ai sa accepti NIMIC din ceea ce este anti ev indiferent de argumente sau orice altceva,ca atata s-a putut in cazul tau... Gresit. Accept ca incarcarea e mai lenta la temperaturi scazute. Ieri am fost 160km dus si 160 intors, si a trebuit sa stau la destinatie 3 ore ca sa incarc. Daca nu as fi avut treaba macar 2 ore din alea 3, as fi ales sa merg cu benzinara. Iar in alta locatie la care ma voi duce pe 3-4 ianuarie, aflata la 140km distanta, ma duc cu benzinara pentru ca acolo nu exista statie de incarcare. Iar autonomia mea e de 170-180km pe temperaturile de acum (in bord arata 190, dar prefer sa fiu prudent). Dar a mea e scuter de oras. Una cu 400km automonie te scuteste de astfel de socoteli. Dar si costa dublu.... Cat despre incarcare doar la statii, daca nu ai priza ta acasa...da, si asta e chiar un impediment chiar major. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian K Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Acum 3 minute, mircea.cazachevici a spus: Gresit. Accept ca incarcarea e mai lenta la temperaturi scazute. Ieri am fost 160km dus si 160 intors, si a trebuit sa stau la destinatie 3 ore ca sa incarc. Daca nu as fi avut treaba macar 2 ore din alea 3, as fi ales sa merg cu benzinara. Iar in alta locatie la care ma voi duce pe 3-4 ianuarie, aflata la 140km distanta, ma duc cu benzinara pentru ca acolo nu exista statie de incarcare. Iar autonomia mea e de 170-180km pe temperaturile de acum (in bord arata 190, dar prefer sa fiu prudent). Dar a mea e scuter de oras. Una cu 400km automonie te scuteste de astfel de socoteli. Dar si costa dublu.... Cat despre incarcare doar la statii, daca nu ai priza ta acasa...da, si asta e chiar un impediment chiar major. E un inceput sa accepti ca exista parti nasoale si chiar major nasoale. Ai uitat sa treci mai sus de siguranta persoanelor din habitaclu in caz de accident,mai ales lateral. Postez inca odata testul: Si daca dupa cele vazute mai sus cineva insista sa spuna ca e ok springul vietii,inseamna ca pentru el,banii sunt mai importanti decat membrii familiei lui. Repet,in cazul springului,nu in cazul celorlate ev. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marauder Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Citesc multe sectiuni din forum dar scriu in ff putine. Azi citeam aici si se spunea la un moment dat ca la fuziunea nucleara s-a scos mai putina energie decat s-a bagat...cred ca e ca la radio erevan pt ca de fapt s-a scos mai multa energie decat s-a bagat. https://romania.europalibera.org/a/reactie-fuziune-energie/32173023.html Mai era in discutie problema metalelor rare pt baterii.....cica s-ar fi rezolvat si asta cu sare, si mai ieftin si si de 4 ori mai mare capacitatea. https://www.euronews.ro/articole/bateriile-cu-sare-de-mare-ar-putea-fi-o-alternativa-ieftina-si-ecologica-la-litiu Mai citisem undeva ca ceva tara nordica ar fi facut baterii care la fel ar bate pamanturile rare, pe baza de ceva extras din lemn. In rest va las pe voi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tzitzicat Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Acum 10 ani, descopeream GPL-ul si imi dadeam seama ca pot sa poluez mai putin si sa economisesc si bani de combustibil. Eu sunt sigur ca o dai de gard rai cu poluarea Te refaci fan diesel maine daca iti ce ceva bogeala de la buget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinnochio Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Cu minim de investiție,o electrică poate fi transformată în eoliană producătoare de energie? Așa ar merita să cumpăr una Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted January 1 Share Posted January 1 https://autolatest.ro/stiri/chiar-inainte-de-deschiderea-salonului-guangzhou-auto-show-o-masina-electrica-chinezeasca-iat-automobile-a-luat-foc/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smar2 Posted January 1 Share Posted January 1 La 30.12.2022 la 11:59, Nguyen a spus: Da, dar nici nu am vazut posesor de EV care sa depaseasca 50km/h in oras sau 100-110 pe autostrada. Stii de ce? Cam asta e si regimul meu de viteza, in masina cu motor cat se poate de termic (1600cmc). Stii de ce? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucian_M Posted January 1 Share Posted January 1 Simplu: pe la 110, dieselul meu halește maxim 4,4. La 130, linie dreaptă, îmi ia 6,9. Inițial am zis că e vreo problemă cu motorina, dar cred că e vorba de coeficientul de fricțiune. Oricum, peste 120 se duce naibii "economia". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smar2 Posted January 1 Share Posted January 1 Bingo, exact asta e si motivul meu. Bine, la mine e pe benzina si consumul e ceva mai mare in general, dar tot asa daca sar de 110-120 incepe sa consume ca la balamuc. Iar in localitati nu trec de 50-55 km/h (pe GPS, nu pe bord), pentru ca imi place permisul si mi-ar parea rau sa trebuiasca sa-l imprumut cateva luni politiei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted January 1 Share Posted January 1 Acum 44 minute, smar2 a spus: in localitati nu trec de 50-55 km/h (pe GPS, nu pe bord), pentru ca imi place permisul si mi-ar parea rau sa trebuiasca sa-l imprumut cateva luni politiei Păi până la 59km/h nu e nici o sancțiune, iar ca să "împrumuți" permisul îți trebuie minim 100 km/h. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucian_M Posted January 1 Share Posted January 1 Peste 120 îl împrumuți jumătate de an, parcă. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smar2 Posted January 1 Share Posted January 1 Acum 1 oră, ENEOS a spus: Păi până la 59km/h nu e nici o sancțiune, iar ca să "împrumuți" permisul îți trebuie minim 100 km/h. Nici sa cotizez ca fraierul la bugetul statului nu pot spune ca imi provoaca vreo placere. Pragul de supendat permisul difera de la tara la tara. In Germania de exemplu de la 20km/h peste viteza legala se lasa cu suspendat permisul. Si sunt multe sate si zone in orase unde e limita la 30km/h. Acum vreo 10-15 ani am luat doua amenzi ca mergeam ca gangsteru' (sau ca gușteru') cu 59 in zona de 50, si aparatul radar m-a luat cu 61, respectiv 63 km/h. De atunci m-am invatat ca nu are sens sa incerc sa merg cu 59. Prefer sa merg cu vreo 55, si sa fiu mai mult atent la drum decat la vitezometru. Nu ma intelege gresit, mai depasesc si eu viteza legala ocazional (de exemplu daca merg in spatele unui TIR care ii da cu 60-70 prin sate pustii), dar in majoritatea cazurilor am grija sa respect regulile de circulatie si limitele de viteza. Ca sa revenim la subiectul topicului, nu vad nici o problema ca posesorii de electrice merg cu 50 in localitate si 100-110 pe autostrada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mircea.cazachevici Posted January 1 Share Posted January 1 Chestia e ca de cate ori cineva vrea sa dea de gard cu electricele, da exemplu mini-electricele, gen Spring, VW E-UP, Skoda Citygo IV.. Niciodata nu se da exmplu o Tesla, un ID4, un Ioniq. Indiferent ca e vorba de viteza la drum intins, de autonomie, de viteza de incarcare. Pe 2022, ultimele luni cel putin, in Europa Tesla model Y a fost pe primele locuri la vanzari la un top al modelelor cele mai bine vandute. Urmat de Sandero si de Toyota Yaris. Asta este tendinta. https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/best-selling-cars-europe-2022 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted January 1 Share Posted January 1 Acum 35 minute, mircea.cazachevici a spus: Asta este tendinta. Tendința subvenționată! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ianachim Posted January 1 Share Posted January 1 americanii loviti de zapada si ger se uita la ele nici macar incarcate nu vor sa te prinda un viscol pe DN1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinnochio Posted January 2 Share Posted January 2 (edited) Dacă te lasă bateria la electrică...poate fi pornită trasă? Sau împinsă? Edited January 2 by pinnochio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djebelu' Posted January 2 Share Posted January 2 Normal ca nope. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mircea.cazachevici Posted January 2 Share Posted January 2 Intrebarea echivalenta pentru motoare termice: "O masina termica poate fi pornita impinsa/trasa daca nu mai ai combustibil in rezervor?" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted January 2 Share Posted January 2 Acum 27 minute, mircea.cazachevici a spus: Intrebarea echivalenta pentru motoare termice: "O masina termica poate fi pornita impinsa/trasa daca nu mai ai combustibil in rezervor?" Da! Ceva mai ușor pt că electricele sunt mai grele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.